PDA

View Full Version : 77-jarige Nancy Pelosi speecht 8 uur aan één stuk in Amerikaans Congres


Profiteur
8 februari 2018, 13:21
http://newsmonkey.be/article/86002

In een bejaardenhuis spuiten ze dergelijke fossielen al na 5 minuten plat :lol:
Maar zal haar geklaag helpen? Trump doet met de dreamers waar hier veel Belgen enkel maar van kunnen dromen :roll:

Bach
8 februari 2018, 13:33
Toen Castro uren aan een stuk sprak was dat teken van een dictatuur. En herinner u de stemmingen in de Sovjet Duma waar niemand het waagde tegen te stemmen. Wel, we hebben nu gelijkaardige stemmingen in het VS congres tegen Rusland. Somebody is pulling the strings. Neo Mc cartheism heeft de VS in zijn greep ondertussen dat de twee partijen vechten over zaken die niet zoveel verschil maken. Zoals Vidal ooit schreef: de VS is een een partij staat met een linker en rechter vleugel. Mischien is de tendens naar een dictatuur wel eigen aan de mens als je hem macht geeft.

kelt
9 februari 2018, 17:59
Ze hebben goei duracellekes in dat fossiel gestopt blijkbaar....

Is DAT het niveau waarmee de Democraten denken de Republikeinen te hinderen....?

Wat is het verschil eigenlijk?

Laag,Lager....Laagst......

En de frisheid van hun ideeen steekt wel heel erg schril af tov die van de administratie Trump dus?

*NOT*



De volgende Presidentsverkiezingen zijn maar 2 jaar meer van ons verwijderd en de Democraten (en eigenlijk ook de Republikeinen) hebben .....NIEMAND....
Ondertussen verpesten wat kibbelende bejaarden de ganse politieke cultuur en de "standing" van de politiek...


En DAT is het ergste :-(

Dadeemelee
9 februari 2018, 18:03
Ze hebben goei duracellekes in dat fossiel gestopt blijkbaar....

Is DAT het niveau waarmee de Democraten denken de Republikeinen te hinderen....?

Wat is het verschil eigenlijk?

Laag,Lager....Laagst......

En de frisheid van hun ideeen steekt wel heel erg schril af tov die van de administratie Trump dus?

*NOT*



De volgende Presidentsverkiezingen zijn maar 2 jaar meer van ons verwijderd en de Democraten (en eigenlijk ook de Republikeinen) hebben .....NIEMAND....
Ondertussen verpesten wat kibbelende bejaarden de ganse politieke cultuur en de "standing" van de politiek...


En DAT is het ergste :-(

DAT is gewoon politiek. De Republikeinen hebben het acht jaar lang zelf gedaan.

If you cannot stand the heat...

Pandareus
9 februari 2018, 19:30
DAT is gewoon politiek. De Republikeinen hebben het acht jaar lang zelf gedaan.

If you cannot stand the heat...

Ik denk dat kelt gewoon de parlementaire traditie van het filibusteren niet kent.

kelt
9 februari 2018, 20:11
Het is zelfs in Belgie al een paar keer toegepast....dat filibusteren....en het is een SCHANDE,temeer als je erbij stilstaat dat de uitvoerders ervan duizenden euro's(of dollars) per maand "verdienen"....Gelden die "zomaar" verschijnen op de bankrekening,iedere maand opnieuw,om eigenlijk gewoon maar een voldoende keren "aanwezig" te zijn...


terug naar het draadje......zou het kunnen zijn dat de Amerikaanse kiezer dat ook niet (meer) kan waarderen?
Hoe zou de huidige President zo "onverwacht" aan zijn mandaat geraakt zijn nochtans in de strijd met een ZEER door de wol geverfde politica en ondanks zijn toch al lang "zichtbare" rare gedragingen?

...omdat diegenen die zijn gaan kiezen in ieder geval NIKS mleer van "politieke ervaring" (en al de bijgaande "technieken") moesten weten misschien?

In een veranderingsproces kunnen al eens foutjes gebeuren,maar die beletten niet dat er veranderingen gaan gebeuren......

Fossielen horen daar niet bij....
Dat geldt evenzeer in Europa...

Dadeemelee
9 februari 2018, 20:22
Het is zelfs in Belgie al een paar keer toegepast....dat filibusteren....en het is een SCHANDE,temeer als je erbij stilstaat dat de uitvoerders ervan duizenden euro's(of dollars) per maand "verdienen"....Gelden die "zomaar" verschijnen op de bankrekening,iedere maand opnieuw,om eigenlijk gewoon maar een voldoende keren "aanwezig" te zijn...


terug naar het draadje......zou het kunnen zijn dat de Amerikaanse kiezer dat ook niet (meer) kan waarderen?
Hoe zou de huidige President zo "onverwacht" aan zijn mandaat geraakt zijn nochtans in de strijd met een ZEER door de wol geverfde politica en ondanks zijn toch al lang "zichtbare" rare gedragingen?

...omdat diegenen die zijn gaan kiezen in ieder geval NIKS mleer van "politieke ervaring" (en al de bijgaande "technieken") moesten weten misschien?

In een veranderingsproces kunnen al eens foutjes gebeuren,maar die beletten niet dat er veranderingen gaan gebeuren......

Fossielen horen daar niet bij....
Dat geldt evenzeer in Europa...

Pelosi ziet er met haar 77 een stuk intelligenter en bekwamer uit dan Trump met zijn 71.

Frankenstein
9 februari 2018, 20:37
Toen Castro uren aan een stuk sprak was dat teken van een dictatuur. En herinner u de stemmingen in de Sovjet Duma waar niemand het waagde tegen te stemmen. Wel, we hebben nu gelijkaardige stemmingen in het VS congres tegen Rusland. Somebody is pulling the strings. Neo Mc cartheism heeft de VS in zijn greep ondertussen dat de twee partijen vechten over zaken die niet zoveel verschil maken. Zoals Vidal ooit schreef: de VS is een een partij staat met een linker en rechter vleugel. Mischien is de tendens naar een dictatuur wel eigen aan de mens als je hem macht geeft.

In mijn woorden: Misschien creeert een maatschappij wel een dictatuur als er geen mensen opstaan die dergelijke freaks tot de orde roepen.

Ik kan mij niet voorstellen dat Pelosi het in Nederland zou redden.

Jan van den Berghe
9 februari 2018, 22:49
Pelosi ziet er met haar 77 een stuk intelligenter en bekwamer uit dan Trump met zijn 71.

Het uiterlijkheid is in deze van geen enkel belang. Feit is wel dat onder Trump de Amerikaanse economie weer volop aan het draaien is.

XenApp
9 februari 2018, 23:12
Het uiterlijkheid is in deze van geen enkel belang. Feit is wel dat onder Trump de Amerikaanse economie weer volop aan het draaien is.

Onze GDP groei ratio is ook 'volop' aan het draaien als je de cijfers van BE ziet. Is dat de verdienste van Michel en onze schaduwpremier?

Waarom doen bijna alle buurlanden het beter?

Jan van den Berghe
9 februari 2018, 23:21
Onze GDP groei ratio is ook 'volop' aan het draaien als je de cijfers van BE ziet. Is dat de verdienste van Michel en onze schaduwpremier?

Waarom doen bijna alle buurlanden het beter?

Beweert u nu dat de economische groei in de VS niets te maken heeft met de huidige regering in dat land?

XenApp
9 februari 2018, 23:46
Beweert u nu dat de economische groei in de VS niets te maken heeft met de huidige regering in dat land?

Dat was mijn vraag niet. Is Trump de factor dat er een quasi globale hoogconjunctuur heerst?

Jan van den Berghe
10 februari 2018, 00:50
Dat was mijn vraag niet. Is Trump de factor dat er een quasi globale hoogconjunctuur heerst?

Uw vraag betrof niet Trump, maar Michel. Schijnbaar vergeet u uw eigen woorden:

Onze GDP groei ratio is ook 'volop' aan het draaien als je de cijfers van BE ziet. Is dat de verdienste van Michel en onze schaduwpremier?

XenApp
10 februari 2018, 01:21
Uw vraag betrof niet Trump, maar Michel. Schijnbaar vergeet u uw eigen woorden:

Quasi niks.

Stultitiae
10 februari 2018, 01:50
Wat wel nieuw is, is dat het filibusteren plots tot een teken van moedig doorzettingsvermogen werd verheven ipv. als jammerlijk obstructivisme.

Jan van den Berghe
10 februari 2018, 08:57
Quasi niks.

Gaat dit weer over Michel? Ik dacht dat we het toch over de Amerikaanse economie hadden. Of speelt Michel daar een doorslaggevende rol in?

Jan van den Berghe
10 februari 2018, 08:58
Wat wel nieuw is, is dat het filibusteren plots tot een teken van moedig doorzettingsvermogen werd verheven ipv. als jammerlijk obstructivisme.

'n Mooi voorbeeld hoe bepaalde handelingen in perspectief worden geplaatst. Als het van de democraten komt, dan is het goed. Doen de republikeinen hetzelfde, dan is het sowieso slecht.

Pandareus
10 februari 2018, 09:05
Wat wel nieuw is, is dat het filibusteren plots tot een teken van moedig doorzettingsvermogen werd verheven ipv. als jammerlijk obstructivisme.

Voor wie interesse heeft in deze techniek uit de amerikaanse senaat : https://en.wikipedia.org/wiki/Filibuster_in_the_United_States_Senate

Het is heus wel wat meer dan gewoon obstructivisme hoor.

Universalia
10 februari 2018, 09:40
http://newsmonkey.be/article/86002

In een bejaardenhuis spuiten ze dergelijke fossielen al na 5 minuten plat :lol:
Maar zal haar geklaag helpen? Trump doet met de dreamers waar hier veel Belgen enkel maar van kunnen dromen :roll:


Laten we ons de vraag stellen wat ze die madam te slikken gegeven hebben om dat vol te houden die totaal uit de lucht gegrepen speech.

Moet wel iets sterk zijn denk ik. :roll:

Het oude gesticht een optie? (https://www.hetoudegesticht.nl)

Ach, laten we het 'dankbaar' houden op: The show must go on

Dadeemelee
10 februari 2018, 09:54
Beweert u nu dat de economische groei in de VS niets te maken heeft met de huidige regering in dat land?

De economie terug op gang trekken is volgens jou dus gewoon een knop omdraaien?
Natuurlijk heeft Trump daar niks mee te maken. Obama heeft de bankencrisis opgelost gekregen en daarom trekt de economie terug aan.

Eduard Khil
10 februari 2018, 12:16
Ik denk dat kelt gewoon de parlementaire traditie van het filibusteren niet kent.

ik was aan het zoeken naar het filmpje van Dedecker in de senaat, in den tijde van het migrantenstemrecht. Lachen dat dat was :lol:

kelt
10 februari 2018, 12:18
ik was aan het zoeken naar het filmpje van Dedecker in de senaat, in den tijde van het migrantenstemrecht. Lachen dat dat was :lol:


Eerder zielig.Toen liet JMDD zich als de "clown" van de VLD inzetten.
Een dieptepunt...Het heeft mij,uiteindelijk,afgehouden ooit op hem te stemmen.....In die tijd had ik het vrij zwaar op het werk,iedere minuut,ieder uur,iedere aktie was op het scherp van de snee om deadlines te halen.

En dan zie je s'avonds in het nieuws op die manier uw belastingsgeld,geheven op uw mager loontje,opbranden terwijl jezelf,diezelfde dag,in het zweet en met een knoop in de maag stond te werken.....:-(

Argusx43
10 februari 2018, 13:12
Het mens heeft het dikwijls over Bush als ze Trump bedoelt . Dit duidt op altzeimer.

Argusx43
10 februari 2018, 13:20
Ook herhaalt ze veel.https://www.youtube.com/watch?v=B5cCz098i3E

Argusx43
10 februari 2018, 13:29
Deze dokter legt haar geval uit:

Nancy Pelosi's Medical Ailments
https://www.youtube.com/watch?v=7zEMXJv1EI4

Stultitiae
11 februari 2018, 00:50
Voor wie interesse heeft in deze techniek uit de amerikaanse senaat : https://en.wikipedia.org/wiki/Filibuster_in_the_United_States_Senate

Het is heus wel wat meer dan gewoon obstructivisme hoor.


Wat de V.S. betreft behoort het inderdaad tot de politieke cultuur.

De film Mr. Smith Goes to Washington uit 1939 geeft een mooie inkijk in dat systeem.

Mijn opmerking dat het filibusteren tot heldendaad verheven werd betreft vooral de mediareacties hier te lande.

Pandareus
11 februari 2018, 06:23
ik was aan het zoeken naar het filmpje van Dedecker in de senaat, in den tijde van het migrantenstemrecht. Lachen dat dat was :lol:

Herman De Croo heeft ooit nog staan voorlezen uit een telefoonboek.