PDA

View Full Version : VIAS stelt nieuwe punten voor verkeersveiligheid voor


Vrijheideerst
12 februari 2019, 12:38
Zijnde:

Verbod op radarverklikkers die mobiele controles aanduiden.

Veiliger weginfrastructuur.

Snellere en meer gepaste bestraffing van verkeersovertreders. ‘Want de huidige straffen schrikken niet alle verkeersovertreders af.’

Verdere uitbreiding van zone 30 in stad- en dorpscentra.

Op veel grotere schaal inzetten van speekselanalyse om bestuurders te controleren op drugsgebruik.

Ondersteuning van voertuigautomatisering door de overheid, denk aan het mee mogelijk maken van rijhulpsystemen die autorijden veiliger maken.

Geïntegreerde aanpak van de zorg voor verkeersslachtoffers.

Ook wil men privéfirma's inschakelen om te flitsen.

Waanzin... :roll:

De fietsersbond is al tegen een verplichte helm voor kinderen onder de 14, want ja, alleen de automobilist maakt overtredingen....

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190212_04171107

Het Verzet
12 februari 2019, 12:56
Veilige infrastructuur?
Op de baan die ik pak naar het werk zijn er op sommige (drukke) plaatsen putten zo diep dat ge er uwe auto op kapot rijdt, laat staan dat ge met de moto zijt.
Om de zoveel tijd gieter ze daar dan nekeer een emmerke pek in, en is da weer goe voor een paar dagen.

En tegenwoordig kom ik alle dagen fietsers zonder licht tegen, in't zwart gekleed.
Die denken dat ze stealth-ninja's zijn ofwa?

Vrijheideerst
12 februari 2019, 13:03
Veilige infrastructuur?
Op de baan die ik pak naar het werk zijn er op sommige (drukke) plaatsen putten zo diep dat ge er uwe auto op kapot rijdt, laat staan dat ge met de moto zijt.
Om de zoveel tijd gieter ze daar dan nekeer een emmerke pek in, en is da weer goe voor een paar dagen.

En tegenwoordig kom ik alle dagen fietsers zonder licht tegen, in't zwart gekleed.
Die denken dat ze stealth-ninja's zijn ofwa?

Ik wacht op een deskundige uitleg van Jan Van Den Berghe.

Anna List
12 februari 2019, 13:39
Veilige infrastructuur?
Op de baan die ik pak naar het werk zijn er op sommige (drukke) plaatsen putten zo diep dat ge er uwe auto op kapot rijdt, laat staan dat ge met de moto zijt.
Om de zoveel tijd gieter ze daar dan nekeer een emmerke pek in, en is da weer goe voor een paar dagen.

En tegenwoordig kom ik alle dagen fietsers zonder licht tegen, in't zwart gekleed.
Die denken dat ze stealth-ninja's zijn ofwa?

ik kom door omstandigheden nu geregeld in NL ... echt elke keer ik terug ben bekruipt mij een schaamtegevoel.

infrastructuur, infrastructuur, infrastructuur.

dat is t enige wat in BE dringend en in de eerste plaats moet gebeuren.

dpg
12 februari 2019, 13:45
ik kom door omstandigheden nu geregeld in NL ... echt elke keer ik terug ben bekruipt mij een schaamtegevoel.

infrastructuur, infrastructuur, infrastructuur.

dat is t enige wat in BE dringend en in de eerste plaats moet gebeuren.

Dan klagen ze omdat er wegenwerken zijn.

Anna List
12 februari 2019, 14:18
Dan klagen ze omdat er wegenwerken zijn.

blijkbaar hield dat de autoriteiten in NL nooit tegen ...

Vrijheideerst
12 februari 2019, 14:27
ik kom door omstandigheden nu geregeld in NL ... echt elke keer ik terug ben bekruipt mij een schaamtegevoel.

infrastructuur, infrastructuur, infrastructuur.

dat is t enige wat in BE dringend en in de eerste plaats moet gebeuren.

Ze moeten nog wat meer aan "burgerparticipatie" doen.

Het is niet uit te leggen dat actiecomités die een project 20 jaar konden vertragen nu opeens aan tafel zitten om hun zin te krijgen (Oosterweel).

Of dat men stadsboulevards aanlegt zonder eerst alle alternatieven te bouwen annex door te trekken. Ondertussen komt de verbreding van de ring er maar niet.

Die wegenwerken in NL zijn inderdaad fameus opgeschoten, en dat is wel begonnen onder de eerste regering Rutte.

En natuurlijk is het beleid van de "centrumrechtse" Vlaamse regering qua mobiliteit een ramp.

Profiteur
12 februari 2019, 19:36
Vias is niet meer dan een bende kleuters die nog in Sinterklaas geloven en graag Calimero spelen. Maar echte oplossingen? Hier in de regio zijn er overal putten in de wegen. En vrachtwagens blijven door de dorpskern en omliggende straten daveren. Nog meer putten in de wegen. Wat doet men : men zet ene bord van 30 km/uur en een bord "weg in slechte staat" en zet er elke dag een flitser. Wegen wara men normaal 50 en 70 km/uur mag rijden.

dpg
12 februari 2019, 20:17
blijkbaar hield dat de autoriteiten in NL nooit tegen ...

Nederlanders zagen niet zoals de Vlamingen.