PDA

View Full Version : Waarom Afrikanen apen eten.


Anna List
4 oktober 2018, 10:28
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10/03/waarom-afrikanen-apen-eten/

Waarom sommige Afrikanen apen eten

Eten alle Afrikanen in België aap?

Zeker niet. Een deel haalt er zelfs zijn neus voor op. Maar velen hebben toch al ooit een stukje gerookte aap of antilope gegeten. Het is wildvlees en het staat bekend als uiterst lekker. Net als in grote steden in Afrika wordt het in Europese hoofdsteden steeds meer aanzien als een delicatesse. Voor sommigen is het zelfs "chic". Ze zijn dan ook bereid om er veel voor te betalen. De gemiddelde prijs van een stuk bushmeat hier is rond de 50 euro per kilo. Ter vergelijking: in Congo betaal je nog geen tiende van die prijs.

Vlees van wilde dieren uit Afrikaanse regenwoud is te koop in ons land, met risico's voor volksgezondheid
Maar voor een deel van de Afrikaanse diaspora betekent bushmeat eten pure nostalgie. Zij zijn opgegroeid in het regenwoudgebied waar bushmeat dagelijkse kost is. De geur en de smaak van het gerookte vlees roepen herinneringen op aan hun jeugd. Het doet hen denken aan thuis. Zoals een Belg in het buitenland denkt aan thuis als hij frieten ruikt of witloof-in-hesp eet.


geen broodje aap verhaal.

Elio di Supo
4 oktober 2018, 10:47
Werd corned beef vroeger in de volksmond geen koude aap genoemd?

Skobelev
4 oktober 2018, 11:23
Je krijgt een gekleurde medemens uit de brousse....

Bobke
4 oktober 2018, 11:24
Werd corned beef vroeger in de volksmond geen koude aap genoemd?
Broodje aap, dat is nog iets anders.

Rahowa
4 oktober 2018, 18:37
Een koffie met een aap is in West-Vlaanderen uwen druppel bij de koffie gieten.

maddox
4 oktober 2018, 18:43
Kannibalisme is de wereld nog niet uit.

Lof der Zotheid
5 oktober 2018, 10:48
Kannibalisme is de wereld nog niet uit.

Wat heeft kannibalisme hier mee te maken? Let wel, ik lust ook geen verse aap op mijn brood, maar kannibalisme is het nog niet...

Anna List
5 oktober 2018, 10:54
Wat heeft kannibalisme hier mee te maken? Let wel, ik lust ook geen verse aap op mijn brood, maar kannibalisme is het nog niet...

creationist? ;-)

IJsboer
5 oktober 2018, 11:31
Kannibalisme is de wereld nog niet uit.

Weer zo'n Gaia aanhanger die het eten van dieren kannibalisme noemt. MEAT = MURDER! MEAT = CANNIBALISM!

Zucht. Apen eten is een schande, kannibalsime. Waarom? Omdat we van apen afstammen? Anatomisch lijken we meer op varkens dan op apen. Is varkensvlees eten dan ook kannibalisme? Of zijt gij zo ene die alleen tofuburgers met geplukt gras eet? :lol:

Anna List
5 oktober 2018, 11:32
mannen, het grapje van maddox was gewoon afrikanen=apen ze :roll:

IJsboer
5 oktober 2018, 11:44
mannen, het grapje van maddox was gewoon afrikanen=apen ze :roll:

Bron?

Anna List
5 oktober 2018, 11:47
Bron?

#6

Jay-P.
5 oktober 2018, 12:53
Wat heeft kannibalisme hier mee te maken? Let wel, ik lust ook geen verse aap op mijn brood, maar kannibalisme is het nog niet...Dan hebt ge nog steeds de keuze van muizestrontjes i.p.v. een toast Cannibal.

DewareJakob
5 oktober 2018, 12:57
mannen, het grapje van maddox was gewoon afrikanen=apen ze :roll:

Hij had er (voor de slecht-verstaanders) misschien een smiley moeten bijzetten.;-)

Anna List
5 oktober 2018, 13:12
Hij had er (voor de slecht-verstaanders) misschien een smiley moeten bijzetten.;-)

Anderzijds werd t nu wel echt grappig.

Skobelev
5 oktober 2018, 13:32
mannen, het grapje van maddox was gewoon afrikanen=apen ze :roll:

Zo een klein pas geboren negertje lijkt er toch wel erg op hoor. Zelfs ouder lijken sommigen er nog op. Vorige week was er de nationale volleyploeg van Brazil te zien op de Rai. Zegt die van ons "Die Wallace, die heeft zeker meegespeeld in the planet of the Apes"?
en zeg nu zelf:
109492

Behalve wat minder haar lijkt dat toch wat op een aapje?
109494

Elio di Supo
5 oktober 2018, 13:38
https://i.chzbgr.com/full/2387260672/h8C780B54/

TheFourHorsemen
5 oktober 2018, 13:44
#6

:lol:

eno2
5 oktober 2018, 13:47
Voor veel Afrikanen is bush-meat, de gekookte, gedroogde of gerookte resten van een groot aantal wilde dieren, van ratten en vleermuizen tot apen, niet alleen het voedsel van hun voorouders, het is levensnoodzakelijke proteïne waar voeding schaars is. In het algemeen vormt bush-meat 80% van het Congolese dieet. Voor rijkere families is bush-meat van primaten een luxeproduct.



Het Eno2 uitlegcentrum