PDA

View Full Version : buurvrouw legt het aan met de buurman, lol


bembem
4 juli 2018, 21:11
allez ze zijn weg op het brommertje (ja, hij heeft zich sinds kort een motortje gekocht, met welk geld i dunno vermits ie in csr zit/zat), oh well ze mag hem hebben.. wihihihi

hamac
4 juli 2018, 21:18
allez ze zijn weg op het brommertje (ja, hij heeft zich sinds kort een motortje gekocht, met welk geld i dunno vermits ie in csr zit/zat), oh well ze mag hem hebben.. wihihihi

We zitten in de derde fase blijkbaar.

Eerste fase: teleurstelling
Tweede fase: woede
Derde fase: gelatenheid

bembem
4 juli 2018, 21:18
nee hoor ^^

bembem
4 juli 2018, 21:19
though it's amusing :lol::lol:

Mambo
4 juli 2018, 22:08
though it's amusing :lol::lol:

Alleen maar als ze met hun brommer vallen

Tavek
4 juli 2018, 22:29
Mss kunt ge trioke doen ?

bembem
4 juli 2018, 22:32
aub hou het netjes

hamac
4 juli 2018, 22:50
Mss kunt ge trioke doen ?

Ze heeft het meer op platonische relaties.

Ah, doet me eraan denken om de film Platoon nog eens terug te zien. ;-)

maddox
5 juli 2018, 05:48
Mss kunt ge trioke doen ?

Da's eerder op zijn dempers dan, links en rechts tegelijk.

Lof der Zotheid
5 juli 2018, 08:34
SPIDERMAAAAAN? Waar is die kerel als ge hem nodig hebt?

Universalia
5 juli 2018, 08:45
SPIDERMAAAAAN? Waar is die kerel als ge hem nodig hebt?

https://am24.akamaized.net/tms/cnt/uploads/2016/04/Spider-Man_612x380_0.jpg

Pandareus
5 juli 2018, 08:54
allez ze zijn weg op het brommertje (ja, hij heeft zich sinds kort een motortje gekocht, met welk geld i dunno vermits ie in csr zit/zat), oh well ze mag hem hebben.. wihihihi

Zo een knappe gast, en jij hebt die niet kunnen krijgen ? En nu gaat hij de andere buurvrouw beffen ? Kans gemist hee meisje...

https://s2-ssl.dmcdn.net/MhRSG/526x297-svB.jpg

Pandareus
5 juli 2018, 08:56
SPIDERMAAAAAN? Waar is die kerel als ge hem nodig hebt?

Weggereden met de scooter van Bem haar buurman.

http://i179.photobucket.com/albums/w284/goodship1002/SpidermanSR.jpg

Elio di Supo
5 juli 2018, 09:06
Moest de buurman maar eens weten hoe jaloers bem is ....

Pandareus
5 juli 2018, 09:21
Moest de buurman maar eens weten hoe jaloers bem is ....

Die heeft geen tijd om daaraan te denken, buurvrouw Romana is hem sexueel aan het uitputten.

Elio di Supo
5 juli 2018, 09:25
Die heeft geen tijd om daaraan te denken, buurvrouw Romana is hem sexueel aan het uitputten.

Zie maar dat bem dat niet te weten komt.

NieuwNoors
5 juli 2018, 11:54
allez ze zijn weg op het brommertje (ja, hij heeft zich sinds kort een motortje gekocht, met welk geld i dunno vermits ie in csr zit/zat), oh well ze mag hem hebben.. wihihihi

'Het brommerke' is een gedicht dat ik ooit - laaaaaang geleden- schreef voor mijn zoon die toen 16 was en met zijn vriendinneke op zijn eerste brommer naar zee gereden is. En het lukte hem nog ook :-D
Ik heb toen 3 dagen niks van zoon vernomen...:cry: en om mijn zenuwen te bedaren heb ik 'het brommerke' dus geschreven.
Ik post het hier neer maar de echte naam van zoon vervang ik door ' Sam'.

Het brommerke, (door NN)

Sam, nen echte pee
vertrok vol kwel en kommer
startte toen zijn brommer
en reed ermee naar zee.

De zee kon hem niet lokken;
verdrinken ging niet meer
Vol blutsen en in brokken
kwam Sam met 't brommerke weer.

Om zijn verdriet te laven
heeft Sam met eer en lof
zijn brommerke begraven
vanachter in den hof.

Van de laatste strofe had ik nog een 2de versie geschreven:

Om al dat leed te dragen
heeft Sam met eer en lof
zijn brommer stukgeslagen
vanachter in den hof.

En nu maar hopen dat 'Sam' dat hier niet leest of ik ben ontmaskerd!:oops:

Eyjafjallajökull
5 juli 2018, 16:48
'Het brommerke' is een gedicht dat ik ooit - laaaaaang geleden- schreef voor mijn zoon die toen 16 was en met zijn vriendinneke op zijn eerste brommer naar zee gereden is. En het lukte hem nog ook :-D
Ik heb toen 3 dagen niks van zoon vernomen...:cry: en om mijn zenuwen te bedaren heb ik 'het brommerke' dus geschreven.
Ik post het hier neer maar de echte naam van zoon vervang ik door ' Sam'.

Het brommerke, (door NN)

Sam, nen echte pee
vertrok vol kwel en kommer
startte toen zijn brommer
en reed ermee naar zee.

De zee kon hem niet lokken;
verdrinken ging niet meer
Vol blutsen en in brokken
kwam Sam met 't brommerke weer.

Om zijn verdriet te laven
heeft Sam met eer en lof
zijn brommerke begraven
vanachter in den hof.

Van de laatste strofe had ik nog een 2de versie geschreven:

Om al dat leed te dragen
heeft Sam met eer en lof
zijn brommer stukgeslagen
vanachter in den hof.

En nu maar hopen dat 'Sam' dat hier niet leest of ik ben ontmaskerd!:oops:

Met de fiets naar de zee, dat was nog eens iets geweest om gedichten over te schrijven.

Maar met de brommer ? Marginaler komt het echt niet.

Hypochonder
5 juli 2018, 16:51
Is uw buurvrouw toevallig een negerin die geen onderbroek draagt en noemt uw buurman toevallig Demper?

NieuwNoors
5 juli 2018, 16:58
Met de fiets naar de zee, dat was nog eens iets geweest om gedichten over te schrijven.

Maar met de brommer ? Marginaler komt het echt niet.

Marginaler KOMT het echt ni? Serieus, "komt"? Van marginaal gesproken.....
:roll:

NieuwNoors
5 juli 2018, 17:04
Met de fiets naar de zee, dat was nog eens iets geweest om gedichten over te schrijven.

Maar met de brommer ? Marginaler komt het echt niet.
Duidelijk dat ge er niks van verstaan hebt Eya.
Moederhart enz.....ooit van gehoord?
Daarenboven, al was mijn kind op ne grasmaaier naar zee gereden dan zou ik er ook een gedicht over geschreven hebben: "Het maaierken". Goed zo?:roll:

NieuwNoors
5 juli 2018, 17:06
Is uw buurvrouw toevallig een negerin die geen onderbroek draagt en noemt uw buurman toevallig Demper?
Nee, die HEET Hypoliet maar iedereen NOEMT hem den Hypo.

Hypochonder
5 juli 2018, 17:10
Nee, die HEET Hypoliet maar iedereen NOEMT hem den Hypo.

Jah, en gij zijt die negerin zonder onderbroek zekers :D

Eyjafjallajökull
5 juli 2018, 17:11
Marginaler KOMT het echt ni? Serieus, "komt"? Van marginaal gesproken.....
:roll:

The knights that say NI ? :lol:

Libro
5 juli 2018, 17:17
Buurman legt aan met buurvrouw. (https://c8.alamy.com/comp/DF3HT7/man-and-women-with-guns-aiming-at-lens-DF3HT7.jpg)

Pandareus
5 juli 2018, 18:12
Zie maar dat bem dat niet te weten komt.

Tja, ze heeft haar kans verkeken hee... Zij wou enkel met hem samen televisie kijken gelijk de seutjes, terwijl Romana hem als sexobject gebruikt.

Dat is dan een gemakkelijke keuze hee ?

Pandareus
5 juli 2018, 18:18
Met de fiets naar de zee, dat was nog eens iets geweest om gedichten over te schrijven.

Maar met de brommer ? Marginaler komt het echt niet.

Is heel je leven zo saai dat je de aandrang voelt om een 16 jarige die met zijn brommer naar de kust gaat als marginaal weg te zetten ? En wat is er dan trouwens zo speciaal aan om daar naartoe te rijden met een fiets ? :?
Denk je dat dat interessanter is dan een ritje met de trein, de auto of de brommer ?

Pandareus
5 juli 2018, 18:20
Is uw buurvrouw toevallig een negerin die geen onderbroek draagt en noemt uw buurman toevallig Demper?

:lol::lol::lol:

NieuwNoors
5 juli 2018, 18:30
Jah, en gij zijt die negerin zonder onderbroek zekers :D
Zonder HYPOCH-ONDERbroek idd! :-P

NieuwNoors
5 juli 2018, 18:32
The knights that say NI ? :lol:

Holy grale zeg!

Eyjafjallajökull
5 juli 2018, 20:19
Holy grale zeg!

https://media0.giphy.com/media/35aVstfJYNlEA/200.gif

Eyjafjallajökull
5 juli 2018, 20:22
Is heel je leven zo saai dat je de aandrang voelt om een 16 jarige die met zijn brommer naar de kust gaat als marginaal weg te zetten ? En wat is er dan trouwens zo speciaal aan om daar naartoe te rijden met een fiets ? :?
Denk je dat dat interessanter is dan een ritje met de trein, de auto of de brommer ?

Oei, Panda is ook ooit met zijne camino naar de zee gereden :lol:

Mambo
5 juli 2018, 20:40
Met de fiets naar de zee, dat was nog eens iets geweest om gedichten over te schrijven.

Maar met de brommer ? Marginaler komt het echt niet.

Toen ik 16 was heb ik nog met mijn yamaha 50cc naar Luxemburg gereden. Langs gewone baantjes. Dat was nog een heel toertje.

Svennies
5 juli 2018, 21:29
Toen ik 16 was heb ik nog met mijn yamaha 50cc naar Luxemburg gereden. Langs gewone baantjes. Dat was nog een heel toertje.

Als je een op 40 km per uur begrensde had ja...

Dat groepje van ons reed met onbegrensde Yamaha's,suzuki's,zundaps,kreidlers ,en ik met mijne honda ss50 ....

Mambo
5 juli 2018, 22:08
Als je een op 40 km per uur begrensde had ja...

Dat groepje van ons reed met onbegrensde Yamaha's,suzuki's,zundaps,kreidlers ,en ik met mijne honda ss50 ....

De mijne ging ook zo 90 destijds.
Toch een eind van Gent naar Luxemburg langs al die binnenbaantjes.

Svennies
5 juli 2018, 22:27
De mijne ging ook zo 90 destijds.
Toch een eind van Gent naar Luxemburg langs al die binnenbaantjes.

De mijne nét geen honderd...

Maar die Suzuki's gingen daar toch vlot over....

En gene helm verplicht...

Wij tuften destijds vanuit de rupelstreek langs Mechelen richting zaventem,en maar gas geven....

En dan terug komen met een rugzak vol sigaretten....

Of mosselen gaan eten in Phillipine...

Mambo
5 juli 2018, 22:30
De mijne nét geen honderd...

Maar die Suzuki's gingen daar toch vlot over....

En gene helm verplicht...

Wij tuften destijds vanuit de rupelstreek langs Mechelen richting zaventem,en maar gas geven....

En dan terug komen met een rugzak vol sigaretten....

Of mosselen gaan eten in Phillipine...

We hebben idd wat afgetuft destijds.
Schone tijd. Gasten van nu weten niet wat ze missen.

Xenophon
5 juli 2018, 22:41
De mijne nét geen honderd...

Maar die Suzuki's gingen daar toch vlot over....

En gene helm verplicht...

Wij tuften destijds vanuit de rupelstreek langs Mechelen richting zaventem,en maar gas geven....

En dan terug komen met een rugzak vol sigaretten....

Of mosselen gaan eten in Phillipine...

Daar kon je zo een 'honderd moteur' onderhangen, had dezelfde bevestiging.

En dan die RD's, manmanman...

Svennies
5 juli 2018, 22:42
We hebben idd wat afgetuft destijds.
Schone tijd. Gasten van nu weten niet wat ze missen.

Dat klopt,en hopen plezier gemaakt....

In de dancing "de toekomst" in putte bij mechelen zitten,en grote honger krijgen...

Zegt er eentje van de hoop ,"ik weet een goede frituur"...

Allemaal op de brommer en tuffen maar om in zoersel een goei pak friet te gaan eten...8O...

En dan efkens afzakken langs de "james " in westmalle...

Waar is den tijd...

Svennies
5 juli 2018, 22:45
Daar kon je zo een 'honderd moteur' onderhangen, had dezelfde bevestiging.

En dan die RD's, manmanman...

Dat klopt....

Destijds,was er een overgangsfase tussen begrensde en niet begrensde 50cc'rs...

En met wat lef kon je de boel belazeren...;-)

En werden de zunddapp's en kreidlers écht populair omdat die oudere modellen niet begrensd waren....

Die niet begrensde flandria sport drieviteskes waren destijds ook klein kanonballekes...

Schoon machientjes om te zien...

Die tijd kom nooit meer terug,net zoals de hoop die daarmee is gesneuveld op de openbare weg...

We zullen er allemaal ettelijke kennen die onderweg wel ergens tegenaan blijven plakken zijn...:cry:

Mambo
5 juli 2018, 22:46
Daar kon je zo een 'honderd moteur' onderhangen, had dezelfde bevestiging.

En dan die RD's, manmanman...

Toen mijn zoon 16 was wilde hij eerst zo een raar ding. Trok op niet veel vond ik.
14 dagen later zijn we dan voor hem zo een Honda nsr gaan lopen. Die ging wel 120 . Veel beter.

bembem
5 juli 2018, 22:58
Zo een knappe gast, en jij hebt die niet kunnen krijgen ? En nu gaat hij de andere buurvrouw beffen ? Kans gemist hee meisje...

https://s2-ssl.dmcdn.net/MhRSG/526x297-svB.jpg

dat is precies in Vilvoorde.... :rofl: :rofl: :rofl:

maddox
5 juli 2018, 23:15
Zo'n voortuintjes hebben we hier niet.
En de kleur van de inteelters op die brommer is ook verkeerd.

bembem
5 juli 2018, 23:17
:rofl: liar :rofl:

maddox
5 juli 2018, 23:20
:rofl: liar :rofl:

Bewijs het tegendeel maar Bemmetje. gemakkelijk genoeg. gebruik Google streetview, en post de coördinaten van die Vilvoordse voortuintjes die lijken op de voortuintjes in dat hollands crap muziekje.

En kwa figuren op de scooter. Daar kan u een gedeeltelijk punt mee hebben. De ingepakte papperige gezichtjes en de vrijdagse soepjurkdragers rijden meestal met een BMW of Audi (Mercedes heeft blijkbaar afgedaan).

bembem
5 juli 2018, 23:27
Bewijs het tegendeel maar Bemmetje. gemakkelijk genoeg. gebruik Google streetview, en post de coördinaten van die Vilvoordse voortuintjes die lijken op de voortuintjes in dat hollands crap muziekje.

En kwa figuren op de scooter. Daar kan u een gedeeltelijk punt mee hebben. De ingepakte papperige gezichtjes en de vrijdagse soepjurkdragers rijden meestal met een BMW of Audi (Mercedes heeft blijkbaar afgedaan).

proetproet!

Tavek
5 juli 2018, 23:29
http://imgb.igcdn.nl/6fd9903727aa46dca2d86561422bc781/opener/Fragment_uit_de_trailer__Bron_Benelux_Film_Distrib utors.jpg

Anti-boomer battle group

Mambo
5 juli 2018, 23:45
http://imgb.igcdn.nl/6fd9903727aa46dca2d86561422bc781/opener/Fragment_uit_de_trailer__Bron_Benelux_Film_Distrib utors.jpg

Anti-boomer battle group

:lol:

Libro
6 juli 2018, 00:19
Oei, Panda is ook ooit met zijne camino naar de zee gereden :lol:

Dat klinkt als de tijd van de MT5, de Aprillia's etc.

http://moto.zombdrive.com/images/aprilia-af1-125-sintesi-sport-1990-1.jpg

http://moto.zombdrive.com/images/aprilia-af1-125-sintesi-sport-1990-6.jpg

maddox
6 juli 2018, 01:19
De droom "50cc" machines van de midden-eind jaren 80.

De glorietijd van het opfokken van 50cc's. Honda MT en MB reeks (5 en X) en het kroonstuk, de NSR. Aprilia als paradepaartje, en de verborgen pareltjes van Yamaha en Suzuki.
De minst dankbare machines, de gasgevertjes Honda PX50 en Yamaha Sting.

En ja, ik ken er minstens 1 die zich met een deftig opgevoerde Aprilia achter in een bus geparkeerd heeft.
Die konden ze met de hogedrukreiniger van de bus afspuiten.

Libro
6 juli 2018, 01:29
dat is precies in Vilvoorde.... :rofl: :rofl: :rofl:

Die architectuur is Hollands. Dat zijn niet de arbeiderswoningen van de Far West.

maddox
6 juli 2018, 01:32
Die architectuur is Hollands. Dat zijn niet de arbeiderswoningen van de Far West.

Tja, dat geeft wel aan hoeveel geografisch inzicht of algemene kennis bemmetje heeft.

Libro
6 juli 2018, 01:32
De droom "50cc" machines van de midden-eind jaren 80.

De glorietijd van het opfokken van 50cc's. Honda MT en MB reeks (5 en X) en het kroonstuk, de NSR. Aprilia als paradepaartje, en de verborgen pareltjes van Yamaha en Suzuki.
De minst dankbare machines, de gasgevertjes Honda PX50 en Yamaha Sting.

En ja, ik ken er minstens 1 die zich met een deftig opgevoerde Aprilia achter in een bus geparkeerd heeft.
Die konden ze met de hogedrukreiniger van de bus afspuiten.

Bij ons op school was er iemand, die met zo'n AF1 replica reed (zoon van een aannemer van wegenwerken). Wij allemaal jaloers natuurlijk.

Ik kreeg dan weer geen brommer want mijn ouders vonden dat te gevaarlijk.

http://3.bp.blogspot.com/-F2PRvBel0AY/U5yzxwn8BDI/AAAAAAAAJTo/BQLTJfUbUoI/s1600/furious.png

maddox
6 juli 2018, 01:41
Bij ons op school was er iemand, die met zo'n AF1 replica reed (zoon van een aannemer van wegenwerken). Wij allemaal jaloers natuurlijk.
Tja, een brommer van 120 000 BEF , dat was toen wel schandalig duur (een half stadswagentje).
De grap was, die kwispel die zich in een bus plante was ook een zoon van een welstellend zelfstandige, en spendeerde klauwen met geld om zijn machine op te fokken. Maar helaas, er was een team in onze regio actief dat het net iets beter en vooral goedkoper voor elkaar kreeg sneller te rijden met een Suzuki ZR chopper (een RM125cc motor paste prima in't frame, mits wat creatief lassen en slijpen)
Ik kreeg dan weer geen brommer want mijn ouders vonden dat te gevaarlijk.
Als ik zie wat ik toen allemaal heb uitgevreten op 2 wielen, begrijp ik uw ouders. En zou ik bijna gaan geloven in beschermengelen.

Henri1
6 juli 2018, 05:12
Daar kon je zo een 'honderd moteur' onderhangen, had dezelfde bevestiging.

En dan die RD's, manmanman...

De snelste was ongetwijfeld de Kreidler.

Oerlelijk, maar razendsnel.

https://i.pinimg.com/736x/5f/bb/0f/5fbb0feab05600254ea4f306aaaa2c58--moped-a-well.jpg

maddox
6 juli 2018, 05:35
De snelste was ongetwijfeld de Kreidler.

Oerlelijk, maar razendsnel.

https://i.pinimg.com/736x/5f/bb/0f/5fbb0feab05600254ea4f306aaaa2c58--moped-a-well.jpg

Maar dat was Duits. Redelijk fout nietwaar? Moest je niet kijken naar de meer fijnere dingen des levens, zoals een oerfranse Solex?

https://img.2dehands.be/f/normal/257606385-gezocht-groene-solex.jpg

Elio di Supo
6 juli 2018, 06:10
Duidelijk dat ge er niks van verstaan hebt Eya.
Moederhart enz.....ooit van gehoord?
Daarenboven, al was mijn kind op ne grasmaaier naar zee gereden dan zou ik er ook een gedicht over geschreven hebben: "Het maaierken". Goed zo?:roll:

En het vliegerke? Maar Walter De Buck was u al voor.

Elio di Supo
6 juli 2018, 06:11
Tja, ze heeft haar kans verkeken hee... Zij wou enkel met hem samen televisie kijken gelijk de seutjes, terwijl Romana hem als sexobject gebruikt.

Dat is dan een gemakkelijke keuze hee ?

Ja, bem haar verleidingstechnieken vergen teveel tijd of zijn te genuanceerd om echt opgemerkt te worden.

hamac
6 juli 2018, 07:17
Dat klopt,en hopen plezier gemaakt....

In de dancing "de toekomst" in putte bij mechelen zitten,en grote honger krijgen...


'De toekomst'. Shit, waar is de tijd.

Daar een knap meiske leren kennen, Petra. Ze woonde in Keerbergen en was de dochter van een boekhouder.
Daar heb ik een toffe tijd mee beleefd.

Toen ik jonger was zaten we in de Eikelstraat in Lier (Banana's, de Retro, ...) en 's zondags al eens in de Picass in Nijlen.

Pandareus
6 juli 2018, 08:00
De droom "50cc" machines van de midden-eind jaren 80.

De glorietijd van het opfokken van 50cc's. Honda MT en MB reeks (5 en X) en het kroonstuk, de NSR. Aprilia als paradepaartje, en de verborgen pareltjes van Yamaha en Suzuki.
De minst dankbare machines, de gasgevertjes Honda PX50 en Yamaha Sting.

En ja, ik ken er minstens 1 die zich met een deftig opgevoerde Aprilia achter in een bus geparkeerd heeft.
Die konden ze met de hogedrukreiniger van de bus afspuiten.

Ik had een suzuki RG50 die toen net in belgië verkrijgbaar was, 1978.
Veel lol mee gehad. Mogelijkheden waren erg beperkt qua tuning omdat er in het begin geen kleiner tandwiel voor beschikbaar was. De invoerder dacht dat jonge gasten daarmee zouden afzien van het sneller maken van hun brommer... Kameraad heeft dan op zijn draaibank een tandwiel van een yamaha aangepast, probleem was opgelost. Verder die belachelijk kleine carburateur vervangen door een dell orto 19mm en het membraan wat meer opengezet. Spoelpoorten nog wat breder gemaakt, inlaat timing licht aangepast (zuiger 1,5 mm korter gemaakt ter hoogte v/d inlaat). Cilinderkop licht afgevlakt, dus iets hogere compressie. Originele uitlaat, maar de restrictor er uiteraard uitgenomen. En als ik het me nog juist kan herinneren ook het ontstekingstijdstip iets later gezet.
Die haalde vlot 90.
Maar een ongeknepen Kreidler Florett met 5 versnellingen kloppen was er niet bij hoor. Die had nog net wat meer adem.

Pandareus
6 juli 2018, 08:02
De snelste was ongetwijfeld de Kreidler.

Oerlelijk, maar razendsnel.

https://i.pinimg.com/736x/5f/bb/0f/5fbb0feab05600254ea4f306aaaa2c58--moped-a-well.jpg


Juist. Volgens mij was de kreidler niet te kloppen. Zelfs de eerste watergekoelde Zundap die rond die periode uitkwam kon niet mee.

Pandareus
6 juli 2018, 08:11
Ja, bem haar verleidingstechnieken vergen teveel tijd of zijn te genuanceerd om echt opgemerkt te worden.

Tja... haar prachtige buurman Rinus ligt nu te rampetampen met Romana, ze is weer eens te laat in actie geschoten hee.

De concurrentie was te sterk voor Bem, die heeft de stier direct bij de hoorn gepakt.

http://reveiw.info/wp-content/uploads/2018/05/zanger-rinus-met-romana-op-de-scooter-hd-coub-gifs-with-sound-rinus-en-romana-boeken-2018.jpg

Eyjafjallajökull
6 juli 2018, 09:04
Daar een knap meiske leren kennen, Petra. Ze woonde in Keerbergen en was de dochter van een boekhouder.
Daar heb ik een toffe tijd mee beleefd.


Met die boekhouder ? 8O

hamac
6 juli 2018, 09:16
Met die boekhouder ? 8O

Ja, het onderwerp was 'boekhouder'. :roll:

Eyjafjallajökull
6 juli 2018, 09:26
Ja, het onderwerp was 'boekhouder'. :roll:

Take it easy, hamac :lol:

Ik vond het gewoon grappig waarom je het nodig vond er bij te vermelden dat ze de dochter van een boekhouder was. Enige nadere informatie over haar knap-zijn ware relevanter geweest ;-)

Lof der Zotheid
6 juli 2018, 09:27
http://imgb.igcdn.nl/6fd9903727aa46dca2d86561422bc781/opener/Fragment_uit_de_trailer__Bron_Benelux_Film_Distrib utors.jpg

Anti-boomer battle group

Die in het wit, links van voor, is dat niet onze Thule? Zo'n kortgestuikte die stoer loopt.

Mambo
6 juli 2018, 10:35
De droom "50cc" machines van de midden-eind jaren 80.

De glorietijd van het opfokken van 50cc's. Honda MT en MB reeks (5 en X) en het kroonstuk, de NSR. Aprilia als paradepaartje, en de verborgen pareltjes van Yamaha en Suzuki.
De minst dankbare machines, de gasgevertjes Honda PX50 en Yamaha Sting.

En ja, ik ken er minstens 1 die zich met een deftig opgevoerde Aprilia achter in een bus geparkeerd heeft.
Die konden ze met de hogedrukreiniger van de bus afspuiten.

In die tijd was je nog een held als je verongelukte.

Al bij al viel dat allemaal nog heel goed mee. We reden als zotten en koersten ganse dagen.

Mambo
6 juli 2018, 10:40
Juist. Volgens mij was de kreidler niet te kloppen. Zelfs de eerste watergekoelde Zundap die rond die periode uitkwam kon niet mee.

Dat was ook de duurste.
Ook niet de meest sexy trouwens.

Onze pa en ma kochten liever iets anders en op onze spaarboekjes stond ook te weinig meestal. We kregen dat trouwens toch niet.
:lol:

Ik zou nu wel weer een rd willen hebben. Gewoon om naar te kijken.
Maar ze vragen er een beetje teveel geld voor.

Mambo
6 juli 2018, 10:48
Ik had een suzuki RG50 die toen net in belgië verkrijgbaar was, 1978.
Veel lol mee gehad. Mogelijkheden waren erg beperkt qua tuning omdat er in het begin geen kleiner tandwiel voor beschikbaar was. De invoerder dacht dat jonge gasten daarmee zouden afzien van het sneller maken van hun brommer... Kameraad heeft dan op zijn draaibank een tandwiel van een yamaha aangepast, probleem was opgelost. Verder die belachelijk kleine carburateur vervangen door een dell orto 19mm en het membraan wat meer opengezet. Spoelpoorten nog wat breder gemaakt, inlaat timing licht aangepast (zuiger 1,5 mm korter gemaakt ter hoogte v/d inlaat). Cilinderkop licht afgevlakt, dus iets hogere compressie. Originele uitlaat, maar de restrictor er uiteraard uitgenomen. En als ik het me nog juist kan herinneren ook het ontstekingstijdstip iets later gezet.
Die haalde vlot 90.
Maar een ongeknepen Kreidler Florett met 5 versnellingen kloppen was er niet bij hoor. Die had nog net wat meer adem.

Dat was al een heel werk dat je gedaan had. Chapeau trouwens.
In mijn tijd kocht je een brommer afgesteld en kreeg je er een waardebon bij waarmee ze er dingen mee veranderden. En toen ging hij normaal.

Pandareus
6 juli 2018, 11:09
Dat was ook de duurste.
Ook niet de meest sexy trouwens.

Onze pa en ma kochten liever iets anders en op onze spaarboekjes stond ook te weinig meestal. We kregen dat trouwens toch niet.
:lol:

Ik zou nu wel weer een rd willen hebben. Gewoon om naar te kijken.
Maar ze vragen er een beetje teveel geld voor.

Welk van de 2 ?
Er was een 50RD met homologatie als brommer, en een ander model (totaal verschillende motor) die enkel als motorfiets kon gekocht worden. Die laatste was een raket, kon een kreidler bijhouden.

In Ronse waren er zo twee die daarmee rondreden, op basis van een 'getrafikeerd' gelijkvormigheidsattest.

Dit was de snelste :
https://img.2dehands.be/f/normal/407524085-gezocht-yamaha-rd-50.jpg

Dit was de legale (in theorie toch...)
http://www.bikesrestored.com/wp-content/uploads/2014/02/yamahard50-1979-2.jpg

Mambo
6 juli 2018, 11:42
Welk van de 2 ?
Er was een 50RD met homologatie als brommer, en een ander model (totaal verschillende motor) die enkel als motorfiets kon gekocht worden. Die laatste was een raket, kon een kreidler bijhouden.

In Ronse waren er zo twee die daarmee rondreden, op basis van een 'getrafikeerd' gelijkvormigheidsattest.

Dit was de snelste :
https://img.2dehands.be/f/normal/407524085-gezocht-yamaha-rd-50.jpg

Dit was de legale (in theorie toch...)
http://www.bikesrestored.com/wp-content/uploads/2014/02/yamahard50-1979-2.jpg

Die eerste met rions in zijn wielen. Ik denk dat ze allemaal wel de kreidler kon bijhouden in die tijd.
Zo een zou ik willen.
Die kostte in die tijd iets rond de dertig duizend Frank. Een kreidler was zeker 45 duizend of zo.

Dat was veel destijds.

Pandareus
6 juli 2018, 11:51
Die eerste met rions in zijn wielen. Ik denk dat ze allemaal wel de kreidler kon bijhouden in die tijd.
Zo een zou ik willen.
Die kostte in die tijd iets rond de dertig duizend Frank. Een kreidler was zeker 45 duizend of zo.

Dat was veel destijds.

Juist. Ik had eigenlijk graag een Kreidler gehad, maar die was idd 50% duurder dan een japannertje. En ik heb mijn brommer zelf moeten betalen door na school alle dagen 2u te gaan werken + 4u de zaterdag in de Delhaize.
Als je het zelf moet betalen, dan is de keuze snel gemaakt.

NieuwNoors
6 juli 2018, 12:02
ALs ik dat hier zo allemaal lees......toen ik 17 was kreeg ik een mobilette van mijn ouders en ik was daar supercontent mee. Heb daar 3 jaar mee rondgesnord trouwens.
ps: het was ne Push :-D of ne Puch?? Sorry

Elio di Supo
6 juli 2018, 12:09
Ik herinner me nog mijn Honda PX 50 cc met Malossi uitlaat. Als ik volle gas vertrok reed ik op 1 wiel.

Elio di Supo
6 juli 2018, 12:10
ALs ik dat hier zo allemaal lees......toen ik 17 was kreeg ik een mobilette van mijn ouders en ik was daar supercontent mee. Heb daar 3 jaar mee rondgesnord trouwens.
ps: het was ne Push :-D of ne Puch?? Sorry

Het was een Puch.

Mambo
6 juli 2018, 12:39
Juist. Ik had eigenlijk graag een Kreidler gehad, maar die was idd 50% duurder dan een japannertje. En ik heb mijn brommer zelf moeten betalen door na school alle dagen 2u te gaan werken + 4u de zaterdag in de Delhaize.
Als je het zelf moet betalen, dan is de keuze snel gemaakt.

Ja dat deden we wel vroeger. Gaan bijwerken eender wat of waar om wat zakgeld te hebben.
Ik herinner me nog dat we postvatten bij een interim en die zicht altijd mensen voor op sidmar de hoogovens te gaan kuisen en zo.
Die kregen dan telefoon van sidmar en kwamen dan buiten " 5 man voor sidmar....iemand?" Hup op de brommer naar sidmar of ergens anders .
Goed verdiend.

Libro
6 juli 2018, 15:54
'De toekomst'. Shit, waar is de tijd.

Daar een knap meiske leren kennen, Petra. Ze woonde in Keerbergen en was de dochter van een boekhouder.
Daar heb ik een toffe tijd mee beleefd.

Toen ik jonger was zaten we in de Eikelstraat in Lier (Banana's, de Retro, ...) en 's zondags al eens in de Picass in Nijlen.

Nooit in de Butler in Bierbeek geweest?

Henri1
6 juli 2018, 16:13
Tja... haar prachtige buurman Rinus ligt nu te rampetampen met Romana, ze is weer eens te laat in actie geschoten hee.

De concurrentie was te sterk voor Bem, die heeft de stier direct bij de hoorn gepakt.

http://reveiw.info/wp-content/uploads/2018/05/zanger-rinus-met-romana-op-de-scooter-hd-coub-gifs-with-sound-rinus-en-romana-boeken-2018.jpg

Lijkt me eerder een typisch Hollands voortuintje.

Henri1
6 juli 2018, 16:17
Welk van de 2 ?
Er was een 50RD met homologatie als brommer, en een ander model (totaal verschillende motor) die enkel als motorfiets kon gekocht worden. Die laatste was een raket, kon een kreidler bijhouden.





Doe mij dan maar Kreidler.

Vergeet Zündapp of Frandria (ziet er zelfs in stilstand snel uit) ook niet

https://c1.staticflickr.com/8/7346/16339292077_a65f7957be_b.jpg

http://cybermotorcycle.com/gallery/flandria/images/Flandria-1967-Record-5-Special-50cc-1.jpg

Universalia
6 juli 2018, 16:48
Na enkele aanpassingen ging volgende best 'hard'.

https://i.pinimg.com/originals/67/20/62/6720621a7f14309aea0ac6d73b95d721.jpg

Aanpassingen:

Andere carburatie
Andere rotatieschijf
Andere tandwielen voor- en achter (ik geloof dat de combinatie 14/37 de beste was)
Andere uitlaat
'Sportstuurtje'

:lol:

Xenophon
6 juli 2018, 16:58
Na enkele aanpassingen ging volgende best 'hard'.

https://i.pinimg.com/originals/67/20/62/6720621a7f14309aea0ac6d73b95d721.jpg

Aanpassingen:

Andere carburatie
Andere rotatieschijf
Andere tandwielen voor- en achter (ik geloof dat de combinatie 14/37 de beste was)
Andere uitlaat
'Sportstuurtje'

:lol:

Gewoon een 100 motor er onder hangen.

hamac
6 juli 2018, 17:06
Nooit in de Butler in Bierbeek geweest?

Bierbeek? Nee, dat was een beetje uit de richting. :-)

NieuwNoors
6 juli 2018, 19:17
Hoe dit draadje dankzij mijn gedicht 'het brommerke' niks meer te maken heeft met de buren van bembem.....:lol:

Mambo
6 juli 2018, 19:26
Doe mij dan maar Kreidler.

Vergeet Zündapp of Frandria (ziet er zelfs in stilstand snel uit) ook niet

https://c1.staticflickr.com/8/7346/16339292077_a65f7957be_b.jpg

http://cybermotorcycle.com/gallery/flandria/images/Flandria-1967-Record-5-Special-50cc-1.jpg

Ik heb nog zo een zundapp gehad. Mijn eerste brommer. Een rode met ook zo een Chrome tank. Mogelijks dezelfde als op uw foto.
Maar met die zundapp ging ik van tijd tegen de vlakte. Ik had er zo een carenage opgestoken dat meer weg had van een badkuip. En in bochten als ik diep ging zat dat tegen de grond en lifte mijn voorwiel van de grond.

Dat kon niet blijven duren en yamaha was toch mooier om bij de vrouwen te komen.
Dus yamaha vond ik toen wel beter. :lol:

Mambo
6 juli 2018, 19:33
Hoe dit draadje dankzij mijn gedicht 'het brommerke' niks meer te maken heeft met de buren van bembem.....:lol:

Ik vond dat gedichtje best wel mooi.
Zo geschreven uit een bezorgde moederhartje.

We herkennen dat hoor.;-)

NieuwNoors
6 juli 2018, 20:37
Ik vond dat gedichtje best wel mooi.
Zo geschreven uit een bezorgde moederhartje.

We herkennen dat hoor.;-)

:cheer:

Libro
6 juli 2018, 22:08
Bierbeek? Nee, dat was een beetje uit de richting. :-)

Het verste waar ik ooit ben uitgegaan, was in Affligem en in Bilzen. En aan de zee maar dat was tijdens de vakantie: ik kon naar de fuiven wandelen.

Svennies
6 juli 2018, 22:11
Hoe dit draadje dankzij mijn gedicht 'het brommerke' niks meer te maken heeft met de buren van bembem.....:lol:

Hoezo,nu loopt het tenminste lekker op wieltjes...;-)

Svennies
6 juli 2018, 22:36
Ik vond dat gedichtje best wel mooi.
Zo geschreven uit een bezorgde moederhartje.

We herkennen dat hoor.;-)

Ja,zoals ons moeder toen ze mijn brommer zag staan...

"Waar hebt gij daarmee gezeten"...

"Och,ik ben daarmee in de gracht geschoven in het straat hier"....

Dat we daarbij zo'n kleine 3 uur knock out in de gracht hebben gelegen vertelden we er natuurlijk niet bij...

Mijne beschermengel heeft destijds serieus wat overuren moeten draaien...;-)

Pandareus
6 juli 2018, 23:02
ALs ik dat hier zo allemaal lees......toen ik 17 was kreeg ik een mobilette van mijn ouders en ik was daar supercontent mee. Heb daar 3 jaar mee rondgesnord trouwens.
ps: het was ne Push :-D of ne Puch?? Sorry

Puch.

Zo eentje ?

http://www.rinkytoys.nl/lp/images/puch-maxi-bromfietsen-en-onderdelen/puch-maxi-bromfietsen-en-onderdelen-_dsc05134.JPG

maddox
6 juli 2018, 23:04
Van voor mijn tijd, maar ik heb er toch weet van.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jamathi

Pandareus
6 juli 2018, 23:05
Lijkt me eerder een typisch Hollands voortuintje.

Geen idee van. Ik weet niet of Romana zich scheert van onder, en zo niet of ze een flinke kutbaard heeft.

Dat is iets om navraag te doen bij de buurman van BemBem. Die kent haar anatomie ondertussen van dichtbij.

maddox
6 juli 2018, 23:06
Geen idee van. Ik weet niet of Romana zich scheert van onder, en zo niet of ze een flinke kutbaard heeft.

Dat is iets om navraag te doen bij de buurman van BemBem. Die kent haar anatomie ondertussen van dichtbij.

Wil jij dat wel weten? Ik alvast niet.

Pandareus
6 juli 2018, 23:12
Wil jij dat wel weten? Ik alvast niet.

Je hebt gelijk, sommige dingen kunnen best niet geweten zijn...

Maar feit blijft dat buurman Rinus liever een dikke hollandse koe vogelt dan onze vriendin hier...

Dat kan aan zijn slechte smaak liggen, of wijzen op een gebrek aan talent om vogels te vangen bij BimBam.

Diepgaand onderzoek dringt zich op !

maddox
7 juli 2018, 00:00
Je hebt gelijk, sommige dingen kunnen best niet geweten zijn...

Maar feit blijft dat buurman Rinus liever een dikke hollandse koe vogelt dan onze vriendin hier...

Dat kan aan zijn slechte smaak liggen, of wijzen op een gebrek aan talent om vogels te vangen bij BimBam.

Diepgaand onderzoek dringt zich op !

Ik voel me niet geroepen momenteel.

Maar bij Bemmetje valt er niks te vogelen. Ze vind dat allemaal maar niks.

XenApp
7 juli 2018, 00:32
Die Rinus knaap vangt wel 1,2K per 45 minuten performance, waarvan een deel onder de tafel. Voor leefloonlosers een serieuze vis om binnen te halen. Letterlijk en figuurlijk.

bembem
7 juli 2018, 01:36
hou jullie kweek eens

maddox
7 juli 2018, 03:02
Beelden zeggen meer dan woorden.

https://www.youtube.com/watch?v=3bYrcfGOls0

bembem
17 juli 2018, 00:43
ps het is eerder een soort van vespa, ik zei 'brommertje' omdat het vr mij allemaal brommers zijn, daarmee


anyway nu met de zomer zitten die 2 geregeld gezellig buiten een praatje te maken - al dan niet in blij gezelschap vd onderbuur (die mij 'die Chinees/China ching chang chong' noemt), niet ontoevallig net wanneer ik een boodschap wil gaan doen , supèr... pffffff

Xenophon
17 juli 2018, 00:48
ps het is eerder een soort van vespa, ik zei 'brommertje' omdat het vr mij allemaal brommers zijn, daarmee


anyway nu met de zomer zitten die 2 geregeld gezellig buiten een praatje te maken - al dan niet in blij gezelschap vd onderbuur (die mij 'die Chinees/China ching chang chong' noemt), niet ontoevallig net wanneer ik een boodschap wil gaan doen , supèr... pffffff

Dat is omdat hij u graag ziet, maar hij durft dat niet zeggen.

bembem
17 juli 2018, 00:53
-lol-

kojak
17 juli 2018, 00:54
hou jullie kweek eens

Weet jij wel hoeveel dat er zijn ?
Die kunnen niet allemaal in mijnen hof zenne.

bembem
17 juli 2018, 00:55
:turn-l:

Knuppel
17 juli 2018, 14:07
allez ze zijn weg op het brommertje (ja, hij heeft zich sinds kort een motortje gekocht, met welk geld i dunno vermits ie in csr zit/zat), oh well ze mag hem hebben.. wihihihi

Bembem in haar nieuwe rol....van gluurder.
Zoals het soort vrouwen die niets om het lijf heeft, en de hele dag achter hun gordijn zit te gapen, smachtend naar wat afwisseling in hun eigen saaie, lege leven.

Demper
17 juli 2018, 22:36
ze zijn nu creampies aan het zetten

Libro
17 juli 2018, 22:39
ze zijn nu creampies aan het zetten

Met jong schoppen om kuit te schieten :silly:.

Henri1
20 juli 2018, 06:33
Hoeveel kids zijn er al geboren ?

Knuppel
20 juli 2018, 06:58
Hoeveel kids zijn er al geboren ?

Uit welke tijd stam jij dat je nog denkt dat seks automatisch tot het krijgen van kinderen leidt?

Henri1
20 juli 2018, 07:17
Uit welke tijd stam jij dat je nog denkt dat seks automatisch tot het krijgen van kinderen leidt?

Kwestie van extra inkomsten te genereren hé.

Knuppel
20 juli 2018, 07:36
Kwestie van extra inkomsten te genereren hé.

Zou bembem een moslima bedoeld hebben met de buurvrouw die het met de buurman aanlegde?

Moet die overspelige buurvrouw dan niet gestenigd worden?

maddox
20 juli 2018, 07:49
Zou bembem een moslima bedoeld hebben met de buurvrouw die het met de buurman aanlegde?

Moet die overspelige buurvrouw dan niet gestenigd worden?

Met nierstenen?

Libro
20 juli 2018, 08:39
Uit welke tijd stam jij dat je nog denkt dat seks automatisch tot het krijgen van kinderen leidt?

Uit de nabije toekomst, als kinderen krijgen en gaan werken terug het normale worden. Doch dit terzijde.