PDA

View Full Version : Het regime in de VS moet omver geworpen worden


Nr.10
7 oktober 2018, 12:38
Omdat het een gevaarlijk regime is.

WO-III komt eraan zonder een verandering van regime in de VS.

Pandareus
7 oktober 2018, 12:44
Omdat het een gevaarlijk regime is.

WO-III komt eraan zonder een verandering van regime in de VS.

https://i.gifer.com/2pEK.gif

Karel Martel B
7 oktober 2018, 13:32
Omdat het een gevaarlijk regime is.

WO-III komt eraan zonder een verandering van regime in de VS.

Trump is niet langer een Russische marionet?

We hebben een nieuw vertelseltje?

eno2
7 oktober 2018, 14:09
Omdat het een gevaarlijk regime is.

WO-III komt eraan zonder een verandering van regime in de VS.

Nogal pathetisch.

Het is gevaarlijk alright, op veel vlakken. Maar dat van WO-III is van het minst waarschijnlijke.

Het regime dient omvergeworpen door de kiezer. En indien niet: dan verdienen ze het regime. 't Is maar dat de hele wereld er ook onder lijdt...

quercus
7 oktober 2018, 15:46
Omdat het een gevaarlijk regime is.

WO-III komt eraan zonder een verandering van regime in de VS.
Ik heb ook een afkeer van de zot die zijn intrek heeft genomen in het Witte Huis. Maar de man is verkozen, of we het nu graag hebben of niet. Hij kreeg massaal blue-collar steun. Weliswaar met een beetje hulp door ondergronds gewroet van onze vriend Poetin, maar kom, volgens de regels van de Amerikaanse grondwet en de daarin voorziene kiesprocedure heeft die stroharige bully het gehaald. Ondanks het feit dat Hillary numeriek een groter aantal stemmen haalde.
Of hij het nog lang zal volhouden is natuurlijk koffiedik kijken. Het pad dat hij heeft ingeslagen "in view of making America great again" is zeer gevaarlijk. Hij blaast internationale handelsovereenkomsten gewoon de lucht in.
Het zal wel niet gauw aanleiding geven tot een militair conflict, maar de wereld wordt steeds dichter bij een economische recessie geduwd. En daar zal zijn Joe Sixpack-aanhang evenzeer een slachtoffer van zijn.

Gipsy
7 oktober 2018, 17:24
Ik heb ook een afkeer van de zot die zijn intrek heeft genomen in het Witte Huis. Maar de man is verkozen, of we het nu graag hebben of niet. Hij kreeg massaal blue-collar steun. Weliswaar met een beetje hulp door ondergronds gewroet van onze vriend Poetin, maar kom, volgens de regels van de Amerikaanse grondwet en de daarin voorziene kiesprocedure heeft die stroharige bully het gehaald. Ondanks het feit dat Hillary numeriek een groter aantal stemmen haalde.
Of hij het nog lang zal volhouden is natuurlijk koffiedik kijken. Het pad dat hij heeft ingeslagen "in view of making America great again" is zeer gevaarlijk. Hij blaast internationale handelsovereenkomsten gewoon de lucht in.
Het zal wel niet gauw aanleiding geven tot een militair conflict, maar de wereld wordt steeds dichter bij een economische recessie geduwd. En daar zal zijn Joe Sixpack-aanhang evenzeer een slachtoffer van zijn.

Eerst en vooral een opmerking over achterlijke titel van deze draad. De VS hebben geen regime in tegenstelling tot dat van Poutin dat dezelfde Nr 10 vurig verdedigd.

Ja Trump zal zijn termijn uitdoen en de kans is groot dat hij herverkozen wordt. Zijn populariteitsgraad bij de Amerikanen is 45% de hoogste sinds hij verkozen is.

Andere klassieke neerbuigende toon dat Trump zijn kiezers niet zo snuggere blue collars zijn. Nee zijn kiezers komen uit alle lagen van de bevolking. Hij scoort hoog bij de voorstanders van lagere belastingen. De religieuze kiezers. De adepten van vrij wapenbezit. De zakenwereld die liefst zo weinig mogelijk regels heeft voor de bedrijven. Het normale Republikeins pallet en niet opeens een bende ongeletterde idioten.

Hoe harder trouwens dat de media tegen hem ingaan hoe populairder hij wordt. Men krijgt het omgekeerd effect. Hij is verre van dom en weet perfect goed hoe politiek om te gaan. Zijn laatste overwinning met Kavanaugh is daar een perfect voorbeeld van. Voor de zoveelste keer moeten de Democraten en anti-Trump pers hun wonden likken.

eno2
7 oktober 2018, 17:28
De kans is dat hij het parlement verliest => lame duck...

Tavek
7 oktober 2018, 18:12
Eerst en vooral een opmerking over achterlijke titel van deze draad. De VS hebben geen regime in tegenstelling tot dat van Poutin dat dezelfde Nr 10 vurig verdedigd.

Ja Trump zal zijn termijn uitdoen en de kans is groot dat hij herverkozen wordt. Zijn populariteitsgraad bij de Amerikanen is 45% de hoogste sinds hij verkozen is.

Andere klassieke neerbuigende toon dat Trump zijn kiezers niet zo snuggere blue collars zijn. Nee zijn kiezers komen uit alle lagen van de bevolking. Hij scoort hoog bij de voorstanders van lagere belastingen. De religieuze kiezers. De adepten van vrij wapenbezit. De zakenwereld die liefst zo weinig mogelijk regels heeft voor de bedrijven. Het normale Republikeins pallet en niet opeens een bende ongeletterde idioten.

Hoe harder trouwens dat de media tegen hem ingaan hoe populairder hij wordt. Men krijgt het omgekeerd effect. Hij is verre van dom en weet perfect goed hoe politiek om te gaan. Zijn laatste overwinning met Kavanaugh is daar een perfect voorbeeld van. Voor de zoveelste keer moeten de Democraten en anti-Trump pers hun wonden likken.

Euh Gipsy....

45 %

Niet bepaald goed te noemen he.

Gipsy
7 oktober 2018, 19:05
Euh Gipsy....

45 %

Niet bepaald goed te noemen he.

In normen van tevredenheidgraad ligt dit wel relatief hoog. Temeer dat het percentage een stijgende lijn vertoond en dat doorgaans een president van nature een dalende lijn van tevredenheid toont.

Voor alle duidelijkheid ik ben in volledige collisie met Trump wat vrije handel betreft dus geen onvoorwaardelijke bewonderaar. Ik stel alleen maar het fenomeen Trump vast. Anderzijds voert hij ook letterlijk uit wat hij zijn kiezers beloofd heeft, wat eerder zeldzaam is in politiek.

Hij is ook de eerste president sinds 1945 die tijdens de eerste twee jaren van zijn mandaat geen oorlog ergens ter wereld heeft ontketent. Laat ons niet vergeten dat Obama nobelprijs van vrede in feite een oorlogspresident was.

De schoofzak
7 oktober 2018, 19:51
Omdat het een gevaarlijk regime is.

WO-III komt eraan zonder een verandering van regime in de VS.

Ah, nog eens een komische draad.

Maar zeg ons, tegen wie gaat hem oorlog voeren?

Hoofdstraat
7 oktober 2018, 19:57
Omdat het een gevaarlijk regime is.

WO-III komt eraan zonder een verandering van regime in de VS.

De VS wordt bestuurd door de bureaucraten, CIA, leger en FBI. Het zal niet makkelijk worden.

eno2
7 oktober 2018, 23:27
De hoogste rechterlijke macht in de VS wordt momenteel volledig gecontroleerd door de Republikeinen. Jammer, maar niet terminaal. De 'officieel' en 'wettig' corrupte democratie (geld spreekt en betaalt onder vrijheid van meningsuiting) is erger en ouder. En zal misschien langer duren. Trump en zijn soort voeden dat enorm.

De schoofzak
8 oktober 2018, 06:12
De hoogste rechterlijke macht in de VS wordt momenteel volledig gecontroleerd door de Republikeinen. Jammer, maar niet terminaal. De 'officieel' en 'wettig' corrupte democratie (geld spreekt en betaalt onder vrijheid van meningsuiting) is erger en ouder. En zal misschien langer duren. Trump en zijn soort voeden dat enorm.

't Is wel wat een raar systeem met die opperrechters,
maar ja, ze worden benoemd door een verkozen president en verkozenen in de senaat.

Gelukkig hebben de staten van de VS zelf een zeer grote bewegingsruimte.

Aenigma
8 oktober 2018, 09:45
De kans is dat hij het parlement verliest => lame duck...

zou me eigenlijk verbazen als hij dat verliest, het huis mogelijk wel maar de senaat lijkt me sterk

Skobelev
8 oktober 2018, 10:10
Zo kennen we de democraten. Als het resultaat van democratische verkiezingen hun niet zint moet het verkozen regime er aan geloven. Vandaag Trump, straks Bolsonaro en terwijl ze toch bezig zijn, laat de regeringen van Oostenrijk en Italië ook maar vallen.

Eyjafjallajökull
8 oktober 2018, 10:13
De druiven zijn precies zuur bij de poco's na hun debacle mbt Kavanaugh :lol:

Anna List
8 oktober 2018, 10:15
:cheer: zure sossen! :cheer:

:rofl:

DucDEnghien
8 oktober 2018, 10:31
De druiven zijn precies zuur bij de poco's na hun debacle mbt Kavanaugh :lol:

Ik vind het wel grappig dat een verkrachter in die Hoge raad zetelt.

Universalia
8 oktober 2018, 10:33
:cheer: zure sossen! :cheer:

:rofl:

https://www.alwareness.org/wp-content/uploads/2018/07/zuren-stress-1200x480-780x405.jpg

Skobelev
8 oktober 2018, 10:36
Ik vind het wel grappig dat een verkrachter in die Hoge raad zetelt.

Heb je daar ook maar enig bewijs van? Of volstaat het voor u dat iemand met beschuldigingen naar buiten komt meer dan dertig jaar na de vermeende feiten?

eno2
8 oktober 2018, 11:05
Het regime in de VS moet omver geworpen worden
Omdat het een gevaarlijk regime is.

Ge kunt er een cel gaan vormen

Gipsy
8 oktober 2018, 11:05
Heb je daar ook maar enig bewijs van? Of volstaat het voor u dat iemand met beschuldigingen naar buiten komt meer dan dertig jaar na de vermeende feiten?


Tieners die teveel op hadden en nog niet zeker dat hij er bij was. Ik vond de satire van Trump wel goed.

Hypochonder
8 oktober 2018, 11:09
Het is niet omdat er in de VS geen "regime" aan de macht is die wel degelijk democratisch verkozen is dat er geen probleem is met Trump en zijn bende. Het was gewoonweg te verwachten dat in dergelijk land vroeg of laat een volslagen idioot als Trump aan de macht zou komen en dat dit wel degelijk een gevaar betekent voor de wereldvrede.

Nr.10
8 oktober 2018, 13:38
Het is niet omdat er in de VS geen "regime" aan de macht is die wel degelijk democratisch verkozen is dat er geen probleem is met Trump en zijn bende. Het was gewoonweg te verwachten dat in dergelijk land vroeg of laat een volslagen idioot als Trump aan de macht zou komen en dat dit wel degelijk een gevaar betekent voor de wereldvrede.
Juist. Een president in de VS kan zelf beslissen om landen binnen te vallen, er een vazal installeren of er een nucleaire oorlog tegen te beginnen als het niet lukt om het regime omver te werpen. Uiteraard ben je dan zelf een regime en geen democratie.

Nr.10
8 oktober 2018, 13:46
De hoogste rechterlijke macht in de VS wordt momenteel volledig gecontroleerd door de Republikeinen. Jammer, maar niet terminaal. De 'officieel' en 'wettig' corrupte democratie (geld spreekt en betaalt onder vrijheid van meningsuiting) is erger en ouder. En zal misschien langer duren. Trump en zijn soort voeden dat enorm.
Dat zijn er allemaal die dysfunctionele hersenen hebben. Je hele leven bezig zijn met proceduurtjes. Dat vreet aan de hersenen.

Gipsy
8 oktober 2018, 16:08
Juist. Een president in de VS kan zelf beslissen om landen binnen te vallen, er een vazal installeren of er een nucleaire oorlog tegen te beginnen als het niet lukt om het regime omver te werpen. Uiteraard ben je dan zelf een regime en geen democratie.


Ondertussen is het 73 jaar geleden dat de VS nog een atoombom gegooid hebben (met goede redenen). Voor de rest moet Putin niet onderdoen op gebied van landen binnenvallen en te gaan "helpen".

eno2
8 oktober 2018, 16:09
Het regime in de VS moet omver geworpen worden
OK doe eens een voorstel.

patrickve
8 oktober 2018, 17:37
maar kom, volgens de regels van de Amerikaanse grondwet en de daarin voorziene kiesprocedure heeft die stroharige bully het gehaald. Ondanks het feit dat Hillary numeriek een groter aantal stemmen haalde.


Eerlijk gezegd, Trump is wel ergens een rare kwiet, en zelfs naar Amerikaanse politieke maatstaven een idioot, maar tussen hem en Hillary moet ik geen 3 seconden twijfelen hoor. Trump doet het veel beter dan zij het ooit zou gedaan hebben. Niet dat hij het goed doet. Maar Trump is stukken beter dan Bush Jr. Hij is minder teleurstellend dan Obama. En ik weet zelfs niet of hij idioter is dan Reagan, en daar waren alle Amerikanen dol op.

Wij lijden hier onder een gigantische propaganda campagne tegen Trump. Hij is niet het ergste wat de USA al overkomen is, ik denk zelfs dat ze hoge nood hadden aan zoiets als een Trump kuur. Ik ben hier op dezelfde lijn als Assange. Hillary ware veel erger geweest.

Het omgekeerde heb je in Frankrijk. Macron was zogezegd een genie. Het blijkt een erger kieken te zijn dan Trump. Hij hangt meer de idioot uit, doet dommere uitspraken, en heeft een incoherenter vriendjespolitiek dan Trump. Maar toch zijn de media voorlopig nog vol bewondering voor die gast. Er zijn veel gelijkenissen tussen Macron en Trump, als je alles bij elkaar zet. Op een zeker ogenblik had hij ook een pertinente analyse van wat er verkeerd ging. De Fransen waren hun traditionele politici ook kotsbeu. En ze konden kiezen tussen die, achteraf totaal incompetent gebleken Marine, en dat jonge ventje dat geniaal leek. Het eerste anderhalf jaar lijkt gevuld te zijn met eigenaardigheden, eigenzinnigheden en toch wel bijzonder onhandige communicatie.

eno2
8 oktober 2018, 17:47
tussen hem en Hillary moet ik geen 3 seconden twijfelen hoor. .

Tuurlijk niet. Ultralibertariërs gezellig onder elkaar...

patrickve
8 oktober 2018, 19:23
Tuurlijk niet. Ultralibertariërs gezellig onder elkaar...

Je kan Trump moeilijk een ultra libertarier noemen he. Hij is wel een stuk minder fascistisch dan Hillary, dat wel.

Nr.10
8 oktober 2018, 20:04
OK doe eens een voorstel.
Geweld kunnen we niet gebruiken. Een implosie of iets van onderen uit lijken de enige mogelijkheden.

kwantum
8 oktober 2018, 21:50
De Fransen waren hun traditionele politici ook kotsbeu.

Kan moeilijk anders na al die jaren soskwiet Hollande als president.

Elio di Supo
9 oktober 2018, 06:47
Omdat het een gevaarlijk regime is.

WO-III komt eraan zonder een verandering van regime in de VS.

Tiens, Putin heeft hem nochtans geholpen om verkozen te worden.

Hoofdstraat
9 oktober 2018, 07:10
Ik vind het wel grappig dat een verkrachter in die Hoge raad zetelt.

Zelfs als alles van Ford waar zou zijn, dan nog was het lang geen verkrachting, verbazend hoe links blijft liegen, zal wel macht der gewoonte zijn.

patrickve
9 oktober 2018, 11:51
Ik vind het wel grappig dat een verkrachter in die Hoge raad zetelt.

"een verkrachter" omdat een meiske, dat stiekem naar een jongerenfuif ging waar gezopen en geneukt werd, beweert dat zij toen min of meer een direct voorstel heeft gekregen waarvan men zou denken dat daarvoor gekomen was ? Maar er is verder niks gebeurd ? En zich dat meent te herinneren van hare jongen tijd 30 of meer jaar geleden ? Nu pas ? Toevallig ?

Dan zijt gij een massamoordenaar, want ik meen mij dat te herinneren toen ik 15 was, en wij samen naar Afghanistan waren getrokken - weet ge nog - dat gij toen met een machinepistool 20 man hebt neergeschoten hoewel die zich wilden overgeven.

Argusx43
13 oktober 2018, 20:38
Eerst en vooral een opmerking over achterlijke titel van deze draad. De VS hebben geen regime in tegenstelling tot dat van Poutin dat dezelfde Nr 10 vurig verdedigd.

Ja Trump zal zijn termijn uitdoen en de kans is groot dat hij herverkozen wordt. Zijn populariteitsgraad bij de Amerikanen is 45% de hoogste sinds hij verkozen is.

Andere klassieke neerbuigende toon dat Trump zijn kiezers niet zo snuggere blue collars zijn. Nee zijn kiezers komen uit alle lagen van de bevolking. Hij scoort hoog bij de voorstanders van lagere belastingen. De religieuze kiezers. De adepten van vrij wapenbezit. De zakenwereld die liefst zo weinig mogelijk regels heeft voor de bedrijven. Het normale Republikeins pallet en niet opeens een bende ongeletterde idioten.

Hoe harder trouwens dat de media tegen hem ingaan hoe populairder hij wordt. Men krijgt het omgekeerd effect. Hij is verre van dom en weet perfect goed hoe politiek om te gaan. Zijn laatste overwinning met Kavanaugh is daar een perfect voorbeeld van. Voor de zoveelste keer moeten de Democraten en anti-Trump pers hun wonden likken.

Precies en Killary is nu haar security clearance kwijt , het echte regime gaat de bak in , en misschien wel haar werkgever

Argusx43
13 oktober 2018, 20:39
Tiens, Putin heeft hem nochtans geholpen om verkozen te worden.
Wat rookt u?

Argusx43
13 oktober 2018, 22:01
Ah ok zie uw punt nu. Grappig.

DucDEnghien
13 oktober 2018, 23:17
"een verkrachter" omdat een meiske, dat stiekem naar een jongerenfuif ging waar gezopen en geneukt werd, beweert dat zij toen min of meer een direct voorstel heeft gekregen waarvan men zou denken dat daarvoor gekomen was ? Maar er is verder niks gebeurd ? En zich dat meent te herinneren van hare jongen tijd 30 of meer jaar geleden ? Nu pas ? Toevallig ?

Dan zijt gij een massamoordenaar, want ik meen mij dat te herinneren toen ik 15 was, en wij samen naar Afghanistan waren getrokken - weet ge nog - dat gij toen met een machinepistool 20 man hebt neergeschoten hoewel die zich wilden overgeven.

Zal ik een contract op je hoofd zetten? Just for the fun?

patrickve
14 oktober 2018, 04:59
Zal ik een contract op je hoofd zetten? Just for the fun?

Waarom zou je dat niet doen ? Als het toch fun is ?
Hoop nu maar dat mij niks overkomt. Je hebt je hier juist verdacht gemaakt als moordenaar.

maddox
14 oktober 2018, 06:00
"een verkrachter" omdat een meiske, dat stiekem naar een jongerenfuif ging waar gezopen en geneukt werd, beweert dat zij toen min of meer een direct voorstel heeft gekregen waarvan men zou denken dat daarvoor gekomen was ? Maar er is verder niks gebeurd ? En zich dat meent te herinneren van hare jongen tijd 30 of meer jaar geleden ? Nu pas ? Toevallig ?

Dan zijt gij een massamoordenaar, want ik meen mij dat te herinneren toen ik 15 was, en wij samen naar Afghanistan waren getrokken - weet ge nog - dat gij toen met een machinepistool 20 man hebt neergeschoten hoewel die zich wilden overgeven.

Rambo 3 was toch zo'n slechte invloed nietwaar.

patrickve
14 oktober 2018, 06:23
Rambo 3 was toch zo'n slechte invloed nietwaar.

Was dat die waarin hij met pijl (+ explosief) en boog een gevechtshelicopter neerhaalt ?

maddox
14 oktober 2018, 07:59
Was dat die waarin hij met pijl (+ explosief) en boog een gevechtshelicopter neerhaalt ?

Hollywood op zijn best.
https://www.youtube.com/watch?v=pJsFhkb8e4Q

patrickve
14 oktober 2018, 08:29
Hollywood op zijn best.
https://www.youtube.com/watch?v=pJsFhkb8e4Q

Dat was pas leven he ! :-D

maddox
14 oktober 2018, 09:08
Dat was pas leven he ! :-D

Als men daar nu een remake van zou doen, dan krijgt de piloot die pijl met micro-nuke granaatkop in slow motion recht in zijn rechteroog.