PDA

View Full Version : In Antwerpen en 40 andere Vlaamse steden mag je vandaag niet met de wagen rijden


Universalia
16 september 2018, 10:44
In Antwerpen en 40 andere Vlaamse steden mag je vandaag niet met de wagen rijden (https://www.gva.be/cnt/dmf20180916_03747091/in-antwerpen-en-40-andere-vlaamse-steden-mag-je-vandaag-niet-met-de-wagen-rijden)

Ik denk dat er best veel mensen zijn die dat even vergeten zijn. 8O

ANTWERPEN - In Antwerpen en nog 40 andere Vlaamse steden en gemeenten en in het Brussels gewest worden op zondag alle auto’s verbannen voor Autoloze Zondag. Er vinden verschillende activiteiten plaats, maar organisator Netwerk Duurzame Mobiliteit wil ook sensibiliseren. “Door autoloze straten worden steden en gemeenten niet alleen leefbaarder, maar duurzaam verplaatsen is ook goed voor het milieu en de gezondheid”, klinkt het.

De bewuste steden ...

Het gaat om Aalst, Antwerpen, Asse, Beveren-Waas, Bilzen, Brugge, De Pinte, Deinze, Dendermonde, Diksmuide, Gent, Gingelom, Grobbendonk, Haacht, Haaltert, Ham, Hamme, Hasselt, Herentals, Ichtegem, Ieper, Vorselaar, Kortrijk, Kruibeke, Mechelen, Melle, Merelbeke, Nijlen, Ninove, Oostende, Oud-Turnhout, Roeselare, Rotselaar, Sint-Niklaas, Tienen, Vilvoorde, Vorselaar, Wezembeek-Oppem, Wijnegem, Zedelgem en Zelzate.

Bobke
16 september 2018, 10:55
In Antwerpen en 40 andere Vlaamse steden mag je vandaag niet met de wagen rijden (https://www.gva.be/cnt/dmf20180916_03747091/in-antwerpen-en-40-andere-vlaamse-steden-mag-je-vandaag-niet-met-de-wagen-rijden)

Ik denk dat er best veel mensen zijn die dat even vergeten zijn. 8O



De bewuste steden ...
Inderdaad, ik wist ook niet dat het in mijn gemeente niet mocht.
Blijkbaar ben ik niet alleen, ik zie hier regelmatig auto’s voorbij rijden.

Vlad
16 september 2018, 10:58
Niets van gemerkt toen ik daarnet naar de boekenmarkt op het De Coninckplein fietste en terug. Zelfs in de fietsstraten werd ik door de moordenaars en verkrachters voorbij gestoken.

Universalia
16 september 2018, 11:33
Inderdaad, ik wist ook niet dat het in mijn gemeente niet mocht.
Blijkbaar ben ik niet alleen, ik zie hier regelmatig auto’s voorbij rijden.

De eerlijkheid gebiedt mij te schrijven dat ik er ook geen weet van had. :|

PORSCHE
19 september 2018, 00:10
Niets van gemerkt toen ik daarnet naar de boekenmarkt op het De Coninckplein fietste en terug. Zelfs in de fietsstraten werd ik door de moordenaars en verkrachters voorbij gestoken.Daar woont dus veel vreemd gespuis :twisted: