PDA

View Full Version : judeo-christelijke moraal nog steeds verantwoordelijk ih neerkijken op een 'hoer'


bembem
1 mei 2018, 18:30
... aka neerbuigende & neerkijkende houding tov een hoer, want ja, dit heeft een judeo-christelijke oorsprong die nog steeds hetzij direct/indirect in deze contreien verankerd ligt, ja zelfs wie zogezegd vrijzinnig is laat zich op die manier beïnvloeden, zo betrap ik mezelf er soms op het over een 'vuile hoer' te hebben terwijl er niets vuil is aan seks...


discuss pls, thx ^^

Zeus
1 mei 2018, 19:43
Wat is daar judeo-christelijk aan?

Eender waar ter wereld, christelijk, boeddhistisch, Hindu, paganistisch of atheïstisch, worden hoeren als basse classe beschouwd.

The Paulus Experience
1 mei 2018, 19:46
... aka neerbuigende & neerkijkende houding tov een hoer, want ja, dit heeft een judeo-christelijke oorsprong die nog steeds hetzij direct/indirect in deze contreien verankerd ligt, ja zelfs wie zogezegd vrijzinnig is laat zich op die manier beïnvloeden, zo betrap ik mezelf er soms op het over een 'vuile hoer' te hebben terwijl er niets vuil is aan seks...


discuss pls, thx ^^

Maar en vuile hoer is toch iets vies hè.
Je zegt niet nette hoer.

bembem
1 mei 2018, 20:14
Wat is daar judeo-christelijk aan?

in dat het een 'sin' impliceert, een zonde....


Eender waar ter wereld, christelijk, boeddhistisch, Hindu, paganistisch of atheïstisch, worden hoeren als basse classe beschouwd.

het verschil zit hem erin dat men er niet schijnheilig over doet, in een boeddhistisch land wordt er toch anders naar gekeken that is

bembem
1 mei 2018, 20:15
Maar en vuile hoer is toch iets vies hè.
Je zegt niet nette hoer.

lol

Zucht
1 mei 2018, 20:27
Prostitutie is helemaal legaal in Duitsland, Nederland, Zwitserland en Oostenrijk. Dwz. niet alleen het beroep is legaal, dat is het in België ook, maar het is ook legaal om bordelen uit te baten, reclame te maken enz.... Dat is in de meeste landen met legale prostitutie hoogstens gedoogd.
Welke andere landen hebben nog een regime als de vier hieboven ?
Zijn er ook landen met niet-Christelijke cultuur & geschiedenis waar prostitutie wettelijk gezien een gewoon beroep is?

maddox
1 mei 2018, 20:57
... aka neerbuigende & neerkijkende houding tov een hoer, want ja, dit heeft een judeo-christelijke oorsprong die nog steeds hetzij direct/indirect in deze contreien verankerd ligt, ja zelfs wie zogezegd vrijzinnig is laat zich op die manier beïnvloeden, zo betrap ik mezelf er soms op het over een 'vuile hoer' te hebben terwijl er niets vuil is aan seks...


discuss pls, thx ^^

Je hebt maar gedeeltelijk een punt.

De islam is ook eentje van de Judeo-christelijke groep, maar vertel hen dat niet. Maar hun standpunt over prostitutie is wel duidelijk. Zolang het maar binnen het huwelijk/familie blijft.
Daarbuiten is het gewoon gebruik maken van de krijgsbuit.

Seks kan perfect vies zijn hoor. Hangt gewoon van je eigen instelling af.

Pandareus
1 mei 2018, 21:07
... aka neerbuigende & neerkijkende houding tov een hoer, want ja, dit heeft een judeo-christelijke oorsprong die nog steeds hetzij direct/indirect in deze contreien verankerd ligt, ja zelfs wie zogezegd vrijzinnig is laat zich op die manier beïnvloeden, zo betrap ik mezelf er soms op het over een 'vuile hoer' te hebben terwijl er niets vuil is aan seks...


discuss pls, thx ^^

Totaal fout.
De neerbuigende houding tov prostituees dateert van ver voor de joodse en christelijke cultuur. De oudste geschriften daarover komen uit Soemerië, en spreken over de tempelprostituees die zich herkenbaar moesten maken tgo de priesteressen door het verplicht dragen van een hoofddoek. En soemerië is de wieg van de menselijke beschaving. Dat gaat terug tot 3800 jaar voor christus. Dus meerdere duizenden jaren voor het ontstaan van de joodse cultuur, waaruit later de christelijke en nog later de islamitische cultuur is ontstaan.

The Paulus Experience
1 mei 2018, 21:29
Totaal fout.
De neerbuigende houding tov prostituees dateert van ver voor de joodse en christelijke cultuur. De oudste geschriften daarover komen uit Soemerië, en spreken over de tempelprostituees die zich herkenbaar moesten maken tgo de priesteressen door het verplicht dragen van een hoofddoek. En soemerië is de wieg van de menselijke beschaving. Dat gaat terug tot 3800 jaar voor christus. Dus meerdere duizenden jaren voor het ontstaan van de joodse cultuur, waaruit later de christelijke en nog later de islamitische cultuur is ontstaan.

Dus hoofddoek= hoer

bembem
1 mei 2018, 21:30
amai ik leer nogal bij.. hum wist ik allemaal niet! ty guys :lol::-):lol:

Libro
1 mei 2018, 22:07
amai ik leer nogal bij.. hum wist ik allemaal niet! ty guys :lol::-):lol:

Wilde ambities of zo? :mrgreen:

Guinevere
1 mei 2018, 22:09
Dus hoofddoek= hoer

Dat deden die heidenen om gelovigen te straffen.

maddox
1 mei 2018, 23:06
Dat deden die heidenen om gelovigen te straffen.

?? Tempelprostitutie in Soemerië was direct gelinkt aan de tempel en dus het geloof.
Die hoofddoek/sluier was voornamelijk om de identiteit van de werkende dames te verbergen.

TV-verslaafde
1 mei 2018, 23:28
... aka neerbuigende & neerkijkende houding tov een hoer, want ja, dit heeft een judeo-christelijke oorsprong die nog steeds hetzij direct/indirect in deze contreien verankerd ligt, ja zelfs wie zogezegd vrijzinnig is laat zich op die manier beïnvloeden, zo betrap ik mezelf er soms op het over een 'vuile hoer' te hebben terwijl er niets vuil is aan seks...


discuss pls, thx ^^

Gaat het hier over gemakkelijk geld verdienen in plaats van te werken. Of gaat het hier over de seksdaad veroordelen als zijnde vuil?

Prostitutie in de zin van gemakkelijk geld verdienen is moreel verwerpelijk. In de zin dat huurmoordenaar worden voor gemakkelijk geld te verdienen verwerpelijk is.

De seksdaad op zich is niet "vies".

Zo moeilijk lijkt het me allemaal niet.

Maar je hebt gelijk over die christelijke wortels.

maddox
2 mei 2018, 00:03
Gaat het hier over gemakkelijk geld verdienen in plaats van te werken.

Zo moeilijk lijkt het me allemaal niet.
Het is kwa handelingen 1 van de meest natuurlijke daden in de grond van de zaak. De creativiteit van de mens heeft de "mogelijkheden" wel sterk uitgebreid.
Maar door de opvoeding en culturele geplogenheden zijn er bitter weinig plaatsen waar prostitutie niet met een scheef oog bekeken wordt, en dat maakt het mentaal een pak minder evident om de job gezond uit te voeren.

Of gaat het hier over de seksdaad veroordelen als zijnde vuil?

De seksdaad op zich is niet "vies".
Coprofilie, periode play, moet ik doorgaan?

Prostitutie in de zin van gemakkelijk geld verdienen is moreel verwerpelijk.
In de zin dat huurmoordenaar worden voor gemakkelijk geld te verdienen verwerpelijk is.
Het vergt toch een bepaalde instelling van de sekswerker om de "job" als gemakkelijk te omschrijven.
Huurmoordenaar is ook zo iets. Voor sommigen geen probleem, voor de meesten onder ons een moreel verpletterende keuze.

Maar je hebt gelijk over die christelijke wortels.
Je mag gerust terugvallen tot de joodse wortels van het christendom.

TV-verslaafde
2 mei 2018, 00:32
Het is kwa handelingen 1 van de meest natuurlijke daden in de grond van de zaak. De creativiteit van de mens heeft de "mogelijkheden" wel sterk uitgebreid.
Maar door de opvoeding en culturele geplogenheden zijn er bitter weinig plaatsen waar prostitutie niet met een scheef oog bekeken wordt, en dat maakt het mentaal een pak minder evident om de job gezond uit te voeren.


Coprofilie, periode play, moet ik doorgaan?


Het vergt toch een bepaalde instelling van de sekswerker om de "job" als gemakkelijk te omschrijven.
Huurmoordenaar is ook zo iets. Voor sommigen geen probleem, voor de meesten onder ons een moreel verpletterende keuze.


Je mag gerust terugvallen tot de joodse wortels van het christendom.

Waar worden huurmoordenaars niet met een scheef oog bekeken? Je kan dan zeggen dat je het doet om te overleven en omdat je anders op je donder krijgt van de georganiseerde misdaad. Je kan allerlei smoesjes verzinnen; dat huurmoordenaar mentaal en fysiek zwaar is. Je kan afgeknald worden enz.

Risico's van het vak.

Hetzelfde met het bestaan als hoer; je kan ineen getimmerd worden door lastige klanten. Je kan afgedreigd worden. Je kan allerlei SOA's oplopen.

Ik krijg nog medelijden met het leven van de huurmoordenaar. Straks pink ik nog een traantje weg.

maddox
2 mei 2018, 01:02
Waar worden huurmoordenaars niet met een scheef oog bekeken? Je kan dan zeggen dat je het doet om te overleven en omdat je anders op je donder krijgt van de georganiseerde misdaad. Je kan allerlei smoesjes verzinnen; dat huurmoordenaar mentaal en fysiek zwaar is. Je kan afgeknald worden enz.

Risico's van het vak.
Een huurmoordenaar die zijn vak goed kan, en er geen morele klap van krijgt is een sociopaat.

Hetzelfde met het bestaan als hoer; je kan ineen getimmerd worden door lastige klanten. Je kan afgedreigd worden. Je kan allerlei SOA's oplopen.
En dat is nog maar een top van een zeer grote ijsberg.

Ik krijg nog medelijden met het leven van de huurmoordenaar. Straks pink ik nog een traantje weg.

En als we dat niet geloven maak je ons wel iets anders wijs.

Guinevere
2 mei 2018, 21:43
?? Tempelprostitutie in Soemerië was direct gelinkt aan de tempel en dus het geloof.
Die hoofddoek/sluier was voornamelijk om de identiteit van de werkende dames te verbergen.

Ok. Dat was dus religion gone corrupt.

Guinevere
2 mei 2018, 21:46
Heb je dit gelezen bembem? Vlaamse tieners die het voor een zakje chips doen :lol:
https://www.demorgen.be/binnenland/vlaamse-tieners-in-de-prostitutie-we-hebben-al-meisjes-van-12-gezien-die-het-deden-voor-een-zakje-chips-bdbe5833/?utm_campaign=newsletter&utm_medium=email&utm_userid=&utm_source=demorgen&utm_content=middag&ctm_ctid=a813d8a3c578769c84c2fc99a43ec34

En dan zijn Vlaamse mannen boos als er ene wordt verkracht.

bembem
2 mei 2018, 22:03
Heb je dit gelezen bembem? Vlaamse tieners die het voor een zakje chips doen :lol:
https://www.demorgen.be/binnenland/vlaamse-tieners-in-de-prostitutie-we-hebben-al-meisjes-van-12-gezien-die-het-deden-voor-een-zakje-chips-bdbe5833/?utm_campaign=newsletter&utm_medium=email&utm_userid=&utm_source=demorgen&utm_content=middag&ctm_ctid=a813d8a3c578769c84c2fc99a43ec34

En dan zijn Vlaamse mannen boos als er ene wordt verkracht.

OMG 8O8O8O8O8O

bembem
2 mei 2018, 22:04
amai ik leer echt bij.. lol

Nietzsche
2 mei 2018, 22:04
Heb je dit gelezen bembem? Vlaamse tieners die het voor een zakje chips doen :lol:
https://www.demorgen.be/binnenland/vlaamse-tieners-in-de-prostitutie-we-hebben-al-meisjes-van-12-gezien-die-het-deden-voor-een-zakje-chips-bdbe5833/?utm_campaign=newsletter&utm_medium=email&utm_userid=&utm_source=demorgen&utm_content=middag&ctm_ctid=a813d8a3c578769c84c2fc99a43ec34

En dan zijn Vlaamse mannen boos als er ene wordt verkracht.

Wat?

bembem
2 mei 2018, 22:05
Gaat het hier over gemakkelijk geld verdienen in plaats van te werken. Of gaat het hier over de seksdaad veroordelen als zijnde vuil?

Prostitutie in de zin van gemakkelijk geld verdienen is moreel verwerpelijk. In de zin dat huurmoordenaar worden voor gemakkelijk geld te verdienen verwerpelijk is.

De seksdaad op zich is niet "vies".

Zo moeilijk lijkt het me allemaal niet.

Maar je hebt gelijk over die christelijke wortels.

ja dat

bembem
2 mei 2018, 22:06
lol tokkie :lol::lol:

bembem
2 mei 2018, 22:06
doen ze dat niet in de bijlmer > neuken vr een zakje chips :o

bembem
2 mei 2018, 22:08
let's hope dat het op z'n minst een lay's zakje is, geen everyday ofzo, hihi

maddox
2 mei 2018, 22:16
Ok. Dat was dus religion gone corrupt.

Neen, waarom? Het was normaal voor die religie.
Dat u een andere religie aanhangt die veel hypocrieter is qua seks, is een ander verhaal.

Nietzsche
2 mei 2018, 22:19
doen ze dat niet in de bijlmer > neuken vr een zakje chips :o

Neen, in Vlaanderen ook niet. Het lijkt vooral op een typisch anti-prostitutie stukje.

Men is al tijden bezig om prostitutie te criminaliseren.

bembem
2 mei 2018, 22:28
Neen, in Vlaanderen ook niet. Het lijkt vooral op een typisch anti-prostitutie stukje.

Men is al tijden bezig om prostitutie te criminaliseren.

oki :-):-)

Guinevere
3 mei 2018, 22:29
Neen, waarom? Het was normaal voor die religie.
Dat u een andere religie aanhangt die veel hypocrieter is qua seks, is een ander verhaal.

Mijn religie is niet corrupt of hypocriet, de aanhangers soms wel, ja.

Guinevere
3 mei 2018, 22:31
Neen, in Vlaanderen ook niet. Het lijkt vooral op een typisch anti-prostitutie stukje.

Men is al tijden bezig om prostitutie te criminaliseren.

Ah ok, omdat jij het zegt.

En wat is er trouwens zo goed aan prostitutie? Zeker die van minderjarigen? Enlighten me.

Lof der Zotheid
4 mei 2018, 09:47
Mijn religie is niet corrupt of hypocriet, de aanhangers soms wel, ja.

Corrupt of hypocriet misschien niet. Racistisch en genocidair al eerder...

Lof der Zotheid
4 mei 2018, 09:47
Ah ok, omdat jij het zegt.

En wat is er trouwens zo goed aan prostitutie? Zeker die van minderjarigen? Enlighten me.

Best uwen pedofeet eens vragen. Die wist daar alles van. Aïsha en zo...

Anna List
4 mei 2018, 10:24
Dus hoofddoek= hoer

ook wel kech genoemd.

Anna List
4 mei 2018, 10:28
... aka neerbuigende & neerkijkende houding tov een hoer, want ja, dit heeft een judeo-christelijke oorsprong die nog steeds hetzij direct/indirect in deze contreien verankerd ligt, ja zelfs wie zogezegd vrijzinnig is laat zich op die manier beïnvloeden, zo betrap ik mezelf er soms op het over een 'vuile hoer' te hebben terwijl er niets vuil is aan seks...


discuss pls, thx ^^

dat zijn woorden die ik uitsluitend in t heetst van de strijd in de mond neem, en uiteraard alleen als compliment voor uitzonderlijk bekwame gebezigde technieken.

Henri1
4 mei 2018, 10:33
... aka neerbuigende & neerkijkende houding tov een hoer, want ja, dit heeft een judeo-christelijke oorsprong die nog steeds hetzij direct/indirect in deze contreien verankerd ligt, ja zelfs wie zogezegd vrijzinnig is laat zich op die manier beïnvloeden, zo betrap ik mezelf er soms op het over een 'vuile hoer' te hebben terwijl er niets vuil is aan seks...


discuss pls, thx ^^

Das volledig normaal.

Als je erop ligt kan je weinig anders dan erop neerkijken.

Henri1
4 mei 2018, 10:34
Maar en vuile hoer is toch iets vies hè.
Je zegt niet nette hoer.

Er zijn ook lekkere hoeren.

Anna List
4 mei 2018, 10:37
Maar en vuile hoer is toch iets vies hè.
Je zegt niet nette hoer.

eerder hete of lekkere idd

Conscience
4 mei 2018, 10:40
... aka neerbuigende & neerkijkende houding tov een hoer, want ja, dit heeft een judeo-christelijke oorsprong die nog steeds hetzij direct/indirect in deze contreien verankerd ligt, ja zelfs wie zogezegd vrijzinnig is laat zich op die manier beïnvloeden, zo betrap ik mezelf er soms op het over een 'vuile hoer' te hebben terwijl er niets vuil is aan seks...


discuss pls, thx ^^

De typisch racistische opmerking van de gifdwerg.
Vindt z'n oorsprong bij de nazi's en de moslims in europa.

Pandareus
4 mei 2018, 10:53
?? Tempelprostitutie in Soemerië was direct gelinkt aan de tempel en dus het geloof.
Die hoofddoek/sluier was voornamelijk om de identiteit van de werkende dames te verbergen.

Niet zozeer hun identiteit te verbergen, maar om bezoekers toe te laten om zich met bepaalde ambities niet tot de priesteressen (zonder sluier) te wenden. Door de sluier wist men : "hier moet ik zijn" :lol:

Pandareus
4 mei 2018, 10:55
Ok. Dat was dus religion gone corrupt.

Het was geen religieus voorwerp, en had geen religieuze betekenis. Het was enkel om de prostituees te kunnen herkennen. Puur functioneel dus.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Muazzez_%C4%B0lmiye_%C3%87%C4%B1%C4%9F

reservespeler
4 mei 2018, 11:30
Mijn religie is niet corrupt of hypocriet, de aanhangers soms wel, ja.

Hoog tijd dat u uw ogen opent.

Henri1
4 mei 2018, 12:08
Hoog tijd dat u uw ogen opent.

Dat is niet altijd een oplossing.

Veel vlaas-nationalisten hebben wel hun ogen open, maar dragen oogkleppen, meet bekend als "Barn-Doors" bij schijnwerpers.

Guinevere
4 mei 2018, 12:53
Hoog tijd dat u uw ogen opent.

Hoererij is vuil. Hoeren zijn vuil. Want zo netjes is seks toch niet.

Henri1
4 mei 2018, 19:50
Neen, in Vlaanderen ook niet. Het lijkt vooral op een typisch anti-prostitutie stukje.

Men is al tijden bezig om prostitutie te criminaliseren.

Dat ze de pooiers criminaliseren. Laat de hoer haar job doen!

maddox
4 mei 2018, 21:07
Mijn religie is niet corrupt of hypocriet, de aanhangers soms wel, ja.
Klopt. Zolang je binnen de regeltjes van de religie werkt is er niks hypocriet aan, voor de aanhangers van die religie. Maar dan bedenken we even het woordje taqqiya.
En wat is er trouwens zo goed aan prostitutie?
Vrije handel, wat kan je daar nu op tegen hebben? Of seks, wa's daar nu verkeerd mee?
Zeker die van minderjarigen? Enlighten me.
Binnen het moslimhuwelijk bestaat minderjarigheid niet.
De enige regel die ik kan terugvinden is dat seks geen schade mag toebrengen aan 1 van de partners.
Oftewel, de man wordt geacht de "kleinere partner" niet te penetreren tot dit veilig kan, of na de eerste menstruatie, hetgeen de man als meest aanvaardbaar acht.

Voor de rest, een moslim mag alles wat de rechterhand bezit zonder enig probleem gebruiken zoals hij dat goed vind. Dus krijgbuit (u weet wel, waar hoofdstuk 8 in de Koran over gaat, een HEEL hoofdstuk) dat valt buiten de huwelijkse plichten.
Een moslima daarentegenover, die kan blijkbaar geen krijgsbuit hebben. wel zijn. maar da's een ander verhaal.

maddox
4 mei 2018, 21:09
Hoererij is vuil. Hoeren zijn vuil. Want zo netjes is seks toch niet.

Als de dames van onderhandelbare zeden maar een Ghusul doen na elke transactie is het perfect proper, als krijgsbuit zijnde.

Anna List
4 mei 2018, 21:26
Hoererij is vuil. Hoeren zijn vuil. Want zo netjes is seks toch niet.

Ik denk dat je eens goeie seks zou moeten proberen meemaken Guinevere.
Zo'n waarvan je echt elke controle kwijt raakt.

maddox
4 mei 2018, 21:32
Ik denk dat je eens goeie seks zou moeten proberen meemaken Guinevere.
Zo'n waarvan je echt elke controle kwijt raakt.

Pas op, als de vrouw eerst klaarkomt, dan gaat het een dochtertje worden, en dat willen mannen meestal niet, al zeker niet als eerste kindje.

Xenophon
4 mei 2018, 22:05
Hoererij is vuil. Hoeren zijn vuil. Want zo netjes is seks toch niet.

- lol -

Zucht
4 mei 2018, 22:09
Bij moslims is seks nogal een beestenboel schijnt het ja.

Universalia
5 mei 2018, 22:08
Wat maakt men zich eigenlijk nog druk over 'de meisjes van plezier' in tegenwoordige dagen?

Was er een tijdje geleden eens niet iemand die wist te vertellen dat alle vrouwen eigenlijk 'hoeren' waren?

Dat kreeg veel tegenstand maar als je zo een beetje rondkijkt tegenwoordig verander je soms vrij snel van mening en denk je, die had eigenlijk gelijk. :lol:

Een sfeerbeeld:

Het vrouwtje geeft haar mannetje zijn bokes en zijn thermos koffie mee en wuift hem uit als hij naar het werk vertrekt.

Zij loopt snel terug naar binnen en opent haar 'winkel from 9 to 5' :rofl:

Door Sarcasmus.

Anna List
5 mei 2018, 23:01
Wat maakt men zich eigenlijk nog druk over 'de meisjes van plezier' in tegenwoordige dagen?

Was er een tijdje geleden eens niet iemand die wist te vertellen dat alle vrouwen eigenlijk 'hoeren' waren?

Dat kreeg veel tegenstand maar als je zo een beetje rondkijkt tegenwoordig verander je soms vrij snel van mening en denk je, die had eigenlijk gelijk. :lol:

Een sfeerbeeld:

Het vrouwtje geeft haar mannetje zijn bokes en zijn thermos koffie mee en wuift hem uit als hij naar het werk vertrekt.

Zij loopt snel terug naar binnen en opent haar 'winkel from 9 to 5' :rofl:

Door Sarcasmus.

Ni alle vrouwen, alleen diegene die je geen huur laat betalen.

Guinevere
5 mei 2018, 23:20
Als de dames van onderhandelbare zeden maar een Ghusul doen na elke transactie is het perfect proper, als krijgsbuit zijnde.

Eh, ik heb me niet echt in die materie hoeven verdiepen. Want ja, dat zijn redelijk uitzonderlijke situaties in het leven van een doorsnee moslima.

Het normale niet-DAESH uitgangspunt is gewoon seks binnen het huwelijk.

Guinevere
5 mei 2018, 23:28
Ik denk dat je eens goeie seks zou moeten proberen meemaken Guinevere.
Zo'n waarvan je echt elke controle kwijt raakt.

Ik heb goeie seks met mijn man, vind ik.
Geen hoeren nodig daarvoor.

maddox
5 mei 2018, 23:41
Eh, ik heb me niet echt in die materie hoeven verdiepen. Want ja, dat zijn redelijk uitzonderlijke situaties in het leven van een doorsnee moslima.

Het normale niet-DAESH uitgangspunt is gewoon seks binnen het huwelijk.

Moslima's zijn zelden krijgsbuit. En indien ze krijgsbuit zouden zijn, dan is het een slavin die eigenlijk bevrijd zou moeten worden en zo snel mogelijk een moslim man/beschermheer/pooier moet vinden

Anna List
5 mei 2018, 23:56
Ik heb goeie seks met mijn man, vind ik.
Geen hoeren nodig daarvoor.

Hmm t was maar een suggestie voor.
Ik kreeg een andere perceptie door veel van je berichten heen.