PDA

View Full Version : Heel Brussel wordt zone 30


Vrijheideerst
13 november 2017, 10:04
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-maak-van-heel-brussels-gewest-zone-30~a1bab339/#comments

Roodgroen anti-autobeleid mee in de praktijk gebracht door de CVP.

Hoe lang blijft men dit nog dulden?

Zipper
13 november 2017, 10:43
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-maak-van-heel-brussels-gewest-zone-30~a1bab339/#comments

Roodgroen anti-autobeleid mee in de praktijk gebracht door de CVP.

Hoe lang blijft men dit nog dulden?

Brussel is op weg om een economische woestijn te worden. In de toekomst enkel nog "bric �* brac"-winkels van islamitisch gespuis dat nauwelijks de Wibra of Zeeman zal overstijgen. En dan had dat cvp-kreng Debaets nog het lef om te zeggen dat de buurt rond de Beurs verloederd is (naar aanleiding van de zoveelste rellen met islamitisch gespuis). Hoe zou dat nu komen ?? Misschien omdat de "commerçanten" er wegtrekken ???

Universalia
13 november 2017, 10:52
Brussel is op weg om een economische woestijn te worden. In de toekomst enkel nog "bric �* brac"-winkels van islamitisch gespuis dat nauwelijks de Wibra of Zeeman zal overstijgen. En dan had dat cvp-kreng Debaets nog het lef om te zeggen dat de buurt rond de Beurs verloederd is (naar aanleiding van de zoveelste rellen met islamitisch gespuis). Hoe zou dat nu komen ?? Misschien omdat de "commerçanten" er wegtrekken ???

Ik denk dat Brussel 'verloren' is. (vervang 'denk' door: ik ben er vrij zeker van)

Ik noem Brussel al jaar en dag 'ausland' trouwens. :roll:

Ik denk dat 'Manneke Pis' en zijn zusje 'Jeanneke Pis' het één van de dagen nog een lopen zetten uit Brussel en ergens anders gaan staan/zitten urineren. :rofl:

DewareJakob
13 november 2017, 13:15
Een dode voetganger bij een aanrijding zou één van de redenen zijn.
Binnen dezelfde redenatie zou voetbal moeten worden verboden omdat het aanzet tot geweld.

Dadeemelee
13 november 2017, 14:03
Leuven is al een tijdje zone 30 en ik kan zeggen: dat is traaaaaaaaaaaag.

In drukke voetgangersstraten zoals de Bondgenotenlaan en de kleine straatjes in het centrum is dat verantwoord, maar op de invalswegen waar je geen voetgangers ziet is dat echt pesten.

Tavek
13 november 2017, 14:07
Leuven is al een tijdje zone 30 en ik kan zeggen: dat is traaaaaaaaaaaag.

In drukke voetgangersstraten zoals de Bondgenotenlaan en de kleine straatjes in het centrum is dat verantwoord, maar op de invalswegen waar je geen voetgangers ziet is dat echt pesten.

Leuven is zo een stad waar ik met de auto enkel rij tot de parkeergarage en klaar.

Dus ik stoor me daar niet aan.

Skobelev
13 november 2017, 14:08
Een kameel, loopt dat maar 30km/uur? 8O

Dadeemelee
13 november 2017, 14:11
Leuven is zo een stad waar ik met de auto enkel rij tot de parkeergarage en klaar.

Dus ik stoor me daar niet aan.

Ik ook, ik zet mij op een randparking en ga te voet. Maar in Brussel is dat iets moeilijker :)

PeterCC
18 november 2017, 22:59
Een dode voetganger bij een aanrijding zou één van de redenen zijn.
Binnen dezelfde redenatie zou voetbal moeten worden verboden omdat het aanzet tot geweld.
Er werd inderdaad een vrouw dodelijk aangereden op de Haachtsesteenweg, op het grondgebied Schaarbeek, zij was journaliste bij de krant DS. Het artikel in DS: http://www.standaard.be/cnt/dmf20171108_03176400
De omstandigheden zijn me verder niet bekend.

Dan is er het artikel in DS over Brussel dat stelt: "Brussel voert strijd tegen snelheidsduivels op." http://www.standaard.be/cnt/dmf20171116_03190211 of:

Brussel voert strijd tegen snelheidsduivels op

Gisteren om 09:00 door rvs

Dertig kilometer per uur als richtsnoer en meer snelheidscontroles. Die twee zaken vormen de basis van een plan voor een hogere verkeersveiligheid in het Brussels Gewest.

De Brusselse regering boog zich gisteren over het voorstel van CD&V en de SP.A om de zone 30 uit te breiden (DS 13 november). Tegen het einde van het jaar belooft staatssecretaris Bianca Debaets (CD&V) in overleg met de gemeenten een nota met een inventaris van de Brusselse straten, met telkens de gewenste maximumsnelheid.

‘Daarbij zal 30 kilometer per uur de leidraad zijn, met uitzonderingen voor grote assen’, zegt woordvoerder Eric Laureys. Er komt ook een staten-generaal over de verkeersveiligheid met de regering, de gemeenten, de politie en andere partners. Debaets belooft ook ‘extra geld’ voor snelheidscontroles.

Uit cijfers van Vias Institute, het vroegere Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV), blijkt dat er in het eerste semester van 2017 een einde is gekomen aan een jarenlange dalende trend van ongevallen en slachtoffers in het Brussels Gewest. Tegenover vorig jaar is het aantal ongevallen met fietsers met een kwart gestegen.

Het aantal verkeersinbreuken voor overdreven snelheid neemt eveneens toe. In 2016 reden gemiddeld 23 bestuurders per dag meer dan 30 kilometer per uur te snel in de hoofdstad. In een testopstelling met een Lidar-radar registreerde het BIVV op de Haachtsesteenweg gedurende twee weken in juli en augustus in een zone 50 liefst twaalf snelheden boven 140 km/u.

Het record werd in augustus vastgesteld: op een werkdag om 22.30 uur scheurde een wagen tegen 167 km/u. over de weg. Lichtpuntje: ‘De meeste bestuurders rijden trager als er een radar staat’, zegt Vias-woordvoerder Stef Willems. (fro)



Ik neem aan dat de metingen gebeurd zijn op het grondgebied Brussel, of dus tussen de kleine ring en de Woluwelaan, alhoewel dat in het artikel niet wordt aangegeven.

Lees het en denk dan aan 50 of 30km/h.
30km/h argumenteren omdat er eens iemand aan 140 of 167km/h werd gemeten?
30 of 50 lijkt me dan niet het probleem.

Jan van den Berghe
19 november 2017, 00:09
Roodgroen anti-autobeleid mee in de praktijk gebracht door de CVP.

Hoe lang blijft men dit nog dulden?

Als u, ondanks de dagelijkse monsterfiles rond Brussel en luchtvervuiling in de stad, nog steeds niet beseft dat het gevoerde autobeleid van de afgelopen vijftig jaar ons in een doodlopend straatje brengt, is er geen soelaas voor u.

reservespeler
18 oktober 2020, 07:15
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-maak-van-heel-brussels-gewest-zone-30~a1bab339/#comments

Roodgroen anti-autobeleid mee in de praktijk gebracht door de CVP.

Hoe lang blijft men dit nog dulden?

Hoe staat het hiermee?
Samen met de extra tol die ze willen heffen, zal het economisch kerkhof zeer snel een feit worden.

Tavek
18 oktober 2020, 11:27
Hoe staat het hiermee?
Samen met de extra tol die ze willen heffen, zal het economisch kerkhof zeer snel een feit worden.

Vox populi in Brussel. Waarom moet de Brusselaar het roet slikken van de pendelaar uit Vlaanderen en Wallonie ?

Het is hun bevoegdheid. Ze mogen dat gebruiken. Ik dacht dat jullie daar voor waren ?

Anders herfederaliseren hé.

reservespeler
18 oktober 2020, 11:33
Vox populi in Brussel. Waarom moet de Brusselaar het roet slikken van de pendelaar uit Vlaanderen en Wallonie ?

Het is hun bevoegdheid. Ze mogen dat gebruiken. Ik dacht dat jullie daar voor waren ?

Anders herfederaliseren hé.

De consequenties zijn natuurlijk een Brussels kerkhof.

Tavek
18 oktober 2020, 11:48
De consequenties zijn natuurlijk een Brussels kerkhof.

Dat is hun probleem.

Ik denk dat er juist geen consequenties zullen zijn. Ik herinner mij nog een heel gejank uit VL over de zone 30. Ondertussen, hoor ik daar niks meer van.

Vette Pois(s)on
18 oktober 2020, 12:25
nu las ik no go zone

marie daenen
18 oktober 2020, 13:45
Vox populi in Brussel. Waarom moet de Brusselaar het roet slikken van de pendelaar uit Vlaanderen en Wallonie ?

Het is hun bevoegdheid. Ze mogen dat gebruiken. Ik dacht dat jullie daar voor waren ?

Anders herfederaliseren hé.

En waarom hebben ze die overgrote groep pendelaars nodig??? Kunnen ze niet zelf werken???

Tavek
18 oktober 2020, 15:21
En waarom hebben ze die overgrote groep pendelaars nodig??? Kunnen ze niet zelf werken???

In de hoofdstad van het land en van de EU liggen nu eenmaal veel bedrijven gevestigd.

fred vanhove
18 oktober 2020, 17:41
En waarom hebben ze die overgrote groep pendelaars nodig??? Kunnen ze niet zelf werken???

Is er voor die pendelaars dan geen werk genoeg in eigen streek ? Zijn die verplicht om alle dagen naar Brussel te treinen misschien . Waar blijf je toch die onzin halen ?

marie daenen
18 oktober 2020, 17:42
In de hoofdstad van het land en van de EU liggen nu eenmaal veel bedrijven gevestigd.

Hoe lang nog???

fred vanhove
18 oktober 2020, 17:42
Hoe lang nog???

Weet jij het ?

Volgens mij nog voor lange tijd

https://www.bruzz.be/economie/brussel-bij-aantrekkelijkste-europese-steden-voor-start-ups-2019-08-21

marie daenen
18 oktober 2020, 17:43
Is er voor die pendelaars dan geen werk genoeg in eigen streek ? Zijn die verplicht om alle dagen naar Brussel te treinen misschien . Waar blijf je toch die onzin halen ?

Inderdaad, ze verplaatsen beter het, vooral federale werk naar buiten Bruxelles...

DewareJakob
18 oktober 2020, 17:46
Vox populi in Brussel. Waarom moet de Brusselaar het roet slikken van de pendelaar uit Vlaanderen en Wallonie ?

Het is hun bevoegdheid. Ze mogen dat gebruiken. Ik dacht dat jullie daar voor waren ?

Anders herfederaliseren hé.
Voor je in een (hoofd)stad gaat wonen zou je toch echt 'iets' moeten weten van de voor- en nadelen daarvan.

PeterCC
18 oktober 2020, 19:17
Dat is hun probleem.

Ik denk dat er juist geen consequenties zullen zijn. Ik herinner mij nog een heel gejank uit VL over de zone 30. Ondertussen, hoor ik daar niks meer van.
Je hoort er niets meer over omdat zones 30 in de praktijk niet bestaan.

PeterCC
18 oktober 2020, 19:20
Inderdaad, ze verplaatsen beter het, vooral federale werk naar buiten Bruxelles...

Denk je nu echt dat in Brussel alleen overheidsdiensten er werkgever zijn?

Tavek
18 oktober 2020, 21:10
Voor je in een (hoofd)stad gaat wonen zou je toch echt 'iets' moeten weten van de voor- en nadelen daarvan.

Ze zijn een gewest, en hebben dus die bevoegdheden.

Het is hun recht om die te gebruiken.

Net zoals Vlaanderen dat recht heeft.

denkimi
18 oktober 2020, 23:03
Je hoort er niets meer over omdat zones 30 in de praktijk niet bestaan.

dat klopt. als je absurde maatregelen invoert dan moet je natuurlijk niet verbaasd zijn dat de mensen er zich niet aan houden.

men zou een wet moeten maken die een snelheidsbeperking onder de 50 buiten schoolomgevingen verbiedt. dan zou het terug werken zoals het bedoeld was.

brother paul
19 oktober 2020, 07:21
dat klopt. als je absurde maatregelen invoert dan moet je natuurlijk niet verbaasd zijn dat de mensen er zich niet aan houden.

men zou een wet moeten maken die een snelheidsbeperking onder de 50 buiten schoolomgevingen verbiedt. dan zou het terug werken zoals het bedoeld was.

ja maar daar ben ik nu wel tegen: voer geen regel in die je niet kan handhaven..
als het is om permanent hypocriet rond te rijden en met +20km/u en een kleine kans op een boete, met wat ben je bezig ?

Je bent dus bezig met overal cash-slotmachines te installeren waar iedereen die te snel rijdt door bxl ineens voor gaat betalen of we zitten aan level 4 van de automobilist pest gedrag

De vraag moet zijn:

IS er een STUDIE en uiteraard een STATISTISCHE OPVOLGING die bewijst dat auto's 30km/u doen rijden het aantal ongevallen en mortaliteit significant doet dalen.. En zoja, alle respect doen.. En zo nee, als het is om boetelast te verhogen is dat naast
Bovendien als het probleem ligt bij de populatie die daar rondkrost, zij het nu migrant en werkende pendelaar waar ben je mee bezig ?

1° LEZ > x miljoen
2° autoban > zou mij verwonderen als auto's 500miljoen opbrengen dat je auto's verbant :lol:
3° 30Km/u > boetebeleid xxmiljoen vooral met trajectcontrole wordt dat een cashslot
4° parkeerbeleid > cashcow, tenzij de parkings bij de gebouwen hé
5° stadstol > hier halen ze hun slag... 500miljoen

UIteindelijk is het andere DOEL: een leefbare stad....
Maar een leefbare stad maak je met 'urbanisme en planning'
Je moet dus een centrum hebben die goed bereikbaar is met goederen en voeding, voor de distributie want in feite leeft daar 1miljoen mensen met een basisbehoefte. Doe je dit via internet is de verkeersdruk nog erger, dus komt de vloed van auto's nog groter, want ipv goederen netjes gegroepeerd af televeren in een distributieadres, gaat elke stylo nu apart naar elke gebruiker.

Je moet in tweede faze zorgen dat bouwmaterialen en aannemers voor onderhoud van gebouwen ook op een normale goedkope manier door die stad kunnen diensten aanbieden;;;
Je moet zorgen dat ook mobiliteit van de burger gerespecteerd wordt


Een eenvoudige denkoefening: iemand die 30km ver in BXL werkt doet 1 uur over zijn verplaatsing, waar hij in de rest van Belgie zowat de helft van de zone kan doorkruisen... zegt veel beter wat voor soort immobiliteit je schept.

Het beste dat ze kunnen doen in Vlaanderen is een RINGTOL invoeren: vanaf je de ring afrijdt richting BXL betaal je een TOL 2.5euro... Doe je dat over gans vlaanderen dan hef je bij alle steden een tol wanneer mensen de ring gebruiken en stad binnenrijden... Wie dit unfair vindt, klinkt al minder unfair als je uw autobelasting ziet verminderen. T'is geen kilometerheffing maar het stadstolprincipe haal je nu effe onderuit...

Het voordeel is dat je als monopolist BXL omsingelt en dus ook de Walen kunt doen betalen, en bovendien de TOL effe AFROOMT zodat hun 10euro plannetje vermindert door de totale immobiliteit die je schept
Dus ringtol is ideaal om steden te doen afstappen van het idee dat ze een tol moeten heffen..

Het tweede voordeel is dat je geen volledige track en trace kilometerheffing moet invoeren, gewoon tolpoorten en case close

Het derde voordeel is dat steden gedwongen gaan worden met te stoppen LEZ-tollheffingen in te voeren, als je de tol op hetzelfde niveau van BXL zet, gaat BXL gewoon zijn tol dusdanig zien krimpen dat ze hun plan verplicht gaan moeten opbergen...

Universalia
19 oktober 2020, 08:30
Een kameel, loopt dat maar 30km/uur? 8O

Ik denk anders dat de kameel(en) als schip van de woestijn (de dieren bedoel ik) liever thuis blijft dan in Brussel rondjes te komen lopen.

Brussel een woestijn zonder kameel?

fox
19 oktober 2020, 09:57
Denk je nu echt dat in Brussel alleen overheidsdiensten er werkgever zijn?

Zeker niet, maar meer en meer privé werkgevers verplaatsen zich naar de Vlaamse rand.

fred vanhove
19 oktober 2020, 12:10
Zeker niet, maar meer en meer privé werkgevers verplaatsen zich naar de Vlaamse rand.

Dat zal wel een fenomeen zijn in alle grote steden. De tijd dat alle bedrijfszetels in New York gevestigd waren in Manhattan is ook verleden tijd. Steden deinen uit.

brother paul
19 oktober 2020, 13:26
een citytaks is een regelrechte #ringsubsidie...
dus het probleem verplaatst zich naar de ring. Een #ringtaks omnsingelt BXL en dwingt de stad op zijn knieen, we moeten oorlog voeren op zijn confuciaans

fox
19 oktober 2020, 15:51
Dat zal wel een fenomeen zijn in alle grote steden. De tijd dat alle bedrijfszetels in New York gevestigd waren in Manhattan is ook verleden tijd. Steden deinen uit.

De regelgeving in het Brussels hoofdstedelijk gewest is nog Kafkaiaanser dan in Vlaanderen, de gemeente en bedrijfsbelastingen zijn er hoger en met Vlaio kan je in de Vlaamse rand ook nog van alles doen. De Brusselse concurrentiekracht gaat ferm achteruit. Wat wil je ook, de PS cultuur moet van iets betaald worden hé.

Tavek
19 oktober 2020, 16:57
De regelgeving in het Brussels hoofdstedelijk gewest is nog Kafkaiaanser dan in Vlaanderen, de gemeente en bedrijfsbelastingen zijn er hoger en met Vlaio kan je in de Vlaamse rand ook nog van alles doen. De Brusselse concurrentiekracht gaat ferm achteruit. Wat wil je ook, de PS cultuur moet van iets betaald worden hé.

Innoviris heeft wel meer geld, sponsort royaler en heeft gemakkelijkere procedures.

fox
20 oktober 2020, 11:33
Innoviris heeft wel meer geld, sponsort royaler en heeft gemakkelijkere procedures.

Ik heb de indruk dat dit vooral toegespitst is op technologie en wetenschappelijk onderzoek. Vlaio gaat veel breder. Nu, goed, ik ken Innoviris wel niet zo goed, maar met Vlaio heb ik sinds kort wat ervaring opgedaan en die procedures zijn ook relatief eenvoudig.

Het probleem in Brussel blijft echter wel dat de belastingen veel hoger liggen dan in de Vlaamse rand.

PeterCC
23 oktober 2020, 21:09
(...)
2° autoban > zou mij verwonderen als auto's 500miljoen opbrengen dat je auto's verbant :lol:

(...)

Effe de echte cijfers er tegenover plaatsen:
Onze overheid heeft in 2019 geen 500 miljoen maar ruim 21 miljard aan inkomsten geïnd uit autoverkeer, het hoogste bedrag ooit, elk jaar komt daar ruim 500 miljoen bij. http://febiac.be/public/statistics.aspx?FID=23&lang=NL

PeterCC
23 oktober 2020, 21:40
(...)
De vraag moet zijn:

IS er een STUDIE en uiteraard een STATISTISCHE OPVOLGING die bewijst dat auto's 30km/u doen rijden het aantal ongevallen en mortaliteit significant doet dalen..
(...)

De argumentatie is altijd dat bij een ongeval aan 30 een zwakke weggebruiker meer overlevingskans heeft dan bij een ongeval aan 50.
En dat zal wel.
Daar wordt dan de logica op gebouwd.
Dat is een primitieve logica die niet uitgaat van hoe er werkelijk gebotst wordt en of er wel een verband is met de heersende beperking.
Nu ja, onderzoek waarom ongevallen gebeuren, daar doen wij niet aan in dit land.

PeterCC
23 oktober 2020, 21:57
dat klopt. als je absurde maatregelen invoert dan moet je natuurlijk niet verbaasd zijn dat de mensen er zich niet aan houden.
(...)

Het verkeersbeleid in dit land wordt met de dag absurder. We worden behandeld als kleuters en dan nog als achterlijke kleuters.

Ik heb een zin bewaard van het Arizona Department of Transportation, dateert uit 1999 uit een document 'Establishing Speed Limits - A Case of Majority Rule'
“The normally careful and competent actions of a reasonable individual should be considered legal.”
Ik kan het niet beter zeggen. Zo moet het zijn.
Maar zo is het bij ons al lang niet meer. En dat wringt bij mij.

praha
24 oktober 2020, 21:54
Een kameel, loopt dat maar 30km/uur? 8O
méér tot 65 max
Da's natuurlijk heel de opzet hé

praha
24 oktober 2020, 22:03
ja maar daar ben ik nu wel tegen: voer geen regel in die je niet kan handhaven..
als het is om permanent hypocriet rond te rijden en met +20km/u en een kleine kans op een boete, met wat ben je bezig ?

Je bent dus bezig met overal cash-slotmachines te installeren waar iedereen die te snel rijdt door bxl ineens voor gaat betalen of we zitten aan level 4 van de automobilist pest gedrag

De vraag moet zijn:

IS er een STUDIE en uiteraard een STATISTISCHE OPVOLGING die bewijst dat auto's 30km/u doen rijden het aantal ongevallen en mortaliteit significant doet dalen.. En zoja, alle respect doen..
ja natuurlijk datte...ge hebt daar zelfs geen studie voor nodig
Ik kan feilloos voorspellen dat 0,0 km/u nog een meer significant verschil zal opleveren
Foute vraag
Het gaat altijd om een zeker kosten/baten analyse ...ook al wordt die soms niet zo uitgesproken


En zo nee, als het is om boetelast te verhogen is dat naast
Bovendien als het probleem ligt bij de populatie die daar rondkrost, zij het nu migrant en werkende pendelaar waar ben je mee bezig ?

1° LEZ > x miljoen
2° autoban > zou mij verwonderen als auto's 500miljoen opbrengen dat je auto's verbant :lol:
3° 30Km/u > boetebeleid xxmiljoen vooral met trajectcontrole wordt dat een cashslot
4° parkeerbeleid > cashcow, tenzij de parkings bij de gebouwen hé
5° stadstol > hier halen ze hun slag... 500miljoen
bah haast te vergelijken met tabakstaks hé
Hoe meer ge verhoogt ...hoe meer er op den duur gaan afhaken...maar ondertussen steekt ge het verschil nog wel op zak
Wegpesten + financieren dus


UIteindelijk is het andere DOEL: een leefbare stad....
Maar een leefbare stad maak je met 'urbanisme en planning'
Je moet dus een centrum hebben die goed bereikbaar is met goederen en voeding, voor de distributie want in feite leeft daar 1miljoen mensen met een basisbehoefte. Doe je dit via internet is de verkeersdruk nog erger, dus komt de vloed van auto's nog groter, want ipv goederen netjes gegroepeerd af televeren in een distributieadres, gaat elke stylo nu apart naar elke gebruiker.

Je moet in tweede faze zorgen dat bouwmaterialen en aannemers voor onderhoud van gebouwen ook op een normale goedkope manier door die stad kunnen diensten aanbieden;;;
Je moet zorgen dat ook mobiliteit van de burger gerespecteerd wordt


Een eenvoudige denkoefening: iemand die 30km ver in BXL werkt doet 1 uur over zijn verplaatsing, waar hij in de rest van Belgie zowat de helft van de zone kan doorkruisen... zegt veel beter wat voor soort immobiliteit je schept.


juist
En laat dat nu net zijn waar België bijzonder slecht in scoort : urbanisatie, planning..infrastructuur en uittekenen van een deftig verkeersbeleid


Het beste dat ze kunnen doen in Vlaanderen is een RINGTOL invoeren: vanaf je de ring afrijdt richting BXL betaal je een TOL 2.5euro... Doe je dat over gans vlaanderen dan hef je bij alle steden een tol wanneer mensen de ring gebruiken en stad binnenrijden... Wie dit unfair vindt, klinkt al minder unfair als je uw autobelasting ziet verminderen. T'is geen kilometerheffing maar het stadstolprincipe haal je nu effe onderuit...

Het voordeel is dat je als monopolist BXL omsingelt en dus ook de Walen kunt doen betalen, en bovendien de TOL effe AFROOMT zodat hun 10euro plannetje vermindert door de totale immobiliteit die je schept
Dus ringtol is ideaal om steden te doen afstappen van het idee dat ze een tol moeten heffen..

Het tweede voordeel is dat je geen volledige track en trace kilometerheffing moet invoeren, gewoon tolpoorten en case close

Het derde voordeel is dat steden gedwongen gaan worden met te stoppen LEZ-tollheffingen in te voeren, als je de tol op hetzelfde niveau van BXL zet, gaat BXL gewoon zijn tol dusdanig zien krimpen dat ze hun plan verplicht gaan moeten opbergen...
:-)

Mambo
24 oktober 2020, 23:34
30 km per uur is heel idealistisch.

Maar voor mensen met een klantenkring en ronde wel fietssnelheid.

En als men de uurkost personeel bekijkt... Zeker 37€ per uur, en de verplaatsing 30 km per uur.

Probleem.
Steek daar de gebruikelijke omleidingen bij, het lussenplan, de ontbrekende parkeerplaatsen.
En je gaat wel failliet.

PeterCC
7 november 2020, 18:55
(...)
Steek daar de gebruikelijke omleidingen bij, het lussenplan, de ontbrekende parkeerplaatsen.
En je gaat wel failliet.
Het lussenplan zoals in Leuven: wat een zinloze onzin is me dat.
Mijn dochter zit op kot in Leuven en met dat lussenplan kan je niet meer de kortste weg nemen naar haar kot maar moet je een flinke omweg maken langs de vesten en in de binnenstad. In plaats van minder doe je meer kilometers in de binnenstad. Het omgekeerde van wat bedoeld is.

Nu goed, Leuven maakt heel duidelijk dat wij niet welkom zijn en gingen wij vroeger al eens regelmatig naar Leuven om er iets te eten of er iets te kopen dan is dat ondertussen volledig verleden tijd.
Buiten naar het kot van mijn dochter komen wij nooit meer in Leuven.
Elders zijn we wel welkom.

cookie monster
9 november 2020, 01:30
Een kameel, loopt dat maar 30km/uur? 8O
Geef die eens een stamp tegen z'n kloten , en .... zzzzooooeeeeffff nnnnjjjjèèèèiiiiwwww :lol:

Everytime
9 november 2020, 18:38
Brussel is op weg om een economische woestijn te worden. In de toekomst enkel nog "bric ?* brac"-winkels van islamitisch gespuis dat nauwelijks de Wibra of Zeeman zal overstijgen. En dan had dat cvp-kreng Debaets nog het lef om te zeggen dat de buurt rond de Beurs verloederd is (naar aanleiding van de zoveelste rellen met islamitisch gespuis). Hoe zou dat nu komen ?? Misschien omdat de "commerçanten" er wegtrekken ???

Brussel is veel meer dan uw imago over de stad en gelukkig maar.