PDA

View Full Version : Belgische wegen


Anna List
17 januari 2019, 07:09
https://pub.be/nl/ldv-united-en-mitsubishi-temmen-belgische-wegen/

https://pub.be/wp-content/uploads/2018/12/MITSUBISHI-groenendaallaan-600x405.jpg

https://cdn.cdnartwhere.eu/pub.be/wp-content/uploads/2018/12/MITSUBISHI-havenlaan.jpg

https://vimeo.com/307515333?from=outro-embed

niet dat ik voor SUV's ben, maar de gecrispeerde reactie van wegen en verkeer op deze campagne was compleet misplaatst.

miss Veva Daniels kwam even zeggen dat de wegen in Vlaanderen niet in slechte staat zijn :rofl:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171220_03253569
Kwaliteit van Belgische wegen zorgelijk: zelfs Namibië en Swaziland doen het beter

kunnen we heel het agentschap wegen en verzakkingen neet eens een rondreis met de auto door Nederland cadeau doen?

Skobelev
17 januari 2019, 07:47
Fantastisch toch die reclame van Mitsubishi. :-P

Alles is goed om dit onland te kakken te zetten. :cheer:

Anna List
17 januari 2019, 07:58
Fantastisch toch die reclame van Mitsubishi. :-P

Alles is goed om dit onland te kakken te zetten. :cheer:

Veva Daniels is gisteren als woordvoerster van het agentschap wegen en verkeer echt op VTM nieuws komen vertellen dat de wegen in BE er niet slecht bij liggen! :evil::evil::evil:



https://www.demorgen.be/binnenland/rapport-noemt-belgische-wegen-slechter-dan-in-rwanda-of-swaziland-er-is-geen-visie-b782a75e/

Rapport noemt Belgische wegen slechter dan in Rwanda of Swaziland: "Er is geen visie"
Rapport Wereld Economisch Forum zet ons land op plaats 46 van de 137 landen als het over wegenkwaliteit gaat

21-12-17, 11.02u - Cathy Galle

De wegen in België zijn slechter dan die in sommige Afrikaanse landen. De staat van onze wegen is bovendien een rem op de economische groei. Dat zegt het Wereld Economisch Forum (WEF) in een nieuw rapport.
In hun World Competitiveness Report berekent het WEF jaarlijks de score die toont hoe competitief een land is op economisch vlak. Dat gebeurt op basis van een aantal factoren die de welvaart van een land doen toenemen of juist afremmen.

Het goeie nieuws is dat België globaal gezien op plaats 20 staat. Dat hebben we vooral te danken aan een goede score voor ons onderwijs. Slechte nieuws is wel dat naast ons belastingklimaat en de arbeidswetgeving ook de kwaliteit van onze wegen voor een rem op de economische groei zorgt. Bedrijven twijfelen daardoor om zich in ons land te komen vestigen. We staan op vlak van wegen op plaats 46 van de 137 landen. Onder andere Marokko, Rwanda, Swaziland en Namibië scoren beter.
...

Skobelev
17 januari 2019, 08:05
Misschien moeten we Veva met zen allen wat voorbeelden mailen?
Er zijn putten in de wegen waar een pinguïn zich kan in verbergen.

fred vanhove
17 januari 2019, 08:18
Misschien moeten we Veva met zen allen wat voorbeelden mailen?
Er zijn putten in de wegen waar een pinguïn zich kan in verbergen.

Het is hier ronduit een schande. En dat in één van de meest dicht bevolkte en belaste landen ter wereld:cry:

Toen ik onlangs terug naar België reed via Duitsland en Nederland werd mijn passagier die al de hele tijd sliep omzeggens direct wakker toen we België binnenreden.

Zijn we terug in België vroeg hij ? Ik zei ja waarom ? Ik voel het zei hij daarom werd ik wakker.

Anna List
17 januari 2019, 08:19
Misschien moeten we Veva met zen allen wat voorbeelden mailen?
Er zijn putten in de wegen waar een pinguïn zich kan in verbergen.

[email protected] ? :D

maddox
17 januari 2019, 08:31
Het is hier ronduit een schande. En dat in één van de meest dicht bevolkte en belaste landen ter wereld:cry:

Toen ik onlangs terug naar België reed via Duitsland en Nederland werd mijn passagier die al de hele tijd sliep omzeggens direct wakker toen we België binnenreden.

Zijn we terug in België vroeg hij ? Ik zei ja waarom ? Ik voel het zei hij daarom werd ik wakker.

En ik geloof dat het iets is waar de meeste weggebruikers op't forum wel over eens kunnen zijn. De Belgische verkeersinfrastructuur is een ramp.

Anna List
17 januari 2019, 08:34
Het is hier ronduit een schande. En dat in één van de meest dicht bevolkte en belaste landen ter wereld:cry:

Toen ik onlangs terug naar België reed via Duitsland en Nederland werd mijn passagier die al de hele tijd sliep omzeggens direct wakker toen we België binnenreden.

Zijn we terug in België vroeg hij ? Ik zei ja waarom ? Ik voel het zei hij daarom werd ik wakker.

"belgië staat op vlak van wegen op plaats 46 van de 137 landen. Onder andere Marokko, Rwanda, Swaziland en Namibië scoren beter."

excuus, België met een hoofdletter!

Anna List
17 januari 2019, 09:33
En ik geloof dat het iets is waar de meeste weggebruikers op't forum wel over eens kunnen zijn. De Belgische verkeersinfrastructuur is een ramp.

ik dacht, laat mij eens een verbindende draad starten. :D

Tavek
17 januari 2019, 10:04
Veel te veel geld voor pensioenen & uitkeringen, & lonen ambtenaren, en veel te weinig geld voor infrastructuur.

Anna List
17 januari 2019, 10:08
Veel te veel geld voor pensioenen & uitkeringen, & lonen ambtenaren, en veel te weinig geld voor infrastructuur.

problemen die ze in Marokko, Rwanda, Swaziland en Namibië niet kennen natuurlijk. :lol:

Micele
17 januari 2019, 10:34
Toch raar dat er -tussen de regels- zelfs iets postitiefs kan gebreid worden over de aftandse toestand van het wegennet, hier een typisch voorbeeldje:

https://nieuws.vtm.be/binnenland/zo-slecht-liggen-gewestwegen-erbij/?referer=https://www.google.com/

ZO SLECHT LIGGEN GEWESTWEGEN ERBIJ

22 maart 2018

De Vlaamse gewestwegen krijgen een onvoldoende in een rapport van het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV). Om de achteruitgang tegen te gaan, zijn nieuwe investeringen nodig, klinkt het. Wel goed nieuws voor de autosnelwegen: hun toestand is in Vlaanderen vorig jaar verbeterd.

Het rapport toont aan dat vorig jaar 59,8 procent van de wegdekken op de autosnelwegen in goede of zeer goede staat was. Dat is een stijging ten opzichte van de voorbije jaren. Tegelijk is ook het aantal wegdekken op de autosnelwegen dat in slechte tot zeer slechte staat was, gedaald naar 14,2 procent. In 2013 was dat aantal nog dubbel zo hoog.

Tot zover het goede nieuws. Hoewel de autosnelwegen zich dus in een goede staat bevinden, zijn extra investeringen nodig. Bovendien blijkt dat de kwaliteit van de gewestwegen sterk achteruitgaat. Het aantal gewestwegen dat een onvoldoende score krijgt, is sterk toegenomen. Vooral in Antwerpen is de stijging opvallend.

Limburg behaalt beste score

In de provincies West- en Oost-Vlaanderen is de toestand het slechtst. Daar zijn er meer wegen in matige of onvoldoende staat (respectievelijk 41 en 40 procent) dan in een normale of uitstekende staat (34 en 33 procent).

Alles samen behalen de gewestwegen in Limburg veruit de beste score. Daar scoort 61 procent van de van de gewestwegen normaal of uitstekend, terwijl maar 20,5 procent onvoldoende of matig scoort.

Gebrek aan structureel onderhoud

Volgens het rapport is er in de provincies West- en oost-Vlaanderen “een systematische achteruitgang van het wegennet, waarvan de oorzaak ligt in het gebrek aan structureel onderhoud”.

“Om de achterstand weg te werken en deze evolutie te kenteren, moeten de budgetten voor de gewestwegen aanzienlijk verhoogd worden”, staat verder in het rapport te lezen.

Onderhoudsachterstand

Ook voor de autosnelwegen zouden de budgetten omhoog moeten, want daar kampt men met een onderhoudsachterstand van 108 kilometer. Uit de berekeningen blijkt dat een budget van 32 miljoen euro per jaar in principe volstaat om die op korte termijn weg te werken. Op lange termijn zou er dan echter wel sprake zijn van een kwaliteitsverlies.

In het technisch ideale scenario zou 44,9 miljoen euro per jaar nodig zijn. In het scenario dat er niet geïnvesteerd wordt in onderhoud, zou de achterstand in 2027 kunnen oplopen tot meer dan 800 kilometer en tegen 2037 zelfs tot meer dan 1.300 kilometer.

Budget gewestwegen

Daar komt nog bij dat ook voor de gewestwegen extra geld nodig is om de onderhoudsachterstand weg volledig weg te werken. Voor West-Vlaanderen zou daarvoor 194,8 miljoen euro nodig zijn, voor Oost-Vlaanderen 159,4 miljoen euro, voor Vlaams-Brabant 118,9 miljoen euro, voor Antwerpen 118,7 miljoen euro en voor Limburg 74 miljoen euro.

- - - -

En ik dacht dat Limburg al redelijk veel slechte wegen heeft, de andere provincies zijn nog erger...

Skobelev
17 januari 2019, 10:37
[email protected] ? :D

:-P

Je ziet dat het niet gezeverd is wat ik schreef, ik zie geen enkele pinguïn op de weg.

:-P

dpg
17 januari 2019, 10:39
Het is hier ronduit een schande. En dat in één van de meest dicht bevolkte en belaste landen ter wereld:cry:

Toen ik onlangs terug naar België reed via Duitsland en Nederland werd mijn passagier die al de hele tijd sliep omzeggens direct wakker toen we België binnenreden.

Zijn we terug in België vroeg hij ? Ik zei ja waarom ? Ik voel het zei hij daarom werd ik wakker.

En voor die brol willen ze dan ook nog geld vragen voor het gebruik ervan aan de buitenlandse bestuurders. :roll: :roll:

Anna List
17 januari 2019, 10:46
:-P

Je ziet dat het niet gezeverd is wat ik schreef, ik zie geen enkele pinguïn op de weg.

:-P

https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2016/03/14/19/322C3FA100000578-0-image-a-13_1457982438669.jpg

Micele
17 januari 2019, 11:10
En voor die brol willen ze dan ook nog geld vragen voor het gebruik ervan aan de buitenlandse bestuurders. :roll: :roll:

Betere testwegen voor de duurzaamheid van de ophanging vind je nergens, alhoewel Nordrhein-Westfalen ook aftandse wegen heeft eens je de snelwegen verlaat.

58% namelijk is slecht tot zeer slecht... is dat niet slechter dan België?

https://rp-online.de/nrw/panorama/7600-landesstrassen-kilometer-sind-marode_aid-16683421

Infrastruktur NRW: 7600 Landesstraßen-Kilometer sind marode

27. März 2018

Mehr als die Hälfte des überörtlichen Landesstraßen-Netzes in NRW ist in einem "schlechten" oder gar "sehr schlechten" Zustand.
Für Autofahrer bedeutet das: noch mehr Baustellen - jetzt auch auf dem Land. Für den Steuerzahler bedeutet das: neue Milliardenausgaben.

In NRW hat mehr als die Hälfte des Landesstraßen-Netzes eine "schlechte" oder "sehr schlechte" Bausubstanz. Das geht aus einem Bericht hervor, den NRW-Verkehrsminister Hendrik Wüst jetzt im Landtag vorgestellt hat. Während der Anteil der sanierungsbedürftigen Landesstraßen-Kilometer nach den jüngsten Zahlen bei 58 Prozent liegt, lag er im Jahr 2004 noch bei 39 Prozent.

"Eine tickende Zeitbombe"

Verkehrsforscher Michael Schreckenberg spricht von einer tickenden Zeitbombe. "Die Landespolitik hat sich über Jahrzehnte auf den Neubau von Straßen konzentriert und dabei den Erhalt des bestehenden Netzes vernachlässigt", sagt der Professor von der Universität Duisburg-Essen. Nach seiner Einschätzung wird die Sanierung des Landesstraßen-Netzes in den kommenden Jahren Milliarden verschlingen und zusätzlich neben dem bekannten Problem der Autobahnbaustellen auch auf dem Land für erhebliche Verkehrsbehinderungen sorgen.

Limburg behaalt beste score

In de provincies West- en Oost-Vlaanderen is de toestand het slechtst. Daar zijn er meer wegen in matige of onvoldoende staat (respectievelijk 41 en 40 procent) dan in een normale of uitstekende staat (34 en 33 procent).

Alles samen behalen de gewestwegen in Limburg veruit de beste score. Daar scoort 61 procent van de van de gewestwegen normaal of uitstekend, terwijl maar 20,5 procent onvoldoende of matig scoort.

Wilde er hier iemand stoefen met de "Duitse Landesstraßen"? :lol:

Anna List
17 januari 2019, 11:54
Toch raar dat er -tussen de regels- zelfs iets postitiefs kan gebreid worden over de aftandse toestand van het wegennet, hier een typisch voorbeeldje:

https://nieuws.vtm.be/binnenland/zo-slecht-liggen-gewestwegen-erbij/?referer=https://www.google.com/

ZO SLECHT LIGGEN GEWESTWEGEN ERBIJ

22 maart 2018

De Vlaamse gewestwegen krijgen een onvoldoende in een rapport van het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV). Om de achteruitgang tegen te gaan, zijn nieuwe investeringen nodig, klinkt het. Wel goed nieuws voor de autosnelwegen: hun toestand is in Vlaanderen vorig jaar verbeterd.

Het rapport toont aan dat vorig jaar 59,8 procent van de wegdekken op de autosnelwegen in goede of zeer goede staat was. Dat is een stijging ten opzichte van de voorbije jaren. Tegelijk is ook het aantal wegdekken op de autosnelwegen dat in slechte tot zeer slechte staat was, gedaald naar 14,2 procent. In 2013 was dat aantal nog dubbel zo hoog.

Tot zover het goede nieuws. Hoewel de autosnelwegen zich dus in een goede staat bevinden, zijn extra investeringen nodig. Bovendien blijkt dat de kwaliteit van de gewestwegen sterk achteruitgaat. Het aantal gewestwegen dat een onvoldoende score krijgt, is sterk toegenomen. Vooral in Antwerpen is de stijging opvallend.

Limburg behaalt beste score

In de provincies West- en Oost-Vlaanderen is de toestand het slechtst. Daar zijn er meer wegen in matige of onvoldoende staat (respectievelijk 41 en 40 procent) dan in een normale of uitstekende staat (34 en 33 procent).

Alles samen behalen de gewestwegen in Limburg veruit de beste score. Daar scoort 61 procent van de van de gewestwegen normaal of uitstekend, terwijl maar 20,5 procent onvoldoende of matig scoort.

Gebrek aan structureel onderhoud

Volgens het rapport is er in de provincies West- en oost-Vlaanderen “een systematische achteruitgang van het wegennet, waarvan de oorzaak ligt in het gebrek aan structureel onderhoud”.

“Om de achterstand weg te werken en deze evolutie te kenteren, moeten de budgetten voor de gewestwegen aanzienlijk verhoogd worden”, staat verder in het rapport te lezen.

Onderhoudsachterstand

Ook voor de autosnelwegen zouden de budgetten omhoog moeten, want daar kampt men met een onderhoudsachterstand van 108 kilometer. Uit de berekeningen blijkt dat een budget van 32 miljoen euro per jaar in principe volstaat om die op korte termijn weg te werken. Op lange termijn zou er dan echter wel sprake zijn van een kwaliteitsverlies.

In het technisch ideale scenario zou 44,9 miljoen euro per jaar nodig zijn. In het scenario dat er niet geïnvesteerd wordt in onderhoud, zou de achterstand in 2027 kunnen oplopen tot meer dan 800 kilometer en tegen 2037 zelfs tot meer dan 1.300 kilometer.

Budget gewestwegen

Daar komt nog bij dat ook voor de gewestwegen extra geld nodig is om de onderhoudsachterstand weg volledig weg te werken. Voor West-Vlaanderen zou daarvoor 194,8 miljoen euro nodig zijn, voor Oost-Vlaanderen 159,4 miljoen euro, voor Vlaams-Brabant 118,9 miljoen euro, voor Antwerpen 118,7 miljoen euro en voor Limburg 74 miljoen euro.

- - - -

En ik dacht dat Limburg al redelijk veel slechte wegen heeft, de andere provincies zijn nog erger...

zouden de Nederlanders onze wegen niet kunnen komen onderhouden? mits correcte EU aanbesteding e.d. natuurlijk hé :p

Universalia
17 januari 2019, 12:09
Ritje tot aan de kust leerde dat er aan Jabbeke richting Veurne de rechterrijstrook een ware kakkewalk is.

Als ik dat ritje onderneem probeer ik die rijstrook te vermijden door de linker rijbaan te gebruiken. (niet altijd mogelijk met de Engelsen die er tegen 200 komen doorgevlogen)

Moet je eens doen met een wagen met laag profiel banden, veel succ6. :rocol:

Universalia
17 januari 2019, 12:14
En voor die brol willen ze dan ook nog geld vragen voor het gebruik ervan aan de buitenlandse bestuurders. :roll: :roll:

Daar ons land een waar transitland is maken er ook enorm veel buitenlanders gebruik van onze wegen: PL, RO, BG, LIT, NL, F, D, GB ... ellenlange lijst.

Wat ook best raar is, is dat als men er in ons land geld wil voor vragen, dat het juist die landen zijn die in hun eigen land al een 'péage' hebben daar een probleem van maken.

Begrijpe wie begrijpe kan.

Skobelev
17 januari 2019, 12:46
zouden de Nederlanders onze wegen niet kunnen komen onderhouden? mits correcte EU aanbesteding e.d. natuurlijk hé :p

Strak plan. 'k Ben zo eens gestopt net over de grens naar Eindhoven omdat ik dacht dat mijn motor was stilgevallen. Plots was het stil in de wagen.

Anna List
17 januari 2019, 15:53
Daar ons land een waar transitland is maken er ook enorm veel buitenlanders gebruik van onze wegen: PL, RO, BG, LIT, NL, F, D, GB ... ellenlange lijst.

Wat ook best raar is, is dat als men er in ons land geld wil voor vragen, dat het juist die landen zijn die in hun eigen land al een 'péage' hebben daar een probleem van maken.

Begrijpe wie begrijpe kan.

péage is an sich geen probleem ... betalen voor slechte wegen, dat is een probleem.

metten
17 januari 2019, 16:26
Veva Daniels is gisteren als woordvoerster van het agentschap wegen en verkeer echt op VTM nieuws komen vertellen dat de wegen in BE er niet slecht bij liggen! :evil::evil::evil:



https://www.demorgen.be/binnenland/rapport-noemt-belgische-wegen-slechter-dan-in-rwanda-of-swaziland-er-is-geen-visie-b782a75e/

De her-aangelegde Schotensteenweg is nu al bijna een lappendeken!

fred vanhove
17 januari 2019, 16:32
Betere testwegen voor de duurzaamheid van de ophanging vind je nergens, alhoewel Nordrhein-Westfalen ook aftandse wegen heeft eens je de snelwegen verlaat.

58% namelijk is slecht tot zeer slecht... is dat niet slechter dan België?





Wilde er hier iemand stoefen met de "Duitse Landesstraßen"? :lol:

Niet juist. Af en toe staat in Duitsland een bord met daarop Strassen Shaden.. dan ligt die baan er nog altijd beter bij dan onze beste stukken weg. Dat is alvast mijn ervaring

Skobelev
17 januari 2019, 17:11
Voor de Brusselaars. Probeer de Romeinse stwg eens uit, waar de A-12 er boven loopt. Als Veva daar achterop mijn motor zou zitten komt ze drie keer klaar op 500 meter.

Henri1
17 januari 2019, 22:25
De her-aangelegde Schotensteenweg is nu al bijna een lappendeken!

De naam zegt alles: Steen-Weg.

Micele
17 januari 2019, 22:48
Niet juist. Af en toe staat in Duitsland een bord met daarop Strassen Shaden.. dan ligt die baan er nog altijd beter bij dan onze beste stukken weg. Dat is alvast mijn ervaring

Toch juist, de bron is duidelijk.

Een analoog bord bestaat in overigens België ook.

Ik heb daar alvast veel meer ervaring dan jij. En men schrijft Straßenschaden. ;-)

En als je foto's zoekt google op, ttz directe link:
Die schlimmsten Schlaglöcher Deutschland (https://www.google.com/search?biw=1440&bih=819&tbm=isch&sa=1&ei=zvlAXK23NMbFwAL485LwAg&q=Die+schlimmsten+Schlagl%C3%B6cher+Deutschland&oq=Die+schlimmsten+Schlagl%C3%B6cher+Deutschland&gs_l=img.3...30254.34090..35205...0.0..0.99.936.12 ......1....1..gws-wiz-img.znDNie7gOks)

of beter directe link Die schlimmsten Schlaglöcher Nordrhein-Westfalen (https://www.google.com/search?biw=1440&bih=819&tbm=isch&sa=1&ei=pvpAXN6_DtDYwQLGvLmIBA&q=Die+schlimmsten+Schlagl%C3%B6cher+Nordrhein-Westfalen&oq=Die+schlimmsten+Schlagl%C3%B6cher+Nordrhein-Westfalen&gs_l=img.12...0.0..32338...0.0..0.0.0.......1..... .gws-wiz-img.X7HYgQocrb4)

Verlaat de snelweg maar eens als je door het Roergebied moet rijden.

Micele
17 januari 2019, 23:32
Toch juist, de bron is duidelijk.

Een analoog bord bestaat in overigens België ook.

Ik heb daar alvast veel meer ervaring dan jij. En men schrijft Straßenschaden. ;-)

En als je foto's zoekt google op, ttz directe link:
Die schlimmsten Schlaglöcher Deutschland (https://www.google.com/search?biw=1440&bih=819&tbm=isch&sa=1&ei=zvlAXK23NMbFwAL485LwAg&q=Die+schlimmsten+Schlagl%C3%B6cher+Deutschland&oq=Die+schlimmsten+Schlagl%C3%B6cher+Deutschland&gs_l=img.3...30254.34090..35205...0.0..0.99.936.12 ......1....1..gws-wiz-img.znDNie7gOks)

of beter directe link Die schlimmsten Schlaglöcher Nordrhein-Westfalen (https://www.google.com/search?biw=1440&bih=819&tbm=isch&sa=1&ei=pvpAXN6_DtDYwQLGvLmIBA&q=Die+schlimmsten+Schlagl%C3%B6cher+Nordrhein-Westfalen&oq=Die+schlimmsten+Schlagl%C3%B6cher+Nordrhein-Westfalen&gs_l=img.12...0.0..32338...0.0..0.0.0.......1..... .gws-wiz-img.X7HYgQocrb4)

Verlaat de snelweg maar eens als je door het Roergebied moet rijden.

Men klaagt al heel lang dat er te weinig gedaan wordt aan de gewone wegen in Duitsland, talrijke vbn uit het verleden:
Op het nieuws 2014: https://www.tagesschau.de/inland/hintergrund-verkehrswege100.html

enz...:
http://www.spiegel.de/politik/deutschland/schlagloch-pisten-verkehrsminister-verspricht-milliarden-gegen-strassenschaeden-a-740249.html

https://www.handelsblatt.com/unternehmen/handel-konsumgueter/mangelhafte-infrastruktur-schlagloecher-und-kaputte-bruecken-bremsen-den-verkehr/7474406-2.html?ticket=ST-531431-BEEXef90pXnnBgVrRFti-ap4

Autobahnen is natuurlijk wat anders daar investeert Duitsland genoeg aan, dat komt uit de miljardenpot van de :
https://de.wikipedia.org/wiki/LKW-Maut_in_Deutschland
zelfs wettelijk voorgeschreven...

maddox
18 januari 2019, 01:43
Het kan zijn dat ze in Duitsland klagen over sommige wegen. En die klacht kan met recht en reden zijn.
Maar in België is het net andersom; Het is al een half mirakel als we een goeie weg tegenkomen. En da's waarschijnlijk eentje die ze eergisteren geherasfalteerd hadden.

fred vanhove
18 januari 2019, 08:36
Men klaagt al heel lang dat er te weinig gedaan wordt aan de gewone wegen in Duitsland, talrijke vbn uit het verleden:
Op het nieuws 2014: https://www.tagesschau.de/inland/hintergrund-verkehrswege100.html

enz...:
http://www.spiegel.de/politik/deutschland/schlagloch-pisten-verkehrsminister-verspricht-milliarden-gegen-strassenschaeden-a-740249.html

https://www.handelsblatt.com/unternehmen/handel-konsumgueter/mangelhafte-infrastruktur-schlagloecher-und-kaputte-bruecken-bremsen-den-verkehr/7474406-2.html?ticket=ST-531431-BEEXef90pXnnBgVrRFti-ap4

Autobahnen is natuurlijk wat anders daar investeert Duitsland genoeg aan, dat komt uit de miljardenpot van de :
https://de.wikipedia.org/wiki/LKW-Maut_in_Deutschland
zelfs wettelijk voorgeschreven...

Ik heb heel waarschijnlijk meer kilometers op Duitse gewestwegen gereden als jij.
En dit als sinds de jaren 70. In die jaren was geen enkele weg er slecht. Uiteraard was het toen alleen West-Duitsland.

Ik geloof best dat de algemene toestand er niet op is verbeterd.
Ik geloof best dat in het Ruhrgebied wat slechte stukken liggen. Echter rijd ik nu nog op andere plekken in Duitsland en ben er in feite nog nooit een slechte weg tegengekomen.

Maar goed zoals hierboven al geschreven.....in België kom je heel af en toe ook wel eens een stuk onberispelijke weg tegen (meestal duurt dat maar enkele maanden )

Micele
18 januari 2019, 10:22
Ik heb heel waarschijnlijk meer kilometers op Duitse gewestwegen gereden als jij.
Duitse gewestwegen? Wat is dat?

Ik denk van niet. Ik moet zowat 1 miljoen kilometers hebben op hun secundaire wegen.

Ik deed soms 40.000 km/jaar, 90 % was gewone weg.
En dit als sinds de jaren 70.
Ik vooral sinds 1973 en permanent. Heb je daar ook meer dan 20 jaar permanent gewoond?

In die jaren was geen enkele weg er slecht.
Over die jaren gaat het helemaal niet, we zijn nu 2019. ;-)

Uiteraard was het toen alleen West-Duitsland.
Ik had het specifiek over Nordrhein-Westfalen. Waar vooral de gemeentes en steden pleite zijn en geen geld over hebben hun marode wegen deftig te vernieuwen, enkel flikwerk.
Regelmatig verlaat ik eens de snelweg in het Roergebied om een file te omzeilen, ik ken daar de weg een beetje.

Ik geloof best dat de algemene toestand er niet op is verbeterd.
Awel dan, en ik kom er nog altijd zeer regelmatig, want familie woont daar. Ik moet altijd via het Roergebied. Denk je dat die niet klagen?
Kijk maar eens op Duitse (auto)forums of google er maar op.

Ik geloof best dat in het Ruhrgebied wat slechte stukken liggen. Echter rijd ik nu nog op andere plekken in Duitsland en ben er in feite nog nooit een slechte weg tegengekomen.
Ik ken ook streken in D waar de wegen (zeer) goed zijn, maar die streken ken ik ook in Limburg. Waar weinig of amper zwaar verkeer rijdt.

Maar goed zoals hierboven al geschreven.....in België kom je heel af en toe ook wel eens een stuk onberispelijke weg tegen (meestal duurt dat maar enkele maanden )
Je moogt zeker niet veralgemenen.
Als er moet gespaard worden in Duitsland is dat vooral aan hun secundaire wegen. Maar sparen kun je daar niet echt, als je te lang wacht zijn de kosten eens zo hoog.

Ik zou de Belg eens willen zien die moet meebetalen als zijn woonstraat geflikt of nieuw geasfaleerd moet worden.

Want in Duitsland is dat mogelijk, zelfs gebruikelijk...

https://www.augsburger-allgemeine.de/geld-leben/Wie-sich-Anlieger-gegen-Beitraege-zum-Strassenausbau-wehren-koennen-id40521051.html

Gepflegte Straßen sieht jeder Anwohner gerne. Doch für Arbeiten an der Fahrbahn müssen Anlieger oft zahlen. So können Sie sich gegen Beiträge zum Straßenausbau wehren.

Ein neuer Bürgersteig, helle Lampen und viel Grün - das sieht jeder Anwohner gerne. Bis dann die Rechnung kommt. Denn Anlieger-Beiträge im fünfstelligen Bereich sind beim Straßenausbau keine Seltenheit. Das Geld müssen oft die Eigentümer aufbringen. Es gibt aber Möglichkeiten, sich zu wehren.

Gemeinde und Kommunen können ihre Bürger am Bau von Straßen und Abwasserkanäle beteiligen. Noch im 19. Jahrhundert gab es sogenannte Hand- und Spanndienste im Straßenbau - so wurden Bürger zum Anpacken verpflichtet. Der zentrale Gedanke hat sich gehalten: "Wer die Möglichkeit hat, die Straße zu benutzen oder sein Grundstück durch das Anlegen der Straße zu bebauen, soll sich an den Herstellungskosten beteiligen", erklärt Birgit Wagner, Verwaltungsdirektorin des hessischen Städte- und Gemeindebunds.

http://www.haz.de/Nachrichten/Politik/Niedersachsen/Niedersachsen-Muessen-Anlieger-nicht-mehr-fuer-die-Strassensanierung-zahlen

België heeft daar wslk zijn gemeentebelasting / provinciebelasting voor...

Jan van den Berghe
18 januari 2019, 19:23
Ik heb heel waarschijnlijk meer kilometers op Duitse gewestwegen gereden als jij.
En dit als sinds de jaren 70. In die jaren was geen enkele weg er slecht. Uiteraard was het toen alleen West-Duitsland.

Ik geloof best dat de algemene toestand er niet op is verbeterd.
Ik geloof best dat in het Ruhrgebied wat slechte stukken liggen. Echter rijd ik nu nog op andere plekken in Duitsland en ben er in feite nog nooit een slechte weg tegengekomen.

Hier moet ik michele toch wel bijtreden. Vorig jaar waren we met het gezin in de provincie Groningen. Daar hebben we veel gefietst en daarbij gingen we ook eens over de grens. De grens was soms heel tastbaar: biljartgladde wegen in Nederland, pokdalig asfalt aan Duitse kant. Vooral op landelijke wegen.

fred vanhove
19 januari 2019, 07:11
Hier moet ik michele toch wel bijtreden. Vorig jaar waren we met het gezin in de provincie Groningen. Daar hebben we veel gefietst en daarbij gingen we ook eens over de grens. De grens was soms heel tastbaar: biljartgladde wegen in Nederland, pokdalig asfalt aan Duitse kant. Vooral op landelijke wegen.

De wegen in Nederland zijn inderdaad onberispelijk. Frankrijk en Luxemburg ook wel.

Hypochonder
19 januari 2019, 07:43
De wegen in België zijn inderdaad slecht maar er is nog een groot verschil tussen de wegen in Vlaanderen en Wallonië. In Wallonië kan men echt spreken van Afrikaanse toestanden.

Om die reden een SUV kopen is eigenlijk echt te zot voor woorden en al zeker als het om een Mitsubishi gaat, dat merk is echte bagger.

fred vanhove
19 januari 2019, 08:34
De wegen in België zijn inderdaad slecht maar er is nog een groot verschil tussen de wegen in Vlaanderen en Wallonië. In Wallonië kan men echt spreken van Afrikaanse toestanden.

Om die reden een SUV kopen is eigenlijk echt te zot voor woorden en al zeker als het om een Mitsubishi gaat, dat merk is echte bagger.

Eigenaardige opmerking want Mitsubishi is één der betrouwbaarste automerken. In vele test zelfs het meest betrouwbare.:roll::roll:

Maar ja U maakt al wel meer eigenaardige opmerkingen:?

https://www.autointernationaal.nl/2016/11/mitsubishi-betrouwbaarste-automerk/

maddox
19 januari 2019, 08:46
De wegen in België zijn inderdaad slecht maar er is nog een groot verschil tussen de wegen in Vlaanderen en Wallonië. In Wallonië kan men echt spreken van Afrikaanse toestanden.
Eigenlijk denk ik dat u zich vergist.
Ja, in Wallonistan heb je nog echte zandwegen en modderpaadjes die op een GPS aangeduid worden. Maar in de omgeving waar ik regelmatig rijd is het een ander verhaal, de asfaltwegen tussen 2 dorpen in zijn dik in orde en in veel gevallen mag en kan je er 90 rijden.
Ironisch eigenlijk, de slechtste weg in Wallonië die ik ken is de eigendom van een Vlaamse landeigenaar...
Om die reden een SUV kopen is eigenlijk echt te zot voor woorden en al zeker als het om een Mitsubishi gaat, dat merk is echte bagger.

Mitsubishi is een doorsnee Japans merk, en die zijn over het algemeen zeer betrouwbaar en degelijk (je kan altijd slechte verhalen vinden).
De jaren 60 vooroordelen zijn al een paar jaar verouderd. Ik hoop dat we eenzelfde evolutie zien met Chinees materiaal. Van "cheapo gadgets" naar top materiaal.

reservespeler
19 januari 2019, 09:13
Betere testwegen voor de duurzaamheid van de ophanging vind je nergens, alhoewel Nordrhein-Westfalen ook aftandse wegen heeft eens je de snelwegen verlaat.

58% namelijk is slecht tot zeer slecht... is dat niet slechter dan België?





Wilde er hier iemand stoefen met de "Duitse Landesstraßen"? :lol:

Ik ken zeer goede testwegen in Lommel.
Wagens van over de hele wereld worden daar getest op duurzaamheid.

Libro
19 januari 2019, 09:54
https://pub.be/nl/ldv-united-en-mitsubishi-temmen-belgische-wegen/

https://pub.be/wp-content/uploads/2018/12/MITSUBISHI-groenendaallaan-600x405.jpg

https://cdn.cdnartwhere.eu/pub.be/wp-content/uploads/2018/12/MITSUBISHI-havenlaan.jpg

https://vimeo.com/307515333?from=outro-embed

niet dat ik voor SUV's ben, maar de gecrispeerde reactie van wegen en verkeer op deze campagne was compleet misplaatst.

miss Veva Daniels kwam even zeggen dat de wegen in Vlaanderen niet in slechte staat zijn :rofl:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171220_03253569


kunnen we heel het agentschap wegen en verzakkingen neet eens een rondreis met de auto door Nederland cadeau doen?

Je zou zo'n suffe bak kopen alleen maar om Mitsubishi te belonen voor die campagne :rofl:

Libro
19 januari 2019, 09:54
Ik ken zeer goede testwegen in Lommel.
Wagens van over de hele wereld worden daar getest op duurzaamheid.

De oude testbaan van Ford? Die is inderdaad wereldberoemd.

Libro
19 januari 2019, 09:57
On topic: als er al niet meer gelachen mag worden. En het mag gezegd worden dat de automobilist veel betaalt om op zo'n slecht onderhouden wegen te rijden.

Micele
19 januari 2019, 09:58
On topic: als er al niet meer gelachen mag worden. En het mag gezegd worden dat de automobilist veel betaalt om op zo'n slecht onderhouden wegen te rijden.
Tja anderzijds ... voor zijn directe vervuiling betaalt hij dan wel te weinig.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/03/01/vlaming_betaalt_teweinigvoortransport-1-2905316/

chris k
19 januari 2019, 11:34
Tja anderzijds ... voor zijn directe vervuiling betaalt hij dan wel te weinig.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/03/01/vlaming_betaalt_teweinigvoortransport-1-2905316/

Met een Mercedes van +/- 20 jaar oud goede vergelijking van de Rooie VRT zender

Hypochonder
19 januari 2019, 12:10
Eigenaardige opmerking want Mitsubishi is één der betrouwbaarste automerken. In vele test zelfs het meest betrouwbare.:roll::roll:

Maar ja U maakt al wel meer eigenaardige opmerkingen:?

https://www.autointernationaal.nl/2016/11/mitsubishi-betrouwbaarste-automerk/

Ik had het helemaal niet over de betrouwbaarheid maar over de gebruikte materialen in het interieur, de afwerking en het gebruik van recente Mitsubishi's.

Dadeemelee
19 januari 2019, 12:30
De wegen in België zijn inderdaad slecht maar er is nog een groot verschil tussen de wegen in Vlaanderen en Wallonië. In Wallonië kan men echt spreken van Afrikaanse toestanden.

Om die reden een SUV kopen is eigenlijk echt te zot voor woorden en al zeker als het om een Mitsubishi gaat, dat merk is echte bagger.

Ik heb al met verschillende Japanezen gereden (Mitsu nog niet). En die deden qua kwaliteit, duurzaamheid en afwerking niet onder voor bv Duitse wagens.

Duitse wagens zijn over het algemeen te hard afgeveerd voor onze wegen.

Hypochonder
19 januari 2019, 12:36
Ik heb al met verschillende Japanezen gereden (Mitsu nog niet). En die deden qua kwaliteit, duurzaamheid en afwerking niet onder voor bv Duitse wagens.



Van de recente Japanse wagens is Mitsubishi echt wel het minste merk qua afwerking en gebruikte materialen. Het merk is en blijft wel oerdegelijk en betrouwbaar.

fred vanhove
19 januari 2019, 14:20
Ik heb al met verschillende Japanezen gereden (Mitsu nog niet). En die deden qua kwaliteit, duurzaamheid en afwerking niet onder voor bv Duitse wagens.

Duitse wagens zijn over het algemeen te hard afgeveerd voor onze wegen.

Sowieso vind ik de meeste hedendaagse auto's te stug. Tegenwoordig maken ze ophangingen om over de Nürburgring mee te scheuren terwijl je in praktijk van de ene vluchtheuvel naar de andere moet slenteren.
Het volstaat om eens met een oude auto te rijden om te beseffen hoe zacht dat die nog afgeveerd waren.
Ook die nutteloze halve racebanden doen er geen goed aan. Ook weer zo een geldklopperij die tot niks dient. Men heeft heus geen 245 serie 35 band nodig. Een 205 serie 50 of 60 is zelfs al overbodig om nog gemiddeld 38 km/u te rijden.

fred vanhove
19 januari 2019, 14:21
Van de recente Japanse wagens is Mitsubishi echt wel het minste merk qua afwerking en gebruikte materialen. Het merk is en blijft wel oerdegelijk en betrouwbaar.

T'ja.....is een keuze die je moet maken. Het is altijd wel iets.

reservespeler
19 januari 2019, 14:30
De oude testbaan van Ford? Die is inderdaad wereldberoemd.

De oude?

Dadeemelee
19 januari 2019, 14:34
Sowieso vind ik de meeste hedendaagse auto's te stug. Tegenwoordig maken ze ophangingen om over de Nürburgring mee te scheuren terwijl je in praktijk van de ene vluchtheuvel naar de andere moet slenteren.
Het volstaat om eens met een oude auto te rijden om te beseffen hoe zacht dat die nog afgeveerd waren.
Ook die nutteloze halve racebanden doen er geen goed aan. Ook weer zo een geldklopperij die tot niks dient. Men heeft heus geen 245 serie 35 band nodig. Een 205 serie 50 of 60 is zelfs al overbodig om nog gemiddeld 38 km/u te rijden.

Je laat gewoon best de originele banden op de auto staan. De ganse ophanging is daarop afgestemd.

Libro
19 januari 2019, 14:44
Tja anderzijds ... voor zijn directe vervuiling betaalt hij dan wel te weinig.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/03/01/vlaming_betaalt_teweinigvoortransport-1-2905316/

Vervuiling is inherent aan leven. En als die directe vervuiling belast moet worden, dan daar elders compensatie voor gegeven worden.

Libro
19 januari 2019, 14:45
De oude?

Gebruikt Ford die dan nog ondanks de sluiting?

reservespeler
19 januari 2019, 17:20
Gebruikt Ford die dan nog ondanks de sluiting?

Natuurlijk, deze is onlangs nog volledig gemoderniseerd.
Ik denk dat er momenteel iets meer dan 300 mensen werken, waaronder 100 testpiloten, mecaniciens, ...

Libro
19 januari 2019, 19:37
Natuurlijk, deze is onlangs nog volledig gemoderniseerd.
Ik denk dat er momenteel iets meer dan 300 mensen werken, waaronder 100 testpiloten, mecaniciens, ...

Ah ok, des te beter. Die testbaan eigenlijk een monument in Vlaanderen.

maddox
19 januari 2019, 22:07
Ah ok, des te beter. Die testbaan eigenlijk een monument in Vlaanderen.

Maar toch geen reden om de rest van de Vlaamse wegen tot eenzelfde niveau te herleiden zeker.

Micele
19 januari 2019, 23:11
Vervuiling is inherent aan leven. En als die directe vervuiling belast moet worden, dan daar elders compensatie voor gegeven worden.
Verandert niets aan het feit dat wie meer vervuilt meer zal moeten betalen.

Ik denk dat vanaf 2025 er serieus gaat afgedokt worden bij fossiele wagens.

Hangt er vanaf welk land en wie er in de regering zit.

vb Duitsland heeft al iets in de pijplijn vanaf 2023, zelfs een snelheidslimiet van 130 kmh.

Brandstof wordt extra 52 ct duurder per liter tegen 2030.

Verplichte quota aantal E-wagens (voor constructeur), bepaalde premies voor E-wagens blijven behouden. enz...

https://www.bz-berlin.de/deutschland/tempolimit-und-hoehere-spritpreise-autofahrern-droht-naechster-hammer
18. Januar 2019 13:58

Die Verkehrskommission der Bundesregierung erwägt für den Klimaschutz höhere Steuern auf Benzin und Diesel, ein Tempolimit auf Autobahnen sowie eine verpflichtenden Quote für Elektroautos.

Die Pläne im Detail

- Diesel- und Benzinsteuern sollen demnach ab 2023 zunächst um drei Cent und dann jährlich um ein Cent steigen.

- Der Liter Treibstoff würde dann bis 2030 um 52 Cent teurer.

- In den Plänen der Kommission findet sich zudem ein Tempolimit auf Autobahnen von 130 Stundenkilometern sowie eine komplette Ausrichtung der Kfz-Steuer am CO2-Ausstoß von Dieseln und Benzinern.

- Im Gegenzug soll das Steuerprivileg für Diesel fallen.

- Vorgeschlagen wird außerdem eine Quote für Elektro-Autos und Plug-in-Hybride von 25 Prozent im Jahr 2025 und von 50 Prozent im Jahr 2030. Kaufprämien sollen weitergeführt werden.

- Bei den Lastwagen soll die Maut stärker am CO2-Ausstoß orientiert und sauberen Lkw bis zu drei Vierteln der Gebühr erlassen werden.

Die Kommission will ihren Bericht bis Ende März fertigstellen. Sie arbeitet damit ähnlich wie die Kohlekommission für den Energie-Bereich.

reservespeler
20 januari 2019, 07:43
ll

reservespeler
20 januari 2019, 07:43
Maar toch geen reden om de rest van de Vlaamse wegen tot eenzelfde niveau te herleiden zeker.

Nee, klopt.

reservespeler
20 januari 2019, 07:47
Verandert niets aan het feit dat wie meer vervuilt meer zal moeten betalen.

Ik denk dat vanaf 2025 er serieus gaat afgedokt worden bij fossiele wagens.

Hangt er vanaf welk land en wie er in de regering zit.

vb Duitsland heeft al iets in de pijplijn vanaf 2023, zelfs een snelheidslimiet van 130 kmh.

Brandstof wordt extra 52 ct duurder per liter tegen 2030.

Verplichte quota aantal E-wagens (voor constructeur), bepaalde premies voor E-wagens blijven behouden. enz...


Hoe kan je, in je haat tegen diesels, zo verblind zijn?

Vliegtuigen zijn meer vervuilend dan een auto.

De bootjes die ons luxe brengen uit China en omstreken zijn duizenden keren vervuilender dan de auto die we nodig hebben om ons te verplaatsen naar ons werk. Maar dat vindt jij heel normaal.

Het is de gewone man z'n wagentje dat er aan moet geloven.


Al eens ooit gekeken wat het kost (milieu) om wagens vervroegd uit het verkeer te halen?

Micele
20 januari 2019, 09:53
Hoe kan je, in je haat tegen diesels, zo verblind zijn?

Vliegtuigen zijn meer vervuilend dan een auto.

De bootjes die ons luxe brengen uit China en omstreken zijn duizenden keren vervuilender dan de auto die we nodig hebben om ons te verplaatsen naar ons werk. Maar dat vindt jij heel normaal.

Het is de gewone man z'n wagentje dat er aan moet geloven.


Al eens ooit gekeken wat het kost (milieu) om wagens vervroegd uit het verkeer te halen?

Dat zijn de plannen van de Duitse regering. :-D

Jij bent dus de blinde.

Heb je ooit al eens gekeken naar de extra gezondheidskosten door zeer vuile autos te promoten?

Het Longfonds heeft een maatschappelijke kosten-batenanalyse (MKBA) laten uitvoeren die, op basis van de DALY's, liet zien dat de maatschappelijke kosten van fijnstof door gezondheidsschade tussen de €4 en 40 miljard per jaar bedragen.[21] Ter vergelijking: voor €4 miljard kunnen ongeveer 8 miljoen roetfilters worden gemonteerd.

https://www.ce.nl/index.php?go=home.showPublicatie&id=348

https://www.milieurapport.be/milieuthemas/milieu-gezondheid/dalys/verloren-gezonde-levensjaren-dalys-door-blootstelling-aan-fijn-stof

Totaal verloren gezonde levensjaren (DALY's) door fijn stof

Denk je dat het hoogste Duitse gerechtshof oenen zijn om zelfs euro 5 diesels binnenkort te verbieden in bepaalde stadscentra?

https://www.handelsblatt.com/politik/deutschland/urteil-zu-diesel-leipziger-richter-genehmigen-diesel-fahrverbote/21009170.html?ticket=ST-618975-QUHyRt5EeM3DB7Gom1sP-ap4

Al eens ooit gekeken wat het kost (milieu) om wagens vervroegd uit het verkeer te halen?
ca. 30 miljard $ heeft dat VW in de USA gekost. En dat waren er ongeveer 500.000. :-P

https://www.reuters.com/article/us-volkswagen-emissions-storage/vw-storing-around-300000-diesels-at-37-facilities-around-u-s-idUSKBN1H50GQ

fred vanhove
20 januari 2019, 10:25
Je laat gewoon best de originele banden op de auto staan. De ganse ophanging is daarop afgestemd.

In praktijk kan dat nogal eens dik tegenvallen. Maar ja we weten ondertussen al wel dat constructeurs met de meeste dingen kunnen wegkomen. Alles draait uiteraard om geld.

Micele
20 januari 2019, 10:40
Voor de mensen die gaan autoshoppen in het autosalon of zo

https://www.hln.be/auto/europese-steden-mogen-vanaf-2021-ook-nieuwste-diesels-weigeren~aaf7a4e4/

Europese steden mogen vanaf 2021 ook nieuwste diesels weigeren

Erik Kouwenhoven 13 december 2018

De Europese Commissie heeft ten onrechte de stikstof-uitstootnormen van diesels versoepeld. Dat is het oordeel van het Gerecht van de EU in rechtszaken die de steden Brussel, Parijs en Madrid hadden aangespannen.

Het dagelijkse EU-bestuur bepaalde na het het schandaal met sjoemelsoftware in 2016 dat de normen voor nieuwe diesels niet alleen in het laboratorium, maar ook bij tests op de weg moeten worden gehaald.

Gedurende een overgangsperiode mocht de uitstoot vanwege ‘statistische en technische onzekerheden’ echter ongeveer een factor twee hoger zijn. Eerder waren er alleen testbankmetingen, waarvan de waarden door veel autofabrikanten werden gemanipuleerd.

De drie steden tekenden mede vanwege de volgens hen funeste gevolgen van stikstof voor de gezondheid bezwaar aan en krijgen daarin nu gelijk.

Tot 2021 gebeurt er echter niets. Wat er daarna gebeurt, is onzeker. “In theorie bestaat de mogelijkheid dat steden ook de modernste Euro 6-diesels kunnen buitensluiten”, zegt Stefan Bratzel, directeur van het onafhankelijke Center of Automotive Management (CAM).

De Europese Commissie kan nog in beroep gaan.

Hieronder zie je de huidige stikstofconcentratie in Europa:

https://images4.persgroep.net/rcs/XDadCnwZhK-TM739Y6Db9hzraZg/diocontent/137991684/_fitwidth/763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

Wie blind blijft en liever naar de verkoopspraatjes luistert moet achteraf niet aankomen, maar dat wist ik niet meneer... :cry:

ADAC houdt niet voor piet snot een lange lijst automodellen bij die aan de euronorm 6d voldoen: (en dat al enkele jaren)

https://www.adac.de/infotestrat/umwelt-und-innovation/abgas/modelle_mit_euro_6d_temp/default.aspx

Voorlopig zijn die op 1 hand te tellen: (euro 6d is beter (factor 1,5) dan euro 6d-Temp: die factor 2,1 mag overschrijden : https://de.wikipedia.org/wiki/Abgasnorm#Pkw_mit_Dieselmotor
https://de.wikipedia.org/wiki/Emissionen_im_praktischen_Fahrbetrieb#Einf%C3%BChr ung_des_RDE-Verfahrens_f%C3%BCr_Pkw )

Euronorm 6d is tenlaatste 1 jan 2021 VERPLICHT voor nieuwe inschrijvingen.

Enkele BMW Alpina en enkele Mercedessen halen die euro 6d, zie lijst ADAC.

Zeg nu niet dat je het niet wist.

Henri1
20 januari 2019, 17:22
Eigenaardige opmerking want Mitsubishi is één der betrouwbaarste automerken. In vele test zelfs het meest betrouwbare.:roll::roll:

Maar ja U maakt al wel meer eigenaardige opmerkingen:?

https://www.autointernationaal.nl/2016/11/mitsubishi-betrouwbaarste-automerk/

Ik snapte die stelling ook al niet.

Universalia
20 januari 2019, 18:04
Ten tijde van Imperium Romanum lagen de heirbanen er netjes bij. :lol:

Skobelev
20 januari 2019, 21:48
Ten tijde van Imperium Romanum lagen de heirbanen er netjes bij. :lol:

Nu kan je u verongelukken op de Romeinse steenweg. ;-)

Dadeemelee
20 januari 2019, 21:53
Nu kan je u verongelukken op de Romeinse steenweg. ;-)

Zwijg, anders komt er hier weer ene over De Parking zagen. ;-)

Skobelev
21 januari 2019, 07:10
Zwijg, anders komt er hier weer ene over De Parking zagen. ;-)

Mijn ma was content toen ik kon spreken en nu moet ik zwijgen? :?

fred vanhove
21 januari 2019, 07:51
Mijn ma was content toen ik kon spreken en nu moet ik zwijgen? :?

Heeft dat dan zolang geduurd ?;-)

Skobelev
21 januari 2019, 07:52
Heeft dat dan zolang geduurd ?;-)

Waar lees je dat?

Skobelev
7 februari 2019, 06:40
Weyts, 't is weer het moment om de kassa te laten rinkelen.

Stel uw camera's eens op aan de werken op de E40 tussen Aalst en Affligem. Max. 70 en de vrachtwagens denderen u daar, zelfs bij zware regenval zoals deze morgen, aan 90 voorbij. Op het derde rijvak vallen nog grotere prijzen te rapen. Daar vliegen de camionetten nog steeds aan 120 voorbij.

DOEN !!!

Skobelev
14 februari 2019, 06:42
Weyts, 't is weer het moment om de kassa te laten rinkelen.

Stel uw camera's eens op aan de werken op de E40 tussen Aalst en Affligem. Max. 70 en de vrachtwagens denderen u daar, zelfs bij zware regenval zoals deze morgen, aan 90 voorbij. Op het derde rijvak vallen nog grotere prijzen te rapen. Daar vliegen de camionetten nog steeds aan 120 voorbij.

DOEN !!!

Nog eens posten want deze morgen was het alsof er geen beperking van 70 was aan de werken. Zelfs de vrachtwagens denderden aan 90 voorbij.

Vrijheideerst
15 februari 2019, 13:44
Nog eens posten want deze morgen was het alsof er geen beperking van 70 was aan de werken. Zelfs de vrachtwagens denderden aan 90 voorbij.

Weys verlaagt liever overal de snelheid omdat hij goede maatjes is met het VIAS.