PDA

View Full Version : VIJF meetings op EEN week tijd


Stultitiae
11 juni 2018, 00:52
Vanwaar de drang om al die conferenties in één week tijd te houden?


Bilderberg
G7
NAVO
Rusland + China + Iran + SCO
VS + N-Korea (toevallig deze week, na elkaar 65 jaar quasi genegeerd te hebben.)

Zijn er nog? Het WK misschien?

Behalve op de NAVO-top was Stoltenberg ook op Bilderberg.
Net zoals de Estse eerste minister.
Net zoals de CEO van Rail Baltica.

Rusland stond ook dit jaar op het Bilderberg-programma. Volgende week beginnen NAVO-oefeningen in het Baltisch gebied. (https://www.haaretz.com/world-news/russia-nato-israel-in-major-nato-exercise-1.6140090)

Net zoals [Saoedi-Arabië & Iran] op het BB-prog stonden.

John Bolton eerder dit jaar over het Iran van einde dit jaar (https://www.youtube.com/watch?v=YG7DqFM6uxc)

H. Clinton na 'We ought to take them (Iran) out' (https://youtu.be/fF0JyZwqGoQ?t=46s)

En Kwantumcomputers

Hoe zal de wereld er binnenkort uitzien?

Macron in Davos 2018:
Mais je voudrais simplement en résumé que vous croyiez que la stratégie fondamentale pour moi au cours de l’année qui vient et aussi au cours de l’année que nous vivons actuellement, c’est de refondre l’Europe Europa heromsmelten, herschikken, préparer les questions sur l’énergie, le numérique, la migration et l’investissement. Ça, ce sont quatre sujets sur le programme 2018 mais cette année va être l’année où il va falloir que nous élaborions la stratégie sur 10 ans pour l’Europe parce que, dans l’environnement actuel, l’Europe a une responsabilité et un rôle par rapport ?* la Chine et par rapport aux États-Unis
http://www.elysee.fr/declarations/article/transcription-du-discours-du-president-de-la-republique-au-forum-economique-mondial-de-davos-suisse/

Wat een drukte. :roll:

Thuleander
11 juni 2018, 08:20
Ach, wees daar toch allemaal niet zo mee bezig witmans.
Denk aan je eigen, persoonlijke levensdoelen.
Daar gaat het om, witmans.
Doe je aan pensioensparen?
Hoe zit het met die promotie op het werk?
En waar ga je dit jaar op reis?
Heb je die boeddhistische tempels in Thailand al gezien?
Die zijn echt de moeite, witmans.

Lof der Zotheid
11 juni 2018, 08:55
Ach, wees daar toch allemaal niet zo mee bezig witmans.
Denk aan je eigen, persoonlijke levensdoelen.
Daar gaat het om, witmans.
Doe je aan pensioensparen?
Hoe zit het met die promotie op het werk?
En waar ga je dit jaar op reis?
Heb je die boeddhistische tempels in Thailand al gezien?
Die zijn echt de moeite, witmans.

Bedankt om me gerust te stellen. Nu kan ik mij met een gerust geweten weer in slaap laten sussen.

Vlad
11 juni 2018, 09:10
Ach, wees daar toch allemaal niet zo mee bezig witmans.
Denk aan je eigen, persoonlijke levensdoelen.
Daar gaat het om, witmans.
Doe je aan pensioensparen?
Hoe zit het met die promotie op het werk?
En waar ga je dit jaar op reis?
Heb je die boeddhistische tempels in Thailand al gezien?
Die zijn echt de moeite, witmans.

Jij ziet het misschien niet zo, maar voor sommigen is het transcendente doel, het de mens overstijgende streefdoel, de eenheid en het welzijn van de mensheid. De traditionele overmens, de aristocraat van inborst, is daar naar beginnen streven ipv naar andere transcendente gegeven. De rites zijn echter te onduidelijk, als ze er al zijn. Ik denk te weten uit wat ze bestaan maar ze worden niet meer gemeenschappelijk uitgevoerd of bepaald, wat de boel voor velen flink verzwaard en waardoor er amper nog van rituelen sprake is en ze nog weinig kracht geven. Op een onbepaald moment in het leven dient men zichzelf te overstijgen, door zichzelf te breken, zich doelen te stellen waarvan men denkt dat die bijdragen tot het hogere doel en daar dan alle energie in te steken.

Ik ben dan wel zo geen traditionele overmens gezien ik het ritueel nooit heb uitgevoerd maar ik vind het geen slecht streefdoel, de eenheid en vooruitgang van de mensheid. Vooral niet gezien materiële omstandigheden die evolutie bekrachtigen. Echter het dient op democratische en in min of meer beheersbaar tempo en op een beheersbare manier te gebeuren. Het openzetten van de Europese grenzen, miljoenen (die trouwens niet dat zelfde hogere doel nastreven) laten binnen wandelen terwijl half Europa daar niet moet van weten en met zichzelf worstelt, daar ben ik dan ook tegen. Ik denk niet dat dit bijdraagt tot het hogere doel en velen die het juiste hogere doel nastreven, zitten dus op een dwaalspoor.