PDA

View Full Version : Trump: Geen automatisch staatsburgerschap voor immigrantenbaby´s


Universalia
31 oktober 2018, 21:04
Trump: Geen automatisch staatsburgerschap voor immigrantenbaby´s (https://www.tagesstimme.com/2018/10/31/trump-keine-automatische-staatsbuergerschaft-fuer-einwanderer-babys/)

Donald Trump wil per decreet besluiten dat in de VS geboren kinderen niet meer, zoals tot nu toe, automatisch het Amerikaanse staatsburgerschap krijgen. Zodoende wil hij een einde maken aan het “geboortetoerisme”.

Dat wat men noemt 'geboortetoerisme' is dat in de EU ook al niet aan de gang? :?

Weer kan in 'The Donald' geen ongelijk geven. :-D

eno2
31 oktober 2018, 21:14
Weer kan in 'The Donald' geen ongelijk geven. :-D DE rechtbanken zullen hem wel ongelijk geven, hij heeft die macht niet, het is onwettig.
Bovendien is het enkel bestemd om de midterm verkiezingen te beïnvloeden. Verkiezingspropaganda

eno2
31 oktober 2018, 21:25
.

kojak
31 oktober 2018, 21:32
DE rechtbanken zullen hem wel ongelijk geven, hij heeft die macht niet, het is onwettig.
Bovendien is het enkel bestemd om de midterm verkiezingen te beïnvloeden. Verkiezingspropaganda

Idd pure verkiezingspropaganda.
Ook hij moet zich aan de wet houden.

Skobelev
31 oktober 2018, 23:11
Onze vriend, de POTUS, slaat nagels met koppen. Hij zal de geschiedenis in gaan als de president die zijn land weer op de rails heeft gezet.

kojak
31 oktober 2018, 23:59
Onze vriend, de POTUS, slaat nagels met koppen. Hij zal de geschiedenis in gaan als de president die zijn land weer op de rails heeft gezet.

*proest*

Universalia
1 november 2018, 08:19
Onze vriend, de POTUS, slaat nagels met koppen. Hij zal de geschiedenis in gaan als de president die zijn land weer op de rails heeft gezet.

Hij heeft het in bepaalde gevallen terug op de rails gezet maar er zijn er die het niet begrijpen, laat staan willen begrijpen en een oorlog tegen Trump gestart zijn.

Hou u maar al vast mocht 'The Donald' geen president meer zijn want wat er daarna volgt zal echt niet mooi zijn.

Of waren ze Ivanka niet aan het opleiden om dat even over te nemen?

TREBRON
1 november 2018, 11:43
Alle Turkse en Marokkaanse kinderen die waar ook ter wereld geboren worden zijn automatisch Turk of Marokkaan. Eén nationaliteit is wat mij betreft al genoeg. Ze mogen er wel geen tweede aanplakken.

Hypochonder
1 november 2018, 11:47
Ik ben geen Trump supporter maar hierover heeft hij wel overschot van gelijk: het is gewoonweg waanzin dat een geboorte automatisch recht zou geven op de Amerikaanse nationaliteit. Het is even waanzinnig als wij die hier in West Europa automatisch levenslang toegang geven tot onze sociale zekerheid aan zogenaamd erkende vluchtelingen. Zo werk je vluchtelingenstromen in de hand...

Tavek
1 november 2018, 14:22
Aangezien dit recht in de grondwet is ingeschreven in de VS mag Trump veel lullen, iets effectief er aan doen kan hij niet.

Maargoed, zijn achterlijke achterban zal weer denken dat het nu is afgeschaft.

TREBRON
1 november 2018, 15:36
Aangezien dit recht in de grondwet is ingeschreven in de VS mag Trump veel lullen, iets effectief er aan doen kan hij niet.

Maargoed, zijn achterlijke achterban zal weer denken dat het nu is afgeschaft.
Dat stuk wet heeft hij zoooo vernietigd zoals hij een heel deel andere wetten van de één op de ander dag afgeschaft heeft.

Pandareus
1 november 2018, 15:52
Dat stuk wet heeft hij zoooo vernietigd zoals hij een heel deel andere wetten van de één op de ander dag afgeschaft heeft.

Zoooo vernietigd ? Om de grondwet via amendement te veranderen moet er een dubbele 2/3 meerderheid in parlement en en senaat voor stemmen.

TREBRON
1 november 2018, 18:39
Zoooo vernietigd ? Om de grondwet via amendement te veranderen moet er een dubbele 2/3 meerderheid in parlement en en senaat voor stemmen.
Ik ben er niet zo zeker van dat hij dat niet gaat halen. Hij heeft ook toestemming gegeven om olie te boren in 2 Nationale parken en in de Noordpool en om een pijpleiding te leggen door Indianengebied en om de steenkoolmijnen en steenkoolcentrales terug op te starten. Hij heeft de minimumlonen teruggebracht tot wat ze voor Obama waren en de ziekteverzekering zo veranderd dat een paar miljoen mensen ze niet meer kunnen betalen. Zeg niet dat hij het niet gaat gedaan krijgen hoor......:roll:

Skobelev
2 november 2018, 00:04
Aangezien dit recht in de grondwet is ingeschreven in de VS mag Trump veel lullen, iets effectief er aan doen kan hij niet.

Maargoed, zijn achterlijke achterban zal weer denken dat het nu is afgeschaft.

Zijn succes prikt in uw oogjes als groene zeep hé? :-P

zonbron
2 november 2018, 07:10
Zijn succes prikt in uw oogjes als groene zeep hé? :-P

Sinds de POTUS verkozen is heeft hij geen zeep meer gebruikt, zelfs geen groene... uit protest.

En al zijn 'gezonde speculatie' loopt steevast verkeerd af.

Het is me wat, dat gemekker rondom globalisme. 8-)

geertvdb
2 november 2018, 10:19
Zijn succes prikt in uw oogjes als groene zeep hé? :-P

Ge bedoelt dee muur die er al staat?

En al zijn handelsoorlogen? denkt ge echt dat hij van China kan winnen?

En zijt gij niet degenen die hier zichzelf zit te bestoefen dat hij echte 'ecologisch' leeft en lid is van natuurpunt is en dit en dat .... oei oei wow! Zijt gij dan niet heel blij dat trump alle ecologische maatregelen van al zijn voorgangers heeft afgeschaft?

Skobelev
2 november 2018, 10:32
Ge bedoelt dee muur die er al staat?

En al zijn handelsoorlogen? denkt ge echt dat hij van China kan winnen?

En zijt gij niet degenen die hier zichzelf zit te bestoefen dat hij echte 'ecologisch' leeft en lid is van natuurpunt is en dit en dat .... oei oei wow! Zijt gij dan niet heel blij dat trump alle ecologische maatregelen van al zijn voorgangers heeft afgeschaft?

Wat heeft dat met zijn migratiepolitiek te maken? Als ik slechts tevreden mag zijn met politiekers die voor de volle 100% mijn standpunten delen vrees ik dat er geen enkele te vinden zal zijn.

Anna List
2 november 2018, 10:41
grappig, die EU'ers die vanop hun moral ground Trump achterlijkheid verwijten in deze ... hilarisch eigenlijk.

geertvdb
2 november 2018, 17:01
Wat heeft dat met zijn migratiepolitiek te maken? Als ik slechts tevreden mag zijn met politiekers die voor de volle 100% mijn standpunten delen vrees ik dat er geen enkele te vinden zal zijn.

Opnieuw, WELK succes??

TREBRON
2 november 2018, 17:05
grappig, die EU'ers die vanop hun moral ground Trump achterlijkheid verwijten in deze ... hilarisch eigenlijk.
Trump is inderdaad niet achterlijk, wel brutaal, gemeen en vulgair en narcistisch. Ik vergelijk hem met een neushoorn, die ziet ook geen 20 meter voor zijn neus maar wat hij ruikt valt hij aan zonder nadenken.

TREBRON
2 november 2018, 17:07
Onze vriend, de POTUS, slaat nagels met koppen. Hij zal de geschiedenis in gaan als de president die zijn land weer op de rails heeft gezet.
Voor zover er binnen enkele jaren als hij zo voortdoet nog rails gaan liggen...……..

Tavek
2 november 2018, 19:13
Zijn succes prikt in uw oogjes als groene zeep hé? :-P

Welk succes ?

Ok, I give you this:

2 rechters in supreme court
1 tax wet die het deficit doet exploderen

en dat is het ongeveer

Tavek
2 november 2018, 19:14
grappig, die EU'ers die vanop hun moral ground Trump achterlijkheid verwijten in deze ... hilarisch eigenlijk.

Ik ben ook niet voor de "geboren in de VS = amerikaan" regel.

Maar ik stel gewoon dat de man zijn eigen grondwet niet wenst na te leven.

PS: De regel "hier geboren = amerikaan" is er gekomen in een bepaalde context (slavernij), ik zou dat toch in het achterhoofd houden.

geertvdb
2 november 2018, 19:15
Trump is inderdaad niet achterlijk, wel brutaal, gemeen en vulgair en narcistisch. Ik vergelijk hem met een neushoorn, die ziet ook geen 20 meter voor zijn neus maar wat hij ruikt valt hij aan zonder nadenken.

Ik veroordeel formeel deze belediging van het nobel dier dat de neushoorn is.

Skobelev
2 november 2018, 22:28
Opnieuw, WELK succes??

De economie groeit, het minste aantal werklozen in 50 jaar om maar iets te noemen.

De schoofzak
2 november 2018, 22:41
Je moet nu geen groot licht zijn om te beseffen dat in Amerika, sedert haar ontstaan als immigranten-natie, het nogal logisch was dat een nieuw kindje dat geboren werd, automatisch Amerikaantje werd.

Zie je al dat in het jaar 1930 of zo, een koppel Vlamingen dat uitgeweken was naar Amerika, hun eerste en volgende kindjes ginder "Belgen" gingen worden?
Tuurlijk niet: onmiddellijk Amerikaantjes.

Wel, de realiteit van de demografie brengt daar nu een einde aan.

Gipsy
2 november 2018, 22:48
Het stelt wel de fameuze muur die Trump wil bouwen, die in het Westen zo werd afgeroepen, in een ander daglicht. Amerika moet niet de vuilbak worden van de rest van Zuid Amerika. En welke controle is er nog als er enerzijds iedereen die het vliegtuig neemt gescreend en al dan niet geweigerd wordt langs de andere kant gewoon de grens kan overstappen.

Ik weet wel dat de Amerika haters terug een ejaculatie zouden krijgen als er nog eens een 911 komt maar op dit gebied kan men Trump geen ongelijk geven.

geertvdb
2 november 2018, 22:53
De economie groeit, het minste aantal werklozen in 50 jaar om maar iets te noemen.

Dat is al sinds Obama zo.

Dus nogmaals, WELK succes?

kojak
2 november 2018, 23:02
Zijn succes prikt in uw oogjes als groene zeep hé? :-P

Nu moet ik mijn scherm weer afkuisen.... dorie toch.

Geloof jij nu écht wat je schrijft ?

kojak
2 november 2018, 23:11
Dat is al sinds Obama zo.

Dus nogmaals, WELK succes?

Vraag hem anders eens hoe het zit met het begrotingstekort sinds Trump aan de macht is.
Eerst belastingsverlaging beloven aan het volk, maar datzelfde volk zal het dubbel en dik terug mogen ophoesten nadien. ;)

Gipsy
2 november 2018, 23:20
Vraag hem anders eens hoe het zit met het begrotingstekort sinds Trump aan de macht is.
Eerst belastingsverlaging beloven aan het volk, maar datzelfde volk zal het dubbel en dik terug mogen ophoesten nadien. ;)

Op dat gebied was Obama kampioen alle categorieën. Plaats misschien eens de grafiek hoe hard dat het verslecht is sinds Trump want ik ga niet gratis voor u werken.

Zucht
2 november 2018, 23:35
Je moet nu geen groot licht zijn om te beseffen dat in Amerika, sedert haar ontstaan als immigranten-natie, het nogal logisch was dat een nieuw kindje dat geboren werd, automatisch Amerikaantje werd.

Zie je al dat in het jaar 1930 of zo, een koppel Vlamingen dat uitgeweken was naar Amerika, hun eerste en volgende kindjes ginder "Belgen" gingen worden?
Tuurlijk niet: onmiddellijk Amerikaantjes.

Wel, de realiteit van de demografie brengt daar nu een einde aan.

Er werd hen ook niet gevraagd of ze die nationaliteit wel wilden.
Waardoor er voor sommigen die "en passant" als baby US citizen werden, maar er nooit gewoond hebben, vele jaren later nogal onaangename consequenties kwamen.
https://www.francetvinfo.fr/replay-jt/france-2/20-heures/video-francais-nes-aux-etats-unis-ils-sont-pourchasses-par-le-fisc-americain_2697634.html

kojak
2 november 2018, 23:44
Op dat gebied was Obama kampioen alle categorieën. Plaats misschien eens de grafiek hoe hard dat het verslecht is sinds Trump want ik ga niet gratis voor u werken.

Begrotingstekort eind 2017: 666 miljard $
Nu, sinds Trump aan de kassa zit, is er maar eventjes 113 miljard bijgekomen.
Ik denk dat geen enkele president hem dat ooit voorgedaan heeft.

Nog een geluk dat ik vrijwilligerswerk doe om dat allemaal voor u op te zoeken hé. ;)

fcal
3 november 2018, 00:20
Er werd hen ook niet gevraagd of ze die nationaliteit wel wilden.
Waardoor er voor sommigen die "en passant" als baby US citizen werden, maar er nooit gewoond hebben, vele jaren later nogal onaangename consequenties kwamen.
https://www.francetvinfo.fr/replay-jt/france-2/20-heures/video-francais-nes-aux-etats-unis-ils-sont-pourchasses-par-le-fisc-americain_2697634.html
Dat is dan ook een van de meest 'imperialistische' belastingwetten, die bestaan. Normaal was vroeger dat men enkel op het resultaat van de activiteiten in eigen land belast werd en men in het buitenland belast werd op het resultaat van die activiteiten volgens de belastingwetten geldig in ieder van die buitenlanden. Zo'n regeling is nog steeds geldig in veel Europese landen, maar men heeft op een bepaald ogenblik wel toegegeven aan de VS belastinghonger, waarschijnlijk omdat men zoiets in de toekomst ook in Europa zou kunnen invoeren. Dat is nu eenmaal de roverheid.

zonbron
3 november 2018, 00:24
Begrotingstekort eind 2017: 666 miljard $
Nu, sinds Trump aan de kassa zit, is er maar eventjes 113 miljard bijgekomen.
Ik denk dat geen enkele president hem dat ooit voorgedaan heeft.

Nog een geluk dat ik vrijwilligerswerk doe om dat allemaal voor u op te zoeken hé. ;)

666 oogt dan ook niet mooi op een factuur. Once again, Trump, job well done. :-P

Tavek
3 november 2018, 00:53
De man zijn presidentschap is voornamelijk afbraak dmv executive orders en 2 hooggerechtshofrechters.

Die executive orders kunnen ongedaan gemaakt worden. De democraten gaan een stapltje klaar hebben liggen.

Die hooggerechtshof rechters: nergens in de grondwet staat dat er 9 rechters moeten zijn. De democraten, indien ze de trifecta hebben, kunnen gewoon 2 rechts bij benoemen en boem: progressieve meerderheid.

kojak
3 november 2018, 01:02
666 oogt dan ook niet mooi op een factuur. Once again, Trump, job well done. :-P

Hadden we Trump mogen geloven met zijn 'Make America great again', had ie beter van die 666, 69 gemaakt, of 96. Ligt veel beter in zijn aard denk ik, maar soit.
Het heeft niet mogen baten.
Hij heeft zijn volk verkocht, daar komt het eigenlijk op neer. ;)

zonbron
3 november 2018, 02:54
Hadden we Trump mogen geloven met zijn 'Make America great again', had ie beter van die 666, 69 gemaakt, of 96. Ligt veel beter in zijn aard denk ik, maar soit.
Het heeft niet mogen baten.
Hij heeft zijn volk verkocht, daar komt het eigenlijk op neer. ;)

Sosa, The wave is coming, zeer toepasselijk:
https://www.youtube.com/watch?v=WiabwL_MGZc
https://www.youtube.com/watch?v=VPEBRVAeFCY

I'll be your guest! :lol: 8-)

extra: https://www.youtube.com/watch?v=r3B2hcOYFAw

Geen seniorenstuff allowed. Haha

zonbron
3 november 2018, 03:23
FLASHBACK (eyeopener!!!)

Met dank aan Breitbart voor het beschikbaar houden van dit beeldmateriaal (VIDEO Invasie Europa):

https://www.breitbart.com/europe/2015/11/11/watch-anti-migrant-video-going-viral-across-europe/


Niet vergeten.

Spoedig nieuwe 'verzopen' (lees: neergekogelde) kindjes, net niet... :

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/70/Alan_Kurdi_lifeless_body.jpg

We zijn uiteraard benieuwd.

zonbron
3 november 2018, 03:36
FLASHBACK 2


Europe's Last Stand Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=OiNnHYJ04w4

Gipsy
3 november 2018, 08:49
Begrotingstekort eind 2017: 666 miljard $
Nu, sinds Trump aan de kassa zit, is er maar eventjes 113 miljard bijgekomen.
Ik denk dat geen enkele president hem dat ooit voorgedaan heeft.

Nog een geluk dat ik vrijwilligerswerk doe om dat allemaal voor u op te zoeken hé. ;)


2009
$1,413 $1,632

2010
$1,294 $1,905

2011
$1,300 $1,229

2012
$1,087 $1,276

In de hoek gaan staan, dit was onder Obama. In totaal heeft Obama tijdens zijn 2 termijnen een tekort gemaakt van 8.5 biljoen.

Aenigma
12 november 2018, 10:40
Ik ben er niet zo zeker van dat hij dat niet gaat halen. Hij heeft ook toestemming gegeven om olie te boren in 2 Nationale parken en in de Noordpool en om een pijpleiding te leggen door Indianengebied en om de steenkoolmijnen en steenkoolcentrales terug op te starten. Hij heeft de minimumlonen teruggebracht tot wat ze voor Obama waren en de ziekteverzekering zo veranderd dat een paar miljoen mensen ze niet meer kunnen betalen. Zeg niet dat hij het niet gaat gedaan krijgen hoor......:roll:

heb je een link van die minimumlonen ? die minimumlonen zijn een zaak voor de staten dus heb serieuze twijfels dat dit klopt

Aenigma
12 november 2018, 10:42
Dat is al sinds Obama zo.

Dus nogmaals, WELK succes?

de laagste werkloosheid is pas sinds trump aan de macht is
de economie groeit er nu een pak sneller dan onder obama

Tavek
12 november 2018, 10:52
2009
$1,413 $1,632

2010
$1,294 $1,905

2011
$1,300 $1,229

2012
$1,087 $1,276

In de hoek gaan staan, dit was onder Obama. In totaal heeft Obama tijdens zijn 2 termijnen een tekort gemaakt van 8.5 biljoen.

Ja, the great depression woedde volop.

En die heeft Obama omgebogen in een bloeiende economie.

TheFourHorsemen
12 november 2018, 11:24
Trump: Geen automatisch staatsburgerschap voor immigrantenbaby´s (https://www.tagesstimme.com/2018/10/31/trump-keine-automatische-staatsbuergerschaft-fuer-einwanderer-babys/)



Dat wat men noemt 'geboortetoerisme' is dat in de EU ook al niet aan de gang? :?

Weer kan in 'The Donald' geen ongelijk geven. :-D

In Europese landen krijg je niet automatisch staatsburgerschap door hier geboren te zijn hoor.

De meesten werken wel degelijk op basis van het ius sanguinis. Sommige landen werken meer via ius soli, maar telkens met beperkingen (dus niet automatisch zoals in de VS).

vlijmscherp
12 november 2018, 11:30
grappig, die EU'ers die vanop hun moral ground Trump achterlijkheid verwijten in deze ... hilarisch eigenlijk.

inhoudelijk kan ik hem volgen, hier in België is dat trouwens ook niet.

Maar of hij de interpretatie van de grondwet zodanig kan veranderen, dat weet ik niet. Het is zijn superioriteitsgevoel dat veel tegen de borst stuit, het doet lijken of hij echt niet weet waarover hij praat.

vlijmscherp
12 november 2018, 11:40
In Europese landen krijg je niet automatisch staatsburgerschap door hier geboren te zijn hoor.

De meesten werken wel degelijk op basis van het ius sanguinis. Sommige landen werken meer via ius soli, maar telkens met beperkingen (dus niet automatisch zoals in de VS).

is dat in Frankrijk ook niet zo?

TheFourHorsemen
12 november 2018, 11:44
is dat in Frankrijk ook niet zo?

Frankrijk is inderdaad een land dat meer richting ius soli aanleunt, maar één van beide ouders moet ook in Frankrijk geboren zijn om automatisch Franse nationaliteit te verkrijgen voor het kind.

Een Chinese vrouw die in Frankrijk bevalt, zal dus niet bevallen van een Frans staatsburger indien zij (of de vader) niet in Frankrijk is geboren.