PDA

View Full Version : Israël is goed bezig

Pagina's : [1] 2

Pericles
10 mei 2018, 07:33
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180510_03505844

Iran schiet op Israël vanuit Syrië en raakt niets .
Israël schiet terug en raakt fantastisch veel.
Heel veel plat. :-D
Zo plat als een vijg. :-D

1207
10 mei 2018, 08:20

joepie
de voetbamltch iran-israel dus begonnen
voetbal wordt vaak gevolgd door hersenloze hooligans

Pericles
10 mei 2018, 08:38
joepie

Wat is dat een voetbamltch?
Is dat iets in het Hebreeuws? ;-)

1207
10 mei 2018, 09:05
Wat is dat een voetbamltch?
Is dat iets in het Hebreeuws? ;-)

voetbalmatch
ben ik al blijkbaar op uw lange teen gaan staan? hopelijk hebt ge er geen teenbreuk aan overgehouden

Pericles
10 mei 2018, 09:49
voetbalmatch
ben ik al blijkbaar op uw lange teen gaan staan? hopelijk hebt ge er geen teenbreuk aan overgehouden

Absoluut niet , ik ben hier al een tijd en als je niet tegen onnozele replieken kan , dan moet je hier wegblijven. ;-)

Pericles
10 mei 2018, 10:02
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/israel-triomfeert-na-aanval-nagenoeg-alle-iraanse-infrastructuur-in-syrie-getroffen~a4bcdecb/

Alles kaput. :-D

Het Israëlisch leger roept het Syrische leger op zich buiten de zaak te houden anders is daar ook alles kaput. :-D

Zipper
10 mei 2018, 10:04
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/israel-triomfeert-na-aanval-nagenoeg-alle-iraanse-infrastructuur-in-syrie-getroffen~a4bcdecb/

Van het meest efficiënte, en best getrainde leger ter wereld, kan je zoiets verwachten.

1207
10 mei 2018, 10:08

en gij keiblij want uw ploeg Israel heeft gescoord
en da israel zegt dat ze niet geraakt zijn is natuurlijk waar, want die liegen nooit
soit, netanyahu heeft z'n goesting en kan nu oorlogje spelen

mijn vraag is waarom Iran in godsnaam Israel zou aanvallen, 1 dag na Trump.
Da slaat volstrekt nergens op

da Israel zich gesterkt voelt na trump en nu wa spierballen laat rollen snap ik perfect. Iran komt wel heel dichtbij

Pericles
10 mei 2018, 10:18
en gij keiblij want uw ploeg Israel heeft gescoord
en da israel zegt dat ze niet geraakt zijn is natuurlijk waar, want die liegen nooit
soit, netanyahu heeft z'n goesting en kan nu oorlogje spelen

mijn vraag is waarom Iran in godsnaam Israel zou aanvallen, 1 dag na Trump.
Da slaat volstrekt nergens op

da Israel zich gesterkt voelt na trump en nu wa spierballen laat rollen snap ik perfect. Iran komt wel heel dichtbij

Jong, Iran heeft geen schijn van een kans tegen de militaire kracht van Israël. Ze vegen ook Assad en companie op een halve dag totaal van de kaart als ze dat willen. En Hezbollah,idem dito mocht dat ooit nodig zijn.
Vermits je toch graag in voetbaltermen spreekt , het is Brazilië tegn Gibraltar.
En het strafste van de zaak is dan nog dat Gibraltar denkt een kans te hebben. :lol:

Zipper
10 mei 2018, 10:29
Jong, Iran heeft geen schijn van een kans tegen de militaire kracht van Israël. Ze vegen ook Assad en companie op een halve dag totaal van de kaart als ze dat willen. En Hezbollah,idem dito mocht dat ooit nodig zijn.
Vermits je toch graag in voetbaltermen spreekt , het I s Brazilië tegn Gibraltar.
En het strafste van de zaak is dan nog dat Gibraltar denkt een kans te hebben. :lol:

Israël heeft als piepklein land (1/3 kleiner dan België) in het verleden zelfs tegen drie landen (Egypte, Syrië en Jordanië) tegelijk succesvol oorlog gevoerd.
Het zijn trouwens Israëlische instructeurs, die Amerikaanse "Special Forces" (Navy Seals, Marines e.d.) opleiden.

Thuleander
10 mei 2018, 11:00

Mag ik vragen waarom jij daar blij van wordt?

Dadeemelee
10 mei 2018, 11:02
Vermits je toch graag in voetbaltermen spreekt , het is Brazilië tegn Gibraltar.

Ja maar als ze openlijk Iran gaan aanvallen dan gaan ze ook met Rusland te maken krijgen. Hopelijk zijn ze niet zo dom.

1207
10 mei 2018, 11:04
Jong, Iran heeft geen schijn van een kans tegen de militaire kracht van Israël.
dus waarom zou Iran Israel aanvallen?
hebt ge een betere uitleg als bv, de Iraniers zijn debielen?

neen,
ik denk dat Israel gewoon liegt om de Iraniers in syrie uit te schakelen, wat ik perfect begrijp.

dan gebruikt Israel altijd het argument vd zelfverdediging dus verzinnen ze een aanval

Pericles
10 mei 2018, 11:06

Kom, kom laat ons ernstig blijven. Hetzelfde in Molenbeek zou u ook blij maken. :roll:
Als ze wat volk van IS van de planeet bombardeerden was ik ook blij. Ik steek dat niet onder stoelen of banken.
De wereld is weerom een betere plaats. ;-)

Pericles
10 mei 2018, 11:14
dus waarom zou Iran Israel aanvallen?
hebt ge een betere uitleg als bv, de Iraniers zijn debielen?

neen,
ik denk dat Israel gewoon liegt om de Iraniers in syrie uit te schakelen, wat ik perfect begrijp.

dan gebruikt Israel altijd het argument vd zelfverdediging dus verzinnen ze een aanval

Kerel niet al te naief zijn hé. Iran bewapent Hezbollah en graaft zich in dicht bij de grens met Israël. Als je dat doet dan weet je dat je bommen op uw dak gaat krijgen. :roll:
Er werd voldoende gewaarschuwd, al maanden.
En nu is de vraag : gaat Iran terugslaan , hetgeen sterk af te raden valt , tenzij er een grote drang tot zelfvernietiging bij hen bestaat.
Wat heeft Iran daar trouwens te zoeken in Syrië ? Het helpen in stand houden van een dictatoriaal regime om achterlijke religieuze redenen?
Ze zouden beter hun geld besteden aan hun door honger geteisterde bevolking.

Thuleander
10 mei 2018, 11:39
Kom, kom laat ons ernstig blijven. Hetzelfde in Molenbeek zou u ook blij maken. :roll:

Euh...
Israel bombardeert momenteel de vijanden van de soennietische terroristen uit Molenbeek.

Als ze wat volk van IS van de planeet bombardeerden was ik ook blij. Ik steek dat niet onder stoelen of banken.

Ook hier weer.
Israël bombardeert de vijanden van IS en helpt de soennietische terroristen daarmee.

1207
10 mei 2018, 11:52
Kerel niet al te naief zijn hé. Iran bewapent Hezbollah
achterhoedegevechten en financiering van derden is de indirecte stijl van Iran.
je geeft weer een argument wat een directe Iraanse aanval volstrekt idioot en gatachterlijk maakt. Je hebt er ondertussen een stuk of 3 zelf gegeven (militair kansloos tegen Israel, niet hun stijl, ...)

Wat heeft Iran daar trouwens te zoeken in Syrië ?. volgens strikt internationaal recht hebben enkel de russen er iets te zoeken, want zij zijn de enigen die er op vraag vd Syrische regering zitten.

het is duidelijk dat netanyahu vorige week gelogen heeft,
soit, dat ik nu men hoop leg op de Russen en de Chinezen om de boel te kalmeren is toch te erg voor woorden
aan "onze" kant zitten Trump en Netanyahu aan het stuur, ik word daar ni blij van

Tamam
10 mei 2018, 12:06
joepie

als ze 1 van de partijen bejubelen omdat ze meer kapot maken, dan zijn de inderdaad zo hersenloos als wat

Tamam
10 mei 2018, 12:08

Hij kicked op conflicten die uitmonden met wapens?

De Golan hoogtes die geannexeerd werden met wat wapenvertoon door Israel was ook waarschijnlijk zoiets

*shrugs*

Nietzsche
10 mei 2018, 12:24

Omdat hij een babyboomer is.

quercus
10 mei 2018, 14:24
Kerel niet al te naief zijn hé. Iran bewapent Hezbollah en graaft zich in dicht bij de grens met Israël. Als je dat doet dan weet je dat je bommen op uw dak gaat krijgen. :roll:
En nu is de vraag : gaat Iran terugslaan , hetgeen sterk af te raden valt , tenzij er een grote drang tot zelfvernietiging bij hen bestaat.
Wat heeft Iran daar trouwens te zoeken in Syrië ? Het helpen in stand houden van een dictatoriaal regime om achterlijke religieuze redenen?
Zowel Hezbollah als zijn patroon Iran willen Israël van de kaart doen verdwijnen. Dat is de reden bij uitstek waarom de Iraanse bisschoppen en pastoors per se een atoombom wilden (en nog willen) op punt stellen. Voor de Iraanse interventie in Syrië wordt als schaamlapje de steun aan de sjiïetische broeder Assad aangevoerd. Maar het feit dat ze aldus militaire basissen heel dicht bij Israël konden opzetten was natuurlijk lekker meegenomen. Dan gisteren effe proberen wat raketten op de vermaledijde Joden af te schieten en even kijken wat er gebeurt. Wel, er is wat gebeurd. Hun raketten werden netjes opgevangen door een performant luchtafweersysteem. En onmiddellijk kregen ze een niet mis te verstane reactie. Wat mij ten zeerste verheugt.
Als de waanzin in Iran zo ver zou gedreven worden dat ze, ondanks de economische sancties, toch een of een paar atoombommen zouden in elkaar knutselen en ze bovendien nog eens zouden willen uitproberen op Israël, dan kunnen ze "per kerende post" 8-) een zeer doel-treffend antwoord verwachten. Waarbij ze stante pede gekatapulteerd worden naar een "pre-Mohammed" tijdperk. Aan hen de keus!

1207
10 mei 2018, 14:44
Zowel Hezbollah als zijn patroon Iran willen Israël van de kaart doen verdwijnen.
israelische propaganda

Dat is de reden bij uitstek waarom de Iraanse bisschoppen en pastoors per se een atoombom wilden (en nog willen) op punt stellen.
opnieuw propaganda, ze willen die bom om dezelfde reden als N-Korea, als soort van verzekering

Dan gisteren effe proberen wat raketten op de vermaledijde Joden af te schieten Syrie heeft geen raketten op Israel afgeschoten. Israel beweert dat maar zelfs dan zijn ze allemaal netjes op Syrie geland. ok, het bezette gebeid maar dat is nog steeds syrie
. Waarbij ze stante pede gekatapulteerd worden naar een "pre-Mohammed" tijdperk. Aan hen de keus!
als ze allebei met atoombommen beginnen gooien, gade gij dan gaan feesten gelijk de moslims toen de twintowers naar beneden donderden?
als ik dit zo lees lijkt het er sterk op

atmosphere
10 mei 2018, 15:54
Volgens de Israëlische woordvoerder Jonathan Conricus zitten de Quds-brigades, de speciale eenheden van de Iraanse Revolutionaire Garde, achter de aanval

Ik geloof er geen reet van .

Het echte nieuws is "Israel valt Iran aan in Syrië"

Piero
10 mei 2018, 16:54
israelische propaganda

opnieuw propaganda, ze willen die bom om dezelfde reden als N-Korea, als soort van verzekering

Syrie heeft geen raketten op Israel afgeschoten. Israel beweert dat maar zelfs dan zijn ze allemaal netjes op Syrie geland. ok, het bezette gebeid maar dat is nog steeds syrie

als ze allebei met atoombommen beginnen gooien, gade gij dan gaan feesten gelijk de moslims toen de twintowers naar beneden donderden?
als ik dit zo lees lijkt het er sterk op

Dat kan je inderdaad uit de berichten opmaken. Israël laat geen getroffen doelen zien op de Golan hoogvlakte. Maar, in dat geval zouden Syrië en Iran de beschuldigingen moeten ontkennen. Doen ze dat ook?

atmosphere
10 mei 2018, 17:46
Dat doen ze zeker , Iran in ieder geval.

atmosphere
10 mei 2018, 17:53

U vergist zich enorm in de slagkracht van Israel . Zelfs ex mossad top lui zijn zwaar tegen een aanval op Iran. Israel heeft de capaciteit niet eens alle nucleaire sites in iran aan te vallen.

netanyahu is een warmonger , en een groot gevaar voor Israel.

Thuleander
10 mei 2018, 18:09
Wat is Netanyahu in bij Poetin gaan doen?

Toestemmig vragen om Iraanse doelen in Syrië aan te vallen in ruil voor één of andere toegeving?

1207
10 mei 2018, 19:20
U vergist zich enorm in de slagkracht van Israel . .
het is gewoon een optelsom
8 miljoen tegen 80 miljoen en er liggen 4 landen tussen
dan val je niet aan hé

zaken zoals nu is niet meer dan spierballengerol en hoeveel Israel geraakt heeft weten we niet

volgens Israel alles en volgens Iran niets. wat moeten ze anders zeggen,

maddox
10 mei 2018, 19:43
U vergist zich enorm in de slagkracht van Israel .
Ik hoop van niet.
Zelfs ex mossad top lui zijn zwaar tegen een aanval op Iran.
Het zijn dan ook Ex Mossad top lui.
Israel heeft de capaciteit niet eens alle nucleaire sites in Iran aan te vallen.
En welke capaciteit missen ze?
Ideaal toch, binnenkort geen Israël meer dan. Gij blij

maddox
10 mei 2018, 19:44
dan val je niet aan hé

zaken zoals nu is niet meer dan spierballengerol en hoeveel Israel geraakt heeft weten we niet

Daarom dat de Iraanse troepen al in Syrië zitten.

quercus
10 mei 2018, 19:58
israelische propaganda

Nope. Remember Amadinnejahd? Jaja, ik weet het, die kornuit werd opzij geschoven. Maar zijn openlijk aangekondigde doelstelling werd nooit formeel afgezworen. Vergeet niet: de ongelovigen bedriegen mag volgens de islam.

Bullshit! Zwitserland, Zweden, Argentinië, Australië enz. hebben geen kernwapens. Dus geen "verzekering". Die zijn dus "niet wijs"

Syrie heeft geen raketten op Israel afgeschoten. Israel beweert dat maar zelfs dan zijn ze allemaal netjes op Syrie geland. ok, het bezette gebeid maar dat is nog steeds syrie

Syrië heeft tussen 1948 en 1967 de Golan hoogten schromelijk misbruikt om bijna dagelijks de regio rond het meer van Galilea te beschieten. Syrië heeft in 1967, samen met Egypte en Jordanië het lef gehad om tegen Israël een oorlog te beginnen. De weken vóór de start van het conflict feliciteerden ze elkaar reeds op voorhand en hun radiojournalisten riepen: "Tot in Tel-Aviv!" De arabieren hebben toen de oorlog verloren. Wie een oorlog start en verliest moet maar kunnen slikken dat er gebied kan verloren gaan. Dat moet even goed gelden voor arabische staten zoals het ook gold voor Duitsland na WO2. Punt!

als ik dit zo lees lijkt het er sterk op.

Neen, ik zal niet "feesten". Maar ik zal toch blij zijn dat de enige moderne democratie in het M.O. er als overwinnaar uitkomt.

quercus
10 mei 2018, 20:02
U vergist zich enorm in de slagkracht van Israel . Zelfs ex mossad top lui zijn zwaar tegen een aanval op Iran. Israel heeft de capaciteit niet eens alle nucleaire sites in iran aan te vallen.

:roll: En u maakt zich ongetwijfeld héél grote zorgen dat dit land zou verdwijnen.

1207
10 mei 2018, 21:05
Bullshit! Zwitserland, Zweden, Argentinië, Australië enz. hebben geen kernwapens. Dus geen "verzekering". Die zijn dus "niet wijs"
die landen lopen neit het risico door de VS aangevallen te worden

Syrië heeft tussen 1948 en 1967 de Golan hoogten schromelijk misbruikt om bijna dagelijks de regio rond het meer van Galilea te beschieten.
de golanhoogte is de watervoorraad vd hele regio.
maar goe, zelfverdediging klinkt beter :)

Neen, ik zal niet "feesten". Maar ik zal toch blij zijn dat de enige moderne democratie in het M.O. er als overwinnaar uitkomt.
Israel een moderne democratie? een seculiere staat die al haar onderdanen, ongeacht geloof, gelijk behandelt?
mja, as gij da gelooft :)

kojak
10 mei 2018, 21:59

Niet voor het een of het ander, maar het is wel Israël geweest die als eerste gevuurd heeft.
Juist na de speech van Trump.
Staat trouwens ook in je link, maar jij schrijft het hier alsof het net andersom gebeurd is.
Foei, foei, foei zou de meester zeggen. :lol:

atmosphere
10 mei 2018, 23:26
:roll: En u maakt zich ongetwijfeld héél grote zorgen dat dit land zou verdwijnen.

Als daar reden voor zou zijn wel ja

dalibor
10 mei 2018, 23:31

Israel heeft nog nooit IS gebombardeerd, dat nog steeds nabij de grens met Israel in Syrië een gebied bezet. Hoe zou dat komen?

atmosphere
10 mei 2018, 23:47
Nope. Remember Amadinnejahd? Jaja, ik weet het, die kornuit werd opzij geschoven. Maar zijn openlijk aangekondigde doelstelling werd nooit formeel afgezworen. Vergeet niet: de ongelovigen bedriegen mag volgens de islam.

Er is nooit een openlijk aangekondigde doelstelling aangekondigd zoals u dat denkt. U doelt op de 'wiping of the map' claim waarschijnlijk.
Een zin in een toespraak van Ahmadinejad werd uit de context getrokken en verdraait.

Bullshit! Zwitserland, Zweden, Argentinië, Australië enz. hebben geen kernwapens. Dus geen "verzekering". Die zijn dus "niet wijs" maar die landen worden niet bedreigd, Iran wel.
In Israel spreekt men al jaren over een aanval op Iran .
En in de VS dus ook. "the militairy option is on the table "

Syrië heeft tussen 1948 en 1967 de Golan hoogten schromelijk misbruikt om bijna dagelijks de regio rond het meer van Galilea te beschieten. Syrië heeft in 1967, samen met Egypte en Jordanië het lef gehad om tegen Israël een oorlog te beginnen. De weken vóór de start van het conflict feliciteerden ze elkaar reeds op voorhand en hun radiojournalisten riepen: "Tot in Tel-Aviv!" De arabieren hebben toen de oorlog verloren. Wie een oorlog start en verliest moet maar kunnen slikken dat er gebied kan verloren gaan. Dat moet even goed gelden voor arabische staten zoals het ook gold voor Duitsland na WO2. Punt!

Beroept u zich op het internationaal recht ?
staat daar in dat de winnaar voor eeuwig recht blijft houden op gebied van de verliezer? Ook nu nog kunnen de geallieerden Duits gebied claimen ?

Israël heeft een democratisch verkozen regering van oorlogscriminelen!

atmosphere
10 mei 2018, 23:53
Het zijn dan ook Ex Mossad top lui. gepensioneerde ja

En welke capaciteit missen ze? de capaciteit om alle nucleaire installaties in Iran vanuit de lucht te bombarderen.

Ideaal toch, binnenkort geen Israël meer dan. Gij blij Een verzinsel.
Ik pleit nooit voor de vernietiging van Israel.

En Iran heeft geen troepen in dat gebied .

atmosphere
11 mei 2018, 00:03

Iran heeft meer te zoeken in haar eigen regio dan de russen of Amerikanen , denkt u niet?
Het in stand houden van dictaturen is iets van de amerikanen , niet van Iran.

maddox
11 mei 2018, 00:22
gepensioneerde ja
Ex Mossad. Is dat geen synoniem met "verdwenen" of "dood en begraven"?
de capaciteit om alle nucleaire installaties in Iran vanuit de lucht te bombarderen.
Zowel de F15E als de F16 barak 2020 hebben het bereik alswel de wapencapaciteit.
En als dat niet genoeg blijkt, de Jericho's zijn er ook nog.
Een verzinsel.
Ik pleit nooit voor de vernietiging van Israel.
Een gevolgtrekking. Een conclusie getrokken uit uw andere schrijfsels hier op't forum.
En Iran heeft geen troepen in dat gebied .
Hoor hoor, Iran heeft geen troepen in Syrië....

atmosphere
11 mei 2018, 02:05
Ex Mossad. Is dat geen synoniem met "verdwenen" of "dood en begraven"?

The person causing the most strategic harm to Isreal on the iranian issue
is prime minister Netanhyahu.

Chief Mossad (2002-2010)Meir Dagan.

Zowel de F15E als de F16 barak 2020 hebbe.....Er zijn geen 4 maar honderden sites te bombarderen in kort tijdsbestek , dat kunnen alleen de VS

Een gevolgtrekking. Een conclusie getrokken uit uw andere schrijfsels hier op't forum. De verkeerde dus

Hoor hoor, Iran heeft geen troepen in Syrië....
niet daar waar Israël beweert dat ze zitten.

maddox
11 mei 2018, 03:07
The person causing the most strategic harm to Isreal on the iranian issue
is prime minister Netanhyahu.

Chief Mossad (2002-2010)Meir Dagan.
Zullen we die verkozen eerste minister dan eens een motorritje Hamas stijl aanbieden?
Er zijn geen 4 maar honderden sites te bombarderen in kort tijdsbestek , dat kunnen alleen de VS
1 voor 1 lukt ook hoor. Maar is minder indrukwekkend en geeft specifieke problemen.
De verkeerde dus
Kumbaya dan maar.
niet daar waar Israël beweert dat ze zitten.
En waar beweert u dan waar de iraanse troepen in Syrië zitten?

Waterglas
11 mei 2018, 03:12
Netanyahu heeft een oorlog nodig. Oorlog in het MO levert meer vluchtelingen in Europa op, meer antisemitisme waardoor meer Joden emigreren naar Israel, en de pro-Israel lobby (Joods actueel en co.) gebruiken het om Europese kritiek op Israel te onderdrukken (zoals tegen Labour in GB). Win-win voor Netanyahu.

Pericles
11 mei 2018, 05:53
dan val je niet aan hé

https://kunst-en-cultuur.infonu.nl/oorlog/54503-israelische-luchtmacht-de-beste-luchtmacht-ter-wereld.html

En mocht dat niet genoeg zijn is er nog altijd de VS.
Wie gaat Iran steunen ? Geen kat, ook de Russen niet.
Maar goed , er komt waarschijnlijk geen groter gevolg op de schermutselingen , dat zou trouwens niet echt gezond zijn voor Iran.

Pericles
11 mei 2018, 05:56
als ze 1 van de partijen bejubelen omdat ze meer kapot maken, dan zijn de inderdaad zo hersenloos als wat

Israel doet niets als de rest ook niets doet.
Als er één partij is die zot is , is dat diegenen die Israel aanvalt.

quercus
11 mei 2018, 10:05
Er is nooit een openlijk aangekondigde doelstelling aangekondigd zoals u dat denkt. U doelt op de 'wiping of the map' claim waarschijnlijk.
Een zin in een toespraak van Ahmadinejad werd uit de context getrokken en verdraait.
Dat is het traditionele foefje waarmee men achteraf komt aandraven om forse uitspraken te vergoelijken.

maar die landen worden niet bedreigd, Iran wel.
In Israel spreekt men al jaren over een aanval op Iran .
En in de VS dus ook. "the militairy option is on the table "
Juist ja...:roll: En Israël wordt al jaren door het Iraans regime van bischoppen en pastoors na elk Vrijdag-gebed samen met Amerika als een grote Satan verketterd. Wanneer dan zulk een fanatiek regime ijverig werkt aan het op punt stellen van kernwapens hoef je van Israël niet te verwachten dat ze Kumbaya beginnen zingen.

Beroept u zich op het internationaal recht ?
staat daar in dat de winnaar voor eeuwig recht blijft houden op gebied van de verliezer? Ook nu nog kunnen de geallieerden Duits gebied claimen ?
Hebben Polen en Rusland dan geen gebieden ingepalmd die reeds vele eeuwen door en door Duits waren? Het voormalige Pruisen is gewoon verdwenen. Idem voor wat Silezië betreft.

Israël heeft een democratisch verkozen regering van oorlogscriminelen!
Dat is jouw mening. Het is dan ook maar een mening... :roll:

Pericles
11 mei 2018, 10:19
Dat is het traditionele foefje waarmee men achteraf komt aandraven om forse uitspraken te vergoelijken.

Juist ja...:roll: En Israël wordt al jaren door het Iraans regime van bischoppen en pastoors na elk Vrijdag-gebed samen met Amerika als een grote Satan verketterd. Wanneer dan zulk een fanatiek regime ijverig werkt aan het op punt stellen van kernwapens hoef je van Israël niet te verwachten dat ze Kumbaya beginnen zingen.

Hebben Polen en Rusland dan geen gebieden ingepalmd die reeds vele eeuwen door en door Duits waren? Het voormalige Pruisen is gewoon verdwenen. Idem voor wat Silezië betreft.

Atmosphere staaft niets , het is puur en onversneden antisemitisme.
En een walgelijk aanpappen met terroristen.
Bovendien kent hij de geschiedenis niet goed .
Ik doe zelfs de moeite niet meer om te argumenteren , het wordt voortaan gewoon wat uitlachen.
De jodenhaat bij hem is zo groot dat hij zelfs niet wil erkennen dat Iran nu als eerste raketten heeft afgeschoten, terwijl geen zinnig mens dat betwist.

Dat is jouw mening. Het is dan ook maar een mening... :roll:

1207
11 mei 2018, 11:02
opnieuw klopt dit niet en blijkt, zoals meestal, dat Israel eerst heeft gebombardeerd.

dat detail wordt genegeerd en da's de reden voor de aanval op de golanhoogte.
Die aanval is dus eigenlijk gewoon Iraanse zelfverdediging
of was de Israëlische agrssie/provocatie/aanval een defensieve pre-emptive strike?

Jantje
11 mei 2018, 12:05
opnieuw klopt dit niet en blijkt, zoals meestal, dat Israel eerst heeft gebombardeerd.

of was de Israëlische agrssie/provocatie/aanval een defensieve pre-emptive strike?

Er word in Europa vaak vergeten dat Israël nog steeds in oorlog is met alle Arabische landen, er is na geen enkele oorlog die tegen Israël is begonnen een vredesverdrag ondetekend, enkel een tijdelijke wapenstilstand.

Een tweede zaak die hier steeds word vergeten, is dat die streek de meest geschikte plaats is voor de grootmachten om hun wapens te testen.

Wie denkt dat de VS, de RF of China zich openlijk zouden bemoeien in dat strijdtoneel, zit goed fout.
Die gaan daar nooit openlijk tegen elkaar beginnen, noch zich openlijk bemoeien, dat zou hen te veel kosten en ze zouden er nooit als winnaars uitkomen.

Dadeemelee
11 mei 2018, 12:11

Israel zou heel graag hebben dat het wordt aangevallen. Ze zijn al jarenlang Iran aan het provoceren.

Bovenbuur
11 mei 2018, 12:22

Jup, ze zijn blijkbaar al enkele maanden Iraanse doelen in Syrië aan het bombarderen en beschieten.

Nou bombardeert iedereen alles in Syrië, dus op zich niet heel verwonderlijk, maar de verhaallijn "Israel slaat dubbel hard terug na een compleet ongeprovoceerde Iraanse aanval" klopt kennelijk niet helemaal.

Als die twee elkaar iets beter konden uitstaan zou de terrorisme situatie daar in de buurt er best wel eens anders uit hebben kunnen zien. De dictatorsituatie zou niet per se beter zijn, maar één probleem fictief oplossen tegelijkertijd.

Pandareus
11 mei 2018, 12:27

Deze verklaring van een minister geeft het antwoord op je vraag :

A clear red line'

Transportation Minister Yisrael Katz, a member of the Political-Security Cabinet, told the Herzliya Conference on Thursday that the message of the Israeli strike in Syria was that Israel won't allow Iran to create a front against Israel.

"Tonight we painted the red line we have drawn in Syria in a clear red color with a clear message: Whoever crosses this line will be targeted. We won't allow Suleimani or Khamenei or anyone else fire missiles at the State of Israel and advance abilities in an attempt to threaten the Israeli front and home front. We won't allow Iran to built a front against the State of Israel in Syria. This is a clear message which was operationally implemented overnight in a really unusual and exceptional intelligence and IDF operation. This is a policy we have drawn as a red line and we stand behind it."

As for the possibility that the Iranians tried to bring long-range antiaircraft missiles into Syria, Minister Katz said: "I don't think we have reached that stage, but any missile ability aimed at disrupting the IDF's ability to act in the air or to threaten the Golan Heights, the Israeli home front, is an ability we will prevent and won't allow in Syria. This is a very clear line.

"We have to understand that there are three stages here. Iran has been in Syria for 20 years now to help Hezbollah and the Shiites. In the past seven years, it has reinforced its abilities to fight ISIS, it has brought Hezbollah in and it has done other things. As of last August, after ISIS was basically defeated in Syria, Iran started opening a front against the State of Israel, arming itself with offensive weapons, with defensive weapons, and bringing 80,000 to 100,000 Shiite militia soldiers from all over the Middle East to Syria to build an offensive model against Israel. That's something we won't allow."

Minister Katz was asked whether the Russians had given Israel the green light for the IDF's overnight operation in Syria. "The Russians don't really greenlight such operations," he replied. "There is no friction between us and the Russians. We don’t harm Russian soldiers, Russian abilities, and they don’t intervene and don’t stop Israel from acting. That shouldn’t be taken for granted. Russia isn't preventing the Iranian entrenchment, but it isn't stopping Israel from acting.

"Israel is determined and it has the intelligence abilities to locate the Iranian presence and the special operational abilities to act. It has basically created an Iranian dilemma: Either pull out of Syria or suffer the consequences and get dragged into a conflict. We won't invade Syria to get Iran out of there. In the end, Iran has to make the political decision, as a result of internal pressure from a public that is economically collapsing there because of the aggressive policy and the money being spent and the American sanctions on the way. At the end of the day, we have to break the Iranian desire to be here, to get Russia to put a bit more pressure to maintain stability and stabilize Syria, and to get the Americans to increase the pressure."

Asked whether the overnight strikes have ended of the current round between Israel and Iran in Syria, Katz replied: "The round hasn't ended yet. We're at the beginning of the road, but we made significant progress yesterday."

bron : https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5256371,00.html

1207
11 mei 2018, 12:37
Deze verklaring van een minister geeft het antwoord op je vraag :
bron : https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5256371,00.html

kan best zijn maar de golanhoogte is Syrisch territorium
Israel is ook daar een illegale bezettingsmacht en er is geen Iraanse raket op Israel gevallen.
Israel verdedigt zich altijd, zelfs als ze kleuterscholen in gaza plaatsmijten,
die uitleg is al lang versleten

Piero
11 mei 2018, 12:40
Jup, ze zijn blijkbaar al enkele maanden Iraanse doelen in Syrië aan het bombarderen en beschieten.

Nou bombardeert iedereen alles in Syrië, dus op zich niet heel verwonderlijk, maar de verhaallijn "Israel slaat dubbel hard terug na een compleet ongeprovoceerde Iraanse aanval" klopt kennelijk niet helemaal.

Als die twee elkaar iets beter konden uitstaan zou de terrorisme situatie daar in de buurt er best wel eens anders uit hebben kunnen zien. De dictatorsituatie zou niet per se beter zijn, maar één probleem fictief oplossen tegelijkertijd.

Vanaf het begin van de Iraanse Islamitische revolutie van 1978 steunden de geestelijken de Palestijnen in hun conflict met Israël. Na de vlucht van de Sjah steunde die revolutie in hoge mate op de vijandbeelden Amerika en Israël. Het lijkt er op dat die vijandbeelden voorwaarden zijn voor het voortbestaan van de Islamitische revolutie en de macht van de geestelijkheid in Iran.

Pericles
11 mei 2018, 12:46
Israel is ook daar een illegale bezettingsmacht en er is geen Iraanse raket op Israel gevallen.

Zever.
Israel deed niemand kwaad en plots waren de "berzerke " Arabieren daar.
Oorlogske beginnen en verliezen is oorlogske betalen hé.:-D
Wij geven de oostkantons toch ook niet terug. :roll:
Maar goed , als de Fransen ons Frans Vlaanderen , dat ze al 350 jaar bezetten, teruggeven, wil ik mijn mening hierover herzien. ;-)

Pandareus
11 mei 2018, 12:48

Ik geef je gewoon een bron voor het antwoord op je vraag. Israël annexeerde de Golan en heeft dat ten definitieve titel gedaan. Een aanval op Golan is een aanval op Israël.
Verder zeggen ze al maandenlang tegen iedereen die het wil horen dat zij niet gaan toestaan dat hun aartsvijand een front gaat voorbereiden tegen Israël vanop Syrisch grondgebied. Iran veegde daar royaal zijn teelballen aan af, en weet nu dat ze dat beter niet gedaan hadden.
In een ander artikel analyseerde een generaal deze actie en die was van oordeel dat het bewust een beperkte aanval was door Iran omdat die heel goed weten dat zij een frontale aanval op Tel Aviv nooit kunnen winnen en de retaliatie voor hen heel slecht zou uitdraaien.
Maar waar ze te weinig rekening mee hielden, is dat Israël nooit proportioneel geweld gebruikt bij een militair antwoord. Als ze terugslagen, kuisen ze direct de hele zooi op. Wat ze hier gedaan hebben.
https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5257425,00.html

Pericles
11 mei 2018, 12:59
Ik geef je gewoon een bron voor het antwoord op je vraag. Israël annexeerde de Golan en heeft dat ten definitieve titel gedaan. Een aanval op Golan is een aanval op Israël.
Verder zeggen ze al maandenlang tegen iedereen die het wil horen dat zij niet gaan toestaan dat hun aartsvijand een front gaat voorbereiden tegen Israël vanop Syrisch grondgebied. Iran veegde daar royaal zijn teelballen aan af, en weet nu dat ze dat beter niet gedaan hadden.
In een ander artikel analyseerde een generaal deze actie en die was van oordeel dat het bewust een beperkte aanval was door Iran omdat die heel goed weten dat zij een frontale aanval op Tel Aviv nooit kunnen winnen en de retaliatie voor hen heel slecht zou uitdraaien.
Maar waar ze te weinig rekening mee hielden, is dat Israël nooit proportioneel geweld gebruikt bij een militair antwoord. Als ze terugslagen, kuisen ze direct de hele zooi op. Wat ze hier gedaan hebben.
https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5257425,00.html

2

atmosphere
11 mei 2018, 13:16

Netanyahu beweert desnoods alleen aan te vallen !
Ze zetten alles in werking om de wereld te overtuigen dat Iran aangevallen moet worden.

Israel is al bezig met iets te doen.

atmosphere
11 mei 2018, 13:26
Ik geef je gewoon een bron voor het antwoord op je vraag. Israël annexeerde de Golan en heeft dat ten definitieve titel gedaan.

Ze hebben daarover niets te bepalen , dat heeft Israel verklaart, en dat is iets heel anders als de realiteit wereldwijd.

Een Israelische minister als bron vind ik niet zo betrouwbaar.

En waarom heeft alleen Israel in die regio het recht op het toepassen van disproportioneel geweld?

atmosphere
11 mei 2018, 13:28

Iran is dat in ieder geval niet van plan.

atmosphere
11 mei 2018, 13:28

Pericles
11 mei 2018, 13:35
Netanyahu beweert desnoods alleen aan te vallen !
Ze zetten alles in werking om de wereld te overtuigen dat Iran aangevallen moet worden.

Israel is al bezig met iets te doen.

Israël heeft tot nog toe nog niets aangevallen.
Altijd was het een reactie. Disproportioneel zou je misschien zeggen, maar dat is opdat de rest het zou afleren.
De volgende reactie gaat wellicht ook disproportioneel zijn, misschien nog iets meer dan anders want ik geloof dat ze het daar ondertussen grondig beu zijn.
De vijanden, ze doen maar.

Pericles
11 mei 2018, 13:38

Het valt te hopen hé want anders gaat den Trump wellicht eens een vliegdekschip of 2 inzetten en aldaar het een en het ander eens gaan platgooien.

Pandareus
11 mei 2018, 14:32
Ze hebben daarover niets te bepalen , dat heeft Israel verklaart, en dat is iets heel anders als de realiteit wereldwijd.

In de realiteit, mijn realiteit, jouw realiteit en in de realiteit van de rest van de wereld is het wel degelijk israël die beslist en bepaalt wat er zal gebeuren met de geannexeerde Golan hoogte hoor... Probeer anders maar eens de grens over te steken vanuit Syrië, en kijk hoeveel minuten het gaat duren vooraleer je in een cel zit. Het kan misschien zelfs een interessant experiment zijn ! Doen ! :lol:

Een Israelische minister als bron vind ik niet zo betrouwbaar.

Israëlische strategische beslissingen en de tactiek om die uit te voeren kunnen moeilijk door anderen toegelicht worden.

En waarom heeft alleen Israel in die regio het recht op het toepassen van disproportioneel geweld?

Niemand zegt dat toch ? Wie het wil proberen tegen israël, moet wel met de weerbots kunnen en die is vernietigend.
Mag ik je er trouwens op wijzen dat het syrische leger buiten dit conflict blijft ? Dat rusland ingelicht is en de andere kant uitkijkt ? Dat de andere buren Jordanië en Egypte hierover met geen woord reppen en in Libanon is het enkel hezbollah die decibels produceert.

Israël heeft de militaire opbouw van wapentuig van Iran dat niets te maken had met het bestrijden van IS ongedaan gemaakt, en de nogal schlemielige aanval van Iran op enkele in Golan gelegen doelwitten geneutraliseerd en in reactie quasi alle iraans zwaar materiaal gebombardeerd.

Pericles
11 mei 2018, 14:53
In de realiteit, mijn realiteit, jouw realiteit en in de realiteit van de rest van de wereld is het wel degelijk israël die beslist en bepaalt wat er zal gebeuren met de geannexeerde Golan hoogte hoor... Probeer anders maar eens de grens over te steken vanuit Syrië, en kijk hoeveel minuten het gaat duren vooraleer je in een cel zit. Het kan misschien zelfs een interessant experiment zijn ! Doen ! :lol:

Israëlische strategische beslissingen en de tactiek om die uit te voeren kunnen moeilijk door anderen toegelicht worden.

Niemand zegt dat toch ? Wie het wil proberen tegen israël, moet wel met de weerbots kunnen en die is vernietigend.
Mag ik je er trouwens op wijzen dat het syrische leger buiten dit conflict blijft ? Dat rusland ingelicht is en de andere kant uitkijkt ? Dat de andere buren Jordanië en Egypte hierover met geen woord reppen en in Libanon is het enkel hezbollah die decibels produceert.

Israël heeft de militaire opbouw van wapentuig van Iran dat niets te maken had met het bestrijden van IS ongedaan gemaakt, en de nogal schlemielige aanval van Iran op enkele in Golan gelegen doelwitten geneutraliseerd en in reactie quasi alle iraans zwaar materiaal gebombardeerd.

Gezien de agressie van de rest wordt het wel stilaan tijd om nog een stukje erbij te anexeren.
Gewoon een kwestie van duidelijk genoeg te zijn. Wie niet horen wil moet maar voelen, nietwaar? ;-)
Dat resterend Syrisch stuk van de Golan bijvoorbeeld. ;-)

Dadeemelee
11 mei 2018, 15:13
Zever.
Israel deed niemand kwaad en plots waren de "berzerke " Arabieren daar.
Oorlogske beginnen en verliezen is oorlogske betalen hé.:-D
Wij geven de oostkantons toch ook niet terug. :roll:
Maar goed , als de Fransen ons Frans Vlaanderen , dat ze al 350 jaar bezetten, teruggeven, wil ik mijn mening hierover herzien. ;-)

Als de Verenigde Naties morgen beslissen dat driekwart van Vlaanderen aan de moslims gegeven moet worden dan gaat gij zeggen: ja doe maar ;-)

Pericles
11 mei 2018, 15:22
Als de Verenigde Naties morgen beslissen dat driekwart van Vlaanderen aan de moslims gegeven moet worden dan gaat gij zeggen: ja doe maar ;-)

Dat gaan ze niet zeggen. Iran of Turkije misschien wel, mochten ze dat kunnen afdwingen. ;-)

Daarbij het geheel was Brits mandaatgebied.
En zij waren akkoord.

maddox
11 mei 2018, 15:31

Nog beter, de VN zou dat "cadeau" doen aan terroristen.

Dadeemelee
11 mei 2018, 15:39
Dat gaan ze niet zeggen. Iran of Turkije misschien wel, mochten ze dat kunnen afdwingen. ;-)

Daarbij het geheel was Brits mandaatgebied.
En zij waren akkoord.

Dat is niet helemaal waar, toch niet zoals de VN het beslist heeft.

Zie ook 'White Paper' ;)

Pandareus
11 mei 2018, 15:40
Gezien de agressie van de rest wordt het wel stilaan tijd om nog een stukje erbij te anexeren.
Gewoon een kwestie van duidelijk genoeg te zijn. Wie niet horen wil moet maar voelen, nietwaar? ;-)
Dat resterend Syrisch stuk van de Golan bijvoorbeeld. ;-)

Niet dat ik het cynisme niet waardeer hoor peri, maar dat gaan ze heus niet doen.
Hun huidige buitengrenzen zijn perfect. De zee, de jordaanoever, het hek rond hellhole gaza en het stuk Golan dat ze hebben maakt dat het niet langer mogelijk is hun watervoorziening te saboteren of hen vanuit de hoogte te bestoken zoals vroeger gedaan is. Israël heeft niets te winnen met territoriale uitbreiding. Ze hebben alles dat ze nodig hebben.

(alleen nog wat grote kuis in oost jerusalem :mrgreen: )

Pericles
11 mei 2018, 15:46
Dat is niet helemaal waar, toch niet zoals de VN het beslist heeft.

Zie ook 'White Paper' ;)

Een VN beslissing, dat is toch het hoogste wat mogelijk is?
Ik zou ook bladzijden kunnen schrijven over de toestand ervoor maar ik heb daar nu geen goesting voor . Het is bijna aankomst in de ronde van Italië. ;-)

Pericles
11 mei 2018, 15:51
Niet dat ik het cynisme niet waardeer hoor peri, maar dat gaan ze heus niet doen.
Hun huidige buitengrenzen zijn perfect. De zee, de jordaanoever, het hek rond hellhole gaza en het stuk Golan dat ze hebben maakt dat het niet langer mogelijk is hun watervoorziening te saboteren of hen vanuit de hoogte te bestoken zoals vroeger gedaan is. Israël heeft niets te winnen met territoriale uitbreiding. Ze hebben alles dat ze nodig hebben.

(alleen nog wat grote kuis in oost jerusalem :mrgreen: )

Ja het is wel pech voor de tegenstanders dat door in inname van de Golan de watervoorziening van Israël niet meer kan gesaboteerd worden . Ze kunnen nu de bronnen van het meer van Tiberias niet meer vergiftigen.
De Golan, Israël geeft dat nooit op, het is een kwestie van overleven.

Pandareus
11 mei 2018, 15:53
Ik zou ook bladzijden kunnen schrijven over de toestand ervoor maar ik heb daar nu geen goesting voor . Het is bijna aankomst in de ronde van Italië. ;-)

Machtspolitiek en geo-strategische belangen, het blijft fascinerend om ernaar te kijken. Luttele weken nadat Lavrov zei dat ze S-300 systemen gingen leveren aan Syrië, is het 'plots' niet meer nodig. Na een bezoekje van Netanyahu aan Poetin, en een demonstratie van iranezen afknallen door de israëlische luchtmacht. De russen hun cynisme is buitengewoon : "ze hebben al alles wat ze nodig hebben" :lol::lol::lol:

https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5257573,00.html

Dadeemelee
11 mei 2018, 15:56

Het Eurosongfestival is veel interessanter :mrgreen:

Dadeemelee
11 mei 2018, 16:00
Machtspolitiek en geo-strategische belangen, het blijft fascinerend om ernaar te kijken. Luttele weken nadat Lavrov zei dat ze S-300 systemen gingen leveren aan Syrië, is het 'plots' niet meer nodig. Na een bezoekje van Netanyahu aan Poetin, en een demonstratie van iranezen afknallen door de israëlische luchtmacht. De russen hun cynisme is buitengewoon : "ze hebben al alles wat ze nodig hebben" :lol::lol::lol:

Maar Poetin heeft ook nooit problemen gehad met Israel. En Israel gaat ook nooit de Russen in Syrie aanvallen. Wees maar zeker dat die van op voorhand wisten waar die Israelische raketten naartoe gingen :)

Pericles
11 mei 2018, 16:09

Niets meer dan Realpolitik van Putin. De joden tegen en zo ver van onze grenzen, dan gaan we ook hier en daar wel eens flink op onze kloten krijgen, we gaan ze te vriend houden. ;-)

Pandareus
11 mei 2018, 16:36
Ja het is wel pech voor de tegenstanders dat door in inname van de Golan de watervoorziening van Israël niet meer kan gesaboteerd worden . Ze kunnen nu de bronnen van het meer van Tiberias niet meer vergiftigen.
De Golan, Israël geeft dat nooit op, het is een kwestie van overleven.

Ze hebben daar jarenlang niets definitiefs over willen zeggen, maar deze regering heeft daar komaf mee gemaakt en publiek gezegd wat iedereen eigenlijk wel wist. Annexatie is definitief.

Pandareus
11 mei 2018, 16:44
Maar Poetin heeft ook nooit problemen gehad met Israel. En Israel gaat ook nooit de Russen in Syrie aanvallen. Wees maar zeker dat die van op voorhand wisten waar die Israelische raketten naartoe gingen :)

Absoluut zeker. Israël staat helemaal niet op slechte voet met de russen, honderdduizenden israeli's zijn trouwens van russische afkomst. Rusland zit in Syrië om het regime van Assad te helpen overleven om een heel specifieke reden : zo houden zij hun enige zeemacht basis in de middellandse zee + een luchtmachtbasis. Anders is het hele MO de speeltuin van amerika. En net daarom willen de amerikanen absoluut een regime change in syrië. Alsof het hun 1 zak kan schelen dat Assad wat tegenstanders martelt of dat IS de boel naar de kloten helpt. Het gaat om het grotere plaatje : invloedsfeer en militaire controle.

En in de realpolitik is het zo dat rusland dan wel Assad wil in het zadel helpen houden, maar een conflict met regionale supermacht Israël is to-taal niet iets waar zijzelf bij te winnen hebben. Dus mag israël naar eigen inzicht hun luchtmacht boven syrië inzetten en blijven de s-300 en de s-400 batterijen vanuit syrië, en vanuit de kaspische zowel als de middelandse zee inactief.

Gewoon goede afspraken, meer is dat niet.

Dat de Iraanse opperste leider nu een komkommer opgestoken krijgt, zal Poetin worst wezen. En Erdogan voelt zich ook niet geroepen om veel commentaar te geven.

Pandareus
11 mei 2018, 16:54
Niets meer dan Realpolitik van Putin. De joden tegen en zo ver van onze grenzen, dan gaan we ook hier en daar wel eens flink op onze kloten krijgen, we gaan ze te vriend houden. ;-)

Eerlijk gezegd denk ik dat angst er niets mee te maken heeft. Het is gewoon een koele berekening van hun eigenbelang. Waarom een extreem zwaar conflict riskeren omdat Iran zo nodig een proxy war wil voorbereiden vanuit Syrië tegen Israël ? Om zo een futiliteit gaat rusland heus zijn eigen leger niet inzetten, ze hebben er niets bij te winnen. Laat de revolutionaire garde maar de israëlische salvo's op hun kop krijgen.
Iran heeft geen degelijke luchtmacht, het enige wat ze hebben zijn grondtroepen en raketten. En laat dat laatste nu net hetgene zijn waar de israëli's aan de top van de technologische ontwikkeling zitten : hun afweersystemen zijn onnoemelijk veel sterker dan al wat Iran tegen hen kan inzetten.

Israël heeft snel begrepen dat Iran hun "hulp" aan Assad veel te snel en vooral veel te definitief opschoof richting hun grens. En als ze zien dat in quasi van IS gezuiverde gebieden zoals Damascus er 'plots' raketlanceerders komen te staan dan weten ze ook wel dat die maar voor 1 ding kunnen dienen : gericht zijn op israël. Ze hebben heus geen raketten nodig om de laatste IS verzetshaarden op te ruimen.
En israël hun inlichtingenapparaat is meer dan sterk genoeg om alle aanwezige militaire materiaal perfect in kaart te brengen.

Pericles
11 mei 2018, 16:54
Absoluut zeker. Israël staat helemaal niet op slechte voet met de russen, honderdduizenden israeli's zijn trouwens van russische afkomst. Rusland zit in Syrië om het regime van Assad te helpen overleven om een heel specifieke reden : zo houden zij hun enige zeemacht basis in de middellandse zee + een luchtmachtbasis. Anders is het hele MO de speeltuin van amerika. En net daarom willen de amerikanen absoluut een regime change in syrië. Alsof het hun 1 zak kan schelen dat Assad wat tegenstanders martelt of dat IS de boel naar de kloten helpt. Het gaat om het grotere plaatje : invloedsfeer en militaire controle.

En in de realpolitik is het zo dat rusland dan wel Assad wil in het zadel helpen houden, maar een conflict met regionale supermacht Israël is to-taal niet iets waar zijzelf bij te winnen hebben. Dus mag israël naar eigen inzicht hun luchtmacht boven syrië inzetten en blijven de s-300 en de s-400 batterijen vanuit syrië, en vanuit de kaspische zowel als de middelandse zee inactief.

Dat de Iraanse opperste leider nu een komkommer opgestoken krijgt, zal Poetin worst wezen. En Erdogan voelt zich ook niet geroepen om veel commentaar te geven.

Inderdaad, de haven van Latakia daar en daarvoor allen is het de Russen om te doen.

Pericles
11 mei 2018, 17:04
Eerlijk gezegd denk ik dat angst er niets mee te maken heeft. Het is gewoon een koele berekening van hun eigenbelang. Waarom een extreem zwaar conflict riskeren omdat Iran zo nodig een proxy war wil voorbereiden vanuit Syrië tegen Israël ? Om zo een futiliteit gaat rusland heus zijn eigen leger niet inzetten, ze hebben er niets bij te winnen. Laat de revolutionaire garde maar de israëlische salvo's op hun kop krijgen.
Iran heeft geen degelijke luchtmacht, het enige wat ze hebben zijn grondtroepen en raketten. En laat dat laatste nu net hetgene zijn waar de israëli's aan de top van de technologische ontwikkeling zitten : hun afweersystemen zijn onnoemelijk veel sterker dan al wat Iran tegen hen kan inzetten.

Israël heeft snel begrepen dat Iran hun "hulp" aan Assad veel te snel en vooral veel te definitief opschoof richting hun grens. En als ze zien dat in quasi van IS gezuiverde gebieden zoals Damascus er 'plots' raketlanceerders komen te staan dan weten ze ook wel dat die maar voor 1 ding kunnen dienen : gericht zijn op israël. Ze hebben heus geen raketten nodig om de laatste IS verzetshaarden op te ruimen.
En israël hun inlichtingenapparaat is meer dan sterk genoeg om alle aanwezige militaire materiaal perfect in kaart te brengen.

Klopt.
De afspraak is gij laat ons gerust en wij laten u gerust. En het Syrisch leger blijft ook beter langs de kant want anders kuist Israël dat ook op. Putin zal de boodschap wel overgemaakt hebben aan Assad.
Maar één zaak is zeker, Iran moet daar weg aan de grens.
Ik begrijp wel niet waarom Iran van daaruit Israël bestookt. Ze hadden toch niet gedacht dat de Russen zich in die nest gingen steken om hen te beschermen hoop ik.

Pandareus
11 mei 2018, 17:17
Klopt.
De afspraak is gij laat ons gerust en wij laten u gerust. En het Syrisch leger blijft ook beter langs de kant want anders kuist Israël dat ook op. Putin zal de boodschap wel overgemaakt hebben aan Assad.
Maar één zaak is zeker, Iran moet daar weg aan de grens.
Ik begrijp wel niet waarom Iran van daaruit Israël bestookt. Ze hadden toch niet gedacht dat de Russen zich in die nest gingen steken om hen te beschermen hoop ik.

Het verloop van dit dossier toont vooral aan dat Iran strategisch geen degelijk plan heeft en nog minder weet hoe ze het moeten implementeren. Zonder luchtbescherming door derden (= de russen) zijn al hun pogingen om basissen in de omgeving van israël te installeren en vooral om daar zwaar materieel te stockeren bij voorbaat mislukt. Het compromiteert ook hun aanvoer van materieel naar hun slaafjes van Hezbollah in Libanon dus daar verliezen ze ook.

Iran ziet nu dat ondanks een situationeel bondgenoodschap van syrië + Iran + rusland dat als het er echt op aankomt om de macht te verdelen zij te licht wegen om open ruzie met israël (en dus de VS) te wagen.

Khamenei is een fosiel, die idioot verspeelt een positie waarbij hij enorme winst had in een positie waarin hij een enorm pak rammel krijgt.

Iran had van syrië een de facto vazal kunnen maken, maar door hun leger op te schuiven naar israël dwingen ze de tegenstander tot reactie. En laat de israëli's nu net grote liefhebbers zijn van pre-emptive strikes.

atmosphere
11 mei 2018, 18:08
Iran is helemaal geen war aan het voorbereiden via syrië.
Jullie volgen als suffe honden de propaganda machine van Israel .

atmosphere
11 mei 2018, 18:08
error

atmosphere
11 mei 2018, 18:10
Israël heeft tot nog toe nog niets aangevallen.
Altijd was het een reactie. Disproportioneel zou je misschien zeggen, maar dat is opdat de rest het zou afleren.
De volgende reactie gaat wellicht ook disproportioneel zijn, misschien nog iets meer dan anders want ik geloof dat ze het daar ondertussen grondig beu zijn.
De vijanden, ze doen maar.

Israel reageert alleen maar , dream on !

Pericles
11 mei 2018, 18:12

Alle gij , heel de wereld bericht alzo. Iran viel aan, maar gij weet dat het anders is. :lol:

atmosphere
11 mei 2018, 18:28
Kijk deze presentaties van Benjamin Netanyahu maar eens voordat je gaat claimen dat Israel geen warmongering country is.

https://www.youtube.com/watch?v=rVPauUOVrmk

of
https://therealnews.com/stories/netanyahus-long-history-of-crying-wolf-over-fake-wmds-in-iran-and-iraq

Die vent spoort echt niet !

maddox
11 mei 2018, 18:34
Hier (https://www.youtube.com/watch?v=CXl1GkWWGmA)hebben we Atmospheres held.

We moeten alleen het zinnetje vervangen. Er zijn geen Iraanse troepen in Syrië.

Pericles
12 mei 2018, 08:09
De ene of de andere seniele ayatollah heeft gezegd dat ze Haifa en Tel Aviv gaan vernietigen. :-D

Ik hoop alvast een voorraad chips. ;-)

Dadeemelee
12 mei 2018, 09:46
De ene of de andere seniele ayatollah heeft gezegd dat ze Haifa en Tel Aviv gaan vernietigen. :-D

De één of andere seniele Amerikaanse president heeft gezegd dat ze N. Korea gaan platnuken. Moet ik dat ook geloven? :)

atmosphere
12 mei 2018, 21:30
Hier (https://www.youtube.com/watch?v=CXl1GkWWGmA)hebben we Atmospheres held.

We moeten alleen het zinnetje vervangen. Er zijn geen Iraanse troepen in Syrië.

Dat jeb ik nergens gezegd!

atmosphere
12 mei 2018, 22:07
Kijk deze presentaties van Benjamin Netanyahu maar eens voordat je gaat claimen dat Israel geen warmongering country is.

https://www.youtube.com/watch?v=rVPauUOVrmk

Bekijk dit eens en niet alleen het begin ! Er zijn
Belangrijke conclusies uit te trekken met betrekking
Tot een aanval op iran. Als iran niets doet, dan doet
Israel ook niets, blijkt totaal niet te kloppen

Dadeemelee
12 mei 2018, 22:29
Ze hebben een lied in Eurosong dat tegen discriminatie is.

Lang Leve Israel!

maddox
12 mei 2018, 22:31
Dat jeb ik nergens gezegd!

Je schreef nochtans duidelijk dat de Israëli tegenaanval geen Iraanse legereenheden of materiaal getroffen heeft.

Wat hebben ze dan getroffen? Arme gevluchte palestijnen? Of niks?
Of heeft het Israëli leger helemaal niet geschoten en is het alleen maar propagande waarmee ze Europa een rad voor de ogen draaien?
"We" zouden ook kunnen hopen dat de Israëli aanval Syrische troepen heeft gedood, want dat zijn ook gruwelijke moordenaars.

Pandareus
13 mei 2018, 07:19

Waarom probeert Iran dan met een stealth drone vol explosieven over de grens met israël te vliegen ? Waarom voerden ze hun eigen kopie van het russische S-300 systeem in syrë in ? Officieel zijn ze daar om IS te neutraliseren, die hebben helemaal geen luchtmacht.

Er is nogal wat speculatie geweest waarom IDF onlangs de T4 basis bombardeerde. Nu heeft het leger uiteindelijk toch vrijgegeven aan de pers waarom ze dat deden.
https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5258754,00.html

maddox
13 mei 2018, 09:04
Wat doen Iraanse troepen dan in Syrië? Mandjes vlechten? Assads badwater opwarmen?

Dadeemelee
13 mei 2018, 09:49
Wat doen Iraanse troepen dan in Syrië? Mandjes vlechten? Assads badwater opwarmen?

Syrie en Iran hebben een bondje. Beetje zoals de US en het VK :)

Jantje
13 mei 2018, 10:07

Officieel nemen er geen Iraanse gevechtseenheden deel aan de gevechten in Syrië, enkel militaire adviseurs.
Israël kan dus geen Iraanse troepen bestoken in Syrië die tegen IS of andere opstandelingen vechten.

Als Israël Inraanse gevechtstroepen in Syrië kan bestoken, zijn die troepen daar niet om tegen IS te strijden, maar om Israël te kunnen aanvallen.

Officieel is Israël in oorlog met alle Arabische landen op het Aziatische continent.
Er heerst wel een wapenstilstand tussen Israël en die Arabische landen, maar daar zijn strikte voorwaarden aan verbonden.

Eén van die voorwaarden is voldoende afstand behouden tussen de landsgrenzen en gevechtseenheden en Israël niet provoceren.
Een tweede voorwaarden is zich niet bemoeien met binnenlandse aangelegenheden van Israël en geen opstandelingen steunen die actief zijn tegen de Israëli's.

Wie deze regels overtreed mag een tik op de vingers verwachten van Israël, luistert men dan nog niet, krijgt men een klets tegen de oren.
Israël heeft geen Syrische troepen aangevallen, omdat die bezig zijn opstandelingen op eigen grondgebied te bestrijden en toelating hebben om deze zelfs tot aan de grenzen te drijven.
Komen die opstandelingen of de Syrische troepen over de grens, dan gaan de Israëli's kleiduifschieten.

Pandareus
13 mei 2018, 10:44
Officieel nemen er geen Iraanse gevechtseenheden deel aan de gevechten in Syrië, enkel militaire adviseurs.
Israël kan dus geen Iraanse troepen bestoken in Syrië die tegen IS of andere opstandelingen vechten.

Als Israël Inraanse gevechtstroepen in Syrië kan bestoken, zijn die troepen daar niet om tegen IS te strijden, maar om Israël te kunnen aanvallen.

Officieel is Israël in oorlog met alle Arabische landen op het Aziatische continent.
Er heerst wel een wapenstilstand tussen Israël en die Arabische landen, maar daar zijn strikte voorwaarden aan verbonden.

Eén van die voorwaarden is voldoende afstand behouden tussen de landsgrenzen en gevechtseenheden en Israël niet provoceren.
Een tweede voorwaarden is zich niet bemoeien met binnenlandse aangelegenheden van Israël en geen opstandelingen steunen die actief zijn tegen de Israëli's.

Wie deze regels overtreed mag een tik op de vingers verwachten van Israël, luistert men dan nog niet, krijgt men een klets tegen de oren.
Israël heeft geen Syrische troepen aangevallen, omdat die bezig zijn opstandelingen op eigen grondgebied te bestrijden en toelating hebben om deze zelfs tot aan de grenzen te drijven.
Komen die opstandelingen of de Syrische troepen over de grens, dan gaan de Israëli's kleiduifschieten.

Mee eens.
Iran is hier over de rode lijn gegaan door zwaar luchtafweer naar syrië te brengen. Dat kan uiteraard enkel tegen Israël gericht zijn. Die hebben de tik op de vingers overgeslagen, ook de klets tegen de oren maar direct de voorhamer gebruikt.

Jantje
13 mei 2018, 11:09
Mee eens.
Iran is hier over de rode lijn gegaan door zwaar luchtafweer naar syrië te brengen. Dat kan uiteraard enkel tegen Israël gericht zijn. Die hebben de tik op de vingers overgeslagen, ook de klets tegen de oren maar direct de voorhamer gebruikt.

Het vernietigen van luchtafweer was niet de eerste tik die Israël aan Iran gaf.
Israël had daarvoor al enkele aanvallen gedaan op Iraanse strijdkrachten, maar die waren niet belangrijk genoeg voor de Europese media en werden dus niet bekend gemaakt.
Het was als reactie op die aanvallen, dat Iran luchtafweer dicht bij de Israëlische grens stationeerde.
Die luchtafweerbatterijen waren dus zonder meer bedoelt om Israëlische toestellen neer te halen voor ze Iraanse stellingen in Syrië konden aanvallen.
Ik zie echter niet in hoe die ooit een aanval op Israël zouden kunnen uitvoeren.
Daar ze zichzelf nog niet kunnen beschermen tegen de Israëli's.

Bij het vernietigen van die luchtafweersystemen zijn Iraanse militairen gesneuveld en dat was pas economisch belangrijk voor de Europese media, want dat verkoopt.

quercus
13 mei 2018, 11:27
Je schreef nochtans duidelijk dat de Israëli tegenaanval geen Iraanse legereenheden of materiaal getroffen heeft.

Wat hebben ze dan getroffen? Arme gevluchte palestijnen? Of niks?
Of heeft het Israëli leger helemaal niet geschoten en is het alleen maar propagande waarmee ze Europa een rad voor de ogen draaien?
"We" zouden ook kunnen hopen dat de Israëli aanval Syrische troepen heeft gedood, want dat zijn ook gruwelijke moordenaars.
Voor Atmosphere is elk bericht dat Israël de wereld in stuurt op zijn minst verdacht, zoniet leugenachtig. Maar wanneer een Syrische generaal met véél tremolo's (Noord-Koreaanse stijl) plechtig aankondigt dat ze alle Israëlische raketten uit de lucht hebben geschoten, dan valt daar niet aan te twijfelen.

Jay-P.
13 mei 2018, 12:36
Voor Atmosphere is elk bericht dat Israël de wereld in stuurt op zijn minst verdacht, zoniet leugenachtig. Maar wanneer een Syrische generaal met véél tremolo's (Noord-Koreaanse stijl) plechtig aankondigt dat ze alle Israëlische raketten uit de lucht hebben geschoten, dan valt daar niet aan te twijfelen.Dat geldt voor heel veel landen, niet alleen voor Israël. Ze zijn echt niet de enigen met een meer dan twijfelachtige berichtgeving.

Pericles
13 mei 2018, 13:10
Voor Atmosphere is elk bericht dat Israël de wereld in stuurt op zijn minst verdacht, zoniet leugenachtig. Maar wanneer een Syrische generaal met véél tremolo's (Noord-Koreaanse stijl) plechtig aankondigt dat ze alle Israëlische raketten uit de lucht hebben geschoten, dan valt daar niet aan te twijfelen.

Terwijl er zelfs beelden van de vernielingen zijn.
Da's straf. :lol:

Pandareus
13 mei 2018, 13:20
Het vernietigen van luchtafweer was niet de eerste tik die Israël aan Iran gaf.
Israël had daarvoor al enkele aanvallen gedaan op Iraanse strijdkrachten, maar die waren niet belangrijk genoeg voor de Europese media en werden dus niet bekend gemaakt.
Het was als reactie op die aanvallen, dat Iran luchtafweer dicht bij de Israëlische grens stationeerde.
Die luchtafweerbatterijen waren dus zonder meer bedoelt om Israëlische toestellen neer te halen voor ze Iraanse stellingen in Syrië konden aanvallen.
Ik zie echter niet in hoe die ooit een aanval op Israël zouden kunnen uitvoeren.
Daar ze zichzelf nog niet kunnen beschermen tegen de Israëli's.

Bij het vernietigen van die luchtafweersystemen zijn Iraanse militairen gesneuveld en dat was pas economisch belangrijk voor de Europese media, want dat verkoopt.

De openingszet in dit spel was de drone met explosieven die de iraanse militairen de grens over stuurden, en die de israëli's per direct wisten te intercepteren. Daarna kreeg je een zware retaliatie, die Iran ertoe aanzette om luchtafweer in te voeren, wat dan weer tot gevolg had dat israël die kompleet vernietigde omdat het veel te dicht bij hun grens staat en evident geen functie heeft om tegen IS te vechten.

Dit spel is nog niet gedaan. Het zal voorlopig wat koelen omdat Iran geen open oorlog met israël kan riskeren. Die zijn te sterk, en zouden per direct hulp krijgen zowel vanuit de VS als van de golfstaten die tot de Sunni wereld behoren.

Maar vroeg of laat gaat Iran nog wel een zet doen.

Pericles
13 mei 2018, 13:39
De openingszet in dit spel was de drone met explosieven die de iraanse militairen de grens over stuurden, en die de israëli's per direct wisten te intercepteren. Daarna kreeg je een zware retaliatie, die Iran ertoe aanzette om luchtafweer in te voeren, wat dan weer tot gevolg had dat israël die kompleet vernietigde omdat het veel te dicht bij hun grens staat en evident geen functie heeft om tegen IS te vechten.

Dit spel is nog niet gedaan. Het zal voorlopig wat koelen omdat Iran geen open oorlog met israël kan riskeren. Die zijn te sterk, en zouden per direct hulp krijgen zowel vanuit de VS als van de golfstaten die tot de Sunni wereld behoren.

Tut , tut één of andere seniele ayatollah zei dat nu Haifa en Tel Aviv zal vernietigd worden. Ik heb alvast wat chips in gedaan mochten ze dat werkelijk proberen. De reactie van Israël zal dan bijzonder goede TV zijn. 8-)

Pandareus
13 mei 2018, 13:48
Tut , tut één of andere seniele ayatollah zei dat nu Haifa en Tel Aviv zal vernietigd worden. Ik heb alvast wat chips in gedaan mochten ze dat werkelijk proberen. De reactie van Israël zal dan bijzonder goede TV zijn. 8-)

Laat Khamenei maar lullen, die is toch al half dood. En loopt al 20 jaar zwammen over de grote Satan, over de VS, dat hij Israël gaat vernietigen, bla bla.

atmosphere
Je schreef nochtans duidelijk dat de Israëli tegenaanval geen Iraanse legereenheden of materiaal getroffen heeft. nee , dat schreef ik niet
Ik ben benieuwd waar u dat vandaan heeft.

atmosphere
Iran heeft troepen door heel syrië heen in de dichtst bevolkte gebieden , en dus ook in het zuiden waar damascus ligt .
Israel is zogenaamd aangevallen zonder ook maar enige schade, ook vreemd

Netanyahu en CO willen al heel lang regime change in Iran via militaire interventie , en nu obama weg is krijgen ze de kans dit door te drukken.
Zodra trump de iran deal van tafel had geveegd betekende het groen licht voor Israel.

atmosphere
13 mei 2018, 14:00

U vergeet er iets bij te zeggen , dit is weer het bekende cherry picking quotes !

atmosphere
13 mei 2018, 14:03
Mee eens.

Een luchtafweergeschut is een defensief wapen , geen aanvalswapen !!!
Hoe kan dat tegen Israel gericht zijn ?

atmosphere
13 mei 2018, 14:07

Ik beweer helemaal niet dat Israel geen doelen getroffen heeft , en ook niet dat het er weinig waren .

Jantje
13 mei 2018, 14:29

Kan wel kloppen, heb het niet helemaal vanaf het begin gevolgd.

Jantje
13 mei 2018, 14:34

En waarom heb je een verdedigingswapen nodig, als je geen aanvallen wil gaan uitvoeren of geen andere overeenkomsten wil schenden?
Dat de RF geen verdedigingswapens van de NATO aan zijn grenzen wil, is voor jou normaal, maar als Israël dat niet duld, is het volgens jou verkeerd.
Trouwens je kan grond/lucht raketten en kanonnen ook voor grond/grond doelwitten gebruiken.

1207
13 mei 2018, 14:36

tja
defensieve wapens opstellen is toch el zeker een daad van agressie als da vijand dat doet.
daar waar pre-emptives strike zuiver en louter defensieve maatregelen zijn

zo werkt propaganda
Vs/Israel valt eerst aan is defensief
vijand stelt afweergeschut op is agressie

Pericles
13 mei 2018, 15:13
U vergeet er iets bij te zeggen , dit is weer het bekende cherry picking quotes !

Ok goed, het had moeten zijn "indrukwekkend seniele ayatollah". ;-)

Nietzsche
13 mei 2018, 16:12

Weet niet of ik dit helemaal met je eens ben. Rusland kent ook wel wat antisemitische invloeden.

Dadeemelee
13 mei 2018, 19:15
tja
defensieve wapens opstellen is toch el zeker een daad van agressie als da vijand dat doet.
daar waar pre-emptives strike zuiver en louter defensieve maatregelen zijn

zo werkt propaganda
Vs/Israel valt eerst aan is defensief
vijand stelt afweergeschut op is agressie

We zitten in het post-truth tijdperk. Jammer maar helaas...

Pandareus
13 mei 2018, 20:07

Niet onnozel doen hee atmosphere, Iran is officieel in Syrië voor 1 doel : IS mee helpen verslagen. Wat heeft de kloon van een S-300 batterij te maken met het bekampen van IS ?

atmosphere
13 mei 2018, 21:28

Wetende dat ze geen kans maken
nonsense natuurlijk

maddox
13 mei 2018, 23:09
nonsense natuurlijk

Allah staat aan hun kant, dus de Iraanse troepen weten dat ze niet kunnen verliezen. Ze hebben ten slotte de oorlog tegen Irak ook gewonnen nietwaar...

Dadeemelee
13 mei 2018, 23:10
nonsense natuurlijk

Een beetje zoals Mexico de US even zou aanvallen :)

maddox
13 mei 2018, 23:15
Een beetje zoals Mexico de US even zou aanvallen :)

Zoals hier? (https://www.youtube.com/watch?v=uYMuJDajujc)

Dadeemelee
13 mei 2018, 23:17
Zoals hier? (https://www.youtube.com/watch?v=uYMuJDajujc)

Dat is een goeie film :)

maddox
13 mei 2018, 23:29
Dat is een goeie film :)

Ik geloof dat Hamas die ook heeft gezien, maar de boodschap verkeerd begrepen heeft. Hun gevoel voor humor is niet zo ontwikkeld, als ik het totaalplaatje begrepen heb.

quercus
14 mei 2018, 09:23
Weet niet of ik dit helemaal met je eens ben. Rusland kent ook wel wat antisemitische invloeden.
Dat is altijd zo geweest en nog het meest tijdens het Tsaristische regime. Gruwelijke pogroms onder de bevolking van de joodse "sjtetl" op het platteland of in de joodse wijken in de steden. Berucht waren de pogroms in Odessa in 1821, 1859, 1871, 1881 and 1905. Het waren deze pogroms die onder meer een massale joodse emigratie naar de USA en ook naar het toenmalig Palestina (onder Turks beheer) op gang brachten.

Jantje
14 mei 2018, 10:06
nonsense natuurlijk

In een uitputtingslag zouden ze zeker kansen hebben Israël uit bepaalde gebieden te verdrijven.
Maar ze werken niet alleen op het terrein in Syrië.
Zij weten ook dat de Moslims in Europa steeds meer voet aan de grond krijgen en een steeds grotere invloed en macht hebben binnen de politiek. En dat binnen Europa het aantal mensen uit moslimlanden zeer fel aan het groeien is.
Zij weten ook dat er steeds meer sociaalvoeldheid is binnen Europa.

Hier spelen ze dus het spelletje, kijk wij proberen IS te vernietigen, maar Israël verhinderd dat en vernietigd ons materiaal dat we daarvoor nodig hebben.
Kijk Europa, Israël is hier schuldig aan schendig van mensenrechten en internationale overeenkomsten.

En veel Europeanen trappen met beide voeten in deze propaganda.

Paddenstoel
14 mei 2018, 14:11
each

https://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/styles/landscape_2/public/content/images/2018/05/14/palestina_14_mei_1024_afp.jpg?itok=zT1qVzPF

Waarom wordt er zo slecht gephotoshopt in Palestina en zo ongeloofwaardig berichtgegeven?
500 gewonden... 500 !!!
Wat is een verwonding?
200 man heeft schotwonden opgelopen volgens het artikel. 200 ... Schotwonden?
Nou moe!
https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/tientallen-doden-bij-protesten-in-gazastrook

En die jongen staat daar: kleding brandschoon. Met een katapult tegenover een gitzwart rookgordijn waarbij zelfs rubber verbrand wordt. Zelfs iemand zonder enige aanleg voor gevoelige luchtwegen of met één hersencel zou daar geen miliseconde staan.
En met een katapult?????? :|

maddox
14 mei 2018, 14:24
De palestijnen stonden bekend als zeer goede slingeraars.
Maar helaas voor hen, is dat een strijdvorm die in 300 voor christus een plek had in oorlogsvoering, maar in de 21ste eeuw eerder een hobby voor verveelde rijkelui.

De modernisatie naar zelfgemaakte mussenflappers uit een verdwaalde olijftak en de string van grootmoe heeft geen zoden aan de dijk gebracht.

Tamam
14 mei 2018, 15:31
De palestijnen stonden bekend als zeer goede slingeraars.
Maar helaas voor hen, is dat een strijdvorm die in 300 voor christus een plek had in oorlogsvoering, maar in de 21ste eeuw eerder een hobby voor verveelde rijkelui.

De modernisatie naar zelfgemaakte mussenflappers uit een verdwaalde olijftak en de string van grootmoe heeft geen zoden aan de dijk gebracht.

vechten met de middelen die je hebt, hadden ze de +10miljoen dollar per dag staan van de VS ging je wat anders zien.

maddox
14 mei 2018, 15:44
vechten met de middelen die je hebt, hadden ze de +10miljoen dollar per dag staan van de VS ging je wat anders zien.

Helaas voor U hebben de buurlanden de miljarden aan materiele steun van de Sovjets compleet mismeesterd, en bestaat Israël nog steeds.

En die buurlanden, willen die Palestijnen opvangen?

quercus
14 mei 2018, 15:57
each

https://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/styles/landscape_2/public/content/images/2018/05/14/palestina_14_mei_1024_afp.jpg?itok=zT1qVzPF

Waarom wordt er zo slecht gephotoshopt in Palestina en zo ongeloofwaardig berichtgegeven?
500 gewonden... 500 !!!
Wat is een verwonding?
Nou moe!
https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/tientallen-doden-bij-protesten-in-gazastrook

En die jongen staat daar: kleding brandschoon. Met een katapult tegenover een gitzwart rookgordijn waarbij zelfs rubber verbrand wordt. Zelfs iemand zonder enige aanleg voor gevoelige luchtwegen of met één hersencel zou daar geen miliseconde staan.

Die katapult lijkt mij wel een gesofistikeerd exemplaar.

Tamam
14 mei 2018, 16:05
hit & run ter zelverdedeging als ze schieten op u...

ook photoshop? ->

https://images1.persgroep.net/rcs/uvOtwngeABvisMbCakqelZEcDi0/diocontent/123382798/_fitwidth/642/?appId=f215d2ebdcdad4aa3dc78550c5970d02&quality=0.90

https://images1.persgroep.net/rcs/oXdFw_nI-OSVijC0DUT0VEwIixI/diocontent/123386687/_fitwidth/642/?appId=f215d2ebdcdad4aa3dc78550c5970d02&quality=0.90

Zipper
14 mei 2018, 16:29

maar die hebben ze niet ; dus zouden ze beter hun verstand gebruiken ipv het IDF nodeloos te gaan uitdagen.

Paddenstoel
14 mei 2018, 21:07
2000 gewonden en een 50-tal overledenen.

Men kan snel tellen in Gaza.

Paddenstoel
14 mei 2018, 21:08
hit & run ter zelverdedeging als ze schieten op u...

ook photoshop? ->

https://images1.persgroep.net/rcs/uvOtwngeABvisMbCakqelZEcDi0/diocontent/123382798/_fitwidth/642/?appId=f215d2ebdcdad4aa3dc78550c5970d02&quality=0.90

https://images1.persgroep.net/rcs/oXdFw_nI-OSVijC0DUT0VEwIixI/diocontent/123386687/_fitwidth/642/?appId=f215d2ebdcdad4aa3dc78550c5970d02&quality=0.90

Het milieu werd weer goed vervuild vandaag. :|

dalibor
14 mei 2018, 21:48
Matiging in het antwoord dat Israel mag geven in zijn reactie is totaal zoek. En in deze tijden van hufterigheid wordt dat toegejuicht.

maddox
14 mei 2018, 21:49
Matiging in het antwoord dat Israel mag geven in zijn reactie is totaal zoek. En in deze tijden van hufterigheid wordt dat toegejuicht.

De enige reden waarom er niet meer Israëli gedood worden is omdat Palesijnse vrijheidsstrijders het niet kunnen, niet omdat ze het niet willen.

dalibor
14 mei 2018, 21:53
De enige reden waarom er niet meer Israëli gedood worden is omdat Palesijnse vrijheidsstrijders het niet kunnen, niet omdat ze het niet willen.

Daar gaat het niet om. Dat rechtvaardigt niet dat je met scherp schiet op een menigte die geen werkelijke dreiging betekent. Men glijdt hier razendsnel een helling af.

maddox
14 mei 2018, 22:28
Daar gaat het niet om. Dat rechtvaardigt niet dat je met scherp schiet op een menigte die geen werkelijke dreiging betekent. Men glijdt hier razendsnel een helling af.

En waarom zou die menigte geen bedreiging zijn? Omdat ze geen zware wapens hebben?
Hmm, wat is 1 van de handelsmerken er muzelstrijders. Och ja, zelfontploffers.

Pandareus
15 mei 2018, 02:40

Als wat hier staat correct is, hebben ze op 12 plaatsen onder dekking van de protesten proberen de grens over te raken. Dan is het vuur openen de normale reactie. Ik herhaal : als.

maddox
15 mei 2018, 02:52
Volgens de krantenberichten zouden er 58 doden bij de Palestijnen gevallen zijn.

Als er een paar 10 000 op een hoop staan, en Israëli soldaten zouden de capaciteiten van hun vuurwapens ten volle gebruiken, dan liggen er geen 58 doden en 1500 gewonden, maar een grote hoop waar men lichaamsdelen zal moeten gaan tellen om te weten te komen hoeveel 1000 het er waren.

Dadeemelee
15 mei 2018, 09:18
each

500 gewonden... 500 !!!
Wat is een verwonding?
Nou moe!

Op de filmpjes was er iemand te zien die neergeknald werd omdat hij met blote handen iets te dicht bij de omheining kwam...

Hoofdstraat
15 mei 2018, 09:32
Er zijn 8 kinderen gestorven door traangas en andere zaken, zelfs baby's. Wat doen die kinderen daar bij zo'n grootschalig gewelddadig protest aan de grens?

Meer dan vermoedelijk zijn een groot deel van die doden en gewonden van Palestijnse daders, alle kogels en doden zouden onderzocht moeten worden maar dat zal uiteraard niet gebeuren, een dag later zitten die traditioneel al in de grond.

Dadeemelee
15 mei 2018, 09:34
Er zijn 8 kinderen gestorven door traangas en andere zaken, zelfs baby's. Wat doen die kinderen daar bij zo'n grootschalig gewelddadig protest aan de grens?

Meer dan vermoedelijk zijn een groot deel van die doden en gewonden van Palestijnse daders, alle kogels en doden zouden onderzocht moeten worden maar dat zal uiteraard niet gebeuren, een dag later zitten die traditioneel al in de grond.

Met katapulten kan je geen kogels afschieten.

Tavek
15 mei 2018, 09:37
Het bloed aan de handen van Trump.

Hoofdstraat
15 mei 2018, 09:54

Ze zijn al begraven, niemand kan controleren welke kogels en hoe ze zijn dood gegaan.

Deze journalist zag er nog redelijk levend uit toen ze hem wegbrachten, is er een autopsie gedaan? Nee, natuurlijk niet. Moslims zijn zo vriendelijk, die liegen nooit.
https://www.youtube.com/watch?v=ZXUC98h5AOI&t=3s

Het is zeker niet de eerste keer, de dood van deze jongen werd eerst op de rug van Israël geschoven maar nadien bleken het Palestijnse kogels te zijn die hem hebben gedood.
https://www.youtube.com/watch?v=p0dQVA5vwwo

Niet voor niets bestaat de term Pallywood, er is een volledige industrie rond gebouwd.
https://www.youtube.com/watch?v=QixP_nlYtaY

Skobelev
15 mei 2018, 09:57
Het bloed aan de handen van Trump.

:-P

Die had toch zijn dochter en schoonzoon gestuurd?

Skobelev
15 mei 2018, 09:58

Toch wel. Een steen of een patroon doen net hetzelfde in een katapult.

ViveLaBelgique
15 mei 2018, 10:07
Toch wel. Een steen of een patroon doen net hetzelfde in een katapult.

Hoeveel doden en gewonden zijn hierdoor gevallen op 14.05.2018 ?

dalibor
15 mei 2018, 10:13
Kan enkel beamen wat Geert Bourgeois heeft gezegd, en Lavrov, en vele anderen. Dit geweld schokt elk weldenkend mens.

Zipper
15 mei 2018, 10:19

met bomgordels ook niet, en toch kan het dood en vernieling zaaien.

Waterglas
15 mei 2018, 10:19
Misschien lukt het hen in Europa wel. Dat is wat Netanyahu hoopt: meer antisemitisme in Europa, zodat joden emigreren naar Israel.

Ik zal niet treuren als die vijfde colonne (Joods actueel etc.) ophoepelt, eerlijk gezegd.

Pericles
15 mei 2018, 10:21
Misschien lukt het hen in Europa wel. Dat is wat Netanyahu hoopt: meer antisemitisme in Europa, zodat joden emigreren naar Israel.

Ik zal niet treuren als die vijfde colonne (Joods actueel etc.) ophoepelt, eerlijk gezegd.

Tja we hebben hier nogal veel last van de Joden , de gevangenissen zitten er vol van. :roll:

Zipper
15 mei 2018, 10:23
Kan enkel beamen wat Geert Bourgeois heeft gezegd, en Lavrov, en vele anderen. Dit geweld schokt elk weldenkend mens.

Mij schokt vooral dat onschuldige babies meegenomen worden naar dat soort protesten, om dan de schuld op de Israëli's te kunnen schuiven als er geschoten wordt.

dalibor
15 mei 2018, 10:25
Destijds wist Yitzak Rabin een geloofwaardig veiligheidsbeleid voor de staat Israel te combineren met een dialoog met de Palestijnen.

In 1995 is hij daarvoor omgebracht door een joods extremist. Een goede twintig jaar later zitten de geestesgenoten van die terrorist aan de macht in Israel. Uiteraard is aan Palestijnse kant de groep die gelooft in een akkoord eveneens politiek in de verdrukking en heersen daar extremisten.

En kortzichtige kiekens zonder kop in het westen vinden het prima zo.

Waterglas
15 mei 2018, 10:37
Tja we hebben hier nogal veel last van de Joden , de gevangenissen zitten er vol van. :roll:

Hoe vaak hebben die van Joods actueel België in de internationale media voorgesteld als een antisemitisch land? "Brugs café weigert holocaust survivor te bedienen, politie weigert aanklacht op te nemen". "Joods koppel wordt door buren gepest, Brusselse politie weigert aanklacht op te nemen", etc..

Verhalen die door alle media overgenomen werden, van Australië tot de VS. Waar de politiek op reageerde, en waar uiteindelijk niets van bleek te kloppen.

De diamantsector is de enige sector met een eigen belastingregime. Hun vennootschapsbelasting bedraagt 0.21% tot 0.8% van hun omzet. Een regime dat ze gekregen hebben omdat ze zoveel belasting ontdoken, en omdat de sector na elk onderzoek en elke aanklacht dreigde het land te verlaten.

Israel ondermijnt de EU, het waren nota bene Israelische bedrijven die meewerkten aan de antisemitische propaganda van Orban in Hongarije.

Pericles
15 mei 2018, 10:39
Destijds wist Yitzak Rabin een geloofwaardig veiligheidsbeleid voor de staat Israel te combineren met een dialoog met de Palestijnen.

In 1995 is hij daarvoor omgebracht door een joods extremist. Een goede twintig jaar later zitten de geestesgenoten van die terrorist aan de macht in Israel. Uiteraard is aan Palestijnse kant de groep die gelooft in een akkoord eveneens politiek in de verdrukking en heersen daar extremisten.

Onder wiens bestuur wil jij leven? Onder dat van Hamas of onder dat van Netanyahu? Ik denk dat daar tussen toch nog wel enkele lichtjaren verschil is. :roll:

Waterglas
15 mei 2018, 10:46
Onder wiens bestuur wil jij leven? Onder dat van Hamas of onder dat van Netanyahu? Ik denk dat daar tussen toch nog wel enkele lichtjaren verschil is. :roll:
Drogreden, vals dilemma.

Pericles
15 mei 2018, 10:46
Hoe vaak hebben die van Joods actueel België in de internationale media voorgesteld als een antisemitisch land? "Brugs café weigert holocaust survivor te bedienen, politie weigert aanklacht op te nemen". "Joods koppel wordt door buren gepest, Brusselse politie weigert aanklacht op te nemen", etc..

Verhalen die door alle media overgenomen werden, van Australië tot de VS. Waar de politiek op reageerde, en waar uiteindelijk niets van bleek te kloppen.

De diamantsector is de enige sector met een eigen belastingregime. Hun vennootschapsbelasting bedraagt 0.21% tot 0.8% van hun omzet. Een regime dat ze gekregen hebben omdat ze zoveel belasting ontdoken, en omdat de sector na elk onderzoek en elke aanklacht dreigde het land te verlaten.

Israel ondermijnt de EU, het waren nota bene Israelische bedrijven die meewerkten aan de antisemitische propaganda van Orban in Hongarije.

Och als het dat maar is.
Welke last hebben we van de Joden?
Leven zij op grote schaal van uitkeringen ?
Willen zij per se met een keppeltje achter de balie van t'stad zitten?
Kloppen zij homo's af, zitten zij hier in enorm bovental in den bak , laten zij bommen ontploffen op de metro enz...
Ik denk dat we disproportioneel veel meer last hebben van andere bevolkingsgroepen.

Bad Attila
15 mei 2018, 10:48

Binnen dit en 40 jaar zal het verschil nog nauwelijks te merken zijn.

Pericles
15 mei 2018, 10:49
Drogreden, vals dilemma.

In Israël mag je het nog altijd grondig oneens zijn met Netanyahu zonder daarvoor in den bak te vliegen. Bij Hamas, als je niet oplet binden ze je vast aan een koord achter een brommer en rijden ze met u rond tot er alleen nog maar een homp vlees van je overblijft.

Drogreden? Dilemma? :roll:

Pericles
15 mei 2018, 10:51
Binnen dit en 40 jaar zal het verschil nog nauwelijks te merken zijn.

Een nieuwe kristallen bol gekocht Attila? ;-)

Zipper
15 mei 2018, 11:10

Er waren er buiten Rabin wel meer, die hun tanden stukbeten op telkens het njet van de Palestijnen, eerst via Arafat, en dan via Hamas (Barak, Olmert, Peres….). Met die lui waren deals perfect mogelijk, maar deals maken staat niet in de Palestijnse agenda.
Dat is ook de reden dat de Israelische regeringen in de loop der jaren altijd maar verder "verrechtst" zijn.

Skobelev
15 mei 2018, 11:15
Hoeveel doden en gewonden zijn hierdoor gevallen op 14.05.2018 ?

Wie kan dat enigszins ietwat schelen behalve de politiek correcte meute.:roll:
Een palestijn min of meer, geen haan die er naar kraait, enkel wat gespeelde verontwaardiging.

Bad Attila
15 mei 2018, 12:07
Een nieuwe kristallen bol gekocht Attila? ;-)

Neen, de Israelische pers gevolgd rond de tikkende demografische tijdbom in dat land.

Waterglas
15 mei 2018, 12:09
In Israël mag je het nog altijd grondig oneens zijn met Netanyahu zonder daarvoor in den bak te vliegen. Bij Hamas, als je niet oplet binden ze je vast aan een koord achter een brommer en rijden ze met u rond tot er alleen nog maar een homp vlees van je overblijft.

Drogreden? Dilemma? :roll:
In Israel hebben kiezers de keuze tussen Netanyahu of Hamas?

Wie hebben er alles aan gedaan om Fatah te ondermijnen en Hamas groot te maken? Israel en de VS.

dalibor
15 mei 2018, 13:11

Daar gaan we weer met een blik valse dilemma's. Herleid alles eens niet tot dat soort debiele binaire stellingen. Je kan beter.

Pericles
15 mei 2018, 13:13
Neen, de Israelische pers gevolgd rond de tikkende demografische tijdbom in dat land.

Ach dat lassen ze wel op tijd op. ;-)

Anna List
15 mei 2018, 13:13
Daar gaan we weer met een blik valse dilemma's. Herleid alles eens niet tot dat soort debiele binaire stellingen. Je kan beter.

zo begrijp je meteen waarom het geen optie is om de gewapende strijd daar te verliezen in die regio voor de Israelis.

vanderzapig
15 mei 2018, 13:16

Dat is wel een heel sadistische manier om overbevolking aan te pakken.

Anna List
15 mei 2018, 13:18
Dat is wel een heel sadistische manier om overbevolking aan te pakken.

voor elk probleem is er een oplossing.

Vlad
15 mei 2018, 13:26
Waarom 'Palestina' gelijk heeft (https://www.vrt.be/vrtnws/nl.permalink.1526376778113/)

Waarom Israël gelijk heeft (https://www.vrt.be/vrtnws/nl.permalink.1526370452729/)

Ik geloof eerder Freilich dan de directrice van Broederlijk Delen. Hoe komt het trouwens dat we nooit een Palestijn aan het woord horen maar steeds gesubsidieerde linkselaars ?

Bad Attila
15 mei 2018, 13:43

Bwah, daar de politieke vertegenwoordigers van die demografische groep in de regering zitten, is de kans op een oplossing in de toekomst vrij gering.

Bad Attila
15 mei 2018, 13:45
Waarom 'Palestina' gelijk heeft (https://www.vrt.be/vrtnws/nl.permalink.1526376778113/)

Waarom Israël gelijk heeft (https://www.vrt.be/vrtnws/nl.permalink.1526370452729/)

Ik geloof eerder Freilich dan de directrice van Broederlijk Delen. Hoe komt het trouwens dat we nooit een Palestijn aan het woord horen maar steeds gesubsidieerde linkselaars ?

Waarom zou er een keuze gemaakt moeten worden? Alsof beiden niet én gelijk, én ongelijk zouden hebben, naargelang de invalshoek?

Jantje
15 mei 2018, 13:53

Gebeurt ook met Moslims.
Alleen kunnen die niet meer zeggen dat ze ergens geweigerd worden, ze baten nu zelf de café's uit.

't Ja, waarom denk je dat de politici tegenwoordig zelfs UNIA aanvallen voor onrechtvaardige beschuldigingen en vervolgingen

Denk je dat nu echt?
Voor een multinational zich ergens vestigd, onderhandelen ze belastingsvoordelen.
GM en Ford kregen zelfs geld om hier te blijven, maar sloten hun deuren tooch eens ze het geld hadden binnen gehaald.
Vakbonden moeten zelfs geen belastingsaangifte doen en mogen hun vermogen volledig verstoppen in het buitenland.

Ook de VS en de RF ondermijnen de EU, de Arabische wereld zou niet liever zien dan dat Turkije baas word in de EU, China ziet de EU liefste verdwijnen. Het is zelfs bewezen dat de Saudiës de moskeën betaald die haat en geweld prediken in de EU.

vanderzapig
15 mei 2018, 13:53
voor elk probleem is er een oplossing.

https://i.chzbgr.com/full/8374479104/hA3BF6E1A/

quercus
15 mei 2018, 14:19
Deze middag op het nieuws van 13:00 uur was het weer een en al emo op VRT-één. Bleek dat een jonge Palestijnse moeder, gisteren in al de Gazaanse herrie rond de grensafsluiting, haar baby ter plekke was gestorven. Nu moet iemand mij toch eens uitleggen wat een moeder met een baby te zoeken heeft in een omgeving waar niet alleen regelmatig stenen en kogels rond zoevden, maar waar bovendien op bepaalde momenten de lucht niet in te ademen was ingevolge de leuke gazaanse rubber-vuurtjes en de israëlische traangasgranaten. Ieder normaal denkend mens met een kleine baby blijft daar zo ver mogelijk van weg. Ofwel werd ze door de Hamas-loebassen gedwongen om daar aanwezig te zijn, ofwel is ze, als resultaat van de sedert eeuwen druk beoefende inteelt-voortplanting, gewoon debiel.

Bad Attila
15 mei 2018, 14:27
Deze middag op het nieuws van 13:00 uur was het weer een en al emo op VRT-één. Bleek dat een jonge Palestijnse moeder, gisteren in al de Gazaanse herrie rond de grensafsluiting, haar baby ter plekke was gestorven. Nu moet iemand mij toch eens uitleggen wat een moeder met een baby te zoeken heeft in een omgeving waar niet alleen regelmatig stenen en kogels rond zoevden, maar waar bovendien op bepaalde momenten de lucht niet in te ademen was ingevolge de leuke gazaanse rubber-vuurtjes en de israëlische traangasgranaten. Ieder normaal denkend mens met een kleine baby blijft daar zo ver mogelijk van weg. Ofwel werd ze door de Hamas-loebassen gedwongen om daar aanwezig te zijn, ofwel is ze, als resultaat van de sedert eeuwen druk beoefende inteelt-voortplanting, gewoon debiel.

Inderdaad.
Je kunt u uiteraard ook afvragen waarom Israel die baby als terrorist bestempelt...

quercus
15 mei 2018, 14:30
Inderdaad.
Je kunt u uiteraard ook afvragen waarom Israel die baby als terrorist bestempelt...
Ik denk niet dat de Israëli's aan baby's dachten wanneer ze de term "terrorist" gebruikt hebben. Jij soms wel?

Bad Attila
15 mei 2018, 14:36
Ik denk niet dat de Israëli's aan baby's dachten wanneer ze de term "terrorist" gebruikt hebben. Jij soms wel?

Ik denk dat niet, neen, ik ben daar zeker van. "Tous les morts d'hier étaient des terroristes, 55 terroristes tués". Dixit een zekere Simona Fränkel.

Dadeemelee
15 mei 2018, 14:36
Inderdaad.

Het is gewoon een kwestie van tunnelvisie.

Die Israelisch ambassadrice spande wel de kroon?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05/15/israelische-ambassadeur-in-belgie---de-55-doden-in-gaza-waren-al/

Toen Frankels mening gevraagd werd over het feit dat minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders (MR) het disproportionele geweld van de Israëlische troepen veroordeelt, antwoordde ze: "Ik begrijp het woord "disproportioneel" niet. Moeten er eerste doden vallen aan de Israëlische kant om te kunnen spreken over proportioneel geweld ?"

Maw, het is pas als er Israelische doden vallen dat er sprake is van geweld. Voor hen zijn Palestijnen geen mensen blijkbaar :(

Bad Attila
15 mei 2018, 14:39
Het is gewoon een kwestie van tunnelvisie.

Die Israelisch ambassadrice spande wel de kroon?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05/15/israelische-ambassadeur-in-belgie---de-55-doden-in-gaza-waren-al/

Maw, het is pas als er Israelische doden vallen dat er sprake is van geweld. Voor hen zijn Palestijnen geen mensen blijkbaar :(

In sommige kringen is dat inderdaad zo. Nu, ook op dit forum lopen er zo'n trollen rond die dat denken en schrijven.

Dadeemelee
15 mei 2018, 14:42
Ik vraag me eigenlijk af hoe doe Israelische snipers zich voelen. Vanaf 700m ongewapende mensen inclusief kinderen afknallen.
Dat komt heel dicht bij oorlogsmisdaden.

Pericles
15 mei 2018, 14:44
In sommige kringen is dat inderdaad zo. Nu, ook op dit forum lopen er zo'n trollen rond die dat denken en schrijven.

Ik weet het , het is niet eerlijk, er zou een handicap moeten ingevoerd worden. :cry:

Het was ook niet eerlijk hoe wij WOII wonnen. We waren met disproportioneel meer man.
De Duitsers hebben in feite recht op een replay. ;-)

Bad Attila
15 mei 2018, 14:44
Ik vraag me eigenlijk af hoe doe Israelische snipers zich voelen. Vanaf 700m ongewapende mensen inclusief kinderen afknallen.

Zijn er dan snipers ingeschakeld?

Bad Attila
15 mei 2018, 14:45
Ik weet het , het is niet eerlijk, er zou een handicap moeten ingevoerd worden. :cry:

Het was ook niet eerlijk hoe wij WOII wonnen. We waren met disproportioneel meer man.

Te veel op het terraske gezeten?

Dadeemelee
15 mei 2018, 14:47
Zijn er dan snipers ingeschakeld?

Wat zouden het anders zijn? Die Palestijnen zijn niet dichter dan 300m bij de grens gekomen.
Heb gisteren zo het nieuws gezien dat er daar een rij Palestijnen stonden te roepen. Ineens wordt er daar ene neergeknald. Hij stond wat apart van de rest, dus het moet een goede schutter geweest zijn.

Pericles
15 mei 2018, 14:48

Men kan proberen maar ik denk dat het zoals ze bij ons zeggen "een beurs in de bieten" gaat worden. Daar is echt wel nog iets anders voor nodig.
Wishfull thinking i guess. :-D

Pericles
15 mei 2018, 14:49
Te veel op het terraske gezeten?

tut tut , disproportioneel is disproportioneel. 8-)

Dadeemelee
15 mei 2018, 14:52
Men kan proberen maar ik denk dat het zoals ze bij ons zeggen "een beurs in de bieten" gaat worden. Daar is echt wel nog iets anders voor nodig.
Wishfull thinking i guess. :-D

Israel erkent de Mensenrechten niet en ook het Europees Hof niet dus dat is inderdaad nougabollen :?

Bad Attila
15 mei 2018, 14:53
Wat zouden het anders zijn? Die Palestijnen zijn niet dichter dan 300m bij de grens gekomen.
Heb gisteren zo het nieuws gezien dat er daar een rij Palestijnen stonden te roepen. Ineens wordt er daar ene neergeknald. Hij stond wat apart van de rest, dus het moet een goede schutter geweest zijn.

Ik las juist wel dat een aantal Palestijnen tot het hek zijn geraakt...

Maar deze discussie leidt tot niet veel, hoor...

Zipper

Verantwoorde ouders, houden hun kinderen daar weg.

Pericles

Volgens Vranckx zijn er inderdaad een aantal burgers gevallen, maar ook heel veel Hamas. Het was echt niet dat kleiduifschieten, zoals gij het meent te moeten voorstellen.
Als het dat zou geweest zijn, het zuivere kleiduifschieten , dan hadden ze er wel 20.000 afgeknald. :roll:

Bad Attila
15 mei 2018, 14:54
tut tut , disproportioneel is disproportioneel. 8-)

Wat heeft dat ermee te maken? :?

Dadeemelee
15 mei 2018, 14:54

700m = 0,7 km zunne.

Nietzsche
15 mei 2018, 14:58

1: Nou, dan is er toch niets aan de hand?

2: Wat heeft dat met joden te maken? jij denkt dat alleen joden in de diemantensector werken?

3: De voornaamste reden daarvan is omdat Soros aan het lobbyen was/is voor Palestina. Een jood is nog niet per definitie een vriend van andere joden. Ook binnen de joodse gemeenschap heb je nestbevuilers.

Tamam
15 mei 2018, 14:59

dus demonstreren, zelf honderden meters van dat hekken - denkende dat Israel niet ZO zot zou zijn dat ze snipen op kinderen, is nu de Palestijnen hun fout ook.

:roll:

de omgekeerde wereld, come again. en bedankt om te bevestigen dat Israel geen democratie is.

Zipper
15 mei 2018, 15:00
700m = 0,7 km zunne.

Ja, en ??? Verantwoorde ouders houden hun kinderen daar weg. Het IDF had weken op voorhand verwittigd voor die gevaren.

Pericles
15 mei 2018, 15:01
Wat heeft dat ermee te maken? :?

Dadeemelee weet dat.;-)

Nietzsche
15 mei 2018, 15:01
dus demonstreren, zelf honderden meters van dat hekken - denkende dat Israel niet ZO zot zou zijn dat ze snipen op kinderen, is nu de Palestijnen hun fout ook.

de omgekeerde wereld, come again. en bedankt om te bevestigen dat Israel geen democratie is.

Er zijn gewoon waarschuwingen vooraf gegeven. Dat je zelf als volwassen persoon het risico wil nemen is een ding, maar je kind meenemen toont dat de haat voor Israël groter is dan je liefde voor je eigen kind.

Pericles
15 mei 2018, 15:05

In vergelijking met het bewind van Hamas is Israël een haast prefecte democratie. Iets dat enige verdediging tegen de achterlijke Palestijnse politiek dik verdient. ;-)

Dadeemelee
15 mei 2018, 15:05
Ja, en ??? Verantwoorde ouders houden hun kinderen daar weg. Het IDF had weken op voorhand verwittigd voor die gevaren.

De Antwerp Ultra's hebben gezegd dat ze zondag op de Meir zullen zijn. Indien ge op 700 meter van hen komt hebt ge het zelf gezocht, ge waart verwittigd :)

Zipper
15 mei 2018, 15:09

Mits een minimum aan verstand, blijf iedereen met kinderen daar weg.

Maar wat blijkt, zelfs vrouwen met babies van een paar maanden oud, liepen daar rond. Hoe dwaas en onverantwoord kan je zijn.

Zipper
15 mei 2018, 15:10
De Antwerp Ultra's hebben gezegd dat ze zondag op de Meir zullen zijn. Indien ge op 700 meter van hen komt hebt ge het zelf gezocht, ge waart verwittigd :)

Inhoudloos en Off Topic getrol.

Anna List
15 mei 2018, 15:11

was dat in feite al niet de replay? :p

losers zijn het die Duitsers! :lol:

Anna List
15 mei 2018, 15:12

die 700 is dat voor de sport? ik dacht dat je 300 schreef heel de tijd al?

Anna List
15 mei 2018, 15:13
Ik las juist wel dat een aantal Palestijnen tot het hek zijn geraakt...

Maar deze discussie leidt tot niet veel, hoor...

dan gaat de teller wel de hoogte in weer wsl

Pandareus
15 mei 2018, 15:14
Wie kan dat enigszins ietwat schelen behalve de politiek correcte meute.:roll:
Een palestijn min of meer, geen haan die er naar kraait, enkel wat gespeelde verontwaardiging.

En zo verkloot men systematisch elke discussie... :roll:

Skobelev
dan gaat de teller wel de hoogte in weer wsl

Willen we meer of minder palestijnen aan het hek?

Anna List

in Israel heeft de staat, net als bij ons, het monopolie op geweld.

Skobelev
15 mei 2018, 15:15
En zo verkloot men systematisch elke discussie... :roll:

Probeer het te weerleggen.

Anna List
15 mei 2018, 15:15
Willen we meer of minder palestijnen aan het hek?

is dat nu een strikvraag of nen doordenker? :p

quercus
15 mei 2018, 15:16
Ik denk dat niet, neen, ik ben daar zeker van. "Tous les morts d'hier étaient des terroristes, 55 terroristes tués". Dixit een zekere Simona Fränkel.
Dit is al te gemakkelijk Attila. Niemand die bij zijn zinnen is gebruikt de term "terrorist" als het om een baby gaat. Vanaf welke leeftijd je te maken hebt met terroristen is voor discussie vatbaar. Maar hier gaan beweren dat die Israëlische diplomate het ook had op een baby getuigt van oneerlijkheid en kwade wil.

Pandareus
15 mei 2018, 15:17
Inderdaad.

Die ambassadrice is rijp voor het asiel.

Nietzsche
15 mei 2018, 15:17

Want? er zijn waarschuwingen vooraf afgegeven.

Verder wordt er alleen geschoten op mensen die echt gevaarlijk dichtbij de grenzen komen. Er staan daar 30.000 mensen en er zijn nu slechts 52? doden. Valt reuze mee, toch?

Skobelev
15 mei 2018, 15:18
is dat nu een strikvraag of nen doordenker? :p

Beiden. :-P

Pandareus
15 mei 2018, 15:18

Met zulke vrienden heb je zelfs geen vijanden meer nodig.

Skobelev
15 mei 2018, 15:22
Die ambassadrice is rijp voor het asiel.

Komaan, laat ons eerlijk blijven. Als je eentje op deze foto moet kiezen, of asiel moet geven, dan toch liever die wat bejaarde semi-Westerse dan die gehoofddoekte wandelende baarmoeders, niet?
En ze heeft gelijk, vandaag baby, morgen stenengooiende terrorist.

108869

Anna List
15 mei 2018, 15:22
Dit is al te gemakkelijk Attila. Niemand die bij zijn zinnen is gebruikt de term "terrorist" als het om een baby gaat. Vanaf welke leeftijd je te maken hebt met terroristen is voor discussie vatbaar. Maar hier gaan beweren dat die Israëlische diplomate het ook had op een baby getuigt van oneerlijkheid en kwade wil.

die baby is door zijn ouders/ouder misbruikt/vermoord als propagandaslachtoffer. niet meer, niet minder.

Pandareus
15 mei 2018, 15:23

Dat begrijp ik niet : op welk criterium heeft die soldaat toelating/bevel gekregen van zijn officier om net die gazaan neer te schieten ?
Dat ze toelating geven om gazanen die effectief een vuurtje staan te stoken aan het hek, of er bommen droppen enz neer te knallen is van een heel andere orde dan iemand nutteloos op 300 m afstand neerschieten.
Er zijn beelden genoeg van pogingen om de grens effectief te saboteren en israël binnen te raken.

Maar iemand op 300 meter neerknallen, dan scoren ze een own-goal en geven ze Hamas nu net waar die op zoek naar zijn : veel slachtoffers.

Bad Attila
15 mei 2018, 15:25
Dadeemelee weet dat.;-)

Ja, maar ik niet, en je bent tegen mij bezig..

Bad Attila
15 mei 2018, 15:26
in Israel heeft de staat, net als bij ons, het monopolie op geweld.

Niet helemaal waar...

Nietzsche
15 mei 2018, 15:27
Dat begrijp ik niet : op welk criterium heeft die soldaat toelating/bevel gekregen van zijn officier om net die gazaan neer te schieten ?
Dat ze toelating geven om gazanen die effectief een vuurtje staan te stoken aan het hek, of er bommen droppen enz neer te knallen is van een heel andere orde dan iemand nutteloos op 300 m afstand neerschieten.
Er zijn beelden genoeg van pogingen om de grens effectief te saboteren en israël binnen te raken.

Maar iemand op 300 meter neerknallen, dan scoren ze een own-goal en geven ze Hamas nu net waar die op zoek naar zijn : veel slachtoffers.

Er wordt dan ook geen Palestijn neergeschoten die op 300 m staat.

Pandareus
15 mei 2018, 15:31

Ik hoorde haar woorden op radio 1, die vrouw raaskaalt. Ze bevestigde expliciet dat ook de dode kinderen terroristen zijn. Kierewiet.

Dadeemelee
15 mei 2018, 15:32
die 700 is dat voor de sport? ik dacht dat je 300 schreef heel de tijd al?

het is 300 tot 700m heb ik later gelezen. Ik zoek de link effe.

Edit: link

https://twitter.com/UNGeneva/status/996368521725644801

Nietzsche
15 mei 2018, 15:32
Ik hoorde haar woorden op radio 1, die vrouw raaskaalt. Ze bevestigde expliciet dat ook de dode kinderen terroristen zijn. Kierewiet.

Als ze het woordje 'potentieel' had gebruikt, had ze nog een punt gehad.

Bad Attila
15 mei 2018, 15:37

Toen de jounalist opmerkte dat er tussen de 55 doden 8 kinderen en een baby zaten, en aan die madam vroeg of zij die ook als terrorist beschouwde, kon mevrouw de ambassadeur zelfs niet 'neen, uiteraard niet, ik had het over de volwassenen' antwoorden. Integendeel, ze ontweek de vraag, legde de verantwoordelijkheid bij de Palestijnen en verwees naar het recht van Israël om zich tegen terroristen te verdedigen.

Het interview is ondertussen uren oud, en nog steeds heeft de ambassade van Israël geen teken gegeven dat de ambassadeur zich verkeerd uitgedrukt heeft. Nochtans een heel eenvoudige opgave.

Wie is dus oneerlijk en van kwade wil?

Trouwens, wie ook vertelt dat Jeruzalem al 3000 jaar de hoofdstad van Israël is, bewijst enkel een rabiate Zionist te zijn, voorstander van een Eretz Yisrael, waar Palestijnen hun plaats niet in hebben.

Niet verwonderlijk dat in haar hoofde, alle Palestijnen terroristen zijn van bij de geboorte, een klassiek gedachte binnen dat milieu.

Bad Attila
15 mei 2018, 15:39

Heb jij de link, want op de RTBF heeft ze niet expliciet bevestigd, ze heeft het gewoon niet ontkend toen ze de vraag kreeg.

Pandareus
15 mei 2018, 15:44
Er wordt dan ook geen Palestijn neergeschoten die op 300 m staat.

Dan circuleert er fake news...

Pandareus
15 mei 2018, 15:46
Heb jij de link, want op de RTBF heeft ze niet expliciet bevestigd, ze heeft het gewoon niet ontkend toen ze de vraag kreeg.

Neen, ik hoorde het toen ik in de wagen zat. Zal ongetwijfeld vanavond op het televisienieuws komen.

Nietzsche
15 mei 2018, 15:48

LOL, duh.

Bad Attila
15 mei 2018, 16:01

Dat is dan ook de reden waarom wij, vanuit onze luie zetel, heel voorzichtig moeten zijn met de berichtgeving ter zake. Beide partijen spuwen heel zware propaganda uit, dat vaak niet geverifieerd is, geen van beide kanten laten de vrije media hun werk doen (ook niet Israël, waar militaire censuur van kracht is), en uiteraard is alle objectiviteit meestal ver zoek.

quercus
15 mei 2018, 16:01
Mits een minimum aan verstand, blijf iedereen met kinderen daar weg.

Maar wat blijkt, zelfs vrouwen met babies van een paar maanden oud, liepen daar rond. Hoe dwaas en onverantwoord kan je zijn.

Op den duur ga ik mij nog afvragen of Hamas ze niet dwingt om met baby's in de armen daar rond te lopen. "Menselijk schild" zie je...

Bad Attila
15 mei 2018, 16:04
Op den duur ga ik mij nog afvragen of Hamas ze niet dwingt om met baby's in de armen daar rond te lopen. "Menselijk schild" zie je...

Dat zijn geen menselijke schilden, dat zijn Palestijnen. Afknallen maar.

Dieu, pardon, Allah reconnaitra les siens.

quercus
15 mei 2018, 16:05
Dan is dat mens werkelijk over haar toeren. En in feite niet geschikt voor een diplomatieke functie waarvoor bezadigdheid en zelfcontrole toch wel erg belangrijk zijn.

Nietzsche
15 mei 2018, 16:07

https://www.timesofisrael.com/gazan-doctor-israel-cast-doubts-over-claim-infant-died-from-tear-gas/

marie daenen
15 mei 2018, 16:11
Want? er zijn waarschuwingen vooraf afgegeven.

Verder wordt er alleen geschoten op mensen die echt gevaarlijk dichtbij de grenzen komen. Er staan daar 30.000 mensen en er zijn nu slechts 52? doden. Valt reuze mee, toch?

Dus jij vindt dat normaal dat die landsgrens eerder de grens van een gevangenis blijkt te zijn...
Wat zouden jullie zeggen wanneer wij op alle immigranten en transimmigranten gaan beginnen te schieten indien ze te dicht bij onze grens zouden komen???

Maar wanneer de Israeli's dat doen... Wow, dat is normaal... Wanneer gaan de palestijnen eindelijke toegeven dat Israël de veroverde gebieden mag behouden en nog verder uitbreiden en nog verder joden over de hele wereld mag invoeren en als volwaardige burgers beschouwen terwijl de oorspronkelijke bevolking, zelfs die in Israël gebleven zijn, als tweedehands en zelfs derde hands burgers bejegend worden???

Zoiets democratie noemen???
Ha, ze zijn de sterkste, met Amerika achter zich natuurlijk, want alleen hadden ze het ook nooit berooid...

Nietzsche
15 mei 2018, 16:13
Dus jij vindt dat normaal dat die landsgrens eerder de grens van een gevangenis blijkt te zijn...
Wat zouden jullie zeggen wanneer wij op alle immigranten en transimmigranten gaan beginnen te schieten indien ze te dicht bij onze grens zouden komen???

Maar wanneer de Israeli's dat doen... Wow, dat is normaal... Wanneer gaan de palestijnen eindelijke toegeven dat Israël de veroverde gebieden mag behouden en nog verder uitbreiden en nog verder joden over de hele wereld mag invoeren en als volwaardige burgers beschouwen terwijl de oorspronkelijke bevolking, zelfs die in Israël gebleven zijn, als tweedehands en zelfs derde hands burgers bejegend worden???

Zoiets democratie noemen???
Ha, ze zijn de sterkste, met Amerika achter zich natuurlijk, want alleen hadden ze het ook nooit berooid...

1: Als al die immigranten aan de grens staan uit opdracht van een terreur organisatie (zoals nu met Hamas)? terecht als andere middelen niet helpen.

2: Ik ben niet kritiekloos op Israël. Zo gedragen veel kolonisten zich als barbaren en is heel het nederzettingsbeleid inderdaad niet een goede stap richting de vrede. Dus daar vinden wij elkaar gewoon.

3: Wat heeft dat met wel of geen democratie vandoen?

Lof der Zotheid
15 mei 2018, 16:16

Inderdaad. Ge moet goed zot zijn om daar in de buurt te willen komen.

Tamam
15 mei 2018, 16:17
hier journalisten, duidelijk terroristen van Hamas die doelgericht gebombardeerd worden

https://www.youtube.com/watch?v=Vk-vYiAO8lI&lc=z22ch1vqmmvfvrofjacdp432pco5bhde534o0cambghw03c 010c

hoe valt dit goed te praten, tenzij je toegeeft dat Israel geen democratie is?

Bad Attila
15 mei 2018, 16:18
Inderdaad. Ge moet goed zot zijn om daar in de buurt te willen komen.

Inderdaad, doet mij steeds denken aan de Muur van Berlijn, daar durfde uiteindelijk ook niemand meer dichter komen dan een paar kilometers.

Nietzsche
15 mei 2018, 16:20
hier journalisten, duidelijk terroristen van Hamas die doelgericht gebombardeerd worden

https://www.youtube.com/watch?v=Vk-vYiAO8lI&lc=z22ch1vqmmvfvrofjacdp432pco5bhde534o0cambghw03c 010c

hoe valt dit goed te praten, tenzij je toegeeft dat Israel geen democratie is?

Dit heeft weinig met wel of geen democratie vandoen. Maar netjes is dit niet, nee. Pers moet altijd in vrijheid haar werk kunnen doen.

Tamam
15 mei 2018, 16:20
1: Als al die immigranten aan de grens staan uit opdracht van een terreur organisatie (zoals nu met Hamas)? terecht als andere middelen niet helpen.

2: Ik ben niet kritiekloos op Israël. Zo gedragen veel kolonisten zich als barbaren en is heel het nederzettingsbeleid inderdaad niet een goede stap richting de vrede. Dus daar vinden wij elkaar gewoon.

Alsof iedereen die daar staat in opdracht van Hamas daar al dagen bezig is. Ken je Al-Nakba, en waarom ze "de mars van terugkeer" doen?

al een Hamas vlag opgemerkt trouwens?

nope; de meeste mensen zijn er uit woede van de decennia jaren onderdrukking en vernieling van de infrastructuur te Gaza.

altijd gemakkelijk wel om te roepen "'t is de fout van Hamas". zelf dat er een baby omkwam was de fout van Hamas. :roll:

marie daenen
15 mei 2018, 16:22

die landsgrens is niet op bepaalde ogenblikken, vb. bij gevaar, een gevangenisgrens; die landsgrens is voortdurend een gevangenisgrens...

En wat dat met democratie vandoen heeft... Hoe kan je van een democratie spreken als je een groot deel van de bevolking als slaven of als tweede rangsburgers klasseert... Mogen de Palestijnen mee beslissen over wat er bij hen gebeurt, of is dat het alleenrecht van Israël, want als de Palestijnen iets beslissen dat Israël niet aanstaat dan maken ze het toch gewoon weer kapot...

Tamam
15 mei 2018, 16:23
Dit heeft weinig met wel of geen democratie vandoen. Maar netjes is dit niet, nee. Pers moet altijd in vrijheid haar werk kunnen doen.

Een staat en hoe ver ze staan met democratie herken je hoe ze journalisten behandelen. Israël ruikt redelijk tot zeer naar fascisme op dat gebied.

Ook hoe ze journalisten behandelden en het filmmateriaal (dat na al de jaren nooit teruggeven werd - wat hebben ze te verbergen toen ze daar 9 man executeerden? hmmm) op de flotilla is een raadsel.

De ene gelekte video toont veel alvast wat er toen afspeelde..

Dit is een infografiek met info VOOR wat het IDF nu uitsteekt:

https://cdnuploads.aa.com.tr/uploads/InfoGraphic/2018/04/11/4bca238c435e8ebc0d5648ad337499db.jpg

Nietzsche
15 mei 2018, 16:24
Alsof iedereen die daar staat in opdracht van Hamas daar al dagen bezig is. Ken je Al-Nakba, en waarom ze "de mars van terugkeer" doen?

al een Hamas vlag opgemerkt trouwens?

nope; de meeste mensen zijn er uit woede van de decennia jaren onderdrukking en vernieling van de infrastructuur te Gaza.

altijd gemakkelijk wel om te roepen "'t is de fout van Hamas". zelf dat er een baby omkwam was de fout van Hamas. :roll:

1: Dat ken ik zeker. En dat is nu precies het probleem. Je moet niet in het verleden blijven hangen, maar vooruit kijken. We moeten uiteindelijk allemaal het laddertje open. Daar waar de mooie vruchten zijn.. :-D

2: Ze worden voornamelijk onderdrukt door Hamas. Maar daartegen durven ze niet in opstand te komen, omdat ze dan eindigen achter een scooter.

Tamam
15 mei 2018, 16:25
Iemand die trouwens de naam van de BBC documentaire waar je op het einde de journalist een witte vlag ziet zwaaien en duidelijk hoort roepen dat ie van de pers is, en daarna koeletjes gesniped wordt midden in een veld?

Is ondertussen 'n 10tal jaar oud geloof ik

Nietzsche
15 mei 2018, 16:27
die landsgrens is niet op bepaalde ogenblikken, vb. bij gevaar, een gevangenisgrens; die landsgrens is voortdurend een gevangenisgrens...

En wat dat met democratie vandoen heeft... Hoe kan je van een democratie spreken als je een groot deel van de bevolking als slaven of als tweede rangsburgers klasseert... Mogen de Palestijnen mee beslissen over wat er bij hen gebeurt, of is dat het alleenrecht van Israël, want als de Palestijnen iets beslissen dat Israël niet aanstaat dan maken ze het toch gewoon weer kapot...

1: Gaza is inderdaad een openluchtgevangenis, maar het is niet alsof Israel daar enkel schuldig voor is. Egypte laat de Gazanen in de steek omdat ze geopolitieke banden met Israel relevanter vinden, Israel ziet de Gazanen onterecht maar begrijpelijk als potentiele terroristen en Hamas spuugt al helemaal op de Palestijnse bevolking.

2: De Palestijnen (Arabieren) die in Israel wonen hebben het goed. Die hebben het beter dan de gemiddelde Arabier in Arabische landen. In Palestijnse gebieden die worden bezet door Israel ligt het anders, maar dat is altijd met bezet gebied. Dat gaat nu eenmaal niet samen met knuffels en bloemetjes.

Nietzsche
15 mei 2018, 16:28
Een staat en hoe ver ze staan met democratie herken je hoe ze journalisten behandelen. Israël ruikt redelijk tot zeer naar fascisme op dat gebied.

Ook hoe ze journalisten behandelden en het filmmateriaal (dat na al de jaren nooit teruggeven werd - wat hebben ze te verbergen toen ze daar 9 man executeerden? hmmm) op de flotilla is een raadsel.

De ene gelekte video toont veel alvast wat er toen afspeelde..

Dit is een infografiek met info VOOR wat het IDF nu uitsteekt:

https://cdnuploads.aa.com.tr/uploads/InfoGraphic/2018/04/11/4bca238c435e8ebc0d5648ad337499db.jpg

Onzin. Israel doet gewoon wat een land doet in een gebied waar je veel dreiging hebt. En ja, soms gaan ze te ver.

Tamam
15 mei 2018, 16:49
Onzin. Israel doet gewoon wat een land doet in een gebied waar je veel dreiging hebt. En ja, soms gaan ze te ver.

"doet gewoon"

wat woorden verdertoegeving

"soms gaan ze te ver"

. wat is het nu ?