PDA

View Full Version : Rusland gaat 15.000 Boeren laten immigreren

Libro
9 juli 2018, 00:09
https://fenixx.org/2018/07/09/russia-welcomes-afrikaners-15000-boers-plans-to-move-to-russia-from-south-africa/

Wraakroepend dat de Boeren hun land zonder slag of stoot moeten afstaan. Gelukkig dat Rusland een oplossing biedt voor een deel van hen. Wat gaat de EU doen voor deze ECHTE VLUCHTELINGEN met een CULTURELE BAND MET ONZE CONTREIEN? De vraag stellen is ze beantwoorden :twisted: :evil:.

Thuleander
9 juli 2018, 08:24
https://fenixx.org/2018/07/09/russia-welcomes-afrikaners-15000-boers-plans-to-move-to-russia-from-south-africa/

Wraakroepend dat de Boeren hun land zonder slag of stoot moeten afstaan.

Waarom laten die boeren dat zomaar gebeuren?
Ze hebben wapens (de meesten).
Waarom verdedigen ze hun eigendom niet?

Je gelooft het nu wellicht nog niet, maar dit is exact wat ze in de toekomst voor alle blanken -ook die in Europa- in petto hebben: gedwongen onteigening.
Als compensatie voor de slavernij en het kolonialisme.

Zuid-Afrika is een testcase.

Gelukkig dat Rusland een oplossing biedt voor een deel van hen. Wat gaat de EU doen voor deze ECHTE VLUCHTELINGEN met een CULTURELE BAND MET ONZE CONTREIEN? De vraag stellen is ze beantwoorden :twisted: :evil:.

Vluchten getuigt van luiheid en lafheid.
Of het nu blanken of Afrikanen zijn.

Skobelev
9 juli 2018, 11:09
Blanken, vooral de boeren/grondbezitters, zijn loslopend wild in ZA. De negers nemen revanche maar vernietigen zodoende hun land. Blanken uit ZA zijn beter af bij de Russen.

Piero
9 juli 2018, 18:03
Blanken, vooral de boeren/grondbezitters, zijn loslopend wild in ZA. De negers nemen revanche maar vernietigen zodoende hun land. Blanken uit ZA zijn beter af bij de Russen.

Terrorisme dus. Vervolgens vechten de echte Afrikanen elkaar de tent uit. Niets nieuws onder de zon. Deden ze eeuwen terug al. Alleen een sterke repressie door de overheid kan dat tegenhouden.

Tavek
9 juli 2018, 18:31
ZA gaat richting waterloos falliet

Byebye

Libro
9 juli 2018, 18:39

Je gelooft het nu wellicht nog niet, maar dit is exact wat ze in de toekomst voor alle blanken -ook die in Europa- in petto hebben: gedwongen onteigening.

Boeren hebben wapens maar worden vaak 's nachts verrast, teveel invallers enz. Laat staan dat de politie tussenkomt: die zijn te lui, te vadsig, te onbekwaam en te corrupt om iets te ondernemen. Waarbij ik dan nog zwijg over het feit dat meer dan 90% van het korps uit kaffers bestaat. Zonder internationale tussenkomst is het over en uit voor de blanke Boer. Maar wat voor steun hebben wypipo vandaag nog te verwachten?

PS. Niveau van de Zuid-Afrikaanse politie:

https://pbs.twimg.com/media/DhVRy_uW0AAamF6.jpg:large

Libro
9 juli 2018, 18:48
ZA gaat richting waterloos falliet

Byebye

Het tweede Zimbabwe. Maar binnen afzienbare tijd komen de NGO's geld bedelen om de honger in Zuid-Afrika te stillen.

Skobelev
9 juli 2018, 19:33
Terrorisme dus. Vervolgens vechten de echte Afrikanen elkaar de tent uit. Niets nieuws onder de zon. Deden ze eeuwen terug al. Alleen een sterke repressie door de overheid kan dat tegenhouden.

Apartheid was "foei" voor het politiek correct clubje. Nu zijn de negers aan de macht, aan het roer van het zwalpend ZA-schip, en is het beter.

Libro
9 juli 2018, 19:47
Apartheid was "foei" voor het politiek correct clubje. Nu zijn de negers aan de macht, aan het roer van het zwalpend ZA-schip, en is het beter.

Ze gaan nog smeken om de Apartheid terug in te voeren...

djoebidoebidoe
9 juli 2018, 21:26

Dat geloof ik niet. Eerder een teken van inzicht in de situatie en het toekomstperspectief.
Waarom vechten voor een verloren zaak? Er gaat hen niemand komen helpen hoor,...

Universalia
9 juli 2018, 21:33
'En de ploeg, die boerde voort' :rofl:

djoebidoebidoe
9 juli 2018, 21:37
'En de ploeg, die boerde voort' :rofl:

109083

Thuleander
9 juli 2018, 21:53
Dat geloof ik niet. Eerder een teken van inzicht in de situatie en het toekomstperspectief.
Waarom vechten voor een verloren zaak? Er gaat hen niemand komen helpen hoor,...

Wie gaat de Europeanen straks komen helpen denk je?

Naar waar gaan die vluchten?

Thuleander
9 juli 2018, 21:59
Boeren hebben wapens maar worden vaak 's nachts verrast, teveel invallers enz. Laat staan dat de politie tussenkomt: die zijn te lui, te vadsig, te onbekwaam en te corrupt om iets te ondernemen. Waarbij ik dan nog zwijg over het feit dat meer dan 90% van het korps uit kaffers bestaat. Zonder internationale tussenkomst is het over en uit voor de blanke Boer. Maar wat voor steun hebben wypipo vandaag nog te verwachten?

PS. Niveau van de Zuid-Afrikaanse politie:

https://pbs.twimg.com/media/DhVRy_uW0AAamF6.jpg:large

Je negeert het deel over Europa.

Geloof jij echt dat de filosofie die achter de huidige onteigening van blanken in zuid-Afrika zit jou minder schuldig acht aan het ellendige lot van heel Afrika?
Die onteigeningen staan alle blanken ter wereld te wachten.
En zoals het er nu naar uitziet zullen die zonder slag of stoot gebeuren.

Dus werk maar lekker hard, witmans.
Werk maar hard voor jouw 'eigendom', lol.

djoebidoebidoe
10 juli 2018, 05:29
Wie gaat de Europeanen straks komen helpen denk je?

Naar waar gaan die vluchten?
Ik denk dat er weinigen zin hebben om Europa te komen helpen indien er een burgeroorlog uitbreekt. Er zal eerder hulp komen om de blanken te helpen afslachten. Blanke Europeanen kunnen best naar gebieden vluchten waar blanken in de meerderheid zijn. Of ze welkom gaan zijn in Rusland is nog de vraag, ze zijn toch wel een beetje onbeleefd geweest de laatste jaren.:-)

Is dit nieuws eigenlijk waar? Verschillende nieuwssites berichten hierover, maar dit kan even goed overgenomen zijn van 1 fake nieuws site.

Onze media zwijgt ondertussen in alle talen. Dit is nochtans écht wel BIG NEWS.

kojak
10 juli 2018, 05:42

Wraakroepend dat de Boeren hun land zonder slag of stoot moeten afstaan. ....

Dat is idd wraakroepend en zelfs schandalig te noemen.

Maar.... hoe zijn die blanke boeren aan hun land geraakt indertijd ?

Ik ruik in heel deze zaak één woordje, en dat is 'wraak'.
En ik denk dat ik er niet ver naast zit.
Maar dat wil nu ook niet zeggen dat ik dit nu ook goedkeur. Verre van.
Wel kan ik het voor een stuk begrijpen.
Hoe zou je zelf zijn ?

kojak
10 juli 2018, 05:45
....
Is dit nieuws eigenlijk waar? ...

Dat is al maanden bezig, en het wordt alleen maar erger...
Dat dit ging (kon) gebeuren, daar hebben ze het ook al over gehad in de media een paar maand geleden.

djoebidoebidoe
10 juli 2018, 07:14
Dat is al maanden bezig, en het wordt alleen maar erger...
Dat dit ging (kon) gebeuren, daar hebben ze het ook al over gehad in de media een paar maand geleden.

Dat weet ik wel. Ik wacht alleen nog op:

-Foto's van boerefamilies die verwelkomd worden in Rusland
-Informatie over de gebieden waar die boeren gesetteld gaan worden
-Russische boertjes die daarover getuigen (dat het goed is uiteraard!:-D)

Vlad
10 juli 2018, 07:36
Ik wil ook naar Stavropol.

djoebidoebidoe
10 juli 2018, 08:02
Ik wil ook naar Stavropol.

Hahaa! net wat ik dacht. Verdediging van de grenzen, slim, zeer slim.

Thuleander
10 juli 2018, 08:42
Ik denk dat er weinigen zin hebben om Europa te komen helpen indien er een burgeroorlog uitbreekt. Er zal eerder hulp komen om de blanken te helpen afslachten.

Exact wat we gezien hebben in de balkan.
Navo vliegtuigen bombardeerden Serviërs die zich verdedigden tegen jihadisten.

Blanke Europeanen kunnen best naar gebieden vluchten waar blanken in de meerderheid zijn.

Valt het u ook op dat de politieke elites dat soort gebieden wereldwijd wil afschaffen?
Wat is het doel van heel die 'spreiding' van vluchtelingen waar Merkel en de EU zo op hameren denk je?

Of ze welkom gaan zijn in Rusland is nog de vraag, ze zijn toch wel een beetje onbeleefd geweest de laatste jaren.:-)

Het zijn -weeral- de EU media en politici die onbeleefd zijn tegen Rusland.
Het lijkt wel alsof die niet willen dat Russen en Europeanen goed overeen zouden komen.

Thuleander
10 juli 2018, 08:47

Indertijd was dat land onbewoond.
Degenen die het land nu opeisen van de blanken zijn zelf inwijkelingen uit het noorden.

Hoe zou je zelf zijn ?

Ze komen straks ook voor uw eigendom en dat van uw kinderen.
Want dat is allemaal verworven op het bloed en het lijden van de hele derde wereld.
Hopelijk kan je dat dan ook begrijpen.

Libro
10 juli 2018, 09:51

Hoe zou je zelf zijn ?

Door leeg land te gaan bewerken. De eerste Zulu is pas twee eeuwen na de eerste Hollander geland. En Zulu's op strooptocht gaan zeker niet zachtzinnig te werk.

Libro
10 juli 2018, 09:55
Ze komen straks ook voor uw eigendom en dat van uw kinderen.
Want dat is allemaal verworven op het bloed en het lijden van de hele derde wereld.
Hopelijk kan je dat dan ook begrijpen.

Dit betekent dus, dat wij ook het recht hebben ons have en goed te verdedigen.

Thuleander
10 juli 2018, 13:03

Jij bent blank dus het enige recht dat je hebt is om te betalen voor je eigen vervanging.

Voor al de rest zal je zelf moeten vechten.

Lof der Zotheid
10 juli 2018, 13:36

Volgens de linksen hebben de blanken geen enkel recht, omdat ze stout zijn, aangezien ze blank zijn.

Universalia
10 juli 2018, 14:23
https://mikastefano.files.wordpress.com/2010/04/theboer2.jpg

TV-verslaafde
10 juli 2018, 15:53
Jij bent blank dus het enige recht dat je hebt is om te betalen voor je eigen vervanging.

Voor al de rest zal je zelf moeten vechten.

Opkomst feminisme gaat hand in hand met het einde van de natiestaat door eindeloze migrantenstromen.

Het enige wat wij kunnen doen is deze ideologie verspreiden onder onze vijanden zodat ze ook in elkaar storten tot een chaotische multiculturele soep. Meer Hadji's voor Israël en meer negers voor moslimlanden.

En dan komt de nieuwe orde, 1 wereldregering geleid door Soros en andere gigantische kapitalisten. Hehe, komisch...

djoebidoebidoe
28 juli 2018, 10:09
de eerste boeren zijn aangekomen in Rusland!
https://www.rt.com/business/433772-boers-sa-russia-resettlement/

8O
Ik lees niks in onze vlaamse kwaliteitsmedia, nochtans, als het over Rusland gaat zijn ze er meestal snel bij!:-)

quercus
28 juli 2018, 10:34
Het tweede Zimbabwe. Maar binnen afzienbare tijd komen de NGO's geld bedelen om de honger in Zuid-Afrika te stillen.
Inderdaad, de blanke boeren in het vroegere Rhodesia hebben hetzelfde lot ondergaan. Het resultaat is er dan ook naar. De bevolking leeft er nu op de rand van de hongerdood maar de boze blanken zij toch lekker buiten gekegeld en Mugabe kon rustig verder vegeteren in zijn superluxueus paleis in Harare.

Het buitengooien van de Europeanen heeft overal in Afrika geleid tot een ineenstorting van de samenleving. Zie maar wat er is overgebleven van de werkelijk voorbeeldige infrastructuur die wij op vrije korte tijd (1909-1960) in Congo realizeerden. De enige die er materieel wel bij varen zijn door en door corrupte lokale politici. Soms duikt er eens ter plekke een wonder op, zoals die Congolese dokter die werkzaam is in de chaos van Oost-Congo (Kivu) en die poogt lichamelijk en psychisch zwaar toegetakelde vrouwelijke slachtoffers van brutale verkrachting er weer bovenop te helpen.

djimi
28 juli 2018, 10:44
1)Indertijd was dat land onbewoond.

2) Degenen die het land nu opeisen van de blanken zijn zelf inwijkelingen uit het noorden...

1) Niet helemaal correct. Grote delen van het land werden gebruikt door rondzwervende jager-verzamelaar Khoi-San stammen ('Hottentotten' en 'Bosjesmannen').
Maar die waren al vrij snel ofwel verdreven, ofwel afgeslacht, ofwel 'geassimileerd'.

2) Dat klopt dan weer wél. De meeste Bantoe-volkeren die tegenwoordig Zuid-Afrika bevolken, eisten trouwens heel enthousiast hun eigen aandeel op in de verdrijving, afslachting of 'assimilatie' van de Khoi-San die ze er aantroffen.

Bovenbuur
28 juli 2018, 10:47

Hoewel de statistieken moeilijk (https://africacheck.org/2017/05/08/analysis-calculating-farm-murder-rate-sa-near-impossible/) te analyseren (https://irr.org.za/reports/research-policy-brief/Farm%20attacks%20in%20South%20Africa%20-%20a%20new%20analysis..pdf) zijn en de zaken ingewikkeld liggen (https://www.bbc.com/news/world-africa-41807642) lijkt het het waarschijnlijkst dat de kans om vermoord te worden in Zuid-Afrika voor blanken zo'n 8 keer lager (https://huiskerk.co.za/farm-murder-statistics-in-perspective/) (of meer) is dan gemiddeld voor het land, en dat ook onder boeren en landeigenaren de kans om vermoord te worden voor zwarte en kleurling boeren if anything iets hoger is dan voor blanke boeren. Het merendeel van de slachtoffers van plaasmoorde is blank, maar een merendeel van de grondeigenaren is ook blank.

Samengevat: in Zuid-Afrika worden "gewoon" heel veel mensen vermoord.

EDIT: En daar ben ik tegen natuurlijk, moorden. Keur ik heel erg af. Dat moet je er hier nog weleens speciaal bij zeggen.

djimi
28 juli 2018, 10:48
Volgens de linksen hebben de blanken geen enkel recht, omdat ze stout zijn, aangezien ze blank zijn.

Dit vind ik onzin.

Ik ben links (én boomknuffelaar), maar weiger te aanvaarden dat blanken géén rechten (mogen) hebben, zelfs al zijn het blanken die afstammen van migranten (zoals ondermeer de Boere).

djimi
28 juli 2018, 10:50
Door leeg land te gaan bewerken. De eerste Zulu is pas twee eeuwen na de eerste Hollander geland. En Zulu's op strooptocht gaan zeker niet zachtzinnig te werk.

Het land was niet zo 'leeg' als u lijkt aan te nemen (zie hierboven).

Maar dat de Zulu pas later aankwamen dan de Hollanders, klopt wél.

En dat ze niet bepaald zachtzinnig te werk gingen in conflicten met naburige volken en stammen, klopt ook.

Hoofdstraat
28 juli 2018, 21:49
Hoewel de statistieken moeilijk (https://africacheck.org/2017/05/08/analysis-calculating-farm-murder-rate-sa-near-impossible/) te analyseren (https://irr.org.za/reports/research-policy-brief/Farm%20attacks%20in%20South%20Africa%20-%20a%20new%20analysis..pdf) zijn en de zaken ingewikkeld liggen (https://www.bbc.com/news/world-africa-41807642) lijkt het het waarschijnlijkst dat de kans om vermoord te worden in Zuid-Afrika voor blanken zo'n 8 keer lager (https://huiskerk.co.za/farm-murder-statistics-in-perspective/) (of meer) is dan gemiddeld voor het land, en dat ook onder boeren en landeigenaren de kans om vermoord te worden voor zwarte en kleurling boeren if anything iets hoger is dan voor blanke boeren. Het merendeel van de slachtoffers van plaasmoorde is blank, maar een merendeel van de grondeigenaren is ook blank.

Samengevat: in Zuid-Afrika worden "gewoon" heel veel mensen vermoord.

Het cijfer voor West-Europa is niet 3,6 maar eerder 1 per 100.000, waarschijnlijk rekenen ze ook doodslag mee.

Hoe dan ook zijn er jaarlijks 422 boerderij aanvallen per 100.000 boeren, per jaar (ze je 2e link). Wat extreem veel is voor gelijk wie, als de staat dan nog je land wil afnemen en je hebt geld om te verhuizen dan is de exodus makkelijk te voorspellen.

33/100.000 moorden staat gelijk aan 133.340 doden sinds het begin van de oorlog in Syrië, zonder dat het oorlog is

Dan heb je nog de 66.000 verkrachtingen per jaar, 37% van de mannen gaf al toe een vrouw of kind te hebben verkracht.

http://www.genocidewatch.org/images/South_Africa_2013-10-xx_SA,_where_corruption_is_normal.pdf

Het is hoe dan ook een klote land waar bevolking, politie en regering absoluut niet te vertrouwen is.

Lambertine Knossos
29 juli 2018, 12:35

Wraakroepend dat de Boeren hun land zonder slag of stoot moeten afstaan. Gelukkig dat Rusland een oplossing biedt voor een deel van hen. Wat gaat de EU doen voor deze ECHTE VLUCHTELINGEN met een CULTURELE BAND MET ONZE CONTREIEN? De vraag stellen is ze beantwoorden :twisted: :evil:.

Dit is inderdaad weerzinwekkend!! Die mensen hun bestaan is met die grond verbonden. Zij hebben die grond bewerkt, vruchtbaar gemaakt ... En wat zullen die wilden doen, die nu die blanke boeren aan het verjagen zijn ? Binnen de kortste keren zullen die akkers woeste dorre heide worden. Er zal een tijd komen dat men honger zal hebben in Z.-Afrika. Maar daar zullen die wilde pummels nog niet aan gedacht hebben.

Ik stoor me ook bijzonder aan het feit dat daar niets over in de media verschijnt.

dalibor
29 juli 2018, 12:41
Migranten die terugkeren naar het continent van herkomst en 't is weer niet goed.

Lambertine Knossos
29 juli 2018, 12:46
Inderdaad, de blanke boeren in het vroegere Rhodesia hebben hetzelfde lot ondergaan. Het resultaat is er dan ook naar. De bevolking leeft er nu op de rand van de hongerdood maar de boze blanken zij toch lekker buiten gekegeld en Mugabe kon rustig verder vegeteren in zijn superluxueus paleis in Harare.

Het buitengooien van de Europeanen heeft overal in Afrika geleid tot een ineenstorting van de samenleving. Zie maar wat er is overgebleven van de werkelijk voorbeeldige infrastructuur die wij op vrije korte tijd (1909-1960) in Congo realizeerden. De enige die er materieel wel bij varen zijn door en door corrupte lokale politici. Soms duikt er eens ter plekke een wonder op, zoals die Congolese dokter die werkzaam is in de chaos van Oost-Congo (Kivu) en die poogt lichamelijk en psychisch zwaar toegetakelde vrouwelijke slachtoffers van brutale verkrachting er weer bovenop te helpen.

Zo is het gewoon. Dus ik vind het niet abnormaal dat ik er dan tegen ben om diezelfde zwarten, die eerst de blanken in hun eigen land verjaagd/vermoord en hun land hebben ten gronde gericht, hier dan met hangende pootjes de sukkelaar komen uithangen en een aziel aanvraag doen.
En ik geloof er niet in dat zij ooit uit zichzelf een welvarend land zullen stichten. Ze zullen enkel maar geëxploïteerd worden. Nu de blanken verjaagd zijn komt de Chinees er aan. Maar hahaha!, de Chinees zal niet zo met zich laten leuren zoals de blanke. In Kongo zijn ze nog niet van de Chinees af. Ze zullen nog heimwee krijgen naar de blanke.

Bovenbuur
29 juli 2018, 12:47
Migranten die terugkeren naar het continent van herkomst en 't is weer niet goed.

Ik ga me alvast voorbereiden op de exodus van (wat zou hun naam voor henzelf zijn tegen die tijd, mocro's, stedelingen?) uit Europa over een generatie of 8.

dalibor
29 juli 2018, 12:50
Ik ga me alvast voorbereiden op de exodus van (wat zou hun naam voor henzelf zijn tegen die tijd, mocro's, stedelingen?) uit Europa over een generatie of 8.

De blanke migratie in Zuid-Afrika begon rond 1650. Reken zelf maar uit.

Bovenbuur
29 juli 2018, 12:59
Het cijfer voor West-Europa is niet 3,6 maar eerder 1 per 100.000, waarschijnlijk rekenen ze ook doodslag mee.

Hoe dan ook zijn er jaarlijks 422 boerderij aanvallen per 100.000 boeren, per jaar (ze je 2e link). Wat extreem veel is voor gelijk wie, als de staat dan nog je land wil afnemen en je hebt geld om te verhuizen dan is de exodus makkelijk te voorspellen.

33/100.000 moorden staat gelijk aan 133.340 doden sinds het begin van de oorlog in Syrië, zonder dat het oorlog is

Dan heb je nog de 66.000 verkrachtingen per jaar, 37% van de mannen gaf al toe een vrouw of kind te hebben verkracht.

http://www.genocidewatch.org/images/South_Africa_2013-10-xx_SA,_where_corruption_is_normal.pdf

Het is hoe dan ook een klote land waar bevolking, politie en regering absoluut niet te vertrouwen is.

O ja, verkrachting is een groot probleem. Goed dat het af en toe ten sprake komt, en het is absoluut super erg in Zuid-Afrika, zeer mogelijk het ergste in de wereld (http://www.nationmaster.com/country-info/stats/Crime/Rape-rate). Maar vergis je er niet in, in Nederland rapporteert 45% van de vrouwen (https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics) te maken gehad te hebben met een vorm van seksueel geweld tegen hen, in Amerika komt uit sommige onderzoeken dat zoveel als een op de vijf vrouwen verkracht wordt gedurende haar leven (https://www.nsvrc.org/sites/default/files/publications_nsvrc_factsheet_media-packet_statistics-about-sexual-violence_0.pdf) (of zelfs dat een op de vijf huidige studentes al verkracht is), ook in Westerse landen licht het aantal aangiftes van verkrachting dat uiteindelijk tot een veroordeling lijdt zo rond de 12 (https://www.theguardian.com/commentisfree/2012/mar/19/myths-about-rape-conviction-rates) of 13% (https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_in_Sweden#Conviction_rate) (dat laatste getal is van voor de Zweedse hervormingen die mensen deed schreeuwen dat er opeens zoveel verkracht werd in Zweden, terwijl er in werkelijkheid vooral meer mensen aangegeven en/of veroordeeld werden), en ook mannen (http://www.cracked.com/personal-experiences-1966-most-victims-are-men-5-realities-rape-in-military.html) zijn niet veilig (http://www.cracked.com/personal-experiences-1666-5-awful-realities-being-man-who-was-raped-by-woman.html).

Het is best een probleem, zeg maar. Bedankt dat dat even tussendoor mag, dit niet afdoende aan het feit dat Zuid-Afrika een enorm criminaliteitsprobleem heeft.

Bovenbuur
29 juli 2018, 13:11
De blanke migratie in Zuid-Afrika begon rond 1650. Reken zelf maar uit.

Ik had het afgerond naar 300 jaar/30 per generatie-2 die we hier al hebben aan mensen van Marokkaanse afkomst, vandaar het getal van grofweg 8. Ik had het al uitgerekend, meer werk voor een throwaway line leek me niet noodzakelijk.

Het punt was vooral dat ik, net als jij als ik het goed begrepen heb, het idee dat dit soort mensen nog als migranten behandeld moeten worden onzinnig vindt. een paar decennia na de Tweede Wereldoorlog kon iedereen alweer constructief samenwerken met Duitsland, het gebeurde was geschiedenis en de meeste Duitsers waar je mee te maken kreeg waren sowieso al te jong om er een hand in gehad te hebben. Zo moeten we met bijvoorbeeld migraties uit het verleden ook omgaan. In de VS bijvoorbeeld wonen naast native Americans ook mensen met roots in Europa, Afrika, zuid-Amerika en Europa of Afrika via Zuid-Amerika, en nu roepen dat niemand recht heeft om daar te zijn behalve mensen die ergens tussen 1500 en 1941 aangekomen zijn met een boot vanuit Europa omdat uhhh redenen is een wereldvreemd statement. Je moet verder met de situatie die je hebt. In het geval van Zuid-Afrika betekent dat ook met blanken. De apartheid is nu iets meer dan 20 jaar voorbij, dus ik kan het ze niet kwalijk nemen dat ze nog proberen om aan bijvoorbeeld verdeling van land, vermogen en inkomen tussen bevolkingsgroepen te werken (waar vervolgens arme blanken, zoals mensen met voorouders die geen mensen in slavernij achtige omstandigheden voor hen lieten werken, dan bijvoorbeeld weer de dupe van worden), net zoals wij proberen om gettovorming tegen te gaan of migranten die onze taal nog niet spreken taallessen te geven, dat is het fixen van recente fouten of het corrigeren van dingen die je sowieso gefixed zou willen hebben ook al was het altijd al zo geweest. Maar je moet wel samen verder.

Maar goed, het idee was dus: heb ik gedaan, rekenen.

Hoofdstraat
29 juli 2018, 18:26
O ja, verkrachting is een groot probleem. Goed dat het af en toe ten sprake komt, en het is absoluut super erg in Zuid-Afrika, zeer mogelijk het ergste in de wereld (http://www.nationmaster.com/country-info/stats/Crime/Rape-rate). Maar vergis je er niet in, in Nederland rapporteert 45% van de vrouwen (https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics) te maken gehad te hebben met een vorm van seksueel geweld tegen hen, in Amerika komt uit sommige onderzoeken dat zoveel als een op de vijf vrouwen verkracht wordt gedurende haar leven (https://www.nsvrc.org/sites/default/files/publications_nsvrc_factsheet_media-packet_statistics-about-sexual-violence_0.pdf) (of zelfs dat een op de vijf huidige studentes al verkracht is), ook in Westerse landen licht het aantal aangiftes van verkrachting dat uiteindelijk tot een veroordeling lijdt zo rond de 12 (https://www.theguardian.com/commentisfree/2012/mar/19/myths-about-rape-conviction-rates) of 13% (https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_in_Sweden#Conviction_rate) (dat laatste getal is van voor de Zweedse hervormingen die mensen deed schreeuwen dat er opeens zoveel verkracht werd in Zweden, terwijl er in werkelijkheid vooral meer mensen aangegeven en/of veroordeeld werden), en ook mannen (http://www.cracked.com/personal-experiences-1966-most-victims-are-men-5-realities-rape-in-military.html) zijn niet veilig (http://www.cracked.com/personal-experiences-1666-5-awful-realities-being-man-who-was-raped-by-woman.html).

Het is best een probleem, zeg maar. Bedankt dat dat even tussendoor mag, dit niet afdoende aan het feit dat Zuid-Afrika een enorm criminaliteitsprobleem heeft.

Het is toch van een andere orde vrees ik, per jaar worden officieel bijna 20.000 kinderen verkracht (naar schatting wordt 9 op 10 niet aangegeven). Per jaar ook bijna 900 kinderen vermoord waarbij slechts 3 veroordelingen.

Zuid Afrika is een strontland geworden, hoe je het ook bekijkt. En door de boeren hun land af te nemen zal het alleen maar erger worden, run boer, run!

Universalia
1 augustus 2018, 05:54
Südafrika: Der Mörder ist immer der Julius (https://www.journalistenwatch.com/2018/07/29/suedafrika-der-moerder/)

Sinds 1994, het jaar waarin de laatste blanke minister-president van Zuid-Afrika vrijwillig en vreedzaam de macht aan het ANC en de eerste zwarte president van het land, Nelson Mandela, overdroeg, werden er al meer dan 70.000 blanken op beestachtige wijze afgeslacht.

'Gezelliger' kan het echt niet meer worden denk je dan. <-- door Sarcasmus.

Vlad
2 augustus 2018, 05:09
De Zuid-Afrikaanse regering heeft een plan op tafel liggen om landbouwgrond te onteigenen zonder de blanke eigenaars te compenseren.Bron. (https://www.tijd.be/politiek-economie/internationaal/afrika/zuid-afrika-wil-blanke-boeren-onteigenen/10036229.html)

Zouden wij ook moeten doen. De prijzen van het vastgoed zouden misschien terug betaalbaar worden voor onze jongeren.

Weyland
2 augustus 2018, 06:54
In een wereld waarin steeds meer niet-blanken doorgaans blanken haten, ga ik wel kiezen voor de zijde van de blanke racisten. Een kat in het nauw, heet dat.

Skobelev
2 augustus 2018, 07:46
Zouden wij ook moeten doen. De prijzen van het vastgoed zouden misschien terug betaalbaar worden voor onze jongeren.

Zal 't gaan ja? :evil: Moet ik mijn grond voor uw gebroed afgeven? Up yours.

ViveLaBelgique
2 augustus 2018, 10:43
https://www.zerohedge.com/news/2018-08-01/south-africa-amend-constitution-allow-land-expropriation

Confirming long-running speculation that South Africa is on its way to becoming just another Zimbabwe, on Tuesday the country's president Cyril Ramaphose said the ruling African National Congress should initiate a parliamentary process to amend the constitution to allow for the expropriation of land without compensation.

...

There have been growing fears that the planned expropriation will deal a blow to commercial farming in the country and might put it on the verge of a food production crisis, like the one that struck Zimbabwe when it unleashed a similar crackdown on white farmers in 1999-2000.

...
Rights groups said the initiative incites violence - there were 74 farm murders and 638 attacks, primarily against white farmers, in 2016-17 in South Africa - and while the government doesn't dispute the figures, officials say farmers are victims of crime like just other citizens of the country gripped by violence and that they are not targeted because they are white.

Zou Nelson Mandela zich omkeren in zijn graf ? Het gaat niet de goede weg op in Zuid-Afrika sinds de apartheid is afgeschaft. Ook al neemt de zwarte meerderheid al het land van de witte boers af dan zullen zwarte milities elkander blijven uitmoorden.

De misère in Zuid-Afrika wordt naar mijn bescheiden mening te weinig belicht in onze media. Blijkbaar is waancommunicatie over al dan niet afschaffing van mazout- en gasketels voor residentiële verwarming interessanter nieuws.

ViveLaBelgique
2 augustus 2018, 11:41

History repeats. Hetzelfde gold voor Saddam Hussein in Irak en de Taliban in Afganistan. Daar was ook een minderheidsregime. Dat was foei in het ogen van het Westen en er werd voor een regime-change gegaan waar de meerderheid "democratisch" aan de macht kwam.

ViveLaBelgique
2 augustus 2018, 11:45

De Boers zijn aan hun land geraakt door het zelf te ontginnen. De aboriginals van Zuid-Afrika was grotendeels een nomadische plunderbeschaving.

ViveLaBelgique
2 augustus 2018, 11:53
1) Niet helemaal correct. Grote delen van het land werden gebruikt door rondzwervende jager-verzamelaar Khoi-San stammen ('Hottentotten' en 'Bosjesmannen').
Maar die waren al vrij snel ofwel verdreven, ofwel afgeslacht, ofwel 'geassimileerd'.

Bron van de assimilatie, het verdrijven of de afslachting van de "Kohi-San" ?

ViveLaBelgique
2 augustus 2018, 12:05
Zo moeten we met bijvoorbeeld migraties uit het verleden ook omgaan. In de VS bijvoorbeeld wonen naast native Americans ook mensen met roots in Europa, Afrika, zuid-Amerika en Europa of Afrika via Zuid-Amerika, en nu roepen dat niemand recht heeft om daar te zijn behalve mensen die ergens tussen 1500 en 1941 aangekomen zijn met een boot vanuit Europa omdat uhhh redenen is een wereldvreemd statement.

Taaltip: breek lange zinnen in stukken. Dat bevordert de leesbaarheid.

Ik begrijp niet uit jouw discours waar jouw mening op gebaseerd is dat recht op eigendom een een wereldvreemd standpunt zou zijn.

djimi
2 augustus 2018, 13:51
Bron van de assimilatie, het verdrijven of de afslachting van de "Kohi-San" ?

Ondermeer:

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_South_Africa

ViveLaBelgique
2 augustus 2018, 14:10
Ondermeer:

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_South_Africa

Ik vind niets van jouw beweringen terug. Wel staat weergegeven dat begin 19de eeuw +- 17.000 Khoisan als slaaf eigendom van de Boers waren. Nergens was sprake van verdrijving, afslachting of assimilatie van de Khoisan. In tegendeel; de slaven waren een kostbaar bezit.

djimi
2 augustus 2018, 19:23
Ik vind niets van jouw beweringen terug. Wel staat weergegeven dat begin 19de eeuw +- 17.000 Khoisan als slaaf eigendom van de Boers waren. Nergens was sprake van verdrijving, afslachting of assimilatie van de Khoisan. In tegendeel; de slaven waren een kostbaar bezit.

<<... The historical record of this ethnically diverse country is generally divided into five distinct periods: the pre-colonial era, the colonial era, the post-colonial and apartheid eras, and the post-apartheid era. Much of this history, particularly of the colonial and post-colonial eras, is characterised by clashes of culture, violent territorial disputes between European settlers and indigenous people, dispossession and repression, and other racial and political tensions... >>

<<... The establishment of the staging post by the Dutch East India Company at the Cape in 1652 soon brought the Khoikhoi into conflict with Dutch settlers over land ownership. Cattle rustling and livestock theft ensued, with the Khoikhoi being ultimately expelled from the peninsula by force, after a succession of wars. The first Khoikhoi–Dutch War broke out in 1659, the second in 1673, and the third 1674–1677. By the time of their defeat and expulsion from the Cape Peninsula and surrounding districts, the Khoikhoi population was decimated by a smallpox epidemic, against which the Khoikhoi had no natural resistance or indigenous medicines. The disease had been brought to the Cape by Dutch sailors... >>

<<... Van Riebeeck considered it impolitic to enslave the local Khoi and San aboriginals, so the VOC began to import large numbers of slaves, primarily from the Dutch colonies in Indonesia. Eventually, van Riebeeck and the VOC began to make indentured servants out of the Khoikhoi and the San. The offspring from miscegenation between the Dutch settlers and the Khoi-San and Malay slaves became known officially as the Cape Coloureds and the Cape Malays, respectively. A significant number of the offspring from the white and slave unions were absorbed into the local proto-Afrikaans speaking white population. The racially mixed genealogical origins of many so-called "white" South Africans have been traced to interracial unions at the Cape between the European occupying population and imported Asian and African slaves, the indigenous Khoi and San, and their vari-hued offspring. Simon van der Stel, the first Governor of the Dutch settlement, famous for his development of the lucrative South African wine industry, was himself of mixed race-origin... >>

<<... By the late 1700s, the Cape Colony population had grown to include a large number of mixed-race so-called "coloureds" who were the offspring of extensive interracial relations between white, male Dutch settlers, Khoikhoi females, and female slaves imported from Dutch colonies in the East. Members of this mixed-race community formed the core of what was to become the Griqua people.

Under the leadership of a former slave named Adam Kok, these "coloureds" or Basters (meaning Bastards) as they were named by the Dutch, started trekking northward into the interior, through what is today named Northern Cape Province. The trek of the Griquas to escape the influence of the Cape Colony has been described as "one of the great epics of the 19th century." They were joined on their long journey by a number of San and Khoikhoi aboriginals, local African tribesmen, and also some white renegades. Around 1800, they started crossing the northern frontier formed by the Orange River, arriving ultimately in an uninhabited area, which they named Griqualand... >>

En nu?

Bovenbuur
2 augustus 2018, 19:51
Taaltip: breek lange zinnen in stukken. Dat bevordert de leesbaarheid.

Zo moeten we met bijvoorbeeld migraties uit het verleden ook omgaan. In de VS bijvoorbeeld wonen naast native Americans ook mensen met roots in Europa, Afrika, zuid-Amerika en Europa of Afrika via Zuid-Amerika. En nu roepen dat niemand recht heeft om daar te zijn behalve mensen die ergens tussen 1500 en 1941 aangekomen zijn met een boot vanuit Europa omdat uhhh redenen is een wereldvreemd statement.

FTFY. Omdat je zo'n fan van een extra punt en hoofdletter bent.

Ik begrijp niet uit jouw discours waar jouw mening op gebaseerd is dat recht op eigendom een een wereldvreemd standpunt zou zijn.

Op een verlangen om niet uit mijn huis gezet te worden door iemand die meer op een Neanderthaler lijkt dan ik. Of op een dinosaurus. Ik heb niet kunnen kiezen waar ik geboren ben, om dan wel of niet inwoner van een land te mogen zijn op basis van iets sat generaties geleden gebeurt is is maf.

Voorbeeld: Ik ben licht fan van de Hittieten (vooral vanwege de naam natuurlijk), een bronstijd volk dat voornamelijk woonde in wat vandaag de dag Turkije is. Als je daar op Youtube een filmpje over bekijkt staat er geheid een comment onder van (iemand die zichzelf identificeert als) Turk, en die stelt dat al het onderzoek naar waar Hittieten vandaan kwamen en waar ze gebleven zijn vals is omdat Hittieten Turken waren. (Zoek zelf maar waar je een extra punt wilt zetten.) Want Turkije is altijd van de Turken geweest en zal altijd van de Turken zijn en wee je gebeente als je suggereert dat er ooit iemand anders gewoond heeft! Dat is toch suf? Het maakt toch niet uit wie er 3000 jaar geleden waar woonden? Ik ken daar toch niemand van?

Erw
3 augustus 2018, 00:04

Hoe zou je zelf zijn ?
Nou, er was eens...
Een lap land met struiken en kruid.
Niemand wilde het.
Toen kwam er een boer.
Die ploegde en zaaide en oogste.
Toen kwamen er plots anderen.
Die het lap land nu wèl wilden.

Erw
3 augustus 2018, 00:07
https://www.zerohedge.com...
Ik zou niet zomaar geloven wat die ineenknutselen.
Heb al teveel knutselwerkjes als dusdanig ontmaskerd.

Skobelev
3 augustus 2018, 04:53
Aangezien witmans de negertjes een paar honderd jaar geleden van hun land hebben verdreven en vervolgens dat land tot voor een paar tiental jaar hebben geregeerd moeten witmans nu maar boeten voor deze erfzonde?
Bon, moeten we de Duitsers dan ook nog steeds haten en uitmoorden? Die hebben hier de laatste honderd jaar ook wel wat slachtoffers onder de autochtonen gemaakt.

Vlad
3 augustus 2018, 07:33
Zal 't gaan ja? :evil: Moet ik mijn grond voor uw gebroed afgeven? Up yours.

Lol. Ik bedoel de berbers en Turken onteigenen :-P

Bovenbuur
3 augustus 2018, 07:47
Lol. Ik bedoel de berbers en Turken onteigenen :-P

Oooooh, je wil alleen de grond van zijn buurman hebben. Nee, dat maakt de zaak compleet anders.

Skobelev
3 augustus 2018, 08:10
Oooooh, je wil alleen de grond van zijn buurman hebben. Nee, dat maakt de zaak compleet anders.

Ik een Turkse of Berberse buurman? 8O Ik denk het niet. :roll:

Libro
3 augustus 2018, 09:24

Hoe zou je zelf zijn ?

Ik kan dat in deze zin begrijpen dat ik hetzelfde met Europa zie gebeuren als we niet snel onze grenzen sluiten. Dan gaan wij verplicht zijn om wraak te nemen op de "illegalen" :mrgreen:. Maar weet wel dit: de Zulu zijn pas 200 jaar na de eerste Nederlander geland. Zulu hebben geen enkele historische aanspraak op het land maar doen nu of ze heer en meester zijn. Denk eens buiten de lijntjes en stel u blanken voor, die een soort Nederlands spreken en toch aanspraken hebben op Afrikaans grondgebied.

djimi
3 augustus 2018, 12:23
... de Zulu zijn pas 200 jaar na de eerste Nederlander geland. Zulu hebben geen enkele historische aanspraak op het land maar doen nu of ze heer en meester zijn...

Het is toch nét iets ingewikkelder dan dat, me dunkt.
In het noorden van het huidige Zuid-Afrika waren al Zulu aanwezig toen de Hollanders op Kaap De Goede Hoop aankwamen en de (wijde) omgeving van 'Kaapstad' begonnen te koloniseren. De Hollanders ontmoetten daar kleine groepen KhoiKhoi en San (ook bekend als "Hottentotten" en "Bosjesmannen"), die al vrij snel ofwel massaal stierven (oorlog en ziekte), ofwel verjaagd werden, ofwel 'geassimileerd'.
Op de Kaap en in de wijde omgeving ervan waren echter nog géén Zulu of aanverwante Bantoe-stammen te zien geweest.

<<...

c. 1000 BC to c. AD 500

It seems likely that the expansion of the Bantu-speaking people from their core region in West Africa began around 1000 BC. Although early models posited that the early speakers were both iron-using and agricultural, archaeology has shown that they did not use iron until as late as 400 BC, though they were agricultural.
The western branch, not necessarily linguistically distinct, according to Christopher Ehret, followed the coast and the major rivers of the Congo system southward, reaching central Angola by around 500 BC.

It is clear that there were human populations in the region at the time of the expansion, and pygmies are their purer descendants. However, mtDNA genetic research from Cabinda suggests that only haplogroups that originated in West Africa are found there today, and the distinctive L0 of the pre-Bantu population is missing, suggesting that there was a complete population replacement. In South Africa, however, a more complex intermixing could have taken place.

Further east, Bantu-speaking communities had reached the great Central African rainforest, and by 500 BC, pioneering groups had emerged into the savannas to the south, in what are now the Democratic Republic of Congo, Angola, and Zambia.

Another stream of migration, moving east by 3,000 years ago (1000 BC), was creating a major new population center near the Great Lakes of East Africa, where a rich environment supported a dense population. Movements by small groups to the southeast from the Great Lakes region were more rapid, with initial settlements widely dispersed near the coast and near rivers, due to comparatively harsh farming conditions in areas further from water. Pioneering groups had reached modern KwaZulu-Natal in South Africa by AD 300 along the coast, and the modern Limpopo Province (formerly Northern Transvaal) by AD 500.

From the 13th century to 17th century

Between the 13th and 15th centuries, the relatively powerful Bantu-speaking states on a scale larger than local chiefdoms began to emerge, in the Great Lakes region, in the savanna south of the Central African rainforest, and on the Zambezi river where the Monomatapa kings built the famous Great Zimbabwe complex. Such processes of state-formation occurred with increasing frequency from the 16th century onward. They were probably due to denser population, which led to more specialised divisions of labour, including military power, while making outmigration more difficult. Other factors were increased trade among African communities and with European, and Arab traders on the coasts; technological developments in economic activity, and new techniques in the political-spiritual ritualisation of royalty as the source of national strength and health.

Rise of the Zulu Empire (18th–19th centuries)

By the time Great Zimbabwe had ceased being the capital of a large trading empire, speakers of Bantu languages were present throughout much of southern Africa. Two main groups developed: the Nguni (Xhosa, Zulu, Swazi) who occupied the eastern coastal plains and the Sotho–Tswana who lived on the interior plateau.

In the late 18th and early 19th century, two major events occurred. The Trekboers were colonizing new areas of southern Africa, moving northeast from the Cape Colony, and they came into contact with the Xhosa, the Southern Nguni. At the same time major events were taking place further north in modern-day KwaZulu-Natal. At that time the area was populated by dozens of small clans, one of which was the Zulu, then a particularly small clan of no local distinction whatsoever. In 1816 Shaka acceded to the Zulu throne. Within a year he had conquered the neighboring clans, and had made the Zulu into the most important ally of the large Mtetwa clan, which was in competition with the Ndwandwe clan for domination of the northern part of modern-day KwaZulu-Natal.
>>

Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Bantu_expansion

De Zulu kunnen m.i. wél met evenveel recht en reden als de "Boere" aanspraak maken op bepaalde gebieden in Zuid-Afrika, maar ze zullen net als de "Boere" het land in z'n geheel moeten delen met andere volkeren.

Het valt echter niet te ontkennen dat de Zulu een heuse traditie van 'imperialisme' achter de rug hebben, én koesteren.

Ze zijn zowat (naar keuze) de Angelsaksen, de Japanners, de Pruisen, de Romeinen of de Turken van Zuid-Oostelijk Afrika.

Ik acht het dan ook hoogst onwaarschijnlijk dat er een vreedzame oplossing voor de conflicten zal worden gevonden.

ViveLaBelgique
3 augustus 2018, 16:32
<<... The historical record of this ethnically diverse country is generally divided into five distinct periods: the pre-colonial era, the colonial era, the post-colonial and apartheid eras, and the post-apartheid era. Much of this history, particularly of the colonial and post-colonial eras, is characterised by clashes of culture, violent territorial disputes between European settlers and indigenous people, dispossession and repression, and other racial and political tensions... >>

<<... The establishment of the staging post by the Dutch East India Company at the Cape in 1652 soon brought the Khoikhoi into conflict with Dutch settlers over land ownership. Cattle rustling and livestock theft ensued, with the Khoikhoi being ultimately expelled from the peninsula by force, after a succession of wars. The first Khoikhoi–Dutch War broke out in 1659, the second in 1673, and the third 1674–1677. By the time of their defeat and expulsion from the Cape Peninsula and surrounding districts, the Khoikhoi population was decimated by a smallpox epidemic, against which the Khoikhoi had no natural resistance or indigenous medicines. The disease had been brought to the Cape by Dutch sailors... >>

<<... Van Riebeeck considered it impolitic to enslave the local Khoi and San aboriginals, so the VOC began to import large numbers of slaves, primarily from the Dutch colonies in Indonesia. Eventually, van Riebeeck and the VOC began to make indentured servants out of the Khoikhoi and the San. The offspring from miscegenation between the Dutch settlers and the Khoi-San and Malay slaves became known officially as the Cape Coloureds and the Cape Malays, respectively. A significant number of the offspring from the white and slave unions were absorbed into the local proto-Afrikaans speaking white population. The racially mixed genealogical origins of many so-called "white" South Africans have been traced to interracial unions at the Cape between the European occupying population and imported Asian and African slaves, the indigenous Khoi and San, and their vari-hued offspring. Simon van der Stel, the first Governor of the Dutch settlement, famous for his development of the lucrative South African wine industry, was himself of mixed race-origin... >>

<<... By the late 1700s, the Cape Colony population had grown to include a large number of mixed-race so-called "coloureds" who were the offspring of extensive interracial relations between white, male Dutch settlers, Khoikhoi females, and female slaves imported from Dutch colonies in the East. Members of this mixed-race community formed the core of what was to become the Griqua people.

Under the leadership of a former slave named Adam Kok, these "coloureds" or Basters (meaning Bastards) as they were named by the Dutch, started trekking northward into the interior, through what is today named Northern Cape Province. The trek of the Griquas to escape the influence of the Cape Colony has been described as "one of the great epics of the 19th century." They were joined on their long journey by a number of San and Khoikhoi aboriginals, local African tribesmen, and also some white renegades. Around 1800, they started crossing the northern frontier formed by the Orange River, arriving ultimately in an uninhabited area, which they named Griqualand... >>

En nu?

Bron van bovenstaande citaten ?

ViveLaBelgique
3 augustus 2018, 16:41
FTFY. Omdat je zo'n fan van een extra punt en hoofdletter bent.

Bedankt voor de verduidelijking. Ik denk dat nu jouw redenering begrijp. Een zin beginnen met "en" kreeg in mijn middelbaar een omcirkeling met rode balpen. Opsommingen kan je het beste einde met "of" of "en". Als je opsommingen eindigt met "of" én "en" moet je haakjes plaatsen volgens wiskundige logica-regels.

ViveLaBelgique
3 augustus 2018, 16:45
Ik zou niet zomaar geloven wat die ineenknutselen.
Heb al teveel knutselwerkjes als dusdanig ontmaskerd.

Ze geven inderdaad opinies weer. De feitelijke opbouw van die opinies is soms nogal met de haren getrokken. Ik bekijk regelmatig de bronartikels van de website Zerohedge.

djimi
3 augustus 2018, 17:28
Bron van bovenstaande citaten ?

Ik had die al gegeven: https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_South_Africa

U beweerde dat u niks vond.

Frankenstein
3 augustus 2018, 22:29
Het is toch gdv een schandaal dat ik dit nieuws van RT.com moet halen; waar is MSM; heeft er alles van alsof ze omgekocht zijn om het negertje niet op de tenen te trappen.