PDA

View Full Version : boomers

Tavek
25 februari 2019, 15:30
http://thelibertarianrepublic.com/wp-content/uploads/2016/01/old-economy-steve2_3.jpg

Tavek
25 februari 2019, 15:37
Ik denk spontaan aan enkele forummers...

The Paulus Experience
25 februari 2019, 15:57
Heel die generatie stamt af van ouders die een zeer zware economische crisis en een zware oorlog meegemaakt hebben.
Die ouders hebben wellicht in hun kinderen ingepompt om op zo makkelijk mogelijke wijze zoveel mogelijk geld te verwerven, na wat zij zelf meegemaakt hadden.
Ze zijn nooit echt links geweest, hier en daar een zeldzame hippie ter uitzondering.
Toen de welvaart begon te stijgen was dat niet door hen, maar door hun ouders.
Zij hebben er wel de vruchten van geplukt.
Hun kinderen eveneens.( de x generatie)

maddox
25 februari 2019, 16:43
Als ik aan Boomer denk....

https://i.redd.it/be1juvxc07911.jpg

Guinevere
25 februari 2019, 23:25
Mijn ouders (migranten) hadden het veel beter dan hun ouders.
En ik heb het wss iets beter dan hen.

Tavek
25 februari 2019, 23:26
Mijn ouders (migranten) hadden het veel beter dan hun ouders.
En ik heb het wss iets beter dan hen.

En, wanneer krijgen we burgemeester Guinevere ?

Tavek
26 februari 2019, 11:16
https://image.slidesharecdn.com/lovetheoneyourewithslidedeck061813-130621102418-phpapp01/95/love-the-one-youre-with-slide-deck-061813-12-638.jpg?cb=1371810408

Guinevere
26 februari 2019, 11:25
En, wanneer krijgen we burgemeester Guinevere ?

Wie is de burgemeester van Leuven weeral?

Guinevere
26 februari 2019, 11:25
Trouwens, zijn uw ouders geen boomers?

Wat een ondankbaar draadje is dit, zeg. Mijn ouders hebben wel hun best en veel gedaan voor mij.

Tavek
26 februari 2019, 11:27

Wat een ondankbaar draadje is dit, zeg. Mijn ouders hebben wel hun best en veel gedaan voor mij.

Uiteraard.

Maar dit staat in K&K en is in feite een reactie op bepaalde oude knarren hun zever.

Anna List
26 februari 2019, 11:28
Wie is de burgemeester van Leuven weeral?

ik las ff Leuven centraal :oops:

Lof der Zotheid
26 februari 2019, 11:45
Nu is het wachten op Riddder Thuleander tot hij uit zijn grot in de bossen gekropen komt bij het horen van het vermaledijde woord "boomer". Vooropgesteld dat hij daar WiFi heeft, natuurlijk. Thule jong, we missen u.

IJsboer
26 februari 2019, 13:12

Zeker, de generatie die naar hier is gekomen heeft ons altijd met respect en dankbaarheid behandeld.

Hun nakomelingen hebben dit in de opvoeding zo meegegeven, dankbaar te zijn omdat ze het goed hebben dankzij België.

Maar hun kleinkinderen... olala... ik ben nog naïef genoeg te denken dat het een minderheid is, maar "enkelen" zou ik niet meer zeggen. Daar zitten meer en meer geradicaliseerden tussen. Je hoeft maar een klein dispuut te hebben en er wordt direct naar het zwaar geschut gegrepen.

Hier is een voorbeeld (Noot: Uw kop mag niet in het zand zitten en uw ogen moeten geopend zijn om het artikel te kunnen lezen)

https://www.gva.be/cnt/dmf20190226_04209522/18-jarige-aangehouden-na-mishandeling-zwangere-vrouw-in-deurne

De vraag is wie deze polarisering door allochtonen in de hand werkt? ze zuigen dat niet uit hun duim, iemand leert hun dat.

Xenophon
26 februari 2019, 14:13
Ik denk spontaan aan enkele forummers...

Aan u eigenlijk.

Xenophon
26 februari 2019, 14:14

Horion.

Anna List
26 februari 2019, 14:18
Horion.

Die telt niet mee hé, t moest nen allochtoon zijn. ;)

PS kennis van me kent hem...is nog de slechtste niet naar t schijnt. :@

Xenophon
26 februari 2019, 15:13
Die telt niet mee hé, t moest nen allochtoon zijn. ;)

PS kennis van me kent hem...is nog de slechtste niet naar t schijnt. :@

Ja, zo kennen we allemaal wel ene...

Anna List
26 februari 2019, 15:18
Ja, zo kennen we allemaal wel ene...

Ik bedoelde Horion, niet de allochtone sossen burgemeester van Leuven he
Heb geen vrienden die sossen kennen en ' de slechtste nog niet vinden' ... Uiteraard. ;-)

TV-verslaafde
26 februari 2019, 16:29
Nu is het wachten op Riddder Thuleander tot hij uit zijn grot in de bossen gekropen komt bij het horen van het vermaledijde woord "boomer". Vooropgesteld dat hij daar WiFi heeft, natuurlijk. Thule jong, we missen u.

Ironie en bijtend sarcasme dat kon ie wel goed.

Maar ja hij werd iets teveel verteerd door rage toen hij teveel black pills slikte. Je moet er ooit wel uitgeraken, normaal is dat een fase...

TV-verslaafde
26 februari 2019, 16:38
Chad zal er veel aan hebben als zijnde little fuck boy. Wat grieten scoren op school. Altijd dezelfde leugens die verkondigd worden door leraren en ouders. Dan komt de black pill rage omdat de maatschappij je heeft voorgelogen over ALLES. Een beetje uithalen naar boomers e.d. tot uiteindelijk het labiele wint van het stabiele en je vervalt tot gestoordheid of je wordt net gered door je ratio... en komt tot je zinnen.

The Paulus Experience
26 februari 2019, 20:10
http://parlourpawn.com/parlourwp2017/wp-content/uploads/2018/06/GHS-Strings-TC-GBL-Thin-Core-Boomer-Light-10-46.jpg

Demper
27 februari 2019, 22:25
Ironie en bijtend sarcasme dat kon ie wel goed.

Maar ja hij werd iets teveel verteerd door rage toen hij teveel black pills slikte. Je moet er ooit wel uitgeraken, normaal is dat een fase...

Volgens mij neukt Thuly zich te pletter met sletten allerhande.

TV-verslaafde
27 februari 2019, 22:25
Volgens mij neukt Thuly zich te pletter met sletten allerhande.

Kan goed zijn. :lol: Whaha. Bizarre tijden waar we in leven.

Demper
27 februari 2019, 22:31
Kan goed zijn. :lol: Whaha. Bizarre tijden waar we in leven.

Die gaat toch graag fitnessen he...

Een beetje spieren en macho gedrag..... meer is er niet nodig.

Alle sletten hun benen gaan open!

kiko
28 februari 2019, 00:45
Boomer: vage term die eigenlijk op iedereen slaat die een generatie ouder is èn meer geld heeft.

Voor de één of andere reden moeten de "boomers" zich daarvoor blijkbaar verontschuldigen.

Svennies
28 februari 2019, 01:22
Boomer: vage term die eigenlijk op iedereen slaat die een generatie ouder is èn meer geld heeft.

Voor de één of andere reden moeten de "boomers" zich daarvoor blijkbaar verontschuldigen.

Natuurlijk,de watjes beschuldigen de Boomers ervan dat ze van hun kinderen watjes hebben gemaakt door ze té veel te bepamperen...

Hadden wij ze dezelfde opvoeding gegeven zoals wij hebben gekregen ,hadden ze ons nu dan wel van het tegendeel beschuldigd....

Watjes blijven watjes,hoeveel draden ze daar nog over openen...:lol:

Elio di Supo
28 februari 2019, 06:44
https://www.cnbc.com/2016/06/09/how-millennial-millionaires-made-their-money.html

By some estimates, nearly a quarter of U.S. millionaires are millennials. But a recent study suggests that many of them had a head start, as nearly half grew up wealthy.

The "Insights on Wealth and Worth Survey," published last month by the U.S. Trust, found that 45 percent of millennial respondents (defined as ages 18 to 35), grew up wealthy. That compares with only 28 percent of Gen-X millionaires and just 18 percent of baby boomer millionaires.

Millennial millionaires aren't all living off their trust funds, of course. And for many, their age hasn't allowed them as much time as older generations to build their own wealth.

When asked how their wealth was accumulated, the millennials surveyed said about half came from "earned income." That was roughly in line with Gen X and boomers.

Yet 20 percent of millennials' wealth came from inheritance, compared with only 10 percent for Gen Xers and 8 percent for baby boomers. Those generations were more likely to supplement their income through investments.

Those millennials who did inherit money inherited a lot. Thirteen percent said that at least half of their wealth was inherited, versus 5 percent for the other generations.

Growing up with all that money has made these millennials less focused on frugality than other generations. When asked which family values were stressed when they were growing up, only 39 percent of millennial millionaires said "financial discipline." That compares with 60 percent of Gen Xers and 75 percent of boomers.

They were less likely to attribute their success to "hard work or practice" than other generations, and far more likely to credit "connections" or "a mentor."

"Millennials are less likely to have had academic achievements and financial discipline strongly encouraged than baby boomers and older respondents," the report said.

But don't call them "spoiled" just yet. The millennials surveyed started working for money at the average age of 14, compared with an average of 16 for Gen Xers and 15 for boomers. They started investing in stocks at an average age of 22, compared with 24 for Gen Xers and 25 for boomers. However, that's likely because the millennials started out with more money early on.

Je kunt dan ook moeilijk stellen dat de millennials niets anders dan miserie hebben geerfd van hun ouders.

Anna List
28 februari 2019, 06:55

niet allemaal he, de boomers in staten zonder staatsschuld niet hé , maar ja, al de rest heeft hun schulden/kosten afgeschoven op hun kinderen he.

Eduard Khil
24 maart 2019, 12:04

dronkaard :lol:

Hoomer
24 maart 2019, 12:10
Chad zal er veel aan hebben als zijnde little fuck boy. Wat grieten scoren op school. Altijd dezelfde leugens die verkondigd worden door leraren en ouders. Dan komt de black pill rage omdat de maatschappij je heeft voorgelogen over ALLES. Een beetje uithalen naar boomers e.d. tot uiteindelijk het labiele wint van het stabiele en je vervalt tot gestoordheid of je wordt net gered door je ratio... en komt tot je zinnen.

Heel even las ik "Hoomers" ik dacht dit wordt het meest interessante draadje in de zestien jaar dat dit forum bestaat, maar nee hoor, het gaat over nietsnutten blijkbaar. :-(

Mambo
24 maart 2019, 12:31
Heel die generatie stamt af van ouders die een zeer zware economische crisis en een zware oorlog meegemaakt hebben.
Die ouders hebben wellicht in hun kinderen ingepompt om op zo makkelijk mogelijke wijze zoveel mogelijk geld te verwerven, na wat zij zelf meegemaakt hadden.
Ze zijn nooit echt links geweest, hier en daar een zeldzame hippie ter uitzondering.
Toen de welvaart begon te stijgen was dat niet door hen, maar door hun ouders.
Zij hebben er wel de vruchten van geplukt.
Hun kinderen eveneens.( de x generatie)

Dat eerste lijntje klopt. Oorlog en miserie heeft hun gehard.
En die hardheid hebben ze hun kinderen ingepompt.
Vandaar dat al die kinderen werkten.
Op wat uitzonderingen na die dan op een eiland gingen wonen en zo.
Het zijn die eilandbewoners die nu model staan voor deze generaties.