PDA

View Full Version : Trump tekent besluit dat einde maakt aan scheiding tussen migrantenkinderen en ouders

Knuppel
21 juni 2018, 03:31
Het wereldwijde protest heeft succes gehad. Trump gaat door de knieën. Niet uit mededogen met de kinderen die hij van hun ouders liet scheiden, maar omdat het een bedreiging vormt voor zijn toekomstige loopbaan als president van de VS. Uit zelfbehoud dus. Met de beslissing om kinderen van illegalen te laten scheiden van hun ouders is hij een stap te ver gegaan. Dit wordt geen 'eind goed, al goed' voor Trump.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/trump-tekent-besluit-dat-einde-maakt-aan-scheiding-tussen-migrantenkinderen-en-ouders~a4b92b54/#comments

Dadeemelee
21 juni 2018, 07:36
Het wereldwijde protest heeft succes gehad. Trump gaat door de knieën. Niet uit mededogen met de kinderen die hij van hun ouders liet scheiden, maar omdat het een bedreiging vormt voor zijn toekomstige loopbaan als president van de VS. Uit zelfbehoud dus. Met de beslissing om kinderen van illegalen te laten scheiden van hun ouders is hij een stap te ver gegaan. Dit wordt geen 'eind goed, al goed' voor Trump.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/trump-tekent-besluit-dat-einde-maakt-aan-scheiding-tussen-migrantenkinderen-en-ouders~a4b92b54/#comments

Daar gaat zijn imago. En je zegt het heel goed: omwille van het politieke postje ;-)

https://media.cagle.com/73/2016/11/16/187651_600.jpg?x82813

Hypochonder
21 juni 2018, 07:59
Ach, Trump wil zo graag de grote president zijn die historische dingen verwezenlijkt dat hij alles verkloot.

Dat hij zich hier laat vermurwen door de reacties op dat audiofragment met dat huilende kindje is daar een goed voorbeeld van. Er is trouwens geen beter afschrikmiddel dan kinderen van hun ouders scheiden om een vluchtelingenstroom te doen stoppen ook al is het niet ethisch.

Trump is naar het schijnt al bezig met zijn herverkiezing vanaf het eerste moment dat hij potus werd dus hoeven dergelijke bokkensprongen niet te verbazen.

morte-vivante
21 juni 2018, 08:22
lol, nu luistert em eens naar het sentiment in de Amerikaanse samenleving, is het weer niet goed

De schoofzak
21 juni 2018, 11:54
Zou Melania in bepaalde vormen van staking gegaan zijn?

Skobelev
21 juni 2018, 13:09
De illegalen en hun vriendjes moeten niet bleiten. Als je bij voorbaat WEET dat je van uw kinderen gaat gescheiden worden indien je illegaal de US binnenkomt moet je de gevolgen maar dragen.

Anna List
21 juni 2018, 13:35
wijs en humaan besluit van Trump.

cato
21 juni 2018, 15:04
wijs en humaan besluit van Trump.

Hij moest wel ,anders had Melania hem de deur uitgezet.

zonbron
21 juni 2018, 16:33
lol, nu luistert em eens naar het sentiment in de Amerikaanse samenleving, is het weer niet goed

Dit gebeurde even goed onder Obama, maar dan wel jarenlang zonder protest van deze bewuste 'wereldwijde' bevolking.

zonbron
21 juni 2018, 16:51
Donald J. Trump
?Verified account @realDonaldTrump

Don’t worry, the Republicans, and your President, will fix it!
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1009536237881847808

Vers van Donald:

Donald J. Trump
?Verified account @realDonaldTrump
1h1 hour ago

Democrats want open Borders, where anyone can come into our Country, and stay. This is Nancy Pelosi’s dream. It won’t happen!

Concreet:

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1009490487051513861

atmosphere
21 juni 2018, 17:01
De illegalen en hun vriendjes moeten niet bleiten. Als je bij voorbaat WEET dat je van uw kinderen gaat gescheiden worden indien je illegaal de US binnenkomt moet je de gevolgen maar dragen.

Het is dus rechtvaardig misdaden te begaan zo lang je de toekomstige slachtoffers maar goed hebt informeerd?

morte-vivante
21 juni 2018, 18:44
Het is dus rechtvaardig misdaden te begaan zo lang je de toekomstige slachtoffers maar goed hebt informeerd?
misdaden houdt in dat er wetten werden overtreden. Vertel me eens atmosphere, welke wetten hebben de Amerikaanse authoriteiten overtreden?

morte-vivante
21 juni 2018, 18:46
Dit gebeurde even goed onder Obama, maar dan wel jarenlang zonder protest van deze bewuste 'wereldwijde' bevolking.

niet echt, Obama opteerde ervoor om de wetten gewoon niet toe te passen, terwijl Sessions en Trump net een zero tolerance invoerden.

Een president die bestaande wetten negeert wordt opgehemeld, een president die de wetten toepast wordt genadeloos afgemaakt. Vreemde tijden

djimi
21 juni 2018, 19:07
niet echt, Obama opteerde ervoor om de wetten gewoon niet toe te passen, terwijl Sessions en Trump net een zero tolerance invoerden.

Een president die bestaande wetten negeert wordt opgehemeld, een president die de wetten toepast wordt genadeloos afgemaakt. Vreemde tijden

Het is niet noodzakelijk zo dat het loutere bestaan van een wet bewijst dat die wet een goede wet is.

Het is echter wél zo dat een president zo'n wet niet mag negeren zolang ze van kracht is.

zonbron
21 juni 2018, 19:11

DACA Deferred Action for Childhood Arrivals zorgde ervoor dat honderdduizenden kinderen door hun ouders in centraal Amerika naar de grens van de VS gestuurd werden. Velen haalden het gewoonweg niet.

Gezien de Dems voor open borders staan zie ik een nieuwe wetgeving inzake immigratie niet snel goedgekeurd worden en gaan de 'misverstanden' verder.

atmosphere
21 juni 2018, 19:25
misdaden houdt in dat er wetten werden overtreden. Vertel me eens atmosphere, welke wetten hebben de Amerikaanse authoriteiten overtreden?

Internationale wetten in verdragen.
Maar voor de VS gelden die wetten niet. Dit betekend echter niet dat het beleid ook goed is .

Knuppel
21 juni 2018, 20:42
Zou Melania in bepaalde vormen van staking gegaan zijn?

Zeg maar gerust waar je aan denkt, schoof. Ik doe dat ook.

Het zou best kunnen dat Melanie haar poeper afscheepte met het bekende excuus: "vanavond niet schat, ik heb hoofdpijn".

Om eerlijk te zijn. Ik denk dat Melanie niet veel meer is voor haar echt genoot dan een mooie vrouw om samen "schoon" mee op de foto te staan. Veel echt geniet zullen die twee niet meer van elkaar hebben. Dat madam Trump meneer Trump na veel vijven en zessen toch naar het witte huis volgde spreekt boekdelen. Ik denk eerder dat Trump haar iets weigerde dan zij hem.

Mocht het zo zijn dat het toch Melanie was die Trump op droog zaad zette, dan zal hij dat vast minder erg vinden dan dat zijn eigen vrouw hem voor de hele wereld te kakken zet omdat zijn beleid op dit vlak niet te tolereren is.

Voor degenen die dergelijk hardvochtig beleid goed proberen te praten omdat Obama hetzelfde zou hebben gedaan. Als dat waar is dan heeft Trump dubbel zoveel redenen om niet hetzelfde te doen.

Universalia
21 juni 2018, 21:27
Melania Trump bezoekt opgesloten kinderen en draagt voor vertrek uiterst ongepaste jas. (https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180621_03574310)

First lady Melania Trump bracht een verrassingsbezoek aan een detentiecentrum voor kinderen. Melania zou een belangrijk aandeel gehad hebben in het stopzetten van de gescheiden opsluiting.

Ik denk dat het naar voor schuiven van de First Lady in deze zaak slim in scene gezet is door Trump zelf.

Het jasje dat de First Lady draagt, het is niet eens mooi, laten we de tekst nog buiten beschouwing laten die er op 'gedrukt' staat. :roll:

Demper
21 juni 2018, 21:29
Dit was onder Obama ook, toen kon het niemand wat schelen.

Trump fixt het, en nu is het nog niet goed.

Hoe ziek en gestoord zijn de tegenstanders van Trump?

Stultitiae
21 juni 2018, 23:38
Hoe ziek en gestoord zijn de tegenstanders van Trump?

Niks ziek en gestoord, gewoon voor het minste "triggered".

https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse3.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP. 9ZIyce9PlmrgzxJQlZS6JAHaEK%26pid%3D15.1&f=1

https://www.youtube.com/watch?v=7mF_az89BzY

Van ons in Europa wordt verwacht dat we hetzelfde gedrag gaan vertonen bij de zoveelste vertoning van een Trump- of nieuwkomersmelodrama. Goe zot! 8-)

Indomitable
22 juni 2018, 05:37
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/35882684_1932498133473057_8660026534125371392_n.jp g?_nc_cat=0&oh=3333adc095f3852baac95cc9c5f124a3&oe=5BA4FE99

zonbron
22 juni 2018, 07:38
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/35882684_1932498133473057_8660026534125371392_n.jp g?_nc_cat=0&oh=3333adc095f3852baac95cc9c5f124a3&oe=5BA4FE99

U steunt mss ook 'een vreemde macht'....

Pink Floyd co founder SLAMS Syrian air strikes
https://www.youtube.com/watch?v=XU7DqiIdbsE

Knuppel
22 juni 2018, 07:39
Wat nog niemand hier ter sprake bracht, maar wat mij zeer verontrust is, dat er geen moeite werd gedaan om de kinderen die van hun ouders werden gescheiden op een of andere manier aan hun ouders te linken zodat ze snel konden worden teruggevonden als hun ouders het land werden uitgezet. Door middel van registratie, bijvoorbeeld. Het wordt dus heel moeilijk om de juiste kinderen aan de juiste ouders terug te kunnen geven. Wat een verschrikking moet het zijn voor die ouders om hun kinderen te moeten achterlaten, niet te weten wat er met hen gebeurt, en zelfs niet te weten of ze hun kinderen nog ooit zullen terugzien.

Wat was Trump eigenlijk van plan om met die kinderen te doen nadat hun ouders waren terug gestuurd? Hen in kooien te laten opgroeien, leven en sterven? En zoniet, wat was dan wél het plan met die kinderen? Of hadden Trump en de zijnen helemaal geen plan?

Het is een gruwelijke gedachte om niet te weten wat de VS met deze kinderen van plan was. Men was klaarblijkelijk NIET van plan om die kinderen terug aan hun ouders te geven. Als de VS dat wél van plan waren geweest was er geregistreerd geworden welke kinderen bij welke ouders hoorden. Al was het maar om hen, samen met hun ouders, terug te kunnen sturen. Dat die mensen zouden worden teruggestuurd stond immers vast.

Indomitable
22 juni 2018, 07:43
U steunt mss ook 'een vreemde macht'....

Pink Floyd co founder SLAMS Syrian air strikes
https://www.youtube.com/watch?v=XU7DqiIdbsE
Ik steun vooral niemand die kinderen in een kooi gaan werpen.

zonbron
22 juni 2018, 07:55

Ik weet dat wel, al te gevoelige...

Have a nice day, als dat Uw commentaar is.

Hypochonder
22 juni 2018, 08:05
Wat nog niemand hier ter sprake bracht, maar wat mij zeer verontrust is, dat er geen moeite werd gedaan om de kinderen die van hun ouders werden gescheiden op een of andere manier aan hun ouders te linken zodat ze snel konden worden teruggevonden als hun ouders het land werden uitgezet. Door middel van registratie, bijvoorbeeld. Het wordt dus heel moeilijk om de juiste kinderen aan de juiste ouders terug te kunnen geven. Wat een verschrikking moet het zijn voor die ouders om hun kinderen te moeten achterlaten, niet te weten wat er met hen gebeurt, en zelfs niet te weten of ze hun kinderen nog ooit zullen terugzien.

Wat was Trump eigenlijk van plan om met die kinderen te doen nadat hun ouders waren terug gestuurd? Hen in kooien te laten opgroeien, leven en sterven? En zoniet, wat was dan wél het plan met die kinderen? Of hadden Trump en de zijnen helemaal geen plan?

Het is een gruwelijke gedachte om niet te weten wat de VS met deze kinderen van plan was. Men was klaarblijkelijk NIET van plan om die kinderen terug aan hun ouders te geven. Als de VS dat wél van plan waren geweest was er geregistreerd geworden welke kinderen bij welke ouders hoorden. Al was het maar om hen, samen met hun ouders, terug te kunnen sturen. Dat die mensen zouden worden teruggestuurd stond immers vast.

Het kan de aanhangers van Trump geen moer schelen wat er met die kinderen gebeurt, ook al creperen ze in die kooien.

Het was anders wel een sterk afschrikmiddel om economische vluchtelingen te weren: kinderen van hun ouders scheiden en opsluiten in kooien. Wie voor harde anti migratie is die kan hier eigenlijk niet tegen zijn. In de VS doen ze het zo, in Europa zijn ze door en door hypocriet en laten ze het vuile werk opknappen door Erdogan en de Libische milities die ze de Libische kustwacht noemen en waar vluchtelingen nog veel harder aangepakt worden: marteling en verkocht worden als slaaf.

Indomitable
22 juni 2018, 08:05
Ik weet dat wel, al te gevoelige...

Have a nice day, als dat Uw commentaar is.
Ik ben graag kort en bondig.

By the way, same to you.

zonbron
22 juni 2018, 08:33
Ik ben graag kort en bondig.

By the way, same to you.

Voor mij hetzelfde. De grenzen gaan toch overal toe.

Have a nice one. 8-)

Indomitable
22 juni 2018, 08:42
Voor mij hetzelfde. De grenzen gaan toch overal toe.

Have a nice one. 8-)
Geen enkel probleem, maar verwijder kinderen godverdomme niet van hun ouders.

Lof der Zotheid
22 juni 2018, 09:07
Internationale wetten in verdragen.
Maar voor de VS gelden die wetten niet. Dit betekend echter niet dat het beleid ook goed is .

Welke "internationale wetten" in welke "verdragen"? Kunt u dit iets specifieker toelichten?

zonbron
22 juni 2018, 09:17

Wie heeft zoiets dan gedaan?

Anna List
22 juni 2018, 09:38

²

Anna List
22 juni 2018, 09:40
Trump en Melania hebben dit goed afgehandeld.

Bjorn Soenens stond er bijna bij te bleiten zag ik gisteren. Dus moet het wel heel goed afgehandeld geweest zijn.

zonbron
22 juni 2018, 09:44
Trump en Melania hebben dit goed afgehandeld.

Bjorn Soenens stond er bijna bij te bleiten zag ik gisteren. Dus moet het wel heel goed afgehandeld geweest zijn.

Ik kan me enkel verheugen dit alles gemist te hebben.

zonbron
22 juni 2018, 09:48
²

Indien 1 + 1, 2 is; die klein snotters maakten 'solo' de trip, niet met hun family.

Slim gezien van die yankees, wat een selectie.

.

Dadeemelee
22 juni 2018, 10:26
Het kan de aanhangers van Trump geen moer schelen wat er met die kinderen gebeurt, ook al creperen ze in die kooien.

Het was anders wel een sterk afschrikmiddel om economische vluchtelingen te weren: kinderen van hun ouders scheiden en opsluiten in kooien. Wie voor harde anti migratie is die kan hier eigenlijk niet tegen zijn. In de VS doen ze het zo, in Europa zijn ze door en door hypocriet en laten ze het vuile werk opknappen door Erdogan en de Libische milities die ze de Libische kustwacht noemen en waar vluchtelingen nog veel harder aangepakt worden: marteling en verkocht worden als slaaf.

Toch wel en het is daarom dat Trump zijn politiek gewijzigd heeft (zelfs voor hillbillies zijn kinderen heilig).

Moest zijn achterban er niks tegen gehad hebben dan zaten die kinderen nog apart in hun kooi.

vanderzapig
22 juni 2018, 12:21

Bron?

vanderzapig
22 juni 2018, 12:29
Moest zijn achterban er niks tegen gehad hebben dan zaten die kinderen nog apart in hun kooi.

Hen in kooien te laten opgroeien, leven en sterven?

kinderen van hun ouders scheiden en opsluiten in kooien.

Iedereen blijft het maar over kooien hebben. Waar zijn die kooien?

Anna List
22 juni 2018, 12:49
Toch wel en het is daarom dat Trump zijn politiek gewijzigd heeft (zelfs voor hillbillies zijn kinderen heilig).

En zo hebben ze ook de burgeroorlog en de slavernij verloren he... Watjes.

Hypochonder
22 juni 2018, 13:24

Trump zijn onderbuik zegt dat dit zijn herverkiezing misschien in de weg staat, dat is het enige waar die man mee bezig is.

Mijn mening is dat hier nogal hypocriet op gereageerd wordt, vooral dan door sommige zogenaamde voorstanders van strenge migratiewetten. Je kan niet enerzijds voor hermetisch afgesloten grenzen zijn en dan plots week in de onderbuik worden als je vluchtelingenkinderen hoort huilen of hen gescheiden van hun ouders opgesloten ziet. Feit is dat het lot van dergelijke kinderen vele malen erger is als ze niet in het land van melk en honing terecht komen en rechtsomkeer moeten maken naar het land van herkomst. Dan sterven ze misschien van honger of worden ze koudweg vermoord...

TV-verslaafde
22 juni 2018, 13:29
Trump zijn onderbuik zegt dat dit zijn herverkiezing misschien in de weg staat, dat is het enige waar die man mee bezig is.

Mijn mening is dat hier nogal hypocriet op gereageerd wordt, vooral dan door sommige zogenaamde voorstanders van strenge migratiewetten. Je kan niet enerzijds voor hermetisch afgesloten grenzen zijn en dan plots week in de onderbuik worden als je vluchtelingenkinderen hoort huilen of hen gescheiden van hun ouders opgesloten ziet. Feit is dat het lot van dergelijke kinderen vele malen erger is als ze niet in het land van melk en honing terecht komen en rechtsomkeer moeten maken naar het land van herkomst. Dan sterven ze misschien van honger of worden ze koudweg vermoord...

Nog andere domme types sleuren er Hitler bij.

"Trump" kon ook de persmuskieten niet toelaten daar bij dat gebeuren. Geen bewijzen, dus Trump kan zijn handjes wassen in onschuld. Hij wist van niets.

Maar in de huidige tijden zijn er overal camera's en controle voor dit of dat.

Dit is eigenlijk een "kogel" om alles in doofpotten te moeten steken omdat er toch altijd nieuwsgierige muskieten op afkomen. Gewoon krik, krak over heel dat vluchtelingengedoe en heel dat debat valt stil over een week.

Universalia
22 juni 2018, 16:10
Over de persmuskieten ...

Time zet huilende kleuter en neerkijkende Trump op cover (http://www.standaard.be/cnt/dmf20180622_03575380)

Het Amerikaanse weekblad Time maakte een opvallende fotomontage. Op de cover staat een wenende kleuter samen met president Trump, die neerkijkt op het kind. Verder staat er ‘Welcome to America’ als bijschrift.

Niet dat het iets nieuws onder de zon is maar in tegenwoordige tijden gaat het van kwaad naar erger dat de pers een vuil rolletje speelt bij alles wat er gebeurt. :roll:

Bach
22 juni 2018, 16:29
Tot voor kort kregen kinderen in de VS de doodstraf (2000 kinderen zaten op death row) en nog steeds worden kinderen veroordeeld als volwassenen en opgesloten in gevangenissen voor volwassenen. Iets wat verboden is volgens de conventie voor de rechten van het kind die de VS als enige land weigerden te ondertekenen, juist om dit soort van praktijken te kunnen blijven uitvoeren. Een grote mate van medogenloosheid kenmerkt de VS. Iets wat veel te weinig aan bod komt in de Europese pers.

Bv. Ook dat de VS zowat elke dag bombardementen uitvoert in andere landen. Waarom komt dat niet dagelijks in het nieuws? Dat bombarderen a volonte gebeurde trouwens evengoed onder de 'Nobelprijs voor de vrede' winnaar Obama.

Het probleem is niet Trump. Het probleem is het imperium die de republiek heeft uitgehold.

vanderzapig
22 juni 2018, 17:04
Tot voor kort kregen kinderen in de VS de doodstraf (2000 kinderen zaten op death row) en nog steeds worden kinderen veroordeeld als volwassenen en opgesloten in gevangenissen voor volwassenen.

Bach, je beseft toch hopelijk dat de kinderen op die foto acteurs zijn in een politieke propaganda video?

https://www.youtube.com/watch?v=cmU3BRpHfw4&t=23s

https://www.snopes.com/fact-check/are-children-orange-jumpsuits/

vanderzapig
22 juni 2018, 17:17
Tot voor kort kregen kinderen in de VS de doodstraf

https://en.wikipedia.org/wiki/Capital_punishment_for_juveniles_in_the_United_Sta tes

The last execution of a juvenile was convicted murderer Leonard Shockley, who died in the Maryland gas chamber on April 10, 1959, at the age of 17. No one has been under the age of 19 at the time of execution since at least 1964.

(2000 kinderen zaten op death row)

Bron?

At the time of the Roper v. Simmons decision, there were 71 juvenile offenders awaiting execution on death row

Bedoel je misschien: "Doorheen de geschiedenis van de USA hebben er in totaal 2000 minderjarigen ooit op death row gezeten"?

omaplop
23 juni 2018, 09:11
http://www.lalibre.be/actu/international/de-fausses-images-d-enfants-separes-de-leurs-parents-circulent-sur-les-reseaux-sociaux-5b2d3eaa55326301e7ae60cb

En dan vindt men het schandalig dat de mensen depers niet meer geloven!

Trouwens diefotovan datkinddat BIJ zijn mama staat wasal ongeloofwaardig, de mama werd gewoon gefouilleerd en moest daarom haar kind neerzetten.

Doet mij denken aan de verklaringen indertijd betreffende Irak waar zgz baby's in de couveuse gewoon werden afgekoppeld en kinderen in het ziekenhuis werden gedood. Bleek achteraf allemaal verzonnen.

Knuppel
23 juni 2018, 11:08

Dat Trump zijn politiek terzake wijzigde wil niet zeggen dat hij zich WEL iets aan trekt van het lot van de kinderen die hij deed scheiden van hun ouders. Dat bewijst het feit dat hij niets deed om ervoor te zorgen dat de nodige maatregelen werden genomen om die kinderen en hun ouders te KUNNEN herenigen. Mijn vraag blijft dus: wat was Trump van plan met die kinderen?

atmosphere
23 juni 2018, 14:52
Welke "internationale wetten" in welke "verdragen"? Kunt u dit iets specifieker toelichten?
https://www.amnesty-international.be/subthema/definitie-en-internationale-bescherming/815

sepper
23 juni 2018, 16:57
https://www.amnesty-international.be/subthema/definitie-en-internationale-bescherming/815

een interpretatie van amnesty international.

volgens hun eigen agenda :roll:

Knuppel
26 juni 2018, 17:13

De wet waar Trump gebruikt van maakte bestond ook al onder Obama maar ze werd toen niet uitgevoerd.

Knuppel
26 juni 2018, 17:15

Ik kan ook niet bepaald een tegenstander van Trump worden genoemd, maar toch beantwoord ik niet aan jouw beschrijving.

Knuppel
26 juni 2018, 17:19

Amnestie-internationaaal. Is dat die club die zware kritiek heeft op de Waals/Belgische wapenleveringen aan landen die de mensenrechten aan hun laars lappen?

Vreemd dat er niet één woord van kritiek van jou te vinden is in de draad die daarover loopt op dit forum......

Knuppel
26 juni 2018, 17:25
Mijn vraag blijft: wat was Trump van plan met de bijna 3000 kinderen die hij van hun ouders liet afpakken?

vanderzapig
1 juli 2018, 01:07
Iedereen blijft het maar over kooien hebben. Waar zijn die kooien?

Is er al nieuws over de kooien?

Of werd het rechtgezet als nepnieuws?

zonbron
1 juli 2018, 02:58
Mijn vraag blijft: wat was Trump van plan met de bijna 3000 kinderen die hij van hun ouders liet afpakken?

Dat is duidelijk.

https://res.cloudinary.com/teepublic/image/private/s--G3n2FrzQ--/t_Preview/b_rgb:0f7b47,c_limit,f_jpg,h_630,q_90,w_630/v1525666529/production/designs/2661370_0.jpg

zonbron
1 juli 2018, 03:04
Is er al nieuws over de kooien?

Of werd het rechtgezet als nepnieuws?

https://www.infowars.com/wp-content/uploads/2018/06/Arizona_immigrant_detention_center-1.jpg
Pentagon Asked to House 20,000 Unaccompanied Migrant Children (http://www.breitbart.com/big-government/2018/06/21/pentagon-asked-to-house-20000-unaccompanied-migrant-children/)

“The Department of Defense has received a request for assistance from the Department of Health and Human Services (HHS). HHS has requested DOD to determine its capabilities to provide up to 20,000 temporary beds for unaccompanied alien children at DOD installations,” said Pentagon spokesman Air Force Lt. Col. Michael Andrews.

He said that while four bases have been visited by HHS for possible housing, it does not mean that children will be housed there.

“HHS and DOD are working closely to determine the requirements and timing for support. Secretary Mattis’ guidance has been clear: that the DoD will support our federal partners,” Andrews said.

If approved, it would not be the first time unaccompanied migrant children are housed at military bases.

In 2014, the Obama administration approved a plan to house 7,000 unaccompanied migrant children on three military bases: Lackland Air Force Base in Texas, Fort Sill in Oklahoma, and Naval Base Ventura County in California.

According to a notification to lawmakers from the Pentagon first reported by the Washington Post, officials at HHS asked whether the beds could be provided for children for July through December 31. HHS would reimburse the DOD for costs. The sites will be run by HHS employees or contractors, who will provide care and supervision for the children.

The request from HHS comes after President Trump ordered Defense Secretary Jim Mattis to provide the Department of Homeland Security with existing facilities to house and care for “alien families” and construct new facilities “if necessary and consistent with law.”

HHS officials have visited four bases in recent weeks: Fort Bliss, Dyess Air Force Base, Goodfellow Air Force Base in Texas, and Little Rock Air Force Base in Arkansas.

Mattis said Wednesday that the Pentagon would comply with any request made by the White House.

Let op, dit zijn kinderen die de trip alleen maakten. Destijds aangemoedigd door Obama.

kojak
1 juli 2018, 03:58
...
Let op, dit zijn kinderen die de trip alleen maakten. Destijds aangemoedigd door Obama.

Obama heeft hun niet aangemoedigd om die trip te maken zenne.
Obama heeft beslist om de kinderen die niet begeleid waren in militaire basissen onder te brengen.

Een groot verschil !

Ik heb zo de indruk dat jij geen al te grote fan bent van Obama. :lol: