PDA

View Full Version : The age of the imbecile


The Paulus Experience
19 februari 2019, 21:53
https://eand.co/the-age-of-the-imbecile-c52ee205d94c?source=facebookShare-d0ed0fefce4d-1550596059&fbclid=IwAR106qj0cVRR7Qps6NhpkH40_YMVflW7OZtqSN_1q wEr73eFdpLB81YKBjw&_branch_match_id=620005275463086533

Dit deed mij ongelofelijk denken aan onze eigen imbecielen, de nva kiezers.

Libro
19 februari 2019, 21:57
https://eand.co/the-age-of-the-imbecile-c52ee205d94c?source=facebookShare-d0ed0fefce4d-1550596059&fbclid=IwAR106qj0cVRR7Qps6NhpkH40_YMVflW7OZtqSN_1q wEr73eFdpLB81YKBjw&_branch_match_id=620005275463086533

Dit deed mij ongelofelijk denken aan onze eigen imbecielen, de nva kiezers.

De grootste imbecielen betogen op donderdag.

https://nbocdn.akamaized.net/Assets/Images_Upload/2019/01/15/486a6070-180b-11e9-8572-eb0c6c2aa730_web_scale_0.0683594_0.0683594__.jpg?m axheight=465&maxwidth=700

Libro
19 februari 2019, 22:06
Je weet toch waarom de klimaatmarsen aan het Brusselse Noordstation vertrekken? Jobday voor de klimaatsletten.

https://www.telegraaf.nl/images/535x301/filters:format(jpeg):quality(50)/cdn-kiosk-api.telegraaf.nl/8561c162-2b02-11e9-ae80-c36cac73a3ad.png

http://huisjesvanplezier.com/wp-content/uploads/2016/06/Aarschotstraat-Brussel-1024x621.jpg

The Paulus Experience
19 februari 2019, 22:09
Zeg libro, ben jij nu het artikel aan het bevestigen of zo?

Libro
19 februari 2019, 22:15
Zeg libro, ben jij nu het artikel aan het bevestigen of zo?

Hoezo? Ik voorspel toch een mooie toekomst voor de klimaatsletjes?

Libro
19 februari 2019, 22:17
Gaat de Sturmabteilung van Führerin Anuna donderdag ook weer paraat staan?

https://www.readfrontier.org/wp-content/uploads/2018/04/antifa-flag.jpg

Universalia
19 februari 2019, 22:37
De grootste imbecielen betogen op donderdag.

https://nbocdn.akamaized.net/Assets/Images_Upload/2019/01/15/486a6070-180b-11e9-8572-eb0c6c2aa730_web_scale_0.0683594_0.0683594__.jpg?m axheight=465&maxwidth=700

Die snappen het hele plaatje inderdaad niet echt goed.

Diego Raga
19 februari 2019, 23:01
https://eand.co/the-age-of-the-imbecile-c52ee205d94c?source=facebookShare-d0ed0fefce4d-1550596059&fbclid=IwAR106qj0cVRR7Qps6NhpkH40_YMVflW7OZtqSN_1q wEr73eFdpLB81YKBjw&_branch_match_id=620005275463086533

Dit deed mij ongelofelijk denken aan onze eigen imbecielen, de nva kiezers.
Deze jongen weet nog niet op 'm op Groen of SPa gaat stemmen:

https://www.liveleak.com/view?t=ksbBo_1546968281

The Paulus Experience
19 februari 2019, 23:03
Nog niet veel inhoudelijke reacties gezien

TV-verslaafde
19 februari 2019, 23:05
Leuk artikel, Pol.

Ja, kapitalisme is aan het doodgaan omdat het uitbreiding van territorium vraagt. Praktisch heel de wereld is nu onder het individualistische kapitalistische broederschap. Slechts in een paar eeuwen heeft het de hele wereld veroverd en de wereld nu vooral dom gemaakt. In het begin van het kapitalistische broederschap is er veel intellect vereist maar meer en meer comfort maakt iedereen ook dommer en dommer.

Nu schieten er alleen maar emoties over omdat het kapitalisme universeel goed is geworden. De commies zijn verloren, okay. Kapitalisme is overal.

In de VS heeft de oligarchie bewust de gezondheidszorg kapotgemaakt. Anders kwamen ze met teveel eisen en dit en dat. Hoe ze dat hebben gedaan? Ze hebben lang nagedacht en toen op het idee gekomen om alles te verkassen naar derde wereld landen. Zo krijg je bepaalde belangengroepen e.d. kapot...

De linkse bende leeft gewoon na de feiten. Het grootkapitaal is hen al 50 stappen voor....

Nu staat het kapitalisme schaakmat, Pol. Juicht! Ze kunnen niet meer uitbreiden, de hele wereld is kapitalistisch of corporatistisch.

En de toekomst zal waarschijnlijk iets in de trend terug zijn van Harry Potter of LOTR. Alhoewel ik altijd liever SF heb gezien. Nu dromen de kapitalisten van "star wars".

Maar laten we eerlijk zijn wat is intellect en geld zonder identiteit? Een fake brij van van de band lopende bimbo's die zichzelf snijden en uithalen naar alles wat beweegt.

Een mongooltje met een kaasrasp....

Libro
19 februari 2019, 23:09
Nog niet veel inhoudelijke reacties gezien

Wat valt er te zeggen over de zoveelste clichédiarree?

TV-verslaafde
19 februari 2019, 23:20
Wat valt er te zeggen over de zoveelste clichédiarree?

Niets, Libro. Helemaal niets. Dit is wat nagetrap van dwazen. Pol is een typische reactonair.

Wat valt er nu ook nog te zeggen over de koloniale periode en Hitler + Stalin?

Keek Colombus terug als hij de nieuwe wereld had ontdekt? De dobbelstenen zijn nu zo gevallen, like it or not.

De linkse bendes zijn precies nog aan het onderhandelen met het lot over welke doden nu nog tot leven gewekt kunnen worden... Ze zijn allemaal DOOD!

The Paulus Experience
20 februari 2019, 07:30
Wat valt er te zeggen over de zoveelste clichédiarree?

Dat het waar is :rofl:

The Paulus Experience
20 februari 2019, 07:34
Niets, Libro. Helemaal niets. Dit is wat nagetrap van dwazen. Pol is een typische reactonair.

Wat valt er nu ook nog te zeggen over de koloniale periode en Hitler + Stalin?

Keek Colombus terug als hij de nieuwe wereld had ontdekt? De dobbelstenen zijn nu zo gevallen, like it or not.

De linkse bendes zijn precies nog aan het onderhandelen met het lot over welke doden nu nog tot leven gewekt kunnen worden... Ze zijn allemaal DOOD!

De slinger keert wel terug hoor, wees maar niet ongerust.
Of net wél natuurlijk :lol:
Wat we nu meemaken is niet meer dan een reactionaire beweging en zeker geen vooruitgang.
Daarna worden de imbecielen van de aardbodem geveegd.
Bye!

Elio di Supo
20 februari 2019, 07:35
De slinger keert wel terug hoor, wees maar niet ongerust.
Of net wél natuurlijk :lol:
Wat we nu meemaken is niet meer dan een reactionaire beweging en zeker geen vooruitgang.
Daarna worden de imbecielen van de aardbodem geveegd.
Bye!

Om het met een ander cliché te zeggen; wie niet links was toen hij jong was had geen hart. Wie oud is en nog steeds links is heeft geen verstand.

Anna List
20 februari 2019, 07:38
De slinger keert wel terug hoor, wees maar niet ongerust.
Of net wél natuurlijk :lol:
Wat we nu meemaken is niet meer dan een reactionaire beweging en zeker geen vooruitgang.
Daarna worden de imbecielen van de aardbodem geveegd.
Bye!

geniet er nog van tot mei Paul!
dit is de tijd om te dromen en te hopen, jongen!
dit is zo'n beetje als de tijd tussen t moment dat je een lotto biljetje kocht en de trekking. :-)

na mei is het weer met de voetjes op de grond. ;-)

The Paulus Experience
20 februari 2019, 07:47
geniet er nog van tot mei Paul!
dit is de tijd om te dromen en te hopen, jongen!
dit is zo'n beetje als de tijd tussen t moment dat je een lotto biljetje kocht en de trekking. :-)

na mei is het weer met de voetjes op de grond. ;-)

zou het nog altijd jouw tijdperk zijn?

The Paulus Experience
20 februari 2019, 07:49
Om het met een ander cliché te zeggen; wie niet links was toen hij jong was had geen hart. Wie oud is en nog steeds links is heeft geen verstand.

:lol:

Gelukkig ben ik niet oud

De ouderen doen het in hun broek van wat protesterende scholieren :lol:

Anna List
20 februari 2019, 07:51
:lol:

Gelukkig ben ik niet oud

De ouderen doen het in hun broek van wat protesterende scholieren :lol:

alleen ouwe zakken zeggen zoiets. :p :lol:

The Paulus Experience
20 februari 2019, 07:56
alleen ouwe zakken zeggen zoiets. :p :lol:

Zwak, zwakker, zwakst, Anna list

Eyjafjallajökull
20 februari 2019, 07:56
Een draad over de leeftijd van Pol ?

Anna List
20 februari 2019, 07:59
Een draad over de leeftijd van Pol ?

so it seems. :lol:

Elio di Supo
20 februari 2019, 08:27
:lol:

Gelukkig ben ik niet oud

De ouderen doen het in hun broek van wat protesterende scholieren :lol:

:lol: Wat? Die miekes met hun bordjes dat het beter is om hen te verneuken dan het klimaat? Dat heeft hoogstens wat amusementswaarde.

The Paulus Experience
20 februari 2019, 08:37
:lol: Wat? Die miekes met hun bordjes dat het beter is om hen te verneuken dan het klimaat? Dat heeft hoogstens wat amusementswaarde.

Groen/Ecolo +17 zetels laatste peiling.
Jullie gaan nog nostalgisch worden naar de sossen :lol:

Elio di Supo
20 februari 2019, 08:39
Groen/Ecolo +17 zetels laatste peiling.
Jullie gaan nog nostalgisch worden naar de sossen :lol:

Links is nu eenmaal een nostalgisch sentiment.

Libro
20 februari 2019, 08:39
:lol:

Gelukkig ben ik niet oud

De ouderen doen het in hun broek van wat protesterende scholieren :lol:

Ineens zijn het "wat" protesterende scholieren: ik dacht dat het zo'n grote beweging was? Maar ik geef toe, dat ik bang ben van het (s)linkse netwerk dat achter die klimaatmarsen zit en dat zo gemakkelijk beïnvloedbare jeugd voor haar kar kan spannen.

Libro
20 februari 2019, 08:40
Groen/Ecolo +17 zetels laatste peiling.
Jullie gaan nog nostalgisch worden naar de sossen :lol:

Groen blijft hangen op 15%. Ecolo komt op in een ander land.

The Paulus Experience
20 februari 2019, 08:41
Links is nu eenmaal een nostalgisch sentiment.

Da's een boude stelling

Verklaar!

Elio di Supo
20 februari 2019, 08:44
Da's een boude stelling

Verklaar!

Wat valt er nu aan te verklaren? Links gedachtengoed is passé. Sociaal-democraten hebben het moeilijk in heel Europa.

Anna List
20 februari 2019, 08:50
Groen/Ecolo +17 zetels laatste peiling.
Jullie gaan nog nostalgisch worden naar de sossen :lol:

Ach, Groen is de partij van de rijken...daar haal je in Vlaanderen maar 14% mee.


https://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=110151&stc=1&d=1550648942

The Paulus Experience
20 februari 2019, 09:13
Wat valt er nu aan te verklaren? Links gedachtengoed is passé. Sociaal-democraten hebben het moeilijk in heel Europa.

Er is inderdaad een reactionaire rechtse beweging momenteel, zie de titel van het artikel

patrickve
20 februari 2019, 09:14
https://eand.co/the-age-of-the-imbecile-c52ee205d94c?source=facebookShare-d0ed0fefce4d-1550596059&fbclid=IwAR106qj0cVRR7Qps6NhpkH40_YMVflW7OZtqSN_1q wEr73eFdpLB81YKBjw&_branch_match_id=620005275463086533

Dit deed mij ongelofelijk denken aan onze eigen imbecielen, de nva kiezers.

Bijlange niet. We zijn nog nooit zo intelligent geweest. Wat wij meemaken, is een fluidifieren van het concept "democratie". We krijgen hoe langer hoe meer "het volk" dat zijn "zeg" heeft. Meer is daar niet aan.

Het volk is ongelofelijk dom. Het is slimmer dan vroeger, maar het is en blijft ongelofelijk dom. En democratie wil zeggen dat het volk die dommigheid beter en beter kan omzetten in daden.

Maar diep onder die oppervlakkige domheid van het volk, doet het wat het moet doen, zonder het te beseffen. De domme streken van het domme volk dat nu hoe langer hoe zwaarder op het daadwerkelijke bestuur weegt, met hoe langer hoe minder inspraak van de kleine minderheid van denkende elite tegenover de domme beinvloedbare massa, zullen ervoor zorgen dat dynamieken kunnen ontstaan die die denkende elite nooit zou durven in gang zetten, zoals het massaal extermineren van zwakkeren. Iets dan nodig is, maar onverkoopbaar als denkende elite. Het domme volk zal dat bewerkstelligen zonder dat te willen, maar het is wat nodig is om ons terug op het pad van de evolutie te zetten en het kaf van het koren te scheiden.

patrickve
20 februari 2019, 09:14
Er is inderdaad een reactionaire rechtse beweging momenteel, zie de titel van het artikel

Dat was te verwachten na 50 jaar overdosis Gutmenschdenken dat niet in staat was om grote hoeveelheden losers af te maken. Nu gaan die losers dat zelf doen, zonder het te beseffen. Dat is het domme democratische dat er zit aan te komen. Alleen zal het kapmes nogal bot zijn.

Libro
20 februari 2019, 09:15
Er is inderdaad een reactionaire rechtse beweging momenteel, zie de titel van het artikel

Oef, terug wat meer verstand in het maatschappelijk debat.

The Paulus Experience
20 februari 2019, 09:16
Groen blijft hangen op 15%. Ecolo komt op in een ander land.

:rofl:

Het is niet langer de vraag wanneer het bergaf zal gaan voor de neoliberalen, maar hoe steil de bergaf gaat worden de komende jaren

Libro
20 februari 2019, 09:26
:rofl:

Het is niet langer de vraag wanneer het bergaf zal gaan voor de neoliberalen, maar hoe steil de bergaf gaat worden de komende jaren

Alleen paddestoelen uit een blauw bakje eten, Paulus. Tussen haakjes, het bericht over verschil in steun aan de klimaatspijbelaars gemist?

The Paulus Experience
20 februari 2019, 09:28
Alleen paddestoelen uit een blauw bakje eten, Paulus. Tussen haakjes, het bericht over verschil in steun aan de klimaatspijbelaars gemist?

Droom gerust verder jij.
De bergaf is al ingezet.

The Paulus Experience
20 februari 2019, 09:32
Oef, terug wat meer verstand in het maatschappelijk debat.

De laatste stuiptrekking van de conservatieve blanke man die de realiteit niet aankan. Vluchten naar een verleden dat nooit bestaan heeft... Droom verder.

Elio di Supo
20 februari 2019, 09:43
De laatste stuiptrekking van de conservatieve blanke man die de realiteit niet aankan. Vluchten naar een verleden dat nooit bestaan heeft... Droom verder.

Als dat verleden nooit bestaan heeft dan kan het toch niet reactionair zijn?

The Paulus Experience
20 februari 2019, 09:48
Als dat verleden nooit bestaan heeft dan kan het toch niet reactionair zijn?

Tja, smijt hun verzonnen droom maar aan diggelen.

Tavek
20 februari 2019, 09:54
Zeg libro, ben jij nu het artikel aan het bevestigen of zo?

Duidelijk.

Enkel volwassen mensen met een beperkt IQ gaan zo fanatiek scholieren aanvallen. Je moet daar NVA of VB voor stemmen om dat in volle overtuiging te kunnen doen.

Anna List
20 februari 2019, 09:55
Droom gerust verder jij.
De bergaf is al ingezet.

:cheer: holderdebolder de berg af! :cheer:


hoeveel jaren en verkiezingen kondig je dat nu al aan eigenlijk Paul? :lol:

The Paulus Experience
20 februari 2019, 10:14
Duidelijk.

Enkel volwassen mensen met een beperkt IQ gaan zo fanatiek scholieren aanvallen. Je moet daar NVA of VB voor stemmen om dat in volle overtuiging te kunnen doen.

Absoluut!

Libro
20 februari 2019, 10:33
Duidelijk.

Enkel volwassen mensen met een beperkt IQ gaan zo fanatiek scholieren aanvallen. Je moet daar NVA of VB voor stemmen om dat in volle overtuiging te kunnen doen.

Je bedoelt dus dat die scholieren als een soort levend schild gebruikt worden? Zeg er maar niets van want het zijn scholieren? :?

Tavek
20 februari 2019, 10:37
Je bedoelt dus dat die scholieren als een soort levend schild gebruikt worden? Zeg er maar niets van want het zijn scholieren? :?

Doet niks af aan de boodschap.

Die correct is.

Jij kan er gewoon niet mee overweg dat de jongeren de ouderen op hun verantwoordelijkheid wijzen. Een verantwoordelijkheid die niet genomen wordt.

En dan maar zeiken over "spijbelen".

Libro
20 februari 2019, 10:39
Doet niks af aan de boodschap.

Die correct is.

Jij kan er gewoon niet mee overweg dat de jongeren de ouderen op hun verantwoordelijkheid wijzen. Een verantwoordelijkheid die niet genomen wordt.

En dan maar zeiken over "spijbelen".

En jij kan er niet tegen dat er mensen zijn, die die klimaathysterie bullshit vinden en die een beter zicht hebben op de mechanismen achter die klimaatspijbelaars, nl. politieke maneuvers van ecologisten en extreem-linksen om nog snel de verkiezingen te kapen en hun gore totalitaire agenda door te drukken.

Die jongeren zijn trouwens al oud genoeg om met vunzige borden te staan zwaaien maar huilie-huilie als er dan een beetje tegenwind komt.

Libro
20 februari 2019, 10:44
De laatste stuiptrekking van de conservatieve blanke man die de realiteit niet aankan. Vluchten naar een verleden dat nooit bestaan heeft... Droom verder.

Toen ik dit las, moest ik plots aan het volgende denken:

https://nummist.com/images/portfolios/halifax/color/04.jpg

Waarom toch?

Elio di Supo
20 februari 2019, 10:49
Doet niks af aan de boodschap.

Die correct is.

Jij kan er gewoon niet mee overweg dat de jongeren de ouderen op hun verantwoordelijkheid wijzen. Een verantwoordelijkheid die niet genomen wordt.

En dan maar zeiken over "spijbelen".

Wat is er nu een kunst aan om rebels te zijn als je schouderklopjes en complimentjes moet krijgen? De vorige generaties kregen toch ook niet te horen wat voor een schattige hippies en punkers ze wel waren?

Integendeel, de beste manier om jeugdprotest in de kiem te smoren is ze te versmachten met knuffels. Moest ik vandaag een jongere zijn ik zou me voelen zoals tijdens een familiefeestje waarbij je tantes je zot maken met knuffels en kusjes en maar niet kunnen zwijgen over wat een grote, flinke jongen je wel geworden bent.

The Paulus Experience
20 februari 2019, 10:51
En jij kan er niet tegen dat er mensen zijn, die die klimaathysterie bullshit vinden en die een beter zicht hebben op de mechanismen achter die klimaatspijbelaars, nl. politieke maneuvers van ecologisten en extreem-linksen om nog snel de verkiezingen te kapen en hun gore totalitaire agenda door te drukken.

Die jongeren zijn trouwens al oud genoeg om met vunzige borden te staan zwaaien maar huilie-huilie als er dan een beetje tegenwind komt.
Dit is zo zielig compleet naast de kwestie en Bovendien en uiting van paranoia dat het lachwekkend is.

Dat rechts faalt om een klimaat beleid te voeren is niet de fout van links.
Dat ligt gewoon aan hun kortzichtige après nous le déluge aard

Libro
20 februari 2019, 11:08
Dit is zo zielig compleet naast de kwestie en Bovendien en uiting van paranoia dat het lachwekkend is.

Dat rechts faalt om een klimaat beleid te voeren is niet de fout van links.
Dat ligt gewoon aan hun kortzichtige après nous le déluge aard

:lol: Absoluut niet naast de kwestie. Als het van de ecologisten afhangt, duwen we mensen in de armoede en vernielen we onze economie voor nauwelijks resultaat. En waarom paranoia? Bekijk gewoon het netwerk van Anuna en je weet genoeg.

EDIT: Waarom moeten we luisteren naar een puber, die haar eigen moeder geeneens kan overtuigen de halve wereld niet rond te vliegen.

The Paulus Experience
20 februari 2019, 11:13
:lol: Absoluut niet naast de kwestie. Als het van de ecologisten afhangt, duwen we mensen in de armoede en vernielen we onze economie voor nauwelijks resultaat. En waarom paranoia? Bekijk gewoon het netwerk van Anuna en je weet genoeg.

Is dat uw antwoord op waar wetenschappers al jaren alarm over slaan?
Een zielig afwimpelen op de entourage van een meisje..
Ik blijf bij mijn stelling over rechts, Zie titel

Libro
20 februari 2019, 11:15
Is dat uw antwoord op waar wetenschappers al jaren alarm over slaan?
Een zielig afwimpelen op de entourage van een meisje..
Ik blijf bij mijn stelling over rechts, Zie titel

Zijn dat diezelfde wetenschappers die aantonen dat pakweg Nederland nog geen duizendste van een graad verschil kan maken als het iedereen in de armoede duwt? En ik blijf bij mijn stelling over links: enkele totalitaire nitwits met een heleboel meelopertjes.

The Paulus Experience
20 februari 2019, 11:23
Zijn dat diezelfde wetenschappers die aantonen dat pakweg Nederland nog geen duizendste van een graad verschil kan maken als het iedereen in de armoede duwt? En ik blijf bij mijn stelling over links: enkele totalitaire nitwits met een heleboel meelopertjes.

Je beschrijft net de Grote Leider en de n-va.
Of Trump?

Libro
20 februari 2019, 11:26
Je beschrijft net de Grote Leider en de n-va.
Of Trump?

Een charismatische leider waar veel volk achterloopt omdat ze weet hoe dat volk angst aan te jagen, aan wie zou ik toch kunnen denken?

https://pallieterke.net/wp-content/uploads/2019/01/Anuna-De-Wever.jpg

PS Die foto heeft wel een mooie achtergrond.

The Paulus Experience
20 februari 2019, 11:38
Dank u libro, om te verduidelijken waar de o.p. over ging, misschien voor jou zonder het te beseffen, maar soit.

Libro
20 februari 2019, 12:35
Dank u libro, om te verduidelijken waar de o.p. over ging, misschien voor jou zonder het te beseffen, maar soit.

Zegt de meeloper :lol:

Tavek
20 februari 2019, 12:47
En jij kan er niet tegen dat er mensen zijn, die die klimaathysterie bullshit vinden en die een beter zicht hebben op de mechanismen achter die klimaatspijbelaars, nl. politieke maneuvers van ecologisten en extreem-linksen om nog snel de verkiezingen te kapen en hun gore totalitaire agenda door te drukken.

Die jongeren zijn trouwens al oud genoeg om met vunzige borden te staan zwaaien maar huilie-huilie als er dan een beetje tegenwind komt.

Die mensen hebben geen verstand van zaken, waardoor ze op de boodschapper schieten.

De ganse academische wereld staat achter deze betogingen.

Tavek
20 februari 2019, 12:48
Dank u libro, om te verduidelijken waar de o.p. over ging, misschien voor jou zonder het te beseffen, maar soit.

Idiocracy.

Als het aan mij lag schaften we de democratie af en gingen we full on technocracy.

Libro
20 februari 2019, 12:49
Die mensen hebben geen verstand van zaken, waardoor ze op de boodschapper schieten.

De ganse academische wereld staat achter deze betogingen.

Pubers die hun humaniora nog niet af hebben wel dan?

Tavek
20 februari 2019, 12:49
Een charismatische leider waar veel volk achterloopt omdat ze weet hoe dat volk angst aan te jagen, aan wie zou ik toch kunnen denken?

https://pallieterke.net/wp-content/uploads/2019/01/Anuna-De-Wever.jpg

PS Die foto heeft wel een mooie achtergrond.

pallieterke

Wat is er met u gebeurd jong, als universitair, om ze ver af te zinken ?

Tavek
20 februari 2019, 12:49
Pubers die hun humaniora nog niet af hebben wel dan?

Zij kunnen blijkbaar wel verstaan wat de wetenschappers vertellen.

Bij jullie gaat het een oor in, het andere uit, omdat het niet past in het wereldbeeld.

Anna List
20 februari 2019, 12:51
Zij kunnen blijkbaar wel verstaan wat de wetenschappers vertellen.

Bij jullie gaat het een oor in, het andere uit, omdat het niet past in het wereldbeeld.

iedereen verstaat dat.

alleen op die leeftijd hebben velen nog niet door dat de planeet alleen gered kan worden als je iedereen aan boord houdt en voldoende draagvlak kan behouden om de maatregelen ook door te voeren.

Tavek
20 februari 2019, 12:54
iedereen verstaat dat.

alleen op die leeftijd hebben velen nog niet door dat de planeet alleen gered kan worden als je iedereen aan boord houdt en voldoende draagvlak kan behouden om de maatregelen ook door te voeren.

Ik ben daar al voorbij. Er zijn gewoon te veel idioten op deze planeet.

De democratie moet verdwijnen en plaats maken voor een technocracy waarin we de individuele vrijheid van de mens gaan aanpakken.

Vrijheid is leuk, tot op het punt dat ge uw ecosysteem naar de kloten helpt en uzelf doodt.

En ja, dat betekent ook dat ikzelf ook veel minder kan doen.

Elio di Supo
20 februari 2019, 12:56
Ik ben daar al voorbij. Er zijn gewoon te veel idioten op deze planeet.

De democratie moet verdwijnen en plaats maken voor een technocracy waarin we de individuele vrijheid van de mens gaan aanpakken.

Vrijheid is leuk, tot op het punt dat ge uw ecosysteem naar de kloten helpt en uzelf doodt.

En ja, dat betekent ook dat ikzelf ook veel minder kan doen.

Brave New World? Trouwens, dictaturen kunnen evengoed het milieu om zeep helpen.

Libro
20 februari 2019, 12:59
Ik ben daar al voorbij. Er zijn gewoon te veel idioten op deze planeet.

De democratie moet verdwijnen en plaats maken voor een technocracy waarin we de individuele vrijheid van de mens gaan aanpakken.

Vrijheid is leuk, tot op het punt dat ge uw ecosysteem naar de kloten helpt en uzelf doodt.

En ja, dat betekent ook dat ikzelf ook veel minder kan doen.

Dank u om mij eraan te herinneren waarom ik groenen haat :lol:.

Libro
20 februari 2019, 13:02
Zij kunnen blijkbaar wel verstaan wat de wetenschappers vertellen.

Zij hebben er ook geen verstand van, dus zij vertrouwen ook maar blind op wat ouderen hun voorkauwen.

Bij jullie gaat het een oor in, het andere uit, omdat het niet past in het wereldbeeld.

Ik ga mij zonder weerwoord laten kastijden en bij het handje laten nemen :lol: Je grootje.

Tavek
20 februari 2019, 13:03
Dank u om mij eraan te herinneren waarom ik groenen haat :lol:.

Gij wilt het recht en de vrijheid hebben om uw eigen leefmilieu naar de kloten te helpen en uw nakomelingen hun toekomst te ontzeggen ?

En gij vraagt u af waarom de groenen en de jongeren u haten ?

Tavek
20 februari 2019, 13:04
Zij hebben er ook geen verstand van, dus zij vertrouwen ook maar blind op wat ouderen hun voorkauwen.


Zij hebben er meer verstand van dan gij, meneer juristje.



Ik ga mij zonder weerwoord laten kastijden en bij het handje laten nemen :lol: Je grootje.

Neen, ge gaat dan overal complotten zien. MAGA-style.

Tavek
20 februari 2019, 13:06
Brave New World? Trouwens, dictaturen kunnen evengoed het milieu om zeep helpen.

Waar spreken we over een dictatuur ?

We gaan geen schauvlieghes of tommeleinen meer het energiebeleid laten uitstippelen.

We gaan gewoon de moedige keuzes maken. Ook al stampen we daar bepaalde groepen mee tegen de schenen.

Elio di Supo
20 februari 2019, 13:14
Waar spreken we over een dictatuur ?

We gaan geen schauvlieghes of tommeleinen meer het energiebeleid laten uitstippelen.

We gaan gewoon de moedige keuzes maken. Ook al stampen we daar bepaalde groepen mee tegen de schenen.

Je stelde dat democratie een beletsel vormt voor het milieu. Dus ging ik er van uit dat je dictaturen als meer heilzaam ziet. Of worden die technocraten in jouw visie verkozen met een mandaat beperkt in de tijd?

Libro
20 februari 2019, 13:15
Zij hebben er meer verstand van dan gij, meneer juristje.

Neen, ze huppelen gewoon mee met wat nu bon ton is.


Neen, ge gaat dan overal complotten zien. MAGA-style.

De dochter van een freelance communicatiemedewerkster van Groen lanceert een actie waardoor een stokpaardje van Groen vlak voor de verkiezingen op de kaart wordt gezet én waardoor de dochter in de schijnwerpers loopt (carrière in de nomenklatoera van Groen gegarandeerd). Wat ben ik toch een simpele duif om daar iets achter te zoeken :lol:. Even terzijde: het impresario van Greta Thunberg is ondertussen in opspraak geraakt omdat hij al een miljoen euro verdiend heeft aan een campagne waar de ouders van Greta niets in te zeggen hebben :twisted: :evil:. Héél spontaan allemaal.

Ik heb genoeg ervaring in de politiek om te weten, dat je vaak beter naar het uiteindelijke resultaat kijkt i.p.v. naar wat er gebeurt en gezegd wordt.

En wat dat met de wetenschappelijke discussie te maken heeft? Veel, want resultaten kunnen pour les besoins de la cause aangepast/geïnterpreteerd worden. Ik ben absoluut voorstander van beperking van uitstoot, efficiënt omgaan met energie enz. maar die discussie mag niet gebruikt worden om de democratie te ondergraven.

Mambo
20 februari 2019, 13:20
Jongeren en groenen kunnen maar beter iets gaan leren dat in de toekomst nog zal gevraagd worden.

Want de exit van tal van industries zoals auto en alles rondom begint hun schup af te kuisen in Europa.
Honda is er ook mee weg. Land rover jaguar, Toyota, Nissan en nog een hoop denken er ook zo over. In China is het ook al aan het zakken allemaal.


Langs de andere kant is geen werk hebben wel goed voor het milieu .

Mij is het allemaal eender maar er moet nu wel duidelijk gemaakt worden waar we binnen 10 en 20 jaar mee af te rekenen zullen hebben en hoe de jeugd nu moet opgeleid worden naar die richtingen.

Libro
20 februari 2019, 13:34
Jongeren en groenen kunnen maar beter iets gaan leren dat in de toekomst nog zal gevraagd worden.

Want de exit van tal van industries zoals auto en alles rondom begint hun schup af te kuisen in Europa.
Honda is er ook mee weg. Land rover jaguar, Toyota, Nissan en nog een hoop denken er ook zo over. In China is het ook al aan het zakken allemaal.


Langs de andere kant is geen werk hebben wel goed voor het milieu .

Mij is het allemaal eender maar er moet nu wel duidelijk gemaakt worden waar we binnen 10 en 20 jaar mee af te rekenen zullen hebben en hoe de jeugd nu moet opgeleid worden naar die richtingen.

Zelfs seks wordt gerobotiseerd: de klimaatsletjes gaan echt hun best mogen doen.

Tavek
20 februari 2019, 13:39
Je stelde dat democratie een beletsel vormt voor het milieu. Dus ging ik er van uit dat je dictaturen als meer heilzaam ziet. Of worden die technocraten in jouw visie verkozen met een mandaat beperkt in de tijd?

De romeinen stelden in tijden van nood een dictatuur aan, omdat ze wisten dat de republiek een palaverclub is die onvoldoende geschikt om "grote problemen" aan te pakken. Dat is heden ten dage ook nog het geval.

Als we de uitstoot gaan beperken, moeten we het gedrag van mensen gaan aanpassen. En vaak tegen hun wil.

Nugoed, er is een soort schizofrenie: iedereen weet dat de uitstoot omlaag moet, maar niemand durft de beslissingen te nemen.

Dan moet het volk maar iemand voor een bepaalde periode aanstellen die op basis van de wetenschap en techniek de noodzakelijke maatregelen neemt. Ipv een politicus die schrik heeft voor herverkiezingen. Die herverkiezingen zijn een pest.

Tavek
20 februari 2019, 13:40
Neen, ze huppelen gewoon mee met wat nu bon ton is.






En wat dat met de wetenschappelijke discussie te maken heeft? Veel, want resultaten kunnen pour les besoins de la cause aangepast/geïnterpreteerd worden. Ik ben absoluut voorstander van beperking van uitstoot, efficiënt omgaan met energie enz. maar die discussie mag niet gebruikt worden om de democratie te ondergraven.

En, heb je al inhoudelijke argumenten op hun boodschap, of blijf je maar mikken op de ma van dat wicht ?

Beetje intellectuele armoede.

Elio di Supo
20 februari 2019, 13:49
De romeinen stelden in tijden van nood een dictatuur aan, omdat ze wisten dat de republiek een palaverclub is die onvoldoende geschikt om "grote problemen" aan te pakken. Dat is heden ten dage ook nog het geval.

Als we de uitstoot gaan beperken, moeten we het gedrag van mensen gaan aanpassen. En vaak tegen hun wil.

Nugoed, er is een soort schizofrenie: iedereen weet dat de uitstoot omlaag moet, maar niemand durft de beslissingen te nemen.

Dan moet het volk maar iemand voor een bepaalde periode aanstellen die op basis van de wetenschap en techniek de noodzakelijke maatregelen neemt. Ipv een politicus die schrik heeft voor herverkiezingen. Die herverkiezingen zijn een pest.

Als het volk zo iemand moet aanstellen dan is dat toch democratisch? Niet alle beslissingen inh een democratie worden even enthousiast onthaald hoor. Ik herinner me nog wat een drama het was toen men de mensen verplichtte om het huisvuil te sorteren.

Xenophon
20 februari 2019, 13:49
Een charismatische leider waar veel volk achterloopt omdat ze weet hoe dat volk angst aan te jagen, aan wie zou ik toch kunnen denken?

https://pallieterke.net/wp-content/uploads/2019/01/Anuna-De-Wever.jpg

PS Die foto heeft wel een mooie achtergrond.

Dat is dan ook alles, want zij heeft een lelijke kop. Die heeft het niet getroffen met haar (biologische) ouders.

Tavek
20 februari 2019, 13:51
Dat is dan ook alles, want zij heeft een lelijke kop. Die heeft het niet getroffen met haar (biologische) ouders.

En gij wel dan ?

Xenophon
20 februari 2019, 13:53
En gij wel dan ?

Nee, maar het ging niet over mij.

The Paulus Experience
20 februari 2019, 14:00
Nee, maar het ging niet over mij.

Kweetnie... N-VA?

Libro
20 februari 2019, 14:08
En, heb je al inhoudelijke argumenten op hun boodschap, of blijf je maar mikken op de ma van dat wicht ?

Beetje intellectuele armoede.

Mensen met een andere mening uitschelden is geen intellectuele armoede?

Libro
20 februari 2019, 15:34
Een leuke om in de groep te gooien: https://twitter.com/PeterDeRoover1/status/1097780183657074688

Lof der Zotheid
20 februari 2019, 16:17
Mensen met een andere mening uitschelden is geen intellectuele armoede?

Niet als u links bent. Dan heeft u altijd gelijk, en is mensen met een andere mening uitschelden een bewijs van intellectuele rijkdom.

The Paulus Experience
20 februari 2019, 16:25
Niet als u links bent. Dan heeft u altijd gelijk, en is mensen met een andere mening uitschelden een bewijs van intellectuele rijkdom.

Donald Trump is bij mijn weten vrij rechts

Tavek
20 februari 2019, 16:25
Niet als u links bent. Dan heeft u altijd gelijk, en is mensen met een andere mening uitschelden een bewijs van intellectuele rijkdom.

Zie, links en rechts kunnen niet meer samenleven. Het ene domineert het andere, afwisselend.

Waarom proppen we rechts niet in Antwerpen en Links in Limburg ofzo ?

Lijkt me een beter idee dan deze eeuwige strijd.

Anna List
20 februari 2019, 16:36
Zie, links en rechts kunnen niet meer samenleven. Het ene domineert het andere, afwisselend.

Waarom proppen we rechts niet in Antwerpen en Links in Limburg ofzo ?

Lijkt me een beter idee dan deze eeuwige strijd.

Links haalt in Vlaanderen max 25% van de stemmen...beter in een boot stoppen of op een trein dan ipv er Limburg mee te bezoedelen hé.

Tavek
20 februari 2019, 16:41
Links haalt in Vlaanderen max 25% van de stemmen...beter in een boot stoppen of op een trein dan ipv er Limburg mee te bezoedelen hé.

Vlamingen zijn hier niet thuis, ik wel.

Weg ermee, met dat rechts vlaams nationalistisch gepeupel.

kojak
20 februari 2019, 16:54
Vlamingen zijn hier niet thuis, ik wel.

Weg ermee, met dat rechts vlaams nationalistisch gepeupel.

Oeps...

Vlamingen niet meer thuis in Vlaanderen ? 8O

The Paulus Experience
20 februari 2019, 16:57
Vlamingen zijn hier niet thuis, ik wel.

Weg ermee, met dat rechts vlaams nationalistisch gepeupel.

In het echte Vlaanderen moeten we die Antwerpse kanker ook niet hebben hoor.
Geef ze aan Nederland

Boduo
20 februari 2019, 17:41
In het echte Vlaanderen moeten we die Antwerpse kanker ook niet hebben hoor.
Geef ze aan Nederland

Bah, in A'pen lopen er ook rond die geen kanker hebben.

Tavek
20 februari 2019, 21:00
In het echte Vlaanderen moeten we die Antwerpse kanker ook niet hebben hoor.
Geef ze aan Nederland

Deal.

In feite zijn dat brabanders die zijn gaan lopen met de nationaliteit van de Vlaming he.

Libro
20 februari 2019, 23:04
Oeps...

Vlamingen niet meer thuis in Vlaanderen ? 8O

Is die van Limbabwe of zo?

Tavek
21 februari 2019, 00:31
Oeps...

Vlamingen niet meer thuis in Vlaanderen ? 8O

Dit is geen Vlaanderen.

Anna List
21 februari 2019, 07:42
Dit is geen Vlaanderen.

het is toch niet Walbania.

Elio di Supo
21 februari 2019, 08:11
het is toch niet Walbania.

Toch wel. Doorheen de geschiedenis waren die Limburgers altijd de knechtjes van het prinsbisdom Luik. Dat gaat er moeilijk uit.

Lof der Zotheid
21 februari 2019, 12:42
Donald Trump is bij mijn weten vrij rechts

Ik heb toch niet gezegd dat Donald Trump altijd gelijk heeft? Ik zei dat linksen altijd gelijk hebben.:lol:

Lof der Zotheid
21 februari 2019, 12:43
Zie, links en rechts kunnen niet meer samenleven. Het ene domineert het andere, afwisselend.

Waarom proppen we rechts niet in Antwerpen en Links in Limburg ofzo ?

Lijkt me een beter idee dan deze eeuwige strijd.

Hoe verwacht u dat tegenovergestelde ideologieën het met elkaar eens zijn? Anders waren ze toch niet tegenovergesteld? Of wenst u een grijze eenheidsworst waar alles en iedereen precies dezelfde mening heeft?

Tavek
21 februari 2019, 12:44
Hoe verwacht u dat tegenovergestelde ideologieën het met elkaar eens zijn? Anders waren ze toch niet tegenovergesteld? Of wenst u een grijze eenheidsworst waar alles en iedereen precies dezelfde mening heeft?

Feit blijft dat we elkaar meningen, wetten, beleid, opdringen die we niet wensen.

Libro
21 februari 2019, 14:03
Hoe verwacht u dat tegenovergestelde ideologieën het met elkaar eens zijn? Anders waren ze toch niet tegenovergesteld? Of wenst u een grijze eenheidsworst waar alles en iedereen precies dezelfde mening heeft?

Geen commentaar ;-)

The Paulus Experience
21 februari 2019, 15:47
Hoe verwacht u dat tegenovergestelde ideologieën het met elkaar eens zijn? Anders waren ze toch niet tegenovergesteld? Of wenst u een grijze eenheidsworst waar alles en iedereen precies dezelfde mening heeft?

Of wat dacht je van compromissen?

Ik ben wel geneigd te geloven dat eerder onze rechtse vrienden streven naar een eenheidsworst.

Tavek
21 februari 2019, 16:15
Of wat dacht je van compromissen?

Ik ben wel geneigd te geloven dat eerder onze rechtse vrienden streven naar een eenheidsworst.

rechtse eenheidsworst

we need to resist

kojak
21 februari 2019, 17:01
Dit is geen Vlaanderen.

Lol, wat is het dan wel ? :lol: ;)

Lof der Zotheid
21 februari 2019, 17:29
Feit blijft dat we elkaar meningen, wetten, beleid, opdringen die we niet wensen.

Daar maakt links zich zeker niet minder schuldig aan dan rechts. Als we het al over begrippen als links en rechts mogen hebben. Volgens velen is die nogal simpele verdeling al meer dan achterhaald.

Lof der Zotheid
21 februari 2019, 17:32
Of wat dacht je van compromissen?

Ik ben wel geneigd te geloven dat eerder onze rechtse vrienden streven naar een eenheidsworst.

Voor compromissen moet er bereidheid tot communicatie zijn, en vooral de bereidheid om toegevingen te kunnen doen. Om de een of andere duistere reden zie ik Anuna-adepten en soortgelijk volk niet tot de minste geringste toegeving bereid. Zelfs niet tot behoorlijke communicatie, men kijke maar naar de schunnige boodschappen op hun uithangborden...

Lof der Zotheid
21 februari 2019, 17:33
Geen commentaar ;-)

U heeft het begrepen ;)

Boduo
21 februari 2019, 17:57
Voor compromissen moet er bereidheid tot communicatie zijn, en vooral de bereidheid om toegevingen te kunnen doen. Om de een of andere duistere reden zie ik Anuna-adepten en soortgelijk volk niet tot de minste geringste toegeving bereid. Zelfs niet tot behoorlijke communicatie, men kijke maar naar de schunnige boodschappen op hun uithangborden...

Wie zegt er dat het Anuna-volk geen toegevingen wil doen ?
Anuna ?
Nee hoor !

The Paulus Experience
21 februari 2019, 18:32
Voor compromissen moet er bereidheid tot communicatie zijn, en vooral de bereidheid om toegevingen te kunnen doen. Om de een of andere duistere reden zie ik Anuna-adepten en soortgelijk volk niet tot de minste geringste toegeving bereid. Zelfs niet tot behoorlijke communicatie, men kijke maar naar de schunnige boodschappen op hun uithangborden...

Wat het milieu betreft; deze kinderen hebben gelijk!

Ze moeten niet toegeven want het gaat over hun toekomst.

Ik zie trouwens niet wat er kan toegegeven worden?
We blijven vervuilen tot 10% van de geboren kinderen afwijkingen heeft, de aarde 3 graden warmer is en er klimaat vluchtelingen aan onze grenzen staan en dan stoppen we in de hoop dat het weggaat?

Ik kan alleen maar hopen dat het hier morgen al vol klimaatvluchtelingen staat; migratie en centen zijn het enige waar de conservatieven, neoliberalen en centennationalisten op reageren. Ze zullen dan wel iets ondernemen

Libro
21 februari 2019, 19:46
https://forum.politics.be/showpost.php?p=8944045&postcount=3310

Mambo
21 februari 2019, 19:51
Ik pleit voor een co2 arm koninkrijk.

Sluit alle fabrieken, verwarmde serres, verwarmde scholen , ban alle import en export en plant allemaal een meiboom op jullie dak.
Geen warm eten meer of wasmachine gebruiken, geen vliegers meer en enkel nog zeilboten of roeien zoals de galleien.

En laat de Russen maar komen.

The Paulus Experience
21 februari 2019, 19:52
:-D Twee bovenstaande gaan voluit voor de titel

Libro
21 februari 2019, 19:54
:-D Twee bovenstaande gaan voluit voor de titel

Last van cognitieve dissonantie?

The Paulus Experience
21 februari 2019, 20:19
Last van cognitieve dissonantie?

Jij hebt last van het zoeken van spijkers op laag water.

Sluit je aan bij het enfant terrible der imbecielen, JM Dedecker.
Dit groot licht weet het ook allemaal zoveel beter dan duizenden wetenschappers.
Ongehinderd door enige effectieve kennis ter zake komt deze onbenulligge ex judo coach en politiek opportunist dan ook te pas en te onpas zijn onzin ventileren.
Het is het tijdperk der imbecielen weet je wel.
En dan verontwaardigd zijn als serieuze wetenschappers voorstellen geen forum meer te geven aan die clown :lol:

Eyjafjallajökull
21 februari 2019, 20:58
Is de leeftijd van de imbeciel al gekend inmiddels ?

Libro
21 februari 2019, 21:01
Jij hebt last van het zoeken van spijkers op laag water.

Sluit je aan bij het enfant terrible der imbecielen, JM Dedecker.
Dit groot licht weet het ook allemaal zoveel beter dan duizenden wetenschappers.
Ongehinderd door enige effectieve kennis ter zake komt deze onbenulligge ex judo coach en politiek opportunist dan ook te pas en te onpas zijn onzin ventileren.
Het is het tijdperk der imbecielen weet je wel.
En dan verontwaardigd zijn als serieuze wetenschappers voorstellen geen forum meer te geven aan die clown :lol:

Dus wetenschappers frauderen niet? Ik post net een bericht waaruit blijkt, dat een wetenschappelijk instituut van de Nederlandse overheid de boel belazert en dit is jouw antwoord?

The Paulus Experience
21 februari 2019, 21:05
Is de leeftijd van de imbeciel al gekend inmiddels ?

Kijk eens op uw pas

The Paulus Experience
21 februari 2019, 21:07
Dus wetenschappers frauderen niet? Ik post net een bericht waaruit blijkt, dat een wetenschappelijk instituut van de Nederlandse overheid de boel belazert en dit is jouw antwoord?

Yup

kojak
21 februari 2019, 21:12
Dus wetenschappers frauderen niet? Ik post net een bericht waaruit blijkt, dat een wetenschappelijk instituut van de Nederlandse overheid de boel belazert en...

Zo'n dingen ga je overal, in elke domein wel ergens terugvinden.
Zo'n zaken mag je dus zeker niet gaan veralgemenen hé.
De kunst is om die 'rommel' der uit te kunnen halen om het geheel over te houden. ;)

The Paulus Experience
21 februari 2019, 21:15
Zo'n dingen ga je overal, in elke domein wel ergens terugvinden.
Zo'n zaken mag je dus zeker niet gaan veralgemenen hé.
De kunst is om die 'rommel' der uit te kunnen halen om het geheel over te houden. ;)

Neenee Kojak, Libro wil zeggen dat het een groot links complot is.
Een groot, héél groot complot.
Zoo groot zelfs dat de fossiele brandstof lobby geen wetenschappers meer kan betalen om het te ontkennen!

Libro
21 februari 2019, 21:15
Zo'n dingen ga je overal, in elke domein wel ergens terugvinden.
Zo'n zaken mag je dus zeker niet gaan veralgemenen hé.
De kunst is om die 'rommel' der uit te kunnen halen om het geheel over te houden. ;)

Een wetenschappelijk instituut dat zo blundert is wel meer dan 'ergens terugvinden'.

Libro
21 februari 2019, 21:17
Neenee Kojak, Libro wil zeggen dat het een groot links complot is.
Een groot, héél groot complot.
Zoo groot zelfs dat de fossiele brandstof lobby geen wetenschappers meer kan betalen om het te ontkennen!

Dus alle wetenschappers zijn engeltjes, die nooit plagiaat plegen, cijfers manipuleren, verkeerde conclusies trekken....?

kojak
21 februari 2019, 21:21
Exxon... heel die zaak, dat waren ook 'wetenschappers'.
Omgekocht...
Exxon Mobile groep is nu ook niet van de kleinste.

Maar toch waren er nog meer dan 97% van de wetenschappers, wereldwijd, die er een andere mening op na hielden.

Ik ben nu wel geneigd om die 97% te geloven.
97... dat na de onthullingen rond heel de Exxon historie nu wel al naar de 99% aan het gaan is.

De rest, interesseert me niet zo veel.
Dat zijn gewoon nog de laatste stuiptrekkingen. ;)

Eyjafjallajökull
21 februari 2019, 21:21
Kijk eens op uw pas

Op jouw pas staat je leeftijd ? 8O

The Paulus Experience
21 februari 2019, 21:29
Op jouw pas staat je leeftijd ? 8O

https://images.encyclopediadramatica.rs/4/47/You_win_the_prize.jpg

Het is écht wel jouw tijdperk he

IJsboer
21 februari 2019, 22:55
Het is absurd om te denken dat een regering die hier nog geen 5 jaar bezig is in dit piepkleine landje de oorzaak is van de wereldwijde klimaatcrisis.

De jongeren hebben inderdaad gelijk, maar de schuld gaan schuiven op n-va is absurd. De aarde warmt op door de n-va. Heb je enig idee hoe belachelijk dat klinkt? :-D

Wie hebben er de laatste 50 jaar mee in de regering gezeten? Misschien moeten we daar eens naar kijken. :-D

The Paulus Experience
21 februari 2019, 23:21
Het is absurd om te denken dat een regering die hier nog geen 5 jaar bezig is in dit piepkleine landje de oorzaak is van de wereldwijde klimaatcrisis.

De jongeren hebben inderdaad gelijk, maar de schuld gaan schuiven op n-va is absurd. De aarde warmt op door de n-va. Heb je enig idee hoe belachelijk dat klinkt? :-D

Wie hebben er de laatste 50 jaar mee in de regering gezeten? Misschien moeten we daar eens naar kijken. :-D

Ik heb niemand weten zeggen dat dat de schuld van de nva zou zijn?

Maar als het tijd is om er iets aan te doen geeft N-VA, inderdaad laatste 5 jaar in de regering en grootste partij in Vlaanderen, niet thuis. Ze zien er alleen een samenzwering van links in omdat zij het thema niet mogen kapen van hun bazen.

Om niet te zeggen dat ze er hun nieuwste hofnar Jan Maria op af sturen om er een grap van te maken.

Wapper
22 februari 2019, 00:18
Ik heb niemand weten zeggen dat dat de schuld van de nva zou zijn?

Maar als het tijd is om er iets aan te doen geeft N-VA, inderdaad laatste 5 jaar in de regering en grootste partij in Vlaanderen, niet thuis. Ze zien er alleen een samenzwering van links in omdat zij het thema niet mogen kapen van hun bazen.

Om niet te zeggen dat ze er hun nieuwste hofnar Jan Maria op af sturen om er een grap van te maken.

8O Pol meent het: een argumentatie van 6 lijnen. Het komt nog in orde.

Elio di Supo
22 februari 2019, 06:28
Wat het milieu betreft; deze kinderen hebben gelijk!

Ze moeten niet toegeven want het gaat over hun toekomst.

Ik zie trouwens niet wat er kan toegegeven worden?
We blijven vervuilen tot 10% van de geboren kinderen afwijkingen heeft, de aarde 3 graden warmer is en er klimaat vluchtelingen aan onze grenzen staan en dan stoppen we in de hoop dat het weggaat?

Ik kan alleen maar hopen dat het hier morgen al vol klimaatvluchtelingen staat; migratie en centen zijn het enige waar de conservatieven, neoliberalen en centennationalisten op reageren. Ze zullen dan wel iets ondernemen

Geef het nog een jaar of tien en die klimaatkindjes die nu betogen zijn dan mama en papa geworden, rijden met een 4x4 naar het werk, onderwijl foeterend op fietsers en voetgangers die in hun weg lopen, hebben een huisje-tuintje-boompje en genieten van hun knus middenklasse bestaan.

Elio di Supo
22 februari 2019, 06:32
Jan Maria

:lol:

The Paulus Experience
22 februari 2019, 07:54
Geef het nog een jaar of tien en die klimaatkindjes die nu betogen zijn dan mama en papa geworden, rijden met een 4x4 naar het werk, onderwijl foeterend op fietsers en voetgangers die in hun weg lopen, hebben een huisje-tuintje-boompje en genieten van hun knus middenklasse bestaan.

Dat was de vorige generatie. In deze generatie zit meer pit.

Libro
22 februari 2019, 08:01
Geef het nog een jaar of tien en die klimaatkindjes die nu betogen zijn dan mama en papa geworden, rijden met een 4x4 naar het werk, onderwijl foeterend op fietsers en voetgangers die in hun weg lopen, hebben een huisje-tuintje-boompje en genieten van hun knus middenklasse bestaan.

M.a.w.: totdat ze weten hoe het is om zelf te betalen voor al die onzin :lol: Diegenen die nu niet meelopen met de spijbelaars weten heus wel wat ze doen.

Libro
22 februari 2019, 08:01
Dat was de vorige generatie. In deze generatie zit meer pit.

Jaja Kristof, droom nu maar verder.

Elio di Supo
22 februari 2019, 08:07
Dat was de vorige generatie. In deze generatie zit meer pit.

Misschien. Ik herinner mij nochtans betogingen tegen kernraketten en zitacties in militaire domeinen zoals Kleine-Brogel. Op andere plaatsen en in andere tijden waren er ook nog de mei '68 generatie en de hevige anti-Vietnambetogingen waarbij studenten werden doodgeschoten. Dus zo mak waren die vorige generaties nu ook weer niet.

Jongeren zullen altijd een sentiment hebben met het milieu. Als we noodgedwongen onze levenswijze zullen moeten veranderen dan zal het zijn omdat Moeder Natuur ons bruusk met onze neus op de feiten zal drukken. Want Moeder Natuur, dat is pas onze ware meesteres.

The Paulus Experience
22 februari 2019, 08:31
M.a.w.: totdat ze weten hoe het is om zelf te betalen voor al die onzin :lol: Diegenen die nu niet meelopen met de spijbelaars weten heus wel wat ze doen.

Libro later, wanneer zijn kleinkinderen vragen hoe het komt dat er zoveel klimaatgerelateerde problemen zijn in de wereld : "ik had geen goesting om daar iets voor te doen mannekes, maar hier is wat geld dat ik uitgespaard heb, ga uw astma verzorgen"

Neoliberalisme in een notendop

The Paulus Experience
22 februari 2019, 08:33
Misschien. Ik herinner mij nochtans betogingen tegen kernraketten en zitacties in militaire domeinen zoals Kleine-Brogel. Op andere plaatsen en in andere tijden waren er ook nog de mei '68 generatie en de hevige anti-Vietnambetogingen waarbij studenten werden doodgeschoten. Dus zo mak waren die vorige generaties nu ook weer niet.

Jongeren zullen altijd een sentiment hebben met het milieu. Als we noodgedwongen onze levenswijze zullen moeten veranderen dan zal het zijn omdat Moeder Natuur ons bruusk met onze neus op de feiten zal drukken. Want Moeder Natuur, dat is pas onze ware meesteres.

Ik kan me niet herinneren dat de generatie x ook maar 1 keer op straat gekomen is.

Elio di Supo
22 februari 2019, 08:38
Ik kan me niet herinneren dat de generatie x ook maar 1 keer op straat gekomen is.

:-( Nu al last van dementie?

The Paulus Experience
22 februari 2019, 08:40
:-( Nu al last van dementie?

Herinner mij dan

Elio di Supo
22 februari 2019, 08:54
Herinner mij dan

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vredesoptocht_van_1983
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2013/10/23/30_jaar_geleden_degrootstebelgischebetogingooit-1-1737302/
https://www.youtube.com/watch?v=KsHoJm2401I
https://radio2.be/17-maart-1985-anti-raketen-betoging

Zonder dank.

The Paulus Experience
22 februari 2019, 09:00
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vredesoptocht_van_1983
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2013/10/23/30_jaar_geleden_degrootstebelgischebetogingooit-1-1737302/
https://www.youtube.com/watch?v=KsHoJm2401I
https://radio2.be/17-maart-1985-anti-raketen-betoging

Zonder dank.

Dat zijn late babyboomers, begin van generatie x wellicht ook enkele ja inderdaad.

Elio di Supo
22 februari 2019, 09:13
Dat zijn late babyboomers, begin van generatie x wellicht ook enkele ja inderdaad.

Ik behoor ook tot die Generatie X en de jaren '80 vielen dan ook samen met mijn tienerjaren. Maar allez, speciaal voor u wil ik een link posten met alle massabetogingen die doorheen de tijd plaatsvonden in de VS. Merk daarbij ook de Million Man March en de mars voor gelijke rechten van LBGT op die plaatsvonden in de jaren '90.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_protests_in_the_United_States_by_size

Zoals je ziet zijn demonstraties dus van alle tijden. Die recente klimaatbetoging valt qua deelnemers in het niet bij de grote anti-rakettenbetoging van 1983 met 400,000 deelnemers. De tijd zal uitmaken hoe memorabel die betoging van brossende scholieren met hun "fuck"-bordjes zal geweest zijn maar laten we nu vooral al niet het vel van de beer verkopen of blij zijn met een dooie mus (om het met milieugebonden metaforen te zeggen).

The Paulus Experience
22 februari 2019, 09:27
Ik behoor ook tot die Generatie X en de jaren '80 vielen dan ook samen met mijn tienerjaren. Maar allez, speciaal voor u wil ik een link posten met alle massabetogingen die doorheen de tijd plaatsvonden in de VS. Merk daarbij ook de Million Man March en de mars voor gelijke rechten van LBGT op die plaatsvonden in de jaren '90.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_protests_in_the_United_States_by_size

Zoals je ziet zijn demonstraties dus van alle tijden. Die recente klimaatbetoging valt qua deelnemers in het niet bij de grote anti-rakettenbetoging van 1983 met 400,000 deelnemers. De tijd zal uitmaken hoe memorabel die betoging van brossende scholieren met hun "fuck"-bordjes zal geweest zijn maar laten we nu vooral al niet het vel van de beer verkopen of blij zijn met een dooie mus (om het met milieugebonden metaforen te zeggen).

Geeuw!

Ik heb het over exclusief jongeren betogingen, zoals de mei 68'ers

Universalia
22 februari 2019, 09:32
Ik kan me niet herinneren dat de generatie x ook maar 1 keer op straat gekomen is.

Pamfletten in het studentenarchief. (https://www.ugent.be/nl/univgent/voorzieningen/collecties/archief/collectie/studenten/pamfletten.htm)

:|

p.s.

Nog tegen wijlen P. Vanden Boeynants in een ver verleden.

Velen deden mee toen anderen kropen in de kroeg. :?

Elio di Supo
22 februari 2019, 09:34
Geeuw!

Ik heb het over exclusief jongeren betogingen, zoals de mei 68'ers

Ach, Paulus, je bent zodanig aan het kronkelen om toch maar je gelijk te willen krijgen. Als jij per se het theorietje wil aanhangen dat hedendaagse jongeren zo veel meer geengageerd zijn, wie ben ik om je van dit idee te verhelpen. Ik vermoed dat verkiezingskoorts er voor meer dan iets tss zit maar laat dit vooral de pret niet bederven he.

The Paulus Experience
22 februari 2019, 09:39
Pamfletten in het studentenarchief. (https://www.ugent.be/nl/univgent/voorzieningen/collecties/archief/collectie/studenten/pamfletten.htm)

:|

p.s.

Nog tegen wijlen P. Vanden Boeynants in een ver verleden.

Velen deden mee toen anderen kropen in de kroeg. :?
Wel kijk, zelfs aan de U Gent 1 betoging op 10 jaar tijd in de jaren 90
, vergelijk eens met de jaren 70

Elio di Supo
22 februari 2019, 09:42
Wel kijk, zelfs aan de U Gent 1 betoging op 10 jaar tijd in de jaren 90
, vergelijk eens met de jaren 70

Toch wel grappig dat jij nu de boomers aan het verheerlijken bent als de rebelse generatie terwijl tal van jongeren de boomers net verwijten dat ze hen met de klimaatproblemen hebben opgezadeld.

The Paulus Experience
22 februari 2019, 09:45
Ach, Paulus, je bent zodanig aan het kronkelen om toch maar je gelijk te willen krijgen. Als jij per se het theorietje wil aanhangen dat hedendaagse jongeren zo veel meer geengageerd zijn, wie ben ik om je van dit idee te verhelpen. Ik vermoed dat verkiezingskoorts er voor meer dan iets tss zit maar laat dit vooral de pret niet bederven he.

Ik denk dat ik vrij duidelijk gesteld had deze generatie vs de vorige.
Strikt genomen is dat zelfs niet eens generatie x maar zijn dat de millennials (generatie Y).

Elio di Supo
22 februari 2019, 09:56
Ik denk dat ik vrij duidelijk gesteld had deze generatie vs de vorige.
Strikt genomen is dat zelfs niet eens generatie x maar zijn dat de millennials (generatie Y).

Ik denk dat we nu aan het muggenziften zijn. Maar kom, speciaal voor u;

https://en.wikipedia.org/wiki/Generation_X

Algemeen wordt dus gesteld dat generatie x begint vanaf medio jaren '60 hoewel bepaalde demografen tot de conclusie kwamen dat een belangrijk deel van degenen die geboren werden tss 1956 en 1964 zich niet identificeerden met de boomer-generatie. Grosso modo houdt dit dus in dat generatie x die geboren werden in de vroege tot midden jaren '60 zich reeds in de leeftijdsgroep tss 17-21 jaar bevonden in de vroege jaren '80. Tijdstip waarop de grote vredesdemonstraties plaatsvonden.

The Paulus Experience
22 februari 2019, 10:01
Ik denk dat we nu aan het muggenziften zijn. Maar kom, speciaal voor u;

https://en.wikipedia.org/wiki/Generation_X

Algemeen wordt dus gesteld dat generatie x begint vanaf medio jaren '60 hoewel bepaalde demografen tot de conclusie kwamen dat een belangrijk deel van degenen die geboren werden tss 1956 en 1964 zich niet identificeerden met de boomer-generatie. Grosso modo houdt dit dus in dat generatie x die geboren werden in de vroege tot midden jaren '60 zich reeds in de leeftijdsgroep tss 17-21 jaar bevonden in de vroege jaren '80. Tijdstip waarop de grote vredesdemonstraties plaatsvonden.

Speciaal ook je nog harder te doen kronkelen hou ik het letterlijk op generatie Y
Kan je hun demonstraties eens opsnorren?

Elio di Supo
22 februari 2019, 10:08
Speciaal ook je nog harder te doen kronkelen hou ik het letterlijk op generatie Y
Kan je hun demonstraties eens opsnorren?

:lol:

Allez, je hebt het al opgegeven om generatie x te bekladden. Maar kom, generatie y dus ofwel de millenials.

https://en.wikipedia.org/wiki/Millennials

Algemeen wordt aangenomen dat dit de generatie is die geboren werd in de periode tussen vroege jaren '80 en vroege jaren 2000. Aangezien Anuna nu 17 jaar is werd ze dus geboren in 2002 en behoort dus nog tot generatie y aka millenials. Aangezien je die laatste klimaatbetoging zeer hoog inschat en een grote historische waarde toekent is die generatie y dus niet slecht bezig volgens jou, he?

The Paulus Experience
22 februari 2019, 10:17
:lol:

Allez, je hebt het al opgegeven om generatie x te bekladden. Maar kom, generatie y dus ofwel de millenials.

https://en.wikipedia.org/wiki/Millennials

Algemeen wordt aangenomen dat dit de generatie is die geboren werd in de periode tussen vroege jaren '80 en vroege jaren 2000. Aangezien Anuna nu 17 jaar is werd ze dus geboren in 2002 en behoort dus nog tot generatie y aka millenials. Aangezien je? die laatste klimaatbetoging zeer hoog inschat en een grote historische waarde toekent is die generatie y dus niet slecht bezig volgens jou, he?
Je durfde de Nederlandstalige Wikipedia niet te citeren hé.
Die Anuna is generatie z.
Soit, dit is mierenneuken. Ik ben zgn generatie x begin jaren 70, en weet even goed als jij dat die generatie zo mak als een lammetje was.
Getuige de opkomst van het ruggengraat loze neoliberalisme

Elio di Supo
22 februari 2019, 10:19
Soit, dit is mierenneuken.

Eindelijk eens iets zinnigs.

The Paulus Experience
22 februari 2019, 10:20
Eindelijk eens iets zinnigs.

1-0 voor mij dan :-D

Elio di Supo
22 februari 2019, 10:22
1-0 voor mij dan :-D

Ik vind het idd flink dat je toegeeft dat je aan het mierenneuken was ;-)

The Paulus Experience
22 februari 2019, 10:33
Ik vind het idd flink dat je toegeeft dat je aan het mierenneuken was ;-)

Dat was de vorige generatie. In deze generatie zit meer pit.

;-)

Elio di Supo
22 februari 2019, 10:34
;-)

Nu nog illustreren waar die pit juist zit en we zijn er.

The Paulus Experience
22 februari 2019, 10:45
Nu nog illustreren waar die pit juist zit en we zijn er.

Dat moet je maar voor jezelf uitmaken.

kojak
22 februari 2019, 12:40
Met al die x-skes en die y-kes is dat hier precies een les wiskunde geworden.

https://st.depositphotos.com/1034300/2912/i/950/depositphotos_29121843-stockafbeelding-close-up-van-wiskundige-formules.jpg

:mrgreen:

kojak
22 februari 2019, 12:41
Nu nog illustreren waar die pit juist zit en we zijn er.

Of van boer en tuinder. Da kan ook. :-D

Mambo
22 februari 2019, 19:31
Zou niet iemand die bosbrossers eens gaan vertellen dat na een aantal spijbeldagen hun mama en papa kindergeld gaan moeten terugstorten?

De wet; Als je kind veel spijbelt, kan je je recht op een schooltoelage verliezen en kan het ministerie een al uitbetaalde schooltoelage terugvorderen.

Vanaf 10 halve dagen.

Universalia
22 februari 2019, 20:11
Of van boer en tuinder. Da kan ook. :-D

Binnen en Buiten? :-o

Guinevere
22 februari 2019, 21:42
https://eand.co/the-age-of-the-imbecile-c52ee205d94c?source=facebookShare-d0ed0fefce4d-1550596059&fbclid=IwAR106qj0cVRR7Qps6NhpkH40_YMVflW7OZtqSN_1q wEr73eFdpLB81YKBjw&_branch_match_id=620005275463086533

Dit deed mij ongelofelijk denken aan onze eigen imbecielen, de nva kiezers.

Wie is umair haque? En een 8min tekst in het Engels... aub zeg.

Guinevere
22 februari 2019, 21:45
Zou niet iemand die bosbrossers eens gaan vertellen dat na een aantal spijbeldagen hun mama en papa kindergeld gaan moeten terugstorten?

De wet; Als je kind veel spijbelt, kan je je recht op een schooltoelage verliezen en kan het ministerie een al uitbetaalde schooltoelage terugvorderen.

Vanaf 10 halve dagen.

En straks hebben ze allemaal een jaar gemist en mogen ze ook nog zittenblijven.

Ik zie die ouders later nog op tv huilen eigenlijk.

Zipper
22 februari 2019, 21:58
Zou niet iemand die bosbrossers eens gaan vertellen dat na een aantal spijbeldagen hun mama en papa kindergeld gaan moeten terugstorten?

De wet; Als je kind veel spijbelt, kan je je recht op een schooltoelage verliezen en kan het ministerie een al uitbetaalde schooltoelage terugvorderen.

Vanaf 10 halve dagen.

Benieuwd of er leraars zijn die onze brossers gaan durven buizen in juni.

Elio di Supo
22 februari 2019, 22:14
Zou niet iemand die bosbrossers eens gaan vertellen dat na een aantal spijbeldagen hun mama en papa kindergeld gaan moeten terugstorten?

De wet; Als je kind veel spijbelt, kan je je recht op een schooltoelage verliezen en kan het ministerie een al uitbetaalde schooltoelage terugvorderen.

Vanaf 10 halve dagen.

Tenzij de school die dagen opgeeft als zijnde een educatieve uitstap.

Universalia
22 februari 2019, 22:32
Benieuwd of er leraars zijn die onze brossers gaan durven buizen in juni.

Wel daar zit ik ook op te wachten wat men dan gaat doen.

Mochten ze buizen dat vraagt om een nieuwe staking dan? :roll:

Tavek
22 februari 2019, 23:00
En straks hebben ze allemaal een jaar gemist en mogen ze ook nog zittenblijven.

Ik zie die ouders later nog op tv huilen eigenlijk.

Deze jongeren zijn vooral kinderen van gegoede middenklassers uit ASO richtingen.

Maak u maar geen zorgen over deze mensen. Centen met de hopen & intellect genoeg om door te komen.

Degene die niet komen protesteren, daar zou ik me zorgen over maken.

Libro
22 februari 2019, 23:04
Deze jongeren zijn vooral kinderen van gegoede middenklassers uit ASO richtingen.

Maak u maar geen zorgen over deze mensen. Centen met de hopen & intellect genoeg om door te komen.

Degene die niet komen protesteren, daar zou ik me zorgen over maken.

Je bedoelt de profiteurs van het Mattheüseffect dat ecologische maatregelen veroorzaakt?

Tavek
22 februari 2019, 23:17
Je bedoelt de profiteurs van het Mattheüseffect dat ecologische maatregelen veroorzaakt?

En jij behoort niet tot die klasse, beste A-graad ambtenaar ?

Zipper
22 februari 2019, 23:48
Deze jongeren zijn vooral kinderen van gegoede middenklassers uit ASO richtingen.

Maak u maar geen zorgen over deze mensen. Centen met de hopen & intellect genoeg om door te komen.

Degene die niet komen protesteren, daar zou ik me zorgen over maken.

"Fils & Filles a Papa", dus ?

Tavek
23 februari 2019, 00:15
"Fils & Filles a Papa", dus ?

Let op wat ge zegt.

Het vlaamse ras bestaat hier uit.

kojak
23 februari 2019, 00:25
http://www.oudefotoboeken.nl/media/catalog/product/o/n/onweeropkomstnw.jpg

...

Libro
23 februari 2019, 08:05
En jij behoort niet tot die klasse, beste A-graad ambtenaar ?

Ik heb genoeg ellende gezien toen ik nog advocaat (ik heb in het begin zelf genoeg zwarte sneeuw gezien) was om vb. te begrijpen wat de gele hesjes drijft.

Libro
23 februari 2019, 08:05
Let op wat ge zegt.

Het vlaamse ras bestaat hier uit.

We heten niet allemaal Decroo hé!

Hoomer
23 februari 2019, 08:45
Die mensen hebben geen verstand van zaken, waardoor ze op de boodschapper schieten.

De ganse academische wereld staat achter deze betogingen.

En hier slaat u de bal weer mis, u bedoeld ongetwijfeld: Alle groen-linkse idioten uit de academische wereld. Is het niet? ;-)

Libro
23 februari 2019, 08:52
En hier slaat u de bal weer mis, u bedoeld ongetwijfeld: Alle groen-linkse idioten uit de academische wereld. Is het niet? ;-)

En dan vooral de pol&soccers, sociologen....

Hoomer
23 februari 2019, 08:58
En dan vooral de pol&soccers, sociologen....
Inderdaad, toevallig gisteren nog zo eentje aan mijn tafel gehad, de frietjes waren lekker en het gesprek bij momenten lachwekkend naïef van haar;

The Paulus Experience
23 februari 2019, 11:44
En hier slaat u de bal weer mis, u bedoeld ongetwijfeld: Alle groen-linkse idioten uit de academische wereld. Is het niet? ;-)

Ik zie dat de opper gearriveerd is.
Welkom in de thread.
Doe een poging zou ik zeggen

Anna List
23 februari 2019, 12:07
Even een tussenstand (maar spannend wordt het wellicht niet meer):

https://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=110169&stc=1&d=1550919997

Libro
23 februari 2019, 12:18
Even een tussenstand (maar spannend wordt het wellicht niet meer):

https://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=110169&stc=1&d=1550919997

"Ongeldige bijlage" :|

Anna List
23 februari 2019, 13:01
"Ongeldige bijlage" :|

Libro
23 februari 2019, 13:04
https://forum.politics.be/showpost.php?p=8945485&postcount=179

Dju, ik moet me reppen :lol:

The Paulus Experience
23 februari 2019, 13:06
Hey, een poging tot iets door Anna :-)

Elio di Supo
23 februari 2019, 17:52
Let op wat ge zegt.

Het vlaamse ras bestaat hier uit.

Jij niet dus.