PDA

View Full Version : Opletten met linkedIN?

Universalia
22 december 2018, 22:58
Op één van de pc's (een oude die ik nog maar raar of zelden gebruik) kreeg ik een mail van iemand die mij wilde toevoegen aan haar lijst.

Best eigenaardig want zoals u weet ben ik geen fan van dat soort netwerken.

Ene zekere Ann wilde met mij netwerken. https://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/lachen/animaatjes-lachen-80969.gif

"Ik zou u graag toevoegen aan mijn professionele netwerk."

Haar netwerk dan nog wel, djeezes. :roll:

Senior HR- consultant.

Whoehahahaha!!!!

p.s.

Mochten er mensen zijn die op die manier lastig gevallen worden en misschien zelf ergens een account op wat dan ook ooit gemaakt hebben dan is volgende site met oplossingen best handig om dat eventueel ongedaan te maken. :-D

JustDeleteMe (https://backgroundchecks.org/justdeleteme/)

Als ik het echt krijg dan gaat die LinkedIN wel serieus de boter fretten, wat een rotzooi zeg.

Ook even testen: haveibeenpawned (https://haveibeenpwned.com)

SpyDetect Free (https://www.worktime.com/spydetectfree/)

Alles ok by now. :cheer:

Mambo
22 december 2018, 23:09
Op één van de pc's (een oude die ik nog maar raar of zelden gebruik) kreeg ik een mail van iemand die mij wilde toevoegen aan haar lijst.

Ene zekere Ann wilde met mij netwerken. https://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/lachen/animaatjes-lachen-80969.gif

Senior HR- consultant.

Whoehahahaha!!!!

p.s.

Mochten er mensen zijn die op die manier lastig gevallen worden en misschien zelf ergens een account op wat dan ook ooit gemaakt hebben dan is volgende site met oplossingen best handig om dat eventueel ongedaan te maken. :-D

JustDeleteMe (https://backgroundchecks.org/justdeleteme/)

Als ik het echt krijg dan gaat die LinkedIN wel serieus de boter fretten, wat een rotzooi zeg.

Ja LinkedIn is gemaakt om te netwerken .

Maar die hr gastjes contacteren de ganse wereld. Ik krijg er zo 10 per week op bezoek.

Deleten zal nog het beste zijn.

kojak
22 december 2018, 23:09
...

....

Wat is daar nu mis mee ?

Een netwerkje maken...

Zij wou gewoon dat jij uw plugje in haar contactdoosje zou gestoken hebben.

https://st2.depositphotos.com/3847757/5510/i/450/depositphotos_55108831-stockafbeelding-internetnetwerk-kabels-zijn-aangesloten-op.jpg

En jij noemt dat lastig vallen ? :lol:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRXWnrQ8FfVJIL9uml7pMCLmqeDvaQG9 5gF4DBwOWFMUrRYM1CWgQ

Universalia
22 december 2018, 23:12
Ja LinkedIn is gemaakt om te netwerken .

Maar die hr gastjes contacteren de ganse wereld. Ik krijg er zo 10 per week op bezoek.

Deleten zal nog het beste zijn.

Delete & blocked. :-D

Ik heb er geen idee van hoe dat binnengekomen is daar ik dat soort van 'diensten' zeker géén account ga maken, niet FB, niet Twitter, niet linkedIN of andere.

Universalia
22 december 2018, 23:13
Wat is daar nu mis mee ?

Een netwerkje maken...

Zij wou gewoon dat jij uw plugje in haar contactdoosje zou gestoken hebben.

https://st2.depositphotos.com/3847757/5510/i/450/depositphotos_55108831-stockafbeelding-internetnetwerk-kabels-zijn-aangesloten-op.jpg

En jij noemt dat lastig vallen ? :lol:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRXWnrQ8FfVJIL9uml7pMCLmqeDvaQG9 5gF4DBwOWFMUrRYM1CWgQ

Het was een te klein fotoke maar ze had wel een leuk carréke. :rofl:

kojak
22 december 2018, 23:14
Just opletten voor groepssex !
Daar zeg ik ook liever neen tegen.

https://www.lvstechnics.be/assets/components/phpthumbof/cache/Netwerkkabels2.bc29ef7e4ba57aabe448658c4317cd4810. jpg

Universalia
22 december 2018, 23:15
Just opletten voor groepssex !
Daar zeg ik ook liever neen tegen.

https://www.lvstechnics.be/assets/components/phpthumbof/cache/Netwerkkabels2.bc29ef7e4ba57aabe448658c4317cd4810. jpg

Groepseks is dan ook iets voor ziekelijke mensen. :-D

The Paulus Experience
22 december 2018, 23:18

Ik heb er geen idee van hoe dat binnengekomen is daar ik dat soort van 'diensten' zeker géén account ga maken, niet FB, niet Twitter, niet linkedIN of andere.

You're fucked

Ze hebben je e-mail adres.
Ze kennen je
Vanaf nu zit je in de database

Universalia
22 december 2018, 23:21
You're fucked

Ze hebben je e-mail adres.
Ze kennen je
Vanaf nu zit je in de database

Dan draait de 'haveibeenpawned' vierkant want die gaf niets weer.

Good news — no pwnage found!

maddox
22 december 2018, 23:24
Bof, LinkedIn is gewoon een semi pro sociaal netwerk. Tot nu toe alleen leuk geweest om eens rond te kijken wie me werk wou geven. Teveel, maar tot nu toe geen met goeie voorwaarden.

Dadeemelee
22 december 2018, 23:27
Bof, LinkedIn is gewoon een semi pro sociaal netwerk. Tot nu toe alleen leuk geweest om eens rond te kijken wie me werk wou geven. Teveel, maar tot nu toe geen met goeie voorwaarden.

Welcome back Maddox.

kojak
22 december 2018, 23:39
Welcome back Maddox.

Zonder indiscreet te willen zijn...

Wat heb jij met de rug van Maddox ? :-D

Universalia
22 december 2018, 23:45

Ik zocht het eens op wat die doen, niet dat ik er een boodschap aan heb maar puur uit curieuzeneuze. :-D

Wat doet een HR consultant? (https://www.stepstone.be/carriere-tips/article/wat-doet-een-hr-consultant/)

Mambo
22 december 2018, 23:49
Ik zocht het eens op wat die doen, niet dat ik er een boodschap aan heb maar puur uit curieuzeneuze. :-D

Wat doet een HR consultant? (https://www.stepstone.be/carriere-tips/article/wat-doet-een-hr-consultant/)

Mensen sorteren en ambeteren en keuren om dan bedrijven opnieuw te ambeteren met hun renstal van mensjes die willen werken.

Koppelbaas dus.
Gelijk die voetbal bazen die spelers verkopen

kojak
22 december 2018, 23:51
Mensen sorteren en ambeteren en keuren om dan bedrijven opnieuw te ambeteren met hun renstal van mensjes die willen werken.

Koppelbaas dus.

Zijn dat geen pooiers in het AN ? :lol:

Mambo
22 december 2018, 23:55
Zijn dat geen pooiers in het AN ? :lol:

Sinds ze een diploma hebben niet meer.

Anna List
22 december 2018, 23:58

Zet uw zilverpapieren hoedje ook maar op!

Universalia
23 december 2018, 00:03
Zet uw zilverpapieren hoedje ook maar op!

Goed dat u het schrijft want ik was het vergeten daarstraks.

Misschien juist daarom dat ik aangevallen ben!!!

Gelukkig is het een pc die meestal op non actief staat. :-D

Guinevere
23 december 2018, 00:05
Truth be told. (Pas op, kan shockerend zijn voor sommigen)

Na m'n bachelorke heb ik nooit echt een fulltime job geambieerd en de hele sociale media hype is aan me voorbij gegaan, dit laatste niet helemaal bewust denk ik. Maar toen ik 10 jaar geleden moest solliciteren kwam Linkedin net op, denk ik, en heb ik ook maar een account gemaakt (nog onder invloed van toenmalige vrienden) en heb wonder boven wonder toch 25 contacten in het totaal, zonder foto ook (incl familie en ex- medestudenten, waar deze media niet helemaal voor dient). Helemaal opzeggen lijkt zo finaal.... en niet van deze tijd.

kojak
23 december 2018, 00:06
Dan draait de 'haveibeenpawned' vierkant want die gaf niets weer.

Good news — no pwnage found!

Is niet veel waard.
Bovendien moet je daar eerst je emailadress intikken, wat je dus best NOOIT doet. ;)

Universalia
23 december 2018, 00:08
Is niet veel waard.
Bovendien moet je daar eerst je emailadress intikken, wat je dus best NOOIT doet. ;)

Dat doe je inderdaad beter niet want stel dat het een manier is om juist mail adressen te verzamelen.

Daarstraks was er een lieve juffrouw in een winkel die mij een klantenkaartje wilde aansmeren, gelukkig dacht ik direct aan de sketch van Geert Hoste die caps nodig had voor zijn koffiemachine.

Caps (https://www.youtube.com/watch?v=tG5v1dMz2FY)

kojak
23 december 2018, 00:09
Goed dat u het schrijft want ik was het vergeten daarstraks....

't werd tijd....

Je was de enigste hier die zijne zilverpapieren hoed nog niet op had.
Je begon écht uit de toon te vallen zenne. :lol: ;)

Universalia
23 december 2018, 00:11
't werd tijd....

Je was de enigste hier die zijne zilverpapieren hoed nog niet op had.
Je begon écht uit de toon te vallen zenne. :lol: ;)

Ik droeg een jagershoedje met pluim maar dat werkte precies niet.

Dadeemelee
23 december 2018, 08:58
Ik droeg een jagershoedje met pluim maar dat werkte precies niet.

Als Permanent Vertegenwoordiger van de VN hebben wij veel aantrekkingskracht voor netwerkers.
Ik heb daar ook mee moeten leren leven :-(

patrickve
23 december 2018, 09:36

Het zou mij verwonderen dat jij een mail krijgt om je te verbinden met iemand op LinkedIn als je daar geen account hebt ?

Bovenbuur
LinkedIn is een van de minder invasieve netwerken. Het is zo opgezet dat je eigenlijk geen contact hebt met je connecties tenzij een van jullie daar een hele specifieke reden voor heeft. In de praktijk is het vooral een soort uithangbord richting recruiters en/of een aanvulling op je CV. Nuttig? Matig. Vervelend? Niet echt...

patrickve
Maar toen ik 10 jaar geleden moest solliciteren kwam Linkedin net op, denk ik.

LinkedIn is ouder dan Facebook...

Universalia
23 december 2018, 10:49
Het zou mij verwonderen dat jij een mail krijgt om je te verbinden met iemand op LinkedIn als je daar geen account hebt ?

Ik vind dat ook eigenaardig want ik heb daar géén account.

Moet ik nu op zoek naar iemand (van de weinigen die hem kennen) die mijn mail adres doorgegeven heeft aan die 'dienst?'

Als ik die kan opsporen gaat hij/zij zijn beste dag niet hebben denk ik.

Op huidig ogenblik zal het zich beperken tot een klacht tegen onbekenden. ;-)

Zoals u met zen allen wel weet ben ik geen fan van dat soort van 'diensten' (FB Twitter, linkedIN andere) want zijn gewoon aftruggelaars.

Universalia
23 december 2018, 10:56
LinkedIn is een van de minder invasieve netwerken. Het is zo opgezet dat je eigenlijk geen contact hebt met je connecties tenzij een van jullie daar een hele specifieke reden voor heeft. In de praktijk is het vooral een soort uithangbord richting recruiters en/of een aanvulling op je CV. Nuttig? Matig. Vervelend? Niet echt...

Een aanvulling op C.V.?

Lang geleden dat ik dat nog bekeken heb maar ik heb de indruk dat mijn mail daar niet opstaat omdat men er geen zaken met heeft misschien? :|

kojak
23 december 2018, 10:59
Ik vind dat ook eigenaardig want ik heb daar géén account..

Ik heb daar ook geen account, en ik krijg daar ook emails van.
Reden is anders simpel.
Die komen van andere accounts waar jij een indirecte link mee hebt, of van mensen die in hun buurt wonen.
Mensen die ook uw email adres hebben, en zo worden dan die linken gelegd, en krijg jij dan die 'ongewenste' emails.
Beetje het systeem van Smoelenboek waar ze ook proberen mensen met elkaar te linken.

Wat email adressen betreft, ik gebruik nooit gmail of andere online email diensten. Alles staat bij mij lokaal op mijne pc, zeker mijn email adressen.

En waar ik een hekel aan heb, dat zijn mensen die emails naar verschillende personen sturen, en al de correspondenten in CC zetten ipv in BCC.
Iedereen krijgt dus ook al die email adressen te zien.
Doe je zoiets met Gmail of Hotmail, dan moet ik er geen tekeninkske meer bij maken hé.

Universalia
23 december 2018, 11:08
Ik heb daar ook geen account, en ik krijg daar ook emails van.
Reden is anders simpel.
Die komen van andere accounts waar jij een indirecte link mee hebt, of van mensen die in hun buurt wonen.
Mensen die ook uw email adres hebben, en zo worden dan die linken gelegd, en krijg jij dan die 'ongewenste' emails.
Beetje het systeem van Smoelenboek waar ze ook proberen mensen met elkaar te linken.

Wat email adressen betreft, ik gebruik nooit gmail of andere online email diensten. Alles staat bij mij lokaal op mijne pc, zeker mijn email adressen.

En waar ik een hekel aan heb, dat zijn mensen die emails naar verschillende personen sturen, en al de correspondenten in CC zetten ipv in BCC.
Iedereen krijgt dus ook al die email adressen te zien.
Doe je zoiets met Gmail of Hotmail, dan moet ik er geen tekeninkske meer bij maken hé.

Ach dat zijn zo van die personen die het op de volgende manier doen waarschijnlijk.

Men neme het telefoonboek en zette achter elke naam een apenstaart @ met de één of andere provider zijn naam achter en dan is het wachten wie er in trapt of zie ik dat weer verkeerd?

Hoog tijd dat men die rommeldiensten eens aan banden gaat leggen want :roll:

Ik zocht op het net even op die haar naam en die heeft:

View the profiles of people named *haar naam*. Join Facebook to connect with *haar naam* and others you may know. Facebook gives people the power to...

Goe zot.

Dadeemelee
23 december 2018, 11:15
Ach dat zijn zo van die personen die het op de volgende manier doen waarschijnlijk.

Men neme het telefoonboek en zette achter elke naam een apenstaart @ met de één of andere provider zijn naam achter en dan is het wachten wie er in trapt of zie ik dat weer verkeerd?

In dat verband: er is momenteel ook een oplichtingsspelletje aan de hand met telefoons.

Ze bellen je en voor je kan antwoorden stoppen ze. Als je dan terugbelt kom je op een duur betalend nummer ergens in het buitenland terecht waar ze je zo lang mogelijk aan het lijntje houden.

En ze bellen gewoon het ganse telefoonboek en random nummers op.

kojak
23 december 2018, 11:28

Hoog tijd dat men die rommeldiensten eens aan banden gaat leggen want :roll:

Ik zocht op het net even op die haar naam en die heeft:

View the profiles of people named *haar naam*. Join Facebook to connect with *haar naam* and others you may know. Facebook gives people the power to...

Goe zot.

FF, off-topic.

Zet jij altijd je naam onderaan je postings ?

Sorry zenne, maar das de schuld van mijn slecht vel. :lol: ;)

kojak
23 december 2018, 11:31
In dat verband: er is momenteel ook een oplichtingsspelletje aan de hand met telefoons.

Ze bellen je en voor je kan antwoorden stoppen ze. Als je dan terugbelt kom je op een duur betalend nummer ergens in het buitenland terecht waar ze je zo lang mogelijk aan het lijntje houden.

En ze bellen gewoon het ganse telefoonboek en random nummers op.

Ik bel eigenlijk zelden of nooit iemand terug die ik niet ken.
Alleen maar als ze iets ingesproken hebben op mijn voice mail, en dan nog.
Spreken ze niets in, dan zal het wel niet dringend geweest zijn en moeten ze maar zelf terugbellen.
Juist om zo'n dingen te voorkomen. ;)

Guinevere
23 december 2018, 11:33
LinkedIn is ouder dan Facebook...

Ik wil maar zeggen 10 jaar geleden was sociale media helemaal niet zo populair. Of het kwam maar net op...

Maar over Linkedin, zijn er mensen die dat actief lezen en gebruiken? De enigen die daarop posten worden ervoor betaald, denk ik,

Dadeemelee
23 december 2018, 11:35
Ik bel eigenlijk zelden of nooit iemand terug die ik niet ken.
Alleen maar als ze iets ingesproken hebben op mijn voice mail, en dan nog.
Spreken ze niets in, dan zal het wel niet dringend geweest zijn en moeten ze maar zelf terugbellen.
Juist om zo'n dingen te voorkomen. ;)

Ik bel nooit iemand terug die ik niet ken.

In dit geval is het trouwens simpel. Als je gaat googelen op dat nummer zie je onmiddellijk dat het om een scam gaat.

Guinevere
23 december 2018, 11:55
Op mijn werk zijn er zo'n draadloze telefoons van de jaren stillekes waarop je niet kan zien wie belt.
Is dat even handig, zeg.
Waarom zou een werkgever dat doen? Is wellicht niet bewust?
Voordeel: ik hoef nooit terug te bellen want ja...

Universalia
23 december 2018, 12:14
Ik bel nooit iemand terug die ik niet ken.

In dit geval is het trouwens simpel. Als je gaat googelen op dat nummer zie je onmiddellijk dat het om een scam gaat.

Daar gaat het inderdaad in de meeste gevallen om, SCAM.

Ik haalde de volgende al eerder aan: 419scam (https://www.419eater.com)

Héél der zalen Nigerianen die niets anders zitten te doen dan SCAM versturen, uiteraard in de meeste gevallen om eigen geldgewin. :roll:

Platleggen die handel?

Bovenbuur
23 december 2018, 12:16
Een aanvulling op C.V.?

Lang geleden dat ik dat nog bekeken heb maar ik heb de indruk dat mijn mail daar niet opstaat omdat men er geen zaken met heeft misschien? :|

Als je niet bereikt en dus niet aangenomen wilt worden hoeft er inderdaad geen contactinformatie op je CV.

Universalia
23 december 2018, 12:17
Op mijn werk zijn er zo'n draadloze telefoons van de jaren stillekes waarop je niet kan zien wie belt.
Is dat even handig, zeg.
Waarom zou een werkgever dat doen? Is wellicht niet bewust?
Voordeel: ik hoef nooit terug te bellen want ja...

Van draadloos ben ik ook geen fan Wi-Fi staat af bij de modeminstellingen.

Draadloze telefoons heb ik niet daar ik er weinig of geen geloof aan hecht aan de goede werking van dat soort toestellen.

Mijn GSM gebruik ik raar of zelden.

Vorig jaar kreeg ik zelfs een nieuwe GSM Samdinges S8, nog nooit gebruikt daar bijna alles Wi-Fi is voor zo een ding.

Ik heb dit draadje ook opgestart met de bedoeling dat het best wel opletten geblazen is tijdens deze periode want er zijn er die daar misbruik van weten te maken en véél mensen letten niet goed op omdat ze al in feeststemming verkeren.

:-D

Mambo
23 december 2018, 13:58
Van draadloos ben ik ook geen fan Wi-Fi staat af bij de modeminstellingen.

Draadloze telefoons heb ik niet daar ik er weinig of geen geloof aan hecht aan de goede werking van dat soort toestellen.

Mijn GSM gebruik ik raar of zelden.

Vorig jaar kreeg ik zelfs een nieuwe GSM Samdinges S8, nog nooit gebruikt daar bijna alles Wi-Fi is voor zo een ding.

Ik heb dit draadje ook opgestart met de bedoeling dat het best wel opletten geblazen is tijdens deze periode want er zijn er die daar misbruik van weten te maken en véél mensen letten niet goed op omdat ze al in feeststemming verkeren.

:-D

Ge zijt wel een specialeke hé?

Universalia
23 december 2018, 13:59
Ge zijt wel een specialeke hé?

Valt dat op?

Verdorie, ik zal wat anders moeten uitvinden. ;-)

kojak
23 december 2018, 16:42
Valt dat op?

Verdorie, ik zal wat anders moeten uitvinden. ;-)

Weet het niet of dat opvalt.
Wat zou er moeten opvallen ?

Ik heb tot nu toe toch nog altijd niets speciaals aan u opgemerkt zenne. :-D

Demper
23 december 2018, 16:47

Die wil gepaald worden.

Universalia
23 december 2018, 18:14
Die wil gepaald worden.

Wel daar zat ik ook al aan te denken.

Het was mijn type niet. :-D

Universalia
9 januari 2019, 09:51
Die blijft het nog steeds volhouden berichten te versturen. (een van de pc's waar dat op binnenloopt die ik raar of zelden gebruik)

<Naam>wil een connectie maken op LinkedIn. Hoe wilt u antwoorden?

Ik heb in mijn zoektocht al gemerkt dat ik niet de enige ben die dat overkomt.

Best raar want ik heb nooit een account aangemaakt op LinkedIn.

In mijn zoektocht om die rommel te blokkeren stuit ik op het volgende.

LinkedIn zelf daar moet je niet proberen te rade bij te gaan want die verwijzen naar hun site te raadplegen en het zo proberen te verwijderen.

Lijkt mij serieus uit de lucht gegrepen als je geen account hebt. :roll:

Ik maak er op huidig ogenblik een spelletje van en zoek rustig verder maar het gaat wel klachten regenen.

Wat mij naast de LinkedIn rommel ook is opgevallen is dat Telenet nog steeds Pandora mail adressen toelaat. 8O

Zoals u met zen allen wel weet ben ik géén fan van dat soort diensten niet FB, niet Twitter, niet LinkedIn of andere rommel.

Die is hier intussentijd ook weeral eens 3 keer uitgevallen de Telenet verbinding. (regio Antwerpen)

Leuke game. :twisted:

Universalia
9 januari 2019, 19:44
Oei, ik trap hier precies op zere voeten, allemaal LinkedIn/FB/Twitter fans precies.

Kan u zich de idiotie een beetje voorstellen als je daar een 'mail adres' ongedaan wil maken?

Je moet op hun site (LinkedIn) 'inloggen' om dat gedaan te krijgen???

Wat voor onnozelaars zijn dat daar eigenlijk?

Wat doen mensen die daar nooit een account op gemaakt hebben.

Dat je verplicht bent om in te loggen is duidelijk dat ze op die manier nog meer @-mail adressen willen verzamelen.

Dat is een beetje zoals 'uitschrijven op een mail'.

Doe dat NOOIT want dan weet men juist dat u hem nog gelezen heeft en nog online bent.

En die IT'erkes denken echt dat we dat niet doorhebben? :rofl: