PDA

View Full Version : Waarom Palestina onderontwikkeld blijft.


Antoon
19 november 2004, 10:42
CIA schat persoonlijk vermogen Arafat op 1,2 miljard euro

http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_20129.jpg

De Amerikaanse inlichtingendienst CIA heeft een uitgebreid netwerk van zakelijke belangen en bankrekeningen ontdekt op naam van de vorige week overleden Palestijnse leider Yasser Arafat. De totale waarde schat de CIA op ongeveer 1,2 miljard euro.


Het netwerk strekt zich uit van Canada, via het Caribisch gebied, tot in Noord-Afrika. Het gaat onder meer om een Canadees farmaceutisch bedrijf, telecombedrijven in het Midden-Oosten en Noord-Afrika, in de Verenigde Staten gevestigde investeringsmaatschappijen en postbusfirma's in het belastingparadijs Aruba.

http://us.f1.yahoofs.com/users/da1bcf62/7308/__sr_/e764.jpg?phocbnBBoqM2Awij

PollyCorrect
19 november 2004, 12:35
Waarom Palestina onderontwikkeld blijft is vast ook dezelfde reden als die waarom Palestina eigenlijk nog steeds niet bestaat...

Busy doing other things!

Towelie030981
20 november 2004, 04:17
De vraag is, is de CIA wel betrouwbaar in deze materie. De VS heeft zich onder president Bush gedistantieerd van Arafat. Natuurlijk moet men deze distansiering verklaren. Een bewijs van de CIA is snel gegeven, herinner u Irak. Wat ik dus wil zeggen, ik zou dit bewijs liever zien komen van een onpartijdige instelling.

Vlaamse Leeuw
20 november 2004, 10:44
De vraag is, is de CIA wel betrouwbaar in deze materie. De VS heeft zich onder president Bush gedistantieerd van Arafat. Natuurlijk moet men deze distansiering verklaren. Een bewijs van de CIA is snel gegeven, herinner u Irak. Wat ik dus wil zeggen, ik zou dit bewijs liever zien komen van een onpartijdige instelling.
Ik volg deze redenering volkomen. De CIA is inderdaad niet objectief, aangezien de VSA volop de Israëlische kaart trekken en nooit met Arafat - de verkozen president - hebben willen spreken.

Seba
20 november 2004, 12:20
Arafat - de verkozen president
8O :oops:

Antoon, corruptie is inderdaad één van de redenen

andere redenen: onaantrekkelijk wegens instabiel en terroristisch, vernietiging en bezetting van infrastructuur door Israel,...

Jolle
20 november 2004, 13:26
8O :oops:

Antoon, corruptie is inderdaad één van de redenen

andere redenen: onaantrekkelijk wegens instabiel en terroristisch, vernietiging en bezetting van infrastructuur door Israel,...Nog enkele redenen :

Oneerlijke concurrentie van Israel in de handel :
- Israel heeft een speciale band met de grote vrijhandelzones Europa en Noord Amerika, terwijl op Palestijnse producten zware invoertaksen worden geheven.
- Export van Palestijnse producten via Israël is onmogelijk, dus moet er worden geopteerd voor duurder transport langs verder gelegen havens en luchthavens.

De greep van Hamaz op de dagelijkse realiteit in Palestina :
- Doordat Israel zowel de PA als de staatsscholen en zelfs VN scholen onder vuur neemt, wint het privé-onderwijs van Hamaz aan belang : ouders willen immers dat hun kinderen goed onderwijs krijgen
- De wetteloosheid na het uitschakelen van de PA heeft ervoor gezorgd dat privémilities van Hamaz, Jihad en aanverwanten er de wet dicteren in grote gebieden.
- Door de aalmoezen, vergoedingen voor oorlogsslachtoffers en royale giften aan de families van martelaars (met geld dat vnl. uit Saudi Arabië komt) vervult Hamaz voor een stuk de rol van sociale zekerheid, en kweekt ze in pure maffiastijl een "dankbaarheid" volgens het principe : voor wat, hoort wat.

Ik ben blij dat ik hier geboren ben...