PDA

View Full Version : Dierenasielen propvol afgedankte kerstcadeau's


Hypochonder
30 december 2018, 11:43
Jawel hoor mensen, het oerdom volkje in dit land heeft een nieuwe hobby: levende dieren cadeau doen aan ander dom volk dat deze dieren vervolgens verwaarloost en/of naar het asiel brengt:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181229_04070058

Geef ze allemaal op zijn minst een boete en stuur hen liefst verplicht voor minstens vijf maanden naar een heropvoedingskamp.

Universalia
30 december 2018, 11:48
Jawel hoor mensen, het oerdom volkje in dit land heeft een nieuwe hobby: levende dieren cadeau doen aan ander dom volk dat deze dieren vervolgens verwaarloost en/of naar het asiel brengt:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181229_04070058

Geef ze allemaal op zijn minst een boete en stuur hen liefst verplicht voor minstens vijf maanden naar een heropvoedingskamp.

Wel, je zou het nog gaan geloven ook want hier in de buurt heb ik al verschillende hondjes zien rondlopen waar uren in de wind geen baasje bij te bekennen valt en die naarstig op zoek zijn naar eten/beschutting.

Bobke
30 december 2018, 12:49
Wel, je zou het nog gaan geloven ook want hier in de buurt heb ik al verschillende hondjes zien rondlopen waar uren in de wind geen baasje bij te bekennen valt en die naarstig op zoek zijn naar eten/beschutting.
Die hondjes zijn toch gechipt?
De eigenaars zijn eenvoudig op te sporen.

Duupje
30 december 2018, 15:22
Die hondjes zijn toch gechipt?
De eigenaars zijn eenvoudig op te sporen.

Ging niet alleen om hondjes, maar kleinere huisdieren, konijnen enz.
Veel mensen kopen of geven zoiets als kado voor de kindjes (die er na een paar dagen al genoeg van hebben) waardoor de ouders ermee opgezadeld zitten.
Er stond er eens ene met twee cavia's aan de deur hier voor de kindjes...ik was daar totaaaaaaaaaaal niet blij mee!! . Uiteindelijk heeft da mij belachelijk veel geld gekost door dat ik naar de dierenwinkel kon gaan om zo'n groot buitenhok te gaan kopen en alles wat die beestjes nodig hadden want ik kon dat niet over mijn hart krijgen die in dat klein bakske te laten zitten met twee.
Vervolgens waren ze een paar dagen later opgegeten door de honden, kot in gruzzelementen van elkaar gesleurd door hen. Fijn, écht fijn! :?

cookie monster
30 december 2018, 15:28
Dieren als kado , slecht ziekelijk idee , het is geen speelgoed !!

Henri1
30 december 2018, 16:53
Jawel hoor mensen, het oerdom volkje in dit land heeft een nieuwe hobby: levende dieren cadeau doen aan ander dom volk dat deze dieren vervolgens verwaarloost en/of naar het asiel brengt:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181229_04070058

Geef ze allemaal op zijn minst een boete en stuur hen liefst verplicht voor minstens vijf maanden naar een heropvoedingskamp.

Welk kamp had u in gedachten ?

Het Verzet
30 december 2018, 17:10
Zonde vind ik het, dan wel omdat ik graag een hond zou willen, maar er geen koop omdat ik er onvoldoende tijd voor kan vrijmaken.

Bobke
30 december 2018, 17:20
Ging niet alleen om hondjes, maar kleinere huisdieren, konijnen enz.

Konijn met pruimen, hmmm.