PDA

View Full Version : Cognitieve dissonantie (smuggies)


Nick Overbrugghe
17 maart 2018, 13:29
"Cognitieve dissonantie is de onaangename spanning die iemand ervaart bij tegenstrijdige overtuigingen, ideëen of opvattingen of als er wordt vastgesteld dat diegene in strijd met de eigen overtuiging handelt"
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie

Hier volgen een reeks humoristische schetsen in dit kader, ook wel ''smuggies'' genoemd daar ze meestal met een opgekrulde neus verteld worden.

Aangezien deze overduidelijk sommigen aan het lachen en anderen aan de kook zullen brengen, voel je vrij om aan je emoties de vrije loop te geven.:-D

Nick Overbrugghe
17 maart 2018, 13:32
..

Nick Overbrugghe
17 maart 2018, 13:35
;-)

Nick Overbrugghe
17 maart 2018, 13:42
:-) :-(

Nick Overbrugghe
17 maart 2018, 13:45
:oops::-D

dalibor
17 maart 2018, 14:18
Na een eerste blik: waarom heeft rechts zo'n gruwelijke cartoonisten? Zie ook Pepe Frog.

Libro
17 maart 2018, 15:30
Na een eerste blik: waarom heeft rechts zo'n gruwelijke cartoonisten? Zie ook Pepe Frog.

Tekenen kunnen ze inderdaad niet. Ze zijn beter in spijkers met koppen slaan.

Thuleander
17 maart 2018, 15:31
Na een eerste blik: waarom heeft rechts zo'n gruwelijke cartoonisten? Zie ook Pepe Frog.

Is die ook al rechts?

ViveLaBelgique
17 maart 2018, 15:33
De cartoons hebben niets met cognitieve dissonantie te zien. Het zijn conclusies non-sequitur.

Libro
17 maart 2018, 15:47
De cartoons hebben niets met cognitieve dissonantie te zien. Het zijn conclusies on -sequitur.

Links wil zijn drogredenen niet onder ogen zien omwille van cognitieve dissonantie.

geertvdb
17 maart 2018, 15:55
Links wil zijn drogredenen niet onder ogen zien omwille van cognitieve dissonantie.

Ge snapt niet zo goed (zoals bij u het meestal het geval is) wat CD is. CD is nooit een reden of een oorzaak, maar een gevolg van conflicterende opinies en gedrag.

Cd is origineel trouwens een begrip uit de studie van religieuze sekten.

Cd is dus zeker geen fenomeen enkel bij 'links'.

Dadeemelee
17 maart 2018, 15:57
Tekenen kunnen ze inderdaad niet. Ze zijn beter in spijkers met koppen slaan.

En rechtse schrijnwerkers, waar zijn die dan goed in?

ViveLaBelgique
17 maart 2018, 16:02
Links wil zijn drogredenen niet onder ogen zien omwille van cognitieve dissonantie.

Die redenering begrijp ik niet goed. Cognitieve dissonantie houdt in dat je jezelf ongemakkelijk voelt als je iets doet wat tegen je overtuiging of als je geconfronteerd wordt met feiten die niet kan rijmen met je overtuiging.

Iemand die drogredenen aanbrengt heeft geen last van cognotieve dissonantie. Hij voelt zich ook niet ongemakkelijk omdat hij vasthoudt aan zijn eigen overtuiging tegen alle logica in.

Libro
17 maart 2018, 16:06
Die redenering begrijp ik niet goed. Cognitieve dissonantie houdt in dat je jezelf ongemakkelijk voelt als je iets doet wat tegen je overtuiging of als je geconfronteerd wordt met feiten die niet kan rijmen met je overtuiging.

Iemand die drogredenen aanbrengt heeft geen last van cognotieve dissonantie. Hij voelt zich ook niet ongemakkelijk omdat hij vasthoudt aan zijn eigen overtuiging tegen alle logica in.

OK, geef me nu even tijd om me hier op een elegante manier uit te kletsen.:oops:

Dadeemelee
17 maart 2018, 16:13
OK, geef me nu even tijd om me hier op een elegante manier uit te kletsen.:oops:

Meester Vermassen inhuren en onbedwingbare dwang pleiten :-D

Xenophon
17 maart 2018, 16:53
Links wil zijn drogredenen niet onder ogen zien omwille van cognitieve dissonantie.

:D

Xenophon
17 maart 2018, 16:54
Die redenering begrijp ik niet goed. Cognitieve dissonantie houdt in dat je jezelf ongemakkelijk voelt als je iets doet wat tegen je overtuiging of als je geconfronteerd wordt met feiten die niet kan rijmen met je overtuiging.

Iemand die drogredenen aanbrengt heeft geen last van cognotieve dissonantie. Hij voelt zich ook niet ongemakkelijk omdat hij vasthoudt aan zijn eigen overtuiging tegen alle logica in.

Je voelt je dus niet ongemakkelijk?

The Paulus Experience
17 maart 2018, 17:19
Ik vind dat we meer immigranten nodig hebben om voor de sossen te stemmen

Eurosceptic
17 maart 2018, 17:36
"Cognitieve dissonantie is de onaangename spanning die iemand ervaart bij tegenstrijdige overtuigingen, ideëen of opvattingen of als er wordt vastgesteld dat diegene in strijd met de eigen overtuiging handelt"
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie

Hier volgen een reeks humoristische schetsen in dit kader, ook wel ''smuggies'' genoemd daar ze meestal met een opgekrulde neus verteld worden.

Aangezien deze overduidelijk sommigen aan het lachen en anderen aan de kook zullen brengen, voel je vrij om aan je emoties de vrije loop te geven.:-D

Cognitieve dissonantie is wat er optreedt wanneer je wetenschappelijk onderzoek loslaat op 9/11, en die dwazen die het verhaal van de media volgen ineens geconfronteerd worden met harde wetenschappelijke feiten

Je bent onmiddellijk krankzinnig, maar geen enkele ervan staat open voor een onderzoek

Dadeemelee
17 maart 2018, 17:42
Cognitieve dissonantie heb je bijvoorbeeld als een partij andere partijen zit uit te schelden omwille van cumul en belangenvermenging, maar het ineens goed vindt als zij aan de macht komen en hetzelfde doen. :mrgreen:

kojak
17 maart 2018, 17:43
Ik vind dat we meer immigranten nodig hebben om voor de sossen te stemmen

't is bijna 18.00 u Paulus.
Tijd voor uw pilleke. :lol:

TV-verslaafde
17 maart 2018, 17:44
Na een eerste blik: waarom heeft rechts zo'n gruwelijke cartoonisten? Zie ook Pepe Frog.

Waarom is links zo serieus? Of ja die SJW dat zijn gewoon idioten. Een soort van Superman v d aldi.

Zijn er eigenlijk nog mensen oprecht links in deze tijden? Er zullen wel enkelingen tussenzitten zoals "tomm" ofzo, de rest zijn politieke prostituees...

Dadeemelee
17 maart 2018, 18:08
Waarom is links zo serieus? Of ja die SJW dat zijn gewoon idioten. Een soort van Superman v d aldi.

Zijn er eigenlijk nog mensen oprecht links in deze tijden? Er zullen wel enkelingen tussenzitten zoals "tomm" ofzo, de rest zijn politieke prostituees...

Er is geen enkele economisch linkse op dit forum.

dalibor
17 maart 2018, 18:18
Waarom is links zo serieus? Of ja die SJW dat zijn gewoon idioten. Een soort van Superman v d aldi.

Zijn er eigenlijk nog mensen oprecht links in deze tijden? Er zullen wel enkelingen tussenzitten zoals "tomm" ofzo, de rest zijn politieke prostituees...

sjw? Spreek eens duidelijke taal ipv brabbeltaal.

Dadeemelee
17 maart 2018, 18:23
sjw? Spreek eens duidelijke taal ipv brabbeltaal.

Het zal wel zoiets als poco of Gutmensch zijn. Je moet de NVA debatfiches lezen om dat te weten :lol:

TV-verslaafde
17 maart 2018, 18:26
Er is geen enkele economisch linkse op dit forum.

Ah ja dan gaat t maar over wat ethische thema's om makkelijk te scoren voor links. Ik ben geen scheefpoeper en draag altijd mooie kostuums. En ik graai nooit... wahaha.

Ethisch links is dus voor alle minderheden en verdrukten zonder op hun plichten te wijzen. Maar dat is graaf want linksen paffen af en toe een jointje en horen niet bij die kleinburgerlijke ventjes. Yeah...kewl...

Ja... leuk maar t moet ook schuiven, dus we verkopen t als superman v d aldi en proppen ondertussen onze zakken vol...

Ethisch rechts meer voor dat kleinburgerlijke gedoe. Huisje, tuintje, boompje en geen overlast van debielen aka moslims en ander tuig.

Je moet eigenlijk een groene rechtse partij hebben die pleit voor minder kinderen en tegen de urbanisatie is. Dan moeten ze nog.wat geld pompen in wetenschappelijk onderzoek naar waterstof auto's ofzo en voor de rest dan maar scoren met wat kleinburgerlijk gedoe.

ViveLaBelgique
17 maart 2018, 18:27
Je voelt je dus niet ongemakkelijk?

Het gebeurt dat ik mezelf ongemakkelijk voel. Heb jij dat gevoel nooit ?

TV-verslaafde
17 maart 2018, 18:28
sjw? Spreek eens duidelijke taal ipv brabbeltaal.

Strijders voor sociale rechtvaardigheid.

ViveLaBelgique
17 maart 2018, 18:33
Cognitieve dissonantie heb je bijvoorbeeld als een partij andere partijen zit uit te schelden omwille van cumul en belangenvermenging, maar het ineens goed vindt als zij aan de macht komen en hetzelfde doen. :mrgreen:

Misschien. Misschien ook niet. Het hangt ervan hoe hoeveel het doel de middelen heiligt bij die partij.

Een politicus die naam waardig voelt zich niet ongemakkelijk als hij voor de verkiezingen zwart zegt om na de verkiezingen wit te verkondigen. Net zoals tegen-zijn een doel is van de oppositie.

Dadeemelee
17 maart 2018, 18:46
Strijders voor sociale rechtvaardigheid.

Ik wist het, ik wist het. De opvolger van poco en Gutmensch.

Bravo Joachim :-D

http://images0.persgroep.net/rcs/Ddgld26ywmk9ifBrMGoeDbVDe6w/diocontent/104034391/_crop/2047/955/5039/1575/_fit/560/175?appId=a291decdbf0d11a59ed2a6794ac53389

Dadeemelee
17 maart 2018, 18:48
Ah ja dan gaat t maar over wat ethische thema's om makkelijk te scoren voor links. Ik ben geen scheefpoeper en draag altijd mooie kostuums. En ik graai nooit... wahaha.

Ethisch links is dus voor alle minderheden en verdrukten zonder op hun plichten te wijzen. Maar dat is graaf want linksen paffen af en toe een jointje en horen niet bij die kleinburgerlijke ventjes. Yeah...kewl...

Ja... leuk maar t moet ook schuiven, dus we verkopen t als superman v d aldi en proppen ondertussen onze zakken vol...

Ethisch rechts meer voor dat kleinburgerlijke gedoe. Huisje, tuintje, boompje en geen overlast van debielen aka moslims en ander tuig.

Je moet eigenlijk een groene rechtse partij hebben die pleit voor minder kinderen en tegen de urbanisatie is. Dan moeten ze nog.wat geld pompen in wetenschappelijk onderzoek naar waterstof auto's ofzo en voor de rest dan maar scoren met wat kleinburgerlijk gedoe.

Ethisch links i= niet rabiaat islamofoob en niet oerconservatief (tenminste op dit forum) :lol:

geertvdb
17 maart 2018, 19:25
Cognitieve dissonantie is wat er optreedt wanneer je wetenschappelijk onderzoek loslaat op 9/11 Serieus? En? Waren het de reptilians?
, en die dwazen die het verhaal van de media volgen ineens geconfronteerd worden met harde wetenschappelijke feiten Vandaag stond er een interessant artikel over complotnutters. De verklaring waarom sommige mensen overal complotten zien zou een narcistische persoonlijkheid zijn. Ze kijken neer op mensen die hun waanbeelden niet geloven. Ze noemen ze 'scheeple' (scheep+people.

Ik ben het er daar niet mee eens.
Ik denk dat complotnutters een overdreven gevoel van achterdocht hebben.

Wat denkt gij?

Dadeemelee
17 maart 2018, 19:27
Misschien. Misschien ook niet. Het hangt ervan hoe hoeveel het doel de middelen heiligt bij die partij.

Een politicus die naam waardig voelt zich niet ongemakkelijk als hij voor de verkiezingen zwart zegt om na de verkiezingen wit te verkondigen. Net zoals tegen-zijn een doel is van de oppositie.

Ja maar jij spreekt over de beroepspolitici.

Bij de idealisten en militanten is het toch cognitieve dissonantie.

geertvdb
18 maart 2018, 10:53
Waarom is links zo serieus? Of ja die SJW dat zijn gewoon idioten. Een soort van Superman v d aldi.

Zijn er eigenlijk nog mensen oprecht links in deze tijden? Er zullen wel enkelingen tussenzitten zoals "tomm" ofzo, de rest zijn politieke prostituees...

Tomm is tot?*?*?*?*?*l niet oprecht links.
Geindoctrineerd door zijn Communistische Russische familie.

Libro
18 maart 2018, 13:03
Waarom is links zo serieus? Of ja die SJW dat zijn gewoon idioten. Een soort van Superman v d aldi.

Zijn er eigenlijk nog mensen oprecht links in deze tijden? Er zullen wel enkelingen tussenzitten zoals "tomm" ofzo, de rest zijn politieke prostituees...

https://i.imgur.com/GpEqbWX.jpg

http://www.dailyhaha.com/_pics/difference_between_social_activists_and_sjws.jpg

Nick Overbrugghe
9 mei 2020, 22:00
één van mijn favorieteneach

Nick Overbrugghe
9 mei 2020, 22:03
Serieus? En? Waren het de reptilians?
Vandaag stond er een interessant artikel over complotnutters. De verklaring waarom sommige mensen overal complotten zien zou een narcistische persoonlijkheid zijn. Ze kijken neer op mensen die hun waanbeelden niet geloven. Ze noemen ze 'scheeple' (scheep+people.

Ik ben het er daar niet mee eens.
Ik denk dat complotnutters een overdreven gevoel van achterdocht hebben.

Wat denkt gij?

Niemand ontkent dat er complotten bestaan. En toch is het voor velen een vuil woord. Dat op zich is erin geperst door de media.

Demper
9 mei 2020, 22:36
keutelkak

Demper
9 mei 2020, 22:37
Serieus? En? Waren het de reptilians?
Vandaag stond er een interessant artikel over complotnutters. De verklaring waarom sommige mensen overal complotten zien zou een narcistische persoonlijkheid zijn. Ze kijken neer op mensen die hun waanbeelden niet geloven. Ze noemen ze 'scheeple' (scheep+people.

Ik ben het er daar niet mee eens.
Ik denk dat complotnutters een overdreven gevoel van achterdocht hebben.

Wat denkt gij?

Die WTC gebouwen konden nooit verpulveren door een inslag van een vliegtuig...

Libro
10 mei 2020, 21:02
Niemand ontkent dat er complotten bestaan. En toch is het voor velen een vuil woord. Dat op zich is erin geperst door de media.

De complotten waar ik in geloof, noemt men door de band "achterkamertjespolitiek", "vriendjespolitiek" en "gelobby". Zodra er woorden zoals "chemtrail" of "reptilian" vallen, haak ik echter af.

Xenophon
10 mei 2020, 22:33
Het gebeurt dat ik mezelf ongemakkelijk voel. Heb jij dat gevoel nooit ?

Niet gemakkelijk.

Henri1
15 mei 2020, 10:02
Niet gemakkelijk.

Explain ?