PDA

View Full Version : ‘Erdogan belazerde Trump met gevangenenruil’

Universalia
27 juli 2018, 18:50
‘Erdogan belazerde Trump met gevangenenruil’ (http://www.standaard.be/cnt/dmf20180727_03634594?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+dso-nieuws-buitenland+%28De+Standaard+Online%3A+Buitenland%29 )

Israëlische overheidsbronnen bevestigen dat een Turkse vrouw die beschuldigd werd van terrorisme, het land werd uitgezet op verzoek van Amerikaans president Donald Trump. Turks president Recep Tayyip Erdogan zou in ruil een Amerikaanse priester laten gaan, maar de man werd vorige week onder huisarrest geplaatst. Trump is kwaad, Ankara ontkent.

En dat Turkije willen ze bij de EU inlijven?

Begrijpe wie begrijpe kan? :roll:

Frankenstein
27 juli 2018, 22:21
‘Erdogan belazerde Trump met gevangenenruil’ (http://www.standaard.be/cnt/dmf20180727_03634594?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+dso-nieuws-buitenland+%28De+Standaard+Online%3A+Buitenland%29 )

En dat Turkije willen ze bij de EU inlijven?

Begrijpe wie begrijpe kan? :roll:

Dat Turkije-EU pushen is meen ik begonnen onder Bill Clinton.

Terugkomend naar het artikel. Erdogan heeft niet door dat hij wel eens de NATO uitgeflikkerd kan worden.

Erdogan heeft eerder Putin over zeik gekregen, met het afknallen van een piloot, en zijn inmiddels weer vriendjes. Nu een deja vous met Trump begrijp ik.

Zucht
27 juli 2018, 22:33
Dat Turkije-EU pushen is meen ik begonnen onder Bill Clinton.

Terugkomend naar het artikel. Erdogan heeft niet door dat hij wel eens de NATO uitgeflikkerd kan worden.

Erdogan heeft eerder Putin over zeik gekregen, met het afknallen van een piloot, en zijn inmiddels weer vriendjes. Nu een deja vous met Trump begrijp ik.

USA heeft een luchtmacht basis in Incirlik in Tu. Ik denk niet dat ze die zullen willen opgeven. Dus Trumpie en Erdie gaan het ook wel weer bijleggen.

Frankenstein
28 juli 2018, 03:55
USA heeft een luchtmacht basis in Incirlik in Tu. Ik denk niet dat ze die zullen willen opgeven. Dus Trumpie en Erdie gaan het ook wel weer bijleggen.

Inderdaad zo werkt macht.

Putin had Turkije meen ik afgestraft met een groente-fruit import ban en Russisch toeristen verbod aar Turkije + klote met steun aan 'verkeerde' milities in Syrië, mogelijk ook in Turkije.

Turkije heeft een inflatie probleem heb ik begrepen; het zou best kunnen Erdogan klappen gaat krijgen in die richting. Nog meer inflatie door gerichte pesterijen Amerika, maargoed is maar een vermoeden.