PDA

View Full Version : Moorddadige auto's


Blue Sky
17 januari 2018, 20:44
https://www.hln.be/showbizz/tv/-home-and-away-actrice-sterft-na-crash-die-ook-haar-ouders-en-zus-het-leven-kostte~a8eff1ba

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/dieren/-misschien-zet-deze-foto-automobilisten-wel-aan-het-denken~ac18081a

https://www.theguardian.com/commentisfree/2016/feb/04/car-fumes-air-pollution-ban-motorists

... en de langzame, progressieve en logische evolutie;

http://www.businessinsider.com/cities-going-car-free-ban-2017-8?international=true&r=US&IR=T/#bogot-has-been-working-to-kick-cars-off-the-streets-since-1974-11

Vlad
12 februari 2018, 05:53
Blootstelling aan uitlaatgassen zorgt binnen de twee uur al voor epigenetische veranderingen. (https://www.scientias.nl/blootstelling-aan-uitlaatgassen-resulteert-binnen-twee-uur-epigenetische-veranderingen/)

De uitlaten van gemotoriseerd verkeer onmiddellijk verbieden. Laat de vervuiler maar zelf betalen. Zwakke weg gebruikers moeten het recht hebben om de moordenaars aan te vallen uit zelfverdediging.

IanVD
12 februari 2018, 09:37
https://wallscover.com/images/christine-2.jpg

Jan van den Berghe
12 februari 2018, 10:11
...

Eerlijk gezegd vind ik uw uitspraak aan de goedkope kant. Bepaalde ongelukken zijn het resultaat van een samenloop van omstandigheden. Als er plotseling een hert over de weg rent, kan je moeilijk van schuld spreken. Het gebeurt. Andere ongevallen zijn dan weer het resultaat van grote onverantwoordelijkheid of verstrooidheid.

Micele
12 februari 2018, 10:21
@BS kent blijkbaar het verschil niet tussen moorden en bepaalde verkeersongevallen.

Bovendien zijn die auto's enkel maar een soort vervoermiddel.

Anders zouden auto's - van hulp- en nooddiensten - ook vele levens redden.

@Blue Sky heeft daar wel steeds de verkeerde bril op. Wslk een zeer ongelukkige ervaring opgedaan anders kan men haar/zijn taalgebruik niet verklaren. :?

Tenzij @gewetenloze.x ook de nooddiensten wil storen?

https://www.demorgen.be/binnenland/nooddiensten-krijgen-100-000-valse-oproepen-per-jaar-b65cc7f0/

Nooddiensten krijgen 100.000 valse oproepen per jaar
29-04-15

Elk jaar krijgen nooddiensten 100.000 valse oproepen. "Grappen-makers of ruziestokers verhinderen snelle hulp aan wie echt in nood is", luidt het. Ministers Jambon en De Croo werken aan strenge maatregelen. Mogelijk worden bellers zelfs tijdelijk afgesloten.

Je kunt geen idiote 'grap' bedenken of de operatoren van de noodnummers 101 en 112 hebben hem gehoord. Tot liefst 273 keer per dag, zo blijkt uit een antwoord van minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) op een vraag van Sabien Lahaye-Battheu (Open Vld). Dat gaat van 'Het is voor een taxi' tot 'Ik zoek het telefoonnummer van Michel en Francine'.

Het blijft overigens niet altijd bij een domme opmerking. Meer dan eens proberen eenzaten hun leven te vertellen of trakteren ruziemakers de operatoren zelfs op uitgebreide scheldpartijen. "Deze oproepen zijn een pest voor de nooddiensten", zegt Lahaye-Battheu. "Terwijl operatoren ze afhandelen, is er geen tijd voor mensen die echt in nood zijn. We moeten dringend komaf maken met kwaadwillige bellers."

Blue Sky
12 februari 2018, 20:45
Auto's kunnen wel degelijk nuttig zijn, echter voor veel mensen is deze een vergiftigd geschenk. Dat laatste beseffen ze niet of willen ze liever niet beseffen, vandaar ook het buitensporige en idiote autogebruik in ons land bijvoorbeeld. Bijzonder pervers is ook dat de vervuiling achteraan de auto wordt geloosd in het gezicht van andere weggebruikers terwijl de bestuurder daarbij totaal niet stilstaat. Hypocrisie of egoïsme?

Deze is nog niet zo koud;

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/automobilist-maait-zeventiger-van-zebrapad-en-pleegt-vluchtmisdrijf-hoe-laf-en-harteloos-kan-je-wel-zijn~a5159941/

sepper
12 februari 2018, 20:51
Akkoord.
De uitlaat moet binnen in de auto geplaatst worden. In het gezicht van de bestuurder.

Jan van den Berghe
12 februari 2018, 20:51
Auto's kunnen wel degelijk nuttig zijn, echter voor veel mensen is deze een vergiftigd geschenk. Dat laatste beseffen ze niet of willen ze liever niet beseffen, vandaar ook het buitensporige en idiote autogebruik in ons land bijvoorbeeld. Bijzonder pervers is ook dat de vervuiling achteraan de auto wordt geloosd in het gezicht van andere weggebruikers terwijl de bestuurder daarbij totaal niet stilstaat. Hypocrisie of egoïsme?


In België worden auto's nog steeds van stal gehaald voor de meest onnozele zaken te halen. Zaterdag haalde ik nog iets bij de buurtwinkel. Met de fiets. Net toen ik uit de winkel kwam, zag ik een bekende die daar maar een paar straten verder woonde. Babbeltje geslagen. Hij kwam om een pakje sigaretten. Met de auto. Tja...

Garry
13 februari 2018, 00:30
https://www.hln.be/showbizz/tv/-home-and-away-actrice-sterft-na-crash-die-ook-haar-ouders-en-zus-het-leven-kostte~a8eff1ba

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/dieren/-misschien-zet-deze-foto-automobilisten-wel-aan-het-denken~ac18081a

https://www.theguardian.com/commentisfree/2016/feb/04/car-fumes-air-pollution-ban-motorists

... en de langzame, progressieve en logische evolutie;

http://www.businessinsider.com/cities-going-car-free-ban-2017-8?international=true&r=US&IR=T/#bogot-has-been-working-to-kick-cars-off-the-streets-since-1974-11Ook maar gelijk werken verbieden. http://www.standaard.be/cnt/dmf20171124_03206336

Garry
13 februari 2018, 00:44
In België worden auto's nog steeds van stal gehaald voor de meest onnozele zaken te halen. Zaterdag haalde ik nog iets bij de buurtwinkel. Met de fiets. Net toen ik uit de winkel kwam, zag ik een bekende die daar maar een paar straten verder woonde. Babbeltje geslagen. Hij kwam om een pakje sigaretten. Met de auto. Tja...Zal niet veel verschil maken, of hij nu nicotine binnen speelt of wat uitlaatgassen.

Ik vind het altijd zo frappant als ge die van Groen bezig hoort over ongezond dit en ongezond dat maar wat later kom je ze tegen met een sigaret in hun hand of zoals Vogels destijds wanneer ze op het stadhuis moest zijn en als ze wist dat de pers daar was, dan parkeerde ze haar bestelwagentje aan de achterkant van het stadhuis, haalde daar haar fiets er uit en reed daarmee naar de voorkant. Voor het overige reed ze met de Volvo.

En nu allemaal maar staan zeveren over het moeten toepassen van deelauto's maar hun kopstukken politiekers zitten stuk voor stuk alleen achterin op de achterbank en de enige waarmee ze delen is hun chauffeur die achter het stuur zit. Die kun je ook moeilijk aanzien als tweede passagier hé, die zit er wel mee in maar eigenlijk hoeft die helemaal niet daar te zijn waar hij naartoe rijd.

En toch allemaal maar heiliger willen zijn dan de paus en ook die laat zich overal rondrijden zonder zich te bekommeren over uw welzijn.;-)

Garry
13 februari 2018, 00:53
Akkoord.
De uitlaat moet binnen in de auto geplaatst worden. In het gezicht van de bestuurder.Begin dan maar gelijk met uw scheten in te houden want ook die veroorzaken CO² uitstoot. En vooral stoppen met eten want wat er in gaat moet er ook weer uit. En al zeker geen vlees meer eten hé want heel die veestapel die daar voor nodig is doet ook niet anders dan scheten laten en stront produceren.

Allee, veel succes straks als ge gearriveerd bent in de nieuwe middeleeuwen hé.

Garry
13 februari 2018, 01:03
Ik hoor die wereldverbeteraars altijd graag bezig. Die zitten dan te zeveren dat ze geen vlees eten, niet omdat ze geen vlees lusten maar omdat ze in zitten dat daar een dier voor moet sterven. Groot dier of klein dier of heeeel klein dier, waar trekken ze de lijn. Het wil toch niet zeggen omdat sommige diertjes zo klein zijn dat we ze met het blote oog niet kunnen zien dat die daarom minder recht op leven hebben dan al die andere dieren hé.

Wel, beste dierenredders, ik vind het heel mooi van jullie dat ge geen dieren wil eten maar bedenk dan wel dat ge dan ook de lijn moet door trekken en geen bad meer nemen, want op ons lichaam leven er heel wat beestjes die we niet zien maar die ge wel dood maakt bij het nemen van een bad, en ook, blijf voortaan onbeweeglijk liggen in uw bed want bij iedere stap die je zet zul je ongetwijfeld ook weer enige diertjes dood trappen, en stil liggen in uw bed want daar huizen ook heel veel diertjes tussen uw beddengoed.;-)

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/12/15/waarom-ik-mij-een-maand-waste-met-een-spuitbus-vol-bacterien/

Garry
13 februari 2018, 08:06
https://www.hln.be/showbizz/tv/-home-and-away-actrice-sterft-na-crash-die-ook-haar-ouders-en-zus-het-leven-kostte~a8eff1ba

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/dieren/-misschien-zet-deze-foto-automobilisten-wel-aan-het-denken~ac18081a

https://www.theguardian.com/commentisfree/2016/feb/04/car-fumes-air-pollution-ban-motorists

... en de langzame, progressieve en logische evolutie;

http://www.businessinsider.com/cities-going-car-free-ban-2017-8?international=true&r=US&IR=T/#bogot-has-been-working-to-kick-cars-off-the-streets-since-1974-11 De gemiddelde levensverwachting was nochtans voor het bestaan van de auto de helft minder dan nu.

Als we zonder die uitlaatgassen nog langer zouden leven gaan ze gegarandeerd weer staan zeiken dat het totaal niet meer mogelijk is om de pensioenen nog langer te betalen, dan moeten ze u maar verplichten een spuitje te laten geven om u op te ruimen.

https://www.allesopeenrij.nl/kennis/geschiedenis/levensverwachting-in-nederla

Oh, en deuren,.... Geen deuren meer in huis. Als ge moest weten hoeveel mensen dat er al tegen zo'n deur gelopen zijn met verwondingen tot gevolg.... Trappen, radicaal verbieden van nog te bouwen met verdiepingen want hoeveel mensen zijn daar al niet afgevallen en daar door verwond geraakt of zelfs het leven gelaten hebben. ;-)

Profiteur
13 februari 2018, 08:59
https://www.hln.be/showbizz/tv/-home-and-away-actrice-sterft-na-crash-die-ook-haar-ouders-en-zus-het-leven-kostte~a8eff1ba

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/dieren/-misschien-zet-deze-foto-automobilisten-wel-aan-het-denken~ac18081a

https://www.theguardian.com/commentisfree/2016/feb/04/car-fumes-air-pollution-ban-motorists

... en de langzame, progressieve en logische evolutie;

http://www.businessinsider.com/cities-going-car-free-ban-2017-8?international=true&r=US&IR=T/#bogot-has-been-working-to-kick-cars-off-the-streets-since-1974-11U hebt hopelijk zelf geen wagen en doet alles ofwel te voet ofwel met de fiets? Anders nogal hypocriet om zo van de toren te komen blazen.

In België worden auto's nog steeds van stal gehaald voor de meest onnozele zaken te halen. Zaterdag haalde ik nog iets bij de buurtwinkel. Met de fiets. Net toen ik uit de winkel kwam, zag ik een bekende die daar maar een paar straten verder woonde. Babbeltje geslagen. Hij kwam om een pakje sigaretten. Met de auto. Tja...Mijn neef woont 300 meter van mij en komt altijd met de wagen. Bedrijfswagen dus gratis zegt hij. Hij rijdt ook met zijn wagen 2 kilometer verder naar de fitness om daar een uur zich in het zweet te gaan werken. Of de fietsendrager aan de trekhaak, 100 kilometer rijden om dan in een mooie omgeving wat te gaan fietsen.

Profiteur
13 februari 2018, 09:00
Blootstelling aan uitlaatgassen zorgt binnen de twee uur al voor epigenetische veranderingen. (https://www.scientias.nl/blootstelling-aan-uitlaatgassen-resulteert-binnen-twee-uur-epigenetische-veranderingen/)

De uitlaten van gemotoriseerd verkeer onmiddellijk verbieden. Laat de vervuiler maar zelf betalen. Zwakke weg gebruikers moeten het recht hebben om de moordenaars aan te vallen uit zelfverdediging.Akkoord en mogen dan de wagenbezitters ook het recht hebben om hun eigendom te verdedigen? Maken we er dan ineens maar een Far West van? Wie eerst schiet wint.

Garry
13 februari 2018, 15:13
Akkoord en mogen dan de wagenbezitters ook het recht hebben om hun eigendom te verdedigen? Maken we er dan ineens maar een Far West van? Wie eerst schiet wint.https://www.youtube.com/watch?v=QmdGrIkeaAk Schieten kan ze al, nu nog leren tellen.

Maar toch; ze schiet hier met exact de zelfde revolver als waarmee ik schiet en die is niet van de lichtste, is het zelfde wapen als smith & wesson 17, https://www.youtube.com/watch?v=JzSp43e_Wfo heb je wel wat aan vast, en dan met kinderhandjes.... https://www.youtube.com/watch?v=phwVUjxtQ10

Jan van den Berghe
13 februari 2018, 19:24
Mijn neef woont 300 meter van mij en komt altijd met de wagen. Bedrijfswagen dus gratis zegt hij. Hij rijdt ook met zijn wagen 2 kilometer verder naar de fitness om daar een uur zich in het zweet te gaan werken. Of de fietsendrager aan de trekhaak, 100 kilometer rijden om dan in een mooie omgeving wat te gaan fietsen.

Dat laatste kan ik nu wel ergens plaatsen, maar die eerste zaken niet. Het doet me denken aan wat ik eind december opmerkte bij een grote fietsenzaak waar ik het een en ander insloeg. In de zaak hoofdzakelijk materiaal voor wieltoeristen. Wat bleek evenwel op de parking? Ik was de enige die met de fiets was gekomen. Al de rest met de wagen. En naar de tongval van de mensen allemaal mensen van de streek... Niet verwonderlijk dat men dikwijls zegt: "In Nederland fietst men; in België koerst men."

daiwa
14 februari 2018, 01:16
Akkoord.
De uitlaat moet binnen in de auto geplaatst worden. In het gezicht van de bestuurder.

:lol:

Garry
14 februari 2018, 17:16
Dat laatste kan ik nu wel ergens plaatsen, maar die eerste zaken niet. Het doet me denken aan wat ik eind december opmerkte bij een grote fietsenzaak waar ik het een en ander insloeg. In de zaak hoofdzakelijk materiaal voor wieltoeristen. Wat bleek evenwel op de parking? Ik was de enige die met de fiets was gekomen. Al de rest met de wagen. En naar de tongval van de mensen allemaal mensen van de streek... Niet verwonderlijk dat men dikwijls zegt: "In Nederland fietst men; in België koerst men."Dat zou kunnen kloppen want in Nederland koopt men een fiets om mee te fietsen en in België koopt men een fiets samen met, schijnbaar het onontbeerlijke apenpakje, om mee te stoefen en mee van café naar café te rijden.

Als ik me gelijk zou moeten gedragen zoals onze wielertoeristen zou ik vooraan op mijn zeiljachtje een kapiteinsuniform moeten dragen.

Blue Sky
14 februari 2018, 22:42
U hebt hopelijk zelf geen wagen en doet alles ofwel te voet ofwel met de fiets? Anders nogal hypocriet om zo van de toren te komen blazen.

Natuurlijk heb ik een wagen, daar is niets mis mee. Het gaat om het gebruik ervan en ja, ik probeer de verplaatsingen met de auto te beperken. Doorgaans is de fiets het meest aangewezen.


Mijn neef woont 300 meter van mij en komt altijd met de wagen. Bedrijfswagen dus gratis zegt hij. Hij rijdt ook met zijn wagen 2 kilometer verder naar de fitness om daar een uur zich in het zweet te gaan werken. Of de fietsendrager aan de trekhaak, 100 kilometer rijden om dan in een mooie omgeving wat te gaan fietsen.

In België subsidieert men files met de bedrijfswagens. De situatie zoals u die schetst is inderdaad vaak de realiteit. Wat een verschil met Nederlanders die er blijkbaar wel in slagen logisch en pragmatisch te redeneren - in tegenstelling tot het merendeel van de Belgen - en aldus vaak voor de fiets kiezen voor korte verplaatsingen.

http://markrutten.weebly.com/uploads/4/6/7/1/46713379/s459094805881803720_p4_i1_w640.jpeg

Micele
14 februari 2018, 23:47
Er is veel verschil tussen de Nederlandse provincies:

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2017/45/inwoners-limburg-en-drenthe-reizen-vaakst-met-auto

https://i.fokzine.net/upload/17/11/171109_147316_Ritten-naar-vervoerwijze-per-provincie-20142016-17-11-08.png

Bijna helft ritten te voet of met de fiets

Bijna 43 procent van alle ritten die Nederlanders in de periode 2014/2016 maakten vond plaats met de auto. Te voet en met de niet-elektrische fiets is dit aandeel respectievelijk bijna 23 en 24 procent. De elektrische fiets is goed voor iets meer dan 2 procent van alle ritten.

Gebruik openbaar vervoer neemt toe met ritlengte

Welk vervoermiddel wordt gebruikt, hangt onder meer af van de ritafstand. Ritten van minder dan 5 kilometer worden vooral lopend afgelegd (35 procent) en op de niet-elektrische fiets (bijna 33 procent). De auto wordt in bijna een kwart van deze korte afstanden gebruikt, het openbaar vervoer in slechts 3 procent. Voor langere afstanden kiest men vaker voor auto en openbaar vervoer: voor 79 procent van de ritten van 15 kilometer of langer wordt de auto ingezet, voor 13 procent het openbaar vervoer. De fiets en benenwagen laten we vaker staan naarmate de ritafstand groter wordt.

http://www.gazetvanhetnoorden.nl/wp-content/uploads/2017/11/Ritten-van-inwoners-van-Nederland-naar-vervoerwijze-en-afstandsklasse-20142016-17-11-08.jpeg

- - - - -

Vanaf 5 km-7,5 km rijdt al een duidelijke meerderheid (bijna 60%) van de Nederlanders met een auto. Vanaf 15 km is het al 79 %. Dat weten we ook alweer.

Wat een verschil met Nederlanders die er blijkbaar wel in slagen logisch en pragmatisch te redeneren - in tegenstelling tot het merendeel van de Belgen - en aldus vaak voor de fiets kiezen voor korte verplaatsingen.
De cijfers spreken dat vaak serieus tegen indien je het over alle Nederlanders hebt. Enkel bij minder dan 5 km (tja vanaf 0 tot 5 km...) is de fiets het meest gebruikte vervoermiddel, ietsje minder is lopen of te voet gaan. Ik neem aan vooral stedelijk verkeer, omdat daar de fiets het snelste vervoermiddel is. Zie ook naar de provincie.

En de electrische fiets is daar mee inbegrepen:
Elektrische fiets vooral voor langere afstanden

Het gebruik van de elektrische fiets als vervoermiddel staat, vergeleken met de reguliere, niet-elektrische fiets, nog in de kinderschoenen. Het aandeel van de niet-elektrische fiets in alle ritten is 24 procent, dat van de elektrische fiets is 2 procent. De elektrische fiets is wel duidelijk populairder voor de langere afstanden. De niet-elektrische fiets wordt voor ritten tot 5 kilometer ruim 14 keer zo vaak gebruikt als de elektrische fiets, vanaf 15 kilometer verschilt dat nog maar een factor 4.

Garry
15 februari 2018, 00:07
Natuurlijk heb ik een wagen, daar is niets mis mee. Het gaat om het gebruik ervan en ja, ik probeer de verplaatsingen met de auto te beperken. Doorgaans is de fiets het meest aangewezen.



In België subsidieert men files met de bedrijfswagens. De situatie zoals u die schetst is inderdaad vaak de realiteit. Wat een verschil met Nederlanders die er blijkbaar wel in slagen logisch en pragmatisch te redeneren - in tegenstelling tot het merendeel van de Belgen - en aldus vaak voor de fiets kiezen voor korte verplaatsingen.

http://markrutten.weebly.com/uploads/4/6/7/1/46713379/s459094805881803720_p4_i1_w640.jpegBedrijfswagen of niet zal niet veel verschil maken, als ze geen bedrijfswagen krijgen hebben ze in de regel meer loon en wordt de wagen wel zelf aangekocht. Ik ken genoeg mensen zonder bedrijfswagen en die gaan ook hun boodschappen doen met de auto hoor, ...maakt geen verschil.

Blue Sky
15 februari 2018, 09:21
Bedrijfswagen of niet zal niet veel verschil maken, als ze geen bedrijfswagen krijgen hebben ze in de regel meer loon en wordt de wagen wel zelf aangekocht. Ik ken genoeg mensen zonder bedrijfswagen en die gaan ook hun boodschappen doen met de auto hoor, ...maakt geen verschil.

Dat is wat men noemt "wishful thinking", een typische eigenschap van de mens. Mensen geloven liever wat ze zouden willen geloven omdat dit hen beter uitkomt. Het is ook een vorm van lafheid en hypocrisie, want vaak willen ze de waarheid niet onder ogen zien en ontkennen ze die dan maar.

Het omgekeerde is natuurlijk waar.

'Mensen met een bedrijfswagen zijn helemaal immuun voor overheidsmaatregelen die ons rijgedrag moeten bijsturen. Wat een overheid ook doet, voor de bestuurder van de bedrijfswagen maakt dat geen verschil omdat zijn baas toch de factuur betaalt', zegt Peeters. Als de overheid de accijnzen op diesel of benzine optrekt om het autorijden te ontmoedigen, zijn er al meteen enkele honderdduizenden autobestuurders die dat niet in hun portemonnee zullen voelen. Want meer dan negen op de tien bestuurders van een bedrijfswagen tanken op kosten van het bedrijf en - zo blijkt uit onze enquête - bij 86 procent staat er zelfs helemaal geen limiet op de maandelijkse uitgaven. Peters: 'De overheid probeert mensen te sensibiliseren om minder met de wagen te rijden. Maar ze zet door een fiscaal gunstregime een groot deel van de bestuurders volledig uit de wind.'

Garry
25 februari 2018, 01:52
Dat is wat men noemt "wishful thinking", een typische eigenschap van de mens. Mensen geloven liever wat ze zouden willen geloven omdat dit hen beter uitkomt. Het is ook een vorm van lafheid en hypocrisie, want vaak willen ze de waarheid niet onder ogen zien en ontkennen ze die dan maar.

Het omgekeerde is natuurlijk waar.Denken dat ze niet met een auto zullen rijden wanneer ze geen bedrijfswagen krijgen, dat is pas wishful thinking, graag geloven wat ze willen geloven.

Dat is zo wat te vergelijken met gelovige, die kunnen ze ook met alle gemak doen geloven dat water van beneden naar boven loopt.

Blue Sky
25 februari 2018, 09:43
Bedrijfswagen of niet zal niet veel verschil maken, als ze geen bedrijfswagen krijgen hebben ze in de regel meer loon en wordt de wagen wel zelf aangekocht. Ik ken genoeg mensen zonder bedrijfswagen en die gaan ook hun boodschappen doen met de auto hoor, ...maakt geen verschil.

Nogal wiedes dat dit wel een groot verschil maakt.
Wat is het volgende; dat u gaat beweren dat 1 + 1 geen 2 is?

Henri1
25 februari 2018, 10:07
https://www.hln.be/showbizz/tv/-home-and-away-actrice-sterft-na-crash-die-ook-haar-ouders-en-zus-het-leven-kostte~a8eff1ba

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/dieren/-misschien-zet-deze-foto-automobilisten-wel-aan-het-denken~ac18081a

https://www.theguardian.com/commentisfree/2016/feb/04/car-fumes-air-pollution-ban-motorists

... en de langzame, progressieve en logische evolutie;

http://www.businessinsider.com/cities-going-car-free-ban-2017-8?international=true&r=US&IR=T/#bogot-has-been-working-to-kick-cars-off-the-streets-since-1974-11

https://www.youtube.com/watch?v=5MtAMc4i8OA

Garry
27 februari 2018, 08:16
Nogal wiedes dat dit wel een groot verschil maakt.
Wat is het volgende; dat u gaat beweren dat 1 + 1 geen 2 is?Dat is ook zo, 1 + 1 = niet noodzakelijk altijd 2.

Hoeveel is volgens jou 1 man + 1 stoel?

Volgens mij blijft dat dan 1 + 1 maar het worden nooit 2 stoelen of 2 mannen hé. Het worden zelfs geen 2 wezens.

Blue Sky
27 februari 2018, 09:00
Wederom een vrouw, moeder van 4, omgekomen door de auto;

https://www.hln.be/regio/eeklo/aangereden-op-100-meter-van-deur~af9d7732/

Vlad
27 februari 2018, 09:08
Wederom een vrouw, moeder van 4, omgekomen door de auto;

https://www.hln.be/regio/eeklo/aangereden-op-100-meter-van-deur~af9d7732/

Zo ne zeiker die met z'n moordwapen persé zenne voorrang van rechts moest hebben. De wetgevers zijn oorzaak aan die waanzin.

"Ik heb hier voorrang van rechts en ik zal hem pakken zelfs al rij ik een fietster met vier kinderen morsdood. Desnoods doe ik mijn ogen toe. ..."

Profiteur
27 februari 2018, 09:18
Straf dat een wagen al als moordwapen wordt beschreven. Wat gaan we doen? Verbod op bezit van een wagen dan maar?

Ongelukken gebeuren er elke dag. Je kan even goed thuis van de trap vallen en morsdood zijn. Zullen we dan met de ganse wereldbevolking maar collectieve zelfmoord plegen?

@ Vlad : heb jij ook een wagen? Indien JA mag ik je dan vanaf nu potentiële seriemoordenaar noemen :twisted:

Profiteur
27 februari 2018, 09:20
Wederom een vrouw, moeder van 4, omgekomen door de auto;

https://www.hln.be/regio/eeklo/aangereden-op-100-meter-van-deur~af9d7732/Schokkend 8O Wereldnieuws 8O Maar elke dag vallen er overal doden dus hoe erg het ook voor de nabestaanden is, moeten we daar nu ook al wakker van gaan liggen :roll:

Maar het zal wel opgelost geraken. Geef de overheid de schuld dat ze de zwarte punten niet weg willen werken. Het zwart schaap is gevonden. Opgelost :lol:

Blue Sky
27 februari 2018, 10:50
Straf dat een wagen al als moordwapen wordt beschreven.

Dat is het ook gewoon. Het grote probleem is dat mensen dat niet ( willen ) inzien en daardoor er ook niet zo mee omgaan. Men zou er dus bewust mee moeten omgaan en defensief moeten rijden, helaas hebben vele bestuurders nog nooit van dat laatste woord gehoord - laat staan dat ze begrijpen wat het betekent. Zo snel mogelijk van A naar B vlammen is de prioriteit.

Daarnaast heb je ook het feit dat het onrechtstreeks een moordwapen is door de vervuiling waardoor mensen kankers en dergelijke krijgen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171221_03255372


Wat gaan we doen? Verbod op bezit van een wagen dan maar?

Is niet nodig, gewoon er bewust mee omgaan en defensief rijden aldus. Helaas hebben veel bestuurders niet zoveel verstand. Bovendien wordt men dommer door veel met de auto te rijden waardoor dit een vicieuze circel is.


Ongelukken gebeuren er elke dag. Je kan even goed thuis van de trap vallen en morsdood zijn. Zullen we dan met de ganse wereldbevolking maar collectieve zelfmoord plegen?

Ongelukken gebeuren. Van de trap vallen heb je zo zelf in de hand net zoals zelfmoord. Iemand die te voet gaat of met de fiets rijdt kan zich perfect aan de regels houden, maar toch worden opgeschept om omver gereden worden door een auto-terrorist.

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20160229_02157434/vrouw-die-van-voetpad-werd-gemaaid-nog-altijd-kritiek

Garry
27 februari 2018, 21:17
Zo ne zeiker die met z'n moordwapen persé zenne voorrang van rechts moest hebben. De wetgevers zijn oorzaak aan die waanzin.

"Ik heb hier voorrang van rechts en ik zal hem pakken zelfs al rij ik een fietster met vier kinderen morsdood. Desnoods doe ik mijn ogen toe. ..."
De verantwoordelijkheid ligt hier wel in de allereerste plaats bij die fietser zelf hoor, en zeker een fietser met vier kinderen want die moet in de eerste plaats het goede voorbeeld geven aan die kinderen.

Wanneer er straks een fietser wordt omver gereden omdat hij het rode licht genegeerd heeft zou jij nog durven aan te klagen dat het de fout was van het rode licht.

Wat er in de eerste plaats dringend moet gebeuren is de fietsers er op te wijzen dat het verkeersreglement ook van toepassing is op hen en ze er van te doen inzien dat ZIJ het zijn die in de eerste plaats voorzichtig moeten zijn omdat ze zeer kwetsbaar zijn.

Fietsers hebben bv. aan ronde punten veelal haaientanden aan hun kant. Ik weet zeker dat aan drukke ronde punten, op de 10 keer als ik zou doorrijden, ik minstens 9 keer een fietser boven op mijn motorkap zou hebben liggen en soms zelfs meer dan één tegelijk. Waaraan ligt dat volgens u? Aan niets anders dan het roekeloos rijgedrag van die fietsers.

Wanneer de automobilist telkens maar de voorrangsregels moet negeren omdat fietsers er zich toch niet aan houden, kunnen we beter meteen heel het verkeersreglement maar gelijk afschaffen want dat heeft dan totaal geen zin meer.

Ik heb zo zelfs al eens twee flikken per fiets bijna op mijn motorkap liggen gehad, die tweede kon nog net stoppen maar als ik niet tijdig gesopt was, had de éérste er gegarandeerd op gelegen hoor, en dan maar van zijn kloten maken, maar niet lang hoor, ik wees hem op de haaientanden aan zijn kant met de vraag of die soms voor flikken niet tellen. De tweede, die nog net was kunnen stoppen besefte duidelijk dat ze in de fout waren en die bleef heel rustig en deed teken om me te laten passeren.

Blue Sky
28 februari 2018, 11:59
Fietsers hebben bv. aan ronde punten veelal haaientanden aan hun kant. Ik weet zeker dat aan drukke ronde punten, op de 10 keer als ik zou doorrijden, ik minstens 9 keer een fietser boven op mijn motorkap zou hebben liggen en soms zelfs meer dan één tegelijk. Waaraan ligt dat volgens u? Aan niets anders dan het roekeloos rijgedrag van die fietsers.


Goed dat u dit aanhaalt, misschien dat het hiermee te maken heeft; :lol:

http://www.hbvl.be/cnt/aid1044511/70-procent-bestuurders-gebruikt-geen-richtingaanwijzer-op-rotonde-2

Garry
1 maart 2018, 22:18
Het wordt hoog tijd dat fietsers een nummerplaat moeten voeren zoals ook het geval is bij bromfietsen en moto's, zodat ze voortaan herken baar zijn. Ze rijden tegen een geparkeerde auto aan en gaan er gewoon van door. Wie heeft het gedaan?"'t Was enne in zo een apenpakje". "Zo rijden er honderden meneer".

De fietsers denken dat ze overal en altijd op alles en iedereen voorrang hebben, ze zien naar niets, voorrang van rechts negeren ze, verkeerslichten negeren ze, rijden op het voetpad waar het hun uit komt zonder op te letten voor de voetgangers, rijden zonder boe of ba van het voetpad de baan op zonder uit te kijken, van haaientanden hebben ze kennelijk nog nooit gehoord zelfs de politie per fiets hebben daar geen oog naar, en ze steken al rijdend de zebrapaden over er vanuit gaande dat ze daarop ook voorrang hebben net zoals de voetgangers, als er dan eens eentje van over zijn klote gereden wordt is't groot alarm. Dat er niet dagelijks een hele boel over de kloten gereden worden is een verdienste van nauwgezette oplettendheid van de automobilisten.

Micele
1 maart 2018, 23:08
70 procent bestuurders gebruikt geen richtingaanwijzer op rotonde.


Zeven op de tien automobilisten verzuimen hun richtingaanwijzer te gebruiken bij het verlaten van een rotonde. Dat blijkt een studie van mobiliteitsorganisatie Touring. Nochtans is dat verplicht.

8O

Garry
1 maart 2018, 23:20
70 procent bestuurders gebruikt geen richtingaanwijzer op rotonde.


Zeven op de tien automobilisten verzuimen hun richtingaanwijzer te gebruiken bij het verlaten van een rotonde. Dat blijkt een studie van mobiliteitsorganisatie Touring. Nochtans is dat verplicht.

8OIk gebruik altijd mijn richtingaanwijzer bij het verlaten van een rotonde maar daar heeft bij mij nog nooit een fietser rekening mee gehouden hoor, dus of ge nu uw richtingaanwijzer gebruikt of niet, haaientanden is een ongekend iets voor fietsers.

Profiteur
2 maart 2018, 08:42
Ik gebruik ook altijd mijn richtingaanwijzers. En ik doe altijd mijn gordel aan. Maar ik moet toegeven dat als ik met de fiets rij is ook veel minder rekening met ander vervoer houdt. Met de wagen vloek ik soms op fietsers. Met de fiets vloek ik soms op wagens. Typisch menselijk zeker?

reservespeler
2 maart 2018, 12:40
Eerlijk gezegd vind ik uw uitspraak aan de goedkope kant. Bepaalde ongelukken zijn het resultaat van een samenloop van omstandigheden. Als er plotseling een hert over de weg rent, kan je moeilijk van schuld spreken. Het gebeurt. Andere ongevallen zijn dan weer het resultaat van grote onverantwoordelijkheid of verstrooidheid.

Alcohol, drugs, ...

Garry
3 maart 2018, 02:26
Eerlijk gezegd vind ik uw uitspraak aan de goedkope kant. Bepaalde ongelukken zijn het resultaat van een samenloop van omstandigheden. Als er plotseling een hert over de weg rent, kan je moeilijk van schuld spreken. Het gebeurt. Andere ongevallen zijn dan weer het resultaat van grote onverantwoordelijkheid of verstrooidheid.Als goed gelovige kun ge dan toch beter snel even bidden tot uw almachtige God dat hij dat hert even snel veranderd in een konijn, dat brengt minder schade toe aan uw auto.;-)

Vlad
7 maart 2018, 06:32
1 miljard euro op 5 jaar (https://www.gva.be/cnt/dmf20180306_03394756/kamerlid-yoleen-van-camp-n-va-cholesterolverlagers-kosten-staatskas-miljard-in-vijf-jaar) voor de cholesterolverlagers van 1.5 miljoen dikke vette stinkende automobilisten die andere mensen het leven zuur maken met hun stank en lawaai en voorrang overal.