PDA

View Full Version : hyperloop een flop


Hoofdstraat
20 december 2018, 11:39
De testrit toont ons geen hyperloop met vacuüm en cocon systeem maar gewoon een voetgangerstunnel waar een zelfrijdend karreke een auto voortsleept aan 50 per uur en zelfs dat is niet 'smooth' the noemen dus ben wel benieuwd naar die 250 km/u. Misschien ooit een handig systeem als het eenmaal voldoet aan de veiligheidsvoorwaarden van een tunnel maar het is zeker geen hyperloop.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20181219_04046950/elon-musk-neemt-ons-mee-bij-testrit-in-hyperloop?utm_medium=homepage-video-blok&utm_source=website&utm_content=video

Hoofdstraat
20 december 2018, 13:51
Ik zie nu dat er geen karreke is maar gewoon een zelfrijdende auto, het is dus gewoon een erg smalle tunnel die enkel toegankelijk is voor goedgekeurde zelfrijdende auto's zonder snelheidsbeperking.

Tja, daarvoor moet je geen genie zijn, als zelfrijdende auto's zo gesofistikeerd worden zullen de files vanzelf oplossen door hun efficiëntie en hogere snelheid, dan heb je niet eens een tunnel meer nodig tenzij je ze uit het straatbeeld wil houden.

Tavek
20 december 2018, 15:01
En waarom is dit een flop ?

Micele
20 december 2018, 17:46
De testrit toont ons geen hyperloop met vacuüm en cocon systeem maar gewoon een voetgangerstunnel waar een zelfrijdend karreke een auto voortsleept aan 50 per uur en zelfs dat is niet 'smooth' the noemen dus ben wel benieuwd naar die 250 km/u. Misschien ooit een handig systeem als het eenmaal voldoet aan de veiligheidsvoorwaarden van een tunnel maar het is zeker geen hyperloop.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20181219_04046950/elon-musk-neemt-ons-mee-bij-testrit-in-hyperloop?utm_medium=homepage-video-blok&utm_source=website&utm_content=video

En waarom geef je dan die titel?

Praat jij nu al dwaze gazettetitels na?

Het is een onafgewerkte tunnel van Boring Company.
"Die baan" wordt nog zo vlak als een biljart.

They are still experimenting on how to produce and install those concrete sections as fast as possible. They clearly haven’t quite figured it out yet because some of the sections were clearly resulting in a lot bumpier ride than others.

Musk insisted that it will be an easy fix and once it is done, it will be “as smooth as glass.”
https://electrek.co/2018/12/18/elon-musk-boring-company-tunnel-tesla-tracking-wheels/

Kijk hier :
https://datanews.knack.be/ict/nieuws/elon-musk-toont-eerste-tunnel-van-the-boring-company/article-normal-1408803.html?cookie_check=1545324449
geen woord over hyperloop wat totaal iets anders is.

Jij begint al flop te roepen bij een onafgewerkte tunnel en een demo? 8O:roll:

En als je het over hyperloop wilt hebben kun je beter deze draad nemen:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=238927

Een draad beginnen met een verkeerde titel. Tja missen is menselijk.

Hoofdstraat
20 december 2018, 20:06
En waarom geef je dan die titel?

Praat jij nu al dwaze gazettetitels na?

Mijn fout, ik ging er vanuit dat onze kranten nog iets van respect verdienden, ik zou beter moeten weten. :|

desalniettemin blijft het een stom project, wat is er zo speciaal aan een smalle tunnel met gespecialiseerde voertuigen? Tegen dat het voldoet aan alle regeltjes is die even duur als een andere tunnel met zelfrijdende auto's, dus, waarover gaat het hier eigenlijk?

Tavek
20 december 2018, 20:08
The Boring Co doet het voor een fractie van de prijs als de concurrentie.

Zelfde modus operandi als SpaceX. Beter, sneller en goedkoper.

dpg
20 december 2018, 20:27
The Boring Co doet het voor een fractie van de prijs als de concurrentie.

Zelfde modus operandi als SpaceX. Beter, sneller en goedkoper.

En opleveringsdatums die nooit gehaald worden omdat ze alles zo optimistisch voorstellen zodat het domme volk met de centen over de brug blijft komen.

Eduard Khil
20 december 2018, 20:48
boring company =/= hyperloop

Hoofdstraat
20 december 2018, 21:19
boring company =/= hyperloop

Het loopt nogal door elkaar, ook bij de eigen berichtgeving.

Op Wikipedia:
"In July 2017, Musk said that The Boring Company had received verbal government approval to build an underground Hyperloop"

Wat is het nu eigenlijk?

Micele
21 december 2018, 01:48
Het loopt nogal door elkaar, ook bij de eigen berichtgeving.

Op Wikipedia:
"In July 2017, Musk said that The Boring Company had received verbal government approval to build an underground Hyperloop"

Wat is het nu eigenlijk?

Dat een hyperloop ook gedeeltelijk ondergrond kan of moet lopen. underground-hyperloop hoort bijeen. ;-)

Daarvoor moet je wel een tunnel boren. Boring Company boort in de eerste plaats tunnels.

Maar de tunnels waarover sprake (met bochten, en vele boven en onder mekaar, zoals een metronetwerk maar dan ook op meerdere niveaus maar kleinere tunnels) heeft niets ze maken met het hyperloop-systeem waar veel hogere snelheden moeten gehaald worden en dit over veel verdere afstanden. wslk is dat een kaarsrechte pijp met uiterst minimale bochten, dus die hyperlooppijpen in een ~kaarsrechte tunnel gemonteerd. Snappie?

>>> topic hyperloop = > https://forum.politics.be/showthread.php?t=238927

Mambo
21 december 2018, 18:05
Tegen dat het aan u is om in die tunnel te gaan ben je al 2 uur kwijt.

Micele
21 december 2018, 19:02
Tegen dat het aan u is om in die tunnel te gaan ben je al 2 uur kwijt.
Je bent onwetend. Leer toch eens wat bij van de plannen.

Boring Cie plant ook metrostations en laat er ook E-bussen in rijden.
Ondergrondse E-bussen als het ware. Mensen stappen in via het extra breed voetpad, busje gaat de lift naar beneden.

Musk wil zelfs de passagierscapaciteit van huidige metro bereiken, maar op een goedkopere en snellere manier.

Goedkope cafépraat lullen kun je goed.

Denk je nu echt dat Musk Boring Cie en hun ingenieurs idioten zijn die iets willen maken wat slechter en duurder is dan de huidige verplaatsingstechniek?

Allez een gekend promofilmpje voor onwetende mambo:

https://www.youtube.com/watch?v=tfV8z2JY_bI

The Boring Company

Am 21.05.2018 veröffentlicht

Loop is a high-speed underground public transportation system in which passengers are transported on autonomous electric skates traveling at 125-150 miles per hour. Electric skates will carry between 8 and 16 passengers (mass transit), or a single passenger vehicle.

En-of je verlaat de file en rijdt je eigen auto op liftplatform, beide mogelijkheden:
https://www.youtube.com/watch?v=u5V_VzRrSBI

Ik zoek nog eentje met het ondergronds busstation... waar men eventueel kan overstappen naar de hyperloop en aan > 1000 kmh verder reist.

Maar ik kan je ook de huidige snelwegstructuur tonen en enorme torenhoge snelwegwisselaars die vandaag dikwijls overvol zijn, denk er de file bij...
https://www.youtube.com/watch?v=aVJcPWgCDHQ

Dat kan ook ondergronds...

Want bovengronds:
https://c1.staticflickr.com/8/7187/6844778094_e02137e24d.jpg
En dat is nog maar 1 snelweg en geen snelwegwisselaar...

Mambo
21 december 2018, 20:40
Je kunt je buis ook boven de grond leggen.

Staan ze dan in file om in de buis te kruipen.
Tesla city. :lol:

https://i.ytimg.com/vi/9iaH4fyh2mE/maxresdefault.jpg

Hoofdstraat
22 december 2018, 00:53
Allez een gekend promofilmpje voor onwetende mambo:
https://www.youtube.com/watch?v=tfV8z2JY_bI

Al wat ik zie zijn zelfrijdende auto's in een tunnel, da's alles. Dan komt het gewoon neer op prijs en als ze zullen moeten voorzien in vluchtroutes, pechstroken en dies meer zal de prijs niet zo verschillen met andere bedrijven.

Voorlopig is het allemaal gebakken lucht zoals bij Leonard and Hauspie, veel potentieel maar geen praktische uitwerking.

kiko
25 december 2018, 14:56
Goedkope cafépraat lullen kun je goed.

De promotiepraat van Musk nakwekken is anders ook geen kunst. Eerst zien en dan geloven.

De met veel bombarie aangekondigde snelheden worden in het geheel niet gehaald. Over de prijs van een ticket wordt nergens gesproken.

Hyperloop zou interessant kunnen zijn voor woestijngebieden met weinig verkeersinfrastructuur. In Europa, en zeker in West-Europa, zie ik ze evenwel nog niet veel buizen de grond insteken. Ik zou niet weten waar.

Micele
25 december 2018, 15:10
Je kunt je buis ook boven de grond leggen.

Staan ze dan in file om in de buis te kruipen.
Tesla city. :lol:
Waarom lach je?

Heb je niets wat vandaag al oud is?

Bvb een stadsweg door een gebouw?

Osaka Gate Tower Building, kijk op de video vanaf 38 seconden, aangelegd en klaar in 1992:

https://www.youtube.com/watch?v=aVJcPWgCDHQ

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3e/Building_penetrated_by_an_expressway_001_OSAKA_JPN .jpg/800px-Building_penetrated_by_an_expressway_001_OSAKA_JPN .jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/Gate_Tower_Building

Address: 5-4-21 Fukushima, Fukushima-ku, Osaka City, Osaka Prefecture
Completed: 1992
Site area: 2,353 m2
Construction area: 760 m2
Total floor area: 7,956 m2
Structure: Reinforced concrete and partly steel frame
Height: 71.9 m
Floors: 16 floors above ground, 2 floors underground and 1 top semi-tower floor used for elevator support machinery
Purpose: Office building
Client: Suezawa Sangyo Co. Ltd.
Designer: Azusa Sekkei and Yamamoto-Nishihara Kenchiku Sekkei Jimushö
....

Dan lijkt me boren onder de stad goedkoper en vooral heel stil verkeer, en sowieso zonder directe vervuiling want electrisch.

Micele
25 december 2018, 15:16
Al wat ik zie zijn zelfrijdende auto's in een tunnel, da's alles.
Straffe zelfrijdende autos 8 tot 16 personen, ik noem dat een kleinbus:
Loop is a high-speed underground public transportation system in which passengers are transported on autonomous electric skates traveling at 125-150 miles per hour. Electric skates will carry between 8 and 16 passengers (mass transit), or a single passenger vehicle.

Dan komt het gewoon neer op prijs en als ze zullen moeten voorzien in vluchtroutes, pechstroken
Pechstroken? :lol: Heeft een metro pechstroken? vertel eens...

Vluchtroutes ? idem vertel eens over die vluchtroutes van de metro.

en dies meer zal de prijs niet zo verschillen met andere bedrijven. bla bla bla bla, en de andere bedrijven doen wat?
Er bestaan snelwegwisselaars die 0,5 miljard of meer kosten ook.

Voorlopig is het allemaal gebakken lucht zoals bij Leonard and Hauspie, veel potentieel maar geen praktische uitwerking.
Uw nieuw stopwoordje Leonard wie? Bouwde die ook tunnels? :lol:


Ach de metro in Parijs en London bestaat niet? :lol:

Of deze 57 km-tunnel door de Alpen:
https://www.hln.be/nieuws/langste-tunnel-ter-wereld-is-er-57-km-lang-2-000-m-diep~afa65ce5/

Btw ik heb toevallig familie in Oostenrijk die hebben of eerder hadden een job in de tunnelbouw. Ze boren wel relatief traag (gesteente is wel veel harder).

Osaka, sinds 1992 in gebruik. Is geen tunnel. lol

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3e/Building_penetrated_by_an_expressway_001_OSAKA_JPN .jpg/800px-Building_penetrated_by_an_expressway_001_OSAKA_JPN .jpg

fox
7 januari 2019, 12:44
De enige vraag die zich stelt is hoeveel passagiers Musk per uur kan vervoeren van punt A naar punt B. Als dat niet meer is dan via een bovengrondse weg, dan is het sop de kolen niet waard.

Micele
7 januari 2019, 13:58
De enige vraag die zich stelt is hoeveel passagiers Musk per uur kan vervoeren van punt A naar punt B. Als dat niet meer is dan via een bovengrondse weg, dan is het sop de kolen niet waard.

Als ze stilstaan of urenlang aanschuiven in de file is dat niet veel via "een bovengrondse weg".
Als er een ongeval gebeurd en de weg is totaal versperd kan die stilstand meerdere uren duren. Op een snelweg is een ongeval al genoeg.

In the Loop zijn menselijke fouten of weersomstandigheden zoals regenval en sneeuw die recordfiles maken uitgesloten.
Het "Loopsysteem" is zelfrijdend.

FAQ uit de folder van Boring Company, ik plak het ondeste deel:

What's Loop?

Loop is a high-speed underground public transportation system in which passengers are transported via compatible autonomous electric vehicles at up to 150 miles per hour. TBC currently uses Tesla Model X’s, modified with alignment wheels.

What's Hyperloop?

Hyperloop is an ultra high-speed underground public transportation system in which passengers are transported on autonomous electric pods traveling at 600+ miles per hour in a pressurized cabin. Similar to Loop, Hyperloop pods will transport between 8 and 16 passengers (mass transit), or a single passenger vehicle.

What's the difference between Loop and Hyperloop?

Loop and Hyperloop are similar, with the major difference being that Hyperloop draws a vacuum inside the tube to eliminate air friction. Loop is used for shorter routes, when there is no technical need to eliminate air friction.

What is the ridership capacity of Loop?

Loop is targeting 4,000 vehicles/hour at 155mph (250km/h) for each Main Artery Tunnel. If a second tunnel is added below the first, this value doubles.

Is this public or private transportation?

Both. Within Loop, there will be a large quantity of autonomous electric vehicles dedicated solely to public transportation. In addition, privately owned compatible vehicles can access Loop. Accommodating pedestrians and cyclists will be prioritized over accommodating private vehicles.

How much would a trip cost?

Fare prices are not finalized but will be comparable to or lower than current public transportation fares for pedestrians.

How is Loop different from a subway?

Loop is an “express” public transportation system and more resembles an underground highway than a subway system. Through the use of a Main Artery Tunnel with side tunnels for entry/exit, passengers travel directly to their final destination without stopping.

As an example, if a train-line had 100 stops, the train would typically stop at each one, so the trip from Stop 1 to Stop 100 would be long. For Loop, passengers would travel directly from Stop 1 to Stop 100 without stopping at the intermediate stations.

Equivalently, a Loop vehicle’s average speed is close to its maximum speed, while a train’s average speed is much less than its maximum speed. A subway car might be capable of traveling 65 mph, but its average speed might be 20 mph, decreasing further as more intermediate stations are added.

Additionally, autonomous electric vehicles are generally faster than conventional subway cars (150 mph vs. 65 mph), and, because of Loop’s architecture of high-quantity, small-footprint stations (see next question), Loop can get passengers physically closer to their final desired destination.

How does Loop avoid congestion at entry/exit points?

Unlike a subway, there is no practical upper limit to the number of stations that can be built along the tunnel route, as stations can be as small as two parking spaces.

The electric vehicles descend into a "spur" or side tunnel before quickly merging into a Main Artery Tunnel. Since stations require such a small footprint, they can be easily integrated in busy city-centers, parking garages, and residential communities. The high density of stations will help reduce congestion by distributing traffic across many access points and by providing more convenient entry and exit locations. At the same time, larger stations can be built to increase ridership capacity to a specific central location.

There is also no practical upper limit on the number of layers of tunnels, allowing the Loop system itself to always have capacity available to service each station.

Are you seeking public funding?

No, The Boring Company is privately funded and our individual projects are privately funded as well.

How do I get a tunnel in my city?

While a tunnel project is a complex multi-step process, the first step is finding two great endpoints and an alignment between them!

What does the inside of the tunnel look like?

See graphic below. The tunnel has concrete horizontal and vertical “shelves” to accommodate the vehicles’ tires and horizontal alignment wheels. There is a steel grating in the center, which primarily serves as a walkway for maintenance and emergency exit scenarios.

https://static1.squarespace.com/static/5915617137c58104451ac5fb/t/5b2271dbf950b7e949232041/1545128004554/Inside+Tunnel.JPG?format=1000w

How do people evacuate?

Just like subways, Loop will have emergency exits along the tunnel route. Unlike most subway systems, Loop does not have internal hazards (e.g. a 600-V third rail), and the egress path is thus safer and wider (despite the reduced tunnel diameter).

What if there's a fire?

The risk of fire is very low in the Loop system, as the tunnel lining is non-flammable (concrete) and no flammable materials (like asphalt) are added. Additionally, there is no live electric third rail, minimizing potential fire sources and limiting the fire’s main energy source to that of the vehicle’s battery. Additionally, unlike a live rail system, the effects of {unlikely} water intrusion are minimal, as autonomous electric vehicles can safely “handle some rain.”

In the unlikely case that a fire does occur, the tunnel’s ventilation system will remove the smoke to allow passengers to safely evacuate.

https://www.boringcompany.com/faq/

Anna List
7 januari 2019, 14:33
Als ze stilstaan of urenlang aanschuiven in de file is dat niet veel via "een bovengrondse weg".
Als er een ongeval gebeurd en de weg is totaal versperd kan die stilstand meerdere uren duren. Op een snelweg is een ongeval al genoeg.

In the Loop zijn menselijke fouten of weersomstandigheden zoals regenval en sneeuw die recordfiles maken uitgesloten.
Het "Loopsysteem" is zelfrijdend.

FAQ uit de folder van Boring Company, ik plak het ondeste deel:

is u al opgevallen dat die communicatie echt verloopt zoals evangelisatie Micele?

net een catechismus dat pamfletje.

Micele
7 januari 2019, 14:55
is u al opgevallen dat die communicatie echt verloopt zoals evangelisatie Micele?

net een catechismus dat pamfletje.
Maak ervan wat je wilt Anna.

SpaceX was ook een pamfletje of meerdere, ff googlen:

https://www.reddit.com/r/spacex/wiki/faq/dragon

https://www.reddit.com/r/spacex/wiki/faq/falcon

https://media2.giphy.com/media/3ohs4gSs3V0Q7qOtKU/giphy.gif?cid=3640f6095c335a38576267625904f35e

Anna List
7 januari 2019, 14:57
Maak ervan wat je wilt Anna.

SpaceX was ook een pamfletje.

https://media2.giphy.com/media/3ohs4gSs3V0Q7qOtKU/giphy.gif?cid=3640f6095c335a38576267625904f35e

spaceX is een winstgevend bedrijf dat effectief produceert en verkoopt, je gaat dat toch niet vergelijken met Tesla of hyperfloop?!?

Micele
7 januari 2019, 15:02
spaceX is een winstgevend bedrijf dat effectief produceert en verkoopt, je gaat dat toch niet vergelijken met Tesla of hyperfloop?!?

Space X - Boring Company - Loop - Hyperloop - Tesla - enz...

https://en.wikipedia.org/wiki/Elon_Musk

Pamfletjes van Musk en zijn werkmakkers. :-)

Anna List
7 januari 2019, 15:04
Space X - Boring Company - Loop - Hyperloop - Tesla - enz...

Pamfletjes van Musk en zijn werkmakkers. :-)

je noemt daar vijf bedrijven, waarvan er welgeteld 1 winst maakt. ;-)

(en die winst betekent niks tegenover de verliezen van de anderen hé)

Micele
7 januari 2019, 15:06
je noemt daar vijf bedrijven, waarvan er welgeteld 1 winst maakt. ;-)
Je had het over een catechismus en je begint nu over winst? :lol:

https://media2.giphy.com/media/3ohs4gSs3V0Q7qOtKU/giphy.gif?cid=3640f6095c335a38576267625904f35e

Een gif van de jaarproductie 2018 van 250.000 Teslas heb ik niet. :lol:

Een grafiek wel:

https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2019/01/tesla_global_quarterly_deliveries_q4_2018.jpg?qual ity=82&strip=all

Catechismus.

Anna List
7 januari 2019, 15:09
Je had het over een catechismus en je begint nu over winst? :lol:

https://media2.giphy.com/media/3ohs4gSs3V0Q7qOtKU/giphy.gif?cid=3640f6095c335a38576267625904f35e



nee, jij deed dat hé Micele, met die andere bedrijven afkomen.

Micele
7 januari 2019, 15:09
nee, jij deed dat hé Micele, met die andere bedrijven afkomen.
Natuurlijk deed ik dat ook daar is Musk baas en zet hij zijn visie door, of leest uit de catechismus. :lol:

Title

Founder, CEO, Lead Designer of SpaceX
CEO, Product Architect of Tesla, Inc.
Co-founder, CEO of Neuralink
Founder of The Boring Company
Co-founder of Zip2
Founder of X.com (later became PayPal)
Co-founder of OpenAI
Chairman of SolarCity

Maak ervan wat je wilt Anna.

Anna List
7 januari 2019, 15:21
Natuurlijk deed ik dat ook daar is Musk baas en zet hij zijn visie door, of leest uit de catechismus. :lol:

4/5 blijft het idd bij lezen uit de catechismus.

Micele
7 januari 2019, 15:30
4/5 blijft het idd bij lezen uit de catechismus.

Lijkt wel of Boring Company enkele contracten heeft binnengehaald van Evangiliaanse steden die de catechismus ernstig nemen:

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Boring_Company

Micele
7 januari 2019, 15:50
Een Boring companie uit Noorwegen die fier zijn op hun wslk 3e generatie TBM machine:

https://www.scimag.news/en/2017/12/20/hard-rock-tbm-ulrikke-takes-tunnelling-norway-to-the-next-level/

Tesla gaat die ook gebruiken, wel (veel) kleiner in diameter (van Line Storm) maar ze boren wel niet door rotsen of graniet... en ze gaan ook Tesla powerpacks gebruiken.

https://www.teslarati.com/spacex-first-usaf-falcon-heavy-launch-early-2019/

During the Boring Company’s information session earlier this year, Elon Musk described the design of the startup’s tunnel boring machines. According to Musk, Godot, the company’s first TBM, is a conventional tunneling machine. Line-Storm, which was announced by Musk on Twitter last October, would be a hybrid, with parts from conventional boring machines and custom hardware designed by the company. Thanks to its hybrid nature, Line-Storm would be 2x faster than Godot. Proof-Rock, a third-generation TBM, will be developed entirely by the Boring Company, and it would be 10-15x faster than conventional TBMs.

It remains to be seen if the machine seemingly being assembled at the Hawthorne site is Line-Storm or Proof-Rock. That said, the Boring Company’s TBM for Chicago would most likely feature the startup’s most advanced tunneling tech yet. During the information session, Musk stated that the company’s boring machines, thanks to their electric nature (or partially-partially electric in the case of Line-Storm), the Boring Co’s machines are around 3x more powerful than conventional TBMs. The TBMs will be powered by Tesla batteries as well, eliminating the need for cabling in the actual tunneling site.

fotos 3e generatie TBM:
https://www.google.com/search?q=third-generation+TBM&tbm=isch&tbs=rimg:CWLNhZHWguhbIjir6e5UDiLt8IRAhD3Js5cRdTi_1 X_17C6D0TUYAanUJs_1EYwr0l7qteBghF4mLTsO6Wn8BZj9tvw dCoSCavp7lQOIu3wEVQcbMsJb-f1KhIJhECEPcmzlxERGOxKtUZP1bAqEgl1OL9f_1sLoPRHI1OK RpQY7bioSCRNRgBqdQmz8EclveEME4xVbKhIJRjCvSXuq14ERZ YTJeoflce0qEgmCEXiYtOw7pRFUbxlakP6c7CoSCafwFmP22_1 B0EVD7WR2pD8pF&tbo=u&sa=X&ved=2ahUKEwisza248tvfAhWNZFAKHYXCBT0Q9C96BAgBEBs&biw=1440&bih=819&dpr=1.5

Een TBM van 17,4 m diameter... oeps

And here’s a look at TBM Bertha – the most popular (and infamous) Mega TBM in recent history, which was manufactured by Hitachi-Zosen with a diameter of 17.4m for Seattle’s SR99 highway project –

https://themetrorailguy.com/wp-content/uploads/2017/12/TBMBertha1.jpg
https://themetrorailguy.com/2017/12/07/3-mega-tbms-to-build-mumbai-ahmedabad-hsr-lines-tunnel/

kiko
7 januari 2019, 20:47
je noemt daar vijf bedrijven, waarvan er welgeteld 1 winst maakt. ;-)

(en die winst betekent niks tegenover de verliezen van de anderen hé)
Er bestaan geen gegevens over de winst die SpaceX zou maken, op hier en daar een vage, niet te controleren verklaring van de één of andere hoge piet van SpaceX.

Het is puur giswerk.

Aangezien ze onlangs weeral een gigantische lening moeten afsluiten hebben, en gezien ze de lippen op elkaar houden wat betreft winst, durf ik gokken dat SpaceX weinig tot geen winst maakt.

Universalia
7 januari 2019, 20:59
https://i.gifer.com/8YK.gif

Micele
7 januari 2019, 21:26
https://i.gifer.com/8YK.gif

https://media2.giphy.com/media/3ohs4gSs3V0Q7qOtKU/giphy.gif?cid=3640f6095c335a38576267625904f35e

Tavek
8 januari 2019, 00:03
Er bestaan geen gegevens over de winst die SpaceX zou maken, op hier en daar een vage, niet te controleren verklaring van de één of andere hoge piet van SpaceX.

Het is puur giswerk.

Aangezien ze onlangs weeral een gigantische lening moeten afsluiten hebben, en gezien ze de lippen op elkaar houden wat betreft winst, durf ik gokken dat SpaceX weinig tot geen winst maakt.

SpaceX maakt absoluut geen winst.

Wees daar maar zeker van.

Het doel van SpaceX is letterlijk leven op andere planeten mogelijk te maken.

Net zoals het doel van Tesla een sustainable energy future is.

Maar je mag er vanuit gaan dat ze bvb door hun internet diensten wel bakken geld gaan verdienen binnenkort. De eerste prototypes zijn al in orbit en ze hebben goedkeuring gekregen voor een hele vloot.

Micele
8 januari 2019, 00:49
Iedereen wil m$$doen bij SpaceX:

https://www.cnbc.com/2018/04/13/equidate-spacex-27-billion-valuation-shows-unlimited-private-funding-available.html

Latest SpaceX valuation shows ‘an unlimited amount of funding’ available in private markets, Equidate says

- SpaceX is one of the most valuable private companies in the world.

- Elon Musk's space venture is one of the most "popular pre-IPO tech companies globally," Robert Hilmer, Equidate's global head of business development, told CNBC.

- The company's most recent round of fundraising increases SpaceX's valuation to $27.5 billion, according to Equidate and two people familiar with the fundraising.

SpaceX has vaulted to become one of the most valuable private companies in the world.

But, more importantly, SpaceX finds it "the easiest" to raise new funding compared with any private technology company, according to Robert Hilmer, global head of business development at private market analysis group Equidate.

"SpaceX is one of [the most], if not the most, popular pre-IPO tech companies globally," Hilmer told CNBC, speaking about how often the company is referenced in conversations with investors.

Elon Musk's space venture continues to raise funds at a steady pace, most recently bringing about $500 million for the massive satellite constellation it is building. Priced at $169 per share, the offering of 3 million new shares raises SpaceX's valuation to $27.5 billion, according to Equidate and two people familiar with the fundraising.

"There is an unlimited amount of funding that the company could probably access globally in private markets," Hilmer said, adding that he has personally met many of "a diverse group" interested in SpaceX.

(CNBC news video) FCC authorizes SpaceX to provide broadband services
7:39 PM ET Thu, 29 March 2018 | 00:40


"Everywhere I travel around the world, investors of all types — individuals, family offices, hedge funds, sovereign wealth funds or private equity — want to get into SpaceX," Hilmer said. "It's almost all investors I talk to."

Such vast, unparalleled interest from private investors gives SpaceX "a lot of runway" to continue its "very long-term approach" to the development of its business, Hilmer said.

The company certainly needs patient investors. SpaceX is pouring resources into building the rocket it wants to use to reach Mars, known as BFR, and its constellation of 4,425 internet satellites. Investor patience, therefore, is SpaceX's "key advantage" toward achieving success for both of those programs, Hilmer said.

What sets SpaceX apart to investors

Musk's grand vision for SpaceX requires that those who invest in the company need to take "a very long time horizon," Hilmer said, compared with "most companies in the world" where a company's management must "think about the next three to six months."

As a personal backer of SpaceX, venture capitalist Laetitia Garriott de Cayeux unequivocally agreed when she spoke at the New Worlds conference in November.

"Elon told me: 'Are you ready to not see a return for 15 years,' and I said, 'Yes, of course," de Cayeux said.

This makes SpaceX more resilient on a quarter-to-quarter basis. When the loss of the top-secret spacecraft Zuma occurred in January, Hilmer said "investors didn't care," even before SpaceX was backed by the U.S. Air Force to continue launching military satellites.

"You would think investors would be very worried about something like that … but investors weren't fazed at all," Hilmer said.

SpaceX especially has more control over which investors it picks to raise equity, according to Hilmer, as well as the amount SpaceX intends to raise, because "there is such an appetite." In full, Hilmer said other private tech companies of comparable size "can't say 'we're raising a round' and take a view of the next 10 to 15 years."

"I don't think there is a company in the world that has this sort of runway, because of the faith and support from investors in Elon and the team to execute," Hilmer added.

SpaceX's new fundraising

Direct investment in the most recent round came from Fidelity Investments, according to people familiar with the deal. A share buyback on secondary markets was also completed, according to those people, although it is unclear what the split was between the primary raise and the purchase of existing stock.

SpaceX declined CNBC's request for comment.

Fidelity Investments owned 41.7 million worth of SpaceX stock as of a Dec. 31 filing, which it bought for $135 per share. In 2015, SpaceX raised $1 billion in financing from Google and Fidelity, which took a combined 10 percent stake in the company.

Estimates for SpaceX's new valuation range from Pitchbook's $25 billion to Equidate's $27 billion, with the analysis groups noting there can be variability due to non-public information. Investment firm Space Angels noted in its first-quarter report that SpaceX would use the investment to develop its satellite constellation.

SpaceX launched the first two test satellites of its new network into low Earth orbit in February. Known as Starlink — a name SpaceX filed to trademark last year — the constellation is an ambition unmatched by any current satellite network. "[I]f successful," Musk said in a tweet, it would serve the "least served" around the world. The system is set to become operational once at least 800 satellites are deployed, FCC documents show.

En niemand zaagt over winsten op korte termijn. Enkel op een forum. lol.

Anna List
8 januari 2019, 07:33
Er bestaan geen gegevens over de winst die SpaceX zou maken, op hier en daar een vage, niet te controleren verklaring van de één of andere hoge piet van SpaceX.

Het is puur giswerk.

Aangezien ze onlangs weeral een gigantische lening moeten afsluiten hebben, en gezien ze de lippen op elkaar houden wat betreft winst, durf ik gokken dat SpaceX weinig tot geen winst maakt.

komkom, SpaceX zit in een monopoliepositie intussen, daar moet zelfs Elon toch wel winst uit kunnen tappen? ;-)

fox
8 januari 2019, 09:13
Als ze stilstaan of urenlang aanschuiven in de file is dat niet veel via "een bovengrondse weg".
Als er een ongeval gebeurd en de weg is totaal versperd kan die stilstand meerdere uren duren. Op een snelweg is een ongeval al genoeg.

In the Loop zijn menselijke fouten of weersomstandigheden zoals regenval en sneeuw die recordfiles maken uitgesloten.
Het "Loopsysteem" is zelfrijdend.

FAQ uit de folder van Boring Company, ik plak het ondeste deel:

Dat is geen antwoord op de enige vraag die er toe doet. Wat is de capaciteit van die tunnel? Een rijstrook heeft een capaciteit van +- 2200 voertuigen per uur in goede weersomstandigheden. Hoe zit het met de constante capaciteit van die tunnel? En hoe verhoudt de kostprijs zich van een km tunnel tov een km rijstrook?

Anna List
8 januari 2019, 09:15
Dat is geen antwoord op de enige vraag die er toe doet. Wat is de capaciteit van die tunnel? Een rijstrook heeft een capaciteit van +- 2200 voertuigen per uur in goede weersomstandigheden. Hoe zit het met de constante capaciteit van die tunnel? En hoe verhoudt de kostprijs zich van een km tunnel tov een km rijstrook?

zo lang er geen Euro overheidsgeld in op gaat is dat toch allemaal irrelevant, fox?
er zal een markt voor bestaan met klanten die daar voldoende geld voor over hebben, of het bedrijf zal failliet gaan, maar dat is allebei OK toch.

fox
8 januari 2019, 09:18
zo lang er geen Euro overheidsgeld in op gaat is dat toch allemaal irrelevant, fox?
er zal een markt voor bestaan met klanten die daar voldoende geld voor over hebben, of het bedrijf zal failliet gaan, maar dat is allebei OK toch.

Ik vind dat wel relevant als het gaat om onze mobiliteitsproblematiek. Het wordt naar voor geschoven als een oplossing. Ik vraag me simpelweg af of dit er 1 is of niet. Mijn vraagstelling heeft dus eigenlijk niets van de doen met de financiering van dit ene project, maar met de mogelijkheden naar de toekomst toe.

Micele
8 januari 2019, 11:29
Dat is geen antwoord op de enige vraag die er toe doet. Wat is de capaciteit van die tunnel? Een rijstrook heeft een capaciteit van +- 2200 voertuigen per uur in goede weersomstandigheden. Hoe zit het met de constante capaciteit van die tunnel?
Je zult het dus met het kapitel capaciteit, uit de catechismus van de ingenieurs van Boring Company, tevreden moeten stellen:

What is the ridership capacity of Loop?

Loop is targeting 4,000 vehicles/hour at 155mph (250km/h) for each Main Artery Tunnel. If a second tunnel is added below the first, this value doubles.

Kleurtje OK voor jou? ;-)

Dat is in alle mogelijke weersomstandigheden aangezien het een tunnel is.


En hoe verhoudt de kostprijs zich van een km tunnel tov een km rijstrook?
Persoonlijk heb ik geen idee. :-D En die -gemiddelde- kosten zullen ze ooit wel vertellen als die eerste tunnel af is, of best na 20 tunnels.
Uiteraard denken ze de kosten steeds maar lager te kunnen brengen onder andere door 3 maal sneller te boren. Hoe snel men boort -en dus de kosten- hangt van de ondergrond af.

Ik kan je ook een vraag stellen:
Wat kost volgens jou een km snelwegrijstrook (ook door de stad) inclusief onteigeningen? Mss om de zoveel km op-afritten en snelwegwisselaars meegerekend? :oops:

Je weet via wikipedia waar die tunnels ongeveer geboord worden (steden en verbindingen tussen steden). Dat is vooral in stedelijk gebied waar de flessehalzen van het bovengronds verkeer liggen. Men kan geen snelwegwisselaars boven op mekaar stapelen, er zijn er met 5 verdiepingen die per wisselaar wel eens 0,5 miljard kunnen kosten. Bovendien heb je nog vooral de milieu en vervuiling extra-maatregelen (geluidsmuren - emissies)

Micele
8 januari 2019, 12:06
vervolg... , de uitleg van Boring Company, uit hun catechismus FAQ, hoe ze de kosten denken te reduceren (factor 10 of meer) tov de klassieke tunnelbouw, de eerste 3 verzen:

https://www.boringcompany.com/faq/

Why tunnels?

- To alleviate traffic, transportation corridors, like the buildings that feed into them, must expand into three dimensions. One option is to “go up” with flying cars. However, flying cars have issues with weather, noise, and generally increase anxiety levels of those below them. The other option is to “go down” and build tunnels. The benefits are:

- There is no practical limit to how many layers of tunnels can be built, so any level of traffic can be addressed.

- Tunnels are weatherproof.

- Tunnel construction and operation are silent and invisible to anyone on the surface.

- Tunnels don’t divide communities with lanes and barriers.


Why hasn't this been done before?

Currently, tunnels are really expensive to dig, with some projects costing as much as $1 billion per mile. In order to make a tunnel network feasible, tunneling costs must be reduced by a factor of more than 10.

How are we reducing the cost of tunneling?

- First, we reduced the tunnel diameter. The current standard for a one-lane tunnel is approximately 28 feet. By using electric autonomous vehicles with alignment wheels, the diameter can be reduced to less than 14 feet. Reducing the diameter in half reduces tunneling costs by 3-4 times.

- Second, we’re working to significantly increase the speed of the Tunnel Boring Machine (TBM). TBMs are super slow. A snail is effectively 14 times faster than a soft-soil TBM. Our goal is to defeat the snail in a race. Ways to increase TBM speed:

- Increase TBM power. The machine’s power output can be tripled (while coupled with the appropriate upgrades in cooling systems).

- Continuously tunnel. When building a tunnel, current soft-soil machines tunnel for 50% of the time and erect tunnel support structures the other 50%. This is inefficient. Existing technology can be modified to support continuous tunneling activity.

- Automate the TBM. While smaller diameter tunneling machines are automated, larger ones currently require multiple human operators. By automating the larger TBMs, both safety and efficiency are increased.

- Go electric. Current tunnel operations often include diesel locomotives. These have been replaced by electric locomotives.

- Tunneling R&D. In the United States, there is virtually no investment in tunneling Research and Development (and in many other forms of construction). Thus, the construction industry is one of the only sectors in our economy that has not improved its productivity in the last 50 years.
Zo, meer kan ik niet doen.

Anna List
8 januari 2019, 12:07
Ik vind dat wel relevant als het gaat om onze mobiliteitsproblematiek. Het wordt naar voor geschoven als een oplossing. Ik vraag me simpelweg af of dit er 1 is of niet. Mijn vraagstelling heeft dus eigenlijk niets van de doen met de financiering van dit ene project, maar met de mogelijkheden naar de toekomst toe.

ja deze tunnels zijn relevant voor de mobiliteitsproblematiek, net zoals eerste klas vliegtickets dat ook zijn.

ze zullen ook ongeveer dezelfde impact hebben, vermoed ik zo.

fox
8 januari 2019, 12:34
ja deze tunnels zijn relevant voor de mobiliteitsproblematiek, net zoals eerste klas vliegtickets dat ook zijn.

ze zullen ook ongeveer dezelfde impact hebben, vermoed ik zo.

Volgens Michele gaat het om 4K wagens per uur. Dat is het dubbele van de traditionele autosnelweg. Dat betekent dat ze per seconde een voertuig gaan lanceren. Ik zou graag eens die technologie erachter zien. Dat betekent overigens ook dat je 1 seconde hebt om zo een wagen weer uit die tunnel te krijgen. Moet zo een ding niet remmen of zo?

Micele
8 januari 2019, 12:44
Volgens Michele gaat het om 4K wagens per uur. Dat is het dubbele van de traditionele autosnelweg. Dat betekent dat ze per seconde een voertuig gaan lanceren. Ik zou graag eens die technologie erachter zien.
Door echt veel sneller te rijden (tot 250 kmh) heb ik al begrepen, en vooral autonoom rijden.

V2V - V2X, maar dan in tunnels:
https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle-to-everything

Bij een traditionele autosnelweg moet je altijd relatief grote veiligheidsafstanden incalculeren, die worden nu tot een minimum herleid.

Het tiende voertuig in de kolonne kan met bvb met het eerste voertuig communiceren en sowieso met alle andere , vertraagt ene vertragen ze allemaal gelijktijdig erachter zonder menselijke schrikseconde...

fox
8 januari 2019, 12:47
Door echt veel sneller te rijden (tot 250 kmh) heb ik al begrepen, en vooral autonoom rijden.

V2V - V2X, maar dan in tunnels:
https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle-to-everything

Het probleem is niet het rijden zelf. Ze kunnen al decennia autos in colonne laten rijden. Het gaat om het binnen en buiten gaan van de tunnel. Op het eind moet je nu eenmaal vertragen.

Micele
8 januari 2019, 12:49
Het probleem is niet het rijden zelf. Ze kunnen al decennia autos in colonne laten rijden. Het gaat om het binnen en buiten gaan van de tunnel. Op het eind moet je nu eenmaal vertragen.

Dat wordt toch gedemonstreerd in het filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=u5V_VzRrSBI

Lift <> opritten <> afritten. Lichte E-voertuigen ttz de *Pods, ook Buspods, kunnen veel sneller accelereren dan fossiele. Ook sneller remmen (E-motoren regeneratie extra).

* https://www.inverse.com/article/46041-elon-musk-s-tesla-plans-to-build-pods-for-the-boring-company-s-loop

https://fsmedia.imgix.net/c0/a4/83/e6/23ab/420f/a109/d139784b3e98/a-boring-company-passenger-pod.png?rect=0%2C0%2C2792%2C1397&dpr=2&auto=format%2Ccompress&w=650

Anna List
8 januari 2019, 13:15
Dat wordt toch gedemonstreerd in het filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=u5V_VzRrSBI

Lift <> opritten <> afritten. Lichte E-voertuigen ttz de *Pods, ook Buspods, kunnen veel sneller accelereren dan fossiele. Ook sneller remmen (E-motoren regeneratie extra).

* https://www.inverse.com/article/46041-elon-musk-s-tesla-plans-to-build-pods-for-the-boring-company-s-loop

https://fsmedia.imgix.net/c0/a4/83/e6/23ab/420f/a109/d139784b3e98/a-boring-company-passenger-pod.png?rect=0%2C0%2C2792%2C1397&dpr=2&auto=format%2Ccompress&w=650

wat is hiervan het voordeel tov de reeds bestaande TGV mss?

Micele
8 januari 2019, 13:33
wat is hiervan het voordeel tov de reeds bestaande TGV mss?

Ik zou het niet weten, maar ik weet dat een TGV lijn (veel tunnels nodig) ongeveer evenveel kost.

En een TGV is geen busverbinding tot 200 kmh met (lift)haltes in de stad of stedelijke omgeving.

Hoeveel TGV-stations liggen er in ... België?

Anna List
8 januari 2019, 13:37
Ik zou het niet weten, maar ik weet dat een TGV lijn (veel tunnels nodig) ongeveer evenveel kost.

En een TGV is geen busverbinding tot 200 kmh met (lift)haltes in de stad of stedelijke omgeving.

Hoeveel TGV-stations liggen er in ... België?

vier waarvan drie gebruikt?

hoeveel haltes van die loop plant Elon in BE mss?

Micele
8 januari 2019, 13:40
vier waarvan drie gebruikt?

hoeveel haltes van die loop plant Elon in BE mss?
Hoeveel TGV s rijden er in Los Angeles mss? :roll:

Wat is het nadeel van the Loop tov een snelbus bovengronds? Wie staat er mee in de file? (rest > verzen post 41, die brainstorming zal Boring Cie gedaan hebben, of hun apostels :lol:)

Hoofdstraat
9 januari 2019, 07:37
vervolg... , de uitleg van Boring Company, uit hun catechismus FAQ, hoe ze de kosten denken te reduceren (factor 10 of meer) tov de klassieke tunnelbouw, de eerste 3 verzen:


Zo, meer kan ik niet doen.

De Boring Company zit vast aan regels en de mogelijkheden van machines, net als de rest. Het enige wat ze doen is een metro bouwen met autonome toestellen zonder implementatie van veiligheden.

Het grootste probleem zijn veiligheid en perrons, daar hebben ze nog geen oplossing voor.

Het alternatief is de huidige capaciteit verdubbelen door het inzetten van autonome auto's en metrostellen. Dat kan zonder die tunnels die enkel nodig zijn als de capaciteit meer dan verdubbelt.

Een andere technische oplossing is betere arbeid en vergaderingen op afstand zodat trips minder nodig zijn.

Micele
9 januari 2019, 11:23
De Boring Company zit vast aan regels en de mogelijkheden van machines, net als de rest.
Neen, ze zijn dat niet. Want ze gaan de machines optimaliseren volgens hun specifiek gebruik.

Het enige wat ze doen is een metro bouwen met autonome toestellen zonder implementatie van veiligheden.
Fout

Het grootste probleem zijn veiligheid en perrons, daar hebben ze nog geen oplossing voor.
Fout

Het alternatief is de huidige capaciteit verdubbelen door het inzetten van autonome auto's en metrostellen. Dat kan zonder die tunnels die enkel nodig zijn als de capaciteit meer dan verdubbelt.
Staat in de faq netjes uitgelegd.

Een andere technische oplossing is betere arbeid en vergaderingen op afstand zodat trips minder nodig zijn.
Die zijn al volledig uitgeput. En doen ze al vele jaren. Heeft ook geen relevantie met het doel van The Loop.


Je hebt de faq dus helemaal niet VOLLEDIG gelezen.

Alles waarover je onwetend uw eigen fantasie-verhaal doet staat netjes in de faq uitgelegd.

FAQ >>> https://www.boringcompany.com/faq/ probeer nog eens.

Boring Company zal aan de strenge veiligheidseisen A tot Z van Californië of aan de USA moeten voldoen om passagiers te mogen vervoeren. Bovendien bestaat autonoom rijdend openbaar vervoer al, zeker in "metro":
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_automated_urban_metro_subway_systems

Californië of US(-steden) is geen "bananenrepubliek".

Doe jij nu met opzet zo wereldvreemd?

Naja met uw topictitel waart je al verkeerd of veel te voorbarig.

Hoofdstraat
9 januari 2019, 15:52
Neen, ze zijn dat niet. Want ze gaan de machines optimaliseren volgens hun specifiek gebruik.

Fout

Fout

Staat in de faq netjes uitgelegd.

Die zijn al volledig uitgeput. En doen ze al vele jaren. Heeft ook geen relevantie met het doel van The Loop.

Je hebt de faq dus helemaal niet VOLLEDIG gelezen.

Alles waarover je onwetend uw eigen fantasie-verhaal doet staat netjes in de faq uitgelegd.

FAQ >>> https://www.boringcompany.com/faq/ probeer nog eens.

Boring Company zal aan de strenge veiligheidseisen A tot Z van Californië of aan de USA moeten voldoen om passagiers te mogen vervoeren. Bovendien bestaat autonoom rijdend openbaar vervoer al, zeker in "metro":
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_automated_urban_metro_subway_systems

Californië of US(-steden) is geen "bananenrepubliek".

Doe jij nu met opzet zo wereldvreemd?

Naja met uw topictitel waart je al verkeerd of veel te voorbarig.

Die FAQ is een lachertje, de staat zal de voorschriften volledig moeten aanpassen aan de boring company, hetgeen ze willen doen mag gewoon niet qua veiligheid, hoogstens voor goederenvervoer.

Dan willen ze de prijs omlaag halen door electrisch te boren (?) en het zand verkopen als stenen legoblokjes zodat ze die dan niet meer moeten verwerken.

De marketing is funny maar practisch gezien is er niet veel aan de hand.

https://www.forbes.com/sites/alanohnsman/2018/04/25/there-are-holes-in-elon-musks-plans-to-tunnel-through-l-a-with-boring-co/#3094a6a86844

Micele
9 januari 2019, 17:16
Die FAQ is een lachertje, de staat zal de voorschriften volledig moeten aanpassen aan de boring company, hetgeen ze willen doen mag gewoon niet qua veiligheid, hoogstens voor goederenvervoer.

Dan willen ze de prijs omlaag halen door electrisch te boren (?) en het zand verkopen als stenen legoblokjes zodat ze die dan niet meer moeten verwerken.

De marketing is funny maar practisch gezien is er niet veel aan de hand.

https://www.forbes.com/sites/alanohnsman/2018/04/25/there-are-holes-in-elon-musks-plans-to-tunnel-through-l-a-with-boring-co/#3094a6a86844
Sure jongen jij weet alles beter dan de ingenieurs van Boring Company.

Moest ik jou zijn zou ik naar Californië vliegen en het hun eens uitleggen dat ze verkeerd bezig zijn. :roll:

Forbes? :lol:

Micele
9 januari 2019, 18:11
Bron: https://www.investopedia.com/what-is-the-boring-company-4581757

Updated Dec 20, 2018

Of je het nu leuk vindt of niet, de eerste tunnel van The Boring Company zal nu de weg banen voor het werk van het bedrijf in Chicago en Maryland, waar het contracten heeft gesloten om systemen voor openbaar vervoer te bouwen.

In februari 2018 kondigde de stad Chicago een wedstrijd aan om een snel transportnetwerk te bouwen van het centrum van Chicago naar de O'Hare Airport. De Boring Company deed mee aan de wedstrijd met het voorstel om passagiers in 12 minuten met behulp van geautomatiseerde elektrische voertuigen van het centrum naar het vliegveld te vervoeren.

Musk beschreef het gebruik met behulp van een "loop" -systeem, waarin 16 passagiers (en hun bagage) zouden worden vervoerd met snelheden van 125 tot 150 mph in Pods die elke halve minuut vertrekken.

Dat is een grote uitdaging, vooral na Musk's optreden in Los Angeles, maar in juni 2018 selecteerde Chicago toch The Boring Company uit vier concurrerende biedingen. Als de Boring Company de tunnel met succes voltooit, zou de waardering van het particuliere bedrijf kunnen oplopen tot wel 16 miljard dollar.


Via refs wikipedia hun verbeterde nieuwe boormachines:


The Boring Company is 90% owned by Elon Musk,[6] SpaceX was given 6% equity for the use of its resources when The Boring Company was starting up.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Boring_Company#Boring_machines

- Godot,[14] a conventional tunnel boring machine, used for research purposes.

- Line-storm, a highly modified conventional boring machine, a hybrid design, boring 2–3 times faster than pre-2018 boring machines.

- Prufrock,[32] or Proof-Rock,[34] a "fully-Boring-Company-designed machine",[33]:52:03[32] anticipated to be approximately ten times faster than conventional boring machines, with hopes of making it even faster. Currently under development since May 2018.[33][34]

https://thumbs.gfycat.com/BountifulSomeGosling-max-1mb.gif
https://media.giphy.com/media/26DNbCqVfLJbYrXIA/giphy.gif

De 8-9 passagiers die rond de maan gaan vliegen in 2023? zijn al gekend:

https://www.space.com/41854-spacex-unveils-1st-private-moon-flight-passenger.html

Uiteraard veel minder gevaarlijk dan een electrisch busje door een tunnel met alle veiligheidsvoorzieningen. ;-)

Aja het aanleggen van de tunnel en de voorziene infra is veel moeilijker dan toertjes rond de maan maken, en dan spreek ik nog niet van die 10x maal snellere boormachines. Lol.

Hoofdstraat
10 januari 2019, 11:28
Bron: https://www.investopedia.com/what-is-the-boring-company-4581757

In februari 2018 kondigde de stad Chicago een wedstrijd aan om een snel transportnetwerk te bouwen van het centrum van Chicago naar de O'Hare Airport. De Boring Company deed mee aan de wedstrijd met het voorstel om passagiers in 12 minuten met behulp van geautomatiseerde elektrische voertuigen van het centrum naar het vliegveld te vervoeren.

Musk beschreef het gebruik met behulp van een "loop" -systeem, waarin 16 passagiers (en hun bagage) zouden worden vervoerd met snelheden van 125 tot 150 mph in Pods die elke halve minuut vertrekken.

Hij wil dus 2000 passagiers vervoeren per uur met 100 tal elektrische busjes die tot 250 km/uur rijden in een smalle tunnel zonder nooduitgangen. Ze gaan echt veel regels moeten aanpassen om dit toe te laten, als Musk ergens goed in is dan is het politiekers omverblazen met sprookjes zodat ze alles doen om hem binnen te halen. Wat ook een kunst is, dat wel.

Musk belooft ook tunnels te boren aan $10 miljoen per mijl in plaats van de huidige $100 tot $500 per mijl. Ik ben benieuwd hoe die dat gaat doen al ben ik wel blij met de shake-up van dat marktsegment, het zal de rest wakker schudden en een vastgeroeste industrie en regelgeving verplichten om te innoveren.

https://www.teslarati.com/elon-musk-the-boring-company-10-million-dollars-per-mile-price-tag-game-changer/

Al bij al zet Musk veel in gang en verplicht oude industrie om zich te vernieuwen, wat zowieso erg goed is. Ik ga 'm niet volledig afbreken maar let op dat je niet in sprookjes laat vangen.

Micele
10 januari 2019, 12:07
En waarom is dit een flop ?

Micele
10 januari 2019, 12:08
The Boring Co doet het voor een fractie van de prijs als de concurrentie.

Zelfde modus operandi als SpaceX. Beter, sneller en goedkoper.

Mambo
10 januari 2019, 12:31
Hij wil dus 2000 passagiers vervoeren per uur met 100 tal elektrische busjes die tot 250 km/uur rijden in een smalle tunnel zonder nooduitgangen. Ze gaan echt veel regels moeten aanpassen om dit toe te laten, als Musk ergens goed in is dan is het politiekers omverblazen met sprookjes zodat ze alles doen om hem binnen te halen. Wat ook een kunst is, dat wel.

Musk belooft ook tunnels te boren aan $10 miljoen per mijl in plaats van de huidige $100 tot $500 per mijl. Ik ben benieuwd hoe die dat gaat doen al ben ik wel blij met de shake-up van dat marktsegment, het zal de rest wakker schudden en een vastgeroeste industrie en regelgeving verplichten om te innoveren.

https://www.teslarati.com/elon-musk-the-boring-company-10-million-dollars-per-mile-price-tag-game-changer/

Al bij al zet Musk veel in gang en verplicht oude industrie om zich te vernieuwen, wat zowieso erg goed is. Ik ga 'm niet volledig afbreken maar let op dat je niet in sprookjes laat vangen.

Alles wat er is komt uit innovatie en gamechangers.

Na 100 jaar eens terugblikken en dan zie je dat veel gekomen is uit invloedrijke politiekers met zaken imperium waarvan je op een bepaald moment beseft...amai die heeft ons nogal bij ons pietje gehad.

Rockefeller verkocht petrol als geneesmiddel.
Ook goud en zilver pompten ze in de aders.

Zelfs tot op vandaag.

Toen was dat innovatief, wereldnieuws en game changers.

Achteraf bekeken...puur winstbejag en miljoenen goedgelovigen en pakken industrie.

Hoofdstraat
11 januari 2019, 00:03
Alles wat er is komt uit innovatie en gamechangers.

Na 100 jaar eens terugblikken en dan zie je dat veel gekomen is uit invloedrijke politiekers met zaken imperium waarvan je op een bepaald moment beseft...amai die heeft ons nogal bij ons pietje gehad.

Rockefeller verkocht petrol als geneesmiddel.
Ook goud en zilver pompten ze in de aders.

Zelfs tot op vandaag.

Toen was dat innovatief, wereldnieuws en game changers.

Achteraf bekeken...puur winstbejag en miljoenen goedgelovigen en pakken industrie.

Ook Cocaïne in frisdrank, radioactieve wijzerplaten en corn flakes om masturbatie bij kinderen tegen te gaan. Echte innovaties ja. :-D

Micele
11 januari 2019, 11:14
oud nieuws wat opwarmen...

https://eu.usatoday.com/story/tech/2018/06/14/chicago-elon-musk-ohare-high-speed-transit-project/700724002/
Jun 14, 2018

Elon Musk's Boring Co. asked to build Chicago high-speed transit between O'Hare and downtown

https://www.gannett-cdn.com/-mm-/30e1bcfdbcb2ae9b0319d998b61f50f3f1946811/c=3-0-1497-844/local/-/media/2018/06/14/USATODAY/USATODAY/636645361364505194-Block-37-Station.jpg?width=3200&height=1680&fit=crop

CHICAGO – Elon Musk's Boring Company has been tapped to build a futuristic transportation system using high-powered electric “skates” to carry passengers between O’Hare International Airport and downtown Chicago.

Chicago Mayor Rahm Emanuel announced Thursday that his administration is entering one-on-one negotiations with the Musk company to build the high-speed system that will utilize electric vehicles running through twin underground tunnels.

If Emanuel and Musk, who is also the CEO of electric-car company Tesla, are able to reach a final deal, it would then need approval from Chicago’s city council.

The proposed system would transport passengers between O’Hare, one of the nation’s busiest airports, and downtown in 12 minutes, according to the Boring Company's proposal. Currently, it takes passengers riding the city’s train system about 45 to 50 minutes to make the roughly 16-mile trip between downtown and O’Hare. Taking a taxi or ride-share can take even longer.

The mayor hopes to start construction on the project within a year and complete the project within four years.

"It will take longer to get through security at O’Hare than it will take to get to O'Hare," Emanuel predicted. "This is the fast lane to Chicago’s future."

Boring Company says it will pay the entire cost of building the system.

The company indicated in its proposal to the city that fares on its transportation system of the future – although not yet set – would cost more than the current $5 fare between O’Hare and downtown but less than the cost of a cab ride, which typically costs about $40.

The deal puts Musk a step closer to making his Boring Company's vision a reality. Mass transit advocates have expressed skepticism about the viability of a vast network of underground tunnels due to high costs and bureaucratic hurdles. But Musk’s tentative deal with Chicago suggests that his company may be making progress in its goal to reduce the price of tunnel digging while increasing the speed of the notoriously slow process.

“I think if you look at someone’s track record or a company’s track record…it’s reasonable to extrapolate into what it would do in the future,” Musk said about criticism of the effort. “I’ve done a few things in my background that I think are pretty tricky.”

Musk added: "If it succeeds it will be a great thing for the city. If it fails, me and others will lose a whole bunch of money."

The Boring Co. in April said it raised $113 million, mostly from Musk himself.

This foray into building tunnels for high-speed transportation is relatively new. The Boring Company was launched about 18 months ago and has been digging a test tunnel in Los Angeles for a high-speed public transit system called the Loop.

The concept behind the Loop has changed over the months. Most recently, Musk said that it no longer would provide the skates for cars to race beneath the surface but instead will focus on transporting pedestrians and cyclists.

In an animation released by the Boring Company in March, pedestrians are shown on the street surface boarding buses and being lowered into the tunnel by an elevator system.

Musk has also received approval from Maryland to dig tunnels for a Loop system that would provide a transportation alternative to commuters in the Baltimore-Washington corridor, but work has not yet started on that project.

Boring Company kreeg het project toegewezen en werd verkozen boven deze:

https://mmm-freight.com/news/elon-musks-boring-company-could-build-ohare-express-train/
April 24, 2018

Four groups—including Elon Musk’s futuristic Boring Company—have answered City Hall’s Request for Qualifications (RFQ) seeking private companies to design, build, finance, operate, and maintain Chicago’s long-discussed high-speed O’Hare express train.

The ambitious project aims to slash travel times between downtown and O’Hare International Airport to 20 minutes (roughly in half) at a price point that will undercut taxis or ride share services like Uber and Lyft. The call for prospective partners went out in November and was due on January 24.

According to a joint statement from Mayor Rahm Emanuel and the Chicago Infrastructure Trust, the following firms or joint ventures have officially thrown their hats in the ring:

O’Hare Express Train Partners (OHL Infrastructure, Kiewit, Amtrak)

O’Hare Xpress LLC (Meridiam, Antarctica Capital, JLC Infrastructure, Mott MacDonald and First Transit)

Oaktree Capital Management

The Boring Company

Uiteraard was dat groot nieuws ...

https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-5842549/Chicago-taps-Musk-company-build-express-line-OHare.html

Elon Musk's Boring Company wins its bid to build tunnels that will allow 150mph 'electric skates' to transport people between downtown Chicago and O'Hare Airport

Each electric vehicle in the proposed tunnel system will carry eight to 16 people and travel at 125 to 150 mph

The Boring Company said it will fund the project and plans to collect ticket and advertising revenue

No information has been released about estimated construction costs or when construction might begin

https://i.dailymail.co.uk/i/newpix/2018/06/15/10/4D3DF7F500000578-5842549-image-a-14_1529056221105.jpg
https://i.dailymail.co.uk/i/newpix/2018/06/15/10/4D3DF89400000578-5842549-image-a-10_1529055764343.jpg
https://i.dailymail.co.uk/i/newpix/2018/06/14/15/4D3A74E900000578-5842549-image-a-33_1528986802418.jpg

De tijdwinst geillustreerd door populairmechanics:
https://www.popularmechanics.com/technology/infrastructure/a21524722/musk-loop-chicago-ohare/

The current drive, on a Thursday morning, from Block 37 to O’Hare. The red represents what Google Maps has identified has heavy traffic. The Boring Company says it can cut this time by over 50 percent.

Hoofdstraat
11 januari 2019, 16:05
Lol, die conceptbeelden. Die voertuigen moeten 200 per uur gaan maar dan ligt iedereen op een hoopje achteraan, een 12 minuten trip geeft niet veel ruimte om te versnellen en vertragen.

Aurora_Borealis
11 januari 2019, 17:45
Lol, die conceptbeelden. Die voertuigen moeten 200 per uur gaan maar dan ligt iedereen op een hoopje achteraan, een 12 minuten trip geeft niet veel ruimte om te versnellen en vertragen.

Mèh... ik neem de metro wel.