PDA

View Full Version : Therapeutische huisdieren


Elio di Supo
8 september 2018, 12:00
In snowflake-land Amerika scheert depressie en paniekaanvallen hoogtij. Daarom ziet men heil in het effect van een therapeutisch huisdier. Een beetje zoals een blindengeleidehond maar dan voor emotionele problemen.

Als je je huisdier laat registeren als een ESA (emotional support animal) dan kan geen enkele huisbaas je nog weigeren om een huisdier te houden en mag je je troetel zelfs meenemen op het vliegtuig op voorwaarde dat het onder je zitje past.

Bestaat degelijke regelgeving ook al in Belgenland of is het eventjes wachten tot het komt overwaaien?

Libro
8 september 2018, 12:56
Bij ons zijn de huisdieren net de grootste bron van stress...

vanderzapig
8 september 2018, 13:19
In June, a miniature Yorkie caused a smaller stir, at a fancy Manhattan restaurant. From a Google review of Altesi Ristorante: “Lunch was ruined because Ivana Trump sat next to us with her dog which she even let climb to the table. I told her no dogs allowed but she lied that hers was a service dog.” I called the owner of Altesi, Paolo Alavian, who defended Trump. “She walked into the restaurant and she showed the emotional-support card,” he said. “Basically, people with the card are allowed to bring their dogs into the restaurant. This is the law.”

Alavian is mistaken about that. Contrary to what many business managers think, having an emotional-support card merely means that one’s pet is registered in a database of animals whose owners have paid anywhere from seventy to two hundred dollars to one of several organizations, none of which are recognized by the government. (You could register a Beanie Baby, as long as you send a check.) Even with a card, it is against the law and a violation of the city’s health code to take an animal into a restaurant. Nor does an emotional-support card entitle you to bring your pet into a hotel, store, taxi, train, or park.

https://www.newyorker.com/magazine/2014/10/20/pets-allowed

http://i.imgur.com/QXcVt0Z_d.jpg

Vlad
8 september 2018, 13:57
In snowflake-land Amerika scheert depressie en paniekaanvallen hoogtij. Daarom ziet men heil in het effect van een therapeutisch huisdier. Een beetje zoals een blindengeleidehond maar dan voor emotionele problemen.

Als je je huisdier laat registeren als een ESA (emotional support animal) dan kan geen enkele huisbaas je nog weigeren om een huisdier te houden en mag je je troetel zelfs meenemen op het vliegtuig op voorwaarde dat het onder je zitje past.

Bestaat degelijke regelgeving ook al in Belgenland of is het eventjes wachten tot het komt overwaaien?

Bean Weyts is daar mee bezig. (https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180826_03682976) Binnenkort kan ik in therapie door de overlast van al die beesten.

kojak
8 september 2018, 16:16
In snowflake-land Amerika scheert depressie en paniekaanvallen hoogtij. Daarom ziet men heil in het effect van een therapeutisch huisdier. Een beetje zoals een blindengeleidehond maar dan voor emotionele problemen.

Als je je huisdier laat registeren als een ESA (emotional support animal) dan kan geen enkele huisbaas je nog weigeren om een huisdier te houden en mag je je troetel zelfs meenemen op het vliegtuig op voorwaarde dat het onder je zitje past.

Bestaat degelijke regelgeving ook al in Belgenland of is het eventjes wachten tot het komt overwaaien?

De positieve invloed op een herstel met huisdieren is bij ons ook gekend.
Het AZ in Jette is daar nu ook vollop mee bezig.
Aan het ziekenhuis is er nu bvb al een dierenpension waar de hondjes van de baasjes die voor een langere tijd opgenomen zijn kunnen verblijven.
Zo kunnen de baasjes af en toe ook eens hun troeteldiertje bezoeken en dat heeft een positieve invloed op hun herstel.

Hier bij mijn ouders idem.
Mijn pa moest eerst niets van hondjes weten, en nu is mijnen hond zijne beste maat geworden.
Die dieren die voelen dat ook aan.
Als pa weer pijn heeft aan zijn knie, kruipt de hond daar heel voorzichtig op om zijn knie warm te houden.
Als pa TV kijkt, ligt zij mooi half op, half naast hem.
Soms echt mooi om te zien. ;)

Alé, dit wat de therapeutisch invloed betreft.
Meenemen op de vlieger bvb, dan moeten ze hier meestal in een bench dacht ik toch. Niet bij de andere passagiers maw.

TV-verslaafde
8 september 2018, 22:09
In snowflake-land Amerika scheert depressie en paniekaanvallen hoogtij. Daarom ziet men heil in het effect van een therapeutisch huisdier. Een beetje zoals een blindengeleidehond maar dan voor emotionele problemen.

Als je je huisdier laat registeren als een ESA (emotional support animal) dan kan geen enkele huisbaas je nog weigeren om een huisdier te houden en mag je je troetel zelfs meenemen op het vliegtuig op voorwaarde dat het onder je zitje past.

Bestaat degelijke regelgeving ook al in Belgenland of is het eventjes wachten tot het komt overwaaien?

Ja, juist. Een huisdier als emotionele tampon voor vrouwen die nogal picky zijn wat betreft kerels en hun carrière prioriteit geven.

Is zoiets als nerdy kerels die gepest werden vroeger en nu omdat ze niet zo sociaal zijn alleen door het leven gaan en af en toe eens groepstherapie gaan doen (wat niets verhelpt.) Er zijn er die zelfs zo wanhopig zijn dat ze gay worden.

Snowflake Amerika is ook langzaam naar hier aan het overwaaien. Een soort van maatschappij waarbij bijna geen sociale interacties meer gebeuren omdat er geen nieuwe obstakels zijn te overwinnen.

En sociale media, tv e.d. dat is eigenlijk ook allemaal fake.

Er is gewoon een groeiend begrip dat je altijd alleen bent in het leven. Daarvoor was er meer vrede omdat je deel uitmaakte van het collectief of het team of wat dan ook, maar dat is nu ook weg...

Technologie, comfort en individualisme heeft zijn prijs.

Ik heb ook al met Amerikanen gesproken. Het blijft leuk praten tot een bepaald banaal niveau maar je moet vooral niet dieper graven want dan zijn ze snel weg. Alsof die niet WILLEN nadenken...

Eduard Khil
8 september 2018, 22:36
https://i.giphy.com/media/iTCNyaEpsEg5G/giphy.webp

Het Verzet
8 september 2018, 23:10
Vooral padden zijn daar zeer geschikt voor.
Af en toe eens aan lekken en alles is weer okido.

kojak
8 september 2018, 23:24
...
Ik heb ook al met Amerikanen gesproken. Het blijft leuk praten tot een bepaald banaal niveau maar je moet vooral niet dieper graven want dan zijn ze snel weg. Alsof die niet WILLEN nadenken...

Die indruk heb ik ook. Voor de rest best aangename mensen, maar enig niveau is soms ver te zoeken.
Verklaart ook voor een groot stuk de vorige verkiezingen in de VS.
De 2 kandidaten die overgebleven waren, ... zegt genoeg hé.

Pandareus
9 september 2018, 16:38
In snowflake-land Amerika scheert depressie en paniekaanvallen hoogtij. Daarom ziet men heil in het effect van een therapeutisch huisdier. Een beetje zoals een blindengeleidehond maar dan voor emotionele problemen.

Als je je huisdier laat registeren als een ESA (emotional support animal) dan kan geen enkele huisbaas je nog weigeren om een huisdier te houden en mag je je troetel zelfs meenemen op het vliegtuig op voorwaarde dat het onder je zitje past.

Bestaat degelijke regelgeving ook al in Belgenland of is het eventjes wachten tot het komt overwaaien?

Veel ouder wordende vrouwen hebben dat, zo een preutelekker :
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fe/1Dog-200952_640.jpg

From_Vlaanderen
9 september 2018, 20:05
Ik heb ook al met Amerikanen gesproken. Het blijft leuk praten tot een bepaald banaal niveau maar je moet vooral niet dieper graven want dan zijn ze snel weg. Alsof die niet WILLEN nadenken...

Ik kom professioneel in contact met Amerikanen wat soms wel grappige conversaties oplevert.
Zo waren er een aantal een avondje in de Stad geweest en ze wisten me te zoals enkel een Amerikaan het kan vertellen wat volgende conversatie opleverde.

-"Amaaaazing city with all the old houses, and narrow streets and such... We went to greenplace, you know the concrete square with all the bars and with the statue in the middle who is that dude?"

*"Its Rubens, don't you know him, he was a very famous painter in the 17th century"

Toen wist ik al dat ik een fout gemaakt had.

-"No never heard of him, guess we were still busy fighting the Indians"

*"You mean the English were fighting the Indians in the new world??"

Vermits dit gesprek wat spaak liep zijn ze nadien beginnen te praten over hun rib eating contest in AMADEUS (amazing spare ribs, almost like in the US)

Het gebeurd!

kojak
9 september 2018, 20:11
Veel ouder wordende vrouwen hebben dat, zo een preutelekker :
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fe/1Dog-200952_640.jpg

'Als de neus van een hond nat is, dan is dat meestal een teken dat hij gezond is.' https://forums.techhob.be/images/smilies/biggrin2.gif

Elio di Supo
10 september 2018, 00:47
'Als de neus van een hond nat is, dan is dat meestal een teken dat hij gezond is.' https://forums.techhob.be/images/smilies/biggrin2.gif

Ook als het een druiper is?

kojak
10 september 2018, 00:51
Ook als het een druiper is?

Die oudere vrouw of den hond ? :lol:

Elio di Supo
10 september 2018, 01:02
Die oudere vrouw of den hond ? :lol:

Ik zou zeggen, de hond. Ik weet niet of een natte vrouw een teken van gezondheid is.

kojak
10 september 2018, 01:06
Ik zou zeggen, de hond. Ik weet niet of een natte vrouw een teken van gezondheid is.

Maar handig is dat anders wel als je postzegels op je brieven moet kleven.
Al dat gelik aan die zegels... bweekes....