PDA

View Full Version : Smoelbook for kids


Universalia
4 december 2017, 20:33
Facebook launches a version of Messenger for young children (https://www.theverge.com/2017/12/4/16725494/facebook-messenger-kids-app-launch-ios-iphone-preview)

Facebook today announced a new version of its Messenger chat app designed for children ages six to 12. Called Messenger Kids, the new app does not require a Facebook account — due to federal law, users under the age of 13 cannot legally sign up for Facebook.

Dan denk je, gaat dat de spuigaten niet uitlopen?

Gaat dat wel goedkomen die 'kleintjes' op dat rotzooi kanaaltje smoelbook te laten 'rondhuppelen?'

Hoog tijd dat men smoelbook aan banden gaat leggen. :twisted:

p.s.

Misschien moet het wel verboden worden zoals men dat in sommige landen al doet.

kojak
4 december 2017, 21:05
Gewoon afschaffen.
Meer miserie mee dan wat anders.

BigF
5 december 2017, 07:12
Als ik op mijn werk in de refter, op een terrasje in de zon, in een bushokje, in een wachtkamer, in een restaurant, op een speelplaats,... effe rondkijk vraag ik me altijd af waarom ze Facebook sociale media noemen.

BigF
5 december 2017, 07:16
Dus als die 'FB for kids' ervoor zorgt dat die -13 jarigen hun kwebbel in het openbaar ook dichthouden ben ik voorstander!
Go Mark!!

Libro
5 december 2017, 14:14
Als ik op mijn werk in de refter, op een terrasje in de zon, in een bushokje, in een wachtkamer, in een restaurant, op een speelplaats,... effe rondkijk vraag ik me altijd af waarom ze Facebook sociale media noemen.

Het forum heeft tenminste niet de pretentie een "sociaal" medium te zijn.

Thuleander
5 december 2017, 14:21
Go Mark!!

Mark zal nu niet enkel u maar ook uw kindjes afluisteren (staat in de voorwaarden van FB messenger).
En wellicht ook filmen.

Prettige dag verder.

BigF
5 december 2017, 14:29
Mark zal nu niet enkel u maar ook uw kindjes afluisteren (staat in de voorwaarden van FB messenger).
Ik heb noch FB, noch kindjes onder de 13.
Waar hebt u het over?

En wellicht ook filmen.
Dan jaag ik hem uit mijn tuin!

Prettige dag verder.
Merci! Voor u 't zelfde.

vanderzapig
5 december 2017, 14:39
Mark zal nu niet enkel u maar ook uw kindjes afluisteren (staat in de voorwaarden van FB messenger).
En wellicht ook filmen.

2008-2014:

Optic Nerve: millions of Yahoo webcam images intercepted by GCHQ (https://www.theguardian.com/world/2014/feb/27/gchq-nsa-webcam-images-internet-yahoo)

Britain's surveillance agency GCHQ, with aid from the US National Security Agency, intercepted and stored the webcam images of millions of internet users not suspected of wrongdoing, secret documents reveal.

The document estimates that between 3% and 11% of the Yahoo webcam imagery harvested by GCHQ contains "undesirable nudity".

Wanneer een politieke leider in de UK een beetje te ver uit de pas loopt, kan de GCHQ eens gaan grasduinen in hun collectie pikante videochats die ze van hem/haar bewaard hebben.

Libro
5 december 2017, 15:33
Mark zal nu niet enkel u maar ook uw kindjes afluisteren (staat in de voorwaarden van FB messenger).
En wellicht ook filmen.

Prettige dag verder.

Niets wat een strip duct tape niet kan oplossen.

Thuleander
5 december 2017, 16:27
Waartoe u FB toegang geeft door het gebruik van messenger:

1. De identiteit van gebruikers middels de accounts op hun apparaten;
2. De contacten en agenda van gebruikers, die door Facebook gelezen kunnen worden;
3. De (geschatte en precieze) locatie van gebruikers;
4. Sms’jes en mms’jes van gebruikers (die door Facebook gelezen, bewerkt, ontvangen en verzonden kunnen worden);
5. De gesprekkenlijst en telefoonnummers van gebruikers;
6. Foto’s en andere media van gebruikers (zo is er testtoegang tot beveiligde opslag en kan de inhoud van de USB-opslag van gebruikers door Facebook aangepast of verwijderd worden);
7. De camera en microfoon van gebruikers (waarmee Facebook foto’s en video’s kan maken en geluid kan opnemen);
8. Informatie over wifi-verbindingen van gebruikers;
9. Informatie over apparaat-ID en oproepen (Facebook kan de telefoonstatus en -identiteit lezen);
10. Voor het overige kan Facebook ook: internetgegevens ontvangen, bestanden downloaden zonder melding, voorkomen dat apparaten overschakelen naar de sluimerstand, netwerkverbindingen weergeven, snelkoppelingen installeren, audio-instellingen wijzigen, Google-serviceconfiguratie lezen, andere apps weergeven, toegang krijgen tot het netwerk, synchronisatie-instellingen lezen, trillingen beheren en de netwerkverbinding wijzigen.


Maarja.
Iedereen doet het.
Dan zal het wel veilig zijn.


http://www.hpdetijd.nl/2014-08-18/de-ware-reden-waarom-facebook-ons-dwingt-om-messenger-te-downloaden/

kojak
5 december 2017, 16:32
Bovenstaande is ook één van dé redenen waarom ik ook niet meedoe met dat smoelenboekgedoe.
En het zijn dan ook net diezelfden die meestal steen en been klagen als er ergens een camera te veel staat want dan is hun 'privacy' geschonden....:roll:

Henri1
5 december 2017, 20:26
Als ik op mijn werk in de refter, op een terrasje in de zon, in een bushokje, in een wachtkamer, in een restaurant, op een speelplaats,... effe rondkijk vraag ik me altijd af waarom ze Facebook sociale media noemen.

U bent virtueel sociaal bezig dan.

kojak
5 december 2017, 20:32
U bent virtueel sociaal bezig dan.

Grappig is het dan soms wel op café.
Een tafeltje, met een man of 4..5.
Allemaal bezig op hun mobieltje.
Sociale contacten onderhouden en van die toestanden.... https://forums.techhob.be/images/smilies/biggrin2.gif

Thuleander
5 december 2017, 22:42
Niets wat een strip duct tape niet kan oplossen.

Je gaat de camera en microfoon van je smartphone afplakken?

Libro
5 december 2017, 22:45
Je gaat de camera en microfoon van je smartphone afplakken?

Ik gebruik FB op de laptop.