PDA

View Full Version : Politierechters: ‘Verlaag de verkeersboetes’


Universalia
7 april 2018, 08:16
Politierechters: ‘Verlaag de verkeersboetes’ (http://www.standaard.be/cnt/dmf20180407_03451284)

‘De huidige verkeersboetes zijn veel te hoog. Zinloos, want velen betalen niet.’ En dus doen twee politierechters een opmerkelijk voorstel: ‘Verlaag de boetes.’

Paul Geukens (60) en Theo Wilsens (61), als politierechter in Hasselt en Beringen goed voor drie decennia aan ervaring, trekken aan de alarmbel, vandaag in Het Belang Van Limburg. ‘Met Koen Geens (CD&V) hebben we eindelijk een ?*minister van Justitie die hervormingen doorvoert’, zeggen ze. ‘Dat is goed. Maar hij doet te veel en te snel. Het gevolg is een tsunami aan wetten, waar niemand nog zijn weg in vindt.’

Dat moet een wreed late 1 aprilgrap zijn denk ik of moet men die hele zaak eens nader gaan bekijken om er misschien andere regels zien op te maken?

Bijvoorbeeld met wat men schrijft: speelgoed afpakken, de klem erop?

Er zullen inderdaad véél mensen zijn die na een overtreding de opgelegde boete soms met veel moeite kunnen betalen maar dan had u zich maar naar de regels die van toepassing zijn in het verkeersreglement moeten gedragen, want anders plaatsen we het even snel onder de noemer: eigen schuld, dikke bult of zie ik daar weer maar eens verkeerd? :|

p.s.

Verkeersboete betalen (https://www.verkeersboeten.be)

Dadeemelee
7 april 2018, 08:32
Ze hebben wel een beetje gelijk.

Voor prulovertredingen betaal je algauw 100 euro. En de veelplegers betalen gewoon niet.

kelt
7 april 2018, 09:29
Heb vernomen van een Griek dat men daar met zoiets radikaal komaf aan het maken is.
Aangezien Griekse burgers niet de neiging vertonen om verkeersboetes te betalen (velen kunnen zich dat niet permitteren,hun autootje of scootertje rijdend houden is maximum inspanning,de rest is voor voedsel,huur en kleren) is een ganse collecvtie overtredingen bedacht met intrekking rijbewijs tot zelfs verplichten om helemaal opnieuw te beginnen (rijcursussen en al),ogenblikkelijke inbeslagnames van de voertuigen....etc.....

Als het gaat om VEILIGHEID zijn boetes irrelevant en onefficient gebleken,welnu dan,wie blijkbaar niet aan het verkeer KAN deelnemen als een verantwoorde burger MAG het niet meer en moet opnieuw naar school.....of ermee stoppen...

Lollies plaatsen is voor de armlastige Griekse overheden al duur genoeg,die lollies negeren is eigenlijk een f*ck You die niet genegeerd mag worden.


Misschien het Griekse voorbeeld volgen......(tuurlijk,weet het,geen geld in het laatje is moeilijk verteerbaar voor onze geldschraperige overheid alhier....maar blijkbaar "vergriekst" de mentaliteit omtrent boetes betalen.....)


Aangehaalde voorbeelden genoeg op dit forum van nieuwsberichten omtrent figuren waar dergelijke wetgeving nuttig zou kunnen zijn....

Universalia
7 april 2018, 09:30
Ze hebben wel een beetje gelijk.

Voor prulovertredingen betaal je algauw 100 euro. En de veelplegers betalen gewoon niet.

En dacht u dat die 'veelplegers' mocht men de bedragen een beetje 'bijstellen' die dan wel gaan betalen? Yeah right!

Ik denk eerder dat die zich te pletter lachen dan.

Niet betalen is wielklem. :?

We moeten de 'lege' staatskas toch een beetje zien bij te spijzen niet? :-D

Dadeemelee
7 april 2018, 10:22
En dacht u dat die 'veelplegers' mocht men de bedragen een beetje 'bijstellen' die dan wel gaan betalen? Yeah right!

Ik denk eerder dat die zich te pletter lachen dan.

Niet betalen is wielklem. :?

We moeten de 'lege' staatskas toch een beetje zien bij te spijzen niet? :-D

Veel van die gasten hebben gewoon geen auto, ze rijden met een niet gekeurd wrak zonder rijbewijs of met de auto van hun vriend/vriendin.

Hypochonder
7 april 2018, 10:46
Uiteraard pleiten door links aangestelde rechters voor het verlagen van dergelijke boetes, het linkse kiespubliek wordt er namelijk zwaar door getroffen.

Houden ze zo'n paljas met enkele duizenden aan boetes tegen dan is het betalen of hun gammele auto kwijt en uiteindelijk verbeurd verklaard en openbaar verkocht. Dan dalen dergelijke marginale, links stemmende types nog een trede lager op de sociale ladder.

DewareJakob
7 april 2018, 12:25
Uiteraard pleiten door links aangestelde rechters voor het verlagen van dergelijke boetes, het linkse kiespubliek wordt er namelijk zwaar door getroffen.

Houden ze zo'n paljas met enkele duizenden aan boetes tegen dan is het betalen of hun gammele auto kwijt en uiteindelijk verbeurd verklaard en openbaar verkocht. Dan dalen dergelijke marginale, links stemmende types nog een trede lager op de sociale ladder.

Auto kwijt? voor een paar euro's hebben ze een andere, en wat eraan kapot is pikken ze wel uit een goeie.

Bobke
7 april 2018, 12:37
Veel van die gasten hebben gewoon geen auto, ze rijden met een niet gekeurd wrak zonder rijbewijs of met de auto van hun vriend/vriendin.
Als de wielklem geplaatst wordt zal de vriend of vriendin zich we twee bedenken alvorens hun auto uit te lenen.

De schoofzak
7 april 2018, 12:39
Ik zou graag zien dat men strenger is voor echt gevaarlijke toestanden,
maar tegelijk dat men zachter is voor een overtredinkske per ongeluk.

Een lichte snelheidsovertreding, na vb. vier jaar rijden zonder overtreding: dat is duidelijk geen bewijs van een gevaarlijke instelling in het verkeer. Vervang de geldboete door een vermanende vinger. Desnoods met de melding dat de (kleine) boete bij een volgende inbreuk erbij geteld gaat worden.

Verder moeten de rechters veel meer mogelijkheden krijgen.
Bijvoorbeeld het rijbewijs inleveren voor de weekends en de nachten.
Of enkel nog mogen rijden voor woonwerkverkeer, en ook voor - zo de overtreder dat vraagt en bewijst dat het "erg nodig en niemand anders het kan overnemen" is - het brengen en halen van de kinderen naar sportclub of jeugdbeweging.

Het rijbewijs beperken tot een klein en trager voertuig, vb. maximaal 1000 cc, of een betere norm voor "verplicht traag en niet-agressief rijgedrag".

Een database met alle grote en kleine overtredingen, zodat de rechter kan zien wie er allemaal zwaar zijn kloten aan veegt.
Liefst deze namiddag nog voor Vlaanderen, morgenvoormiddag voor de buurlanden, en morgennamiddag voor gans Europa: overal on line raadpleegbaar voor politie en rechter.

DewareJakob
7 april 2018, 13:46
Ik zou graag zien dat men strenger is voor echt gevaarlijke toestanden,
maar tegelijk dat men zachter is voor een overtredinkske per ongeluk.

Een lichte snelheidsovertreding, na vb. vier jaar rijden zonder overtreding: dat is duidelijk geen bewijs van een gevaarlijke instelling in het verkeer. Vervang de geldboete door een vermanende vinger. Desnoods met de melding dat de (kleine) boete bij een volgende inbreuk erbij geteld gaat worden.

Verder moeten de rechters veel meer mogelijkheden krijgen.
Bijvoorbeeld het rijbewijs inleveren voor de weekends en de nachten.
Of enkel nog mogen rijden voor woonwerkverkeer, en ook voor - zo de overtreder dat vraagt en bewijst dat het "erg nodig en niemand anders het kan overnemen" is - het brengen en halen van de kinderen naar sportclub of jeugdbeweging.

Het rijbewijs beperken tot een klein en trager voertuig, vb. maximaal 1000 cc, of een betere norm voor "verplicht traag en niet-agressief rijgedrag".

Een database met alle grote en kleine overtredingen, zodat de rechter kan zien wie er allemaal zwaar zijn kloten aan veegt.
Liefst deze namiddag nog voor Vlaanderen, morgenvoormiddag voor de buurlanden, en morgennamiddag voor gans Europa: overal on line raadpleegbaar voor politie en rechter.

Of een rijbewijs met punten...
Puntjes kwijt, alles opnieuw, theorie en praktijk, met een psychologisch onderzoek die moet uitwijzen of de grijze massa tussen de oren voldoende is om geen gevaar op de weg te zijn.

quercus
7 april 2018, 16:49
Politierechters: ‘Verlaag de verkeersboetes’ (http://www.standaard.be/cnt/dmf20180407_03451284)
Dat moet een wreed late 1 aprilgrap zijn denk ik of moet men die hele zaak eens nader gaan bekijken om er misschien andere regels zien op te maken?

Bijvoorbeeld met wat men schrijft: speelgoed afpakken, de klem erop?

Er zullen inderdaad véél mensen zijn die na een overtreding de opgelegde boete soms met veel moeite kunnen betalen maar dan had u zich maar naar de regels die van toepassing zijn in het verkeersreglement moeten gedragen, want anders plaatsen we het even snel onder de noemer: eigen schuld, dikke bult of zie ik daar weer maar eens verkeerd? :|

p.s.

Verkeersboete betalen (https://www.verkeersboeten.be)
Als ze financieel niet eens in staat zijn om een verkeersboete te betalen dan is het bezit van een auto geen spek voor hun bek. Dat ze dan maar kiezen voor "trein, tram, bus".

fred vanhove
7 april 2018, 17:38
Uiteraard pleiten door links aangestelde rechters voor het verlagen van dergelijke boetes, het linkse kiespubliek wordt er namelijk zwaar door getroffen.

Houden ze zo'n paljas met enkele duizenden aan boetes tegen dan is het betalen of hun gammele auto kwijt en uiteindelijk verbeurd verklaard en openbaar verkocht. Dan dalen dergelijke marginale, links stemmende types nog een trede lager op de sociale ladder.

Dus volgens U zijn wegpiraten die hun boetes niet betalen alleen marginale linkse types ??

Is dat Bartman Bart die U dat allemaal wijsmaakt ?

https://p-magazine.be/politici-met-dure-autos-blijken-meest-roekeloze-belgische-chauffeurs/

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160309_02172971

En uiteraard is het grootste schorremorrie de voetballende mens hier ook weer goed vertegenwoordigt..hoe kan het ook anders.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160309_02173078

http://newsmonkey.be/article/82607

Of dat dat allemaal linkse stemmers zijn betwijfel ik nogal heel sterk.....ik denk iets heel anders.

Universalia
7 april 2018, 19:07
Als ze financieel niet eens in staat zijn om een verkeersboete te betalen dan is het bezit van een auto geen spek voor hun bek. Dat ze dan maar kiezen voor "trein, tram, bus".

Ik ben ook van die mening maar die Politierechters zien dat even iets anders precies. :?

Dadeemelee
7 april 2018, 19:40
Ik zou graag zien dat men strenger is voor echt gevaarlijke toestanden,
maar tegelijk dat men zachter is voor een overtredinkske per ongeluk.

Een lichte snelheidsovertreding, na vb. vier jaar rijden zonder overtreding: dat is duidelijk geen bewijs van een gevaarlijke instelling in het verkeer. Vervang de geldboete door een vermanende vinger. Desnoods met de melding dat de (kleine) boete bij een volgende inbreuk erbij geteld gaat worden.

snip...

Ik krijg zo ongeveer elke 3 of 4 jaar een boete. Altijd een snelheidovertreding met enkele km/h teveel.

Twee meest recente waren in een zone waar de snelheid recent gewijzigd was (van 70 naar 50 en van 50 naar 30).
Het zou bij mij veel meer effekt gehad hebben moesten ze mij een briefje gestuurd hebben met een vermaning.
Nu interpreteer ik het als een gemakkelijke geldincassering.

Veelplegers betalen gewoon niks.

Henri1
7 april 2018, 20:06
Veel van die gasten hebben gewoon geen auto, ze rijden met een niet gekeurd wrak zonder rijbewijs of met de auto van hun vriend/vriendin.

Het zou erger zijn dat het wrak gekeurd zou zijn hé.

Dadeemelee
7 april 2018, 20:13
Het zou erger zijn dat het wrak gekeurd zou zijn hé.

Moest het positief gekeurd zijn wel uiteraard ;)

fred vanhove
8 april 2018, 04:20
Veel van die gasten hebben gewoon geen auto, ze rijden met een niet gekeurd wrak zonder rijbewijs of met de auto van hun vriend/vriendin.

Ja alsof die keuring er iets aandoet. Laat die klucht maar even achterwege.

Bobke
8 april 2018, 08:13
Ja alsof die keuring er iets aandoet. Laat die klucht maar even achterwege.
Leg eens uit.

Johan Daelemans
8 april 2018, 09:02
eigen schuld, dikke bult of zie ik daar weer maar eens verkeerd? :|

Ja, dat zie je verkeerd.
Een fout maken in het verkeer kan of met opzet zijn gepleegd of door onoplettendheid.

Verder zijn deze fouten maar in 0,00001% aanleiding tot echte schade aan derden. In alle andere gevallen lijdt dus daar eigenlijk niemand schade door.
Die fouten dan gaan beboeten met sommen die enkel betaalbaar worden via een afbetalingsplan is toch wel zeer overdreven.

Zou het kunnen dat dat steeds verhogen van de boetes moet gezocht worden en het oplappen van een wankele begroting?
We hebben zoveel centen te weinig .... er worden zoveel boetes uitgeschreven .... als we die verhogen naar .... is onze begroting in orde....

Johan Daelemans
8 april 2018, 09:06
Dan dalen dergelijke marginale, links stemmende types nog een trede lager op de sociale ladder.

Leg me eens de voordelen uit van uw opmerking.

Johan Daelemans
8 april 2018, 09:07
Dat ze dan maar kiezen voor "trein, tram, bus".

Ze moeten dus kiezen om niet te gaan werken?

Johan Daelemans
8 april 2018, 09:09
Ik zou graag zien dat men strenger is voor echt gevaarlijke toestanden,
maar tegelijk dat men zachter is voor een overtredinkske per ongeluk.

Een lichte snelheidsovertreding, na vb. vier jaar rijden zonder overtreding: dat is duidelijk geen bewijs van een gevaarlijke instelling in het verkeer. Vervang de geldboete door een vermanende vinger. Desnoods met de melding dat de (kleine) boete bij een volgende inbreuk erbij geteld gaat worden.


Toch nog iemand die bij zijn volle verstand is.
Knap verwoord en to the point.

Het probleem hier zijn weer de centen. 99,9% van alle overtredingen behoren tot die categorie. Al eens uitgerekend wat dat de schatkist gaat kosten.

Johan Daelemans
8 april 2018, 09:13
Ik ben ook van die mening maar die Politierechters zien dat even iets anders precies. :?

Volgens mij hebben die ook wat meer informatie ter hune beschikking.
Kan een wereld van verschil uitmaken.
Weten waarover je praat of niet.

cookie monster
9 april 2018, 01:08
Als ze financieel niet eens in staat zijn om een verkeersboete te betalen dan is het bezit van een auto geen spek voor hun bek. Dat ze dan maar kiezen voor "trein, tram, bus".
Helemaal mee eens , en het scheelt ook in hun geldbeugel !!
Mijne ene maat krijgt geregeld de auto van pa mee ,
en geregeld boetes zijn toch wel enigszins van toepassing !!

Ik zou graag zien dat men strenger is voor echt gevaarlijke toestanden,
100% mee eens , tot zelfs definitief rijbewijs intrekken !!

maar tegelijk dat men zachter is voor een overtredinkske per ongeluk.
Tenzij men dezelfde fout blijft herhalen !!

Een lichte snelheidsovertreding, na vb. vier jaar rijden zonder overtreding: dat is duidelijk geen bewijs van een gevaarlijke instelling in het verkeer.
ok , Een beloning dus !!

Of een rijbewijs met punten...
Puntjes kwijt, alles opnieuw, theorie en praktijk, met een psychologisch onderzoek die moet uitwijzen of de grijze massa tussen de oren voldoende is om geen gevaar op de weg te zijn.
Goei idee , nu enkel nog effectief in gebruik nemen !!
In mijn draadje hier bij Mobiliteit & verkeersveiligheid ,
https://forum.politics.be/showthread.php?t=242763
https://forum.politics.be/showpost.php?p=8685727&postcount=11799
Bij die kerel zou dit heel perfect van pas komen !!

maddox
9 april 2018, 12:17
Verkeersboetes proportioneel maken. Dit bepaald door de dagwaarde van het betrokken voertuig en het gekende inkomen van de overtreder.

Als een uitkeringstrekker met een 3dehands Lada gepakt wordt gaat die boete een pak lager uitdraaien, dan een leefloner die met een BMW M5 dezelfde overtreding heeft begaan.
Ook een zelfstandige die verlies draait, maar wel met een S500 rondparadeert krijgt een ferme rekening getrakteerd dan. Is dat nu met een leasewagen, huurwagen of wagen van de zaak.

************************************************** ***********

Rechter. "U hebt die overtreding gedaan, met dit voertuig. Hier is de boete."
"Jamaar, da's niet mijn auto."
"Dat verandert niets aan de zaak. U heeft met het vermelde voertuig de geregistreerde overtreding begaan."

quercus
9 april 2018, 12:25
Ze moeten dus kiezen om niet te gaan werken?
Het is dus volgens u onmogelijk om te gaan werken tenzij met de auto?
Overigens, als ze gaan werken verdienen ze geld en dan kunnen ze de boetes betalen. Punt. Als ze dat desondanks niet kunnen dan moeten ze maar eens hun bestedingspatroon herbekijken en desnoods op een en ander wat besparen.

TheFourHorsemen
9 april 2018, 13:18
Gewoon sneller het voertuig verbeurd verklaren bij recidivisten.

maddox
9 april 2018, 13:25
Het is dus volgens u onmogelijk om te gaan werken tenzij met de auto?
Hangt er puur van af welk soort van werk op welke locatie. Een kuisvrouw bij het Brusselse parlement kan gemakkelijk het openbaar vervoer nemen. Een uitzendkracht die voornamelijk ongeschoolde arbeid in distributiecentra over het hele land op eigenaardige uren invult, die heeft het een pak moeilijker.
Overigens, als ze gaan werken verdienen ze geld en dan kunnen ze de boetes betalen.
Punt. Als ze dat desondanks niet kunnen dan moeten ze maar eens hun bestedingspatroon herbekijken en desnoods op een en ander wat besparen.
Met €1250 in de maand spring je niet ver, dan is een auto een gevaarlijk stukje eigendom. Dan is een boete van €51 een aanslag op het budget.
Ik zie al snel de werkloosheidsval opdoemen. Dan is het niet hebben van een wagen en een excuus om niet te gaan werken zeker een optie. Hou je meer netto over in de maand. (als je de wagen volledig als goed huisvader beheerd)

Johan Daelemans
9 april 2018, 21:30
Het is dus volgens u onmogelijk om te gaan werken tenzij met de auto?
Voor diegenen die het met een laag loon moeten doen?
Ja - zeker en vast.


Overigens, als ze gaan werken verdienen ze geld en dan kunnen ze de boetes betalen. Punt. Als ze dat desondanks niet kunnen dan moeten ze maar eens hun bestedingspatroon herbekijken en desnoods op een en ander wat besparen.

Je hebt niet goed gevolgd.
Door de enorm hoge boetes moeten politierechters het afbetalen in kleine sommen toestaan en daar gaat elke logica achter een boete mee verloren.

Uw herbestedingspatroon is dus niet aan de orde.
Wat minder eten&drinken&kleren voor de kinderen en het probleem lost zichzelf op.

Johan Daelemans
9 april 2018, 21:33
Dan is het niet hebben van een wagen en een excuus om niet te gaan werken zeker een optie.

Het niet hebben van een wagen en/of rijbewijs betekent voor niet ambtenaren - geen werk vinden.

Garry
15 april 2018, 06:09
Gewoon sneller het voertuig verbeurd verklaren bij recidivisten.Maakt ze nog wat zotter, we leven nog niet genoeg in een politiestaat. Nog een beetje of er staan boetes op het aantal keer dat je uitademt ten overstaan van het aantal keer dat ge inademt. En ook de kleur van de onderbroeken kunnen ze nog gaan belasten want waarschijnlijk zal de ene kleurstof wel meer vervuiling met zich mee brengen dan de andere.

Het komt alleen er maar op aan dat ze niet toe komen met 50% van ons wedde, ze moeten er 70 % van hebben.

DewareJakob
15 april 2018, 09:57
Maakt ze nog wat zotter, we leven nog niet genoeg in een politiestaat. Nog een beetje of er staan boetes op het aantal keer dat je uitademt ten overstaan van het aantal keer dat ge inademt. En ook de kleur van de onderbroeken kunnen ze nog gaan belasten want waarschijnlijk zal de ene kleurstof wel meer vervuiling met zich mee brengen dan de andere.

Het komt alleen er maar op aan dat ze niet toe komen met 50% van ons wedde, ze moeten er 70 % van hebben.

U vindt dus dat automobilisten die keer op keer een gevaar op de weg blijken ongemoeid moeten worden gelaten, en dat zich geen doortastende maatregelen opdringen?

Mambo
16 april 2018, 20:28
U vindt dus dat automobilisten die keer op keer een gevaar op de weg blijken ongemoeid moeten worden gelaten, en dat zich geen doortastende maatregelen opdringen?

Ja pak al die wie 31 in zone 30 maar eens goed aan.
Stenig ze????

Jan van den Berghe
16 april 2018, 20:52
Ze hebben wel een beetje gelijk.

Voor prulovertredingen betaal je algauw 100 euro. En de veelplegers betalen gewoon niet.

Er is een aantal heel eenvoudige oplossingen voor dit probleem: wagen in beslag nemen zoals in Zwitserland of de boete onmiddellijk afhouden van het loon zoals in Finland.

Reik het gerecht instrumenten aan om kort op de bal te spelen. Hou de boetes hoog en in onmiddellijk. Dan krijg je dat janhagel wel enigszins in de rij.

Jan van den Berghe
16 april 2018, 20:54
Ja pak al die wie 31 in zone 30 maar eens goed aan.


De grens ligt ergens. Jammer voor wie erover gaat of wie voortdurend met die grens wil flirten.

Leer daar volwassen mee omgaan: wie betrapt wordt, moet maar op de blaren leren zitten in plaats van te jammeren als een klein kind.

Jan van den Berghe
16 april 2018, 20:55
Maakt ze nog wat zotter, we leven nog niet genoeg in een politiestaat. Nog een beetje of er staan boetes op het aantal keer dat je uitademt ten overstaan van het aantal keer dat ge inademt. En ook de kleur van de onderbroeken kunnen ze nog gaan belasten want waarschijnlijk zal de ene kleurstof wel meer vervuiling met zich mee brengen dan de andere.

Het komt alleen er maar op aan dat ze niet toe komen met 50% van ons wedde, ze moeten er 70 % van hebben.

Schijnbaar beseft u niet dat u het zelf in de hand hebt. Wie overtredingen begaat en betrapt wordt, heeft dat nu eenmaal aan zichzelf te danken. Leer omgaan met de eigen fouten in plaats van als een klein kind de schuld op een ander te steken.

Mambo
16 april 2018, 22:55
Schijnbaar beseft u niet dat u het zelf in de hand hebt. Wie overtredingen begaat en betrapt wordt, heeft dat nu eenmaal aan zichzelf te danken. Leer omgaan met de eigen fouten in plaats van als een klein kind de schuld op een ander te steken.

Uw hobby is pastoor spelen zeker?

Jan van den Berghe
16 april 2018, 23:13
Uw hobby is pastoor spelen zeker?

Pastoors geven vergeving in de biechtstoel. Ik wens geen vergeving voor snelheidsduivels. Wel keiharde repressie.

maddox
17 april 2018, 05:30
Pastoors geven vergeving in de biechtstoel. Ik wens geen vergeving voor snelheidsduivels. Wel keiharde repressie.

31km/u, snelheidsduivel? Da's verdorie een zonnestraal in de koplamp van uw tegenligger en ge zit er al over. Ge zit verdorie meer op uw kilometerteller te letten dan op het verkeer rondom, en dat dan in een woonwijk of schoolzone.

En te weten dat het tegenwoordig heel simpel is om nieuwe wagens te beperken tot de lokaal toegelaten snelheid op zo'n manier dat de bestuurder al actief de regels moet overtreden wil ie het kunnen.

Toch worden zulke systemen niet gepromoot of zelfs maar verplicht. Persoonlijk transport moet een melkkoe blijven voor de roverheid.

Johan Daelemans
17 april 2018, 07:15
Pastoors geven vergeving in de biechtstoel. Ik wens geen vergeving voor snelheidsduivels. Wel keiharde repressie.

Wat is voor jou een snelheidsduivel?

maddox
17 april 2018, 07:43
Wat is voor jou een snelheidsduivel?

Iemand die per ongeluk 31km/u rijdt in een zone 30.

En van daar uit gaat het alleen maar bergaf met het woordgebruik.

bij 130km/u op het Blegische offroadparkoer, snelweg genaamd, ben je een pedothanatofiel. En bij 150km/u Satan zelve.

Jan van den Berghe
17 april 2018, 19:22
Wat is voor jou een snelheidsduivel?

Iemand die de snelheidsbeperkingen niet respecteert.

Jan van den Berghe
17 april 2018, 19:23
Iemand die per ongeluk 31km/u rijdt in een zone 30.

En van daar uit gaat het alleen maar bergaf met het woordgebruik.

bij 130km/u op het Blegische offroadparkoer, snelweg genaamd, ben je een pedothanatofiel. En bij 150km/u Satan zelve.

Als je 31 km/u rijdt in een 30 km-zone word je nu eenmaal niet geflitst. Als er 31 staat, betekent dat je vlugger reed dan die 31.

maddox
17 april 2018, 19:34
Als je 31 km/u rijdt in een 30 km-zone word je nu eenmaal niet geflitst. Als er 31 staat, betekent dat je vlugger reed dan die 31.

Uw woorden.
De grens ligt ergens. Jammer voor wie erover gaat of wie voortdurend met die grens wil flirten.

Zoals ik al eerder schreef, als je 30 km/u wil rijden met een moderne wagen heb je electronische hulp nodig , anders is een bibberke in de rechtervoet al genoeg om over die 30km/u te gaan.

Ben je continue op die snelheidsmeter aan't letten, en niet op de omgeving.

Bobke
17 april 2018, 20:09
Iemand die de snelheidsbeperkingen niet respecteert.
Ik ben in de 50 jaar dat ik rijd vier keer geflitst, telkens 1km/u te snel.
Ben ik nu ook een snelheidsduivel?

Jan van den Berghe
17 april 2018, 20:25
Zoals ik al eerder schreef, als je 30 km/u wil rijden met een moderne wagen heb je electronische hulp nodig , anders is een bibberke in de rechtervoet al genoeg om over die 30km/u te gaan.

Ben je continue op die snelheidsmeter aan't letten, en niet op de omgeving.

Dan ontbreken bij u alle capaciteiten om een wagen te besturen. Thuis blijven is voor u dan de boodschap!

Jan van den Berghe
17 april 2018, 20:26
Ik ben in de 50 jaar dat ik rijd vier keer geflitst, telkens 1km/u te snel.
Ben ik nu ook een snelheidsduivel?

Ja, u reed in die gevallen te snel. U reed trouwens niet 1 km teveel. U reed vlugger, maar na correctie kwam het op 1 km uit.

Bobke
17 april 2018, 20:29
Ja, u reed in die gevallen te snel. U reed trouwens niet 1 km teveel. U reed vlugger, maar na correctie kwam het op 1 km uit.
Idd.

maddox
17 april 2018, 23:08
Dan ontbreken bij u alle capaciteiten om een wagen te besturen. Thuis blijven is voor u dan de boodschap!

Aarde aan Jvdb. Het gaspedaal, u weet wel, dat rechtse, als ge dat iets dieper induwt, gaat de snelheid omhoog.

Met een 2PK of een proletarische lada had dat tijd nodig.
Met een moderne gezinswagen gaat dat een pak vlotter.

Mijn flitsboetes, die waren allemaal te wijten of aan het feit dat ik het verkeer volgde, of dat de tijdelijke signalisatie niet duidelijk opgesteld was.
Niet omdat ik een kindermoordende snelheidsduivel ben.

Mijn echtgenote en ik noemen die "boetes" dan ook belastingen op onoplettendheid.

Johan Daelemans
18 april 2018, 08:04
Iemand die de snelheidsbeperkingen niet respecteert.

Dat is de verklaring die uw soort volk er aan moet geven anders valt uw hele argumentatie om te pleiten voor 'harde' (lees financieel interessant) maatregelen in de prullenbak.

Bij de term snelheidsduivel horen volgende kenmerken: extreem snel en roekeloos.

Die term slaat dus niet op 99,99% van de uitgeschreven overtredingen.

Johan Daelemans
18 april 2018, 08:08
Als je 31 km/u rijdt in een 30 km-zone word je nu eenmaal niet geflitst. Als er 31 staat, betekent dat je vlugger reed dan die 31.

Wie zegt dat?
Die correcties zijn er omdat er fouten in het meettoestel kunnen optreden.

Johan Daelemans
18 april 2018, 08:10
Aarde aan Jvdb.

Niet te veel eisen.

Johan Daelemans
18 april 2018, 08:16
Mijn echtgenote en ik noemen die "boetes" dan ook belastingen op onoplettendheid.

Dat zijn ze ook. Dure belastingen die je vrij gemakkelijk kan ontwijken als je bijvoorbeeld kiest om niet te gaan werken...

Johan Daelemans
18 april 2018, 08:21
Dan ontbreken bij u alle capaciteiten om een wagen te besturen. Thuis blijven is voor u dan de boodschap!

Jij houd er wel een redelijk digitale denkwijze op na 0 of 1 ...
Geitenwollen sokken drager of snelheidsduivel?
cd&v -er of Hitlerjeugd?
Geheelonthouder of compleet drankorgel?

Vind ik maar raar hoor.