PDA

View Full Version : Het huwelijk: Een zegen of een vloek?


Eurosceptic
16 augustus 2018, 20:16
Ben inmiddels 3 jaar samen met mijn vriendin die diep gelovig is. Ik ben nogal onverschillig tov het huwelijk maar voor haar en haar moeder is het heel erg belangrijk. De moeder was samen met een man die een kind verwekte, maar vervolgens weigerde te trouwen en het kind niet als het zijne wilde erkennen. Vandaar dat het zo belangrijk is

Wat zijn de valkuilen van een huwelijk en hoe zit het bvb met wettelijk samenwonen?

Ik denk dat vooral de Christelijke plechtigheid (het gedeelte in de kerk) van groot belang is. Maar ik weet niet of je kan trouwen voor een kerk, en legaal gezien wettelijk samenwonend kan zijn. Het is van belang omdat mijn vriendin wezengeld ontvangt (vader is overleden) wat stopt op het moment dat ze getrouwd is.

Wat zijn jullie ervaringen met trouwen in gemeenschap van goederen, en in scheiding van goederen?

Mochten jullie je eigen huwelijk nog eens overdoen, wat zou je dan veranderen aan het huwelijkscontract? Ik wil mijn rechten en plichten wel nakomen, maar wat van mij is is van mij, en wat van haar is is van haar.

Xenophon
16 augustus 2018, 20:22
Laat ze huishuur betalen en een borg storten.

fred vanhove
16 augustus 2018, 20:26
Ben inmiddels 3 jaar samen met mijn vriendin die diep gelovig is. Ik ben nogal onverschillig tov het huwelijk maar voor haar en haar moeder is het heel erg belangrijk. De moeder was samen met een man die een kind verwekte, maar vervolgens weigerde te trouwen en het kind niet als het zijne wilde erkennen. Vandaar dat het zo belangrijk is

Wat zijn de valkuilen van een huwelijk en hoe zit het bvb met wettelijk samenwonen?

Ik denk dat vooral de Christelijke plechtigheid (het gedeelte in de kerk) van groot belang is. Maar ik weet niet of je kan trouwen voor een kerk, en legaal gezien wettelijk samenwonend kan zijn. Het is van belang omdat mijn vriendin wezengeld ontvangt (vader is overleden) wat stopt op het moment dat ze getrouwd is.

Wat zijn jullie ervaringen met trouwen in gemeenschap van goederen, en in scheiding van goederen?

Mochten jullie je eigen huwelijk nog eens overdoen, wat zou je dan veranderen aan het huwelijkscontract? Ik wil mijn rechten en plichten wel nakomen, maar wat van mij is is van mij, en wat van haar is is van haar.

Wat van U is voor het huwelijk blijft van U. U kan trouwen met een contract scheiding van goederen. Eventueel kan u een testament opmaken om te bepalen wat er met uw vermogen gebeurd na overlijden.

bembem
16 augustus 2018, 20:26
Run Eurosceptic, run!

Eurosceptic
16 augustus 2018, 20:28
Laat ze huishuur betalen en een borg storten.

We willen samen een huis kopen. Ik stel het me voor dat we duidelijk laten vastleggen welk bedrag ik in het huis ga steken, en hetzelfde voor haar. Loopt er ooit iets mis dan koopt de ene de andere uit. Dus geen sprake van huur

Borg voor wat?

Xenophon
16 augustus 2018, 20:35
We willen samen een huis kopen. Ik stel het me voor dat we duidelijk laten vastleggen welk bedrag ik in het huis ga steken, en hetzelfde voor haar. Loopt er ooit iets mis dan koopt de ene de andere uit. Dus geen sprake van huur

Borg voor wat?

Man, dat gaat dikke miserie worden.

Travis66
16 augustus 2018, 21:48
Wij hebben nergens van wakker gelegen omdat we alletwee niks hadden. Nu hebben we vanalles, en dat is dus 50/50.

Wat is er belangrijk? 1 ding maar. Dat je de rest van je leven deelt. En eigenlijk moet alles daarvoor wijken. Je krijgt maar 1 kans. Je kan na 10 jaar scheiden en een andere nemen... die tien jaar krijg je nooit meer terug.
Soms dacht ik dat de moeite die ik erin stak verloren was. Na 25 jaar merk ik echter dat zelfs die verloren moeite waarde heeft. Misschien heb ik gewoon "een goeie" vast ? Ik denk het niet. Het is de moeite die het de moeite waard maakt. Vreemd, I know.

Met welk contract, of welke ceremonie je dan trouwt is bijzaak. Ga voor de eindprijs en de rest wordt triviaal.

Demper
16 augustus 2018, 22:08
Er is geen enkele reden meer om als man te trouwen heden ten dage.

Eurosceptic
16 augustus 2018, 22:39
Man, dat gaat dikke miserie worden.

De verwachting waarmee zo'n beetje elke Vlaming in het huwelijksbootje stapt.
Vlaamse vrouwen die beginnen te zeuren en elk jaar wat dikker worden. Ik doe het anders en ik ben ervan overtuigd dat het goed gaat werken

Eurosceptic
16 augustus 2018, 22:42
Er is geen enkele reden meer om als man te trouwen heden ten dage.

Was er vroeger dan een reden?
En bij een overlijden ben je als getrouwd persoon beter beschermd dan als vrijgezel. Het nadeel.. Je hoort wel van vrouwen die hun mannen pluimen in een vechtscheiding. Maar ik denk dan dat vele zaken niet goed op papier zijn gezet

bembem
16 augustus 2018, 22:47
De verwachting waarmee zo'n beetje elke Vlaming in het huwelijksbootje stapt.
Vlaamse vrouwen die beginnen te zeuren en elk jaar wat dikker worden. Ik doe het anders en ik ben ervan overtuigd dat het goed gaat werken

elke dag bedoel je :rofl::rofl:

maddox
16 augustus 2018, 22:50
elke dag bedoel je :rofl::rofl:

Je moet jezelf niet als rolmodel aanbrengen hoor. Tenzij 1 van je persoonlijkheden een boerkadragende baarmoeder is. Oh, we missen Guinevere….

kojak
16 augustus 2018, 22:52
We willen samen een huis kopen. Ik stel het me voor dat we duidelijk laten vastleggen welk bedrag ik in het huis ga steken, en hetzelfde voor haar. Loopt er ooit iets mis dan koopt de ene de andere uit. Dus geen sprake van huur

Borg voor wat?

Ik zou, moest ik in uw plaats zijn, die vraag gewoon eens stellen aan een notaris. Kost je trouwens niets.
Nu niet voor het een of het ander, op fora ga je 'van alles' horen en daar schuilt soms een gevaar in.
Voor zo'n zaken, beslissingen, ge je eigenlijk beter bij vakmensen aankloppen.

Niet dat ik iets heb tegen dit forum, begrijp me zeker niet verkeerd.
Maar de kans dat raadgevingen die je hier te lezen krijgt, mss met de beste bedoelingen gepost, niet altijd zijn wat ze zouden moeten zijn.

Of anders hier: https://juridischforum.be/
Daar maak je mss wat meer kans, maar dan ook onder voorbehoud. Het staat er zelfs duidelijk bij vermeld bovenaan op hun site.

Demper
16 augustus 2018, 23:02
Was er vroeger dan een reden?
En bij een overlijden ben je als getrouwd persoon beter beschermd dan als vrijgezel. Het nadeel.. Je hoort wel van vrouwen die hun mannen pluimen in een vechtscheiding. Maar ik denk dan dat vele zaken niet goed op papier zijn gezet

Als man zijn er alleen maar nadelen verbonden aan het huwelijk.

Eurosceptic
16 augustus 2018, 23:03
Ik zou, moest ik in uw plaats zijn, die vraag gewoon eens stellen aan een notaris. Kost je trouwens niets.
Nu niet voor het een of het ander, op fora ga je 'van alles' horen en daar schuilt soms een gevaar in.
Voor zo'n zaken, beslissingen, ge je eigenlijk beter bij vakmensen aankloppen.

Niet dat ik iets heb tegen dit forum, begrijp me zeker niet verkeerd.
Maar de kans dat raadgevingen die je hier te lezen krijgt, mss met de beste bedoelingen gepost, niet altijd zijn wat ze zouden moeten zijn.

Of anders hier: https://juridischforum.be/
Daar maak je mss wat meer kans, maar dan ook onder voorbehoud. Het staat er zelfs duidelijk bij vermeld bovenaan op hun site.

Dat klopt, maar ik ben altijd geïnteresseerd in persoonlijke ervaringen van mensen. ''Mijn vrouw heeft mij gepluimd op die manier ..''

Ik ken bvb iemand die een ex heeft die moest rondkomen met een miserabel geregistreerd inkomen, maar die veel in het zwart ging werken. Ze hadden 3 kinderen en hij mocht als man zwaar betalen.

kojak
16 augustus 2018, 23:04
Als man zijn er alleen maar nadelen verbonden aan het huwelijk.

Niet altijd.
huwe lijk.
Kan je veel van erven in bepaalde gevallen. :lol:

kojak
16 augustus 2018, 23:07
Dat klopt, maar ik ben altijd geïnteresseerd in persoonlijke ervaringen van mensen. ''Mijn vrouw heeft mij gepluimd op die manier ..''

Dat is idd ook wel eens interessant om te horen.
'Tips & Tricks', of hoe noemen ze dat ook weer ? ;)

Demper
16 augustus 2018, 23:08
maar voor haar en haar moeder is het heel erg belangrijk. De moeder was samen met een man die een kind verwekte, maar vervolgens weigerde te trouwen en het kind niet als het zijne wilde erkennen. Vandaar dat het zo belangrijk is


Wat een bullshit verhaal hebben ze u toch wijsgemaakt.

Dit is een accident waiting to happen, zeker als moeke in het spel zit.

Of gaat ge moeke ook neuken?

Demper
16 augustus 2018, 23:10
Dat klopt, maar ik ben altijd geïnteresseerd in persoonlijke ervaringen van mensen. ''Mijn vrouw heeft mij gepluimd op die manier ..''


Zoekt ge nu bevestiging over iets wat je reeds weet?

Laat mij raden: vriendin en haar moeke zetten u het mes op de keel om te trouwen.

Die gaat altijd naar haar moeke lopen als gij niet haar zin doet.

Waar zijt gij toch mee bezig?

Eurosceptic
16 augustus 2018, 23:17
Zoekt ge nu bevestiging over iets wat je reeds weet?

Er zijn tal van voorbeelden en situaties die ik niet ken. Hoe meer ervaringen, hoe beter

Laat mij raden: vriendin en haar moeke zetten u het mes op de keel om te trouwen.

Die gaat altijd naar haar moeke lopen als gij niet haar zin doet.

Ja moeke wil vooral dat we trouwen, want "samenwonen zonder huwelijk is een schande". Mij allemaal best, ik wil wel trouwen. Zij is trouwens net zo rijk als ikzelf. Maar toch gebeurt alles in scheiding van goederen. Ik geloof niet dat het moeke daarom te doen is, maar daar komen we nog wel achter en haar zin zal ze nooit krijgen

Waar zijt gij toch mee bezig?

Dit komt van een single dude die fapt op Nafi Thiam

De pot verwijt de ketel..

Tavek
16 augustus 2018, 23:26
We willen samen een huis kopen. Ik stel het me voor dat we duidelijk laten vastleggen welk bedrag ik in het huis ga steken, en hetzelfde voor haar. Loopt er ooit iets mis dan koopt de ene de andere uit. Dus geen sprake van huur

Borg voor wat?

Steek er evenveel in, zet wat ge over hebt op een aparte rekening, en trouw gewoon in gemeenschap van goederen.

Anders hebt ge toch maar miserie. Erfenissen vallen automatisch buiten de gemeenschap, alsook uw eerder verworven gelden.

Vrienden van ons zijn getrouwd in volledige scheiding van goederen. Ik verzeker u, dat is NIET goed voor het huwelijk, je gaat bijzonder goede afspraken maken over wie wat betaalt. Vooral de kinderen geven problemen.

Demper
16 augustus 2018, 23:28
Ja moeke wil vooral dat we trouwen, want "samenwonen zonder huwelijk is een schande".

Ik kan u wel op een blaadje zetten dat ge gaat scheiden binnen zo een situatie waar moeke de broek draagt.

Wat is haar volgende eis? Weet je het al?

"Je mag niet in mijn dochter haar kakker boren?"

bembem
16 augustus 2018, 23:33
super thread :rofl::rofl:

Eurosceptic
16 augustus 2018, 23:42
Wat is haar volgende eis? Weet je het al?

"Je mag niet in mijn dochter haar kakker boren?"

Dat heb ik nog niet gevraagd, maar ik zal dat spoedig even doen na de ochtendmis

Demper
17 augustus 2018, 00:09
Dat heb ik nog niet gevraagd, maar ik zal dat spoedig even doen na de ochtendmis

Kijk man, in alle ernst: dit topic straalt betamale uit.
Ge weet wat er komen zal, ge kent de nadelen, maar toch twijfelt ge.

Die twijfel komt vanuit een scarcity mindset en oneitis. (zoek dat laatste maar eens op)

Gij hebt gewoon geen andere opties wat betreft de vrouwen.

Ik heb deze shit al genoeg gezien en het eindigt altijd in miserie.

Be my guest: trouw haar en luister naar de wetten van moemoeke.

Skobelev
17 augustus 2018, 05:18
Ben inmiddels 3 jaar samen met mijn vriendin die diep gelovig is. Ik ben nogal onverschillig tov het huwelijk maar voor haar en haar moeder is het heel erg belangrijk. De moeder was samen met een man die een kind verwekte, maar vervolgens weigerde te trouwen en het kind niet als het zijne wilde erkennen. Vandaar dat het zo belangrijk is

Wat zijn de valkuilen van een huwelijk en hoe zit het bvb met wettelijk samenwonen?

Ik denk dat vooral de Christelijke plechtigheid (het gedeelte in de kerk) van groot belang is. Maar ik weet niet of je kan trouwen voor een kerk, en legaal gezien wettelijk samenwonend kan zijn. Het is van belang omdat mijn vriendin wezengeld ontvangt (vader is overleden) wat stopt op het moment dat ze getrouwd is.

Wat zijn jullie ervaringen met trouwen in gemeenschap van goederen, en in scheiding van goederen?

Mochten jullie je eigen huwelijk nog eens overdoen, wat zou je dan veranderen aan het huwelijkscontract? Ik wil mijn rechten en plichten wel nakomen, maar wat van mij is is van mij, en wat van haar is is van haar.

Diep gelovig? 8O Laat dat zitten jong. :roll:

Indomitable
17 augustus 2018, 05:31
Inkt, papier en een stuk miserie, meer is het niet.

Hypochonder
17 augustus 2018, 05:34
Nu is ze hopelijk nog mooi en lief, straks is ze lelijk en doet ze niet anders dan zagen. En dan zal je er aan vast hangen en veel miserie hebben om er van af te geraken...

Jantje
17 augustus 2018, 07:40
Ben inmiddels 3 jaar samen met mijn vriendin die diep gelovig is. Ik ben nogal onverschillig tov het huwelijk maar voor haar en haar moeder is het heel erg belangrijk. De moeder was samen met een man die een kind verwekte, maar vervolgens weigerde te trouwen en het kind niet als het zijne wilde erkennen. Vandaar dat het zo belangrijk is

Wat zijn de valkuilen van een huwelijk en hoe zit het bvb met wettelijk samenwonen?

Ik denk dat vooral de Christelijke plechtigheid (het gedeelte in de kerk) van groot belang is. Maar ik weet niet of je kan trouwen voor een kerk, en legaal gezien wettelijk samenwonend kan zijn. Het is van belang omdat mijn vriendin wezengeld ontvangt (vader is overleden) wat stopt op het moment dat ze getrouwd is.

Wat zijn jullie ervaringen met trouwen in gemeenschap van goederen, en in scheiding van goederen?

Mochten jullie je eigen huwelijk nog eens overdoen, wat zou je dan veranderen aan het huwelijkscontract? Ik wil mijn rechten en plichten wel nakomen, maar wat van mij is is van mij, en wat van haar is is van haar.

je stelt hier heel moeilijke en ingewikkelde vragen.
Ga je huwen met het voornemen terugte gan scheiden?
Je geeft hier aan dat je samen een woning gaat kopen, los van het feit of jullie gehuwd zijn of niet.
Je laat in de koopacte gewoon beschrijven van waar het geld komt en wie wat heeft ingebracht.
Bij verdeling word het ingebrachte bedrag terugbetaald.
En nee, je kan niet voor de kerk trouwen zonder wettelijk gehuwd te zijn.
En het wezengeld van je vriendin valt ook weg eens ze stopt met studeren of vanaf dat ze 25 jaar word als ze langer dan die leeftijd blijft studeren.
En een relatie begint met wij en ons, daarbinnen bestaat ik en mijn niet.

Guinevere
17 augustus 2018, 07:47
Je moet jezelf niet als rolmodel aanbrengen hoor. Tenzij 1 van je persoonlijkheden een boerkadragende baarmoeder is. Oh, we missen Guinevere….

Excuseer? Guinevere is gelukkig getrouwd voor het leven, in gemeenschap van goederen, is niet dik, heeft geen superbaarmoeder en ook geen boerka.
Maar ja, haters gonna hate...

En oh ja, in het huwelijk moet je als man soms wat meer financiële verplichtingen op je nemen. Op dat vlak inbinden, compromissen sluiten... en je zal ook gelukkig getrouwd voor het leven zijn.

Guinevere
17 augustus 2018, 07:58
Een huwelijk voor God is echt wel gezegend.

TheFourHorsemen
17 augustus 2018, 08:17
Ben inmiddels 3 jaar samen met mijn vriendin die diep gelovig is. Ik ben nogal onverschillig tov het huwelijk maar voor haar en haar moeder is het heel erg belangrijk. De moeder was samen met een man die een kind verwekte, maar vervolgens weigerde te trouwen en het kind niet als het zijne wilde erkennen. Vandaar dat het zo belangrijk is

Wat zijn de valkuilen van een huwelijk en hoe zit het bvb met wettelijk samenwonen?

Ik denk dat vooral de Christelijke plechtigheid (het gedeelte in de kerk) van groot belang is. Maar ik weet niet of je kan trouwen voor een kerk, en legaal gezien wettelijk samenwonend kan zijn. Het is van belang omdat mijn vriendin wezengeld ontvangt (vader is overleden) wat stopt op het moment dat ze getrouwd is.

Wat zijn jullie ervaringen met trouwen in gemeenschap van goederen, en in scheiding van goederen?

Mochten jullie je eigen huwelijk nog eens overdoen, wat zou je dan veranderen aan het huwelijkscontract? Ik wil mijn rechten en plichten wel nakomen, maar wat van mij is is van mij, en wat van haar is is van haar.


Absoluut niet!

Een priester die een kerkelijk huwelijk doet terwijl er voorafgaandelijk geen burgerlijk huwelijk heeft plaatsgevonden, kan hiervoor zelfs worden gestraft (artikel 267 Strafwetboek).

Een relatie met een diepgelovige vrouw... sterkte.

Bobke
17 augustus 2018, 08:46
Een huwelijk voor God is echt wel gezegend.
En wat is het aandeel van God ingeval van scheiding?

Indomitable
17 augustus 2018, 09:06
En wat is het aandeel van God ingeval van scheiding?Jahannam.

Universalia
17 augustus 2018, 09:06
Laat ze huishuur betalen en een borg storten.

Einde vriendschap/huwelijk na die actie bedoelde u? :?

p.s.

Mocht ik (ego zonder tripper) ooit nog in het huwe'lijk' treden dan mag u van het standpunt uitgaan dat ik helemaal gek geworden ben. 8O

Eurosceptic
17 augustus 2018, 09:41
En het wezengeld van je vriendin valt ook weg eens ze stopt met studeren of vanaf dat ze 25 jaar word als ze langer dan die leeftijd blijft studeren

Ze is ruim 25+ en ontvangt het nog steeds. Het stopt zodra er een huwelijk of een kind in het spel is. Vandaar dat we het zo lang mogelijk willen uitstellen. BE is niet het land van herkomst dus onze wetgeving is wat dat betreft niet van toepassing

Lof der Zotheid
17 augustus 2018, 09:47
Bwoh, er zijn genoeg echtparen die na zestig jaar huwelijk of nog langer nog steeds gelukkig getrouwd zijn. Hangt gewoon van geval tot geval af. Komt nog daarbij kijken dat we tegenwoordig in een wegwerpmaatschappij leven. Maar dat betekent niet dat het onmogelijk is om een leven lang gelukkig te zijn met elkaar.

Henri1
17 augustus 2018, 09:48
Demper om diepgaand advies vragen.

Jantje
17 augustus 2018, 09:54
Ze is ruim 25+ en ontvangt het nog steeds. Het stopt zodra er een huwelijk of een kind in het spel is. Vandaar dat we het zo lang mogelijk willen uitstellen. BE is niet het land van herkomst dus onze wetgeving is wat dat betreft niet van toepassing

Je moet dan eens overwegen of geld belangrijker is dan jullie geluk.
De kans dat je relatie fout loopt wegens het ontbreken van een boterbriefje is immers niet uitgesloten.

Marie van de koster
17 augustus 2018, 10:23
Ben inmiddels 3 jaar samen met mijn vriendin die diep gelovig is. Ik ben nogal onverschillig tov het huwelijk maar voor haar en haar moeder is het heel erg belangrijk. De moeder was samen met een man die een kind verwekte, maar vervolgens weigerde te trouwen en het kind niet als het zijne wilde erkennen. Vandaar dat het zo belangrijk is

Wat zijn de valkuilen van een huwelijk en hoe zit het bvb met wettelijk samenwonen?

Ik denk dat vooral de Christelijke plechtigheid (het gedeelte in de kerk) van groot belang is. Maar ik weet niet of je kan trouwen voor een kerk, en legaal gezien wettelijk samenwonend kan zijn. Het is van belang omdat mijn vriendin wezengeld ontvangt (vader is overleden) wat stopt op het moment dat ze getrouwd is.

Wat zijn jullie ervaringen met trouwen in gemeenschap van goederen, en in scheiding van goederen?

Mochten jullie je eigen huwelijk nog eens overdoen, wat zou je dan veranderen aan het huwelijkscontract? Ik wil mijn rechten en plichten wel nakomen, maar wat van mij is is van mij, en wat van haar is is van haar.

Tegenwoordig wonen ook de meeste mensen die christelijk huwen al enige tijd samen. Daar kijkt niemand meer van op. Ik spreek natuurlijk enkel voor de katholieke kerk, er zijn veel strengere stromingen.
Verder zou ik u aanraden een degelijk huwelijkscontract te laten opstellen. Op die manier is trouwen niet gevaarlijker dan gewoon samenleven.

Skobelev
17 augustus 2018, 10:24
Absoluut niet!

Een priester die een kerkelijk huwelijk doet terwijl er voorafgaandelijk geen burgerlijk huwelijk heeft plaatsgevonden, kan hiervoor zelfs worden gestraft (artikel 267 Strafwetboek).

Een relatie met een diepgelovige vrouw... sterkte.

Voldoende en gegronde reden om ze te dumpen. :?

Marie van de koster
17 augustus 2018, 10:26
De verwachting waarmee zo'n beetje elke Vlaming in het huwelijksbootje stapt.
Vlaamse vrouwen die beginnen te zeuren en elk jaar wat dikker worden. Ik doe het anders en ik ben ervan overtuigd dat het goed gaat werken

Begint het weer, het bashen van Vlaamse vrouwen?
Verhuis toch, man, als het op een ander beter is!

Marie van de koster
17 augustus 2018, 10:26
Ik zou, moest ik in uw plaats zijn, die vraag gewoon eens stellen aan een notaris. Kost je trouwens niets.
Nu niet voor het een of het ander, op fora ga je 'van alles' horen en daar schuilt soms een gevaar in.
Voor zo'n zaken, beslissingen, ge je eigenlijk beter bij vakmensen aankloppen.

Niet dat ik iets heb tegen dit forum, begrijp me zeker niet verkeerd.
Maar de kans dat raadgevingen die je hier te lezen krijgt, mss met de beste bedoelingen gepost, niet altijd zijn wat ze zouden moeten zijn.

Of anders hier: https://juridischforum.be/
Daar maak je mss wat meer kans, maar dan ook onder voorbehoud. Het staat er zelfs duidelijk bij vermeld bovenaan op hun site.

2

Marie van de koster
17 augustus 2018, 10:32
Absoluut niet!

Een priester die een kerkelijk huwelijk doet terwijl er voorafgaandelijk geen burgerlijk huwelijk heeft plaatsgevonden, kan hiervoor zelfs worden gestraft (artikel 267 Strafwetboek).

Een relatie met een diepgelovige vrouw... sterkte.

Tegenwoordig is het nog altijd als vroeger met dit verschil dat koppels al samenwonen voor ze huwen.
Het kerkelijk huwelijk wordt altijd pas ingezegend nadat het burgerlijk huwelijk voltrokken is. Dat is al zo sinds Napoleon. Ik begrijp niet dat daar hier een punt van wordt gemaakt. Het is een doodgewone, heel vanzelfsprekende zaak.

Pandareus
17 augustus 2018, 10:34
Diep gelovig? 8O Laat dat zitten jong. :roll:

Zou ik ook doen...

Marie van de koster
17 augustus 2018, 10:34
Ze is ruim 25+ en ontvangt het nog steeds. Het stopt zodra er een huwelijk of een kind in het spel is. Vandaar dat we het zo lang mogelijk willen uitstellen. BE is niet het land van herkomst dus onze wetgeving is wat dat betreft niet van toepassing

Oh, dus eerst zo lang mogelijk profiteren!
Waar heb ik dat nog gehoord … :roll:

TheFourHorsemen
17 augustus 2018, 10:39
Oh, dus eerst zo lang mogelijk profiteren!
Waar heb ik dat nog gehoord … :roll:

Als ze recht heeft op een uitkering, is het niet meer dan logisch dat ze er van geniet.

Is bijvoorbeeld kindergeld opstrijken ook profiteren?

Marie van de koster
17 augustus 2018, 10:50
Als ze recht heeft op een uitkering, is het niet meer dan logisch dat ze er van geniet.

Is bijvoorbeeld kindergeld opstrijken ook profiteren?

Wezengeld voor iemand die 25+ is? Voor mij is dat profiteren.
Volwassenen moeten hun plan trekken.

TheFourHorsemen
17 augustus 2018, 10:54
Wezengeld voor iemand die 25+ is? Voor mij is dat profiteren.
Volwassenen moeten hun plan trekken.

Kinderbijslag opstrijken terwijl je meer dan genoeg verdient is dan ook profiteren.

De enige relevante vraag is of je al dan niet voldoet aan de voorwaarden.

fred vanhove
17 augustus 2018, 12:13
Ze is ruim 25+ en ontvangt het nog steeds. Het stopt zodra er een huwelijk of een kind in het spel is. Vandaar dat we het zo lang mogelijk willen uitstellen. BE is niet het land van herkomst dus onze wetgeving is wat dat betreft niet van toepassing


Echt genoten is de verleden tijd van echt genieten zegt de Fred;-)

Anna List
17 augustus 2018, 12:15
Kinderbijslag opstrijken terwijl je meer dan genoeg verdient is dan ook profiteren.

De enige relevante vraag is of je al dan niet voldoet aan de voorwaarden.

hij sprak van een keuze tussen huwen of samenwonen ... aan de voorwaarden is dus sowieso niet voldaan, die premie behouden is gewoon sociale fraude.

Anna List
17 augustus 2018, 12:42
neem de schoonma mee als getuige bij t huwelijk in Vegas.

https://www.hln.be/regio/rotselaar/getrouwd-in-vegas-single-in-rotselaar~a7a62d02/

TheFourHorsemen
17 augustus 2018, 13:13
hij sprak van een keuze tussen huwen of samenwonen ... aan de voorwaarden is dus sowieso niet voldaan, die premie behouden is gewoon sociale fraude.

Het gaat blijkbaar niet om 'Belgisch' wezengeld. Ik heb geen idee wat de voorwaarden zijn van het land in kwestie.

Xenophon
17 augustus 2018, 13:17
De verwachting waarmee zo'n beetje elke Vlaming in het huwelijksbootje stapt.
Vlaamse vrouwen die beginnen te zeuren en elk jaar wat dikker worden. Ik doe het anders en ik ben ervan overtuigd dat het goed gaat werken

Ik zal een wees gegroetje doen voor u.

Anna List
17 augustus 2018, 13:53
Ik zal een wees gegroetje doen voor u.

voor of na zijn echtgenote?

Pandareus
17 augustus 2018, 13:58
Ik zal een wees gegroetje doen voor u.

Hij gaat het nodig hebben...

Ik hoop voor hem dat ze hem nog niet zo zot heeft gemaakt dat ze schoonmama nu nog gaan importeren ook...

Elio di Supo
17 augustus 2018, 16:45
Moeilijke vraag in de OP. Ik ben al 8 jaar gelukkig getrouwd maar opgelucht dat ik nooit die stap heb gezet met mijn ex.

Xenophon
17 augustus 2018, 16:47
voor of na zijn echtgenote?

Ik hoop van wel...

Xenophon
17 augustus 2018, 16:48
Moeilijke vraag in de OP. Ik ben al 8 jaar gelukkig getrouwd maar opgelucht dat ik nooit die stap heb gezet met mijn ex.

Ik ben gelukkig nooit getrouwd en heel gelukkig dat ik het niet gedaan heb met één van mijn ex'en.

Xenophon
17 augustus 2018, 16:50
Hij gaat het nodig hebben...

Ik hoop voor hem dat ze hem nog niet zo zot heeft gemaakt dat ze schoonmama nu nog gaan importeren ook...

Ook dan, als hij zich houdt aan de regel, "geen seks met de schoonmoeder voor het huwelijk" dan komt dat daarna wel.

Universalia
17 augustus 2018, 16:51
Ik ben gelukkig nooit getrouwd en heel gelukkig dat ik het niet gedaan heb met één van mijn ex'en.

Misschien zie ik het wel verkeerd maar het klinkt als: u komt een 'oud' liefje tegen en denkt, ammaaaaaaai die ziet er slecht uit, gelukkig ben ik daar niet verder met gegaan?

Marie van de koster
17 augustus 2018, 16:57
Kinderbijslag opstrijken terwijl je meer dan genoeg verdient is dan ook profiteren.

De enige relevante vraag is of je al dan niet voldoet aan de voorwaarden.

Dat is ook zo.
Iemand die 25+ is, moet zichzelf kunnen onderhouden. Nu wil ik wel uitzondering maken voor studenten die heel lange studies doen maar dan enkel op voorwaarde dat ze nooit een jaar moeten dubbelen.

Xenophon
17 augustus 2018, 17:01
Misschien zie ik het wel verkeerd maar het klinkt als: u komt een 'oud' liefje tegen en denkt, ammaaaaaaai die ziet er slecht uit, gelukkig ben ik daar niet verder met gegaan?

Zo iets dergelijks ja.

Ik reed met de wagen voorbij een bushalte waar net een ex van mij was afgestapt, die woog naar schatting minstens het dubbele van toen de tijd dat ik er bij was.

Dat was inderdaad een, "daar ben ik nog net op tijd van weg geraakt" moment.

Er waren toen ik er bij was - toen al, argumenten pro en contra. Zo had ze enorme tetten, een punt pro uiteraard. Langs de andere kant was ze ziekelijk jaloers, zo dacht ze dat ik met haar moeder te doen had en haar vriendinnen en nichten trouwens ook.
Dat was dus niet geheel en al waar, dat van die moeder klopte niet.

TheFourHorsemen
17 augustus 2018, 17:10
Dat is ook zo.
Iemand die 25+ is, moet zichzelf kunnen onderhouden. Nu wil ik wel uitzondering maken voor studenten die heel lange studies doen maar dan enkel op voorwaarde dat ze nooit een jaar moeten dubbelen.

Ik heb het niet over lange studies. Waarom zouden ouders die bijvoorbeeld € 10.000 netto per maand verdienen kinderbijslag moeten krijgen voor hun peuter?

Is dat ook profiteren?

Ke Nan
17 augustus 2018, 18:26
Ben inmiddels 3 jaar samen met mijn vriendin die diep gelovig is. Ik ben nogal onverschillig tov het huwelijk maar voor haar en haar moeder is het heel erg belangrijk. De moeder was samen met een man die een kind verwekte, maar vervolgens weigerde te trouwen en het kind niet als het zijne wilde erkennen. Vandaar dat het zo belangrijk is

Wat zijn de valkuilen van een huwelijk en hoe zit het bvb met wettelijk samenwonen?

Ik denk dat vooral de Christelijke plechtigheid (het gedeelte in de kerk) van groot belang is. Maar ik weet niet of je kan trouwen voor een kerk, en legaal gezien wettelijk samenwonend kan zijn. Het is van belang omdat mijn vriendin wezengeld ontvangt (vader is overleden) wat stopt op het moment dat ze getrouwd is.

Wat zijn jullie ervaringen met trouwen in gemeenschap van goederen, en in scheiding van goederen?

Mochten jullie je eigen huwelijk nog eens overdoen, wat zou je dan veranderen aan het huwelijkscontract? Ik wil mijn rechten en plichten wel nakomen, maar wat van mij is is van mij, en wat van haar is is van haar.

Moogt ge al poepen of moet ge wachten tot de huwelijksnacht?

Nietzsche
17 augustus 2018, 20:53
Als je beide met de juiste intenties het huwelijk ingaat, dan is het huwelijk prachtig. Geld eigenlijk voor relaties in het algemeen.

Tavek
17 augustus 2018, 21:14
Als je beide met de juiste intenties het huwelijk ingaat, dan is het huwelijk prachtig. Geld eigenlijk voor relaties in het algemeen.

Words of wisdom.

Guinevere
17 augustus 2018, 21:25
Als je beide met de juiste intenties het huwelijk ingaat, dan is het huwelijk prachtig. Geld eigenlijk voor relaties in het algemeen.

Geld voor relaties heeft bij mij toch een andere betekenis.
Dan denk ik spontaan aan mijn schoonzus. Maar zelfs die is al jaren getrouwd, hoor.

Guinevere
17 augustus 2018, 21:29
Wezengeld bij 25+?

Eh, grow up... ok?

Eurosceptic
17 augustus 2018, 23:21
Ge weet wat er komen zal, ge kent de nadelen, maar toch twijfelt ge.

Die twijfel komt vanuit een scarcity mindset en oneitis. (zoek dat laatste maar eens op)

Niemand weet wat er komen zal. Internationale relaties kunnen ook fout lopen door bvb heimwee. Daar heeft niemand vat op, en dan moet alles goed op papier staan.

Kijk man, in alle ernst: dit topic straalt betamale uit.

Gij hebt gewoon geen andere opties wat betreft de vrouwen.

Ik heb deze shit al genoeg gezien en het eindigt altijd in miserie.

Be my guest: trouw haar en luister naar de wetten van moemoeke.

Dus even alles op een rijtje

Je seksleven gaat niet verder dan masturberen op video's van Nafi Thiam

Je hebt je verdiept je in dating terminologie zoals "oneitis" en "scarcity mindset", termen die zijn uitgevonden door PUA coaches die zich richten tot 40 year old virgins die wanhopig zijn

En ten derde, ruim 90% van de maatschappij zijn beta males, die toch een succesvolle relatie hebben. Alpha males zijn verschrikkelijk egoïstisch en onaangenaam in de omgang. Het is niet zo gepolariseerd als alfa of beta. Net zoals bij autisme zit iedereen ergens op het spectrum. Jij ook, en duidelijk met een neiging naar beta.

"Geen andere opties".. Ik heb doelbewust alle Vlaamse vrouwen vermeden. En om het dan toch in PUA taal te zeggen, my girlfriend is a 10

Ik denk niet dat je recht van spreken hebt over hoe relaties eigenlijk werken

Eurosceptic
17 augustus 2018, 23:22
Wezengeld bij 25+?

Eh, grow up... ok?

Het is de wet in haar geboorteland.
Ben je echt zo hypocriet om te stellen dat jij er geen gebruik van zou maken?
Ik las hier nog recent dat je zelf een beroepsdopper bent

bembem
17 augustus 2018, 23:24
a 10?
mogen we mss een fotoke zien?

Eurosceptic
18 augustus 2018, 00:12
Als je beide met de juiste intenties het huwelijk ingaat, dan is het huwelijk prachtig. Geldt eigenlijk voor relaties in het algemeen.

Ik zou dit veranderen in "Als je beide met juiste intenties een relatie aangaat, dan is deze prachtig"

Ik zie niet welke meerwaarde een huwelijk daaraan geeft, behalve dat er juridisch consequenties zijn. Bij de schoonmoeder stemt de drang naar een huwelijk volgens mij voort vanuit een wantrouwen dat ze al haar hele leven meedraagt.

bembem
18 augustus 2018, 00:19
zie maar dat het geen vette mossel wordt, zuid-amerikaanse vrouwen hebben aanleg tot ferm verdikken

bembem
18 augustus 2018, 00:22
Niemand weet wat er komen zal. Internationale relaties kunnen ook fout lopen door bvb heimwee. Daar heeft niemand vat op, en dan moet alles goed op papier staan.



Dus even alles op een rijtje

Je seksleven gaat niet verder dan masturberen op video's van Nafi Thiam

Je hebt je verdiept je in dating terminologie zoals "oneitis" en "scarcity mindset", termen die zijn uitgevonden door PUA coaches die zich richten tot 40 year old virgins die wanhopig zijn

En ten derde, ruim 90% van de maatschappij zijn beta males, die toch een succesvolle relatie hebben. Alpha males zijn verschrikkelijk egoïstisch en onaangenaam in de omgang. Het is niet zo gepolariseerd als alfa of beta. Net zoals bij autisme zit iedereen ergens op het spectrum. Jij ook, en duidelijk met een neiging naar beta.

"Geen andere opties".. Ik heb doelbewust alle Vlaamse vrouwen vermeden. En om het dan toch in PUA taal te zeggen, my girlfriend is a 10

Ik denk niet dat je recht van spreken hebt over hoe relaties eigenlijk werken

are you serious? :rofl::rofl:

Pandareus
18 augustus 2018, 10:14
zie maar dat het geen vette mossel wordt, zuid-amerikaanse vrouwen hebben aanleg tot ferm verdikken

Ben jij goed geplaatst om iemand daarvoor te waarschuwen terwijl ze zelf obees bent ?

Demper
20 augustus 2018, 22:52
Niemand weet wat er komen zal. Internationale relaties kunnen ook fout lopen door bvb heimwee. Daar heeft niemand vat op, en dan moet alles goed op papier staan.


Dus even alles op een rijtje

Je seksleven gaat niet verder dan masturberen op video's van Nafi Thiam

Je hebt je verdiept je in dating terminologie zoals "oneitis" en "scarcity mindset", termen die zijn uitgevonden door PUA coaches die zich richten tot 40 year old virgins die wanhopig zijn

En ten derde, ruim 90% van de maatschappij zijn beta males, die toch een succesvolle relatie hebben. Alpha males zijn verschrikkelijk egoïstisch en onaangenaam in de omgang. Het is niet zo gepolariseerd als alfa of beta. Net zoals bij autisme zit iedereen ergens op het spectrum. Jij ook, en duidelijk met een neiging naar beta.

"Geen andere opties".. Ik heb doelbewust alle Vlaamse vrouwen vermeden. En om het dan toch in PUA taal te zeggen, my girlfriend is a 10

Ik denk niet dat je recht van spreken hebt over hoe relaties eigenlijk werken

Een man met opties zou nooit of te nimmer trouwen met een meisje dat nog half in de baarmoeder van moeke steekt.

Lachwekkend gewoon, jij bent hier de man zonder opties, dit is de enige vrouw in je leven dus probeer je hier bevestiging te zoeken.

Je weet dat het fout zal gaan, maar je zit vol angst om de enige kans op kut te ontlopen.

Ik heb deze zever al zo vaak gezien dat het gewoon niet meer grappig is.
Je defensieve reactie zegt genoeg.

Ik zal mijn advies aanpassen: trouw met haar.
Binnen enkele jaren zal een man zoals mij met haar op date gaan.
Die alpha zal een steak-friet met pepersaus met haar gaan eten en koeltjes lachen om haar moemoeke.

Een beetje later zitten ze op een hotelkamer, neemt hij haar doggystyle zonder de goedkeuring van moeke, en trekt hij zich als grote finale af in haar mond terwijl ze in zijn ogen kijkt.

cookie monster
20 augustus 2018, 23:32
Een huwelijk moet je sowieso niet doen om uw schoonouders of ouders te plezieren !!
Als de ene wil trouwen voor de kerk , moet de andere dan maar buigen ??
Ik spreek hier voor mezelf:
Ik maak onmiddellijk duidelijk , geloof & kerk , nee bedankt !!
Nemen ze daar geen vrede mee , tja ….

Trouwen wil ik sowieso al niet , dus ….
Ikzelf wil geen kinderen , ik woon zelfs graag alleen !! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201586)

Mambo
20 augustus 2018, 23:44
Een huwelijk moet je sowieso niet doen om uw schoonouders of ouders te plezieren !!
Als de ene wil trouwen voor de kerk , moet de andere dan maar buigen ??
Ik spreek hier voor mezelf:
Ik maak onmiddellijk duidelijk , geloof & kerk , nee bedankt !!
Nemen ze daar geen vrede mee , tja ….

Trouwen wil ik sowieso al niet , dus ….
Ikzelf wil geen kinderen , ik woon zelfs graag alleen !! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201586)

Het komt er dus op neer dat je gewoon niet wil trouwen.
:-D

Mambo
20 augustus 2018, 23:45
Een man met opties zou nooit of te nimmer trouwen met een meisje dat nog half in de baarmoeder van moeke steekt.

Lachwekkend gewoon, jij bent hier de man zonder opties, dit is de enige vrouw in je leven dus probeer je hier bevestiging te zoeken.

Je weet dat het fout zal gaan, maar je zit vol angst om de enige kans op kut te ontlopen.

Ik heb deze zever al zo vaak gezien dat het gewoon niet meer grappig is.
Je defensieve reactie zegt genoeg.

Ik zal mijn advies aanpassen: trouw met haar.
Binnen enkele jaren zal een man zoals mij met haar op date gaan.
Die alpha zal een steak-friet met pepersaus met haar gaan eten en koeltjes lachen om haar moemoeke.

Een beetje later zitten ze op een hotelkamer, neemt hij haar doggystyle zonder de goedkeuring van moeke, en trekt hij zich als grote finale af in haar mond terwijl ze in zijn ogen kijkt.

Je kent de regels .
Van vrouwen en kinderen blijf je af.

Anders...pief paf poef

Mambo
20 augustus 2018, 23:49
Ik heb het niet over lange studies. Waarom zouden ouders die bijvoorbeeld € 10.000 netto per maand verdienen kinderbijslag moeten krijgen voor hun peuter?

Is dat ook profiteren?

Dat is sociaal verzekering.
Of moeten mensen die 10000€ ook maar zelf betalen voor hun blutsen in hun auto als ze verzekerd zijn?

...tegenwoordig ...rare mensen op onze wereld.

kojak
21 augustus 2018, 00:11
zie maar dat het geen vette mossel wordt, zuid-amerikaanse vrouwen hebben aanleg tot ferm verdikken

Jumbo's ?

Demper
21 augustus 2018, 22:36
Je kent de regels .
Van vrouwen en kinderen blijf je af.

Anders...pief paf poef

Je hebt er duidelijk niets van begrepen.

cookie monster
21 augustus 2018, 23:07
https://www.youtube.com/watch?v=IYAyBoobiz0
Gegarandeerd koekenbak :rofl:


Deze Belgische bruiloft dj draait op het trouwfeest van zijn oudliefje Saskia, een hilarische combinatie van foute muziek en ongepaste grappen. Een fragment uit de sketch van Willy's en Marjetten van het Belgische Eén.
:lol:

Eurosceptic
21 augustus 2018, 23:09
Een man met opties zou nooit of te nimmer trouwen met een meisje dat nog half in de baarmoeder van moeke steekt

What does that even mean? Iedereen die uit een deftig gezin komt heeft ouders die veel invloed hebben in het leven. Je moet het advies van je ouders niet altijd opvolgen, maar je kan er op zijn minst naar luisteren. Moeder wil het huwelijk asap. We gaan het uiteindelijk wel doen, maar niet zo snel.


Lachwekkend gewoon, jij bent hier de man zonder opties, dit is de enige vrouw in je leven dus probeer je hier bevestiging te zoeken

Ik weet dat je in je wanhopige tocht naar PUA advies (waar je begrippen zoals oneitis en scarcity mindset hebt bestudeerd) ook hebt gelezen over zoeken naar bevestiging. Maar je begint een aantal van die termen toe te passen op situaties die totaal niet relevant zijn. Ik zoek gewoon naar mensen met interessante ervaringen.

Je weet dat het fout zal gaan, maar je zit vol angst om de enige kans op kut te ontlopen

Ik heb er vertrouwen in, en daarom wil ik ook kinderen op de wereld zetten.

Ik heb deze zever al zo vaak gezien dat het gewoon niet meer grappig is. Je defensieve reactie zegt genoeg

Het is gewoon een reality check. Advies is altijd welkom, maar ken wel je plaats. Ik heb genoeg pussy gezien in mijn ervaringen rond de wereld.
Maar dat is een realiteit waar je moeite mee hebt en daarom kom je met allerlei vreemde aannames. Relaties en huwelijken moeten wel hopeloos zijn, want als dat niet zo is moet je accepteren dat het wel eens aan jou zou kunnen liggen. En dat kan natuurlijk niet.

Je eigen houding tov vrouwen en relaties is zo problematisch dat je eigenlijk professionele hulp nodig hebt

Ik zal mijn advies aanpassen: trouw met haar.
Binnen enkele jaren zal een man zoals mij met haar op date gaan.
Die alpha zal een steak-friet met pepersaus met haar gaan eten en koeltjes lachen om haar moemoeke

Honderden mannen met jouw mindset hebben het geprobeerd, en ze hebben allemaal het deksel op de neus gekregen. En er waren er bij met veel geld

Een beetje later zitten ze op een hotelkamer, neemt hij haar doggystyle zonder de goedkeuring van moeke, en trekt hij zich als grote finale af in haar mond terwijl ze in zijn ogen kijkt.

Die grote finale maak ik zelf enkele keren per week mee. Verder hoop ik dat je fantasieën uit de internetwereld ooit werkelijkheid worden. Maar dan heb je wel hulp nodig

cookie monster
21 augustus 2018, 23:10
Het komt er dus op neer dat je gewoon niet wil trouwen.
:-D
Vwala :thumbsup:

Demper
21 augustus 2018, 23:11
Honderden mannen met jouw mindset hebben het geprobeerd, en ze hebben allemaal het deksel op de neus gekregen. En er waren er bij met veel geld


Je bent een fantast.