PDA

View Full Version : Opgelet: sluwe dieven


Universalia
22 januari 2018, 21:33
Opgelet: sluwe dieven gebruiken nieuwe truc om te weten of je thuis bent (https://www.hln.be/nieuws/binnenland/opgelet-sluwe-dieven-gebruiken-nieuwe-truc-om-te-weten-of-je-thuis-bent~adba1a0a)

Na tandenstokers en stukjes karton tussen de voordeur hebben dieven een nieuwe manier gevonden om te controleren of je thuis bent. De politie houdt in de buurt van Meise een extra oogje in het zeil nadat enkele bewoners zwarte plakband op hun deurbel hadden ontdekt. Niet het werk van kinderen zoals de politie eerst vermoedde, maar het blijkt een gekende truc van criminelen te zijn.

Louter informatief deze draad. :-D

Anna List
23 januari 2018, 08:28
wat een racistisch draadje

De schoofzak
23 januari 2018, 08:44
Die raadgeving helpt niet veel als je niet thuis bent.

En met pensioen zijnde, ben ik wel vaker thuis. Als er in mijn straat iets verdacht gebeurt, ,vb. een passage van mensen die ik niet ken, en ik zou het opmerken, dan ga ik niet alle deurbellen checken. Maar toch ook niet volledig passief blijven. Dan is er wel een klusje te doen in de voortuin ...

Bobke
23 januari 2018, 08:53
Mij ontgaat het doel van dat stukje plakband.

De schoofzak
23 januari 2018, 11:51
Mij ontgaat het doel van dat stukje plakband.

Schuilt er geen dievenmentaliteit in jouw geest ?

Als de zigeuner of oostblokker aanbelt om te zien of je thuis zijt, zonder plakband, dan moet hij ter plaatse blijven en kijken.
Met plakband kan hij achter het hoekje anoniemer wat rondwandelen. En dan rustig terug komen kijken.

Bobke
23 januari 2018, 11:58
Schuilt er geen dievenmentaliteit in jouw geest ?

Als de zigeuner of oostblokker aanbelt om te zien of je thuis zijt, zonder plakband, dan moet hij ter plaatse blijven en kijken.
Met plakband kan hij achter het hoekje anoniemer wat rondwandelen. En dan rustig terug komen kijken.
Blijkbaar. :lol:
Maar hij kan zich toch evengoed voordoen als een “Getuige”?
Die mannen gaan ook overal aanbellen.

kojak
23 januari 2018, 12:06
Blijkbaar. :lol:
Maar hij kan zich toch evengoed voordoen als een “Getuige”?
Die mannen gaan ook overal aanbellen.

Aanbellen met een bivakmuts over hun hoofd ?
Anders zijn ze 'gezien'. ;)

kojak
23 januari 2018, 12:07
wat een racistisch draadje

Yep.
De kleur van die plakband staat me ook niet aan. :lol:

Universalia
24 januari 2018, 14:39
wat een racistisch draadje

De zwarte blijven plakkers bedoelde u? :?