PDA

View Full Version : ik zet mijn geld niet langer meer op de bank, je moet wel gek zijn


bembem
6 april 2018, 13:39
sinds dat BN* P*rib** mij onrespecvol behandelde (mij botweg wandelen stuurde en nadien toen ik reclameerde me alsnog niet helemaal v dienst was zoals het zou moeten i.e. me gewoonweg inzage op een rekening waarvan ik tenslotte mede-titularis was 'weigerde'), heb ik besloten v 1. hen voortaan niet als hoofdbank vr m'n verrichtingen te gebuiken (voortaan is het hier ing <- ben ik redelijk v content), 2. m'n geld dat ik op het einde vd maand overhou sowieso bij geen enkele bank te parkeren, niet dat het om miljoenen gaat, uiteraard niet lol, maar m'n zuurverdiende eurokes (tja, ook al heb ik een uitkering ik noem dat m'n zuurverdiende eurokes na) die hou ik bij mij in een potje/kous/whatever, en niemand heeft er zaken mee!!

NAH! :twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:

bembem
6 april 2018, 13:41
ik zal me laten doen door omhooggevallen bankpersoneel zeker....

bembem
6 april 2018, 13:42
en wanneer het een aanzienlijk bedrag wordt zet ik het op m'n mastercard vd post, paypal, whatever, re-NAH!!

Anna List
6 april 2018, 13:43
sinds dat BN* P*rib** mij onrespecvol behandelde (mij botweg wandelen stuurde en nadien toen ik reclameerde me alsnog niet helemaal v dienst was zoals het zou moeten i.e. me gewoonweg inzage op een rekening waarvan ik tenslotte mede-titularis was 'weigerde'), heb ik besloten v 1. hen voortaan niet als hoofdbank vr m'n verrichtingen te gebuiken (voortaan is het hier ing <- ben ik redelijk v content), 2. m'n geld dat ik op het einde vd maand overhou sowieso bij geen enkele bank te parkeren, niet dat het om miljoenen gaat, uiteraard niet lol, maar m'n zuurverdiende eurokes (tja, ook al heb ik een uitkering ik noem dat m'n zuurverdiende eurokes na) die hou ik bij mij in een potje/kous/whatever, en niemand heeft er zaken mee!!

NAH! :twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:

ge geeft ze exact wat ze willen.

als gij daar geen verzekeringen en beleggingsproducten of een dot spaargeld hebt, dan zijn ze u sowieso liever kwijt dan rijk.

heb in de (gelukkig verre) familie ook zo'n klaploper, haar heeft de bank ronduit gevraagd om ergens anders te gaan omdat ze te weinig geld op haar rekening had. :lol: ga naar de bank vd post of zo zeiden ze bij KBC. :lol:

bembem
6 april 2018, 13:44
wel daar heb je een punt anna maar toch vind ik het onrespectvol!!

bembem
6 april 2018, 13:46
anyway ik moest ze sowieso niet, met al hun gesjoemel enzo, daarbij bij ing is het gratis, + dat die me eens 100€ boden om m'n uitkering op een rekening bij hen te laten komen yep :-):-)

Xenophon
6 april 2018, 13:46
wel daar heb je een punt anna maar toch vind ik het onrespectvol!!

Beschimp hen maar eens goed in het Japans.

Anna List
6 april 2018, 13:46
wel daar heb je een punt anna maar toch vind ik het onrespectvol!!

onrespectvol is t juiste woord niet.

je bent economisch niet interessant, je bent meer kost dan opbrengst ... wat natuurlijk een waarheid is die hard binnenkomt.

bembem
6 april 2018, 13:48
(en bij h*llo bank heb ik onlangs 50€ gekregen omdat ik er een account opende, ik weet wel dat die v BN* afhangen maar bon daar heb ik dan tijdelijk abstractie v gemaakt, the power of money weetjewel, lol)

bembem
6 april 2018, 13:50
onrespectvol is t juiste woord niet.

je bent economisch niet interessant, je bent meer kost dan opbrengst ... wat natuurlijk een waarheid is die hard binnenkomt.

ja dat geldt toch eveneens vr ing? waarom wordt ik daar dan wel vriendelijk & respectol behandeld... kortom als een klant die ze wel graag zien???

bembem
6 april 2018, 13:50
srry word

bembem
6 april 2018, 13:51
lol

bembem
6 april 2018, 13:51
ik zal je zeggen waarom anna -> omdat ze bij BN* omhoogegevallen zijn - alleszins die v bij mij in de buurt!

Anna List
6 april 2018, 13:52
ja dat geldt toch eveneens vr ing? waarom wordt ik daar dan wel vriendelijk & respectol behandeld... kortom als een klant die ze wel graag zien???

wacht tot t een paar jaar duurt en er geen beterschap komt in uwe financiële toestand ... daar zitten ze natuurlijk op te hopen hé, dat jij werk vindt of erft of zo.

bembem
6 april 2018, 13:52
Beschimp hen maar eens goed in het Japans.

-lol-

bembem
6 april 2018, 13:54
anna ik heb het sowieso nu reeds beter dus....

Anna List
6 april 2018, 13:55
-lol-

is dat Japans? wat wil dat zeggen in t Nederlands?

Anna List
6 april 2018, 13:55
anna ik heb het sowieso nu reeds beter dus....

da's goed zene. :-)

bembem
6 april 2018, 13:57
dat gezegd zijnde: een bank die toelaat dat er in een bepaald kantoor dergelijke baldadigheden/onrechtvaardigheden gebeuren, is sowieso out vr mij, want ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ing zo handelt, nee ing daar heb ik op dat vlak vertrouwen in.... klantvriendelijkheid ten alle tijde i.e. nuchter op z'n hollands, yep ^^

bembem
6 april 2018, 13:59
anna funny, maar euh tegen sept zal ik terug op m'n pootjes staan i.e een (in mijn ogen toch lol) aardig spaarcentje opzijgezet hebben aka enkele duizende euro's, jawel :-) en dat zal dus never bij BN* terecht komen, NEVER!!

bembem
6 april 2018, 14:00
ze kunnen fluiten naar mij!!!!!!

Anna List
6 april 2018, 14:01
ik zal je zeggen waarom anna -> omdat ze bij BN* omhoogegevallen zijn - alleszins die v bij mij in de buurt!

die hebben gewoon liever een ander cliënteel.

Anna List
6 april 2018, 14:01
ze kunnen fluiten naar mij!!!!!!

#metoo !

bembem
6 april 2018, 14:02
awel dat ze hun ander cliënteel steken waar ik het peins!!!!!!!!

bembem
6 april 2018, 14:02
ze hebben geluk dat ik er de ombudsman/vrouw niet bijgehaald heb...........

bembem
6 april 2018, 14:03
maar ja that's me; me laten rollen door iedereen

bembem
6 april 2018, 14:03
maar enough is enough, nooit meer!!!!!!!!!!

Universalia
6 april 2018, 14:06
sinds dat BN* P*rib** mij onrespecvol behandelde (mij botweg wandelen stuurde en nadien toen ik reclameerde me alsnog niet helemaal v dienst was zoals het zou moeten i.e. me gewoonweg inzage op een rekening waarvan ik tenslotte mede-titularis was 'weigerde'), heb ik besloten v 1. hen voortaan niet als hoofdbank vr m'n verrichtingen te gebuiken (voortaan is het hier ing <- ben ik redelijk v content), 2. m'n geld dat ik op het einde vd maand overhou sowieso bij geen enkele bank te parkeren, niet dat het om miljoenen gaat, uiteraard niet lol, maar m'n zuurverdiende eurokes (tja, ook al heb ik een uitkering ik noem dat m'n zuurverdiende eurokes na) die hou ik bij mij in een potje/kous/whatever, en niemand heeft er zaken mee!!

NAH! :twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:

Misschien een goed plan?

http://www.pullfixtures.com/upload/b/4c/b4c2af2dd2f55a31.jpg

Thuleander
6 april 2018, 14:10
Groot gelijk bembem, haal alles van de bank.

De rest ook, haal alles van de bank.

dalibor
6 april 2018, 14:15
Groot gelijk bembem, haal alles van de bank.

De rest ook, haal alles van de bank.

De oude Germanen keken immers neer op geld.

bembem
6 april 2018, 14:18
Groot gelijk bembem, haal alles van de bank.

De rest ook, haal alles van de bank.

yep dat is wat ik voortaan doe; eens m'n uitkering gestort rep ik me nr het kantoor, ik haal af en laat de huur & rekeningen er op staan, de rest hebben ze geen zaken mee, qu'ils aillent se faire foutre!!!!!!

BN* kijkt neer op de kleine man, awel: kleine beetjes maken een groot, en mij zien ze dus NOOIT meer terug!!!!!!!!! re-:twisted::twisted::twisted::twisted:

bembem
6 april 2018, 14:22
needless to say: sinds dat ik dit mocht meemaken ben ik héél wantrouwig geworden, en ik was al behoorlijk achterdochtig....

Wapper
6 april 2018, 15:58
sinds dat BN* P*rib** mij onrespecvol behandelde (mij botweg wandelen stuurde en nadien toen ik reclameerde me alsnog niet helemaal v dienst was zoals het zou moeten i.e. me gewoonweg inzage op een rekening waarvan ik tenslotte mede-titularis was 'weigerde'

Die "was" is in deze zeer belangrijk...
Volmachten kunnen ten allen tijde ingetrokken worden door de hoofdtitularis.
Bimbam vertelt weer een half verhaal...

Svennies
6 april 2018, 19:01
onrespectvol is t juiste woord niet.

je bent economisch niet interessant, je bent meer kost dan opbrengst ... wat natuurlijk een waarheid is die hard binnenkomt.

Yup,en niet alleen bij de bank....:lol:

bembem
6 april 2018, 19:08
Die "was" is in deze zeer belangrijk...
Volmachten kunnen ten allen tijde ingetrokken worden door de hoofdtitularis.
Bimbam vertelt weer een half verhaal...

nope

bembem
6 april 2018, 19:09
Yup,en niet alleen bij de bank....:lol:

:roll: dat dacht je maar

Svennies
6 april 2018, 19:17
:roll: dat dacht je maar

:rofl: vergeet uw ventilator niet af te zetten...:rofl:

Wapper
6 april 2018, 21:11
nope

Met alle Chinezen enz...

kojak
6 april 2018, 21:14
Geld op een bank ?
Dat komt nooit goed...

http://news.gooxman.com/wp-content/uploads/2014/02/Geldscheine_Bank.jpg

Eduard Khil
6 april 2018, 21:19
mensen zoals bembem kosten alleen maar geld. Niet alleen aan de bank, ook aan de maatschappij en de belastingbetaler. Of de winkelier, die weeral eens bestolen wordt.

Eyjafjallajökull
6 april 2018, 22:40
"Ons geld" bedoel je toch ?

Zuurverdiende centjes noemt ze het... verdiend door middel van sociale fraude op kap van de gemeenschap...

Thuleander
6 april 2018, 23:55
Ocharme die 'gemeenschap' toch.

Svennies
7 april 2018, 01:16
"Ons geld" bedoel je toch ?

Zuurverdiende centjes noemt ze het... verdiend door middel van sociale fraude op kap van de gemeenschap...

Lui zweet is rap gereed....

Ze geraakt zelfs nog niet tot in Parijs,de reden,niemand wil haar rugzakje tot daar dragen...:lol:

daiwa
7 april 2018, 01:45
Beschimp hen maar eens goed in het Japans.

:lol:

kelt
7 april 2018, 09:35
Als je je geld niet meer op de bank wilt bewaren,dan bewaar je het maar op de schouw..

Goei Mop hee......hahaha...ik kom niet meer bij :lolabove:


kuch kuch...ahum....:oops:

Marie van de koster
7 april 2018, 10:22
Voor de interesten moet men zijn geld niet meer op de bank zetten, dat is een feit :-(
Als ik de percenten van nu vergelijk met die van een 20 jaar geleden ... En toen vroegen ze niet eens kosten :-(

reservespeler
7 april 2018, 11:16
sinds dat BN* P*rib** mij onrespecvol behandelde (mij botweg wandelen stuurde en nadien toen ik reclameerde me alsnog niet helemaal v dienst was zoals het zou moeten i.e. me gewoonweg inzage op een rekening waarvan ik tenslotte mede-titularis was 'weigerde'), heb ik besloten v 1. hen voortaan niet als hoofdbank vr m'n verrichtingen te gebuiken (voortaan is het hier ing <- ben ik redelijk v content), 2. m'n geld dat ik op het einde vd maand overhou sowieso bij geen enkele bank te parkeren, niet dat het om miljoenen gaat, uiteraard niet lol, maar m'n zuurverdiende eurokes (tja, ook al heb ik een uitkering ik noem dat m'n zuurverdiende eurokes na) die hou ik bij mij in een potje/kous/whatever, en niemand heeft er zaken mee!!

NAH! :twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:

sinds dat BN* P*rib** mij onrespecvol behandelde (mij botweg wandelen stuurde en nadien toen ik reclameerde me alsnog niet helemaal v dienst was zoals het zou moeten i.e. me gewoonweg inzage op een rekening waarvan ik tenslotte mede-titularis was 'weigerde'), heb ik besloten v 1. hen voortaan niet als hoofdbank vr m'n verrichtingen te gebuiken (voortaan is het hier ing <- ben ik redelijk v content), 2. m'n geld dat ik op het einde vd maand overhou sowieso bij geen enkele bank te parkeren, niet dat het om miljoenen gaat, uiteraard niet lol, maar m'n zuurverdiendegekregen eurokes (tja, ook al heb ik een uitkering ik noem dat m'n zuurverdiendegekregen eurokes na) die hou ik bij mij in een potje/kous/whatever, en niemand heeft er zaken mee!!

NAH! :twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:


De uitkeringen zijn gewoon veel te hoog voor mensen zoals u.

reservespeler
7 april 2018, 11:19
mensen zoals bembem kosten alleen maar geld. Niet alleen aan de bank, ook aan de maatschappij en de belastingbetaler. Of de winkelier, die weeral eens bestolen wordt.

2

reservespeler
7 april 2018, 11:19
"Ons geld" bedoel je toch ?

Zuurverdiende centjes noemt ze het... verdiend door middel van sociale fraude op kap van de gemeenschap...

2

reservespeler
7 april 2018, 11:20
Ocharme die 'gemeenschap' toch.

Dat zijn wij hé

kelt
7 april 2018, 16:09
Maak van je geld geen bankzitter maar een schouwspel :-)

Pandareus
7 april 2018, 16:59
ge geeft ze exact wat ze willen.

als gij daar geen verzekeringen en beleggingsproducten of een dot spaargeld hebt, dan zijn ze u sowieso liever kwijt dan rijk.

heb in de (gelukkig verre) familie ook zo'n klaploper, haar heeft de bank ronduit gevraagd om ergens anders te gaan omdat ze te weinig geld op haar rekening had. :lol: ga naar de bank vd post of zo zeiden ze bij KBC. :lol:

Ik ga daar nog 1 correctie aan toevoegen : je bent pas een interessante klant als je verzekeringen, beleggingsproducten of kredieten lopen hebt. Spaargeld op rekeningen interesseert hen voor geen millimeter, in tegendeel. Dat is een pure verliespost voor hen.
Er is een gigantisch overschot aan funding voor het volume kredieten dat ze kunnen verkopen, en de volumes die ze niet kunnen plaatsen in rendabele producten kosten henzelf teveel geld.
Dat is de reden dat de grootbanken hun kasbonrente op 0,01% zetten op 1 jaar zoals bnp paribas, of 0,10% bij kbc. Op spaarboekjes mogen ze je niet minder geven dan 0,11% wettelijk en dat kost hen bijzonder duur.
Enkel kleinere banken wiens funding afhangt van tranches kasbons of termijnrekeningen geven nog licht hogere rentes. Maar die worden momenteel door de grootbanken doodgeknepen zoals Record door Ing.

Bij KBC zijn ze al aan de volgende fase : zoveel mogelijk klanten met wat spaarcenten ertoe aanzetten om te betalen voor advies.
Wist je dat de vaste dossierkosten voor een krediet zo ongeveer verdubbelden in minder dan 4 jaar ?

We evolueren naar een betaalmodel in banking, waarbij de eindklant zelf de front-end verrichtingen doet via zijn mobile of internetbanking en de bank enkel nog beperkte openingsuren heeft om op afspraak over (voor hen) rendabele producten te spreken. Kredieten en beleggingen dus. Al de rest is volkomen bijzaak.

Met vastrentende producten is noch voor de klant noch voor de bank een rotte euro te verdienen, dus rest enkel de kostprijs van de bediende die zijn tijd moet steken in bompa die een kasbon wil kopen. Van dat model, en ultiem die klant, willen ze gewoon afraken.

Pandareus
7 april 2018, 17:11
anyway ik moest ze sowieso niet, met al hun gesjoemel enzo, daarbij bij ing is het gratis, + dat die me eens 100€ boden om m'n uitkering op een rekening bij hen te laten komen yep :-):-)

Alle banken voeren op zekere momenten acties om het "activeren" van zichtrekeningen te promoten. Dat is vakterminologie voor het vragen van klanten met een rekening om hun loon (of uitkering) bij hen te laten domiciliëren. En ja, in ruil krijg je dan eenmalig een cadeau.
Hun commerciële ploegen krijgen daar objectieven in, die ze op zulke manieren proberen te halen.
Een klant met enkel een (geactiveerde) zichtrekening met een paar honderd of een paar duizend euro en verder niets blijft echter een waardeloze klant voor de bank. Sorry, zo is het nu eenmaal.

Pandareus
7 april 2018, 17:17
(en bij h*llo bank heb ik onlangs 50€ gekregen omdat ik er een account opende, ik weet wel dat die v BN* afhangen maar bon daar heb ik dan tijdelijk abstractie v gemaakt, the power of money weetjewel, lol)

Dat is voor de bank een bewuste keuze : bnp paribas fortis mikt op 3 segmenten :
-via de hoofdbank BNP Paribas Fortis willen ze de klant die hoofdzakelijk aan relatiebankieren belang hecht, klantencontacten wil op afspraak, relatief veel eenvoudige zaken zelf via internet regelt. (betalingsverkeer o.a. en andere niet-rendabele activiteiten)
-via Fintro mikken ze op de klant die toch zeker 50% van zijn zaken zelf regelt via internet maar verder toch een gepersonaliseerde aanpak wil en van zodra het een beetje moeilijker is graag naar zijn lokaal gelegen kantoor stapt voor persoonlijke begeleiding
-via Hello mikken ze op het kliënteel van jongeren die nooit een bank fysiek binnenstappen en 99% zelf regelen via internet.

Pandareus
7 april 2018, 17:24
dat gezegd zijnde: een bank die toelaat dat er in een bepaald kantoor dergelijke baldadigheden/onrechtvaardigheden gebeuren, is sowieso out vr mij, want ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ing zo handelt, nee ing daar heb ik op dat vlak vertrouwen in.... klantvriendelijkheid ten alle tijde i.e. nuchter op z'n hollands, yep ^^

De bank veegt daar zijn zak aan. Als je daar enkel een rekening hebt en verder geen rendabele producten ben je een een pure kostenpost.
Klant binnenhalen, proberen te rendabiliseren, en als dat niet kan of als hij dat niet wil : terug laten vertrekken.

Pandareus
7 april 2018, 17:27
ze hebben geluk dat ik er de ombudsman/vrouw niet bijgehaald heb...........

Je wil die arme man toch niet de lachstuipen geven met je verhaal ?

Pandareus
7 april 2018, 17:30
mensen zoals bembem kosten alleen maar geld. Niet alleen aan de bank, ook aan de maatschappij en de belastingbetaler. Of de winkelier, die weeral eens bestolen wordt.

http://1.bp.blogspot.com/_S7t9nXxNbuc/SpQ8ztQQ1OI/AAAAAAAAAsg/srz6NqyQGrY/s320/Gonzo%27s+fuck+me+botjestocht+22+augustus+2009+002 +-+detail.jpg

Pandareus
7 april 2018, 17:31
Lui zweet is rap gereed....

Ze geraakt zelfs nog niet tot in Parijs,de reden,niemand wil haar rugzakje tot daar dragen...:lol:

Blankenberge bleek ook een statie te ver...

bembem
7 april 2018, 20:04
pandareus thx vr je economische insight, neemt niet weg dat ze me beter v dienst hadden dienen te zijn & me niet als tweederangsburger behandelen, je moet weten dat men me zelfs weigerde de kopie v m'n vonnis terug te geven nadat ik hen dat bezorgde om toe te lichten dat ik wel degelijk mede-titularis was v die rekening, men deed toen zelfs minachtend tegen mij - alhoewel ik dat natuurlijk niet kan bewijzen, sorry hoor maar zoiets is gewoon not done & niet enkel omdat het maar om bembem gaat, duh

bembem
7 april 2018, 20:05
"Ons geld" bedoel je toch ?

Zuurverdiende centjes noemt ze het... verdiend door middel van sociale fraude op kap van de gemeenschap...

ja man 'mijn geld' en hou nu uw klep

Dadeemelee
7 april 2018, 20:10
Ik ga daar nog 1 correctie aan toevoegen : je bent pas een interessante klant als je verzekeringen, beleggingsproducten of kredieten lopen hebt. Spaargeld op rekeningen interesseert hen voor geen millimeter, in tegendeel. Dat is een pure verliespost voor hen.
Er is een gigantisch overschot aan funding voor het volume kredieten dat ze kunnen verkopen, en de volumes die ze niet kunnen plaatsen in rendabele producten kosten henzelf teveel geld.
Dat is de reden dat de grootbanken hun kasbonrente op 0,01% zetten op 1 jaar zoals bnp paribas, of 0,10% bij kbc. Op spaarboekjes mogen ze je niet minder geven dan 0,11% wettelijk en dat kost hen bijzonder duur.
Enkel kleinere banken wiens funding afhangt van tranches kasbons of termijnrekeningen geven nog licht hogere rentes. Maar die worden momenteel door de grootbanken doodgeknepen zoals Record door Ing.

Bij KBC zijn ze al aan de volgende fase : zoveel mogelijk klanten met wat spaarcenten ertoe aanzetten om te betalen voor advies.
Wist je dat de vaste dossierkosten voor een krediet zo ongeveer verdubbelden in minder dan 4 jaar ?

We evolueren naar een betaalmodel in banking, waarbij de eindklant zelf de front-end verrichtingen doet via zijn mobile of internetbanking en de bank enkel nog beperkte openingsuren heeft om op afspraak over (voor hen) rendabele producten te spreken. Kredieten en beleggingen dus. Al de rest is volkomen bijzaak.

Met vastrentende producten is noch voor de klant noch voor de bank een rotte euro te verdienen, dus rest enkel de kostprijs van de bediende die zijn tijd moet steken in bompa die een kasbon wil kopen. Van dat model, en ultiem die klant, willen ze gewoon afraken.

Dat is allemaal waar, maar ze hebben zichzelf in de positie gebracht waar ze nu zitten.

Boduo
7 april 2018, 20:12
Voor de interesten moet men zijn geld niet meer op de bank zetten, dat is een feit :-(
Als ik de percenten van nu vergelijk met die van een 20 jaar geleden ... En toen vroegen ze niet eens kosten :-(

Voor intresten op een bank kan je bij de KB in een fonds stappen dat in 2016 netto 2,5 % opbracht.
Voor 2017 wordt het waarschijnlijk 3 %.

kojak
7 april 2018, 20:13
Ik ga daar nog 1 correctie aan toevoegen : je bent pas een interessante klant als ....

... je constant in het rood staat.
Dat brengt hen fortuinen op, zeker als je weet welke rentevoeten ze daar doorrekenen.

kojak
7 april 2018, 20:15
Voor intresten op een bank kan je bij de KB in een fonds stappen dat in 2016 netto 2,5 % opbracht.
Voor 2017 wordt het waarschijnlijk 3 %.

Dat is vrij veel, zeker als het netto is.
Maar welke risico's hangen er aan dat bepaald fonds ?
Er zijn er zoveel...
Welke zijn de instapkosten en eventueel andere kosten ?

Dadeemelee
7 april 2018, 20:16
Voor intresten op een bank kan je bij de KB in een fonds stappen dat in 2016 netto 2,5 % opbracht.
Voor 2017 wordt het waarschijnlijk 3 %.

Meestal beursgekoppelde zaken. En je moet daar geluk hebben.

Dadeemelee
7 april 2018, 20:17
Dat is vrij veel, zeker als het netto is.
Maar welke risico's hangen er aan dat bepaald fonds ?
Er zijn er zoveel...
Welke zijn de instapkosten en eventueel andere kosten ?

Neem er vooral eentje waarbij een belangrijk deel van het ingebracht kapitaal vast blijft.

Boduo
8 april 2018, 10:14
Meestal beursgekoppelde zaken. En je moet daar geluk hebben.

In 2013,2014,2015 bracht het eveneens 2,5 % op.
Het is eigenlijk een zaak van de Cera die nu kernaandeelhouder is van de KB.
De bewuste aandelen zijn zgn "E-aandelen".

reservespeler
8 april 2018, 16:59
Alle banken voeren op zekere momenten acties om het "activeren" van zichtrekeningen te promoten. Dat is vakterminologie voor het vragen van klanten met een rekening om hun loon (of uitkering) bij hen te laten domiciliëren. En ja, in ruil krijg je dan eenmalig een cadeau.
Hun commerciële ploegen krijgen daar objectieven in, die ze op zulke manieren proberen te halen.
Een klant met enkel een (geactiveerde) zichtrekening met een paar honderd of een paar duizend euro en verder niets blijft echter een waardeloze klant voor de bank. Sorry, zo is het nu eenmaal.

Zo is het helemaal niet.
Voor die zichtrekening moet je betalen. Was u misschien ontgaan!

reservespeler
8 april 2018, 17:01
In 2013,2014,2015 bracht het eveneens 2,5 % op.
Het is eigenlijk een zaak van de Cera die nu kernaandeelhouder is van de KB.
De bewuste aandelen zijn zgn "E-aandelen".

Die kan je niet meer kopen.
Cera is die liever kwijt dan rijk.

Dadeemelee
8 april 2018, 19:11
Die kan je niet meer kopen.
Cera is die liever kwijt dan rijk.

Een soort FIRST?

Boduo
8 april 2018, 19:24
Die kan je niet meer kopen.
Cera is die liever kwijt dan rijk.

Die kan je nog kopen t/m 30 mei !!!

Pandareus
8 april 2018, 19:59
Zo is het helemaal niet.
Voor die zichtrekening moet je betalen. Was u misschien ontgaan!

Zo is het wel, ING doet dat met hun Lion account, Record of Argenta bijvoorbeeld met hun gratis zichtrekening, ook AXA bank doet dat.

Pandareus
8 april 2018, 20:07
Die kan je niet meer kopen.
Cera is die liever kwijt dan rijk.

Boduo is het prototype van de partikulier die zich graag laat jossen. De vorige tranche goedgelovigen kochten arco aandelen, waarbij ze hun verstand uitschakelden en het woord 'aandelen' niet meer leken te begrijpen. Bij die cera E aandelen is dat net zo.

Bij een aandeel volg je de koers, bij die lullige E aandelen niet : stel dat kbc volgend jaar in beurswaarde zou verdubbelen en jij verkoopt, dan krijg je gewoon je nominale inleg terug. Niet de koers, die ondertussen verdubbelde.

Maar : je loopt evenveel riscico als een echte aandeelhouder : als kbc tijdens een volgende financiële crisis zou overkop gaan zoals bv fortis of Lehman, dan ben je 100% van je kapitaal kwijt. Want : geen bescherming tot 100.000 euro door de staat voor aandelen.

Je deelt dus volledig in het bedrijfsrisico, maar zonder uitzicht op de meerwaardes die daardoor kunnen ontstaan, enkel een flut dividendje om het klootjesvolk tevreden te houden. En als het ooit zou misgaan : het zijn aandelen hee. :lol:

Pandareus
8 april 2018, 20:09
Een soort FIRST?

Technisch totaal iets anders, dat is een tak 21 beleggingsverzekering met gewaarborgde rente.

Dadeemelee
8 april 2018, 20:09
Boduo is het prototype van de partikulier die zich graag laat jossen. De vorige tranche goedgelovigen kochten arco aandelen, waarbij ze hun verstand uitschakelden en het woord 'aandelen' niet meer leken te begrijpen. Bij die cera E aandelen is dat net zo.

Bij een aandeel volg je de koers, bij die lullige E aandelen niet : stel dat kbc volgend jaar in beurswaarde zou verdubbelen en jij verkoopt, dan krijg je gewoon je nominale inleg terug. Niet de koers, die ondertussen verdubbelde.

Maar : je loopt evenveel riscico als een echte aandeelhouder : als kbc tijdens een volgende financiële crisis zou overkop gaan zoals bv fortis of Lehman, dan ben je 100% van je kapitaal kwijt. Want : geen bescherming tot 100.000 euro door de staat voor aandelen.

Je deelt dus volledig in het bedrijfsrisico, maar zonder uitzicht op de meerwaardes die daardoor kunnen ontstaan, enkel een flut dividendje om het klootjesvolk tevreden te houden. En als het ooit zou misgaan : het zijn aandelen hee. :lol:

Eigenlijk is het nog altijd hetzelfde als altijd:

Hoe groter het risico, hoe groter de potentiële winst. En vice versa.

Mensen lijken dat niet te begrijpen.

Lof der Zotheid
8 april 2018, 21:04
De oude Germanen keken immers neer op geld.

Ja, echte mannen vinden geld iets verwijfds voor kantoortuingepeupel. Die hebben liever een knots om eens een goeie pandoering uit te delen.

Boduo
9 april 2018, 21:40
Boduo is het prototype van de partikulier die zich graag laat jossen. De vorige tranche goedgelovigen kochten arco aandelen, waarbij ze hun verstand uitschakelden en het woord 'aandelen' niet meer leken te begrijpen. Bij die cera E aandelen is dat net zo.

Bij een aandeel volg je de koers, bij die lullige E aandelen niet : stel dat kbc volgend jaar in beurswaarde zou verdubbelen en jij verkoopt, dan krijg je gewoon je nominale inleg terug. Niet de koers, die ondertussen verdubbelde.

Maar : je loopt evenveel riscico als een echte aandeelhouder : als kbc tijdens een volgende financiële crisis zou overkop gaan zoals bv fortis of Lehman, dan ben je 100% van je kapitaal kwijt. Want : geen bescherming tot 100.000 euro door de staat voor aandelen.

Je deelt dus volledig in het bedrijfsrisico, maar zonder uitzicht op de meerwaardes die daardoor kunnen ontstaan, enkel een flut dividendje om het klootjesvolk tevreden te houden. En als het ooit zou misgaan : het zijn aandelen hee. :lol:

Tot op heden is Boduo nog nooit gejost. Hij heeft een bekwame adviseur in z'n familie die NIETS te maken heeft met de KB.
Boduo heeft ook NOOIT Arco-aandelen gekocht.
"Stel dat...dan..."
"Als...en als het ooit ZOU...
Boduo beseft goed dat het aandelen zijn & dat er risico's aan verbonden zijn.
Et alors ?

Demper
9 april 2018, 22:03
sinds dat BN* P*rib** mij onrespecvol behandelde (mij botweg wandelen stuurde en nadien toen ik reclameerde me alsnog niet helemaal v dienst was zoals het zou moeten i.e. me gewoonweg inzage op een rekening waarvan ik tenslotte mede-titularis was 'weigerde'), heb ik besloten v 1. hen voortaan niet als hoofdbank vr m'n verrichtingen te gebuiken (voortaan is het hier ing <- ben ik redelijk v content), 2. m'n geld dat ik op het einde vd maand overhou sowieso bij geen enkele bank te parkeren, niet dat het om miljoenen gaat, uiteraard niet lol, maar m'n zuurverdiende eurokes (tja, ook al heb ik een uitkering ik noem dat m'n zuurverdiende eurokes na) die hou ik bij mij in een potje/kous/whatever, en niemand heeft er zaken mee!!

NAH! :twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:

Wat een klein kind moet ge niet zijn om die wolven van de bank ernstig te nemen.

Onrespectvolle behandeling in zo een kantoor is evident, de vele mensen met geld doen alles online.

Terwijl dan een of andere steuntrekker naar "service" komt vragen.

Wees blij: dat uitschot heeft in feite geen job meer, alles gaat online gebeuren.

Demper
9 april 2018, 22:06
Ik ben het afgestapt bij de bank toen ze mij kosten wouden aanrekenen.

Je had hun bakkes moeten zien, geniaal.

Jaren zo een gratis kinderrekening, denkende dat ik bij die wolven mijn loon ging laten storten.

Tavek
10 april 2018, 00:11
Ik ben het afgestapt bij de bank toen ze mij kosten wouden aanrekenen.

Je had hun bakkes moeten zien, geniaal.

Jaren zo een gratis kinderrekening, denkende dat ik bij die wolven mijn loon ging laten storten.

En ik maar denken dat de buurvrouw in cash betaalde.

maddox
10 april 2018, 00:22
En ik maar denken dat de buurvrouw in cash betaalde.

Die betaald uit het vuistje.

Anna List
10 april 2018, 06:29
"Ons geld" bedoel je toch ?

Zuurverdiende centjes noemt ze het... verdiend door middel van sociale fraude op kap van de gemeenschap...

wèlk geld vroeg de bank.

TheFourHorsemen
10 april 2018, 08:44
Ik ben het afgestapt bij de bank toen ze mij kosten wouden aanrekenen.

Je had hun bakkes moeten zien, geniaal.

Jaren zo een gratis kinderrekening, denkende dat ik bij die wolven mijn loon ging laten storten.

Ja, stel je eens voor dat het bedrijf dat aan jou een dienst levert hier werkelijk iets aan verdient.

De horror.

Thuleander
10 april 2018, 09:04
Ja, stel je eens voor dat het bedrijf dat aan jou een dienst levert hier werkelijk iets aan verdient.


Ze verdienen daar al aan door met de klant zijn spaarcenten te spelen (uitlenen, beleggen...).

Anna List
10 april 2018, 09:11
Ja, stel je eens voor dat het bedrijf dat aan jou een dienst levert hier werkelijk iets aan verdient.

De horror.

laat de markt toch spelen, er zijn concurrenten van die bank die het zonder kosten aanrekenen doen. om die markt goed te kunnen doen spelen, moeten er dus ook (voldoende) klanten zijn die daarop ingaan.

TheFourHorsemen
10 april 2018, 09:17
Ze verdienen daar al aan door met de klant zijn spaarcenten te spelen (uitlenen, beleggen...).

Met spaarcenten kan nog maar amper worden gespeeld. Die tijd is al lang voorbij.

Bembem heeft trouwens geen/amper spaargeld.

Tavek
10 april 2018, 10:15
Banken mogen niet zomaar "spelen op de beurs" met spaargeld.

Overheidsobligaties, ja.

Maar die leveren ook nougabollen op.

Daarom dat ze geld vragen voor hun diensten. Ik zeg niet dat het elders niet kan gebeuren, maar Argenta is een kleine bank, die van "gratis" haar merk heeft gemaakt. Zou het niet kunnen dat een gebrekkige investering in haar IT infrastructuur en personeel mee de oorzaak zijn van deze miserie ?

Tavek
10 april 2018, 10:15
Begin maar eens met beleggen.

Makelaarskosten & bewaarlonen.

Thuleander
10 april 2018, 10:34
Banken mogen niet zomaar "spelen op de beurs" met spaargeld.

Overheidsobligaties, ja.

Maar die leveren ook nougabollen op.


Arme banken.

TheFourHorsemen
10 april 2018, 11:12
Arme banken.

Wie zegt dat we medelijden moeten hebben?

De banken vragen zelf ook niet om medeleven. Wat ze wel doen is meer en meer een vergoeding vragen voor hun diensten.

Hiermee komen we terug bij mijn oorspronkelijke opmerking:

Ja, stel je eens voor dat het bedrijf dat aan jou een dienst levert hier werkelijk iets aan verdient.

De horror.

Toch een mooie poging om te proberen verbloemen dat u blijkbaar totaal niet weet wat een bank al dan niet mag doen met uw spaargeld.

Thuleander
10 april 2018, 11:25
Toch een mooie poging om te proberen verbloemen dat u blijkbaar totaal niet weet wat een bank al dan niet mag doen met uw spaargeld.

Beleggen (in obligaties) en uitlenen.
Ben ik iets vergeten?
Vul maar aan, ik geef toe dat ik geen financieel expert ben.

Demper
10 april 2018, 22:41
Ja, stel je eens voor dat het bedrijf dat aan jou een dienst levert hier werkelijk iets aan verdient.

De horror.

De horror: iemand maakt gebruik van de vrije markt.
Zal ik jou een emmertje geven om te braken?

Ik ben baas over mijn geld, en ik mag gaan waar ik fucking wil.
En dat is bij de beste aanbieder.

Voor communisten gelijk gij heb ik geen tijd.

Demper
10 april 2018, 22:43
Met spaarcenten kan nog maar amper worden gespeeld. Die tijd is al lang voorbij.


Arme bankiers, ze hebben het zo zwaar...
Ze kunnen amper de hespenworst tussen hun brood betalen.

Demper
10 april 2018, 22:44
De banken vragen zelf ook niet om medeleven. Wat ze wel doen is meer en meer een vergoeding vragen voor hun diensten.


Met wie zijn geld is de crash van 2008 ingedekt?

Vlad
11 april 2018, 05:45
Wie zegt dat we medelijden moeten hebben?

De banken vragen zelf ook niet om medeleven. Wat ze wel doen is meer en meer een vergoeding vragen voor hun diensten.

Hiermee komen we terug bij mijn oorspronkelijke opmerking:



Toch een mooie poging om te proberen verbloemen dat u blijkbaar totaal niet weet wat een bank al dan niet mag doen met uw spaargeld.

Vooral hun topmannen vragen elk jaar meer en meer vergoeding voor hun diensten me dunkt. Thijs van KBC : 2016 1 miljoen euro, 2017 1.5 miljoen euro, 2018 2 miljoen euro
Hopelijk wordt hij in 2019 omgelegd door een labieltje.

Vlad
11 april 2018, 05:49
Met wie zijn geld is de crash van 2008 ingedekt?

Inderdaad. Laten we nooit vergeten wat Johan Van Overtveldt daar ooit over schreef in een verlicht moment : we mogen nooit vergeten dat de bankencrisis ons niet enkel de miljarden gekost heeft om de banken recht te houden (nvmr :die wel zijn terug betaald in sommige gevallen) maar ook alle werkloosheidsuitkeringen, een verloren generatie, ziektekosten, ... en de put die dat achter liet, de staatsschuld die met een kwart steeg. Zelf is hij dat blijkbaar al lang vergeten.

TheFourHorsemen
11 april 2018, 07:28
De horror: iemand maakt gebruik van de vrije markt.
Zal ik jou een emmertje geven om te braken?

Ik ben baas over mijn geld, en ik mag gaan waar ik fucking wil.
En dat is bij de beste aanbieder.

Voor communisten gelijk gij heb ik geen tijd.

Ik, een communist?

Ik ben net van mening dat een bank mag vragen voor zijn diensten wat hij wil. Indien de consument het niet aanstaat, kan de consument een bank kiezen die beter bij zijn wensen aansluit.

Wat is daar mis mee?

pajoske
11 april 2018, 08:08
Een soort FIRST?

https://www.sameninvesteren.be/nl?gclid=CjwKCAjwwbHWBRBWEiwAMIV7E90CRRXwXO3MZoB2e WSvbw8v-iKBN39RGWiHjHFpguplSY5mWqtnGhoCpaoQAvD_BwE

E-aandelen bestaan enkel in pakketten van 25 aandelen. De nominale waarde van een pakket E-aandelen bedraagt 1.250 euro.

ron: https://www.cera.be/nl/Aandelen/BerekenWaardeAandelen

Die E-aandelen zijn corporatieve aandelen met een vaste waarde. Ze zullen dus nooit in waarde dalen of stijgen. Je moet ze niet verwarren met de B- en D-aandelen van cera.

Je kan wel zeggen dat ze een vast waarde hebben. Maar het blijven aandelen. Bij een faling zijn ze dus niks (of bijna niks) meer waard. Als je met oude boeren praat zullen zij je hun ervaringen uit het verleden wel vertellen.

pajoske
11 april 2018, 08:10
Die kan je niet meer kopen.
Cera is die liever kwijt dan rijk.

Ik denk dat gij het hebt over de B- en D-aandelen van CERA. Dat is iets anders.

Dadeemelee
11 april 2018, 08:32
https://www.sameninvesteren.be/nl?gclid=CjwKCAjwwbHWBRBWEiwAMIV7E90CRRXwXO3MZoB2e WSvbw8v-iKBN39RGWiHjHFpguplSY5mWqtnGhoCpaoQAvD_BwE

ron: https://www.cera.be/nl/Aandelen/BerekenWaardeAandelen

Die E-aandelen zijn corporatieve aandelen met een vaste waarde. Ze zullen dus nooit in waarde dalen of stijgen. Je moet ze niet verwarren met de B- en D-aandelen van cera.

Je kan wel zeggen dat ze een vast waarde hebben. Maar het blijven aandelen. Bij een faling zijn ze dus niks (of bijna niks) meer waard. Als je met oude boeren praat zullen zij je hun ervaringen uit het verleden wel vertellen.

Lol, dat is dus hetzelfde als Arco aandelen.

Ik heb die trouwens zelf gehad, maar na een paar jaar ben ik buitengesjot omdat ik niks met mijn bankrekenig of iets anders deed :lol:

Tavek
11 april 2018, 08:46
https://www.sameninvesteren.be/nl?gclid=CjwKCAjwwbHWBRBWEiwAMIV7E90CRRXwXO3MZoB2e WSvbw8v-iKBN39RGWiHjHFpguplSY5mWqtnGhoCpaoQAvD_BwE



ron: https://www.cera.be/nl/Aandelen/BerekenWaardeAandelen

Die E-aandelen zijn corporatieve aandelen met een vaste waarde. Ze zullen dus nooit in waarde dalen of stijgen. Je moet ze niet verwarren met de B- en D-aandelen van cera.

Je kan wel zeggen dat ze een vast waarde hebben. Maar het blijven aandelen. Bij een faling zijn ze dus niks (of bijna niks) meer waard. Als je met oude boeren praat zullen zij je hun ervaringen uit het verleden wel vertellen.

Aandelen met een vaste waarde, maar de boel kan wel falliet gaan. Waarom zou je in godsnaam daar geld in steken ?

Dadeemelee
11 april 2018, 08:50
Aandelen met een vaste waarde, maar de boel kan wel falliet gaan. Waarom zou je in godsnaam daar geld in steken ?

De meeste fondsen zijn zo: als de emittent failliet gaat ben je (zelfs bij gegarandeerd kapitaal) je geld kwijt.

Zolang je dat beseft is daar niks mis mee.

Tavek
11 april 2018, 09:25
De meeste fondsen zijn zo: als de emittent failliet gaat ben je (zelfs bij gegarandeerd kapitaal) je geld kwijt.

Zolang je dat beseft is daar niks mis mee.

Maar een fonds kan stijgen en dalen.

Uw dividendrendement wordt toch wegbelast indien je kiest voor een niet-kapitalisatiefonds.

The Paulus Experience
11 april 2018, 09:32
Ik zet mijn geld op de paarden

Dadeemelee
11 april 2018, 09:44
Maar een fonds kan stijgen en dalen.

Uw dividendrendement wordt toch wegbelast indien je kiest voor een niet-kapitalisatiefonds.

Ja maar je hebt nu ook fondsen met vast kapitaal. De al dan niet uitbetaling van rente hangt af van de evolutie van bv één of andere beursindex. De (mogelijke) rente ligt wel vooraf vast.

Dadeemelee
11 april 2018, 09:46
Ik zet mijn geld op de paarden

Wel goed vastplakken met ducttape :lol:

The Paulus Experience
11 april 2018, 09:51
Wel goed vastplakken met ducttape :lol:

Niet nodig :-(

Anna List
11 april 2018, 10:01
Ik zet mijn geld op de paarden

ik heb ne grote put in mijn bank gemaakt en zet dat in aandelen!

Boduo
11 april 2018, 13:43
Ik denk dat gij het hebt over de B- en D-aandelen van CERA. Dat is iets anders.

Juist: het ging over E-aandelen.
Reserve heeft het verkeerd voor.