PDA

View Full Version : Ik ben er eentje tegengekomen!!

BigF
29 november 2017, 15:58
Iemand die gelooft dat we op een platte aarde leven!
Wat een pret!! Het was mijn eerste.

Ik heb me echter beperkt tot het geven van 1 tegenargument en heb die mens verder in de waan gelaten. Bij zijn elvendertig andere argumenten heb ik met een flinke frons meewarrig ja geknikt zodat hij waarschijnlijk denkt dat hij me overtuigd heeft.
Tegenargumenten opwerpen had weinig zin. Ik merkte al snel dat die mens het aangaande wiskunde en fysica nooit meer dan in de verte heeft horen donderen dus ben ik er maar niet aan begonnen.

Maar soit, het was een hele ervaring. Voor herhaling vatbaar.

Wat jullie?
Komen jullie zo'n figuren ooit tegen of kennen jullie er?
En wat dan? Argumenteren tot de stukken er vanaf vliegen of gewoon stilletjes laten doen?

DewareJakob
29 november 2017, 16:07

Ja bij blokken op de vrt, ;-) maar die kunnen je wel feilloos zeggen wie er in 1822(sic) de wereldkampioenschappen voetbal won en iedereen die er op het veld stond... :roll::roll::roll::roll:

Liederik
29 november 2017, 16:08
Ik heb ooit Mark Peeters, de maanlanding-is-vals-man, in Leuven ontmoet. Hij gaf mij zijn pamflet, een 9de graads kopie van een kopie van een kopie van een boekske dat hij in elkaar gedraaid had, waarin hij bewees dat het onmogelijk was om van de aarde te ontsnappen.

Ik heb hem vriendelijk bedankt, het eens bekeken en in de vuilbak gegooid. Ik dacht eigenlijk dat die mens het al moeilijk genoeg had en dringend pillekes moest pakken.

Maar een flat earther nog niet, nee. Waar is jou dat geluk overkomen?

fox
29 november 2017, 17:24
Ik ben er nog altijd niet uit hoe Mark Peeters tot de conclusie komt dat we nog nooit sneller dan 600 km per uur geraakt zijn.

Hoe verklaart Marc eigenlijk de sattelieten en het gps netwerk?

Libro
29 november 2017, 17:25
Ik wist geeneens dat er hier zo'n exemplaren rondliepen.

fox
29 november 2017, 17:28
Ik wist geeneens dat er hier zo'n exemplaren rondliepen.

Marc is een legende in het Leuvense. Heel wat studenten hebben zich in hun carriere wel eens geamuseerd door een uurtje bij Marc en zijn plakaten te blijven staan.

kojak
29 november 2017, 17:34
....

De aarde is toch plat ?
Met wat kom jij nu af.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=241276

:rofl:

The Paulus Experience
29 november 2017, 17:48

Ik heb me echter beperkt tot het geven van 1 tegenargument en heb die mens verder in de waan gelaten. Bij zijn elvendertig andere argumenten heb ik met een flinke frons meewarrig ja geknikt zodat hij waarschijnlijk denkt dat hij me overtuigd heeft.
Tegenargumenten opwerpen had weinig zin. Ik merkte al snel dat die mens het aangaande wiskunde en fysica nooit meer dan in de verte heeft horen donderen dus ben ik er maar niet aan begonnen.

Wat jullie?
En wat dan? Argumenteren tot de stukken er vanaf vliegen of gewoon stilletjes laten doen?

Ik kom hier dagelijks zo'n figuren tegen.
Gewoon stilletjes laten doen. Af en toe eens in de pot roeren voor de lol:-D

Vlad
29 november 2017, 19:25
Iemand die ervan overtuigd was dat de overheid kalmeringsmiddelen in het kraantjeswater deed. (Nimbin)
Iemand die in de chemtrail-theorie geloofde. (Byron Bay)
Born-again christians. (Vorig werk en tijdens taalles huidig werk)
Iemand die dacht de steen der wijzen te kunnen vinden door weed te roken. (coffeeshop NL)
Iemand die beweerde dat de maanlanding niet echt was. (Perth)
Energielijnen. (Een oostenrijkse) Dit hou ik wel nog voor mogelijk. Het is fascinerend hoe de menhirs ed op die lijnen staan.
Homeopathie. (Door zo'n dokter behandeld)
Wycliff Well. (Niet zeker of dat serieus was)
De overheid die dmv televisie de bevolking brainwashed. (Fietspad langs de ring Antwerpen)
Mensen die geloven dat er mensen zijn die plots meerdere talen vanuit het niets kunnen spreken. (collega)
Mensen die in reïncarnatie geloven. (teveel om op te noemen)
Subliminale reclame. (Alsof gewone reclame nog niet erg genoeg is) (leraar in de lagere school)

...
het meeste ben ik gelukkig al weer vergeten, ik haat het wanneer zo iemand blijft door razen terwijl ik er weinig of niets zinnig kan tegen in brengen omdat het me allemaal niet interesseert.

De rare dingen waar ik zelf in geloof hou ik liever voor mezelf. Ik wil er ook niet in geloven maar ik ervaar ze nu eenmaal. :)

Libro
29 november 2017, 19:28
Marc is een legende in het Leuvense. Heel wat studenten hebben zich in hun carriere wel eens geamuseerd door een uurtje bij Marc en zijn plakaten te blijven staan.

Die Marc ken ik wel. Is hij ook niet berucht omwille van zijn rants tegen de anticonceptiepil?

BigF
29 november 2017, 19:52
Maar een flat earther nog niet, nee. Waar is jou dat geluk overkomen?

Een chauffeur die kwam laden op't werk.
Wel nen Ollander ma soit, dat zie ik met plezier door de vingers.

Svennies
29 november 2017, 20:19
Och,mijn vroegere baas,een doctor in de scheikunde, was een overtuigde creatonist...

Die mens gaat daar zelfs lezingen over geven doorheen het land...

Dat waren dus boeiende discuties die er destijds werden gevoerd...

Thuleander
29 november 2017, 20:29

Valt nog mee.

Ik iemand die gelooft in de multiculturele samenleving.

Libro
29 november 2017, 20:44
Valt nog mee.

Da's pas science fiction.

Libro
29 november 2017, 21:48
Deze muziek past wel bij deze draad. (https://www.youtube.com/watch?v=KXxb7Y-HX4M)

kojak
29 november 2017, 22:04
Deze muziek past wel bij deze draad. (https://www.youtube.com/watch?v=KXxb7Y-HX4M)

Das platte muziek zenne. :lol: :lol:

Libro
29 november 2017, 22:07
Das platte muziek zenne. :lol: :lol:

Terms of Embarassment ;-)

BigF
30 november 2017, 07:17
Valt nog mee.

Moet gij nu echt altijd met iets dat nog spectaculairder is afkomen als ik eens iets heb meegemaakt?

Jay-P.
30 november 2017, 08:28
Ik wist geeneens dat er hier zo'n exemplaren rondliepen.De Vlaemsche mentaliteit is U dus vreemd.
Geflisiteerd.

Skobelev
30 november 2017, 08:31
Nog niet zo lang geleden een flatliner tegengekomen...maar men heeft hem er weer door gekregen.

Anna List
30 november 2017, 08:41
Valt nog mee.

goeike

Anna List
30 november 2017, 08:42

Wat jullie?

no offence, maar dit klinkt gewoon alsof je geen argumenten meer had hoor, BigF.

De schoofzak
30 november 2017, 09:01
De aarde is niet plat. Er is een lichte kromming. Maar die is zo licht dat we mogen afronden en zeggen dat ze plat is.

Universalia
30 november 2017, 09:08
Steeds meer mensen zijn ervan overtuigd dat de aarde plat is: “NASA en wetenschap liegen tegen ons” (https://www.ninefornews.nl/steeds-meer-mensen-zijn-ervan-overtuigd-dat-de-aarde-plat-is-nasa-en-wetenschap-liegen-tegen-ons/)

Top secret: de aarde is plat (https://www.kijkmagazine.nl/science/top-secret-platte-aarde/)

Een duidelijke bewijslevering dat de Aarde plat is? :lol:

TheFourHorsemen
30 november 2017, 09:15
Die Marc ken ik wel. Is hij ook niet berucht omwille van zijn rants tegen de anticonceptiepil?

Inderdaad!

Echt een hilarische kerel.

Valt nog mee.

:-D

Libro
30 november 2017, 09:21
De Vlaemsche mentaliteit is U dus vreemd.
Geflisiteerd.

Dit is inderdaad het werk van een Vlaming :roll: :

https://boygeniusreport.files.wordpress.com/2017/11/rocket.png?w=782

Het exemplaar dat BigF heeft ontmoet was trouwens een Hollander.

vlijmscherp
30 november 2017, 10:30

Wat jullie?

ik heb er nog niemand tegen gekomen maar ik denk dat ik hetzelfde zou doen als jij, 1 tegenargument en voor de rest wat meewarrig ja knikken. alhoewel, ik zou me mss sneller uit de voeten maken.

BigF
30 november 2017, 17:48
no offence, maar dit klinkt gewoon alsof je geen argumenten meer had hoor, BigF.

Ja he?
Opzet geslaagd dus.
Hij leek me er ook van overtuigd dat-ie me aan't overhalen was.

From_Vlaanderen
30 november 2017, 18:51
Een chauffeur die kwam laden op't werk.
Wel nen Ollander ma soit, dat zie ik met plezier door de vingers.

Ah chauffeur. Dat is altijd mijn plan B geweest.
Dan kan ik een leven leiden in een thema. Dan kan ik altijd kleren aandoen van de zuidelijke 'confederate' states en heel de dag zelfrol roken in mijne camion!

:-D

From_Vlaanderen
30 november 2017, 18:52
Valt nog mee.

:rofl: