PDA

View Full Version : Trump: “Amerikaanse soldaten kunnen op migranten schieten als ze stenen gooien”

Universalia
2 november 2018, 09:08
Trump: “Amerikaanse soldaten kunnen op migranten schieten als ze stenen gooien” (https://www.hln.be/nieuws/buitenland/trump-amerikaanse-soldaten-kunnen-op-migranten-schieten-als-ze-stenen-gooien~af29b201/?referer=http%3A%2F%2Fwww.krantenkoppen.be%2F)

Bekijkt u de foto's bij het artikel en leer daar uit dat de media weer maar eens een vreselijk vuile rol aan het spelen is bij die zaak.

Weer alleen maar kinderen op de foto's.

Op de gevoelens werken van de vele enorm vrome zieltjes in de EU?

Vrachtwagenchauffeur dient ontslagen te worden die ze allemaal heeft opgeladen.

Licence to kill geven als de illegalen de militairen gaat stenigen, het klinkt grof maar op een andere manier lukt het precies niet meer. :roll:

Skobelev
2 november 2018, 09:19
Enkel de ouders zijn dan verantwoordelijk. Ze weten dat ze er niet in komen. Had men gisteren in Frankrijk ook maar eens in de stenengooiers geschoten.

Bach
2 november 2018, 09:34
Met scherp schieten op stenengooiers. Waar heeft Trump dat ideetje opgepikt? Gaza? Maar er zullen schat ik camera's opstaan dus hij zal zal zich dan inhouden.

Er worden trouwens elk jaar een paar dozijn migranten afgeknalt aan die grens door overijverige grenswachten en gun fanatics. Daar besteedt de media weinig aandacht aan.

Skobelev
2 november 2018, 09:42
Met scherp schieten op stenengooiers. Waar heeft Trump dat ideetje opgepikt? Gaza? Maar er zullen schat ik camera's opstaan dus hij zal zal zich dan inhouden.

Er worden trouwens elk jaar een paar dozijn migranten afgeknalt aan die grens door overijverige grenswachten en gun fanatics. Daar besteedt de media weinig aandacht aan.

Men zou dat in Euopa ook beter doen voor het hier echt in Gazaanse toestanden verandert.

Jantje
2 november 2018, 09:48
Trump: “Amerikaanse soldaten kunnen op migranten schieten als ze stenen gooien” (https://www.hln.be/nieuws/buitenland/trump-amerikaanse-soldaten-kunnen-op-migranten-schieten-als-ze-stenen-gooien~af29b201/?referer=http%3A%2F%2Fwww.krantenkoppen.be%2F)

Bekijkt u de foto's bij het artikel en leer daar uit dat de media weer maar eens een vreselijk vuile rol aan het spelen is bij die zaak.

Licence to kill geven als de illegalen de militairen gaat stenigen, het klinkt grof maar op een andere manier lukt het precies niet meer. :roll:

Een steen is een wapen waarmee je iemand kan doden.
Daar het gaat over mensen die het grondgebied betreden zonder zich aan te melden en zonder toelating, is dit volgens de internationale krijgswet een vijandige invasie en een gewapende aanval op de krijgsmacht van dat land.
Volgens de internationale regels van de VN mag de VS zich verdedigen en de gewapende aanval beantwoorden met dodelijk wapengeweld.
Klinkt grof, maar dat zijn gewoon de feiten.
Trump past dus gewoon de VN-regels toe.

Lof der Zotheid
2 november 2018, 09:50

U maakt hier een kapitale denkfout. Wat heeft de stenengooiers het recht gegeven om met stenen te gooien?

Anna List
2 november 2018, 09:51
had Europa in 2015 ook maar een leider gehad met zulke reactie ipv het 'wir schaffen das' verhaal.

er zou Europa veel onheil en leed bespaard zijn gebleven.

Gipsy
2 november 2018, 09:52

Het is maar normaal dat de US de grenzen bewaakt en dat er op jaarbasis enkele immigranten die geen gevolg geven aan verwittigingen en bevelen van grenswachters neergeschoten worden in laatste instantie. Eerlijk gezegd vind ik dat geen interessant nieuws en heb geen zin dat te lezen. Dat men een paar keer per jaar de situatie schetst OK, dat zal ik lezen. Maar als u uw anti-US gal dagelijks wilt ventileren waarom geen blog starten I Hate America. Gelijkgezinden kunnen zich daar dan op masturberen.

Jantje
2 november 2018, 09:55

Dat idee is al zo oud als het vuurwapen zelf.
Zelfs de Romeinen, Grieken en Egytenaren gebruikten in het verleden al pijl en boog om aanvallers met stokken, rieken, zwaarden, speren en andere mogelijke wapens uit te schakelen voor ze binnen het bereik van die wapens kwamen.
In het verleden werden vijanden eerst vanop afstand zo veel mogelijk uitgeschakeld met alle mogelijke middelen voor de eigen mensen werden ingezet om lijf aan lijf gevechten aan te gaan.
Kwestie van de eigen slachtoffers zo laag mogelijk te houden.

Bach
2 november 2018, 10:02
Kwestie van de eigen slachtoffers zo laag mogelijk te houden.

Ik ben er vrij zeker van dat het hier niet om zelfverdediging gaat maar eerder om excessief geweld.

Ik denk dat Trump's acties hier vooral gericht zijn op de mid term elections echter. Blijkbaar hoort de achterban graag dit soort van agressieve taal. Ze willen bloed en de keizer belooft hen dat. Het bloed en spelen principe. Of zo iets. Niets voor mij.

Anna List
2 november 2018, 10:06
Ik ben er vrij zeker van dat het hier niet om zelfverdediging gaat maar eerder om excessief geweld.

Ik denk dat Trump's actues hier vooral gericht zijn op de mid term elections echter. Blijkbaar hoort de achterban graag dit soort van agressieve taal. Ze willen bloed en de keizer belooft hen dat. Het bloed en spelen principe. Of zo iets. Niets voor mij.

waarom denk je dat? een steen die door de lucht vliegt om iemands hoofd te raken is toch overal hetzelfde, met hetzelfde gevolg?

als die je hoofd raakt, of je gezicht, dan is die potentieel dodelijk, punt. niks meer, niks minder.

Jantje
2 november 2018, 11:08

Ik denk dat Trump's acties hier vooral gericht zijn op de mid term elections echter. Blijkbaar hoort de achterban graag dit soort van agressieve taal. Ze willen bloed en de keizer belooft hen dat. Het bloed en spelen principe. Of zo iets. Niets voor mij.

Weet je dat volgens de krijgswetten, er niet eens geweld moet gepleegd worden door de invaller.
Het niet wederrechtelijk betreden van het grondgebied is volgens de krijgswet al voldoende om dodelijk geweld te mogen gebruiken.
Weet je dat volgens de krijgswet zelfs het wegvluchten van militairen op een door hen gecontroleerd grondgebied voldoende is om als spion of niet herkenbare vijand te worden beschouwd en hen het recht geeft om dodelijk geweld te gebruiken.
Het gebruiken van een wapen ( zelfs een rotte tomaat naar hen gooien) word enkel als bevestiging van vijandige bedoelingen beschouwd en rechtvaardig het dodelijke geweld.
Het benaderen van een grondgebied in groep met een vreemde vlag in de hand, mag beschouwd worden als een poging tot bezetten en verovering van dat grondgebied en geeft de rechtmatige overheid het recht om zijn grondgebied met alle mogelijke en beschikbare middelen te verdedigen.

Het enige dat Trump doet door de krijgsmacht, niet de politiemachten, toelating te geven voor het niet te rapporteren gebruik van vuurwapens, is de internationale krijgswetten boven de Europese rechten van de mens stellen. Het zelfbehoud van de Amerikaanse burger voorrang geven op de humanitaire houding van westerlingen met een zelfsvernietigingsdrang.
Hij heeft beslist de invasie te stoppen aan de grens van het grondgebied waarover hij een democrtaisch beslist bestuursmandaat heeft en overtreed hiermee geen enkele internationale regel.
En eigenlijk mogen de leden van die invasie nog blij zijn, dat hij enkele toelating geeft voor het gebruik van handvuurwapens, want volgens de internationale regels mag hij zelfs artillerie en luchtgeschut inzetten om zijn grondgebied te beschermen.
Het enige dat hij niet mag, is de afgeschoten munitie op buitenlands grondgebied laten terecht komen.

Bobke
2 november 2018, 11:15

Ge hoort liever het verhaal van David en Goliat.

Steben
2 november 2018, 11:19
Het feit dat de VS het recht heeft om met scherp te schieten is onvoldoende als argument binnen de ruime discussie.
Ik hoor liever waarom dat een "eindoplossing" zou zijn.

De vergelijking met Gaza - als in : dan wordt het hier gaza! - is net pas volledig zodra men met scherp begint te schieten. De eeuwige oorlog weet u wel.

Elio di Supo
2 november 2018, 11:52
Het is idd beter om het wettelijk instrumentarium te wijzigen dat automatisch burgerschap afschaft ipv het zover te laten komen met die al die grenstoestanden. Een vroeger klasgenootje van mijn zus was geboren in Hawaii toen haar ouders daar toevallig op vakantie waren. Ze kreeg dus de dubbele nationaliteit. Nog nooit is ze nadien teruggekeerd naar de States. Belachelijk gewoon.

Skobelev
2 november 2018, 12:25

Waarom zou geweld proportioneel moeten zijn? Meteen keihard orde op zaken zetten om het boeltje niet verder te laten escaleren zoals hier in Europa.

Tavek
2 november 2018, 16:17
Dit catalogiseert men onder een "unlawful" order.
Geen enkele officier zal zijn soldaten deze opdracht geven. Al komt het van de president.

Rules of Engagement zijn vrij duidelijk.

Tavek
2 november 2018, 16:19
Alweer de rechtse meute die er mee vertrokken is als de president iets doet wat niet mogelijk is.....

Demper
2 november 2018, 16:26
Een steen op je kop krijgen is dodelijk.

Met een steen smijten is poging tot moord.

Schieten is dan de enige juiste verdediging.

eno2
2 november 2018, 16:34
Such a valiant fellow.

I hope Trump gets stoned by midterm voters.

Steben
2 november 2018, 16:35
Een steen op je kop krijgen is dodelijk.

Met een steen smijten is poging tot moord.

Schieten is dan de enige juiste verdediging.

En zo krijg je Gaza aan de Golf van Mexico.

Demper
2 november 2018, 16:38
En zo krijg je Gaza aan de Golf van Mexico.

Wat zou jij doen, als ze een zware steen naar je kop smijten?

Hypochonder
2 november 2018, 17:12
Trump zit naar het schijnt in verkiezingsmodus dus moeten zijn uitspraken met enkele tonnen zout genomen worden.

TREBRON
2 november 2018, 17:19

Een steen in een slinger in de handen van een geoefend werper is een dodelijk wapen. Dit was reeds bekend in de oudheid. David heeft Goliath met een steen dood gegooid.
Een geoefend slingeraar kan zo'n steen wegslingeren met een snelheid van 200 tot 360 km p/uur en afhankelijk van het soort slinger ...

TREBRON
2 november 2018, 17:21
Als het er op is doodvallen en als het er baast is afknallen...…….:twisted:

TREBRON
2 november 2018, 17:27
Waarom zou geweld proportioneel moeten zijn? Meteen keihard orde op zaken zetten om het boeltje niet verder te laten escaleren zoals hier in Europa.
Die "vluchtelingen" hebben de Mexicaanse de grenswachten en politie al onder de voet gelopen. Als ze die groep doorlaten is het hek helemaal van de dam want er volgen er gegarandeerd miljoenen.
Gij spreekt woorden naar mijn hart. Wanneer krijgt Europa een kordate leider.?

Bach
2 november 2018, 17:30
Een steen in een slinger in de handen van een geoefend werper is een dodelijk wapen. Dit was reeds bekend in de oudheid. David heeft Goliath met een steen dood gegooid.
Een geoefend slingeraar kan zo'n steen wegslingeren met een snelheid van 200 tot 360 km p/uur en afhankelijk van het soort slinger ...

Dus ordehandhavers mogen er met scherp op schieten volgens u? En wat als ze de stenen uit de losse hand gooien? Dan ook?

TREBRON
2 november 2018, 17:35
Dus ordehandhavers mogen er met scherp op schieten volgens u? En wat als ze de stenen uit de losse hand gooien? Dan ook?
Dan mogen ze een kogel uit de losse hand teruggooien.....:-D:lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Bach
2 november 2018, 17:37
Dan mogen ze een kogel uit de losse hand teruggooien.....:-D:lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Dank voor dit ontwijkend antwoord.

TREBRON
2 november 2018, 17:38
Als ze uit Venezuela komen , komen ze uit het rijkste olieland ter wereld. Als ze de moed hebben om Amerika aan te vallen met stenen, waarom hebben ze dan de moed niet om hun eigen corrupte machthebbers te bekogelen?????

TREBRON
2 november 2018, 17:40
Dank voor dit ontwijkend antwoord.
Al ooit gehoord van rubber kogels en van traangas???

Bach
2 november 2018, 17:42
Als ze uit Venezuela komen , komen ze uit het rijkste olieland ter wereld. Als ze de moed hebben om Amerika aan te vallen met stenen, waarom hebben ze dan de moed niet om hun eigen corrupte machthebbers te bekogelen?????

In Venezuela kleden de betogers zich in metalen armour zoals op Maidan en schieten ze vanuit metalen buizen op de politie. Ook zijn er gerichte ontploffingen geweest waarbij polities stierven. Overheidsgebouwen in brand gestoken. Draden over straat gespannen wat moto's doet vallen. Voedseltransporten in brand gestoken. enzovoort. De migranten die op weg zijn naar de VS grens zijn gaan daar niet om polities te doden. Zou me toch ten zeerste verwonderen moesten die zich zo beginnen gedragen.

Hoomer
2 november 2018, 17:43
Die Amerikaanse soldaten doen wat ze moeten doen, en dat is iets wat onze laffe poco politiekers, soldaten en politiemachten niet doen, ons land en zijn inwoners verdedigen tegen een invasie. Vergeer niet dat wij ons zelfs niet mogen verdedigen hier in dit landje.

PS Den Duits was destijds met minder soldaten hier dan het aantal dat er uit Afrika momenteel op ons afkomt.

PS2. Ze vroegen mij gisteren wat Marrakesh precies inhoud. Ik maakte de vergelijking met een straat, alle inwoners tekenen een verdrag dat iedereen die je huis inloopt mag blijven. Of je ze hebt uitgenodigd of niet. Je mag ze niet meer weg sturen en ze mogen met je mee eten....

zonbron
2 november 2018, 18:24
https://www.infowars.com/wp-content/uploads/2018/06/6-25-18-border.jpg
Refugees my ass! (https://twitter.com/JoelAnthonyATL/status/1057413383455154176/video/1)

De 'vluchtelingen' verwelkomen een helicopter van het Amerikaanse leger, hugs 'n kisses voor iedereen.

Tavek
2 november 2018, 18:25
Die Amerikaanse soldaten doen wat ze moeten doen, en dat is iets wat onze laffe poco politiekers, soldaten en politiemachten niet doen, ons land en zijn inwoners verdedigen tegen een invasie. Vergeer niet dat wij ons zelfs niet mogen verdedigen hier in dit landje.

PS Den Duits was destijds met minder soldaten hier dan het aantal dat er uit Afrika momenteel op ons afkomt.

PS2. Ze vroegen mij gisteren wat Marrakesh precies inhoud. Ik maakte de vergelijking met een straat, alle inwoners tekenen een verdrag dat iedereen die je huis inloopt mag blijven. Of je ze hebt uitgenodigd of niet. Je mag ze niet meer weg sturen en ze mogen met je mee eten....

Het zijn de soldaten die niet willen schieten. De commentaren die er op wijzen dat dit niet wettig is, komen allemaal van ex-militairen. De in dienst zijnde mogen geen commentaar geven.

Denk jij dat een officier graag een hoopje dooie steensmijters aan een grens met Mexico op zijn geweten heeft ?

West Point levert beter volk af.

Hoomer
2 november 2018, 18:32
Het zijn de soldaten die niet willen schieten. De commentaren die er op wijzen dat dit niet wettig is, komen allemaal van ex-militairen. De in dienst zijnde mogen geen commentaar geven.

Denk jij dat een officier graag een hoopje dooie steensmijters aan een grens met Mexico op zijn geweten heeft ?

Ach toe, wij schoten vroeger ook op pasmoikes als die met zo een sproeimachien stonden te zwaaien. Als ik tegen u zeg:"Kom over die lijn en ik schiet je voor je kop" heb je de keuze, meer is er niet.

zonbron
2 november 2018, 18:38
De Beto campaign in El Paso ontmaskerd, nieuwe serie van Project Veritas

"Nobody needs to know" Beto Campaign Appears to Illegally Spend Funds on Supplies for Caravan Aliens
https://www.youtube.com/watch?v=tJCG_JckSF8

Gipsy
2 november 2018, 18:57
Dit catalogiseert men onder een "unlawful" order.
Geen enkele officier zal zijn soldaten deze opdracht geven. Al komt het van de president.

Rules of Engagement zijn vrij duidelijk.

Indien er een situatie ontstaat dat het leven van soldaten in gevaar is gaat er onvermijdelijk geschoten worden.

Tavek
2 november 2018, 19:09
Indien er een situatie ontstaat dat het leven van soldaten in gevaar is gaat er onvermijdelijk geschoten worden.

En in welk scenario is dat ?

Of zijn we weer aan het mee fantaseren met Trump die in zijn broek kakt van de schrik voor een democratisch huis.

Tavek
2 november 2018, 19:10
Ach toe, wij schoten vroeger ook op pasmoikes als die met zo een sproeimachien stonden te zwaaien. Als ik tegen u zeg:"Kom over die lijn en ik schiet je voor je kop" heb je de keuze, meer is er niet.

Die soldaat bevindt zich dan voor de rest van zijn leven in de cel, of op de stoel.

De rules of engagement bepalen wat er mag en niet mag.

Hoomer
2 november 2018, 19:19
Die soldaat bevindt zich dan voor de rest van zijn leven in de cel, of op de stoel.

De rules of engagement bepalen wat er mag en niet mag.

Je moest eens weten. :roll:

DucDEnghien
2 november 2018, 19:46
En als ze geen stenen gooien? Wat gaat Trumpie dan doen. Zijn kleintje boven halen en zich proberen te masturberen?

Hoomer
2 november 2018, 20:10
En als ze geen stenen gooien? Wat gaat Trumpie dan doen. Zijn kleintje boven halen en zich proberen te masturberen?

Uw haat siert u.
Heb jij zo een mooie vrouw, ben jij miljardair, af zelfs maar schepen van je gemeente?
Nee,hm. Die man heeft alles waar jij alleen maar kan van dromen.

DucDEnghien
2 november 2018, 21:04
Uw haat siert u.
Heb jij zo een mooie vrouw, ben jij miljardair, af zelfs maar schepen van je gemeente?
Nee,hm. Die man heeft alles waar jij alleen maar kan van dromen.

Melania zou ik in alle omstandigheden een goedkope hoer gevonden hebben. Vrouw van Trump of niet. Je ziet zo dat ze uit het plebs afkomstig is en dat haar intelligentie beperkt is.

kojak
2 november 2018, 21:18
...

Bij de eerst volgende betoging in Brussel, zal de politie ook met scherp mogen schieten als er maar één iemand een steen aanraakt.

Net hetzelfde... :roll:

Dat alleen al, zegt heel veel over Trump.

D.E.G.O.U.T.A.N.T.

Steben
2 november 2018, 21:21

Elke betoging die uit de hand loopt eindigt met projectielen.

Maar ik noteer dat de volgende probleemmatch in de Jupilerleague volgens velen mag eindigen in een terecht bloedbad. Bel de moeders maar al.
Want een steentje is nog iets anders dan metalen stoelen.
Kan er ook op bestelling eens een legertje komen bij een volgende ruzie in het cafe om de hoek? Want daar komt altijd bloed bij kijken. Kom ze eens afknallen, dan ben ik er van af. Met hun dodelijke glasscherven altijd!

kojak
2 november 2018, 21:23

Natuurlijk, en voor de rest heeft hij het over normen en waarden.
Ik hoop dat heel de wereld zijn afschuw uit naar het adres van die ziekelijke, onwaardige president.

Gipsy
2 november 2018, 21:31
En in welk scenario is dat ?

Of zijn we weer aan het mee fantaseren met Trump die in zijn broek kakt van de schrik voor een democratisch huis.

Is dat niet normaal dat een politieker niet graag verliest? Waarom daar scatologie bij betrekken. Trump is mijn eerste keuze niet, ik ben 100% vrije handel. Maar ik geniet er van hoe sommigen van uit een zichzelf toegekende superieure intelligentie steeds de muur in gaan wat Trump betreft, die steevast als dom en onbekwaam wordt bestempeld. Niettegenstaande de tientallen keren dat men zijn wensen van impeachment voor realiteit nam (grab the pussy, Russian connection, hoerenhistories etc) steviger in zadel zit dan ooit. Maar ja alles wat er uit komt is Trump is dom. Zet dat niet aan denken?

Hoomer
2 november 2018, 21:31
Bij de eerst volgende betoging in Brussel, zal de politie ook met scherp mogen schieten als er maar één iemand een steen aanraakt.

D.E.G.O.U.T.A.N.T.

Echt intelligent ben jij niet he? Betoging is niet gelijk aan grenzen bewaken tegen vreemde indringers. ;-)

Hoomer
2 november 2018, 21:33
Elke betoging die uit de hand loopt eindigt met projectielen.

Maar ik noteer dat de volgende probleemmatch in de Jupilerleague volgens velen mag eindigen in een terecht bloedbad. Bel de moeders maar al.
Want een steentje is nog iets anders dan metalen stoelen.

Ik dacht Steben is terug = geen meerwaarde voor dit forum. Weer de rode vaan napraten tot en met door dat ventje.

Steben
2 november 2018, 21:36
Ik dacht Steben is terug = geen meerwaarde voor dit forum. Weer de rode vaan napraten tot en met door dat ventje.

Neen, dat is angst voor hooligans.

U kent wel de wijsheid "als men dat fascisme noemt, ben ik met plezier fascist" ? Ik zal voor jou op dit thema met plezier een rood vaantje zijn als je dat wil.
Terwijl ik eigenlijk bijna libertariër ben als ik ageer tegen wild overheidsgeweld "omdat het kan".

kojak
2 november 2018, 22:11
Echt intelligent ben jij niet he? Betoging is niet gelijk aan grenzen bewaken tegen vreemde indringers. ;-)

Het gaat hem over hoe je je verdedigt als er met stenen naar je gegooid wordt.
Elk intelligent wezen had dat hier al lang door.

Als jij graag op mensen schiet die maar met 'een steentje smijten',dan zegt dat meer dan genoeg uit welke hoek jij komt. ;)

Menselijke waarden & normen zijn u zeker onbekend ofzo ?
Je mag je verdedigen, maar er is ook nog zoiets van 'met gelijke wapens' en geen 'buitensporig geweld'.
Dat zou toch de basis moeten zijn van elk welopgevoed individu.

TV-verslaafde
2 november 2018, 22:14

D.E.G.O.U.T.A.N.T.

Ik weet het niet. Als iemand je huis binnenvalt en begint te plunderen mag je er op wijzen dat die het moet aftrappen desnoods met geweld.

Dit is weer zo'n wettige zelfverdediging discussie... Europa is van Europeanen dus hebben recht van spreken. Amerika, dat ligt gevoelig.

Bepaalde mensen gaan in deze discussie het nooit leren totdat hun kot in de fik staat en hun gezin is uitgemoord.

"You need me on that wall..." zoals Jack Nicholson het zo mooi zei.

Steben
2 november 2018, 22:21
U begaat een vergissing te denken dat enkel islamhaters denken dat hun kot in de fik staat. Mijn kot staat zeker in de fik. Maar mijn kot heet niet christelijk reactionair Europa, maar liberale rechtstaat. Law and order is niet hetzelfde als Shoot and Bible. Er is geen clash of civilizations, maar een crash of civilizations.

TV-verslaafde
2 november 2018, 22:22
Melania zou ik in alle omstandigheden een goedkope hoer gevonden hebben. Vrouw van Trump of niet. Je ziet zo dat ze uit het plebs afkomstig is en dat haar intelligentie beperkt is.

Ze wilt geen roem en al die bombarie, dat siert haar. Alleen echte hoeren zoals die hamster van Macron steken een paardenlul in hun kut voor wat roem...

Wat een zeikerd ben jij.

Steben
2 november 2018, 22:24
Is Macron niet zelf de hoer?

TV-verslaafde
2 november 2018, 22:25
U begaat een vergissing te denken dat enkel islamhaters denken dat hun kot in de fik staat. Mijn kot staat zeker in de fik. Maar mijn kot heet niet christelijk reactionair Europa, maar liberale rechtstaat. Law and order is niet hetzelfde als Shoot and Bible. Er is geen clash of civilizations, maar een crash of civilizations.

Ah zo. Ja, het is beter dat we volgens het boekje werken en niet met een stel heethoofden die berserk gaan over onzin.

TV-verslaafde
2 november 2018, 22:26
Is Macron niet zelf de hoer?

Van de Rothschilds? Wahaha.

dalibor
2 november 2018, 22:26
Weet je dat volgens de krijgswetten, er niet eens geweld moet gepleegd worden door de invaller.
Het niet wederrechtelijk betreden van het grondgebied is volgens de krijgswet al voldoende om dodelijk geweld te mogen gebruiken.
Weet je dat volgens de krijgswet zelfs het wegvluchten van militairen op een door hen gecontroleerd grondgebied voldoende is om als spion of niet herkenbare vijand te worden beschouwd en hen het recht geeft om dodelijk geweld te gebruiken.
Het gebruiken van een wapen ( zelfs een rotte tomaat naar hen gooien) word enkel als bevestiging van vijandige bedoelingen beschouwd en rechtvaardig het dodelijke geweld.
Het benaderen van een grondgebied in groep met een vreemde vlag in de hand, mag beschouwd worden als een poging tot bezetten en verovering van dat grondgebied en geeft de rechtmatige overheid het recht om zijn grondgebied met alle mogelijke en beschikbare middelen te verdedigen.

Het enige dat Trump doet door de krijgsmacht, niet de politiemachten, toelating te geven voor het niet te rapporteren gebruik van vuurwapens, is de internationale krijgswetten boven de Europese rechten van de mens stellen. Het zelfbehoud van de Amerikaanse burger voorrang geven op de humanitaire houding van westerlingen met een zelfsvernietigingsdrang.
Hij heeft beslist de invasie te stoppen aan de grens van het grondgebied waarover hij een democrtaisch beslist bestuursmandaat heeft en overtreed hiermee geen enkele internationale regel.
En eigenlijk mogen de leden van die invasie nog blij zijn, dat hij enkele toelating geeft voor het gebruik van handvuurwapens, want volgens de internationale regels mag hij zelfs artillerie en luchtgeschut inzetten om zijn grondgebied te beschermen.
Het enige dat hij niet mag, is de afgeschoten munitie op buitenlands grondgebied laten terecht komen.

Klein detail: het gaat niet om militairen.

kojak
2 november 2018, 22:56
Ik weet het niet. Als iemand je huis binnenvalt en begint te plunderen mag je er op wijzen dat die het moet aftrappen desnoods met geweld.

Dit is weer zo'n wettige zelfverdediging discussie... Europa is van Europeanen dus hebben recht van spreken. Amerika, dat ligt gevoelig.

Bepaalde mensen gaan in deze discussie het nooit leren totdat hun kot in de fik staat en hun gezin is uitgemoord.

"You need me on that wall..." zoals Jack Nicholson het zo mooi zei.

Kweet niet.
Goed bewapende militairen tegen ongewapende burgers ?

Ze zouden bvb ook het waterkanon, of traangas kunnen gebruiken.
Trouwens, wat Trump beweert in zelfs onwettig.
Je mag het vuur niet zomaar openen op burgers, zelfs niet in oorlogsgebied.
Het is Trump anders die als de eerste begint te roepen als er ergens het vuur wordt geöpend op burgers in oorlogsgebied.
Bij hen is het zelfs niet eens een oorlogsgebied.
Rubberkogels, tot daar toe, maar met scherp ?

Het zoveelste bewijs van hoe hypocriet die vent wel is.
Ziekelijk is eigenlijk een beter woord.
En de 'domme' Amerikaan, die slikt dat allemaal maar.

Stel dat bij ons, in België, onze premier net dezelfde uitspraak zou doen.
Elke illegale die met steentjes begint te smijten, die gaan we afknallen.
Daar moet ik nu echt geen tekeningske bij maken hé.

zonbron
3 november 2018, 00:20
Kweet niet.
Goed bewapende militairen tegen ongewapende burgers ?

...

Daar moet ik nu echt geen tekeningske bij maken hé.

@kojak, deel AUB Uw tekeningske met ons! Lang niet iedereen heeft het begrepen.

Tavek
3 november 2018, 00:27

Er zijn internationale verdragen die deze mensen beschermen....

Tavek
3 november 2018, 00:28
Ge voelt duidelijk aan dat de haat diep vloeit binnen bepaalde kringen.

"Bruinen op 1500 km van onze zuidgrens ? Stuur het leger !!!"

Oh wat ga ik er van genieten als een democraat het voorzitterschap van het huis krijgt. Trump krijgt 2 jaar pure hel.

fcal
3 november 2018, 00:36
Oh wat ga ik er van genieten als een democraat het voorzitterschap van het huis krijgt. Trump krijgt 2 jaar pure hel.Een invasie is een invasie en kan volgens de Grondwet (in de VS en ook bij ons) op een aantal manieren tegengegaan worden. Daarbij wordt krijgsgeweld niet uitgesloten. Ongenode gasten worden gewoon geweerd. Er bestaan genoeg kanalen om op officiële wijze als immigrant erkend te worden. Sommigen hebben daar een paar jaar voor over. De karavaan, die nu door Mexico trekt, zal dat tot eigen scha en schande kunnen vaststellen.

Tavek
3 november 2018, 00:39
Een invasie is een invasie en kan volgens de Grondwet (in de VS en ook bij ons) op een aantal manieren tegengegaan worden. Daarbij wordt krijgsgeweld niet uitgesloten. Ongenode gasten worden gewoon geweerd. Er bestaan genoeg kanalen om op officiële wijze als immigrant erkend te worden. Sommigen hebben daar een paar jaar voor over. De karavaan, die nu door Mexico trekt, zal dat tot eigen scha en schande kunnen vaststellen.

Een invasie van gelukszoekers met hun kinderen en vrouwen.

En daar wil je op gaan schieten. Tegenhouden aan de grens, tot daar aan toe. Maar schieten ?

Jullie zijn jullie verstand kompleet verloren. Ik schaam mij om landgenoot te zijn van jullie.

Tavek
3 november 2018, 00:41
NEW: Pentagon rejected DHS request for troops to perform emergency law enforcement functions on the border, including "crowd and traffic control," reports CNN's Ryan Browne.

Zoals ik zei: het leger weigert dit gewoon.

kojak
3 november 2018, 01:07
Zoals ik zei: het leger weigert dit gewoon.

Net gehoord op de radio.
Voor de zoveelste keer moet hij weer zijn woordjes inslikken.
Dat alleen al, stemt weer serieus tot nadenken dat zo'n mens de functie van president wel kan uitvoeren.
Zelfs het leger staat niet meer (100%) achter hem.
Was met Noord-Korea trouwens idem toen hij begon te dreigen met zijn nukes.
Arm Amerika....

kojak
3 november 2018, 01:08

En daar wil je op gaan schieten. Tegenhouden aan de grens, tot daar aan toe. Maar schieten ?

Jullie zijn jullie verstand kompleet verloren. Ik schaam mij om landgenoot te zijn van jullie.

2 !

kojak
3 november 2018, 01:10
@kojak, deel AUB Uw tekeningske met ons! Lang niet iedereen heeft het begrepen.

tja, dan zit er niets anders op om terug naar 't school te gaan hé.
Dat is nu écht mijn werk niet.

Of anders hier (https://www.geestelijkgezondvlaanderen.be/centrum-geestelijke-gezondheidszorg-cgg) eens proberen. ;)

Tavek
3 november 2018, 01:41
Net gehoord op de radio.
Voor de zoveelste keer moet hij weer zijn woordjes inslikken.
Dat alleen al, stemt weer serieus tot nadenken dat zo'n mens de functie van president wel kan uitvoeren.
Zelfs het leger staat niet meer (100%) achter hem.
Was met Noord-Korea trouwens idem toen hij begon te dreigen met zijn nukes.
Arm Amerika....

Keizer zonder kleren.

De uitvoerende macht, waar hij aan het hoofd van zou staan, lacht hem gewoon uit en negeert zijn bevelen. Aan de lopende band.

De meest machteloze president ooit.

zonbron
3 november 2018, 02:21

Oh wat ga ik er van genieten als een democraat het voorzitterschap van het huis krijgt. Trump krijgt 2 jaar pure hel.

Look who's talking.

Hopelijk handelt de VS dit vlotter af dan Mutti. :lol:

zonbron
3 november 2018, 02:23
tja, dan zit er niets anders op om terug naar 't school te gaan hé.
Dat is nu écht mijn werk niet.

Of anders hier (https://www.geestelijkgezondvlaanderen.be/centrum-geestelijke-gezondheidszorg-cgg) eens proberen. ;)

Ik wil enkel Uw leerrijke tekeningeskes proberen. Zijn die zoals die van HarryJesus?

zonbron
3 november 2018, 02:26
Trump zet door, rally na rally, net voor de midterm 2018

https://www.infowars.com/wp-content/uploads/2018/07/trumpfist.jpg

Met groot succes! Check facts.

zonbron
3 november 2018, 02:30
d.p.g. gespot in America:

https://www.infowars.com/wp-content/uploads/2018/11/11-1-18-beto-rally.jpg

zonbron
3 november 2018, 02:35
Het Pentagon moet dringend zijn tuig op none duty zetten. Let it be done. Exciting times. Laat de interne strijd maar voluit losbarsten...

https://edition.cnn.com/2018/11/02/politics/white-house-pentagon-troops-border/index.html

zonbron
3 november 2018, 02:37
Voor wie het niet beseft. Obama heeft de Martial Law in de praktijk reeds lang ingevoerd, Trump kan gemakkelijk op die wagon springen.

fcal
3 november 2018, 02:51
Tja, waarom bestaan er eigenlijk staatsgrenzen? Als deze niet meer beschermd mogen worden, bestaat die staat dan nog? Er is een duidelijk verschil tussen hen, die zich schikken naar de internationale regels in deze en hen, die zo maar de grens wensen over te trekken zonder zich van iets aan te trekken. Of daar kinderen of vrouwen toebehoren speelt geen rol. In het VN handvest is vastgelegd dat iedere staat zich tegen zo'n inval mag weren met wat daarvoor nodig is. En, ja de molotov-cocktails gooiende invallers en hun meelopers zullen het bekopen. Dura lex sed lex!

zonbron
3 november 2018, 04:54
Tja, waarom bestaan er eigenlijk staatsgrenzen? Als deze niet meer beschermd mogen worden, bestaat die staat dan nog? Er is een duidelijk verschil tussen hen, die zich schikken naar de internationale regels in deze en hen, die zo maar de grens wensen over te trekken zonder zich van iets aan te trekken. Of daar kinderen of vrouwen toebehoren speelt geen rol. In het VN handvest is vastgelegd dat iedere staat zich tegen zo'n inval mag weren met wat daarvoor nodig is. En, ja de molotov-cocktails gooiende invallers en hun meelopers zullen het bekopen. Dura lex sed lex!

De logica zelve dus. 2!

Elio di Supo
3 november 2018, 05:47

:lol: Uw fantasiewereld begint echt wel interessant te worden.

Elio di Supo
3 november 2018, 05:53
d.p.g. gespot in America:

https://www.infowars.com/wp-content/uploads/2018/11/11-1-18-beto-rally.jpg

Die wilde blik in de ogen ... het zou best kunnen.

Bach
3 november 2018, 07:53
Blijkbaar slaat deze foto tweet van Trump ook aan bij zijn volgers. Even Iran bedreigen. Internationaal akkoordje breken.

https://thediplomat.com/wp-content/uploads/2018/11/thediplomat-dram6t_wsaaqzid-386x528.jpg

Jantje
3 november 2018, 07:58

Dat is een fout die vele maken.
Iedereen denkt dat gewapende diensten enkel hun vuurwapens mogen gebruiken tegen gelijk gewapende.
Niets is minder waar.

Zelfs in ons land krijgen de gewapende diensten regelmatig toelating om hun vuurwapens te gebruiken.
Bij betogingen waarbij geweld word verwacht, krijgen deze diensten zelfs een matrak, rubberkogels, traangasgranaten en een waterkanon.
Op het eerste zich ongevaarlijke hulpmiddelen en toch zijn er al gewonden en doden gevallenbij het gebruik van die onschuldige wapens.

Maar dat Trump nu bij de aankomst van deze karavaan plots toelating geeft om vuurwapens te gebruiken als ze met stenen durven gooien.
Komt dat misschien om deze vluchtelingen al mensen hebben verwond met stenen?
Komt dat misschien omdat ze reeds met stenen naar politie en militairen hebben gesmeten in één van de landen waar ze zijn doorgetrokken?
Want de toelating om vuurwapens te gebruiken bij het werpen met stenen is beperkt tot deze grote groepen vluchtelingen.

Bobke
3 november 2018, 08:15
Het gaat hem over hoe je je verdedigt als er met stenen naar je gegooid wordt.
Elk intelligent wezen had dat hier al lang door.

Als jij graag op mensen schiet die maar met 'een steentje smijten',dan zegt dat meer dan genoeg uit welke hoek jij komt. ;)

Menselijke waarden & normen zijn u zeker onbekend ofzo ?
Je mag je verdedigen, maar er is ook nog zoiets van 'met gelijke wapens' en geen 'buitensporig geweld'.
Dat zou toch de basis moeten zijn van elk welopgevoed individu.
Elk intelligent wezen gooit niet met stenen naar zwaar bewapende soldaten.

JBM
3 november 2018, 08:27
Doe toch niet onnozel. Trump geeft die troepen gewoon een vrijgeleide om op ongewapende mannen, vrouwen en kinderen te schieten. Meer is dat niet.

Jantje
3 november 2018, 09:36
Doe toch niet onnozel. Trump geeft die troepen gewoon een vrijgeleide om op ongewapende mannen, vrouwen en kinderen te schieten. Meer is dat niet.

Ongewapen zou ik hen zeker niet noemen.
Zelfs op de foto's hebben ze stokken en waarschijnlijk steken er in hun bagage ook wel messen
En het is gewoon een wet van de natuur dat hij met de beste wapens, taktiek en middelen wint.
Leeuwen en tijgers gaan ook niet eerst tanden en kauwen uitreiken aan hun prooi voor ze die aanvallen.
Olifanten en buffels gebruiken alles wat ze hebben om hun gebied en kudde te beschermen tegen zwakkere concurrenten.
Neushoorns en nijlpaarden doden veel meer zwakkere dieren, gewoon omdat ze het kunnen en zij geen andere dieren in hun gebied willen dan roofdieren die ze doden om te overleven.
Trump past gewoon de wet van de sterkste en best uitgeruste toe om zijn gebied en zijn kudde te verdedigen en te beschermen.

Universalia
3 november 2018, 11:49
De vraag die rijst is dan: stel dat die allemaal op voorhand door iemand ingelicht zijn om best niet met stenen te gooien naar de militairen, laat men ze dan gewoon door? 8O

parcifal
3 november 2018, 11:51
Blijkbaar slaat deze foto tweet van Trump ook aan bij zijn volgers. Even Iran bedreigen. Internationaal akkoordje breken.

Hij zou beter sancties tegen Saudi Arabie inleggen, maar daar heeft hij blijkbaar de ballen niet voor. :roll:

Universalia
3 november 2018, 12:03
Hij zou beter sancties tegen Saudi Arabie inleggen, maar daar heeft hij blijkbaar de ballen niet voor. :roll:

Ik denk eerder dat het met centjes te maken heeft dat hij SA geen sancties oplegt.

Steben
3 november 2018, 12:16

Welke politici heeft vandaag nog de ballen om in te gaan tegen het publiek en het facebook volk?

zonbron
3 november 2018, 15:08

https://thediplomat.com/wp-content/uploads/2018/11/thediplomat-dram6t_wsaaqzid-386x528.jpg

Zeer fout natuurlijk, net zoals volgende 'voorspelde' boel:

Iraanse en Saudische geheime diensten activeren ‘vuile oorlog’ in Europa
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/iraanse-en-saudische-geheime-diensten-activeren-vuile-oorlog-in-europa~af95a8a9/

Iran elimineert opposanten in West-Europa, Saudi-Arabië stuurt geheim agenten naar Istanbul voor een liquidatie. Het opruimen van tegenstanders is niet langer een klusje van supermachten, ook regionale grootheden activeren de zogenoemde ‘vuile oorlog’.

...

Een Iraniër met de Noorse nationaliteit zou een Iraanse dissident hebben willen vermoorden. De verdachte werd later in Zweden gearresteerd en uitgeleverd aan Denemarken.

Hij ontkent alles, maar in Denemarken is weinig twijfel over zijn opdrachtgever. ,,Het is Iraanse staat die hierachter zit. Uiteraard kunnen en zullen we dat niet accepteren”, aldus Anders Samuelsen, de Deense minister van Buitenlandse Zaken. Naar verluidt waren de Denen getipt door de Mossad, de Israëlische geheime dienst. Samuelsens Amerikaanse collega, Mike Pompeo, feliciteerde de Denen opzichtig met ‘de arrestatie van een Iraanse staatsmoordenaar’.

Samen met andere EU-lidstaten bekijkt Denemarken volgende week in Brussel of er sancties tegen Iran moeten komen. Vanuit Iran klinkt dat het allemaal een vuig complot is om juist nu de Iraanse relaties met Europa te ondermijnen, op een moment dat de Amerikaanse president Donald Trump nieuwe sancties afkondigt vanwege Iraans vermeende nucleaire dreiging.

...

Het komt 'eindelijk' op gang, gelukkig kunnen we nog op de nuttige tips van de Mossaat rekenen.

Steben
3 november 2018, 15:31

En net zoals de NVA hier vooral ZEGT illegalen in massas buiten te sjotten vraag ik mij zelfs niet eens meer af of Trump de bedoeling heeft om te laten knallen, eerder dan gewoon stemmen te lokken voor de midterms.
Eigenlijk jammer voor de vuistpolitiekmensen hier: Donald is gewoon salondans aan het houden.

Bach
3 november 2018, 15:51
Het komt 'eindelijk' op gang, gelukkig kunnen we nog op de nuttige tips van de Mossaat rekenen.Als je de vraag stelt wie er wint met die 'vuile oorlog' kom je juist bij deze speler uit. Europa laat zich manipuleren om mee te doen aan een oorlog tegen Iran. Het is triest wat een lamzakken de Europese politiek uitmaken.

zonbron
3 november 2018, 16:15
Als je de vraag stelt wie er wint met die 'vuile oorlog' kom je juist bij deze speler uit. Europa laat zich manipuleren om mee te doen aan een oorlog tegen Iran. Het is triest wat een lamzakken de Europese politiek uitmaken.

https://img.rt.com/files/2018.11/article/5bdcb9eadda4c8fb5b8b4611.jpg
EU 404 (https://www.rt.com/news/443006-europe-iran-us-sanctions/)

European countries have vowed to maintain “effective financial channels” and to keep trading with Tehran after the US announced that the EU is not among those spared from its sweeping sanctions against Iran.

European countries suddenly discovered that they were not on the list of the ‘lucky ones’ that their ally, the US, decided to exempt from the new wave of all-encompassing sanctions it plans to unleash on Iran. The sanctions, targeting Iran’s shipping, finance and energy sectors, which come into force on November 5, are also designed to punish those countries that dared to do business with the Islamic Republic in defiance of the US pressure.

Only eight nations were graciously granted exemptions by the US, according to Secretary of State Mike Pompeo. However, Pompeo made it clear that the EU as a single entity is not on the list, sparking an angry reaction from the US’ western allies. Washington also specifically mentioned that it plans to target the special mechanism the EU has been creating to circumvent the restrictions, prompting its allies to fight back.

kojak
3 november 2018, 16:45
Zelfs op de foto's hebben ze stokken en waarschijnlijk steken er in hun bagage ook wel messen
En het is gewoon een wet van de natuur dat hij met de beste wapens, taktiek en middelen wint.
Leeuwen en tijgers gaan ook niet eerst tanden en kauwen uitreiken aan hun prooi voor ze die aanvallen.
Olifanten en buffels gebruiken alles wat ze hebben om hun gebied en kudde te beschermen tegen zwakkere concurrenten.
Neushoorns en nijlpaarden doden veel meer zwakkere dieren, gewoon omdat ze het kunnen en zij geen andere dieren in hun gebied willen dan roofdieren die ze doden om te overleven.
Trump past gewoon de wet van de sterkste en best uitgeruste toe om zijn gebied en zijn kudde te verdedigen en te beschermen.

Wat is het verschil tussen een mens en een beest ?

Als ik jou posting lees is Trump dus geen mens. Iets waar ik eigenlijk best kan inkomen. ;)

Universalia
3 november 2018, 19:56
Zeer fout natuurlijk, net zoals volgende 'voorspelde' boel:

Iraanse en Saudische geheime diensten activeren ‘vuile oorlog’ in Europa
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/iraanse-en-saudische-geheime-diensten-activeren-vuile-oorlog-in-europa~af95a8a9/

Iran elimineert opposanten in West-Europa, Saudi-Arabië stuurt geheim agenten naar Istanbul voor een liquidatie. Het opruimen van tegenstanders is niet langer een klusje van supermachten, ook regionale grootheden activeren de zogenoemde ‘vuile oorlog’.

...

Een Iraniër met de Noorse nationaliteit zou een Iraanse dissident hebben willen vermoorden. De verdachte werd later in Zweden gearresteerd en uitgeleverd aan Denemarken.

Hij ontkent alles, maar in Denemarken is weinig twijfel over zijn opdrachtgever. ,,Het is Iraanse staat die hierachter zit. Uiteraard kunnen en zullen we dat niet accepteren”, aldus Anders Samuelsen, de Deense minister van Buitenlandse Zaken. Naar verluidt waren de Denen getipt door de Mossad, de Israëlische geheime dienst. Samuelsens Amerikaanse collega, Mike Pompeo, feliciteerde de Denen opzichtig met ‘de arrestatie van een Iraanse staatsmoordenaar’.

Samen met andere EU-lidstaten bekijkt Denemarken volgende week in Brussel of er sancties tegen Iran moeten komen. Vanuit Iran klinkt dat het allemaal een vuig complot is om juist nu de Iraanse relaties met Europa te ondermijnen, op een moment dat de Amerikaanse president Donald Trump nieuwe sancties afkondigt vanwege Iraans vermeende nucleaire dreiging.

...

Het komt 'eindelijk' op gang, gelukkig kunnen we nog op de nuttige tips van de Mossaat rekenen.

Enkele reacties op ...
(https://forum.politics.be/showthread.php?t=245843)

Dadeemelee
3 november 2018, 20:50

Het is triestig. Een POTUS die oproept om ongewapende burgers af te knallen.

En het ergste is dat er (heel veel) USA (en andere) idioten zijn die dat toejuichen.

Gipsy
3 november 2018, 21:56
Het is triestig. Een POTUS die oproept om ongewapende burgers af te knallen.

En het ergste is dat er (heel veel) USA (en andere) idioten zijn die dat toejuichen.

Als ik naar Amerika wil gaan, niettegenstaande ik een Amerikaanse social security card heb, moet ik een ESTA aanvragen. Ik zie niet in waarom dit crapuul zoals in een duivenkot zou kunnen binnenwandelen.

Dadeemelee
3 november 2018, 21:57
Als ik naar Amerika wil gaan, niettegenstaande ik een Amerikaanse social security card heb, moet ik een ESTA aanvragen. Ik zie niet in waarom dit crapuul zoals in een duivenkot zou kunnen binnenwandelen.

Ok, maar ga je ze afknallen?

Gipsy
3 november 2018, 22:03

Ik betaal belastingen om anderen het vuil werk te laten doen. Net zoals ik belastingen betaal in Belgie om oa mijn huisvuil op te halen.

Bobke
3 november 2018, 22:04
Alleen als ik mij bedreigd voel.

Dadeemelee
3 november 2018, 22:12
Ik betaal belastingen om anderen het vuil werk te laten doen. Net zoals ik belastingen betaal in Belgie om oa mijn huisvuil op te halen.

Alleen als ik mij bedreigd voel.

Goed dan leg ik je een dilemma voor:

Een groep kinderen gooit stenen naar je. Je weet dat je sterker ben. Wat doe je:

- je slaat ze verrot of dood
- je verwittigt de politie en laat alles volgens de wet verlopen.

Bobke
3 november 2018, 22:16
Goed dan leg ik je een dilemma voor:

Een groep kinderen gooit stenen naar mij. Ik weet dat ik sterker ben. Wat doe je:

- je slaat ze verrot of dood
- je verwittigt de politie en laat alles volgens de wet verlopen.
De vraag is wat de politie of het leger doet.

Universalia
4 november 2018, 10:21
De vraag is wat de politie of het leger doet.

Als het even kan, gooi je die steen dan onmiddellijk terug, in de zin van 'vijand' met zijn eigen wapens verslagen? :-o

Bobke
4 november 2018, 10:32
Als het even kan, gooi je die steen dan onmiddellijk terug, in de zin van 'vijand' met zijn eigen wapens verslagen? :-o
En met de kracht van dat kind.

Jantje
4 november 2018, 11:21
Wat is het verschil tussen een mens en een beest ?

Als ik jou posting lees is Trump dus geen mens. Iets waar ik eigenlijk best kan inkomen. ;)

Je vraag is wetenschappelijk te beantwoorden, de mens is een diersoort en gedraagt zich daar ook naar als het op overleven aankomt.
Het huidige gedrag van de westerling van medelevensheid, verdraagzaamheid, hulpvaardigheid en delen is tegennatuurlijk voor de mens.
Daarom ook dat er wetten en zware straffen nodig zijn om deze te kunnen afdwingen.

Ook voor de mens is het nog altijd, " Eten of gegeten worden."

Vind het altijd zo lachwekken als mensen denken dat zij daar boven staan.
Maar eens het om een job te bekomen en/of te behouden gaat, zijn diezelfde mensen de grootste en ergste roofdieren die er bestaan.
Dan zijn ze zelfs niet verlegen om hun eigen ouders, broers of zussen en mes in de rug te planten.

Jantje
4 november 2018, 11:23

't ja, nogal moeilijk als je die steen tegen je hoofd heb gekregen en zelf bewusteloos en gewond op de grond ligt.

atmosphere
4 november 2018, 13:04
Een steen is een wapen waarmee je iemand kan doden.
Daar het gaat over mensen die het grondgebied betreden zonder zich aan te melden en zonder toelating, is dit volgens de internationale krijgswet een vijandige invasie en een gewapende aanval op de krijgsmacht van dat land.
Volgens de internationale regels van de VN mag de VS zich verdedigen en de gewapende aanval beantwoorden met dodelijk wapengeweld.
Klinkt grof, maar dat zijn gewoon de feiten.
Trump past dus gewoon de VN-regels toe.

Nonsense ,zo kan je alles wel een wapen noemen waarmee je kunt gooien.
Het is niet hetzelfde als een militaire aanval onder het internationaal recht.

atmosphere
4 november 2018, 13:09
Je vraag is wetenschappelijk te beantwoorden, de mens is een diersoort en gedraagt zich daar ook naar als het op overleven aankomt.
Het huidige gedrag van de westerling van medelevensheid, verdraagzaamheid, hulpvaardigheid en delen is tegennatuurlijk voor de mens.
Daarom ook dat er wetten en zware straffen nodig zijn om deze te kunnen afdwingen.

En waar haalt u vandaan dat zwaarder straffen ook werkelijk helpt?
Gaat u maar lekker oorlogen voeren , heb ik geen zin in.

atmosphere
4 november 2018, 13:13
Dat is een fout die vele maken.
Iedereen denkt dat gewapende diensten enkel hun vuurwapens mogen gebruiken tegen gelijk gewapende.
Niets is minder waar.

Zelfs in ons land krijgen de gewapende diensten regelmatig toelating om hun vuurwapens te gebruiken.
Bij betogingen waarbij geweld word verwacht, krijgen deze diensten zelfs een matrak, rubberkogels, traangasgranaten en een waterkanon.
Op het eerste zich ongevaarlijke hulpmiddelen en toch zijn er al gewonden en doden gevallenbij het gebruik van die onschuldige wapens.

Maar dat Trump nu bij de aankomst van deze karavaan plots toelating geeft om vuurwapens te gebruiken als ze met stenen durven gooien.
Komt dat misschien om deze vluchtelingen al mensen hebben verwond met stenen?
Komt dat misschien omdat ze reeds met stenen naar politie en militairen hebben gesmeten in één van de landen waar ze zijn doorgetrokken?
Want de toelating om vuurwapens te gebruiken bij het werpen met stenen is beperkt tot deze grote groepen vluchtelingen.

En die politie heeft geen andere methodes dan te schieten ?? onzin natuurlijk.
Dat mag pas wanneer alle andere middelen uitgesloten zijn en er een imminent threat is.

atmosphere
4 november 2018, 13:26

Gewoon terug naar de middeleeuwen dus !!

Mensen zijn in staat gesteld zich te ontwikkelen , dieren niet.

In dit hele topic schuilt een enorme paranoïde hypocrisie.

Steben
4 november 2018, 13:42
Gewoon terug naar de middeleeuwen dus !!

Wat een negatief beeld op de Middeleeuwen. Relatief gezien was er minder extreme verschillen tussen arm en rijk toen bv.

Steben
4 november 2018, 13:43
paranoïde hypocrisie.

Mooi. Je kan ook zeggen reactionisme.

Steben
4 november 2018, 13:44

De mens is een diersoort die zich net onderscheid door al die zaken die jij mensonwaardig vind. En zonder die zaken overleeft de mens juist niet.
Zet mensen zonder delen en hulpvaardigheid in een pre-menselijke wereld en het duurt geen week en ze zijn dood. Laat ze samenwerken en delen en voor je het weet zijn ze heer en meester over de planeet.
Verschil, karakter, talent, eigendom, leider of volger zijn andere discussies en staan de vorige vaststelling niet in de weg.

Jantje
4 november 2018, 14:51
De mens is een diersoort die zich net onderscheid door al die zaken die jij mensonwaardig vind. En zonder die zaken overleeft de mens juist niet.
Zet mensen zonder delen en hulpvaardigheid in een pre-menselijke wereld en het duurt geen week en ze zijn dood. Laat ze samenwerken en delen en voor je het weet zijn ze heer en meester over de planeet.
Verschil, karakter, talent, eigendom, leider of volger zijn andere discussies en staan de vorige vaststelling niet in de weg.

Wat ik mensonwaardig vindt, is daarom voor andere niet mensonwaardig.
Wat vandaag mens onwaardig word gevonden, was het daarom nog niet 30 jaar geleden en is dat misschien ook niet meer binnen 30 jaar.
Normen en waarden veranderen namelijk voordurend en zijn geen constante.
Ze zijn zelfs niet enkel afhankelijk van de tijd, maar ook van de plaats, omstandigheden en samenleving.
Want hoewel in het oude Egypte het heel normaal was dat broer en zus huwden en kinderen kregen, is het vandaag voor vele een horrorgedacht dat nicht en neef een relatie hebben, hoewel ze wel wettelijk kunnen huwen.

En je volledige stelling rond overleven van de mens valt juist door het feit dat de mens een kuddedier is.
Trouwens zet een jongen en meisje van +12 jaar samen op een onbewoond maar vreugdbaar eiland met behoorlijke fauna en flora, maar zonder natuurlijke vijanden, en na enkele jaren hebben zij een heel gezin opgebouwd, na enkele generaties zelfs een hele stam.
En ja, zet een moderne stadsmens alleen op zo'n eiland en die komt om van de honger terwijl hij op een berg voedsel ligt.

De westerling heeft juist zijn kennis, rijkdom en levensstandaard opgebouwd, door geen rekening te houden met de huidige westerse menswaardigheidsnormen.
De Europeaan heeft heel de wereld onderworpen, juist door zaken te doen die vandaag als mensonwaardig worden beschouwd.
Of soms even vergeten dat de Europeaan bijna heel de autochtone bevolking van het Amerikaanse continent heeft uitgemoord om er zelf te kunnen overleven.
Of soms vergeten dat de Europeaan de Afrikaanse en Aziatische bevolking in hun koloniegebieden als minderwaardige beschouwden en de zich zonder schroom de plaatselijke rijkdommen toeëigende en daarmee de Europese rijkdom en levensstandaard heeft opgebouwd.

En dit alles heeft in het verleden kunnen plaatsvinden, juist omdat de Europeaan technisch sterker stond dan de rest van de wereld.
En laat ons eerlijk zijn.
IS heeft geen grondgebieden kunnen veroveren door onze normen te respecteren, maar juist omdat zij totaal andere normen en waarden gebruiken.
De Taliban heeft geen macht verkregen door onze normen en waarden te volgen, maar juist omdat ze totaal andere normen en waarden gebruiken.

Als de Europeaan wil overleven, wel dan zal hij terug eerst de regels van zelfbehoud moeten respecteren en anders is de Europeaan gedoemd te verdwijnen.

kojak
4 november 2018, 16:36
Het huidige gedrag van de westerling van medelevensheid, verdraagzaamheid, hulpvaardigheid en delen is tegennatuurlijk voor de mens.....

Tegennatuurlijk ?
Wel, laat die tegennatuurlijkheid nu juist hét verschil zijn tusen een beest en een mens.

...De westerling heeft juist zijn kennis, rijkdom en levensstandaard opgebouwd, door geen rekening te houden met de huidige westerse menswaardigheidsnormen.
De Europeaan heeft heel de wereld onderworpen, juist door zaken te doen die vandaag als mensonwaardig worden beschouwd...

Je bent er precies nog fier op ook ?
Empathie. Ken je dat woordje of hoort dat soms ook tot het dierenrijk ?

Zal ik op straat je geld eens afnemen, je huis ook in beslag nemen.
Ik ben benieuwd wat je dan nog te zeggen zal hebben.
Pech gehad, want hij was sterker dan ik ?

kojak
4 november 2018, 16:40

Er blijft ook nog zoiets wat ons anders maakt dan de dieren.
Wij kunnen denken en praten. ;)

fcal
4 november 2018, 16:55
... Of soms even vergeten dat de Europeaan bijna heel de autochtone bevolking van het Amerikaanse continent heeft uitgemoord om er zelf te kunnen overleven.
Of soms vergeten dat de Europeaan de Afrikaanse en Aziatische bevolking in hun koloniegebieden als minderwaardige beschouwden en de zich zonder schroom de plaatselijke rijkdommen toeëigende en daarmee de Europese rijkdom en levensstandaard heeft opgebouwd. ...

De Europeaan heeft geen genocide gepleegd in Amerika. Dat hebben zijn virussen, bacillen en microben gedaan. Iedere keer dat men een onbekende stam ontdekt in het Amazonegebied, sterft circa 35 % van die stam binnen het jaar aan ziekten waartegen zij geen immuniteit opgebouwd hebben.

Er bestaat een groot verschil tussen Azië en Afrika.
Met Azië werd sinds millennia handel gevoerd. Eerst uiteraard onrechtstreeks, later (ca 1500) rechtstreeks. Vanaf dan vertrokken er ieder jaar talloze zilverschepen naar de Oost en werden kruiderijen, porselein, katoenen weefsels en vele andere zaken er aangekocht. De Europeanen waren toen te klein in getal om daar de zogenaamde 'koloniale rijken' op te richten. Ze hadden er wel factorijen of handelsposten. Dat is pas veranderd tijdens en deels na de agrarische en de industriële revoluties in Europa. De echte koloniale tijd strekte zich uit van 1850 tot 1950.

Afrika was een geheel ander geval. Daar was aanvankelijk niets te halen. De bevolking in vergelijking met Azië en zelfs met Europa was er minimaal. Alle 'rijkdom' is er door de Europeanen gebracht of ontwikkeld. En dat gebeurde pas vanaf 1880 en was rond 1960 reeds ten einde.

Europa is niet 'rijk' geworden door het uitbuiten van de zogenaamde kolonies maar door haar eigen agrarische en industriële revoluties.

Jantje
4 november 2018, 17:26
De Europeaan heeft geen genocide gepleegd in Amerika. Dat hebben zijn virussen, bacillen en microben gedaan. Iedere keer dat men een onbekende stam ontdekt in het Amazonegebied, sterft circa 35 % van die stam binnen het jaar aan ziekten waartegen zij geen immuniteit opgebouwd hebben.

Er bestaat een groot verschil tussen Azië en Afrika.
Met Azië werd sinds millennia handel gevoerd. Eerst uiteraard onrechtstreeks, later (ca 1500) rechtstreeks. Vanaf dan vertrokken er ieder jaar talloze zilverschepen naar de Oost en werden kruiderijen, porselein, katoenen weefsels en vele andere zaken er aangekocht. De Europeanen waren toen te klein in getal om daar de zogenaamde 'koloniale rijken' op te richten. Ze hadden er wel factorijen of handelsposten. Dat is pas veranderd tijdens en deels na de agrarische en de industriële revoluties in Europa. De echte koloniale tijd strekte zich uit van 1850 tot 1950.

Afrika was een geheel ander geval. Daar was aanvankelijk niets te halen. De bevolking in vergelijking met Azië en zelfs met Europa was er minimaal. Alle 'rijkdom' is er door de Europeanen gebracht of ontwikkeld. En dat gebeurde pas vanaf 1880 en was rond 1960 reeds ten einde.

Europa is niet 'rijk' geworden door het uitbuiten van de zogenaamde kolonies maar door haar eigen agrarische en industriële revoluties.

Europa heeft zijn rijkdom slechts voor een deel te danken aan de industriele revoluties.
Veel van die technische vooruitgangen zijn trouwens te danken aan de pogingen om andere te onderdrukken en als concurrent weg te werken.
En het klopt dat er door de plaatselijke bevolking in Afrika geen gebruik werd gemaakt van de plaatselijke grondstoffen die voor Europa belangrijk waren.
En de handel tussen Europa en Azië betrof vooral het verre Oosten, de Arabische wereld had immers niet veel te bieden aan grondstoffen of goederen.
Het is pas na het ontdekken van aardolie en de technische toepassingen dat Midden-Oosten economisch belangrijk werd voor Europa.

En het waren inderdaad Europese ziektes die de Amerikaanse autochtone bevolking de eerste klappen gaven.
Ziektes die vaak met opzet werden versprijd door de Europeaan, waarna de Europeaan het veel gemakkelijker had om die verzwakte bevolkingsgroepen te onderdrukken

Steben
4 november 2018, 17:43
Wat ik mensonwaardig vindt, is daarom voor andere niet mensonwaardig.
Wat vandaag mens onwaardig word gevonden, was het daarom nog niet 30 jaar geleden en is dat misschien ook niet meer binnen 30 jaar.

Ze zijn zelfs niet enkel afhankelijk van de tijd, maar ook van de plaats, omstandigheden en samenleving.
Want hoewel in het oude Egypte het heel normaal was dat broer en zus huwden en kinderen kregen, is het vandaag voor vele een horrorgedacht dat nicht en neef een relatie hebben, hoewel ze wel wettelijk kunnen huwen.

klopt, zoveel mogelijk DNA mengen leidt tot betere specimens.
Doen Jantje!

En je volledige stelling rond overleven van de mens valt juist door het feit dat de mens een kuddedier is.
Trouwens zet een jongen en meisje van +12 jaar samen op een onbewoond maar vreugdbaar eiland met behoorlijke fauna en flora, maar zonder natuurlijke vijanden, en na enkele jaren hebben zij een heel gezin opgebouwd, na enkele generaties zelfs een hele stam.
En ja, zet een moderne stadsmens alleen op zo'n eiland en die komt om van de honger terwijl hij op een berg voedsel ligt.

Waarom zet je dat in het vet erbij denk je?
Is dat niet een beetje in de theoretische wereld zwammen, Jantje?
De good old wilde natuur ... zonder vijanden. halo?

De westerling heeft juist zijn kennis, rijkdom en levensstandaard opgebouwd, door geen rekening te houden met de huidige westerse menswaardigheidsnormen.

Ik verwijs naar je eerste zinnen:

Normen en waarden veranderen namelijk voortdurend en zijn geen constante.

En dit alles heeft in het verleden kunnen plaatsvinden, juist omdat de Europeaan technisch sterker stond dan de rest van de wereld.
En laat ons eerlijk zijn.
IS heeft geen grondgebieden kunnen veroveren door onze normen te respecteren, maar juist omdat zij totaal andere normen en waarden gebruiken.
De Taliban heeft geen macht verkregen door onze normen en waarden te volgen, maar juist omdat ze totaal andere normen en waarden gebruiken.

En U bent jaloers? Ik heb al gemerkt dat je de methodes wil herinvoeren hier? En toch anti-islam?

Als de Europeaan wil overleven, wel dan zal hij terug eerst de regels van zelfbehoud moeten respecteren

"de Europeaan" :roll: Is die religieus, atheïst? Orthodox of katholiek?
Zelfbehoud als in Joegoslavië of Noord-Ierland?
De enige Europa vs de rest thematiek die ik herken is die van WO2 ... Onder de "Pax" Germana. Er is geen één Europa, amper een Westers en Oosters getint geheel. Alhoewel in het oosten nog meer historische wrevel tussen landen heerst dan hier. Er is al geen "België". Of ontkent u dat?
U spreekt over Europa alsof we in een Tolkien wereld leven.

Hoomer
4 november 2018, 17:46
Er blijft ook nog zoiets wat ons anders maakt dan de dieren.
Wij kunnen denken en praten. ;)

Ik zal u ff uit uw droom helpen, dieren doden meestal om te eten en mensen doden om, tja om wat eigenlijk.

OP welke wijze denk je dat die 10 Belgische para's gestorven zijn in Rwanda in 1994? Dat wil je zelfs niet weten, mensen zijn de grootste beesten juist omdat ze kunnen praten en denken.

Steben
4 november 2018, 17:49
mensen zijn de grootste beesten juist omdat ze kunnen praten en denken.

omdat ze delen en organiseren

Hoomer
4 november 2018, 17:51
omdat ze delen en organiseren

Nee omdat ze moorden voor een idee of uit jaloezie of om bezit of gewoon om een ander te zien lijden.

Steben
4 november 2018, 17:53
Nee omdat ze moorden voor een idee of uit jaloezie of om bezit of gewoon om een ander te zien lijden.

Dat kan niet als enkel dier hoor vergeet het. Een dier heeft geen "idee"

Hoomer
4 november 2018, 17:56
Dat kan niet als enkel dier hoor vergeet het. Een dier heeft geen "idee"

Wat is dat nu voor een antwoord op de stelling dat de mens een vrijwillige moordenaar is terwijl een dier moord om te eten.
Iets illegaal gerookt of zo? ;-)

Steben
4 november 2018, 17:59
Wat is dat nu voor een antwoord op de stelling dat de mens een vrijwillige moordenaar is terwijl een dier moord om te eten.

De mens is het grootste roofdier ter wereld!
Maar enkel omdat de mens anders is dan de andere dieren.

Ik begrijp niet goed wat je nu eigenlijk wil zeggen. Enerzijds beweer je dat de mens weer "waardig" moet zijn en aan de andere kant zeg je dat de mens ten volle is wat de mens is.... :roll:

Hoomer
4 november 2018, 18:04
De mens is het grootste roofdier ter wereld!
Maar enkel omdat de mens anders is dan de andere dieren.

Ik begrijp niet goed wat je nu eigenlijk wil zeggen. Enerzijds beweer je dat de mens weer "waardig" moet zijn en aan de andere kant zeg je dat de mens ten volle is wat de mens is.... :roll:
Ach trek het u niet aan, doe jij maar een goed dutje en morgen met een frisse kop weer op. ;-)

TV-verslaafde
4 november 2018, 18:18

Of omdat het een bevel is. De kogel of je doet wat ik zeg.

Maar ja je hebt er ook die voor de sport moorden, dat is nog altijd minder erg dan te moorden in een waan van egotripperij.

Je houdt wel van al die vernietiging en dood, stiekem. Omdat je dan voelt dat je leeft ofzo...

kojak
4 november 2018, 20:13
Ik zal u ff uit uw droom helpen, dieren doden meestal om te eten en mensen doden om, tja om wat eigenlijk.

OP welke wijze denk je dat die 10 Belgische para's gestorven zijn in Rwanda in 1994? Dat wil je zelfs niet weten, mensen zijn de grootste beesten juist omdat ze kunnen praten en denken.

Ben blij dat je dit toch al inziet.
Mensen zijn soms beestiger dan dieren.
Dieren doden niet voor hun plezier.
Mensen die geen normen of waarden kennen, noem je dus eigenlijk (meestal) gewoon... beesten. ;)

De schoofzak
4 november 2018, 20:30
Trump laat weten dat hij de verkeerde bewoordingen (alweer) gebruikte:
hij bedoelde: als zijn militairen met stenen gooien naar de kandidaat-immigranten, dan mogen die laatsten terug schieten.

Gipsy
4 november 2018, 20:52
hij bedoelde: als zijn militairen met stenen gooien naar de kandidaat-immigranten, dan mogen die laatsten terug schieten.

De Democraten zitten in ieder geval met de poepers voor de Midterms dat ze Obama van onder de mottenbollen moeten halen. Men krijgt een déja vu gevoel als men de communie ziet tussen Trump en zijn kiezers op zijn tournée. Twee jaar terug had ook niemand het zien aankomen maar Trump had dezelfde communie met mensen wiens taal hij spreekt. De gladde Washington salon taal slaat niet meer aan.

Tavek
4 november 2018, 20:58
Nogmaals

Schieten op stenengooiers in oorlogstijd is een war crime.

Schieten op stenengooiers in vredestijd is moord en/of doodslag. Krijgsraad.

Ongeacht er een bevel is of niet van President Trump. Nuremburg heeft uitgewezen dat illegale bevelen nog steeds geen excuus zijn: een militair moet de wet volgen.

Eyjafjallajökull
4 november 2018, 21:03
Nogmaals

Ongeacht er een bevel is of niet van President Trump. Nuremburg heeft uitgewezen dat illegale bevelen nog steeds geen excuus zijn: een militair moet de wet volgen.

Relax, relax...

Soep - eten - opdienen en zo.

Die karavaan zou zich in Zuid-Mexico bevinden. Tegen dat die aan de grens verschijnen is the Donald zijn tweede termijn al achter de rug :-P

kojak
4 november 2018, 21:10

Maar dan moeten die militairen wel hun kogelwerende vest uitdoen hé.
Anders spelen ze vals.

Gipsy
4 november 2018, 21:48
Nogmaals

Ik denk niet dat ge zo een grote muil zoudt hebben als officier of soldaat in het Duitse leger in de jaren 40. Vanuit uw knus salon achter uw toetsenbord fantaseert ge nu natuurlijk 80 jaar later dat ge Hitler tegengesproken had. Ge had in uw broek gescheten voor uzelf, vrouw en kindjes en de bevelen uitgevoerd. We spelen hier niet in een Hollywood film grote held.

Het is nogal evident dat het nu een andere periode is. En dan nog, ik zou u niet aanraden als ge land op JFK om de immigration te negeren en door te stappen.

Tavek
5 november 2018, 00:20
Ik denk niet dat ge zo een grote muil zoudt hebben als officier of soldaat in het Duitse leger in de jaren 40. Vanuit uw knus salon achter uw toetsenbord fantaseert ge nu natuurlijk 80 jaar later dat ge Hitler tegengesproken had. Ge had in uw broek gescheten voor uzelf, vrouw en kindjes en de bevelen uitgevoerd. We spelen hier niet in een Hollywood film grote held.

Het is nogal evident dat het nu een andere periode is. En dan nog, ik zou u niet aanraden als ge land op JFK om de immigration te negeren en door te stappen.

Mocht ik Duitser zijn, dan was ik het land al lang ontvlucht in 1939.

Jantje
5 november 2018, 08:16
klopt, zoveel mogelijk DNA mengen leidt tot betere specimens.
Doen Jantje!

Waarom zet je dat in het vet erbij denk je?
Is dat niet een beetje in de theoretische wereld zwammen, Jantje?
De good old wilde natuur ... zonder vijanden. halo?

Ik verwijs naar je eerste zinnen:

Normen en waarden veranderen namelijk voortdurend en zijn geen constante.

En U bent jaloers? Ik heb al gemerkt dat je de methodes wil herinvoeren hier? En toch anti-islam?

"de Europeaan" :roll: Is die religieus, atheïst? Orthodox of katholiek?
Zelfbehoud als in Joegoslavië of Noord-Ierland?
De enige Europa vs de rest thematiek die ik herken is die van WO2 ... Onder de "Pax" Germana. Er is geen één Europa, amper een Westers en Oosters getint geheel. Alhoewel in het oosten nog meer historische wrevel tussen landen heerst dan hier. Er is al geen "België". Of ontkent u dat?
U spreekt over Europa alsof we in een Tolkien wereld leven.

Ik spreek inderdaad over Europa en niet over staten binnen Europa, want het migranten probleem is een Europees probleem, niet enkel van België of Nederland of Frankrijk of Duitsland.

En opnieuw maak je een groot geschiedkundige fout.
Ook met Napoleon was het Europa tegen de onderdrukker.
Ook in WWI was het Europa tegen de aanvaller.

En als je goed kijkt, zie je dat we inderdaad een dwaas nietig volkje zijn dat enkele overleeft dankzij het inzicht en de moed van enkele, de rest is gewoon kuddevee.

En zo ver is het dus gekomen dankzijhet kuddevee.

Balkanroute: 20.000 bewaffnete Migranten wollen nach Deutschland weiterziehen

https://www.contra-magazin.com/2018/11/balkanroute-20-000-bewaffnete-migranten-wollen-nach-deutschland-weiterziehen/

Mindset
5 november 2018, 09:00
Het feit dat de VS het recht heeft om met scherp te schieten is onvoldoende als argument binnen de ruime discussie.
Ik hoor liever waarom dat een "eindoplossing" zou zijn.

De vergelijking met Gaza - als in : dan wordt het hier gaza! - is net pas volledig zodra men met scherp begint te schieten. De eeuwige oorlog weet u wel.

Een referentie naar de Endloesung. Waarom?

Steben
5 november 2018, 12:36
Een referentie naar de Endloesung. Waarom?

Ik zei eindoplossing.

Mindset
5 november 2018, 13:40
Ik zei eindoplossing.

A-ha.

Mindset
5 november 2018, 13:45

Ze moeten dus eerst wat stenen smijten alvorens ze mogen schieten..?

Aenigma
5 november 2018, 17:06

tja plebs of niet ze heeft tenminste ook geen familieleden als ouders/grootouders(inteelt) zoals veel adelijke families vroeger waar je nu nog dikwijls het effect ervan ziet. die waren/zijn pas achterlijk en lelijk.

hoe je het ook draait of keert die gast heeft alles wat jij niet hebt en jalousie siert niet bepaald

Steben
5 november 2018, 18:17
Ze moeten dus eerst wat stenen smijten alvorens ze mogen schieten..?

In wezen heeft U een punt. Als de "proportionele insteek" niet van tel is, kan je inderdaad beginnen schieten bij het illegaal oversteken van een grens.

Maar maak je geen illusies, het is niet Trumps bedoeling om te schieten, maar om een ballot disaster tegen te gaan.

DucDEnghien
5 november 2018, 19:12
tja plebs of niet ze heeft tenminste ook geen familieleden als ouders/grootouders(inteelt) zoals veel adelijke families vroeger waar je nu nog dikwijls het effect ervan ziet. die waren/zijn pas achterlijk en lelijk.

hoe je het ook draait of keert die gast heeft alles wat jij niet hebt en jalousie siert niet bepaald

Niet wat hij heeft draagt mijn interesse.

Aenigma
6 november 2018, 11:05
Niet wat hij heeft draagt mijn interesse.

heb zo mijn twijfels aangezien hij toch wel aanzienlijk rijker is en je gedachter vrij vaak bij hem zitten.
maar troost je ben vrij zeker dat het omgekeerd ook zo is dat hij niets van jou hoeft.

Hoofdstraat
6 november 2018, 15:40

Dieren moorden ook voor teritoria, bepaalde apen soorten gaan zelfs op oorlogspad om andere apensoorten uit te roeien, ver boven hetgeen ze zouden opeten.

Niet vergeten dat ook wij maar zoogdieren zijn, dolfijnen zouden hetzelfde denkvermogen hebben als mensen.

atmosphere
6 november 2018, 17:24
Wat een negatief beeld op de Middeleeuwen. Relatief gezien was er minder extreme verschillen tussen arm en rijk toen bv.

Daar heb ik zeker een negatief beeld van . levensverwachting was een jaar of 40 toen bijvoorbeeld.

atmosphere
6 november 2018, 17:26
Dieren moorden ook voor teritoria, bepaalde apen soorten gaan zelfs op oorlogspad om andere apensoorten uit te roeien, ver boven hetgeen ze zouden opeten.

Niet vergeten dat ook wij maar zoogdieren zijn, dolfijnen zouden hetzelfde denkvermogen hebben als mensen.

Dat hebben ze duidelijk niet , anders hadden ze onderhand wel iets nuttigs uitgevonden .

atmosphere
6 november 2018, 17:33
Mooi. Je kan ook zeggen reactionisme.

Het hele idee dat die vluchtelingen een enorme bedreiging vormen is vooral nonsense!! gebaseerd op paranoïde waanideeën.

alberto
6 november 2018, 18:02
Het hele idee dat die vluchtelingen een enorme bedreiging vormen is vooral nonsense!! gebaseerd op paranoïde waanideeën.
Natuurlijk de "refugees welcome" mensen kunnen die allemaal opvangen en bekostigen.

Steben
6 november 2018, 18:10

99% gecultiveerd populisme. Ik zou het geen waanideeën noemen.

Steben
6 november 2018, 18:11
Natuurlijk de "refugees welcome" mensen kunnen die allemaal opvangen en bekostigen.

Vluchtelingen helpen? Je vliegt daar toch voor in den bak?

Steben
6 november 2018, 18:13
Daar heb ik zeker een negatief beeld van . levensverwachting was een jaar of 40 toen bijvoorbeeld.

juist, en niet veel hoger voor een strijdende koning dan voor een boerke.
Je moet niet al te moeilijk doen als je perfect weet wat ik bedoel.

TREBRON
6 november 2018, 19:01
Dat hebben ze duidelijk niet , anders hadden ze onderhand wel iets nuttigs uitgevonden .
Moet je iets uitvinden om gelukkig te zijn???????
Wie gaat zeggen of ze met hetgeen zij hebben niet veel gelukkiger zijn dan wij. Zij hebben de vrijheid in de hele oceaan, spelen vrijen en eten .Wij wonen in een stenen hok dat in een straat vol anderen stenen hokken staat en werken in een stresserende atmosfeer die weinig mensen gelukkig maakt om geld te verdienen waar we dan eens naar Turkije kunnen mee gaan. Vergelijk die twee levens eens en maak uw eigen keuze.

Steben
6 november 2018, 19:04
Wie gaat zeggen of ze met hetgeen zij hebben niet veel gelukkiger zijn dan wij. Zij hebben de vrijheid in de hele oceaan, spelen vrijen en eten .Wij wonen in een stenen hok dat in een straat vol anderen stenen hokken staat en werken in een stresserende atmosfeer die weinig mensen gelukkig maakt om geld te verdienen waar we dan eens naar Turkije kunnen mee gaan. Vergelijk die twee levens eens en maak uw eigen keuze.

:lol:

TREBRON
6 november 2018, 19:14

Onze 10 Para's in Congo wilden (of mochten) ook niet schieten. Ken je het resultaat nog. ,??????????

Steben
6 november 2018, 19:16
Onze 10 Para's in Congo wilden (of mochten) ook niet schieten. Ken je het resultaat nog. ,??????????

Dat is een brug verder he, want die 10 werden gedropt in het hol van de leeuw.
Trouwens, de volgende para's die de 10 zijn gaan zoeken mochten ook minder officieel dan ze deden. Fact check 8-)

Tavek
6 november 2018, 19:17
The Joint Chiefs chair says soldiers will not be involved in denying border entry to migrants cnn.it/2DrYRxo

Fu trump

TREBRON
6 november 2018, 19:19
Op welke planeet woont gij??????? Kun je je voorstellen wat we met die 5 miljoen "vluchtelingen" die door Erdogan (tegen zware betaling trouwens) tegengehouden worden gaan doen als hij die op ons los laat???? Dat zou niet bedreigend zijn volgens u????? Gaat gij uw huis openstellen,,,,??????:roll:

TREBRON
6 november 2018, 19:21
Trouwens, de volgende para's die de 10 zijn gaan zoeken mochten ook minder officieel dan ze deden. Fact check 8-)
Ik ben daar in '60 geweest en het feit dat ik en mijn maten levend teruggekomen zijn was ook omdat we meer deden dan dat we mochten....8-)

alberto
6 november 2018, 19:24
Vluchtelingen helpen? Je vliegt daar toch voor in den bak?
is dat zo?

Bobke
6 november 2018, 19:41
Dat is inderdaad een brug te ver.
Ze moeten gedropt worden waar het veilig is.

Steben
6 november 2018, 20:01
Ik ben daar in '60 geweest en het feit dat ik en mijn maten levend teruggekomen zijn was ook omdat we meer deden dan dat we mochten....8-)

Kortom: als Trump dat zegt is het een politiek statement. Als het er op aankomt gebeurt achter de schermen toch wat moet.

Jantje
7 november 2018, 08:19

Welke 10 Para-Commando's zijn er in Congo gestorven?
Bij welke opdracht?

Ik ben daar in '60 geweest en het feit dat ik en mijn maten levend teruggekomen zijn was ook omdat we meer deden dan dat we mochten....
Met alle respect, maar van veteraan zou ik dan wel graag hebben dat die juiste informatie post over deze vermoordde vrienden.
En bij mijn weten zijn

Lt Lotin Thierry, 1e Sgt Leroy Yannick, Korporaals Dupont Christophe, Debatty Alain, Uytebroeck Marc, Renwa Christophe, Plescia Louis, Lhoir Stéphane, Bassine Bruno en Meaux Bruno

vermoord in Rwanda, door nalatigheid en onbekwaamheid van de VN bevelhebbers en politici.

atmosphere
7 november 2018, 13:08
Op welke planeet woont gij??????? Kun je je voorstellen wat we met die 5 miljoen "vluchtelingen" die door Erdogan (tegen zware betaling trouwens) tegengehouden worden gaan doen als hij die op ons los laat???? Dat zou niet bedreigend zijn volgens u????? Gaat gij uw huis openstellen,,,,??????:roll:

Dat is helemaal niet aan de orde , bovendien sprak ik hier over de VS

atmosphere
7 november 2018, 13:11

Gelukkig zijn is iets heel anders als denkvermogen.

TREBRON
8 november 2018, 10:25
@ Jantje.
Maat, die Para's zijn gedood in 1994. Mijn periode was 1958-1960.
Als je meer wil weten over de toedracht betr. onze 10 mannen is hier bij een degelijk artikel.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/jg1avtu4

Hoomer
8 november 2018, 12:52
@ Jantje.
Als je meer wil weten over de toedracht betr. onze 10 mannen is hier bij een degelijk artikel.
Mooi opgesmukt verhaaltje de waarheid is net iets anders hoor. :-(

Jantje
8 november 2018, 13:20
@ Jantje.

Ik weet de omstandigheden. Heb daarvoor geen artikel uit de krant nodig.

Heb met jongens en officieren gesproken die toen daar aanwezig waren, maar niet mochten gaan helpen of ingrijpen.

En heb hier de DVD van de vereniging der veteranen over die opdracht liggen.

TREBRON
8 november 2018, 17:51
Ik weet de omstandigheden. Heb daarvoor geen artikel uit de krant nodig.

Heb met jongens en officieren gesproken die toen daar aanwezig waren, maar niet mochten gaan helpen of ingrijpen.

En heb hier de DVD van de vereniging der veteranen over die opdracht liggen.
Kan ik van meespreken...……...vandaar mijn leuze, help uzelf zo helpe u God.

Universalia
14 november 2018, 21:51
Migranten uit Centraal-Amerika bereiken grens met de VS (http://www.standaard.be/cnt/dmf20181114_03943773)

Enkele honderden migranten uit Midden-Amerika hebben op hun weg naar de Verenigde Staten de grensstad Tijuana bereikt.

President Trump verordende dat migranten die de grens met de VS illegaal oversteken geen asielaanvraag zullen kunnen indienen.

Wat is in die situatie 'illegaal' oversteken, het zijn allemaal illegalen.

De migranten vluchten voor het geweld van jeugdbendes en de slechte economische situatie in de regio.

Geloofwaardig zo ineens na al die jaren?