PDA

View Full Version : Tiener stort helemaal in omdat ze ‘maar’ 800 dollar per maand zakgeld krijgt


Universalia
5 mei 2018, 21:38
Tiener stort helemaal in omdat ze ‘maar’ 800 dollar per maand zakgeld krijgt (https://nl.metrotime.be/2018/05/05/must-read/tiener-stort-helemaal-in-omdat-ze-maar-800-euro-per-maand-zakgeld-krijgt/)

De Amerikaanse tiener Nicolette was recent te gast bij Dr Phil om een wel heel triest verhaal te bespreken. Het arme meisje kan zogezegd niet rondkomen met 800 dollar per maand aan zakgeld.

Meent die dat nu echt zelf of liggen die haar 'hersenen' overhoop na teveel 'goodies' gekocht te hebben met haar 'zakgeld' :roll:

Die is wel compleet van de wereld dat sukkeltje.

Als ze ooit zelf zal moeten gaan werken voor die woekerbedragen zal ze er wel anders pover denken.

Erstige vorm van megalomanie heeft ze wel.

Dr. Phil - Teen Freaks, Starts Crying (https://www.youtube.com/watch?v=JHZB1gD7CrQ)

Ik denk nu wel dat dit in tegenwoordige tijden echt géén alleenstaand geval meer is.

Ik verklaar de vorige zin even nader.

Liep ik onlangs op straat en er liep mij een kindje voorbij met haar gsm/iPhone in haar kleine handjes een toestel dat véél meer gekost heeft dan mijn overjarig gsmmmeke. :-D

Zou dat iets van deze tijd zijn? 8O

bembem
5 mei 2018, 21:43
o_0

Universalia
5 mei 2018, 21:58
o_0

Je zou voor minder grote ogen trekken inderdaad bembem. :lol:

Bovenbuur
5 mei 2018, 22:03
Voorbeeld doet volgen. Heb laatst nog gepraat met een tiener die niet goed begreep waarom haar ouders haar geen VIP lidmaatschap van een spel wilden geven voor meer geld dan ik ooit voor een spel betaald heb. De pa had zelf een telefoonhoesje dat ruim meer kostte dan mijn telefoon en dronk af en toe een goede fles drank die ook bijna net zoveel kost als mijn telefoon.

Het hoeven geen slechte keuzes te zijn. Als ze het kunnen betalen en ze halen daar echt genot uit (en hun telefoon is duur en kwetsbaar genoeg) is het waarschijnlijk beter dan hetzelfde geld uitgeven aan friet kebab (we zitten hier wel in België, geen kwaad woord over friet) en supermarktbier. Maar dat is wel hoe je kinderen kweekt die 800 euro per maand spenderen en niet rond komen, door het kind de ervaring mee te geven dat dat is hoe je hoort te leven.

Ik zou het als tiener ook lastig gevonden hebben om opeens rond te komen van het geld van iemand die echt arm is, en ik gaf nauwelijks iets uit. Maar ik liep wel rond in kleding die tegen normale nieuwprijzen uit de winkel kwam, want dat was mijn referentiekader. Misschien trekt ze nog wel bij met wat levenservaring.

Heb het fragment overigens niet gezien, want fuck Dr. Phil.

Guinevere
6 mei 2018, 00:22
Dr Phil is een leuk programma, als ik eens de tijd heb om ernaar te kijken.

Dit is er zwaar over. Ik kreeg destijds maar tussen 20 a30 euro zakgeld per maand. Het ging van 10 naar 20 en dan 30, waarvan 5 euro op mijn spaarrekening dan nog.
Mijn vader betaalde voor de rest wel alles: nieuwe gsm, kleding, enz. Sporadisch. :lol:

Marie van de koster
6 mei 2018, 08:16
Van zoiets wordt ik ziek. Tegenwoordig mag men kinderen niet meer slaan maar die jongedame verdient een goeie draai rond haar oren!

Eduard Khil
6 mei 2018, 08:27
o_0

erg hé. Dr Phil zegt tegen dat wicht dat ze een job moet zoeken en werken voor haar geld, in plaats van haar hand uit te steken en te leven op kosten van een ander.

Zou je toevallig iemand kennen die ook in die categorie valt? :lol:

DewareJakob
6 mei 2018, 09:02
Het lijkt er sterk op dat de ouders zelf die basis gelegd hebben.
Als het dan escaleert, even naar Dr Phil lopen.
Iedereen met gezond verstand vindt dit er zwaar over.
Intussen vinden een hoop linkse pipo's (poco's)het normaal dat iedereen die via een hoop 'veilige' landen zich hier meldt als vluchteling ook hun handjes wordt vol gestoken met centjes, zonder daar enige verantwoordelijkheid aan vast te knopen.

Mambo
6 mei 2018, 09:19
Als je in een rijk milieu opgroeit kan je niet met weinig geld.
Je word uit je sociale kader getrokken op die manier.
Echt rijken zorgen dat kinderen baden in weelde omdat hun ticket is om er bij te horen. En die rijke vrienden hebben ze nodig eenmaal ze volwassen zijn en zaken moeten doen.

Rijke studenten krijgen zelfs Ferrari en honderdduizenden om gewoon uit te geven om die reden.

Van dat Spartaans gedoe kom je geen stap verder en vermijden ze die als iemand met de vuile ziekte.

DewareJakob
6 mei 2018, 09:24
Als je in een rijk milieu opgroeit kan je niet met weinig geld.
Je word uit je sociale kader getrokken op die manier.
Echt rijken zorgen dat kinderen baden in weelde omdat hun ticket is om er bij te horen. En die rijke vrienden hebben ze nodig eenmaal ze volwassen zijn en zaken moeten doen.

Rijke studenten krijgen zelfs Ferrari en honderdduizenden om gewoon uit te geven om die reden.

Van dat Spartaans gedoe kom je geen stap verder en vermijden ze die als iemand met de vuile ziekte.

Trumpen kweken...
Grote bek, veel geld, geen inhoud.

Mambo
6 mei 2018, 09:29
Trumpen kweken...
Grote bek, veel geld, geen inhoud.

Kan best zijn maar als jij eigenaar bent van 1 of meer holding en je wilt dat je kinderen het goed doen dan gaat u daar zwaar voor mogen afdokken.

En doet u dat niet dan is dat mss gezond maar evengoed dwaas.

Rijk hangt uit bij rijk en arm bij arm.
Dat mixt niet

NieuwNoors
6 mei 2018, 10:13
Van zoiets wordt ik ziek. Tegenwoordig mag men kinderen niet meer slaan maar die jongedame verdient een goeie draai rond haar oren!

Dat vind ik ook.
Wat ben ik blij dat mijn kinderen goed de waarde van het geld kennen!
Ze hebben altijd alles gekregen wat ze nodig hadden, ze hebben altijd hun hobby's (ook duurdere zoals paardrijden) mogen beoefenen, ze mochten mee op alle reisjes die de school organiseerde maar: no way dat ik ooit een sacoche van 800 euro ofzo zou gekocht hebben. Daar hadden ze zelf na hun schooluren moeten voor werken! Of in't weekend.

NieuwNoors
6 mei 2018, 10:18
Mijn kinderen kregen rond de leeftijd van 16-17jaar 20 Euro/week zakgeld.
GSM-abonnement betaalde ik. Zakgeld was alleen om in't weekend uit te gaan en af en toe een broodje te kopen.

koe de poing
6 mei 2018, 10:21
Het lijkt er sterk op dat de ouders zelf die basis gelegd hebben.
Als het dan escaleert, even naar Dr Phil lopen.


Misschein krijgen die gasten wel betaald hé.
Beetje bleiten en hup, 1000 US$ verdiend.

Pericles
6 mei 2018, 10:21
Dat vind ik ook.
Wat ben ik blij dat mijn kinderen goed de waarde van het geld kennen!
Ze hebben altijd alles gekregen wat ze nodig hadden, ze hebben altijd hun hobby's (ook duurdere zoals paardrijden) mogen beoefenen, ze mochten mee op alle reisjes die de school organiseerde maar: no way dat ik ooit een sacoche van 800 euro ofzo zou gekocht hebben. Daar hadden ze zelf na hun schooluren moeten voor werken! Of in't weekend.

Een sacoche van 800 euro? Zelfs al zou mijn dochter er voor zijn gaan werken , dan stak ik ze nog in brand. :twisted:

Universalia
6 mei 2018, 10:30
Van zoiets wordt ik ziek. Tegenwoordig mag men kinderen niet meer slaan maar die jongedame verdient een goeie draai rond haar oren!

Een serieuze draai zeg maar. ;-)

Universalia
6 mei 2018, 10:31
Een sacoche van 800 euro? Zelfs al zou mijn dochter er voor zijn gaan werken , dan stak ik ze nog in brand. :twisted:

Ik denk dat ik dat ook zou doen. :-D

NieuwNoors
6 mei 2018, 10:31
Een sacoche van 800 euro? Zelfs al zou mijn dochter er voor zijn gaan werken , dan stak ik ze nog in brand. :twisted:
Gij onmens! :lol:

NieuwNoors
6 mei 2018, 10:32
Een sacoche van 800 euro? Zelfs al zou mijn dochter er voor zijn gaan werken , dan stak ik ze nog in brand. :twisted:
Er zijn er duurdere hoor Peri! ;-)

Pericles
6 mei 2018, 10:35
Er zijn er duurdere hoor Peri! ;-)

Ik weet dat wel.;-)
Mijn schoonzus heeft iets met schoenen. Als er minder dan 100 paar in haar kast staan, wordt ze depressief. :-D
Ik zou die kast ook eens in brand willen steken. :-D

Eduard Khil
6 mei 2018, 10:39
no way dat ik ooit een sacoche van 800 euro ofzo zou gekocht hebben. Daar hadden ze zelf na hun schooluren moeten voor werken! Of in't weekend.

http://cobra.canvas.be/polopoly_fs/1.996320!image/2367063159.jpg_gen/derivatives/landscape670/2367063159.jpg

NieuwNoors
6 mei 2018, 11:00
http://cobra.canvas.be/polopoly_fs/1.996320!image/2367063159.jpg_gen/derivatives/landscape670/2367063159.jpg

Chewèèèèèèèèèèèèèèèldich sjech!

Marie van de koster
6 mei 2018, 15:57
Dat vind ik ook.
Wat ben ik blij dat mijn kinderen goed de waarde van het geld kennen!
Ze hebben altijd alles gekregen wat ze nodig hadden, ze hebben altijd hun hobby's (ook duurdere zoals paardrijden) mogen beoefenen, ze mochten mee op alle reisjes die de school organiseerde maar: no way dat ik ooit een sacoche van 800 euro ofzo zou gekocht hebben. Daar hadden ze zelf na hun schooluren moeten voor werken! Of in't weekend.

Idem hier.
Ze kregen zelfs geen Millet, niet dat ze daar ooit om gevraagd hebben want ze vonden dat snobistische gedoe zelfs superbelachelijk!

koe de poing
6 mei 2018, 16:00
Idem hier.
Ze kregen zelfs geen Millet, niet dat ze daar ooit om gevraagd hebben want ze vonden dat snobistische gedoe zelfs superbelachelijk!

ik heb echt moeite moeten doen om mijn moeder te overtuigen géén Millet voor me te kopen.

ik zat op de Jambers school.

Nietzsche
6 mei 2018, 16:08
Voorbeeld doet volgen. Heb laatst nog gepraat met een tiener die niet goed begreep waarom haar ouders haar geen VIP lidmaatschap van een spel wilden geven voor meer geld dan ik ooit voor een spel betaald heb. De pa had zelf een telefoonhoesje dat ruim meer kostte dan mijn telefoon en dronk af en toe een goede fles drank die ook bijna net zoveel kost als mijn telefoon.

Het hoeven geen slechte keuzes te zijn. Als ze het kunnen betalen en ze halen daar echt genot uit (en hun telefoon is duur en kwetsbaar genoeg) is het waarschijnlijk beter dan hetzelfde geld uitgeven aan friet kebab (we zitten hier wel in België, geen kwaad woord over friet) en supermarktbier. Maar dat is wel hoe je kinderen kweekt die 800 euro per maand spenderen en niet rond komen, door het kind de ervaring mee te geven dat dat is hoe je hoort te leven.

Ik zou het als tiener ook lastig gevonden hebben om opeens rond te komen van het geld van iemand die echt arm is, en ik gaf nauwelijks iets uit. Maar ik liep wel rond in kleding die tegen normale nieuwprijzen uit de winkel kwam, want dat was mijn referentiekader. Misschien trekt ze nog wel bij met wat levenservaring.

Heb het fragment overigens niet gezien, want fuck Dr. Phil.

Waarom dat laatste?

Nietzsche
6 mei 2018, 16:12
Arm meisje. Helemaal verpest.

koe de poing
6 mei 2018, 16:13
Arm meisje. Helemaal verpest.

weekje laten inwonen bij Bembem.
Zal snel terug blij zijn met 800€ in de maand.

Bovenbuur
6 mei 2018, 16:21
Waarom dat laatste?

Oké, misschien is het wat te sterk uitgedrukt. Hij komt op mij over als een betweterige moraalridder die geen interesse heeft in andere mensen maar vooral in gelijk hebben en in de aandacht staan. Misschien is hij dat wel niet, maar ik heb geen behoefte om er energie in te steken om daar achter te komen. Ik besteed mijn energie wel aan mensen en media waarvan ik denk dat het waarschijnlijk is dat ik ze wel kan waarderen.

Ik werk hem verder ook op geen enkele manier tegen ofzo, hij mag lekker zijn ding doen, maar dan vooral voor een zaal waar ik niet in zit.

Nietzsche
6 mei 2018, 16:22
Oké, misschien is het wat te sterk uitgedrukt. Hij komt op mij over als een betweterige moraalridder die geen interesse heeft in andere mensen maar vooral in gelijk hebben en in de aandacht staan. Misschien is hij dat wel niet, maar ik heb geen behoefte om er energie in te steken om daar achter te komen. Ik besteed mijn energie wel aan mensen en media waarvan ik denk dat het waarschijnlijk is dat ik ze wel kan waarderen.

Ik werk hem verder ook op geen enkele manier tegen ofzo, hij mag lekker zijn ding doen, maar dan vooral voor een zaal waar ik niet in zit.

Ah, oke. Toch zijn de recensies over het algemeen goed. Hij heeft echt mensen er bovenop geholpen.

Universalia
6 mei 2018, 19:32
ik heb echt moeite moeten doen om mijn moeder te overtuigen géén Millet voor me te kopen.

ik zat op de Jambers school.

De 'Millet' meiskes zaten allemaal in 'den Alma' vroeger.

Ik had er ook éne :rofl:

Maar kijk nu, den Eddy sé.

Als marktkramer geboren ...

http://cobra.canvas.be/polopoly_fs/1.996320!image/2367063159.jpg_gen/derivatives/landscape670/2367063159.jpg

Eduard Khil
6 mei 2018, 19:58
Maar kijk nu, den Eddy sé.



ja?

NieuwNoors
6 mei 2018, 20:03
De 'Millet' meiskes zaten allemaal in 'den Alma' vroeger.

Ik had er ook éne :rofl:

Maar kijk nu, den Eddy sé.

Als marktkramer geboren ...

http://cobra.canvas.be/polopoly_fs/1.996320!image/2367063159.jpg_gen/derivatives/landscape670/2367063159.jpg

Ocharme den Eddy......ik was erbij zo'n 16-17j geleden toen die man bekogeld werd met tomaten. ERG!
Ook dit: ik heb nog foto's waar ik opsta met den Eddy. Ps: het kostte mij toendertijd wel 5 euro per foto. Jaja den Eddy, dat was ne keiharde zakenman!

koe de poing
6 mei 2018, 20:14
Ook dit: ik heb nog foto's waar ik opsta met den Eddy. Ps: het kostte mij toendertijd wel 5 euro per foto. Jaja den Eddy, dat was ne keiharde zakenman!

5€ voor een tomat :-o

Eduard Khil
6 mei 2018, 20:15
ik was erbij zo'n 16-17j geleden toen die man bekogeld werd met tomaten. ERG!


daar werd hij dan ook meer voor betaald hé. Of wist je dat niet?

NieuwNoors
6 mei 2018, 20:23
5€ voor een tomat :-o

:lol:

Bovenbuur
6 mei 2018, 20:52
5€ voor een tomat :-o

Vijf maar? Wat een koopje (https://nieuws.vtm.be/binnenland/eu53-voor-fruit-extra-controle-op-dure-markt).

Diego Raga
6 mei 2018, 22:40
Dat meisje lijdt aan affluenza en heeft daardoor geen enkel normbesef, net door haar bedorven opvoeding.
Een soortgelijk geval:

"In 2013 reed hij, 16 jaar oud, onder invloed van alcohol vier mensen dood. Niettemin kreeg hij geen gevangenisstraf. De aanklager eiste weliswaar twintig jaar cel, maar een psycholoog stelde dat de tiener niet in staat was het verschil tussen goed en fout te zien. Hij zou lijden aan de 'rijkeluisziekte' affluenza.

De rechter volgde de redenering dat Couch door de rijkdom van zijn ouders nooit verantwoordelijkheid had gevoeld voor zijn acties en hield het bij een proeftijd van tien jaar - een vonnis dat tot grote verontwaardiging in de VS leidde."

https://www.volkskrant.nl/buitenland/amerikaanse-tiener-met-rijkeluisziekte-affluenza-gearresteerd-in-mexico~a4215756/

Gamla
7 mei 2018, 01:02
Ik ben tegen het woord "tieners". Het doet me denken aan "Tienerklanken."
Iets uit de jaren zeventig.

De schoofzak
7 mei 2018, 07:45
Ik gaf mijn kinderen vroeger, eens ze 18 jaar waren, toch ook wel 800.

.
.
Maar dat waren geen euro's. Lelijke franken, dat waren het.

Anna List
7 mei 2018, 07:47
De 'Millet' meiskes zaten allemaal in 'den Alma' vroeger.

Ik had er ook éne :rofl:



had er vroeger ook zo ééntje uit den Alma, Alexine heette ze.

de Milet had ik bewust nooit, de Timberlands dan weer wel. ;-)

Universalia
7 mei 2018, 08:21
had er vroeger ook zo ééntje uit den Alma, Alexine heette ze.

de Milet had ik bewust nooit, de Timberlands dan weer wel. ;-)

Ik vond dat wel iets hebben die 'Millet' meiskes van die Katholieke school aan de overkant in de buurt van 'Den Alma' https://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/lachen/animaatjes-lachen-80969.gif

Het Verzet
7 mei 2018, 09:11
Net zoals de meesten dat vinden van dat meiske, zal iemand die moet krabben om rond te komen dat ook vinden van een doorsnee middenklasser.

Lof der Zotheid
7 mei 2018, 09:29
Ik weet dat wel.;-)
Mijn schoonzus heeft iets met schoenen. Als er minder dan 100 paar in haar kast staan, wordt ze depressief. :-D
Ik zou die kast ook eens in brand willen steken. :-D

Uw schoonzus heet toch niet toevallig Imelda Marcos?

Lof der Zotheid
7 mei 2018, 09:32
Dat meisje lijdt aan affluenza en heeft daardoor geen enkel normbesef, net door haar bedorven opvoeding.
Een soortgelijk geval:

"In 2013 reed hij, 16 jaar oud, onder invloed van alcohol vier mensen dood. Niettemin kreeg hij geen gevangenisstraf. De aanklager eiste weliswaar twintig jaar cel, maar een psycholoog stelde dat de tiener niet in staat was het verschil tussen goed en fout te zien. Hij zou lijden aan de 'rijkeluisziekte' affluenza.

De rechter volgde de redenering dat Couch door de rijkdom van zijn ouders nooit verantwoordelijkheid had gevoeld voor zijn acties en hield het bij een proeftijd van tien jaar - een vonnis dat tot grote verontwaardiging in de VS leidde."

https://www.volkskrant.nl/buitenland/amerikaanse-tiener-met-rijkeluisziekte-affluenza-gearresteerd-in-mexico~a4215756/

Affluenza is een zeer ernstige aandoening. Geen wonder dat dat arme meiske met die miezerige 800 euro nergens toekomt. :twisted: