PDA

View Full Version : Limburg, Limburgers en kinderen


Anna List
23 augustus 2018, 09:34
het blijft een gevaarlijke combinatie ...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/08/23/al-200-tips-in-zaak-verstappen/

Nicky Verstappen werd 20 jaar geleden vermoord op een zomerkamp in Nederlands Limburg. Sinds begin deze zomer is er een verdachte, na een grootschalig DNA-onderzoek. Maar de 55-jarige Jos Brech is spoorloos.

waar zit Joske?

Skobelev
23 augustus 2018, 09:39
het blijft een gevaarlijke combinatie ...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/08/23/al-200-tips-in-zaak-verstappen/



waar zit Joske?

Als het zijn Pa maar niet is....;-)

Bobke
23 augustus 2018, 10:55
het blijft een gevaarlijke combinatie ...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/08/23/al-200-tips-in-zaak-verstappen/



waar zit Joske?
Vermeulen?

Dadeemelee
23 augustus 2018, 11:01
Het was weer een Nederlander :(

Tijd om onze grenzen te sluiten :mrgreen:

The Paulus Experience
23 augustus 2018, 11:16
Alle, eens de Walen ooit buiten gewerkt zijn zullen de Limburgers als volgende slachtoffer worden van de stigmatiseringsdrang van de nationalisten

Skobelev
23 augustus 2018, 11:28
Alle, eens de Walen ooit buiten gewerkt zijn zullen de Limburgers als volgende slachtoffer worden van de stigmatiseringsdrang van de nationalisten

We pleiten al decennia om Limburg te wisselen met Zeeuws Vlaanderen maar de Hollanders willen niet. :-(

dpg
23 augustus 2018, 11:55
het blijft een gevaarlijke combinatie ...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/08/23/al-200-tips-in-zaak-verstappen/



waar zit Joske?

Den Pajoske is minumum 10 jaar ouder dan 55.

The Paulus Experience
23 augustus 2018, 13:10
We pleiten al decennia om Limburg te wisselen met Zeeuws Vlaanderen maar de Hollanders willen niet. :-(

Geef ze Antwerpen

Universalia
23 augustus 2018, 14:21
het blijft een gevaarlijke combinatie ...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/08/23/al-200-tips-in-zaak-verstappen/



waar zit Joske?

Trammezandlei!

Elio di Supo
23 augustus 2018, 14:26
Trammezandlei!

En die ligt in Merksem en niet Schoten!

Universalia
23 augustus 2018, 14:34
En die ligt in Merksem en niet Schoten!

Geen idee van eigenlijk want ik dacht eerst dat het gewoon een verzonnen straat was en bij de les Aardrijkskunde in een ver verleden lag ik te slapen. :roll:

Zo slecht was het gesteld, dat ik het klaslokaal soms niet meer wist te vinden, wegens verloren gelopen.

Pandareus
23 augustus 2018, 14:48
Het was weer een Nederlander :(

Tijd om onze grenzen te sluiten :mrgreen:

Onbegrijpelijk dat het geen waal blijkt te zijn...
Is het zeker dat het geen moslim is ? Of toch minstens een sos ?

Elio di Supo
23 augustus 2018, 14:49
Geen idee van eigenlijk want ik dacht eerst dat het gewoon een verzonnen straat was en bij de les Aardrijkskunde in een ver verleden lag ik te slapen. :roll:

Zo slecht was het gesteld, dat ik het klaslokaal soms niet meer wist te vinden, wegens verloren gelopen.

Het grappige is dat de Trammesantlei idd een fictieve straat is maar Trammezandlei zoals u het schrijft bestaat wel degelijk doch ligt in Merksem.

Pandareus
23 augustus 2018, 14:50
Geef ze Antwerpen

Goed idee, maar we houden wel de haven hee.

't stad kunnen ze krijgen.

Het Verzet
23 augustus 2018, 14:50
Onbegrijpelijk dat het geen waal blijkt te zijn...
Is het zeker dat het geen moslim is ? Of toch minstens een sos ?

Een rasechte alt-right bushcrafter.
Waarschijnlijk wel een verwarde...

reservespeler
24 augustus 2018, 07:09
We pleiten al decennia om Limburg te wisselen met Zeeuws Vlaanderen maar de Hollanders willen niet. :-(

De Limburgers ook niet.

Skobelev
24 augustus 2018, 07:24
De Limburgers ook niet.

Die zouden in deze geen bepalende noch beslissende factor zijn maar het gewoon ondergaan. Tegen dat ze reageren zijn we toch maanden verder.

reservespeler
24 augustus 2018, 07:40
Die zouden in deze geen bepalende noch beslissende factor zijn maar het gewoon ondergaan. Tegen dat ze reageren zijn we toch maanden verder.

Hela gij, oppassen hé! :lol:

Skobelev
24 augustus 2018, 08:13
Hela gij, oppassen hé! :lol:

Gaaa waaandele mijne maaaan, met uw hooond . ;-)

Tavek
24 augustus 2018, 16:05
Wie zegt dat wij bij Vlaanderen willen zijn ?

We zijn begot nog niet eens Vlamingen.

Xenophon
24 augustus 2018, 16:21
Wie zegt dat wij bij Vlaanderen willen zijn ?

We zijn begot nog niet eens Vlamingen.

Nog lager op de ladder dan Vlamingen in Belgie?

Wow!

Skobelev
24 augustus 2018, 16:24
Wie zegt dat wij bij Vlaanderen willen zijn ?

We zijn begot nog niet eens Vlamingen.

't grootste deel zijn daar dan ook Italianen en Turken...:?

Tavek
24 augustus 2018, 16:44
't grootste deel zijn daar dan ook Italianen en Turken...:?

Ik prefereer inderdaad een italiaan van op cite en een eerstegeneratie turk (een oud mijnwerker) boven een antwerpenaar.

quercus
24 augustus 2018, 16:52
Wie zegt dat wij bij Vlaanderen willen zijn ?

We zijn begot nog niet eens Vlamingen.
Maar jullie hebben wel die (andere) Vlamingen nodig gehad (en nog steeds nodig) om jullie problemen op te lossen. De nabijheid van Luik heeft jullie wat besmet met la mentalité wallonne.

Tavek
24 augustus 2018, 16:55
Maar jullie hebben wel die (andere) Vlamingen nodig gehad (en nog steeds nodig) om jullie problemen op te lossen. De nabijheid van Luik heeft jullie wat besmet met la mentalité wallonne.

Daarom dat ge ons best lossnijdt. We kosten alleen geld.

quercus
24 augustus 2018, 17:05
Daarom dat ge ons best lossnijdt. We kosten alleen geld.
Dan maar een Onafhankelijk Limburg? En meteen ook een Limbexit uit de Europese Unie?
Of misschien een gooi doen naar "une plus grande Wallonie". Wallonië beveelt zichzelf toch aan als "terre d'acceuil". :mrgreen:

Tavek
24 augustus 2018, 17:08
Dan maar een Onafhankelijk Limburg? En meteen ook een Limbexit uit de Europese Unie?
Of misschien een gooi doen naar "une plus grande Wallonie". Wallonië beveelt zichzelf toch aan als "terre d'acceuil". :mrgreen:

Bwa fusie met onze Nederlandse broers.

Volkslied, vlag en naam hebben we al gemeen, alsook geschiedenis.

Maastricht mag hoofdstad worden.

Tavek
24 augustus 2018, 17:09
Is toch ideaal he, jullie af van een "geldverslindende provincie" die toch nooit "helemaal vlaams" zal worden. En wij af van die neerbuigende houding van de Vlamingen.

win-win.

Kan misschien zelfs de belastingen voor jullie omlaag !

Ke Nan
24 augustus 2018, 18:05
Ik prefereer inderdaad een italiaan van op cite en een eerstegeneratie turk (een oud mijnwerker) boven een antwerpenaar.

En de Italianen van Mariahof en Mariaheide?

Tavek
24 augustus 2018, 18:15
En de Italianen van Mariahof en Mariaheide?

Sorry.
Je hebt gelijk.

Die ook natuurlijk.

En ik ben genoeg bekend met Eisden om ook de oudere Turken het respect te geven dat ze verdienen.

Ke Nan
24 augustus 2018, 18:38
Sorry.
Je hebt gelijk.

Die ook natuurlijk.

En ik ben genoeg bekend met Eisden om ook de oudere Turken het respect te geven dat ze verdienen.

Ook de Aquino's en consoorten? Er zijn minstens evenveel Italianen (misschien zelfs meer want ze zijn langer hier) als Turken die zich met louche zaken bezighouden. Het is niet omdat Italianen hun plechtige communie doen dat het heilge boontjes zijn.
En de meeste Turken van de tweedegeneratie zijn ook werkers (arbeiders of zelfstandigen) en een aantal hebben verdergestudeerd. En in de derdegeneratie stijgt dat aantal.

quercus
24 augustus 2018, 19:14
Bwa fusie met onze Nederlandse broers.

Volkslied, vlag en naam hebben we al gemeen, alsook geschiedenis.

Maastricht mag hoofdstad worden.
Och kijk, we vinden elkaar terug! Toch wat mij persoonlijk betreft. Ik ben immers zelf ook een heel groot voorstander van een of andere vorm van samengaan van Vlaanderen met Nederland. Wij waren (en zijn) uiteindelijk toch de Zuidelijke Nederlanden.

dalibor
24 augustus 2018, 20:28
Ik prefereer inderdaad een italiaan van op cite en een eerstegeneratie turk (een oud mijnwerker) boven een antwerpenaar.

Lap, den Tavek ziet mij niet graag. Minder graag zelfs dan zo'n jonggepensioneerde mijnwerker of een traag sprekende Erdoganaanhanger.

Amper een week geleden nav Pukkelpop vond ik de Limbugers zo tof. En dan blijkt de liefde eenzijdig.

Xenophon
24 augustus 2018, 20:42
Lap, den Tavek ziet mij niet graag. Minder graag zelfs dan zo'n jonggepensioneerde mijnwerker of een traag sprekende Erdoganaanhanger.

Amper een week geleden nav Pukkelpop vond ik de Limbugers zo tof. En dan blijkt de liefde eenzijdig.

Tavek is inderdaad bitter de laatste tijd.

Tavek
24 augustus 2018, 20:46
Ook de Aquino's en consoorten? Er zijn minstens evenveel Italianen (misschien zelfs meer want ze zijn langer hier) als Turken die zich met louche zaken bezighouden. Het is niet omdat Italianen hun plechtige communie doen dat het heilge boontjes zijn.
En de meeste Turken van de tweedegeneratie zijn ook werkers (arbeiders of zelfstandigen) en een aantal hebben verdergestudeerd. En in de derdegeneratie stijgt dat aantal.

Ik heb het niet over criminaliteit. Ik heb het over hoe de cultuur in elkaar verwoven is: Turken trouwen met Turken, Italianen en Belgen trouwen volop met elkaar. Gemengde gezinnen geeft banden.

Tavek
24 augustus 2018, 20:47
Lap, den Tavek ziet mij niet graag. Minder graag zelfs dan zo'n jonggepensioneerde mijnwerker of een traag sprekende Erdoganaanhanger.

Amper een week geleden nav Pukkelpop vond ik de Limbugers zo tof. En dan blijkt de liefde eenzijdig.

Niet alle Limburgse Turken zijn erdogan aanhangers. De luidste en meest zichtbare groep.

Er zijn bijzonder veel Limburgse turken die zich afzijdig houden, en zelfs gewoon niet stemmen.

Ke Nan
24 augustus 2018, 21:15
Ik heb het niet over criminaliteit. Ik heb het over hoe de cultuur in elkaar verwoven is: Turken trouwen met Turken, Italianen en Belgen trouwen volop met elkaar. Gemengde gezinnen geeft banden.

Wij zijn met zes broers en zussen. Eentje is met een lokale Turkse getrouwd. De rest heeft hun heil gezocht in Belgen, Italianen en Marokkanen. En ik ken nog vele anderen. Ge moet het wel willen zien, Tavek. Ik vrees dat uw zicht vertroebeld wordt door de luidste en meest zichtbare groep (die zeker niet de grootste groep is).

Tavek
24 augustus 2018, 21:31
Wij zijn met zes broers en zussen. Eentje is met een lokale Turkse getrouwd. De rest heeft hun heil gezocht in Belgen, Italianen en Marokkanen. En ik ken nog vele anderen. Ge moet het wel willen zien, Tavek. Ik vrees dat uw zicht vertroebeld wordt door de luidste en meest zichtbare groep (die zeker niet de grootste groep is).

Ik geef grif toe dat het moeilijk is om daar voorbij te kijken.

Een goed geintegreerde Turk kunt ge nogal snel verwarren met een Belg met zwart haar en snor, bij wijze van spreke....

Skobelev
24 augustus 2018, 21:58
Wij zijn met zes broers en zussen. Eentje is met een lokale Turkse getrouwd. De rest heeft hun heil gezocht in Belgen, Italianen en Marokkanen. En ik ken nog vele anderen. Ge moet het wel willen zien, Tavek. Ik vrees dat uw zicht vertroebeld wordt door de luidste en meest zichtbare groep (die zeker niet de grootste groep is).

kweken als konijnen...:?

Skobelev
24 augustus 2018, 21:58
Ik heb het niet over criminaliteit. Ik heb het over hoe de cultuur in elkaar verwoven is: Turken trouwen met Turken, Italianen en Belgen trouwen volop met elkaar. Gemengde gezinnen geeft banden.

Houden zo, laat de Turken zich niet mengen.

Xenophon
24 augustus 2018, 22:00
Houden zo, laat de Turken zich niet mengen.

Gelukkig moeten die niet veel hebben van Limburgers.

Henri1
24 augustus 2018, 22:34
Maar jullie hebben wel die (andere) Vlamingen nodig gehad (en nog steeds nodig) om jullie problemen op te lossen. De nabijheid van Luik heeft jullie wat besmet met la mentalité wallonne.

Retour A Liège dan maar.

dalibor
24 augustus 2018, 22:36
Wij zullen wel die fokking pensioenen van mijnwerkers betalen.

Tavek
24 augustus 2018, 23:44
Wij zullen wel die fokking pensioenen van mijnwerkers betalen.

Zoveel zijn het niet meer hoor. Dicht in 1987 (Genk Waterschei), goede 30 jaar geleden.

Voor pensioen moesten ze minstens 20 jaar dienst hebben in de ondergrond. De meeste zijn dus nu de 70 vlot voorbij, als ze dat al gehaald hebben...