PDA

View Full Version : Israël bouwt zeebarrière bij de noordelijke Gazastrook

Universalia
29 mei 2018, 11:11
Israël bouwt zeebarrière bij de noordelijke Gazastrook (http://www.israelheute.com/Nachrichten/Artikel/tabid/179/nid/33591/Default.aspx)

'Muurtje' bouwen om terroristen buiten te houden?

http://www.israelheute.com/Portals/0/news/cache/855575801000100980734no_m.jpg

Die Barriere wird am Meer an der nördlichen Grenze zum Gazastreifen errichtet und soll das Eindringen von Terroristen aus dem Gazastreifen über das Meer nach Israel verhindern.

Strak plan? 8O

Het Verzet
29 mei 2018, 11:38
Ze hebben het van de beste geleerd hoe ze geisoleerde getto's moeten maken.

Pandareus
29 mei 2018, 11:53
Israël bouwt zeebarrière bij de noordelijke Gazastrook (http://www.israelheute.com/Nachrichten/Artikel/tabid/179/nid/33591/Default.aspx)

'Muurtje' bouwen om terroristen buiten te houden?

http://www.israelheute.com/Portals/0/news/cache/855575801000100980734no_m.jpg

Strak plan? 8O

dubbel

Lieberman heeft beslist om naast de ondergrondse muur om tunnels onmogelijk te maken ook nog een dam in zee op te werpen, om zo Hamas de mogelijkheid te ontnemen om via hun duikers nog Israël aan te vallen.

http://thebestwaytogetridofrats.yolasite.com/resources/How%20to%20Kill%20Rats%20Permanently.jpg?timestamp =1456617125538
Tegen eind 2018 zou dat moeten af zijn. Ze mogen hun getrainde duikers op den dop zetten.
https://forum.politics.be/showpost.php?p=8725090&postcount=3165

Tamam
29 mei 2018, 17:09
Israël is de schaamte voorbij.

Dit wordt hooggeprezen door Minister van Defensie Avigdor Lieberman, de meest extreem-rechtse man van de regering. Hei zei dat "ontrouwe arabieren onthoofd mogen worden" en in een nederlandstalige reportage dit :

https://www.youtube.com/watch?v=Mltp4TBh1sk&t=3s

Universalia
29 mei 2018, 19:53
Ze hebben het van de beste geleerd hoe ze geisoleerde getto's moeten maken.

Zo is dat inderdaad. 8-)

Dadeemelee
29 mei 2018, 21:28
Israel wordt bedreigd door Hamas duikers? Is dat een grap?

maddox
29 mei 2018, 21:31
Israel wordt bedreigd door Hamas duikers? Is dat een grap?

Nochtans een oude methode om schepen te kelderen. Een paar kilo dynamiet aan de kiel, en zelfs een modern fregat of onderzeeër gaat naar de kelder.

Dadeemelee
29 mei 2018, 21:32
Nochtans een oude methode om schepen te kelderen. Een paar kilo dynamiet aan de kiel, en zelfs een modern fregat of onderzeeër gaat naar de kelder.

En die duikpakken kopen ze in den Aldi?

Edit: den Halaldi :)

maddox
29 mei 2018, 22:40
Kopen? Gewoon halen bij een gefaalde duikshop of Scuba center aan de Rode zee (met dank aan de terrorristen die Egypte als toeristenval uitgeschakeld hebben) en dan smokkelen via 1 van de nog niet ontplofte tunnels.

Pandareus
30 mei 2018, 06:10
En die duikpakken kopen ze in den Aldi?

Edit: den Halaldi :)

De realiteit is soms grappiger dan de fantasie : https://www.timesofisrael.com/fearing-naval-attack-israelis-keep-scuba-suits-out-of-gaza/

maddox
30 mei 2018, 06:26
En de realiteit is ouder dan Atmosphere wel zou willen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Frogman

Dadeemelee
30 mei 2018, 08:25
De realiteit is soms grappiger dan de fantasie : https://www.timesofisrael.com/fearing-naval-attack-israelis-keep-scuba-suits-out-of-gaza/

Het lijkt wel een slechte James Bond film :lol:

Tamam
30 mei 2018, 10:46
lol, zo in scene gezet door IDF zelf voor die gazet. alsof die geweren waterproof zijn enzo.

Lof der Zotheid
30 mei 2018, 10:57
lol, zo in scene gezet door IDF zelf voor die gazet. alsof die geweren waterproof zijn enzo.

Bron?

Dadeemelee
30 mei 2018, 10:59

Dat zijn onderwatergeweren en die Nikes, dat zijn uitklapbare zwemvliezen :lol:

maddox
30 mei 2018, 11:49

En wat is er niet waterproof aan die geweren?
https://www.youtube.com/watch?v=cp5gdUHFGIQ

Dat ze onderwater niet echt denderend presteren is geweten. Maar onderwatervechten is een job voor experts. Pray and Spray gaat er niet werken.

maddox
30 mei 2018, 11:50
Dat zijn onderwatergeweren en die Nikes, dat zijn uitklapbare zwemvliezen :lol:

Ze zullen de keuze gemaakt hebben, comfortabel naar de fotoshoot wandelen ipv als een mislukte kikker door de straten pletsen.

atmosphere
30 mei 2018, 12:47
En wat is er niet waterproof aan die geweren?
https://www.youtube.com/watch?v=cp5gdUHFGIQ

Dat ze onderwater niet echt denderend presteren is geweten. Maar onderwatervechten is een job voor experts. Pray and Spray gaat er niet werken.

Met 3 meter bereik mag je blij zijn !

maddox
30 mei 2018, 12:54

En dan deuk je geen pakje warme boter meer.

Mare, eenmaal boven water werken ze terug als normaal hoor. Ze gaan alleen enorm snel roesten dan.
Maar niks wat een kort op de onderdompeling volgende grondige reiniging en onderhoud niet kan voorkomen.

En langs de andere kant, AK47's en derivaten genoeg in Gaza.
Meer van die dingen en munitie ervoor dan hele ramen.

Pandareus
30 mei 2018, 12:56

Wat is de relevantie van die bewering ? De bedoeling van die kikvorsmannen is heus niet om onderwater gevechten aan te gaan maar wel van klandestien binnen te dringen en dan hun opdracht uit te voeren.

atmosphere
31 mei 2018, 12:52
En dan deuk je geen pakje warme boter meer.

Mare, eenmaal boven water werken ze terug als normaal hoor. Ze gaan alleen enorm snel roesten dan.
Maar niks wat een kort op de onderdompeling volgende grondige reiniging en onderhoud niet kan voorkomen.

En langs de andere kant, AK47's en derivaten genoeg in Gaza.
Meer van die dingen en munitie ervoor dan hele ramen.

Kunnen ze die krengen niet van RVS maken?

maddox
31 mei 2018, 13:01
Kunnen ze die krengen niet van RVS maken?

Dat kan. En ook verchromen/vergulden is een optie.

Maar al die technieken hebben hun eigen nadelen voor vuurwapens. De belangrijkste, kostprijs. Je wil die arme vrijheidsstrijders toch niet op onnodige kosten jagen. Een AK47 met voldoende onderhoud doet de job evengoed, en voor veel lagere maakprijs.

Natuurlijk, niemand stopt u om de vrijheidsstrijders te voorzien van dit soort van gereedschap.
http://www.ar15forums.com/attachments/gold-ak47-jpg.2058/

Oh, toch wel, Israël en Egypte stoppen u.

atmosphere
31 mei 2018, 15:55
Het ging over de Israëlische vrijheidsstrijders , niet over de Palestijnse.
En ja AK47's zijn een succesverhaal.

maddox
31 mei 2018, 16:18
Het ging over de Israëlische vrijheidsstrijders , niet over de Palestijnse.

Ik kan u niet meer volgen.

Israël legt een dam aan om te voorkomen dat duikers hun schepen zouden kunnen saboteren. Met als basis de vondst van duikmateriaal verstopt in goederenzendingen.

Dan wordt het even kort uitgelegd dat "kikvorsmannen" al sinds de oudheid ingezet worden om vijandelijke schepen tot zinken te brengen. (we weten het, te lang geleden voor u).

Met een selfie van 3 slecht uitgeruste gewapende duikers, met weerom een verduidelijking dat vuurwapens niet oplossen in water.

En dan zijn het nu plots Israëli "vrijheidsstrijders".

Israël heeft een redelijk uitgebreide special forces (https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_special_forces_units)setup. Die kunnen wel betere "selfies" produceren.

En ja AK47's zijn een succesverhaal.

https://www.youtube.com/watch?v=Jt3aLev041E

atmosphere
1 juni 2018, 01:12
Dit is een kwestie van de gevangenismuren verstevigen , niks meer niks minder .

Israel heeft de mond altijd vol van "freedom and democracy"
Dus ik vond vrijheidsstrijders wel een lollige benaming .

maddox
1 juni 2018, 05:42
Dit is een kwestie van de gevangenismuren verstevigen , niks meer niks minder .
Vanuit het standpunt van israêl perfect te begrijpen.
Israel heeft de mond altijd vol van "freedom and democracy"
Voor eigen burgers lijkt het toch te lukken.
Dus ik vond vrijheidsstrijders wel een lollige benaming .
Da's nu iets dat ik niet goed begrijp. Ik zie de humor van de situatie niet in.

atmosphere
1 juni 2018, 13:15
Waarom zou ik altijd alleen maar kijken naar het standpunt van Israel ?
Dat is hetzelfde als :
"Vanuit het standpunt van de crimineel is het goed te begrijpen"

maddox
1 juni 2018, 13:45
Dat is hetzelfde als :

Yep. Israël is een geslaagde staat, gestart met succesvolle terreurdaden.

atmosphere
1 juni 2018, 16:16
Dat gaan de Israel supporters niet met u eens zijn!

Pandareus
1 juni 2018, 16:38
Dat is hetzelfde als :

Proberen terroristen te beletten om je land te infiltreren lijkt me perfect legitiem. Je grenzen beveiligen ook. Diegenen die dat willen omzeilen fysiek vernietigen zeker.
Waarom zou iemand willen naar het standpunt van een terrorist kijken ? Die mag denken wat hij wil zolang hij in gaza blijft. En als hij over het hek klimt, knalt men hem neer.

Pandareus
1 juni 2018, 16:39

Wie de geschiedenis van Israël kent zal zeker geen probleem hebben met die uitspraak, ze is historisch correct.

quercus
1 juni 2018, 16:47
Yep. Israël is een geslaagde staat, gestart met succesvolle terreurdaden.
Dat klopt. Irgun was de grote gangmaker van het verzet tegen de Britten. Die hadden zich niet al te netjes gedragen door onder meer schepen met joodse overlevenden van de nazi-uitroeingskampen tegen te houden en naar Cyprus (en in één geval zelfs naar Duitsland) terug te slepen. De grote klap (letterlijk) kwam met het opblazen van het King David hotel in Jeruzalem waar het Britse militaire hoofdkwartier gevestigd was.

maddox
1 juni 2018, 16:51

Spijtig voor die paar dan, maar het is gewoon een vaststaand feit.

Ik ben er van verbaasd dat u dit niet naar het "te oud" hokje verwijst.

Langs de andere kant, het is een stok om op Israël te kloppen, dus is de kans bestaande dat u zich erin vastbijt.

Lof der Zotheid
4 juni 2018, 09:55
Dat is hetzelfde als :

En waarom alleen maar kijken naar het standpunt van de palestijnen?

Gamla
4 juni 2018, 10:22
Israel is dus een fascistisch en racistisch land.

Lof der Zotheid
4 juni 2018, 10:54
Israel is dus een fascistisch en racistisch land.

Waarom?

Tamam
4 juni 2018, 11:05
zie wat ze doen.

Lof der Zotheid
4 juni 2018, 13:56
zie wat ze doen.

Wat doet Marokko met de Westelijke Sahara? Wat doet China met Tibet? Wat doet Soedan met Darfur en de Nuba in het zuiden van het land? Toch hoort men u nooit daarover fulmineren. Met twee maten en twee gewichten?

atmosphere
4 juni 2018, 14:27
Verdedigt u die zaken ook allemaal ? Of alleen het geval Israel.

atmosphere
4 juni 2018, 14:29
En waarom alleen maar kijken naar het standpunt van de palestijnen?

Dat doe ik niet . Ik denk dat het huidige beleid van Israël op langere termijn desastreus zal zijn voor Israël.

TV-verslaafde
4 juni 2018, 14:34
Proberen terroristen te beletten om je land te infiltreren lijkt me perfect legitiem. Je grenzen beveiligen ook. Diegenen die dat willen omzeilen fysiek vernietigen zeker.
Waarom zou iemand willen naar het standpunt van een terrorist kijken ? Die mag denken wat hij wil zolang hij in gaza blijft. En als hij over het hek klimt, knalt men hem neer.

Klaar.

Dus ook dezelfde regels voor Europa?

TV-verslaafde
4 juni 2018, 14:40
Dat doe ik niet . Ik denk dat het huidige beleid van Israël op langere termijn desastreus zal zijn voor Israël.

Ja, klopt. Op langere termijn zie ik een implosie van de staat Israël zelf door twisten. Je zaait wat je oogst natuurlijk.

Lof der Zotheid
4 juni 2018, 14:48
Verdedigt u die zaken ook allemaal ? Of alleen het geval Israel.

Ik verdedig hier niets. Ik stel enkel een vraag.

Lof der Zotheid
4 juni 2018, 14:49

Waar kijkt u dan naar het standpunt van de Israëli's?

Lof der Zotheid
4 juni 2018, 14:50
Klaar.

Dus ook dezelfde regels voor Europa?

Dat zou toch eens een uitstekend idee zijn. Een hoop problemen en ergernis zouden Europa daarmee bespaard gebleven zijn.

atmosphere
4 juni 2018, 14:55

Het neerknallen van burgers is legitiem volgens wie ??
geef daar eens antwoord op.
Uw favoriete woordje terroristen heeft geen enkele betekenis , letterlijk niet om dat er geen consensus bestaat over de definitie er van.
U noemt iedereen die iets onderneemt tegen Israël terrorist, dat slaat nergens op.

Feit is dat de Palestijnen het recht hebben om tegen illegale bezetting / illegale blokkade in opstand te komen volgens internationaal recht. In alle pro Israëlische propaganda wordt dit altijd weggelaten, zodat het net lijkt alsof Israël zonder goede reden aangevallen wordt.

Een grens is de overgang van de ene soevereine staat naar een andere soevereine staat. Daar is tussen Israël en Gaza geen sprake van omdat Gaza onderdeel is van de door Israël bezette gebieden.

atmosphere
4 juni 2018, 15:09
Waar kijkt u dan naar het standpunt van de Israëli's?

Wie rekening houd met de belangen van de burgers van Israël op de langere termijn moet het huidige beleid afkeuren ondanks het feit dat de meerderheid in Israël er voorstander van is .

Lof der Zotheid
4 juni 2018, 15:15
Wie rekening houd met de belangen van de burgers van Israël op de langere termijn moet het huidige beleid afkeuren ondanks het feit dat de meerderheid in Israël er voorstander van is .

Met andere woorden, u kijkt niet naar het standpunt van de Israëli's, enkel naar dat van de palestijnen. Nogal eenzijdig...

atmosphere
4 juni 2018, 15:33

Stel voor : Tel Aviv wordt aan puin geschoten / gebombardeerd dan zou dat alle reden zijn om met grootschalig geweld terug te slaan, niet? En dan komt er iemand die tegen u zegt dat de Israëli die terug slaan terroristen zijn die afgeschoten moeten worden.
Beetje extremistisch standpunt niet?

Pandareus
4 juni 2018, 15:46
Het neerknallen van burgers is legitiem volgens wie ??
geef daar eens antwoord op.
Uw favoriete woordje terroristen heeft geen enkele betekenis , letterlijk niet om dat er geen consensus bestaat over de definitie er van.
U noemt iedereen die iets onderneemt tegen Israël terrorist, dat slaat nergens op.

Feit is dat de Palestijnen het recht hebben om tegen illegale bezetting / illegale blokkade in opstand te komen volgens internationaal recht. In alle pro Israëlische propaganda wordt dit altijd weggelaten, zodat het net lijkt alsof Israël zonder goede reden aangevallen wordt.

Een grens is de overgang van de ene soevereine staat naar een andere soevereine staat. Daar is tussen Israël en Gaza geen sprake van omdat Gaza onderdeel is van de door Israël bezette gebieden.

Het neerknallen van terroristen die over de grens proberen te raken is legitiem voor de soldaten die dat doen aangezien ze dat in opdracht en met akkoord van de israelische regering doen.
Daar is het zonneklaar. Waar ik het moeilijker mee heb, is dodelijk geweld tegen elementen die nog niet fysiek bij de grens waren. Daar zijn vragen bij te stellen.

Op de rest van je nogal hysterische rant ga ik liever niet in, het is 100% herhaling ad infinitum.

Pandareus
4 juni 2018, 15:58

De enigen die daar iets relevant over te vertellen hebben is net die israëlische bevolking hoor... :roll:

Ik denk niet dat die veel interesse hebben aan advies van pallywood fans over hun belangen...

De haan gaat ook geen advies nodig hebben van de vos in verband met de veiligheid van zijn kippenhok. :mrgreen:

Pandareus
4 juni 2018, 16:03
Stel voor : Tel Aviv wordt aan puin geschoten / gebombardeerd dan zou dat alle reden zijn om met grootschalig geweld terug te slaan, niet? En dan komt er iemand die tegen u zegt dat de Israëli die terug slaan terroristen zijn die afgeschoten moeten worden.

Degene die het wil proberen om Tel Aviv aan te vallen moet dat maar doen hee, en dan de gevolgen dragen als het betrokken land naar de middelleeuwen zal gebombardeerd worden.

Verder lijkt je rare poging tot vergelijking me niet helemaal gelukt, aangezien er geen enkel verschil is tussen een gazoen die probeert over het hek te klauteren met een bom, of een buitenlandse soldaat die israël aanvalt. Beiden zijn legitieme doelwitten, dus is neutralisatie het logische gevolg. En uiteraard past israël dan dezelfde doctrine toe : disproportionele retaliatie tegenover de agressor.

Kijk maar naar de mislukte pogingen van Iran via Syrië recent.

Gamla
4 juni 2018, 17:19
Het lijkt me volledig normaal om Tel Aviv met een kernaanval te bedreigen.
Weet je ook waarom? Zij zijn de oorzaak van al die vreemdelingen hier.

Tamam
4 juni 2018, 18:31

:roll:

maddox
4 juni 2018, 19:10

Tot nu is elke poging Tel Aviv tot puin te herleiden afgeslagen en hebben de pogingnemers een ferm pak slaag gekregen.
Ik heb zo het vermoeden dat een geslaagde poging tot meer steden in puin gaat uitmonden, en niet alleen in Israël.

Pandareus
4 juni 2018, 20:58

https://memegenerator.net/img/instances/500x/31613199/not-sure-if-he-is-a-retarded-moron-or-a-moronic-retard.jpg

atmosphere
6 juni 2018, 17:09
Het neerknallen van terroristen die over de grens proberen te raken is legitiem voor de soldaten die dat doen aangezien ze dat in opdracht en met akkoord van de israelische regering doen.

De schuld ligt dus bij de opdrachtgevers binnen de regering , zij doen iets wat niet legitiem is.

Daar is het zonneklaar. Waar ik het moeilijker mee heb, is dodelijk geweld tegen elementen die nog niet fysiek bij de grens waren. Daar zijn vragen bij te stellen.

Ga vooral verder met het promoten van het idee dat iemand die wel fysiek bij de grens komt wel afgeschoten mag worden. Daarmee laat de mooi zien hoe zeer Israel ontspoord is en alle gevoel voor wat acceptabel is en wat niet heeft verloren.

Mensen zonder vuurwapen die aan het grenshek komen verdienen direct de doodstraf . Dat is uw positie en die van de Israëlische regering.
Een prima steun betoog voor de Palestijnen!

atmosphere
6 juni 2018, 17:13
Tot nu is elke poging Tel Aviv tot puin te herleiden afgeslagen en hebben de pogingnemers een ferm pak slaag gekregen.
Ik heb zo het vermoeden dat een geslaagde poging tot meer steden in puin gaat uitmonden, en niet alleen in Israël.

Dat is heel geweldig, maar dat was mijn punt niet.
Ik gaf dat voorbeeld om duidelijk te maken hoe logisch het verzet van de Palestijnen (niet hamas) is.

atmosphere
6 juni 2018, 17:44
De enigen die daar iets relevant over te vertellen hebben is net die israëlische bevolking hoor...

Ik denk niet dat die veel interesse hebben aan advies van pallywood fans over hun belangen...

De haan gaat ook geen advies nodig hebben van de vos in verband met de veiligheid van zijn kippenhok.
__________________ Dus het volk heeft altijd gelijk?

los van het voorgaande :
in 2014 is niet tel aviv maar gaza platgebombardeerd voor de zoveelste keer .
Maar zij mogen als reactie niet eens gaan 'rellen' bij de grens !! terwijl na een bombardement op tel aviv elke gewelddadige reactie volledig legitiem zou zijn in uw ogen.

maddox
6 juni 2018, 17:57
Dus het volk heeft altijd gelijk?
Volgens mij zelden. Maar ik steek die mening niet onder stoelen of banken.

los van het voorgaande :
Maar zij mogen als reactie niet eens gaan 'rellen' bij de grens !! terwijl na een bombardement op tel aviv elke gewelddadige reactie volledig legitiem zou zijn in uw ogen.
Ze mogen wel rellen bij de grens, net zoals1ls proberen Tel Aviv tot puin te herleiden, maar er zijn gevolgen aan verbonden.

Niet zagen dat het niet het gewenste effect heeft.

sepper
6 juni 2018, 19:02

los van het voorgaande :

In 2014 heeft Israel een kleine 5000 bommen gedropt. Vanuit Gaza zijn er 4036 raketten en mortieren afgevuurd op Israel. Dit is volledig in balans.

Die raketten zijn niet onschuldig, er zijn nog steeds 6 israelische burgers omgekomen door deze raketten. Ook 2 militairen. Mij lijkt het ook dat dit oorlogsmisdaden zijn door Hamas omdat het gericht is naar de burgerbevolking van Israel.

Maar beeld je eens in dat in Israel ook een bende debielen en marginalen leven die geen gebruik maken van:

- verplichte versterkte kamers (bunkers) in elk huis
- schuilplaatsen op elke hoek van de straat
- luchtalarmen
- iron dome
- tzeva adom systemen
- sensoren die automatisch lanceringen detecteren
- ...

De slachtoffers langs Israelische zijde zouden een pak hoger zijn.

Je ziet dit niet en vindt het blijkbaar ok dat Israelische burgers uitgemoord worden, of toch gepoogd tot.

Pandareus
6 juni 2018, 19:17
De schuld ligt dus bij de opdrachtgevers binnen de regering , zij doen iets wat niet legitiem is.

Ga vooral verder met het promoten van het idee dat iemand die wel fysiek bij de grens komt wel afgeschoten mag worden. Daarmee laat de mooi zien hoe zeer Israel ontspoord is en alle gevoel voor wat acceptabel is en wat niet heeft verloren.

Mensen zonder vuurwapen die aan het grenshek komen verdienen direct de doodstraf . Dat is uw positie en die van de Israëlische regering.
Een prima steun betoog voor de Palestijnen!

De oplossing ligt toch voor de hand ? Van het hek afblijven en er zal niets gebeuren. Waarom zou het niet 'acceptabel' zijn dat een staat infiltranten afknalt die de grens overschrijden ? Wie anders dan die staat mag beslissen wat ze doet om haar grens en bevolking te beveiligen ?

Pandareus
6 juni 2018, 19:21

los van het voorgaande :

En waarom zijn ze platgebombardeerd ? Omdat ze het weer eens niet konden laten om raketten af te vuren op Israël.

Wees gerust : bij de volgende poging zal de reactie nog stukken zwaarder zijn. Blijkbaar is dat het enige dat ze begrijpen : erop kloppen. Dan is het best om direct hard te kloppen.

sepper
6 juni 2018, 19:47
De oplossing ligt toch voor de hand ? Van het hek afblijven en er zal niets gebeuren. Waarom zou het niet 'acceptabel' zijn dat een staat infiltranten afknalt die de grens overschrijden ? Wie anders dan die staat mag beslissen wat ze doet om haar grens en bevolking te beveiligen ?

²

atmosphere
6 juni 2018, 21:59
Volgens mij zelden. Maar ik steek die mening niet onder stoelen of banken.

Ze mogen wel rellen bij de grens, net zoals1ls proberen Tel Aviv tot puin te herleiden, maar er zijn gevolgen aan verbonden.

Niet zagen dat het niet het gewenste effect heeft.

Die demonstraties zijn iets heel anders als tel aviv bombarderen natuurlijk.
Zwaar geweld gebruiken bij de demonstraties is niet nodig en zeker niet legitiem , vandaar dat er veel ophef over is . Dat Israel er steeds mee wegkomt is het probleem waartegen druk moet worden uitgeoefend, er moeten sancties komen tegen Israel .

Pandareus
6 juni 2018, 22:21
Zwaar geweld gebruiken bij de demonstraties is niet nodig en zeker niet legitiem , vandaar dat er veel ophef over is . Dat Israel er steeds mee wegkomt is het probleem waartegen druk moet worden uitgeoefend, er moeten sancties komen tegen Israel .

Zal niet gebeuren, dat raakt nooit door de veiligheidsraad zoals iedereen weet. En trouwens, er zou geen geweld nodig zijn moesten ze van de grens blijven.

atmosphere
6 juni 2018, 22:51
In 2014 heeft Israel een kleine 5000 bommen gedropt. Vanuit Gaza zijn er 4036 raketten en mortieren afgevuurd op Israel. Dit is volledig in balans. Dat is de grootste grap ooit gemaakt !
opgevoerd vuurwerk is net iets anders als de Israelische bommen.

Die raketten zijn niet onschuldig, er zijn nog steeds 6 israelische burgers omgekomen door deze raketten. Ook 2 militairen. Mij lijkt het ook dat dit oorlogsmisdaden zijn door Hamas omdat het gericht is naar de burgerbevolking van Israel. Ja , dat zijn ook oorlogsmisdaden.

Maar beeld je eens in dat in Israel ook een bende debielen en marginalen leven die geen gebruik maken van:

- verplichte versterkte kamers (bunkers) in elk huis
- schuilplaatsen op elke hoek van de straat
- luchtalarmen
- iron dome
- tzeva adom systemen
- sensoren die automatisch lanceringen detecteren
- ... Tijdens operatie cast lead was er nog geen iron dome en toch nog steeds zo weinig slachtoffers . Bijna alle raketten halen niet eens de bevolkte gebieden.
In Gaza mag men geen schuilkelders hebben , wanneer die wel gebouwd worden zijn het "hamas kelders" die platgebombardeerd worden.
En tegen zware bommen kun je geen kelders bouwen die nuttig zijn, tenzij heel diep onder de grond. De geringe schade en het lage aantal doden in Israel liggen aan het feit dat het geen raketten zijn die vanuit gaza komen .

De slachtoffers langs Israelische zijde zouden een pak hoger zijn. Dat denk ik van niet, er zijn ook bijna geen huizen beschadigd in 2014 in Israel en bij eerdere 'aanvallen' ook niet.

Je ziet dit niet en vindt het blijkbaar ok dat Israelische burgers uitgemoord worden, of toch gepoogd tot.

En waaruit haalt u dat ?

Al dat eenzijdige geklets over de veiligheid van Israel is te ziek voor woorden , kennelijk is de veiligheid van de Palestijnen niet van belang terwijl daar om de paar jaar alles aan puin geschoten word. Dat is pas dreiging , reële dreiging , geen vermeende fictieve dreiging.

maddox
6 juni 2018, 23:23
Het verschil is dat Israël geen religie wil vernietigen. Op zijn ergst de overlevenden deporteren,
Zwaar geweld gebruiken bij de demonstraties is niet nodig Kumabaya zingen in nog nuttelozer.[/QUOTE]
En zeker niet legitiem , vandaar dat er veel ophef over is . Dat Israel er steeds mee wegkomt is het probleem waartegen druk moet worden uitgeoefend, er moeten sancties komen tegen Israel .
Ga ervoor, zaag en klaag erop los. Mare , stop dan effe met hypocriet te wezen en zeik even hard op China in de Tibet affaire. Start daar eens een draad over.
Zal niet gebeuren, want Tibetanen zijn geen moslims, en Chinezen geen Joden.

Pandareus
7 juni 2018, 06:34
Dat is de grootste grap ooit gemaakt !
opgevoerd vuurwerk is net iets anders als de Israelische bommen.

Zijn ze dan achterlijk misschien, dat ze dat 'vuurwerk' blijven in grote aantallen bouwen terwijl je altijd zegt dat er al zo weinig materiaal de strip binnenmag ? En zijn ze dan idioot, omdat ze dat 'vuurwerk' blijven afvuren op Israël ?

Ja , dat zijn ook oorlogsmisdaden.

Geen probleem, Israël pakt dat wel aan, gewoon de aanslagplegers elimineren.

Tijdens operatie cast lead was er nog geen iron dome en toch nog steeds zo weinig slachtoffers . Bijna alle raketten halen niet eens de bevolkte gebieden.

Alle burgers in Israël die dicht tegen Gaza wonen hebben schuilkelders, scholen hebben dat ook. Heel de maatschappij daar volgt dril oefeningen om bij het minste signaal direct naar de kelders te gaan. Koppel dat aan enkele zeer gesofisticeerde early warning systemen voor inkomende raketten en je krijgt als resultaat dat er idd nauwelijks slachtoffers vallen.

Efficiënt hee ? :lol:

In Gaza mag men geen schuilkelders hebben , wanneer die wel gebouwd worden zijn het "hamas kelders" die platgebombardeerd worden.

Schuilkelders in Hamas ? Dat zal dan wel zijn voor Haniyeh en consoorten in te kruipen zeker ?

En tegen zware bommen kun je geen kelders bouwen die nuttig zijn, tenzij heel diep onder de grond.

De Hamas en palestinian jihad mollen weten zeer goed hoe ze diep kunnen graven hoor, verschillende van hun ontdekte en vernietigde tunnels gingen 18 meter diep. Zo proberen ze de Egyptische en Israëlische militairen te omzeilen.
De geringe schade en het lage aantal doden in Israel liggen aan het feit dat het geen raketten zijn die vanuit gaza komen .

Zijn het dan per airpost afgeleverde geschenkjes voor de Israëlische bevolking van het grensgebied ? Wat zit je hier nu eigenlijk te beweren man ? Raketten die geen raketten zijn ? Welke pirouettes ga je nog uitvinden ?

Dat denk ik van niet, er zijn ook bijna geen huizen beschadigd in 2014 in Israel en bij eerdere 'aanvallen' ook niet.

Toont aan dat het israëlisch veiligheidsbeleid (bijna) 100% werkt.
Je bereikt dat percentage door een jarenlange volgehouden combinatie van verschillende zaken :
-een blokkade met enkel gecontroleerde import/export
-absoluut geen verkeer van personen
-een netwerk van bunkers en goed ingestudeerde procedures bij luchtalarm
-hermetisch afgeschermde en permanent bewaakte grensperimeter
-technologische middelen die raketten zowel als mortieren vanaf de lancering kunnen volgen, hun baan berekenen en pas reageren als er gevaar dreigt (= Iron Dome)
-systematisch elke aanval vergelden zonder ook maar 1 uitzondering, en steeds met disproportioneel geweld
-aangezien Hamas daar de dienst uitmaakt, alle retaliatie op hen richten, zij moeten de andere Jihadi's maar onder de knoet houden.
-creatie van een ondergrondse metalen muur, om mollepijpen richting israël onmogelijk te maken
-een electronisch systeem dat israël toelaat om tunnels in gaza snel te ontdekken vanaf de start van de graafwerken. Zodat ze die kunnen bombarderen als ze bijna af zijn :lol:
-de luchtmacht levert als vriendendienst aan Egypte ook gratis bombardementen af als er vanuit Rafah nieuwe tunnels richting Egypte komen

En het werkt hee ? Alle indicaties tonen aan dat Hamas redelijk radeloos is, dat ze puur nog voor de show aanvallen voeren om toch nog hun bestaan aan hun sponsors te kunnen rechtvaardigen.
En waaruit haalt u dat ?

Al dat eenzijdige geklets over de veiligheid van Israel is te ziek voor woorden , kennelijk is de veiligheid van de Palestijnen niet van belang terwijl daar om de paar jaar alles aan puin geschoten word. Dat is pas dreiging , reële dreiging , geen vermeende fictieve dreiging.

Dat is de zorg van de autoriteit van de gaza strip, dus Hamas aangezien PA daar machteloos is. Uiteraard is dat het probleem niet van hun buurlanden.

zonbron
7 juni 2018, 06:58
David Duke 'Trump is Playing 3D Chess'
https://www.youtube.com/watch?v=sap-miOXYlE

De uiterst korte intro is DD, volgende wat anders (*).

Ter opmerking: (*)zb staat niet noodzakelijk achter alle verkondigde meningen

atmosphere
7 juni 2018, 15:08
Zijn ze dan achterlijk misschien, dat ze dat 'vuurwerk' blijven in grote aantallen bouwen terwijl je altijd zegt dat er al zo weinig materiaal de strip binnenmag ? En zijn ze dan idioot, omdat ze dat 'vuurwerk' blijven afvuren op Israël ?

Geen probleem, Israël pakt dat wel aan, gewoon de aanslagplegers elimineren.

Alle burgers in Israël die dicht tegen Gaza wonen hebben schuilkelders, scholen hebben dat ook. Heel de maatschappij daar volgt dril oefeningen om bij het minste signaal direct naar de kelders te gaan. Koppel dat aan enkele zeer gesofisticeerde early warning systemen voor inkomende raketten en je krijgt als resultaat dat er idd nauwelijks slachtoffers vallen.

Efficiënt hee ? :lol:

Schuilkelders in Hamas ? Dat zal dan wel zijn voor Haniyeh en consoorten in te kruipen zeker ?

De Hamas en palestinian jihad mollen weten zeer goed hoe ze diep kunnen graven hoor, verschillende van hun ontdekte en vernietigde tunnels gingen 18 meter diep. Zo proberen ze de Egyptische en Israëlische militairen te omzeilen.

Zijn het dan per airpost afgeleverde geschenkjes voor de Israëlische bevolking van het grensgebied ? Wat zit je hier nu eigenlijk te beweren man ? Raketten die geen raketten zijn ? Welke pirouettes ga je nog uitvinden ?

Toont aan dat het israëlisch veiligheidsbeleid (bijna) 100% werkt.
Je bereikt dat percentage door een jarenlange volgehouden combinatie van verschillende zaken :
-een blokkade met enkel gecontroleerde import/export
-absoluut geen verkeer van personen
-een netwerk van bunkers en goed ingestudeerde procedures bij luchtalarm
-hermetisch afgeschermde en permanent bewaakte grensperimeter
-technologische middelen die raketten zowel als mortieren vanaf de lancering kunnen volgen, hun baan berekenen en pas reageren als er gevaar dreigt (= Iron Dome)
-systematisch elke aanval vergelden zonder ook maar 1 uitzondering, en steeds met disproportioneel geweld
-aangezien Hamas daar de dienst uitmaakt, alle retaliatie op hen richten, zij moeten de andere Jihadi's maar onder de knoet houden.
-creatie van een ondergrondse metalen muur, om mollepijpen richting israël onmogelijk te maken
-een electronisch systeem dat israël toelaat om tunnels in gaza snel te ontdekken vanaf de start van de graafwerken. Zodat ze die kunnen bombarderen als ze bijna af zijn :lol:
-de luchtmacht levert als vriendendienst aan Egypte ook gratis bombardementen af als er vanuit Rafah nieuwe tunnels richting Egypte komen

En het werkt hee ? Alle indicaties tonen aan dat Hamas redelijk radeloos is, dat ze puur nog voor de show aanvallen voeren om toch nog hun bestaan aan hun sponsors te kunnen rechtvaardigen.
En waaruit haalt u dat ?

Dat is de zorg van de autoriteit van de gaza strip, dus Hamas aangezien PA daar machteloos is. Uiteraard is dat het probleem niet van hun buurlanden.

En dus ook de zorg van Israel !! omdat zij verantwoordelijk zijn voor de gebieden die zij bezetten. Heel de boel dichtgooien , maar geen enkele verantwoordelijkheid voor de gevolgen er van , dat slaat nergens op.

Dat gepronk met Israëlische veiligheidsmaatregelen hoe geweldig en efficient
ze zijn doet geen reet af aan het criminele karakter van het Israëlische beleid
En de Palestijnen hebben er niets aan , die blijven maar in de door Israel gebouwde kooi vastzitten . Het beleid van Israel is niet geslaagd.

Als werkgevers door middel van hun beleid zichzelf enorm weten te verrijken , is dat dan een geslaagd beleid ? ja voor de werkgevers wel, maar zij zijn niet de enigste met belangen .

En het gebrek aan slachtoffers bij Palestijnse raketaanvallen is niet te danken aan de veiligheidsmaatregelen maar aan het feit dat het geen raketten zijn .

Pandareus
7 juni 2018, 15:56
En dus ook de zorg van Israel !! omdat zij verantwoordelijk zijn voor de gebieden die zij bezetten. Heel de boel dichtgooien , maar geen enkele verantwoordelijkheid voor de gevolgen er van , dat slaat nergens op.

Zever. Israël draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor Gaza en heeft daar overigens nul komma nul autoriteit. De 'gevolgen' zijn het laatste van hun zorgen overigens. Dit draait maar om 1 ding remember ? Om de veiligheid van Israël. Zolang er maar 1 kiezelsteen naar de grens zal worden gesmeten gaat de blokkade aangehouden worden. Eeuwig desnoods.

Dat gepronk met Israëlische veiligheidsmaatregelen hoe geweldig en efficient
ze zijn doet geen reet af aan het criminele karakter van het Israëlische beleid
En de Palestijnen hebben er niets aan , die blijven maar in de door Israel gebouwde kooi vastzitten .

Dat de palestijnen er niets aan hebben is de zorg niet van israël. Dat hun bevolking veilig is, is hun enige zorg.

Het beleid van Israel is niet geslaagd.

Natuurlijk wel, want er vallen geen doden meer aan HUN kant.

Als werkgevers door middel van hun beleid zichzelf enorm weten te verrijken , is dat dan een geslaagd beleid ? ja voor de werkgevers wel, maar zij zijn niet de enigste met belangen .

irrelevante opmerking in deze casus.

En het gebrek aan slachtoffers bij Palestijnse raketaanvallen is niet te danken aan de veiligheidsmaatregelen maar aan het feit dat het geen raketten zijn .

:roll: neen, het zijn kerstgeschenkjes, suikerspinnen en smoutebollen...

Tamam
8 juni 2018, 16:47
het zijn brolraketten die vaak de grens zelf niet overgeraken, en als ze het doen in een veld vallen en zelf niet ontploffen.

TheFourHorsemen
8 juni 2018, 17:12
het zijn brolraketten die vaak de grens zelf niet overgeraken, en als ze het doen in een veld vallen en zelf niet ontploffen.

Het zijn brolraketten net dankzij de blokkade.

Tamam
8 juni 2018, 18:21

nope bij het afvuren zijn ze al brol. iron dome heeft daar niks mee te maken.

maddox
8 juni 2018, 18:27
Ik zou zeggen, lever goede raketten aan de vrijheidsstrijders en geniet van het resultaat.

atmosphere
9 juni 2018, 01:51

Nee , er worden 'raketten' geschoten dankzij de blokkade en alles dat er aan vooraf ging.

k zou zeggen, lever goede raketten aan de vrijheidsstrijders en geniet van het resultaat. Dan zal Israel de blokkade moeten gaan beëindigen.
want dan bestaat het risico dat ook zij met meer dan 2000 doden geconfronteerd worden, niet vreemd na decennia lange onderdrukking.

atmosphere
9 juni 2018, 02:29
Zever. Israël draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor Gaza en heeft daar overigens nul komma nul autoriteit. De 'gevolgen' zijn het laatste van hun zorgen overigens. Dit draait maar om 1 ding remember ? Om de veiligheid van Israël. Zolang er maar 1 kiezelsteen naar de grens zal worden gesmeten gaat de blokkade aangehouden worden. Eeuwig desnoods. U ontwijkt mijn vragen en opmerkingen steeds en blijft.
Geen autoriteit ?
Dat is hetzelfde als zeggen dat gevangenis bewaarders geen autoriteit hebben over de gevangenen, zij zitten immers zelf niet in de cellen.

Bij u draait het maar om 1 ding en dat is Israël, aan Palestijnen heeft u schijt. Dat is geen feit dat is uw visie op deze zaak.

Dat de palestijnen er niets aan hebben is de zorg niet van israël. Dat hun bevolking veilig is, is hun enige zorg. Vandaar dat ze driftig blijven doorgaan met de bouw illegale nederzettingen, dat doe je niet wanneer je alleen veiligheid wil.
De boel onderdrukken is ook niet bepaald goed voor de veiligheid, dat creëert vijandigheid. Een keuze die zij zelf gemaakt hebben. Die zieligdoenerij van Israël over hun veiligheid komt mij de strot uit, en die van de internationale gemeenschap

Natuurlijk wel, want er vallen geen doden meer aan HUN kant. En waarom is dat geslaagd terwijl er veel meer doden vallen aan de andere kant , leg dat eens serieus uit !

irrelevante opmerking in deze casus. Het is geen opmerking maar een vergelijking

:roll: neen, het zijn kerstgeschenkjes, suikerspinnen en smoutebollen...
vergeleken bij de 1000 kilo bommen van Israel zijn ze dat zeker.

maddox
9 juni 2018, 03:00
Genieten van Israëli doden, moet kunnen volgens Atmosphere.
Hij vind de blokkade dan ook jammer.

En weerom komt de nederzettingspolitiek boven water , terwijl er geen Israëli baksteen meer te vinden is in Gaza.(of puin, of naar de helmen der grensbewakers geflikkerd)

Maar het resultaat tot op heden is dat er minder tot geen aanvallen op Israël meer zijn.

Pandareus
9 juni 2018, 06:22
Nee , er worden 'raketten' geschoten dankzij de blokkade en alles dat er aan vooraf ging.

Dan zal Israel de blokkade moeten gaan beëindigen.
want dan bestaat het risico dat ook zij met meer dan 2000 doden geconfronteerd worden, niet vreemd na decennia lange onderdrukking.

Dat risico is onbestaande, zelfs al zou Hamas er opnieuw in slagen om iraanse raketten binnen te smokkelen.
Moesten zij echt een barrage van raketten op Israël afvuren, dan zal het leger hen gewoon vernietigen. Dan zal een operatie als Protective Edge daarmee vergeleken kunnen worden als een toeristisch uitstapje. En recent heeft Haniyeh in Egypte te horen gekregen dat die laatste in dat geval gewoon passief gaan toekijken...

Pandareus
9 juni 2018, 06:33
U ontwijkt mijn vragen en opmerkingen steeds en blijft.
Geen autoriteit ?
Dat is hetzelfde als zeggen dat gevangenis bewaarders geen autoriteit hebben over de gevangenen, zij zitten immers zelf niet in de cellen.

Geen autoriteit, israël bewaakt enkel zijn buitengrens met een ander land : gaza.
Bij u draait het maar om 1 ding en dat is Israël, aan Palestijnen heeft u schijt. Dat is geen feit dat is uw visie op deze zaak.

Ik begrijp Israël volkomen in hun manier om hun veiligheid te waarborgen. Dat doe je ten koste van alles. De gevolgen zijn voor rekening van diegene die hen proberen aan te vallen. Niet hun probleem dus.

Vandaar dat ze driftig blijven doorgaan met de bouw illegale nederzettingen, dat doe je niet wanneer je alleen veiligheid wil.

Israël heeft nul komma 0 nederzettingen in gaza, je verkoopt wartaal.

De boel onderdrukken is ook niet bepaald goed voor de veiligheid, dat creëert vijandigheid.

Dat mag, en is eigenlijk irrelevant. Veiligheid is iets dat zij zelf moeten over waken. De dag dat zij die laten afhangen van keuzes van hun buren of tegenstanders is de dag dat zijn hun eigen graf beginnen te delven.

Een keuze die zij zelf gemaakt hebben. Die zieligdoenerij van Israël over hun veiligheid komt mij de strot uit, en die van de internationale gemeenschap

:lol:

En waarom is dat geslaagd terwijl er veel meer doden vallen aan de andere kant , leg dat eens serieus uit !

Het doel is : geen doden of gekwetsten aan eigen kant van de grens. Als dat objectief bereikt is, is hun politiek uiterst succesvol. Het aantal doden aan de overkant is daarbij geen parameter in de afweging die gemaakt moet worden.

Het is geen opmerking maar een vergelijking

vergeleken bij de 1000 kilo bommen van Israel zijn ze dat zeker.

En ze hebben voldoende voorraad om dit eindeloos vol te houden. En de wil om dat te doen, zolang het nodig is.

Hamas Gazoenen lijken wel mensen die blijven tegen de wind in pissen, en telkens kwaad naar huis keren dat hun schoenen en hun broek ondergezeikt is.

Pandareus
9 juni 2018, 06:36
Genieten van Israëli doden, moet kunnen volgens Atmosphere.
Hij vind de blokkade dan ook jammer.

En weerom komt de nederzettingspolitiek boven water , terwijl er geen Israëli baksteen meer te vinden is in Gaza.(of puin, of naar de helmen der grensbewakers geflikkerd)

Maar het resultaat tot op heden is dat er minder tot geen aanvallen op Israël meer zijn.

Juist. De blokkade werkt ontegensprekelijk. En IDF doet de rest.

atmosphere
10 juni 2018, 14:06

Ga vooral door met dat verhaal , serieus!

Pandareus
10 juni 2018, 14:30
Ga vooral door met dat verhaal , serieus!

Uiteraard doe ik dat, er is geen ander verhaal.

By the way, ofwel jouw 'vredevolle betogers' ofwel die 'krachteloze Hamas' heeft weer eens een lap tegen hun smoel gekregen. Israël heeft een tunnel van 3 kilometer lengte die op 3 meter diepte in zee een uitgang had gebombardeerd. Ze volgden de progressie van die tunnel al maanden, en hebben beslist pas op het laatste moment de boel op te blazen.

De duikers van Hamas zullen een andere manier moeten zoeken om Israël aan te vallen. Weeral mislukt :lol::lol::lol:

https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5283568,00.html

atmosphere
10 juni 2018, 14:47
Zal niet gebeuren, dat raakt nooit door de veiligheidsraad zoals iedereen weet. En trouwens, er zou geen geweld nodig zijn moesten ze van de grens blijven.

U sluit mensen op in een kooi en als ze een poging wagen er uit te breken zegt u "er zou geen geweld nodig zijn moesten ze van de tralies blijven"
Nergens anders ter wereld kunnen hebben mensen niet eens de optie om te vluchten.
Voordat de de vergaande blokkade er was en voor dat hamas er was , zagen we ook al een situatie met vergaande gevolgen voor de bevolking , een situatie die hoe dan ook gewelddadige reacties uitlokte.

De blokkade heeft gezorgd voor nog meer geweld tegen Gaza , en is dus geen succes.

atmosphere
10 juni 2018, 14:49
Uiteraard doe ik dat, er is geen ander verhaal.

By the way, ofwel jouw 'vredevolle betogers' ofwel die 'krachteloze Hamas' heeft weer eens een lap tegen hun smoel gekregen. Israël heeft een tunnel van 3 kilometer lengte die op 3 meter diepte in zee een uitgang had gebombardeerd. Ze volgden de progressie van die tunnel al maanden, en hebben beslist pas op het laatste moment de boel op te blazen.

De duikers van Hamas zullen een andere manier moeten zoeken om Israël aan te vallen. Weeral mislukt :lol::lol::lol:

https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5283568,00.html

Wat wil u hier nu eigenlijk mee duidelijk maken of zeggen ?
Dat Israël sterker is dan Hamas ?

Betogers zonder vuurwapens zijn inderdaad betogers. Hamas interesseert mij geen drol , het gaat om de bevolking, zij hebben erg goede redenen kwaad te zijn op Israël. Waarom die nutteloze meldingen uit de Israëlische media ?

atmosphere
10 juni 2018, 15:11
Noem mij eens 1 land waar mensen worden doodgeschoten wanneer zij een grens naderen of aanraken !
Dan moet u ver terug in de tijd .

Het is lachwekkend te zien hoe de Israëlische propaganda machine er alles aan doet om van het naderen of aanraken van een grens , probeert een verschrikkelijke misdaad tegen de mensheid te maken. Dit om hun onderontwikkelde middeleeuwse reacties op de demonstraties te rechtvaardigen.

Elke denkbare vorm van verzet tegen Israël moet vertaalt worden naar een enorme bedreiging , een enorme misdaad, dat gaat op voor tunnels , stenen , kites , demonstranten, demonstraties.

maddox
10 juni 2018, 18:37
Noem mij eens 1 land waar mensen worden doodgeschoten wanneer zij een grens naderen of aanraken !
Dan moet u ver terug in de tijd .ongeveer 1 seconde. Noord Korea. Met het verschil dat de beide kanten van de grens dodelijk zijn.

Pandareus
10 juni 2018, 20:16
U sluit mensen op in een kooi en als ze een poging wagen er uit te breken zegt u "er zou geen geweld nodig zijn moesten ze van de tralies blijven"
Nergens anders ter wereld kunnen hebben mensen niet eens de optie om te vluchten.
Voordat de de vergaande blokkade er was en voor dat hamas er was , zagen we ook al een situatie met vergaande gevolgen voor de bevolking , een situatie die hoe dan ook gewelddadige reacties uitlokte.

De blokkade heeft gezorgd voor nog meer geweld tegen Gaza , en is dus geen succes.

De enige maatstaf om het succes van de blokkade door te meten is het ontbreken van slachtoffers in Israël, en materiële schade in israël.

Dan kun je er niet naast kijken dat de blokkade zijn effect niet mist en zeeeeeer succesvol is. Toegegeven, nog geen 100% maar men werkt eraan.

Pandareus
10 juni 2018, 20:24
Wat wil u hier nu eigenlijk mee duidelijk maken of zeggen ?
Dat Israël sterker is dan Hamas ?

Betogers zonder vuurwapens zijn inderdaad betogers. Hamas interesseert mij geen drol , het gaat om de bevolking, zij hebben erg goede redenen kwaad te zijn op Israël. Waarom die nutteloze meldingen uit de Israëlische media ?

De bevolking zou puur theoretisch het probleem en de interesse van Hamas moeten zijn. Maar in werkelijkheid vegen ze hun zak aan hun bevolking.
Of jij als snowflake interesse hebt in Hamas speelt geen enkele rol : Hamas is de autoriteit in Gaza dus als men een raket afvuurt richting israël, een mortier afvuurt, een vlieger met een brandbom eraan of desnoods een kiezelsteen die men gooit naar het hek dan is dat het probleem van Hamas die daarvoor moet gebombardeerd worden en liefst zo zwaar mogelijk.

Pandareus
10 juni 2018, 20:27
Dan moet u ver terug in de tijd .

Het is lachwekkend te zien hoe de Israëlische propaganda machine er alles aan doet om van het naderen of aanraken van een grens , probeert een verschrikkelijke misdaad tegen de mensheid te maken. Dit om hun onderontwikkelde middeleeuwse reacties op de demonstraties te rechtvaardigen.

Elke denkbare vorm van verzet tegen Israël moet vertaalt worden naar een enorme bedreiging , een enorme misdaad, dat gaat op voor tunnels , stenen , kites , demonstranten, demonstraties.

Waarom ga je eigenlijk niet mee tunnels graven met Hamas richting Israël ? Je bent daar toch zo een fan van ?

atmosphere
10 juni 2018, 20:56
Waarom ga je eigenlijk niet mee tunnels graven met Hamas richting Israël ? Je bent daar toch zo een fan van ?

Waarom gaat je niet werken bij de IDF om mensen neer te knallen aan de 'grens', je bent daar toch zon fan van?

maddox
10 juni 2018, 21:00
Waarom gaat je niet werken bij de IDF om mensen neer te knallen aan de 'grens', je bent daar toch zon fan van?

Verkeerde interpretatie. U verdedigd de Gazanen en specifiek de zeer extreem domme acties tot op het merg. Pandareus geeft alleen aan wat de realiteit is, zonder Israël te verdedigen.

atmosphere
10 juni 2018, 21:31
De bevolking zou puur theoretisch het probleem en de interesse van Hamas moeten zijn. Maar in werkelijkheid vegen ze hun zak aan hun bevolking. En Israel wel ?

Of jij als snowflake interesse hebt in Hamas speelt geen enkele rol : Hamas is de autoriteit in Gaza[/quote] Dat kan niet want gaza is onderdeel van de bezette gebieden [/quote] dus als men een raket afvuurt richting israël, een mortier afvuurt, een vlieger met een brandbom eraan of desnoods een kiezelsteen die men gooit naar het hek dan is dat het probleem van Hamas die daarvoor moet gebombardeerd worden en liefst zo zwaar mogelijk.[/QUOTE]

Voor u is het letterlijk zo dat Palestijnen helemaal niets mogen doen, zelfs geen kiezelsteen gooien , en Israël mag alles zonder daarvoor bestraft te worden.
Daar komt het op neer , of niet ?

maddox
11 juni 2018, 07:02
Voor u is het letterlijk zo dat Palestijnen helemaal niets mogen doen, zelfs geen kiezelsteen gooien , en Israël mag alles zonder daarvoor bestraft te worden.
Neen, de Palestijnen en Israëli doen wat ze willen, en de gevolgen zullen we wel zien.

Tot nu toe kan Israël gewoon doen wat ze beloven. De Gazanen in Gaza houden, en verkozen leiders binnen Gaza zijn verantwoordelijk voor hun verkiezers.
Dat het doden binnen Gaza oplevert is een "spijtige" bijzaak.

Pandareus
11 juni 2018, 07:29
QUOTE=atmosphere;8735991]En Israel wel ?

Uiteraard is dat zo.

Voor u is het letterlijk zo dat Palestijnen helemaal niets mogen doen, zelfs geen kiezelsteen gooien

Correctie : voor Israël is dat letterlijk zo.

, en Israël mag alles zonder daarvoor bestraft te worden.

Neen, Israël doet dat gewoon. En er is niemand die in staat is om te proberen of ze hen kunnen dwingen om daarmee op te houden.

Lof der Zotheid
11 juni 2018, 08:56

Erg hé.

Lof der Zotheid
11 juni 2018, 08:57

Oeioei, nog erger...

maddox
11 juni 2018, 19:41

Iron Dome schiet ook "echte raketten" uit de lucht. Laat Iran maar leveren.

Of toch niet, een salvo van Iron Dome kost pakken meer dan een betonpuinschapenkeutelsuikerbrolraket.

Dus laat de vrijheidsstrijders maar zichzelf in de voet schieten.

Gloria
11 juni 2018, 22:01
Egypte vernielt duizenden huizen bij de grens met Gaza om een bufferzone te installeren. Slaat protesten keihard neer.
In Syrië duizend Palestijnen vermoord in het vluchtelingenkamp Yarmouk.
In Libanon Palestijns kamp ommuurd en hermetisch afgesloten.
Vreemd toch dat daar geen reactie op komt

maddox
11 juni 2018, 22:05
Egypte vernielt duizenden huizen bij de grens met Gaza om een bufferzone te installeren. Slaat protesten keihard neer.

We hebben het al verschillende keren proberen duidelijk te maken. Maar Atmosphere en Taman lijken wel autistisch gefocust op Israël.

Lof der Zotheid
12 juni 2018, 08:32

Atmosphere-Tamam-mode aan.

Kijk, Egypte verdedigt enkel zijn eigen territorium als soevereine staat, dus is Egypte helemaal niet met een blokkade bezig. Israël daarentegen, onderdrukt palestijnen en is helemaal niet in gevaar en is dus met een illegale blokkade, nee bezetting, bezig. Immers, niemand haalt het nog in zijn hoofd Israël te willen vernietigen, dus verzinnen ze maar een gevaar. De laatste aanslag is al héél, héél, héél lang geleden, is dus geschiedenis, en telt niet mee. Bovendien kan Hamas -dat zijn charta toch veranderd heeft, en nu heel mild is geworden- niemand ook een fluit schelen, omdat ze machteloos en krachteloos zijn en geen enkele invloed hebben. Wat Syrië en Libanon betreft: ten eerste is het de schuld van Israël dat die palestijnen al 70 jaar in vluchtelingenkampen zitten, en ten tweede is het niet interessant als Arabieren zich onder elkaar uitmoorden.

Bovendien: niet van alle zonden Israëls proberen weg te leiden, het gaat hier enkel en alleen over hoe Israël overal schuldig is, en nergens anders over.

Atmosphere-Tamam-mode uit.

Goede samenvatting, of ben ik iets vergeten?

Gloria
12 juni 2018, 19:36

Kijk, Egypte verdedigt enkel zijn eigen territorium als soevereine staat, dus is Egypte helemaal niet met een blokkade bezig. Israël daarentegen, onderdrukt palestijnen en is helemaal niet in gevaar en is dus met een illegale blokkade, nee bezetting, bezig. Immers, niemand haalt het nog in zijn hoofd Israël te willen vernietigen, dus verzinnen ze maar een gevaar. De laatste aanslag is al héél, héél, héél lang geleden, is dus geschiedenis, en telt niet mee. Bovendien kan Hamas -dat zijn charta toch veranderd heeft, en nu heel mild is geworden- niemand ook een fluit schelen, omdat ze machteloos en krachteloos zijn en geen enkele invloed hebben. Wat Syrië en Libanon betreft: ten eerste is het de schuld van Israël dat die palestijnen al 70 jaar in vluchtelingenkampen zitten, en ten tweede is het niet interessant als Arabieren zich onder elkaar uitmoorden.

Bovendien: niet van alle zonden Israëls proberen weg te leiden, het gaat hier enkel en alleen over hoe Israël overal schuldig is, en nergens anders over.

Heb je enige voeling met de actualiteit ?
Israël niet bedreigd ?
Ze zullen gelukkig zijn als ze dat horen.

Pandareus
12 juni 2018, 20:06
Israël niet bedreigd ?

Rustig... herlees zijn bericht eens, en kijk eerst na of je sarcasme meter niet kapot is... 8-)8-)

Lof der Zotheid
13 juni 2018, 09:21
Rustig... herlees zijn bericht eens, en kijk eerst na of je sarcasme meter niet kapot is... 8-)8-)

8-)Ik doe mijn best om hysterisch in geitewollen sokken rond te lopen8-)

atmosphere
13 juni 2018, 18:21

Ik heb de blokkade door Egypte al meerdere keren veroordeeld !
En inderdaad , niemand haalt het in zijn hoofd Israel te willen vernietigen. Waarom niet ? Israel heeft weinig strategische waarde en wordt volop gesteund door 's werelds grootste militaire macht , meer dan welk ander land dan ook .

De laatste aanslag in Israël van lang geleden kan nu niet meer dienen als rechtvaardiging van geweld tegen Palestijnen anno 2018 welke nog niet eens geboren waren ten tijde van die aanslagen

Dat de dreiging uit stukjes tekst moet komen zegt al genoeg over hoe reëel en concreet die dreiging is. En ja Israël heeft het recht zich te verdedigen maar niet door aan te vallen buiten haar eigen grenzen.

Waarom is het feit dat bepaalde arabieren elkaar uitmoorden van belang in deze discussie ?

maddox
13 juni 2018, 19:01
De laatste aanslag in Israël van lang geleden kan nu niet meer dienen als rechtvaardiging van geweld tegen Palestijnen anno 2018 welke nog niet eens geboren waren ten tijde van die aanslagen

De laatste aanslag/val op Israël was redelijk recentelijk. Dat ie mislukte is natuurlijk een detail. (brandbomvliegers zijn ook een aanval, maar een zeer primitieve, vergelijkbaar met de brandbomballonnen van de japanners in WO2)

Dat de dreiging uit stukjes tekst moet komen zegt al genoeg over hoe reëel en concreet die dreiging is. En ja Israël heeft het recht zich te verdedigen maar niet door aan te vallen buiten haar eigen grenzen.
Israël heeft het belangrijkste recht aan zijn/haar/het kant. En dat geef zelfs u toe.

maddox
13 juni 2018, 19:02
Waarom is het feit dat bepaalde arabieren elkaar uitmoorden van belang in deze discussie ?

Weinig, maar het is eigenlijk hetzelfde als een highlightmarker gebruiken.

atmosphere
13 juni 2018, 19:16
Israël niet bedreigd ?

Het is net zoiets als Rusland dat wordt bedreigt door Luxemburg kwa militaire machtsverhouding .
Weinig geloofwaardig.

Israel is een land van warmongers ! In de Israelische media spreken ze dagelijks over "zullen we dit land gaan aanvallen , zullen we dat land aanvallen,
- ze lopen voorop in preventieve arrestaties op basis van logaritmes.
- Ze zien een enorme dreiging in kinderen , en hebben er 200 in detentie , hetgeen in de wereld bijna nergens voorkomt.
- ze vallen om de paar jaar Gaza aan.
- Ze vielen Libanon aan.
- Ze liepen voorop in de promotie van het idee dat Irak moest worden aangevallen(wmd's )
- Ze lopen voorop in de promotie van het idee dat Iran moet worden aangevallen(wmd's)
De Irak oorlog is een totale ramp gebleken waarvan wij de vluchtelingen plukken. Een aanval op Iran gaat nog erger worden.
- Ze voeren een gewelddadig beleid in de Westbank en slopen huizen/ verjagen mensen van hun geboortegrond(continu)
Al het bovenstaande heeft zich in een minder dan 20 jarige periode afgespeeld.

Wat doen dictatoriale regeringen met demonstranten ? Dodelijk hard aanpakken en claimen dat ze een groot gevaar zijn . Komt bekend voor niet ?

Maar kritiek op Israël is ongegrond ??

Tamam
13 juni 2018, 19:40
Het is net zoiets als Rusland dat wordt bedreigt door Luxemburg kwa militaire machtsverhouding .
Weinig geloofwaardig.

Israel is een land van warmongers ! In de Israelische media spreken ze dagelijks over "zullen we dit land gaan aanvallen , zullen we dat land aanvallen,
- Ze zien een enorme dreiging in kinderen , en hebben er 200 in detentie , hetgeen in de wereld bijna nergens voorkomt.
- Ze vielen Libanon aan.
- Ze liepen voorop in de promotie van het idee dat Irak moest worden aangevallen(wmd's )
- Ze lopen voorop in de promotie van het idee dat Iran moet worden aangevallen(wmd's)
De Irak oorlog is een totale ramp gebleken waarvan wij de vluchtelingen plukken. Een aanval op Iran gaat nog erger worden.
- Ze voeren een gewelddadig beleid in de Westbank en slopen huizen/ verjagen mensen van hun geboortegrond(continu)

Wat doen dictatoriale regeringen met demonstranten ? Dodelijk hard aanpakken en claimen dat ze een groot gevaar zijn . Komt bekend voor niet ?

2

What the man said.

Gloria
13 juni 2018, 19:50
Hihi, gevoel voor verhoudingen eveneens zoek.
Je hebt toch zeker al eens een wereldkaart bekeken.
Israël is een minuscuul speldenkopje in een oceaan van vijandelijke islamitische landen die min of meer openlijk en schaamteloos de vernietiging van Israël proclameren.
Als Hamas morgen de wapens neerlegt, is het vrede.
Doet Israël hetzelfde dan betekent dat het einde van de Joodse staat.
Het gevolg laat zich raden : een vreselijke genocide.
Daarna kunnen de verschillende Palestijnse facties elkaar verder afslachten.

Tamam
14 juni 2018, 18:17
Israël is een minuscuul speldenkopje in een oceaan van vijandelijke islamitische landen die min of meer openlijk en schaamteloos de vernietiging van Israël proclameren.
Als Hamas morgen de wapens neerlegt, is het vrede.

Lebanon vijandig? christenen en moslims wonen daar vredevol tesamen. ga een boek lezen ofzo.

Pandareus
14 juni 2018, 19:55
Weinig geloofwaardig.

Dat is onzin... Het enige land tgo wie zij zulke dialoog voeren is Iran, die begonnen is met datzelfde spelletje trouwens. Het ayatollah regime heeft zijn externe vijand nodig om zelf de baas te kunnen blijven over hun bevolking die aan het morren is. En dan is Israël zeer zeker niet van plan om de Ayatollah's hun pleziertje te gunnen en kloppen ze er zelf liever eens goed op.

Maar het is allemaal holle retoriek. Iran heeft niet de middelen om Israël aan te kunnen vallen met oogmerk op militaire winst van betekenis.

Israël is het doekje voor het bloeden van de ayatollah's om te proberen nog een paar jaar extra hun retardataire regime te kunnen in stand houden.

Que ?

Zijn die kerels dan zo dwaas dat ze hun eigen kinderen er niet van weten te weerhouden om misdrijven te plegen ?

Neen, ze reageerden op een externe aanval. De aanvallende partij vernietigen is een logische keuze.

- Ze vielen Libanon aan.

Mee eens. Israël had de aanvallende partij vanuit de lucht of met artillerie moeten vernietigen en uitroeien, maar het was een gigantische vergissing om een deel van Libanon binnen te vallen en te bezetten.

Tja, Sadam dacht dat hij het zich kon veroorloven om Israël te bedreigen. :lol: Ik vraag me af of hij toen hij aan de galg hing en zijn broek finaal volscheet nog zo stoer was.

Zolang Iran (dat geen hol te maken heeft met Israël...) blijft Israël bedreigen is het niet meer dan normaal dat Israël hen behandelt als absolute vijand.

Dit is een poker spel, maar de kans dat 1 v/d partijen echt het oorlogswapen bovenhaalt is minimaal. De wederzijdse destructie zou te erg zijn en Iran weet dat de Samson option altijd de finaliteit is. (reden dat ze zelf zo obstinaat naar een kernwapen zitten te hengelen)

Geen bal te maken met Gaza.

Het probleem Gaza is pas onoplosbaar geworden toen Gaza gewapenderhand de macht greep in Gaza. Sindsdien is er geen echte autoriteit meer, Enkel wat goed betaalde terroristen die hun dikke wedde vanuit Quatar ontvangen.

De gazanen mogen uiteraard betogen tot ze erbij neervallen, aan hun kant v/h hek.

Ook dat moet kunnen.

atmosphere
14 juni 2018, 20:11
Ja , welke landen? Iran in ieder geval niet! In tegenstelling tot wat Israel
altijd beweert op basis van uit de context getrokken citaten van
ahmadinejad. Zodra er ook maar ergens een halve gare is die roept dat
Israël vernietigd moet worden, of iets wat daar op lijkt, zal Israel direct
claimen dat het hele land hen wil vernietigen.

Als Hamas morgen de wapens neerlegt, is het vrede.dat hebben ze al zo vaak gedaan ! Het maakt niets uit , bovendien zijn er nog andere groeperingen in Gaza.
De blokkade heeft niet als enigste reden hamas of geweld dat andere groeperingen gebruiken.
Bovendien is verzet tegen die blokkade wel legitiem, omdat de blokkade illegaal is.

Die belachelijke eis van volledige ontwapening stelt niemand aan Israël.
De mensen die werkelijke serieuze dreiging ervaren zijn de Palestijnen , elke
dag , zijn worden letterlijk vernietigd. De dreiging komt niet van uitspraken
of van een handvest van een politieke partij of andere vage niet concrete zaken.

Het overgrote deel van de internationale gemeenschap zegt "the blockade must end immediately and unconditionally "
Dat is ook het standpunt van Rusland bijvoorbeeld , toch niet bepaald geitenwollen sokken dragers.
Wat ik vind is dus zeker niets extreems of afwijkend. Het betekend namelijk
niet dat Israel zichzelf niet mag verdedigen.

Gewelddadig beleid wordt altijd gerechtvaardigd door vermeende dreigingen
, maak je mensen bang en je krijgt groen licht voor militair optreden.
De invasie van Irak is er een mooi voorbeeld van. Daar werd een aanval op
de VS misbruikt voor politieke doeleinden , om beleid te kunnen uitvoeren
met behulp van op leugens gebaseerde bangmakerij. En dat is precies wat
ook Israel doet.

maddox
14 juni 2018, 22:53
Lebanon vijandig? christenen en moslims wonen daar vredevol tesamen. Ga een boek lezen ofzo.

Burgeroorlog Libanon (https://nl.wikipedia.org/wiki/Libanese_Burgeroorlog) iemand? Muzels wilden baas spelen, en ze hebben dat recht met geweld opgeëist, helaas voor de Dar-El-Islam, ook dit konden ze niet hard maken.
Weer zo'n kwestie van niet de juiste vriendjes te hebben.

Dat er nu Hezbollidioten (https://nl.wikipedia.org/wiki/Isra%C3%ABlisch-Libanese_Oorlog_(2006)) de wraak van Israël op zich afriepen door aanvalletjes van kustmijnkloten uit te voeren is een bijkomend stuk miserie.

maddox
14 juni 2018, 22:57
dat hebben ze al zo vaak gedaan ! Het maakt niets uit , bovendien zijn er nog andere groeperingen in Gaza.
Wie is er de baas in Gaza? Democratisch verkozen zelfs...
De blokkade heeft niet als enigste reden hamas of geweld dat andere groeperingen gebruiken.
Bovendien is verzet tegen die blokkade wel legitiem, omdat de blokkade illegaal is.
Kan allemaal goed zijn, maar Israël doet wat het wil.
Die belachelijke eis van volledige ontwapening stelt niemand aan Israël.
Neen, die keuze word zelfs niet gegeven.

atmosphere
15 juni 2018, 21:10
Wie is er de baas id Gaza? Democratisch verkozen zelfs... Israel is de baas in Gaza , het is een bezetting onder civiel bestuur.(door hamas) De bezetter is echter de hoogste baas.
Het democratisch verkozen hamas werd door het democratische Israel niet geaccepteerd , het volk moest gestraft worden. Daar blijkt al genoeg uit

Kan allemaal goed zijn, maar Israël doet wat het wil. En dat is niet veel goeds.

Neen, die keuze word zelfs niet gegeven [/QUOTE]

Door wie niet ?

atmosphere
15 juni 2018, 21:17
Burgeroorlog Libanon (https://nl.wikipedia.org/wiki/Libanese_Burgeroorlog) iemand? Muzels wilden baas spelen, en ze hebben dat recht met geweld opgeëist, helaas voor de Dar-El-Islam, ook dit konden ze niet hard maken.
Weer zo'n kwestie van niet de juiste vriendjes te hebben.

Dat er nu Hezbollidioten (https://nl.wikipedia.org/wiki/Isra%C3%ABlisch-Libanese_Oorlog_(2006)) de wraak van Israël op zich afriepen door aanvalletjes van kustmijnkloten uit te voeren is een bijkomend stuk miserie.

Simpelweg weer een valse voorstelling van zake.

maddox
15 juni 2018, 22:16
Simpelweg weer een valse voorstelling van zake.

Wat is er vals? De Libanese burgeroorlog is niet gebeurd? Hezbollah lanceerde geen aanvallen op Israël vanop Libanees grondgebied?
Ik gebruik specifiek wikipedia omdat dit gemakkelijk en in de meeste gevallen neutraal is.

Och ja, het is te lang geleden voor u.

maddox
15 juni 2018, 22:34
Israel is de baas in Gaza , het is een bezetting onder civiel bestuur.(door hamas) De bezetter is echter de hoogste baas.
Het democratisch verkozen hamas werd door het democratische Israel niet geaccepteerd , het volk moest gestraft worden. Daar blijkt al genoeg uit
Kan je Israël ongelijk geven? Hamas blijft een organisatie met de vernietiging van Israël als doelstelling
En dat is niet veel goeds.
Voor de Israëli bevolking valt het goed mee, en da's het enige waar de Israëli leiding officieel mee bezig is.
Door wie niet ?
Te lang geleden voor u.
We beginnen al tijdens het Ottomaanse rijk (https://en.wikipedia.org/wiki/Homeland_for_the_Jewish_people) . We doen de zelfverklaarde Groot Moefti van Jeruzalem (https://nl.wikipedia.org/wiki/Amin_al-Hoesseini) in de jaren 30 erbij als kruiderij. Overgiet deze mix met de Arabische Liga in 1948, en als afwerking de gebruikelijke retoriek van de huidige, doorsnee moslim over de hele wereld.

atmosphere
16 juni 2018, 01:58
Kan je Israël ongelijk geven? Hamas blijft een organisatie met de vernietiging van Israël als doelstelling U heeft hamas grondig bestudeerd / geanalyseerd, en dat komt eruit rollen ? of praat u gewoon Israel na?

Een zinnetje uit een politiek handvest of daadwerkelijk vernietigd worden , langzaam, maar zeker. Het tweede is een echte serieuze dreiging . Dat zal er altijd voor zorgen dat er mensen zijn die wapens willen oppakken en zich verenigen tot een partij als hamas.
Hun doelstelling is het beëindigen van de blokkade!! Wat in de propaganda nooit genoemd word is dat Hamas al bereid was een akkoord aan te gaan waarbij ze Israel zouden erkennen. En zelfs al zou hun doelstelling de vernietiging van Israel zijn , so what ? soortgelijke groeperingen en zelf regerings lieden slaan soortgelijke taal uit en brengen het zelfs in de praktijk

Voor de Israëli bevolking valt het goed mee, en da's het enige waar de Israeli leiding officieel mee bezig is. En met enorme subsidies verstrekken aan ieder die een huis in een van de nederzettingen wilt kopen. Ook vanwege de veiligheid van de bevolking zeker?

Te lang geleden voor u.
We beginnen al tijdens het Ottomaanse rijk (https://en.wikipedia.org/wiki/Homeland_for_the_Jewish_people) . We doen de zelfverklaarde Groot Moefti van Jeruzalem (https://nl.wikipedia.org/wiki/Amin_al-Hoesseini) in de jaren 30 erbij als kruiderij. Overgiet deze mix met de Arabische Liga in 1948, en als afwerking de gebruikelijke retoriek van de huidige, doorsnee moslim over de hele wereld.

Dat uitvergroten van Israel/ joden als eeuwige slachtoffer , is sick.
Andere volken hebben ook de meest gruwelijke dingen moeten doorstaan.
En niet al die volken veranderen in warmongers van het eerste uur .
Leg aub eens uit waarom u die oude gebeurtenissen erbij sleept! Wat toont dat aan?

atmosphere
16 juni 2018, 02:01
Wat is er vals? De Libanese burgeroorlog is niet gebeurd? Hezbollah lanceerde geen aanvallen op Israël vanop Libanees grondgebied?

En waarom viel Hezbollah Israel aan ?

maddox
16 juni 2018, 02:30
En waarom viel Hezbollah Israel aan ?

Omdat dat nu eenmaal zo hoort nietwaar.

maddox
16 juni 2018, 02:47
U heeft hamas grondig bestudeerd / geanalyseerd, en dat komt eruit rollen ? of praat u gewoon Israël na
Ik praat Hamas na.
Een zinnetje uit een politiek handvest of daadwerkelijk vernietigd worden , langzaam, maar zeker.
Het rode boekje van Mao was ook maar een pamfletje nietwaar.
Het tweede is een echte serieuze dreiging .
Dat mag Israêl al vanaf de oprichting ondervinden.
Dat zal er altijd voor zorgen dat er mensen zijn die wapens willen oppakken en zich verenigen tot een partij als hamas.
Dan moeten die maar tegen de weerbots kunnen.
Hun doelstelling is het beëindigen van de blokkade!!
Hamas bestond al voor de blokkade. De blokkade was het antwoord op alle gezeik dat vanuit Gaza naar Israël stroomde.
De blokkade zorgt ervoor dat hamas en soortgelijke organisaties in Gaza feitelijk gecastreerd zijn, en beperkt worden tot schapenkeutelpulken.
Wat in de propaganda nooit genoemd word is dat Hamas al bereid was een akkoord aan te gaan waarbij ze Israel zouden erkennen. En zelfs al zou hun doelstelling de vernietiging van Israel zijn , so what ? soortgelijke groeperingen en zelf regerings lieden slaan soortgelijke taal uit en brengen het zelfs in de praktijk
Gewoon het feit dat hamas de vernietiging van Israël als basis heeft. Niet vergeten, Hamas is een splintergroep/gebroed van van het moslimbroederschap. Opgericht nadat de broederschapleiding de realiteit erkende en wat anders ging doen dan hopeloos tegen Israël knokken.
En met enorme subsidies verstrekken aan ieder die een huis in een van de nederzettingen wilt kopen. Ook vanwege de veiligheid van de bevolking zeker?
In Gaza?
Dat uitvergroten van Israel/ joden als eeuwige slachtoffer , is sick.
Geen uitvergroting nodig.
Andere volken hebben ook de meest gruwelijke dingen moeten doorstaan.
Yep, maar daar horen we ook niet over. Tibetanen bijvoorbeeld.
En dat als recent voorbeeld. Want zelfs een minuut is al te lang geleden is als het niet ten voordele van uw knuffels is.
En niet al die volken veranderen in warmongers van het eerste uur .
In de 21ste eeuw gaat het te snel. De wereld is klein aan't worden en "volk" zoals een stam in de prehistorie, een groep van steden in de oudheid of van een een groter gebied in de middeleeuwen werkt nu niet meer. De informatie-uitwisseling gaat te snel. Je moet al effectief een land hebben dat zich afschermt, of afgeschermd wordt door machten van buitenaf om een "eigen volk" te blijven.
Verslagen volkeren, die zijn of opgenomen in de "cultuur" van de veroveraars, of zoals de Mongelen in China, veranderd in Chinezen.
Ook Japan is vrij koppig op dat vlak. (ook geen doetjes als het op pogen tot veroveren aankomt)
Leg aub eens uit waarom u die oude gebeurtenissen erbij sleept! Wat toont dat aan?
Dat de geschiedenis zich herhaald. En dat Israël en de Joden in't speciaal dat nu net proberen te vermijden voor zichzelf. Dat anderen die zich al vijandig hebben opgesteld daar klappen door krijgen kan hen aan hun aars oxideren.

atmosphere
17 juni 2018, 02:10
Er is niets logisch of noodzakelijk aan decennialange onderdrukking en bezetting . Aangemoedigd door de Amerikanen zijn veel te ver doorgeschoten.

En feitelijk bestaat de blokkade al meer dan 20 jaar , maar eerst in combinatie met een andere vorm van bezetting , en daaruit is hamas ontstaan.

maddox
17 juni 2018, 06:20
Er is niets logisch of noodzakelijk aan decennialange onderdrukking en bezetting . Aangemoedigd door de Amerikanen zijn veel te ver doorgeschoten.
Weet u wat veel te ver doorgeschoten betekend? Ik zou dit als "modern" voorbeeld (https://nl.wikipedia.org/wiki/Rohingya_(volk)) durven nemen.
En feitelijk bestaat de blokkade al meer dan 20 jaar
20 jaar, is dat niet VEEL te lang geleden voor u?

maar eerst in combinatie met een andere vorm van bezetting ,
Je bedoeld de inname van Gaza nadat de Arabische Liga nog maar eens geprobeerd had Israël te vernietigen?
en daaruit is hamas ontstaan.
Hamas is een agressievere splintergroep ontstaan uit het Egyptische Moslimbroederschap,
Hamas (https://en.wikipedia.org/wiki/Hamas) was founded in 1987, soon after the First Intifada broke out, as an offshoot of the Egyptian Muslim Brotherhood, which in its Gaza branch had been non-confrontational towards Israel, refrained from resistance, and was hostile to the PLO.

atmosphere
21 juni 2018, 16:32
Weet u wat veel te ver doorgeschoten betekend? Ik zou dit als "modern" voorbeeld (https://nl.wikipedia.org/wiki/Rohingya_(volk)) durven nemen. Ik weet wat het betekend ja . Israel zit vol gewelddadige bangerikken met een meerwaardigheidscomplex.

20 jaar, is dat niet VEEL te lang geleden voor u? Ik gebruik het niet als excuus , en de blokkade is nu nog steeds van kracht. Dit vormt geen vermeende dreiging maar heeft een concrete en directe uitwerking.

Je bedoeld de inname van Gaza nadat de Arabische Liga nog maar eens geprobeerd had Israël te vernietigen? nee

Hamas is een agressievere splintergroep ontstaan uit het Egyptische Moslimbroederschap,

Dat doet niets af aan mijn opmerking

maddox
27 juni 2018, 01:47
Ik weet wat het betekend ja . Israel zit vol gewelddadige bangerikken met een meerwaardigheidscomplex.
En een geweldige dosis realisme.
Ik gebruik het niet als excuus , en de blokkade is nu nog steeds van kracht.
Egypte heeft de grens geopend. Ergo, geen blokkade meer.
Dit vormt geen vermeende dreiging maar heeft een concrete en directe uitwerking.
Klopt, het is nu veel veiliger in Israël dan 10 jaar geleden.
nee
"nee", zoals in "de Arabische liga heeft Israël niet aangevallen"?
Of als in "nee , Israël als staat is toch volstrekt veilig"?
Dat doet niets af aan mijn opmerking
Het maakt het wel duidelijker. Ook u gelooft in het gebruik van geweld om problemen op te lossen. Alleen is het stukje "voldoende" ergens achtergebleven. Misschien wel verloren gelopen in uw blindedarm?

atmosphere
29 juni 2018, 18:34
Nog gekker "er is geen blokkade meer" !

Dat geeft aan dat u niet weet wat de blokkade precies inhoud.

maddox
30 juni 2018, 05:46
Nog gekker "er is geen blokkade meer" !

Dat geeft aan dat u niet weet wat de blokkade precies inhoud.

Dus Egypte blokkeert Gaza ook? Houdt Egypte elke vorm van hulpgoederen tegen?

atmosphere
30 juni 2018, 19:33
Het feit dat er hulpgoederen heen moeten zegt al genoeg
De meeste goederen komen normaal gesproken via havens binnen , Gaza heeft een vliegveld en havenverbod.

maddox
1 juli 2018, 14:25
Het feit dat er hulpgoederen heen moeten zegt al genoeg
Er gaan ook hulpgoederen naar Congo, een uitermate grondstoffenrijk land.
De meeste goederen komen normaal gesproken via havens binnen , Gaza heeft een vliegveld en havenverbod.
Niet verwonderlijk, de hoofdmoot van de import via een haven zou binnen een redelijke termijn op Israël terechtkomen.

atmosphere
2 juli 2018, 12:20
Er gaan ook hulpgoederen naar Congo, een uitermate grondstoffenrijk land. En ook daar is een humanitaire crisis.

Niet verwonderlijk, de hoofdmoot van de import via een haven zou binnen een redelijke termijn op Israël terechtkomen.
Tijd om uw glazen bol maar eens op te bergen

maddox
2 juli 2018, 16:08
En ook daar is een humanitaire crisis.
En hoe verklaart U dat dan? Ook Israël ofwat?
Tijd om uw glazen bol maar eens op te bergen
Bewijs het tegendeel maar eens.

Hoe lang was het weer geleden dat er schapenkeutelraketten op Israël zijn afgevuurd? En dat was zonder grootschalige import van "noodzakelijke goederen".

Pandareus
2 juli 2018, 18:07
En hoe verklaart U dat dan? Ook Israël ofwat?

Bewijs het tegendeel maar eens.

Hoe lang was het weer geleden dat er schapenkeutelraketten op Israël zijn afgevuurd? En dat was zonder grootschalige import van "noodzakelijke goederen".

Het lijkt me duidelijk dat gezien de 'push' die Jared Kushner en Jason Greenblad aan het doen zijn in het midden oosten dat Israël nu zijn reacties tegen Hamas sterk tempert. Wat wellicht verklaart waarom de gazoenen de laatste paar dagen weer meer proberen te infiltreren : omdat ze weten dat de luchtmacht zich 'moet' inhouden op orders van hogerop.

Maar dat gaat niet lang duren hoor. Abbas is al diplomatiek bezig om het volgende peace plan te kelderen, want anders komt zijn jobke en zijn riante inkomen in gevaar. Waarna Kushner terug naar washington mag vliegen en IDF er weer lekker kan invliegen en met volle kracht gazoenen kan bombarderen als ze weer wat onnozel doen. Hopelijk gaan ze eens terug een rondje targeted killings organiseren om de Hamas organisatie wat te herstructureren vanuit de lucht.