PDA

View Full Version : Kiesbureau’s vlotter bemannen? “Geef bijzitters 200 euro”


Universalia
28 september 2018, 06:44
Kiesbureau’s vlotter bemannen? “Geef bijzitters 200 euro” (https://www.hln.be/nieuws/binnenland/kiesbureau-s-vlotter-bemannen-geef-bijzitters-200-euro~a981b106/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.be%2F)

Een hersenspinsel van de Vlaamse ombudsman.

“Geef wie op verkiezingsdag moet zitten of tellen een zitpenning van 150 of 200 euro.” Dat stelt de Vlaamse ombudsman voor, om de kiesbureaus voortaan vlotter bemand te krijgen.

Zou best kunnen dat er zich dan meer kandidaten om te gaan 'zitten' zich zouden aanbieden. :?

The Paulus Experience
28 september 2018, 07:31
Kiesbureau’s vlotter bemannen? “Geef bijzitters 200 euro” (https://www.hln.be/nieuws/binnenland/kiesbureau-s-vlotter-bemannen-geef-bijzitters-200-euro~a981b106/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.be%2F)

Een hersenspinsel van de Vlaamse ombudsman.



Zou best kunnen dat er zich dan meer kandidaten om te gaan 'zitten' zich zouden aanbieden. :?

8O is dat wat een ombudsman op een dagje verdient of zo?

Het Verzet
28 september 2018, 07:36
8O is dat wat een ombudsman op een dagje verdient of zo?

Nee, da's het zakgeld dat hij kan missen op een dag.

The Paulus Experience
28 september 2018, 07:44
De slimste rechtse lezers van die kant menen daar werklozen te moeten aanzetten.

Niet slecht, als ze het kunnen vertrouwen dat in hun ogen linkse profiteurs en allochtonen hun stemmen tellen :rofl:

De schoofzak
28 september 2018, 10:20
Ge kunt dat nakijken op dit forum: ik heb hier al geschreven dat dit een oplossing is.

Met een paar flankerende maatregelen.

Vb. Ge moet een minimum aan bekwaamheid bezitten. Een echt minimum voor bijzitter, en ietske meer voor de voorzitter.
Ge moogt maar max drie keer na mekaar "zetelen". Drie keer als bijzitter, drie keer als voorzitter. Maximum. Als het kan, moet het minder.
Zo kan iedere "vrijwilliger" zijn kans krijgen om een centje bij te verdienen. En gaat "ervaring" toch niet helemaal verloren.

De schoofzak
28 september 2018, 10:22
En nog iets: dat moet niets extra kosten.
De subsidies aan de partijen kan geminderd worden.

Niet zodanig dat de grootste partij het meest moet inleveren. Dat hadden de tsjeven maar moeten doen, toen zij de grootste waren.
Een stem, een subsidie-punt.

Anna List
28 september 2018, 10:25
Kiesbureau’s vlotter bemannen? “Geef bijzitters 200 euro” (https://www.hln.be/nieuws/binnenland/kiesbureau-s-vlotter-bemannen-geef-bijzitters-200-euro~a981b106/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.be%2F)

Een hersenspinsel van de Vlaamse ombudsman.



Zou best kunnen dat er zich dan meer kandidaten om te gaan 'zitten' zich zouden aanbieden. :?

alleen als ge zoals de EU parlementairen, mag komen tekenen voor de zitpenning en onmiddellijk terug naar huis mag gaan.

kelt
28 september 2018, 11:33
Laat Google de verkiezingen organiseren en het is met veel minder blablabla en kosten afgelopen.

We zullen in ieder geval zeker zijn dat de laatste stand van technologie ingezet zal worden gezien er.....geen technologie gekocht moet worden..

Het Verzet
28 september 2018, 11:37
Via eID, is perfect te doen.

Vlad
28 september 2018, 13:26
Dat bedrag lijkt me wel heel hoog. Wat verdient die ombudsman dat hij met zo'n bedragen voor de dag komt ? In wat voor een wereld leeft die ?

Hypochonder
28 september 2018, 13:30
Gewoon de stemplicht afschaffen en er zullen om te beginnen al heel wat minder bijzitters nodig zijn.

De schoofzak
28 september 2018, 13:45
Laat Google de verkiezingen organiseren en het is met veel minder blablabla en kosten afgelopen.

We zullen in ieder geval zeker zijn dat de laatste stand van technologie ingezet zal worden gezien er.....geen technologie gekocht moet worden..

Die software-giganten, die moet je maar vertrouwen ...

Anna List
28 september 2018, 13:50
8O is dat wat een ombudsman op een dagje verdient of zo?

100€ per dagdeel of vergadering is gangbaar in Vlaanderen, zo'n kiezing is meer dan vier uur, dus twee dagdelen.

maddox
28 september 2018, 14:14
Dat bedrag lijkt me wel heel hoog. Wat verdient die ombudsman dat hij met zo'n bedragen voor de dag komt ? In wat voor een wereld leeft die ?

€200 Is ongeveer mijn netto loon als ik op een zondag werk. En ik ben maar een simpel techniekerke.

Universalia
28 september 2018, 18:00
€200 Is ongeveer mijn netto loon als ik op een zondag werk. En ik ben maar een simpel techniekerke.

Goede techniekers zijn raar tegenwoordig.

In de meeste van de gevallen zijn het ook die mensen (techniekers), die men er als laatste bij haalt, om een deel van de schuld te krijgen. :?

Drosamadaris
8 oktober 2018, 19:13
Typisch Belgisch dat dat nog steeds zo toegewezen wordt aan enkele Chinese vrijwilligers; om niet te zeggen archaisch.

Zelfs voor 200 zou ik er nog niet aan beginnen :D

Universalia
8 oktober 2018, 19:25
Via eID, is perfect te doen.

Als die 'dienst' niet plat ligt is dat inderdaad te doen.

(Tax-On-Web lag ook al wel eens plat)

Universalia
8 oktober 2018, 19:27
Typisch Belgisch dat dat nog steeds zo toegewezen wordt aan enkele Chinese vrijwilligers; om niet te zeggen archaisch.

Zelfs voor 200 zou ik er nog niet aan beginnen :D

Ik denk dat ik op de verkiezingsdag een Chineeske ga doen (het eten bedoel ik, het eten) inplaats van te gaan staan aanschuiven voor iets wat mij eigenlijk totaal niet kan boeien op een Zondag. :lol:

Eduard Khil
8 oktober 2018, 19:51
8O is dat wat een ombudsman op een dagje verdient of zo?

dat is 4200 per maand. Ik denk dat de ombudsman een heel pak meer verdient zenne.

Vlad
9 oktober 2018, 18:57
€200 Is ongeveer mijn netto loon als ik op een zondag werk. En ik ben maar een simpel techniekerke.

Een simpel techniekerke kan wel iets meer dan een eerwaarde heer bijzitter.

The Paulus Experience
9 oktober 2018, 19:16
dat is 4200 per maand. Ik denk dat de ombudsman een heel pak meer verdient zenne.

Krijgt wil je zeggen.
Ambtenaren verdienen bv en pak slaag, maar geen loon

Vlad
9 oktober 2018, 19:19
Ik ga altijd zo vroeg mogelijk stemmen en ben nog nooit bij mijn cravat getrokken om bij te zitten.

Eduard Khil
9 oktober 2018, 19:27
Krijgt wil je zeggen.
Ambtenaren verdienen bv en pak slaag, maar geen loon

excuus, je hebt gelijk.

Eduard Khil
9 oktober 2018, 19:28
Ik ga altijd zo vroeg mogelijk stemmen en ben nog nooit bij mijn cravat getrokken om bij te zitten.

en dan rap naar de café om u te gaan bezatten?

koe de poing
9 oktober 2018, 22:11
Dat bedrag lijkt me wel heel hoog. Wat verdient die ombudsman dat hij met zo'n bedragen voor de dag komt ? In wat voor een wereld leeft die ?

ik verdien zondag 27 euro. Voor dat geweldige bedrag heb ik volgende tijdsinvestering:
1) 3 uur : 2u opleiding op een vrije avond + 1u vervoer naar de opleidingsplek (vervoersonkosten niet terugbetaald)
2) 9 uur: een stembureau van 7u 's ochtends tot afronden (ca. 16u)
3) 1 uur: vervoer stembus naar hoofdbureau (+ aanschuiven)

:evil: zondag naar de botten :evil:
:evil: 2 euro per uur verdiend :evil:
:cheer: mijn secretaris is een blondine :cheer: