PDA

View Full Version : Lekkere tekst :


Henri1
30 augustus 2018, 14:42
Alle kuitzeer-en tonghangwedstrijden verzinken natuurlijk in het niet bij de Ronde van Vlaanderen. Nachtenlang lig ik er wakker van, mede omdat mijn vrouw in een geile periode zit en mij niet gerust kan laten. Dan zeg ik tegen haar:’ schat, blijf van mijn lijf, ik moet nadenken over de Ronde van Vlaanderen’. ‘En door al dat nagedenk ben ik tot de volgende overkoepelende prognose gekomen: Tom Boonen ontsnapt na een kilometer of honderdenvijf; moet onderweg pissen; vindt geen wc; pist dan maar in de moestuin van nonkel Juul en tante Tuur, en krijgt een lap op zijn muil van tante Tuur, die toevallig zelf zat te schijten tussen haar slakroppen en er niet tegen kan dat op haar lochting ineens een Kempenaar zijn spel uit zijn voorbroek haalt en haar prei begint te dopen.


Wat kan "taal" toch mooi zijn.

Libro
30 augustus 2018, 15:36
De laatste nieuwe Dimitri Verhulst?

DewareJakob
30 augustus 2018, 15:44
Alle kuitzeer-en tonghangwedstrijden verzinken natuurlijk in het niet bij de Ronde van Vlaanderen. Nachtenlang lig ik er wakker van, mede omdat mijn vrouw in een geile periode zit en mij niet gerust kan laten. Dan zeg ik tegen haar:’ schat, blijf van mijn lijf, ik moet nadenken over de Ronde van Vlaanderen’. ‘En door al dat nagedenk ben ik tot de volgende overkoepelende prognose gekomen: Tom Boonen ontsnapt na een kilometer of honderdenvijf; moet onderweg pissen; vindt geen wc; pist dan maar in de moestuin van nonkel Juul en tante Tuur, en krijgt een lap op zijn muil van tante Tuur, die toevallig zelf zat te schijten tussen haar slakroppen en er niet tegen kan dat op haar lochting ineens een Kempenaar zijn spel uit zijn voorbroek haalt en haar prei begint te dopen.


Wat kan "taal" toch mooi zijn.
Ieder zijn meug. Maar als je daarop geilt...:-(

Wapper
30 augustus 2018, 16:05
(C) Herman Brusselmans, vervolg...

Na het pissen en het enigszins bijkomen van de dzjoef op zijn smoel die tante Tuur hem terecht bezorgde, is André Tchmil opnieuw op zijn stalen ros gesprongen, en zijn voorsprong krimpt gestaag. Hoe moet dat eindigen? God weet komt niet ineens Jo Planckaert als uit het niets naar voren gesprongen, om dan per ongeluk verkeerd te schakelen en met zijn dwaze muil tegen een gevel van een huis te smakken. Het zou niet de eerste keer zijn. Persoonlijk ben ik een van Jo’s grootste fans maar ik denk dat hij nooit een grote koers zal winnen omdat hij het verstand heeft van een koppel teensletsen. Nee, voor het intellect moet je in de familie Planckaert bij moeder Gusta zijn. Zoals die vrouw een emmer zelfgekweekte perenconfituur kan maken terwijl ze honderdentwaalf mutsen breit voor al haar kleinkinderen, en tegelijkertijd een interview geeft aan Het Nieuwsblad over het borstvoeden van vier toekomstige flandriens in de jaren ’40-’50, dat is werkelijk fenomenaal.

Libro
30 augustus 2018, 18:43
Uit welk boek komt dit?

Elio di Supo
30 augustus 2018, 19:04
Tante Tuur? Is dat een omgebouwde?

Universalia
30 augustus 2018, 19:30
Uit welk boek komt dit?

Tante Kaat in een ander jasje denk ik. 8O

Wapper
30 augustus 2018, 20:44
Uit welk boek komt dit?

https://hermanbrusselmans.nl/teksten/17

Libro
30 augustus 2018, 21:12
https://hermanbrusselmans.nl/teksten/17

Ik ga toch eens een Brusselmans lezen: hij verheft vuilbekken tot een kunst.

Universalia
31 augustus 2018, 08:04
Ik ga toch eens een Brusselmans lezen: hij verheft vuilbekken tot een kunst.

Ik heb wel redelijk wat werken in bezit van de genaamde H. Brusselmans en die vallen best mee om te lezen.

In de meeste gevallen grijnsde je toch al wel eens na de eerste bladzijde gelezen te hebben.

Een leuke regel uit één van zijn werken was ...

'Ik werd achtervolgd door een negerin die in mijn schoenen wou schijten'

Dank u vooruwaaaaaandacht! (was dat niet uit 'Morgen Maandag?')

Herman Brusselmans - Klare taal AC Milan Kundera (https://www.youtube.com/watch?v=WDuKfiGEUEw)

Hij heeft zo zijn fans maar er zijn er anderen die het veroordelen wat hij schrijft maar is dat niet met alles zo tegenwoordig? 8O