PDA

View Full Version : Welke tram gaat naar Zaventem Airport vroeg die toerist?


1000 miles
30 november 2017, 22:53
Laatst een toerist gesproken die in Evere aan de NATO aan de terminus van de brusselse tram stond, de luchthaven zal liggen en mij de vraag stelde of én waarom hij nu te voet verder moest die laatste 2 km??
Hoe komt het dat de tram stopt aan de staatsgrens van Brussel en vlaanderen...?

Leg dat eens op een intelligente en logische wijze uit aan een nietsvermoedende toerist die ziet dat we miljarden verspillen aan een nutteloos en lelijk NATO bouwvehikel, maar er niet in slagen om een tram 2 km verder te laten rijden;-)

Ik heb mijn auto genomen en hem even afgezet op mijn weg naar de overvolle ring.
Ik wou die mens zijn beeld over Brussel als "hoofdstad van Europa" niet met een baksteen uit onze rotversleten straten aan diggelen smijten...

Hoofdstad van Europa...maar "nen tram" 2 km verder laten rijden tot aan de luchthaven in een ander "binnen"land is onmogelijk...leg dat maar eens uit...aan een nietsvermoedende toerist en blijf tegelijk eens serieus...:roll:

Veel succes....

dalibor
30 november 2017, 22:56
De realisatie van een tramverbinding naar de luchthaven komt eraan.

http://www.werkenaandering.be/brabantnet/

Mindset
1 december 2017, 00:14
Laatst een toerist gesproken die in Evere aan de NATO aan de terminus van de brusselse tram stond, de luchthaven zal liggen en mij de vraag stelde of én waarom hij nu te voet verder moest die laatste 2 km??
Hoe komt het dat de tram stopt aan de staatsgrens van Brussel en vlaanderen...?

Leg dat eens op een intelligente en logische wijze uit aan een nietsvermoedende toerist die ziet dat we miljarden verspillen aan een nutteloos en lelijk NATO bouwvehikel, maar er niet in slagen om een tram 2 km verder te laten rijden;-)

Ik heb mijn auto genomen en hem even afgezet op mijn weg naar de overvolle ring.
Ik wou die mens zijn beeld over Brussel als "hoofdstad van Europa" niet met een baksteen uit onze rotversleten straten aan diggelen smijten...

Hoofdstad van Europa...maar "nen tram" 2 km verder laten rijden tot aan de luchthaven in een ander "binnen"land is onmogelijk...leg dat maar eens uit...aan een nietsvermoedende toerist en blijf tegelijk eens serieus...:roll:

Veel succes....


Nato ligt toch niet meer in Evere?

Skobelev
1 december 2017, 07:17
Zeg in het vervolg tegen die toerist dat hij hier wegblijft uit het hellhole.

reservespeler
1 december 2017, 07:32
Laatst een toerist gesproken die in Evere aan de NATO aan de terminus van de brusselse tram stond, de luchthaven zal liggen en mij de vraag stelde of én waarom hij nu te voet verder moest die laatste 2 km??
Hoe komt het dat de tram stopt aan de staatsgrens van Brussel en vlaanderen...?

Leg dat eens op een intelligente en logische wijze uit aan een nietsvermoedende toerist die ziet dat we miljarden verspillen aan een nutteloos en lelijk NATO bouwvehikel, maar er niet in slagen om een tram 2 km verder te laten rijden;-)

Ik heb mijn auto genomen en hem even afgezet op mijn weg naar de overvolle ring.
Ik wou die mens zijn beeld over Brussel als "hoofdstad van Europa" niet met een baksteen uit onze rotversleten straten aan diggelen smijten...

Hoofdstad van Europa...maar "nen tram" 2 km verder laten rijden tot aan de luchthaven in een ander "binnen"land is onmogelijk...leg dat maar eens uit...aan een nietsvermoedende toerist en blijf tegelijk eens serieus...:roll:

Veel succes....

Waar u zich druk over maakt.
Wat moeten wij hier zeggen?
Geen trein, geen tram, amper een bus.

Hypochonder
1 december 2017, 07:46
De nationale luchthaven is in feite makkelijk te bereiken per trein als je toch met het openbaar vervoer wil gaan. Men moet echter eens uit een willekeurig Brussels treinstation een ticket kopen naar Brussels Airport Zaventem, je valt achterover van de prijs die je moet betalen, zelfs vanaf het dichtstbijzijnde station. Dat komt door de zogenaamde diabolotoeslag.

Vlad
1 december 2017, 07:50
De nationale luchthaven is in feite makkelijk te bereiken per trein als je toch met het openbaar vervoer wil gaan. Men moet echter eens uit een willekeurig Brussels treinstation een ticket kopen naar Brussels Airport Zaventem, je valt achterover van de prijs die je moet betalen, zelfs vanaf het dichtstbijzijnde station. Dat komt door de zogenaamde diabolotoeslag.

Eén van de geneugten van de PPS-constructie. Van Brussel centrum naar de luchthaven kost meer dan een goedkoop binnen-Europees-vliegticket :)

Micele
1 december 2017, 10:35
Nato ligt toch niet meer in Evere?
Huh? Het ligt aan de andere kant van die brede dubbelbaan... in Evere natuurlijk.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170525_02897937

Haha die tramlijnen komen in 2020? Vertaald naar Vlaanderen is dat dus 2030?

marie daenen
1 december 2017, 16:59
Huh? Het ligt aan de andere kant van die brede dubbelbaan... in Evere natuurlijk.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170525_02897937

Haha die tramlijnen komen in 2020? Vertaald naar Vlaanderen is dat dus 2030?

Goed maar want als het vertaald moest worden naar Wallonië of Bruxelles zou het 2040 zijn...

Micele
1 december 2017, 18:24
Goed maar want als het vertaald moest worden naar Wallonië of Bruxelles zou het 2040 zijn...

Naar Wallonië ben ik me daar niet zeker van, heeft Wallonië eigenlijk vergelijkbare files zoals Vlaanderen... ?

orfeus5412
1 december 2017, 19:07
Goed maar want als het vertaald moest worden naar Wallonië of Bruxelles zou het 2040 zijn...
In Wallonië is het militaire opperbevel vd Navo gevestigd : de SHAPE.
Supreme Headquarters Allied Powers Europe (SHAPE) near Mons, Belgium is the Headquarters of Allied Command Operations (ACO). Front Gate (Security at the 'Berlin Gate'). +32 (0) 65-44-4908. SHAPE is located about 70 km southwest of Brussels near the town Mons (Dutch: Bergen) north of the Motorway E 19/E 42.Gewoonweg te vinden op Wikipedia 8O

Micele
1 december 2017, 19:26
In Wallonië is het militaire opperbevel vd Navo gevestigd : de SHAPE.
Gewoonweg te vinden op Wikipedia 8O
Euh dat is toch algemeen geweten? Relevantie?

Het politiek hoofdkwartier van de Nato - dus belangrijker dan de SHAPE - ligt wel in het Brussels Gewest.
Ook te vinden in wikipedia...
https://nl.wikipedia.org/wiki/NAVO-hoofdkwartier

Het NAVO-hoofdkwartier (Engels: NATO Headquarters) is het politieke en administratieve hoofdkwartier van de Noord-Atlantische Verdragsorganisatie. Na eerdere vestigingen in Londen en Parijs is het sinds 1967 gevestigd in *Haren, onderdeel van Brussel aan de Leopold III-laan, die aan de NAVO overgaat in de A201 snelweg, de directe verbindingsweg tussen de Brusselse agglomeratie en Brussels Airport.

Het ligt hiermee zo'n 80 kilometer ten noorden van het militaire hoofdkwartier van de NAVO in Casteau, nog steeds Supreme Headquarters Allied Powers Europe geheten, hoewel het tegenwoordig het Allied Command Operations huisvest, wat de militaire operaties van de NAVO wereldwijd aanstuurt.

Het NAVO-hoofdkwartier is de permanente zetel van de Noord-Atlantische Raad (NAC). Het hoofdkwartier huisvest ook het kabinet van de secretaris-generaal van de NAVO en de kantoren van de nationale delegaties van de 28 lidstaten, en de kantoren van de verbindingsofficieren en diplomatieke missies van 19 partnerlanden. In het NAVO-hoofdkwartier is ook de centrale administratie, het internationaal secretariaat en de internationale militaire generale staf gehuisvest.

Ik moet me wel corrigeren, het NAVO-HK blijkt altijd al in *Haren gelegen te zijn, en in het aangrenzende Evere, mss omdat in Evere
wel een grote kazerne ligt waar het Belgisch HK ligt, en nog altijd gebruikt (wiki is hier mis), maar men denkt wel al een tijdje aan nieuwe gebouwen in Evere:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/defensie-wil-nieuw-hoofdkwartier-bouwen~a2331d7c/

https://nl.wikipedia.org/wiki/Evere#Militair_hoofdkwartier
Militair hoofdkwartier

Er wordt dikwijls melding gemaakt van Evere als de plaats waar het NAVO-hoofdkwartier gevestigd is, maar dat klopt niet, noch voor het hoofdkwartier van 1967 tot 2016, noch voor het hoofdkwartier dat in 2017 in gebruik wordt genomen aan de overzijde van de Leopold III-laan. Dat ligt (zo goed als) helemaal op het grondgebied van de in 1921 opgeheven en bij Brussel gevoegde gemeente Haren. Wat wel deels in Evere ligt, is het hoofdkwartier van het Belgisch leger, juist achter het NAVO-hoofdkwartier dat van 1967 tot 2016 in gebruik was. Het militaire domein strekt zich uit tot over de gemeentegrens met Zaventem.

1000 miles
1 december 2017, 19:48
Naar Wallonië ben ik me daar niet zeker van, heeft Wallonië eigenlijk vergelijkbare files zoals Vlaanderen... ?

Wallonië is een andere wereld als het op verkeersinfrastructuur aankomt.
De luxe start reeds bij hun beste vriend en goede buur Brussel.
Als je richting Wallonië rijdt : alle tunnels 70 km/u en direct op de autostrade, naar vlaanderen= 50km/u + lichten.

Ik kom wekelijks in héél wallonië en de ergste files zijn Namen en Luik in de spits (maar dit tipt niet aan Gent of A'pen).
S'morgens en s'avonds richting Luxemburg door de belgskes die grof gaan verdienen, maar daar gaat nu een pendeltrein komen richting luxemburg om dit stuk te ontlasten en tegemoet te komen aan de pendelaars.

In tegenstelling tot Vlaanderen (dat stilstaat op gebied van wegenbouw buiten een totaal overbodig stukje autostrade van 12 km) innoveert men ook de wegen nog in Wallonië en legt men er aan waar het effectief nodig blijkt (o.a. ring rond Soignies..).
Het wordt er wel tijd want sommige wegen zijn in super slechte staat.

Anders gezegd...ons belastinggeld wordt er goed besteed :-D

orfeus5412
1 december 2017, 19:49
Euh dat is toch algemeen geweten? Relevantie?

Het politiek hoofdkwartier van de Nato - dus belangrijker dan de SHAPE - ligt wel in het Brussels Gewest.
Ook te vinden in wikipedia...

https://nl.wikipedia.org/wiki/NAVO-hoofdkwartier

Het NAVO-hoofdkwartier (Engels: NATO Headquarters) is het politieke en administratieve hoofdkwartier van de Noord-Atlantische Verdragsorganisatie. Na eerdere vestigingen in Londen en Parijs is het sinds 1967 gevestigd in Haren, onderdeel van Brussel aan de Leopold III-laan, die aan de NAVO overgaat in de A201 snelweg, de directe verbindingsweg tussen de Brusselse agglomeratie en Brussels Airport.Gevestigd dus in Haren en niet in Evere...
Maar goed je hebt gelijk Micele, de relevantie is nihil. Ik vind het enkel "opvallend" dat men dergelijke adressen heel gemakkelijk kan terugvinden.
Binnen geraken is natuurlijk wat anders: ben ooit wezen solliciteren bij de NATO : bij binnenkomst en zolang je interview duurt krijg je twee kleerkasten achter ja aan...

Micele
1 december 2017, 19:58
Gevestigd dus in Haren en niet in Evere...
Maar goed je hebt gelijk Micele, de relevantie is nihil. Ik vind het enkel "opvallend" dat men dergelijke adressen heel gemakkelijk kan terugvinden. Met al die vlaggen van die Nato-landen kun je er niet naast kijken.
De verwarring was er zelfs in militaire middens, het Belgisch HK dat er naast lag, lag wel in Evere...

Binnen geraken is natuurlijk wat anders: ben ooit wezen solliciteren bij de NATO : bij binnenkomst en zolang je interview duurt krijg je twee kleerkasten achter ja aan...
Ik had er geen probleem mee als ex-militair (BE-Nato), uiteraard moet elke militair vreemd aan het Nato-HK zich eerst aanmelden. Zoals een militair van het NATO-HK ook niet zomaar in Kleine-Brogel vliegbasis binnengeraakt. ;-)

Micele
1 december 2017, 20:03
Wallonië is een andere wereld als het op verkeersinfrastructuur aankomt.
De luxe start reeds bij hun beste vriend en goede buur Brussel.
Als je richting Wallonië rijdt : alle tunnels 70 km/u en direct op de autostrade, naar vlaanderen= 50km/u + lichten.

Ik kom wekelijks in héél wallonië en de ergste files zijn Namen en Luik in de spits (maar dit tipt niet aan Gent of A'pen).
S'morgens en s'avonds richting Luxemburg door de belgskes die grof gaan verdienen, maar daar gaat nu een pendeltrein komen richting luxemburg om dit stuk te ontlasten en tegemoet te komen aan de pendelaars.

In tegenstelling tot Vlaanderen (dat stilstaat op gebied van wegenbouw buiten een totaal overbodig stukje autostrade van 12 km) innoveert men ook de wegen nog in Wallonië en legt men er aan waar het effectief nodig blijkt (o.a. ring rond Soignies..).
Het wordt er wel tijd want sommige wegen zijn in super slechte staat.

Anders gezegd...ons belastinggeld wordt er goed besteed :-D
Idd, en in Luik hebben ze de E25-snelweg onder de Maas en deels stad doorgetrokken, dat zie ik in Vlaanderen nog niet zo rap gebeuren...

Soit, Vlaanderen heeft bijna het dubbel aantal inwoners van Wallonië maar als ik me niet vergis qua snelwegrijstrookcapaciteit en expresswegen (autoweg en 2+2) zelfs meer dan Vlaanderen. Wallonië is wel groter, maar trek je er de rustige oostenlijke Ardennen af, scheelt het niet veel.

1000 miles
1 december 2017, 22:04
Idd, en in Luik hebben ze de E25-snelweg onder de Maas en deels stad doorgetrokken, dat zie ik in Vlaanderen nog niet zo rap gebeuren...

Soit, Vlaanderen heeft bijna het dubbel aantal inwoners van Wallonië maar als ik me niet vergis qua snelwegrijstrookcapaciteit en expresswegen (autoweg en 2+2) zelfs meer dan Vlaanderen. Wallonië is wel groter, maar trek je er de rustige oostenlijke Ardennen af, scheelt het niet veel.

Ik moest deze week naar Rochefort...van Aalst tot de welriekende dreef deed ik er met vertrek om 06.00 uur s'morgens langer over als het stuk naar Rochefort "city"..dat zegt genoeg zeker.

marie daenen
2 december 2017, 12:19
Naar Wallonië ben ik me daar niet zeker van, heeft Wallonië eigenlijk vergelijkbare files zoals Vlaanderen... ?

Inderdaad je kent Wallonië niet... daar sta je zelfs in de file, georkestreerde files, in elk stad het woordje stad waardig...
Het toppunt van binnenstedelijke filevorming moet voor mij wel Namen zijn...daar ga je uren lang tijdens de spitsuren met de auto slechts stapvoets vooruit...

Voorbeeld wat Marche betreft... Daar hebben ze een doorgangsweg met doorgangsverkeer gereduceerd van een vierbaansvak naar een twee baansvak en hebben ze dus, waar er vroeger weinig of geen files waren, nu ellenlange fileleed...
Toegegven als er geen auto's rijden is het een hele verbetering kwa zicht, maar de helft van de tijd kom je niet van de ene naar de andere kant van Marche...

marie daenen
2 december 2017, 12:23
Wallonië is een andere wereld als het op verkeersinfrastructuur aankomt.
De luxe start reeds bij hun beste vriend en goede buur Brussel.
Als je richting Wallonië rijdt : alle tunnels 70 km/u en direct op de autostrade, naar vlaanderen= 50km/u + lichten.

Ik kom wekelijks in héél wallonië en de ergste files zijn Namen en Luik in de spits (maar dit tipt niet aan Gent of A'pen).
S'morgens en s'avonds richting Luxemburg door de belgskes die grof gaan verdienen, maar daar gaat nu een pendeltrein komen richting luxemburg om dit stuk te ontlasten en tegemoet te komen aan de pendelaars.

In tegenstelling tot Vlaanderen (dat stilstaat op gebied van wegenbouw buiten een totaal overbodig stukje autostrade van 12 km) innoveert men ook de wegen nog in Wallonië en legt men er aan waar het effectief nodig blijkt (o.a. ring rond Soignies..).
Het wordt er wel tijd want sommige wegen zijn in super slechte staat.

Anders gezegd...ons belastinggeld wordt er goed besteed :-D

Ik heb eerder de indruk dat ze in Wallonië de laatste jaren eindelijk een inhaalbeweging aan het uitvoeren zijn, daarvoor stond alles practisch stil, en dat ze nu denken dat zolang het nog nationaal la Belgique is dat ze nog zo vlug mogelijk en zo veel mogelijk moeten profiteren van la Belgique (de melkkoe Vlaanderen daarin) alvorens zijzelf eruit gaan stappen om de grote, hoofdzakelijke franstalige schuldenberg zo veel mogelijk naar Vlaanderen te kunnen doorschuiven...

marie daenen
2 december 2017, 12:26
Idd, en in Luik hebben ze de E25-snelweg onder de Maas en deels stad doorgetrokken, dat zie ik in Vlaanderen nog niet zo rap gebeuren...

Soit, Vlaanderen heeft bijna het dubbel aantal inwoners van Wallonië maar als ik me niet vergis qua snelwegrijstrookcapaciteit en expresswegen (autoweg en 2+2) zelfs meer dan Vlaanderen. Wallonië is wel groter, maar trek je er de rustige oostenlijke Ardennen af, scheelt het niet veel.

Dan blijk je wel nog nooit op de ring rond Luik, komende van Bruxelles of Namen richting Luik stil gestaan te hebben...

DewareJakob
2 december 2017, 13:45
Naar Wallonië ben ik me daar niet zeker van, heeft Wallonië eigenlijk vergelijkbare files zoals Vlaanderen... ?

Ja, van mensen die naar hun 'werk' rijden. :lol::lol:

Micele
2 december 2017, 19:45
Dan blijk je wel nog nooit op de ring rond Luik, komende van Bruxelles of Namen richting Luik stil gestaan te hebben...
Indien ik eens via Luik rij is het in het week-end. :-)

De Europese statistiek of Inrix heeft het nooit of amper over Waalse filegevoelige steden.

Enkel Antwerpen, Brussel en veel verder Gent. De eerste twee zijn qua verliesuren al vele jaren in de top 5 of top 10 van Europa te vinden. Gent staat op plaats 20 a 25.

Ff kijken op Inrix select Belgium. Luik heeft idd Gent ingehaald, jaar 2016:

http://inrix.com/scorecard/

CITY 2016 ALL CITIES RANK (2015) 2016 INRIX TRAFFIC SCORECARD RANK (2015) HOURS SPENT IN CONGESTION ICI PEAK DAYTIME OVERALL
Brussels 71 (100) 41 (47) 41.3 7.1 23% 13% 12%
Antwerp 97 (131) — 37 6.7 22% 14% 13%
Liege 415 (316) — 18.7 3.2 11% 6% 6%
Ghent 503 (423) — 15.4 2.9 9% 7% 6%
Kortrijk 540 (801) — 14.3 2.9 9% 8% 6%
Namur 576 (697) — 13.3 2.2 8% 4% 5%
Bruges 749 (899) — 9.9 1.9 6% 5% 4%
Verviers 776 (708) — 9.5 1.8 6% 5% 4%
Mons 744 (522) — 10 1.7 6% 3% 3%
Charleroi 852 (573) — 8.4 1.5 5% 4% 3%
De ALL CITIES rank is wereldwijd, Brussel en Antwerpen zijn beide in de top honderd geraakt, (sinds 2015 een 30-tal plaatsen gestegen.)..

Ofwel gaat het rond Gent veel vlotter dan in het verleden...