PDA

View Full Version : Poetin vraagt Europese hulp bij heropbouw Syrië


Universalia
19 augustus 2018, 10:22
Poetin vraagt Europese hulp bij heropbouw Syrië (http://www.standaard.be/cnt/dmf20180818_03671617)

De Russische president Vladimir Poetin heeft Europa opgeroepen tot hulp bij de heropbouw in Syrië, tijdens zijn bezoek aan Duitsland. ‘Het is belangrijk de humanitaire componenten van het Syrische conflict uit te breiden, vooral humanitaire hulp voor het Syrische volk’, zei Poetin voor zijn ontmoeting met de Duitse bondskanselier Angela Merkel.

Zoals ik al eerder wist te schrijven dat na de tijdelijke humanitaire hulp die véél landen uit de EU geboden hebben er nu ook werk mag gemaakt worden om de landen die door oorlog (niet diegenen van de invasie op huidig ogenblik want daar zijn geen problemen in eigen land(en)) overhoop gehaald zijn te helpen met een wederopbouw, zodat de mensen die er moeten gaan vluchten zijn, er terug vreedzaam kunnen samenleven.

Goed plan of gaan er stokken tussen de wielen gestoken worden? :|

Bach
19 augustus 2018, 10:27
Als Syrië heropgebouwd wordt willen echte vluchtelingen terug naar huis. Wil Europa dat wel is de vraag, want vanaf het begin probeerde Europa vluchtelingen als migranten te behandelen. Die zijn hier om te blijven vond men.

Universalia
19 augustus 2018, 15:03
Als Syrië heropgebouwd wordt willen echte vluchtelingen terug naar huis. Wil Europa dat wel is de vraag, want vanaf het begin probeerde Europa vluchtelingen als migranten te behandelen. Die zijn hier om te blijven vond men.

Ik denk niet dat iedereen het daar met eens was met die denkpiste. 8O

Zoals ik al eerder wist te schrijven 'with a little help from some friends' mee aan de wederopbouw beginnen en dan kunnen die mensen terug huiswaarts keren.

Bovenbuur
20 augustus 2018, 08:47
We kunnen ze veroordeelde Syriëgangers sturen om te werk te stellen? Paar jaartjes scholen bouwen en kanalen graven om de opgeblazen steden en vermoordde kindertjes wat te verzachten?

Universalia
20 augustus 2018, 08:54
We kunnen ze veroordeelde Syriëgangers sturen om te werk te stellen? Paar jaartjes scholen bouwen en kanalen graven om de opgeblazen steden en vermoordde kindertjes wat te verzachten?

Lijkt u dat wel een goed plan? 8O

Skobelev
20 augustus 2018, 10:37
Alle Syriërs kunnen terugkeren en hun land weer gaan opbouwen. Of moeten wij er drie keer voor opdraaien?

Bovenbuur
20 augustus 2018, 10:41
Lijkt u dat wel een goed plan? 8O

Nee.

Universalia
21 augustus 2018, 10:45
We kunnen er de laatste tijden toch niet meer naast kijken dat er meer en meer stemmen opgaan in de zin van zoals ik, tot vervelens toe al schreef, blijf in uw eigen land maar we willen u wel helpen. (with a little help from some friends)

Poetin ging die richting al uit en vrij recent ook Tsjechische premier die een oproept lanceerde naar de EU toe om grenzen voor migranten te sluiten.

De Tsjechische premier Andrej Babis roept op tot een restrictief beleid voor migranten en vluchtelingen in de Europese Unie. “Eerst en vooral moeten we een duidelijk signaal sturen dat Europa gesloten is en niemand hier nog kan komen”, aldus Babis in de krant Pravo. Babis is oprichter van de rechtspopulistische ANO-partij.

Bron (https://www.hln.be/nieuws/buitenland/tsjechische-premier-roept-eu-op-om-grenzen-voor-migranten-te-sluiten~a87c394d/)

Het sluiten van de grenzen lijkt mij op huidig ogenblik echt géén overdreven optie te zijn.

p.s.

Ik hou natuurlijk even géén rekening met diegenen die daar met verdienen aan die open grenzen. :roll:

Bach
21 augustus 2018, 10:52
Europa gaat niet mogen meedoen aan de heropbouw. De regime changers hebben nog te veel macht over het continent.

Anna List
21 augustus 2018, 11:03
Alle Syriërs kunnen terugkeren en hun land weer gaan opbouwen. Of moeten wij er drie keer voor opdraaien?

slechts 3 keer betalen en er terug van af zijn?

direct tekenen!!!

t is eens wat anders dan 'trans'migranten los te laten lopen en binnen een paar jaar een regularisatieronde houden. transBelgen gaan dat worden.

Skobelev
21 augustus 2018, 11:40
slechts 3 keer betalen en er terug van af zijn?

direct tekenen!!!

t is eens wat anders dan 'trans'migranten los te laten lopen en binnen een paar jaar een regularisatieronde houden. transBelgen gaan dat worden.

Moet je hier nu altijd mijn hartje toestampen? :-(

Universalia
21 augustus 2018, 20:49
Europa gaat niet mogen meedoen aan de heropbouw. De regime changers hebben nog te veel macht over het continent.

Dat ze dan hun plan maar zien te trekken problem solved, case closed. :roll:

Bach
21 augustus 2018, 20:58
Dat ze dan hun plan maar zien te trekken problem solved, case closed. :roll:
De heropbouw zal dan door China, Rusland, Iran gebeuren. Voor Europa zelf zou het goed zijn daar een aandeel in te hebben. De VS zal dat proberen tegen te houden. Europa blijft in grote mate een verzameling satelietlanden van de VS en degenen die de VS controleren. Stilaan is dit aan het veranderen en begint Europa meer pro Europees te handelen. Op langere termijn zal de VS een euraziatische toenadering niet kunnen tegen houden. Des te beter voor Europa.

cato
22 augustus 2018, 00:16
De heropbouw zal dan door China, Rusland, Iran gebeuren. Voor Europa zelf zou het goed zijn daar een aandeel in te hebben. De VS zal dat proberen tegen te houden. Europa blijft in grote mate een verzameling satelietlanden van de VS en degenen die de VS controleren. Stilaan is dit aan het veranderen en begint Europa meer pro Europees te handelen. Op langere termijn zal de VS een euraziatische toenadering niet kunnen tegen houden. Des te beter voor Europa.

Poetin en Trump zijn toch grote vrienden:roll:
Ze hebben toch een gemeenschappelijk doel en dat is het opheffen van de EU.
Europa zal op de eerste plaats aan zichzelf moeten denken.
Laten die dictators maar hun eigen puinhopen opruimen.

Bach
22 augustus 2018, 00:33
Poetin en Trump zijn toch grote vrienden:roll:
Let niet op de woorden maar op de daden. We zitten midden in een anti Rusland hysterie in de VS. En Trump doet mee aan het sanctie cirkus tegen Rusland.

In feite is heel die sanctie economie een zwaktebod van de VS. Ze kunnen het via normale concurrentie niet meer halen betekent dat.

Het opheffen van de EU dat is niet aan de orde.

cato
22 augustus 2018, 09:06
Let niet op de woorden maar op de daden. We zitten midden in een anti Rusland hysterie in de VS. En Trump doet mee aan het sanctie cirkus tegen Rusland.

In feite is heel die sanctie economie een zwaktebod van de VS. Ze kunnen het via normale concurrentie niet meer halen betekent dat.

Het opheffen van de EU dat is niet aan de orde.

Heb je niet naar het bezoek van Trump aan Poetin gekeken:roll:

Bach
22 augustus 2018, 09:15
Heb je niet naar het bezoek van Trump aan Poetin gekeken:roll:Ja en? Mogen die elkaar niet ontmoeten? Hoe meer communicatie hoe beter zou ik zeggen.

Heb je de tegenstand in de VS gemerkt zodat beide leiders elkaar niet zouden ontmoeten. Trump moest zelfs zijn uitnodiging inslikken aan Putin om nog eens te babbelen. Hij mag niet spreken. Hij wordt verondersteld Rusland als een vijand te behandelen. En van Europa verwacht 'men' hetzelfde.

Ik hoop dat die oorlogszoekers geïdentificeerd en onschadelijk gemaakt kunnen worden. Hun invloed op politiek en pers is enorm maar ik kan me niet voorstellen dat ze met veel zijn.

parcifal
22 augustus 2018, 09:39
Ja en? Mogen die elkaar niet ontmoeten? Hoe meer communicatie hoe beter zou ik zeggen.


Zeker maar kan jij een transscript van hun gesprek terugvinden?
Dat is namelijk wel de gewoonte voor een POTUS die in zijn functie een gesprek heeft : dat het besprokene ook bekend wordt gemaakt.

Of is communicatie dan toch niet zo belangrijk?

En hoe verklaar je dat bepaalde Russen al op 24 Juli (8 dagen na de meeting Trump - Putin in Helsinki) wisten wiens Security clearance Trump ging afnemen, 2 dagen voor Trump de memo schreef? Heeft bvb. Artem Klyushin, een oligarch en vriend van Putin, effectief een werkende glazen bol of een tijdmachine? Moet wel blijkbaar.

Op 24 juli twitterde hij : https://twitter.com/ARTEM_KLYUSHIN/status/1021714949473808387

Het hele verhaal :
https://hillreporter.com/putin-ally-tweeted-brennans-security-revocation-two-days-before-the-white-house-knew-about-it-5882

It appears that weeks before the American people knew that Donald Trump would be revoking former CIA Director John Brennan’s security clearance, and days before the White House memo declaring it, Russia knew.

Specifically, a Russian billionaire with known connections to Vladimir Putin tweeted out a list of names and declared their security clearance void. John Brennan was on that list. Two days later, Trump announced he was revoking Brennan’s security clearance. Three weeks later, the American public was informed

Bach
22 augustus 2018, 09:45
Waar is het transcript van de meeting tussen Merkel en Putin?

De tweet waarna u verwijst vertaald met Google:

Voormalig CIA-directeur John Brennan en Michael Hayden, voormalig FBI-directeur James Coney en zijn plaatsvervanger Andrew McCabe, voormalig directeur van de National Intelligence James Clapper, voormalig National Security Advisor, Susan Rice afscheid met toegang tot geheime materiaal. Welkom in de echte wereld!

Moet ik me nu afvragen of Donald en Angela Russische agenten zijn of zo? Erg speculatief en met hoog propagandagehalte als je het mij vraagt. Je kan even goed beginnen twijfelen aan pak de objectiviteit van Twitter dan aan Trump. Het is duidelijk na de recente Censuurgolf dat die organisatie ook een politieke agenda heeft. Alles bijeen vrij oninteressant verhaal, borderline conspiracy theory.

parcifal
22 augustus 2018, 09:58
Waar is het transcript van de meeting tussen Merkel en Putin?

Mooie ontwijking. :D
Het punt dat je ontwijkt is dat NIEMAND behalve Putin-Trump en hun vertalers weten wat er besproken werd in Helsinki.

Dat is ongezien, als communicatie toch zo belangrijk is, waarom wordt daarover dan niet gecommuniceerd?

Snap je?



De tweet waarna u verwijst vertaald met Google:

Voormalig CIA-directeur John Brennan en Michael Hayden, voormalig FBI-directeur James Coney en zijn plaatsvervanger Andrew McCabe, voormalig directeur van de National Intelligence James Clapper, voormalig National Security Advisor, Susan Rice afscheid met toegang tot geheime materiaal. Welkom in de echte wereld!

Moet ik me nu afvragen of Donald en Angela Russische agenten zijn of zo? Erg speculatief en met hoog propagandagehalte als je het mij vraagt.

Angela? Waarom Angela? Dit gaat over het gesprek Trump - Putin en dat bepaalde Russen zonder twijfel dus inside info hadden VOORDAT Trump die info ook in een Memo schreef en dus officieel maakte.

Hoe verklaar je dat?
1. Glazen bol?
2. Tijdmachine?
Of 3. Donald die werkt als Puppet van Putin?

Welke andere mogelijkheden zie je?

Bach
22 augustus 2018, 10:04
Geen ontwijking maar een analogie. U zegt dat iets uitzonderlijk is. Waar is dan de transcript van de merkel meeting vraag ik u? Indien die ook niet bestaat stelt u misschien ten onrechte dat het uitzonderlijk is dat er geen transcript bestaat. Transcripts worden gemaakt van persconferenties meestal niet van vier ogen gesprekken met tolk.

Veel rook en weinig vuur. En Trump als Russisch agent dat is absurd.

parcifal
22 augustus 2018, 10:29
Geen ontwijking maar een analogie. U zegt dat iets uitzonderlijk is. Waar is dan de transcript van de merkel meeting vraag ik u? Indien die ook niet bestaat stelt u misschien ten onrechte dat het uitzonderlijk is dat er geen transcript bestaat. Transcripts worden gemaakt van persconferenties meestal niet van vier ogen gesprekken met tolk.

Veel rook en weinig vuur. En Trump als Russisch agent dat is absurd.

Merkel is niet Trump dacht ik toch?

Ik weet niet hoe dat gaat in Duitsland maar in de VS krijg je een transcipt van elke ontmoeting of speech of persconferentie of interview van de president.

Bvb. na het gesprek met de italiaanse president Conte
https://factba.se/transcript/donald-trump-remarks-giuseppe-conte-italy-july-30-2018

of na de meeting met Merkel :
https://factba.se/transcript/donald-trump-remarks-meeting-merkel-germany-nato-july-11-2018

Meeting met Putin : Zero, niets, noppes.
Iedereen met een beetje kritische houding stelt zich daar vragen over VOORAL als dan blijkt dat er langs russische kant wel werd gecommuniceerd, toch minstens al in de kringen rond Putin.

quercus
22 augustus 2018, 10:55
Ik vind de oproep van de Russki's wel vreselijk cynisch. Eerst met hun luchtmacht en hun vloot ijverig helpen om Syrië tot stof en gruis te bombarderen en zich daarna tot de Europese Unie richten met een verzoek tot hulp bij de wederopbouw. :mrgreen:

Libro
22 augustus 2018, 10:57
Poetin vraagt Europese hulp bij heropbouw Syrië (http://www.standaard.be/cnt/dmf20180818_03671617)



Zoals ik al eerder wist te schrijven dat na de tijdelijke humanitaire hulp die véél landen uit de EU geboden hebben er nu ook werk mag gemaakt worden om de landen die door oorlog (niet diegenen van de invasie op huidig ogenblik want daar zijn geen problemen in eigen land(en)) overhoop gehaald zijn te helpen met een wederopbouw, zodat de mensen die er moeten gaan vluchten zijn, er terug vreedzaam kunnen samenleven.

Goed plan of gaan er stokken tussen de wielen gestoken worden? :|

Goed plan, anders wordt Europa helemaal irrelevant. Alleen zijn onze leiders te dom en te geborneerd om dit in te zien.

Bach
22 augustus 2018, 14:11
Ik vind de oproep van de Russki's wel vreselijk cynisch. Eerst met hun luchtmacht en hun vloot ijverig helpen om Syrië tot stof en gruis te bombarderen en zich daarna tot de Europese Unie richten met een verzoek tot hulp bij de wederopbouw. :mrgreen:
Moesten de 'opstandelingen' de oorlog gewonnen hebben kreeg je ook zo'n oproep. Maar dan van westerse krachten. En ik vermoed dat die niet Rusland zouden vragen mee te doen. Het Russisch gebaar is een geste eerder een cynische daad. Rusland wil namelijk niet europa tot vijand. Enfin. Men kan zelfs van een geschenk een aanslag maken met wat slechte wil.

Ook op VN niveau houdt de VS de heropbouw tegen lees ik. Regime change conditie eraan verbonden. Tot zover de interesse in burgerbevolking en vluchtelingen.

Zo'n heropbouw kan lucratief zijn. Tussen haakjes

Bach
22 augustus 2018, 14:14
Merkel is niet Trump dacht ik toch?

Ik weet niet hoe dat gaat in Duitsland maar in de VS krijg je een transcipt van elke ontmoeting of speech of persconferentie of interview van de president.

Bvb. na het gesprek met de italiaanse president Conte
https://factba.se/transcript/donald-trump-remarks-giuseppe-conte-italy-july-30-2018

of na de meeting met Merkel :
https://factba.se/transcript/donald-trump-remarks-meeting-merkel-germany-nato-july-11-2018

Meeting met Putin : Zero, niets, noppes.
Iedereen met een beetje kritische houding stelt zich daar vragen over VOORAL als dan blijkt dat er langs russische kant wel werd gecommuniceerd, toch minstens al in de kringen rond Putin.

Misschien heeft de Finse overheid iets. Voor zover ik weet was de meeting Putin Merkel ook onder vier ogen. Waarom zou de meeting Trump Putin dat niet kunnen zijn? Ik zou daar geen conspiracy achter zoeken.

Die blogger vernoemde meerdere personen, zoals Rice. Plus was de commentaar, althans in vertaling bij vaag en niet specifiek over Brennan. Ook niet duidelijk of het een feit of intentie is, noch waar de info vandaan komt. Ik kan er niet veel mee. Het ruikt van ver naar fake news eigenlijk om daar een Russisch complot van te maken. Wat denkt u zelf?

Bach
24 augustus 2018, 11:38
Merkel is niet Trump dacht ik toch?

Ik weet niet hoe dat gaat in Duitsland maar in de VS krijg je een transcipt van elke ontmoeting of speech of persconferentie of interview van de president.

Bvb. na het gesprek met de italiaanse president Conte
https://factba.se/transcript/donald-trump-remarks-giuseppe-conte-italy-july-30-2018

of na de meeting met Merkel :
https://factba.se/transcript/donald-trump-remarks-meeting-merkel-germany-nato-july-11-2018

Meeting met Putin : Zero, niets, noppes.
Iedereen met een beetje kritische houding stelt zich daar vragen over VOORAL als dan blijkt dat er langs russische kant wel werd gecommuniceerd, toch minstens al in de kringen rond Putin.



Ik ga u een vernedering besparen Parcifal. Het is niet moeilijk te bewijzen dat uw conspiracy theorie uit de lucht gegrepen is. Reeds 23 juli, 1 dag voor de Russische Twitter, rapporteerde de VS media reeds over de intentie van Trump om de security clearance van Brennan en een paar anderen ongedaan te maken. Het Twitter bericht doet niet meer als herhalen wat in de VS media verscheen. Misschien probeert uw bron u te manipuleren? U had dat beter eerst nagegaan.

Zie rapport van Kevin Breuninger op CNBC op 23 juli 2018

U had dat zelf eerst kunnen nagaan natuurlijk....

Hier het bewijs dat het een anti Russisch propaganda item betreft:

https://www.cnbc.com/2018/07/23/trum...officials.html

Morgen weer een andere leugen, manipulatie of misleiding van het publiek natuurlijk.....zo gaat dat.