PDA

View Full Version : Aangepaste rekening Telenet?


Universalia
12 maart 2019, 08:32
Heeft er iemand dat bericht ook gekregen dat men bij Telenet de IT-systemen een aanpassing gaat geven en men u daar éénmalig 11 tot 16€ zal voor aanrekenen.

Ik stel deze vraag maar omdat ik het thuis gekregen heb (via mail) en mijn ouders en sommige vrienden dit bericht niet gekregen hebben.

Is de aanpassing van hun IT-systemen mijn 'probleem' denk ik dan? :|

maddox
12 maart 2019, 08:44
Ik heb daar geen melding van gekregen.
Telenet heeft met mijn persoonlijke IT systemen niets te maken, het enige die Telenet doet voor me is een verbinding maken met het wereldwijde web.

Ik zou toch eens goed kijken naar het echte Email adres vanwaar die mail kwam, en indien het legitiem lijkt, eens vragen bij Telenet zelf vooraleer u die rekening betaald.

Universalia
12 maart 2019, 08:52
Ik heb daar geen melding van gekregen.
Telenet heeft met mijn persoonlijke IT systemen niets te maken, het enige die Telenet doet voor me is een verbinding maken met het wereldwijde web.

Ik zou toch eens goed kijken naar het echte Email adres vanwaar die mail kwam, en indien het legitiem lijkt, eens vragen bij Telenet zelf vooraleer u die rekening betaald.

Een Telenet adres.

Ik ga dat toch nog eens wat 'dieper' proberen te onderzoeken want ik geloofde er zo al weinig of niets van.

En voor die mensen die een domiciliëringsopdracht hebben lopen.

Rekening éénmalig aangepast upla geld weg?

"Door de aanpassing naar eenzelfde startdatum zijn de aanrekengingsperiodes voor je diensten voor één keer langer."

"Daarom ligt het bedrag op je volgende aanrekening voor één keer tussen de 11€ en 16€ hoger"

Het leuke is dat ik maar twee 'diensten' heb en dat is Internet & TV en ik daar klant van het eerste uur ben.

Best raar niet?

Phishing? :?

Skobelev
12 maart 2019, 08:53
Wat kunnen mij Telenet hun IT systemen verdommen? Nope, niet gekregen. (enkel internet)

Universalia
12 maart 2019, 08:55
Wat kunnen mij Telenet hun IT systemen verdommen? Nope, niet gekregen.

Daar staan ze zelf voor inderdaad mijn probleem ook niet wat ze met hun IT-systemen uitspoken.

Ik ken nog mensen die het bericht niet gekregen hebben.

Dat vraagt om onderzoek. :|

Jay-P.
12 maart 2019, 08:56
Een Telenet adres.
Ik ga dat toch nog eens wat 'dieper' proberen te onderzoeken want ik geloofde er zo al weinig of niets van.
En voor die mensen die een domiciliëringsopdracht hebben lopen.
Rekening éénmalig aangepast upla geld weg?
"Door de aanpassing naar eenzelfde startdatum zijn de aanrekengingsperiodes voor je diensten voor één keer langer."
"Daarom ligt het bedrag op je volgende aanrekening voor één keer tussen de 11€ en 16€ hoger"
Het leuke is dat ik maar twee 'diensten' heb en dat is Internet & TV en ik daar klant van het eerste uur ben.

Best raar niet?

Phishing? :?Dat komt ervan als ge teveel op Facebook en Youporn surft, he Uni. Eigen schuld. :cry:

Universalia
12 maart 2019, 09:01
Dat komt ervan als ge teveel op Facebook en Youporn surft, he Uni. Eigen schuld. :cry:

Hoeveel keer schreef ik al dat ik geen FB, geen Twitter, geen Instadinges, geen pornsites benader daar ik er geen boodschap aan heb. :|

Universalia
12 maart 2019, 09:04
Ik heb daar geen melding van gekregen.
Telenet heeft met mijn persoonlijke IT systemen niets te maken, het enige die Telenet doet voor me is een verbinding maken met het wereldwijde web.

Ik zou toch eens goed kijken naar het echte Email adres vanwaar die mail kwam, en indien het legitiem lijkt, eens vragen bij Telenet zelf vooraleer u die rekening betaald.

Een mail adres waar "mkt" in voorkomt.

Ik veronderstel dat het de afkorting is van marketing?

Of zou het wat anders zijn? 8O

Eyjafjallajökull
12 maart 2019, 09:04
Best raar niet?

Phishing? :?

Komt er van halsstarrig te blijven weigeren WiFi te gebruiken.

Ik zou het maar mooi betalen in jouw plaats, om verdere problemen te vermijden...

Jay-P.
12 maart 2019, 09:04
Hoeveel keer schreef ik al dat ik geen FB, geen Twitter, geen Instadinges, geen pornsites benader daar ik er geen boodschap aan heb. :|'Hook, line en sinker', Uni : Bravo! :lol:

Universalia
12 maart 2019, 09:05
Komt er van halsstarrig te blijven weigeren WiFi te gebruiken.

Ik zou het maar mooi betalen in jouw plaats, om verdere problemen te vermijden...

Dat zou best kunnen, dat halsstarrig weigeren om Wi-Fi te gebruiken. :rofl:

Mooi betalen ... met een halve voet staan ze hier alvast bijna buiten.

Het Verzet
12 maart 2019, 09:10
Wacht gewoon de factuur af.
En stuur dan een mailke dat ge ne nieuwen tv hebt gekocht en ge de volgende factuur maar voor 50% zult kunnen betalen.
Wat ne zever is da nu.
Ook niet gekregen trouwens, zit ondertussen bij orange.

Universalia
12 maart 2019, 09:12
'Hook, line en sinker', Uni : Bravo! :lol:

Fishing lingo of is het slang? :-D

Tavek
12 maart 2019, 09:33
99 % phishing

Eyjafjallajökull
12 maart 2019, 09:41
Dat zou best kunnen, dat halsstarrig weigeren om Wi-Fi te gebruiken. :rofl:



En desondanks ben je de enige die slachtoffer is van phishing :roll:

Anna List
12 maart 2019, 09:59
Dat komt ervan als ge teveel op Facebook en Youporn surft, he Uni. Eigen schuld. :cry:

²

Anna List
12 maart 2019, 10:01
Hoeveel keer schreef ik al dat ik geen FB, geen Twitter, geen Instadinges, geen pornsites benader daar ik er geen boodschap aan heb. :|

de meeste spam en virussen worden verspreid via US online dominees sites.

kojak
12 maart 2019, 10:07
Hoeveel keer schreef ik al dat ik geen FB, geen Twitter, geen Instadinges, geen pornsites benader daar ik er geen boodschap aan heb. :|

Ahum...maar je laat wel programmaatjes draaien op je bakske die ik er nooit op zou laten draaien.
Ik heb je dat onlangs nog eens uitgelegd hé.
Om te beginnen moest je in dat éne je, raad eens ?, 'email adres' ingeven. ;)

BTW, ik heb die mail ook niet gekregen.

kojak
12 maart 2019, 10:10
Dat komt ervan als ge teveel op Facebook en Youporn surft, he Uni. Eigen schuld. :cry:

Ik surf niet op uwe porn.

Hare porn is veel leuker. :mrgreen:

Anna List
12 maart 2019, 10:12
Hoeveel keer schreef ik al dat ik geen FB, geen Twitter, geen Instadinges, geen pornsites benader daar ik er geen boodschap aan heb. :|

en zie nu, alles gemist én ge zijt den enige die een factuur krijgt. :lol::lol::lol:

betaalt maar rap!

11-16€ daar kunde niet voor sukkelen. binnenkort wordt het meer of versleutelen ze uwe computer, als ge weigert te betalen... :-P

Anna List
12 maart 2019, 10:13
Ik surf niet op uwe porn.

Hare porn is veel leuker. :mrgreen:

porn met haar op zeker?!

fox
12 maart 2019, 10:20
Hoeveel keer schreef ik al dat ik geen FB, geen Twitter, geen Instadinges, geen pornsites benader daar ik er geen boodschap aan heb. :|

Een paar jaar geleden wilden wetenschappers eens onderzoek doen naar het verschil in hersenwerking tussen mannen die pornosites bezoeken en mannen die dat niet doen. Het onderzoek is niet kunnen doorgaan, omdat ze geen mannen vonden die geen pornosites bezochten. Jij moet dus de eerste zijn.

Het Verzet
12 maart 2019, 10:35
Hare porn is veel leuker. :mrgreen:

Hazenporno?
Gijse kieszak.

Tavek
12 maart 2019, 10:47
Hazenporno?
Gijse kieszak.

http://philmclean-photography.co.uk/images/8pmn1085.jpg

Voor kojak zijne kink :p

Universalia
12 maart 2019, 10:50
en zie nu, alles gemist én ge zijt den enige die een factuur krijgt. :lol::lol::lol:

betaalt maar rap!

11-16€ daar kunde niet voor sukkelen. binnenkort wordt het meer of versleutelen ze uwe computer, als ge weigert te betalen... :-P

En wat zou de reden kunnen zijn dat ze een soort van ransomware versleuteling zouden uitvoeren?

Ik ben klant van het eerste uur bij Telenet met een ('verplichte') domiciliëringsopdracht en er is nog nooit, op al die jaren tijd, sprake geweest van wanbetaling.

Ik ben er even met bezig om het uit te spitten.

Mocht ik deftige antwoorden op het 'probleem' kunnen vinden dan laat ik u dat met enige graagte weten.

Het begint mij meer- en meer als phishing in de oren te klinken. :|

Eyjafjallajökull
12 maart 2019, 10:57
En wat zou de reden kunnen zijn dat ze een soort van ransomware versleuteling zouden uitvoeren?

Ik ben klant van het eerste uur bij Telenet met een ('verplichte') domiciliëringsopdracht en er is nog nooit, op al die jaren tijd, sprake geweest van wanbetaling.

Ik ben er even met bezig om het uit te spitten.

Mocht ik deftige antwoorden op het 'probleem' kunnen vinden dan laat ik u dat met enige graagte weten.

Het begint mij meer- en meer als phishing in de oren te klinken. :|

Joehoe ! Wakker worden ! Het IS phishing !

Zoals ik reeds aanraadde, en Anna ook, best betalen vooraleer ze je boeltje versleutelen en er 100x zo veel voor vragen.

Of gewoon antwoorden met een alternatief e-mailadres en wat met hun voeten rammelen :lol:

Xenophon
12 maart 2019, 12:03
Hoeveel keer schreef ik al dat ik geen FB, geen Twitter, geen Instadinges, geen pornsites benader daar ik er geen boodschap aan heb. :|

Dan weet je genoeg hé.

Ik kreeg een brief van Telenet dat ik niet moet betalen omdat ik twitter en FB heb.

Oh, en surfen op pornosites natuurlijk.

kojak
12 maart 2019, 12:06
porn met haar op zeker?!

't valt echt niet op dat jij ze liever geschoren hebt. :lol:

kojak
12 maart 2019, 12:12
....Ik ben er even met bezig om het uit te spitten.....

Spitten ?

http://www.bredaseamateurtuinder.nl/wp-content/uploads/2014/06/Toon-spitten.jpg

't zijn al bekans loopgrachten aan't worden. :lol:

Eyjafjallajökull
12 maart 2019, 12:14
Dan weet je genoeg hé.

Ik kreeg een brief van Telenet dat ik niet moet betalen omdat ik twitter en FB heb.

Oh, en surfen op pornosites natuurlijk.

:lol:

Universalia
12 maart 2019, 12:23
Spitten ?

http://www.bredaseamateurtuinder.nl/wp-content/uploads/2014/06/Toon-spitten.jpg

't zijn al bekans loopgrachten aan't worden. :lol:

Op huidig ogenblik zit ik niet ver uit de buurt van de 'loopgraven van de dood' zou dat de reden zijn misschien? :|

Universalia
12 maart 2019, 12:25
Dan weet je genoeg hé.

Ik kreeg een brief van Telenet dat ik niet moet betalen omdat ik twitter en FB heb.

Oh, en surfen op pornosites natuurlijk.

Ik vraag mij nog steeds af wat er zo bijzonder is aan porn sites?

Ik doe mijn 'huiswerk' liever zelf!!! :cheer:

En afkijken dat is helemaal niet aan de orde. :roll:

kojak
12 maart 2019, 12:33
...En afkijken dat is helemaal niet aan de orde. :roll:

Betrapt ! :mrgreen:

https://cdn.klasse.be/wp/wp-content/uploads/2016/06/SpiekbriefjeExamens_uitgelicht-300x169.jpg

Het Verzet
12 maart 2019, 12:33
Ik doe mijn 'huiswerk' liever zelf!!! :cheer:

Ik nog liever met een vrouwelijk partner.
Mijn madam, of haar bazin ofzo...

Henri1
12 maart 2019, 12:34
Telenet doet zelf aan phising.

kojak
12 maart 2019, 12:34
Ik nog liever met een vrouwelijk partner.
Mijn madam, of haar bazin ofzo...

:rofl:

Universalia
12 maart 2019, 12:35
Betrapt ! :mrgreen:

https://cdn.klasse.be/wp/wp-content/uploads/2016/06/SpiekbriefjeExamens_uitgelicht-300x169.jpg

Verdorie dat is uit mijn zak gevallen, damn!!!! :?

Ik kan daar zelfs een verhaaltje over opdissen:

"In een ver verleden, ten tijde 1302, zat ik in de klas naast een vrij ronde juffrouw, mooi gezichtje en enorm lief, haar bloesje stond op gezette tijden open zodat ik bij het spieken ook inzage had."

Ik snapte toen van dat steno gedoe geen ballen maar ik mocht afschrijven. :rofl:

Universalia
12 maart 2019, 12:35
Ik nog liever met een vrouwelijk partner.
Mijn madam, of haar bazin ofzo...

Dat is ook een plan natuurlijk maar klinkt dat niet als overspel?

kojak
12 maart 2019, 12:39
overspel of onderspel....

't hang er vanaf aan welke kant je ligt hé. ;)

Universalia
12 maart 2019, 12:42
overspel of onderspel....

't hang er vanaf aan welke kant je ligt hé. ;)

Onderspel doet mij aan een liedje denken, "Zak is lekker door ... (https://www.youtube.com/watch?v=UOi4gnH_u7U) :cheer: "

Anna List
12 maart 2019, 12:43
Dan weet je genoeg hé.

Ik kreeg een brief van Telenet dat ik niet moet betalen omdat ik twitter en FB heb.

Oh, en surfen op pornosites natuurlijk.

krijg je dan extra korting als ge dat heel vaak doet?

Anna List
12 maart 2019, 12:44
Ik nog liever met een vrouwelijk partner.
Mijn madam, of haar bazin ofzo...

:rofl:

hoe is dat eigenlijk afgelopen toen? :p

Het Verzet
12 maart 2019, 12:44
Dat is ook een plan natuurlijk maar klinkt dat niet als overspel?

Dat klinkt alleen niet zo, dat is er boenk op!

I'm down with O.P.P.! (https://youtu.be/VjWfJaBBjhA)

Anna List
12 maart 2019, 12:45
Dat klinkt alleen niet zo, dat is er boenk op!

erop en erover. :lol:

Xenophon
12 maart 2019, 12:48
Ik vraag mij nog steeds af wat er zo bijzonder is aan porn sites?
Lekkere wijven.

Ik doe mijn 'huiswerk' liever zelf!!! :cheer:

En afkijken dat is helemaal niet aan de orde. :roll:

Oh, die van ons die kijkt mee hoor.

Xenophon
12 maart 2019, 12:49
krijg je dan extra korting als ge dat heel vaak doet?

Ja, Telenet betaald me elke maand een kleine toelage.

Het Verzet
12 maart 2019, 12:51
:rofl:

hoe is dat eigenlijk afgelopen toen? :p

Buiten wa flirten, niks. Hebben ons wel goe geamuseerd.
Volgende maand samen op verlof, misschien nog eens proberen dan :lol:

Anna List
12 maart 2019, 12:52
Ja, Telenet betaald me elke maand een kleine toelage.

niet moeilijk dat ze de anderen extra factuurkes moeten beginnen sturen. :p

Anna List
12 maart 2019, 12:52
Buiten wa flirten, niks. Hebben ons wel goe geamuseerd.
Volgende maand samen op verlof, misschien nog eens proberen dan :lol:

op verlof is dat riskant hé zo'n toeren, ge zit zo goed als samen vast als er iets mis loopt hé ...

Het Verzet
12 maart 2019, 12:59
op verlof is dat riskant hé zo'n toeren, ge zit zo goed als samen vast als er iets mis loopt hé ...

Och, ik moet er hem dan ook niet direct indouwen hé.
Zo wa vissen en dubbelzinnige opmerkingen hé.
En anders steken we het wel op de wiet of den drank.

daiwa
12 maart 2019, 13:37
Een paar jaar geleden wilden wetenschappers eens onderzoek doen naar het verschil in hersenwerking tussen mannen die pornosites bezoeken en mannen die dat niet doen. Het onderzoek is niet kunnen doorgaan, omdat ze geen mannen vonden die geen pornosites bezochten. Jij moet dus de eerste zijn.

:lol:

Anna List
12 maart 2019, 13:40
Och, ik moet er hem dan ook niet direct indouwen hé.
Zo wa vissen en dubbelzinnige opmerkingen hé.
En anders steken we het wel op de wiet of den drank.

maar nog een week of veertien dagen samen moeten doorbrengen als er een bom gebarsten is ... dan kan ne verlof lang lijken ze ... :p

kojak
12 maart 2019, 17:36
Och, ik moet er hem dan ook niet direct indouwen hé.
Zo wa vissen en dubbelzinnige opmerkingen hé.
En anders steken we het wel op de wiet of den drank.

Een stuk zeep kan zo altijd helpen.
Sorry schat, ik ben uitgegleden. :lol:

kojak
12 maart 2019, 17:37
Lap... zeep... :roll:

Dan is de stap naar schuim niet groot meer... :lol:

BigF
12 maart 2019, 18:32
Heeft er iemand dat bericht ook gekregen dat men bij Telenet de IT-systemen een aanpassing gaat geven en men u daar éénmalig 11 tot 16€ zal voor aanrekenen.

Ik stel deze vraag maar omdat ik het thuis gekregen heb (via mail) en mijn ouders en sommige vrienden dit bericht niet gekregen hebben.

Is de aanpassing van hun IT-systemen mijn 'probleem' denk ik dan? :|

Klopt wel degelijk.
Maar niet dat je betaalt om hun IT-systemen aan te passen.
De manier van factureren wordt aangepast.

Heel kort:
Een abonnee heeft bv telefoon, tv en internet van Telenet.
Maar het kan zijn dat dat telefoonabonnement op de 5de van de maand is afgesloten, het internet op de 10de en de tv op de 24ste.
Daardoor zou Telenet die abonnee eigenlijk drie facturen moeten sturen.
Dat is nu niet het geval en daardoor betaal je voor sommige dingen op voorhand en voor sommige dingen achteraf en wordt het factuur vrij onoverzichtelijk.
Dat probleem wordt nu rechtgetrokken.
Het kan dus inderdaad zijn dat je eenmalig meer gaat moeten betalen maar op jaarbasis verandert er niets. De totale kostprijs van de abonnementen blijft dezelfde.

Bron (https://radio2.be/de-inspecteur/telenet-maakt-facturen-duidelijker)

Universalia
12 maart 2019, 20:17
Klopt wel degelijk.
Maar niet dat je betaalt om hun IT-systemen aan te passen.
De manier van factureren wordt aangepast.

Heel kort:
Een abonnee heeft bv telefoon, tv en internet van Telenet.
Maar het kan zijn dat dat telefoonabonnement op de 5de van de maand is afgesloten, het internet op de 10de en de tv op de 24ste.
Daardoor zou Telenet die abonnee eigenlijk drie facturen moeten sturen.
Dat is nu niet het geval en daardoor betaal je voor sommige dingen op voorhand en voor sommige dingen achteraf en wordt het factuur vrij onoverzichtelijk.
Dat probleem wordt nu rechtgetrokken.
Het kan dus inderdaad zijn dat je eenmalig meer gaat moeten betalen maar op jaarbasis verandert er niets. De totale kostprijs van de abonnementen blijft dezelfde.

Bron (https://radio2.be/de-inspecteur/telenet-maakt-facturen-duidelijker)

Ik dank u alvast om er te willen over meedenken. ;-)

Wat u schreef klopt inderdaad.

Toch stel ik mij nog steeds de vraag waarom ik als gebruiker van het eerste uur daar een kost voor moet ophoesten in de zin van, mijn probleem niet dat zij hun aanrekeningen en dergelijke 'overzichtelijker' willen maken.

De tekst:

Je ontvangt elke maand je aanrekening op dezelfde datum. Maar je diensten werden niet noodzakelijk op diezelfde datum geactiveerd, waardoor je 'abonnementen' over verschillende periodes liepen. Op je aanrekening betaalde je dus voor sommige diensten een deel van je abonnement achteraf en een deel vooruit.

Je ontvangt de aanrekening nog altijd op dezelfde dag. Maar met het nieuwe systeem krijgen je verschillende diensten eenzelfde aanrekeningsperiode en starten je abonnementen allemaal op dezelfde datum: Je betaalt dan je vaste abonnementskost volledig op voorhand voor de komende maant. Net als bij een sport- of treinabonnement. (<- wat heeft dat er met te maken????)

Door de aanpassing naar dezelfde startdatum zijn de aanrekeningperiodes voor je diensten één keer langer. Daarom ligt het bedrag op je eerstvolgende aanrekening (21/03/2019) voor één keer hoger tussen de € 11,00 en € 16,00* hoger. Je betaalt blablabla ...

Je betaalt dus geen hogere prijs voor je 'diensten', maar door de som van die twee elementen is het bedrag op je eerstvolgende aanrekening voor één keer hoger. De aanpassing heeft wel als 'voordeel' dat je aanrekening voortaan overzichtelijker en eenvoudiger is. En dat is dan wel weer fijn. Je hoeft zelf niets te doen. De aanpassing gebeurt automatisch.

Ik sta er wel versteld van dat ik dit bericht via mail ontvangen heb en vele andere mensen niet.

Ik heb van in het prille begin maar enkele diensten in mijn abonnement: TV & Internet. (lees: goedkoopste)

Intussen was er in een nieuwsuitzending een melding over dat pfishing weer in het land rondwaarde. (dit keer bankinstellingen)

Wapper
12 maart 2019, 20:45
Toch stel ik mij nog steeds de vraag waarom ik als gebruiker van het eerste uur daar een kost voor moet ophoesten in de zin van, mijn probleem niet dat zij hun aanrekeningen en dergelijke 'overzichtelijker' willen maken.



Het is een EENMALIGE "kost", om alle maandelijkse betalingen op éénzelfde datum te kunnen factureren. Op jaarbasis betaal je dus niks meer.
Vermits je een domiciliëring hebt hoeft je niks te doen. Zie eerstvolgende factuur.

Universalia
12 maart 2019, 20:51
Het is een EENMALIGE "kost", om alle maandelijkse betalingen op éénzelfde datum te kunnen factureren. Op jaarbasis betaal je dus niks meer.
Vermits je een domiciliëring hebt hoeft je niks te doen. Zie eerstvolgende factuur.

Die éénmalige kost stoort mij daar ik geen zaken heb met wat zij met hun systemen aanvangen, ik betaal alleen voor een verbinding niets meer.

Zo kunnen ze nog van alles gaan uitvinden. :roll:

Mambo
12 maart 2019, 21:58
Die éénmalige kost stoort mij daar ik geen zaken heb met wat zij met hun systemen aanvangen, ik betaal alleen voor een verbinding niets meer.

Zo kunnen ze nog van alles gaan uitvinden. :roll:

Dat klopt.
Het is nogal wat dat je moet gaan betalen omdat zij hun facturen op een bepaalde dag wensen te doen.

Wapper
12 maart 2019, 22:10
https://media.giphy.com/media/3ohfFHqQIXy3Mo3BSM/giphy.gif

kojak
12 maart 2019, 22:16
Ik heb van in het prille begin maar enkele diensten in mijn abonnement: TV & Internet. (lees: goedkoopste)

Mss heb je bij TV er later ook nog een extra pakket bijgenomen ?

maddox
12 maart 2019, 22:46
Ik heb alleen internet, dus dat verklaart.

kojak
12 maart 2019, 22:51
Ik heb TV en internet. Ook van (bijna) het prille begin.
Geen email ontvangen.
Snap dus niet goed waarom ook hij dan zo'n email gekregen heeft.
Voor de andere gevallen is het hier net verklaard.

Mambo
13 maart 2019, 00:51
Ik heb tv, yelo tv, internet, telefoon...en wie weet wat nog.

fox
13 maart 2019, 01:12
Die éénmalige kost stoort mij daar ik geen zaken heb met wat zij met hun systemen aanvangen, ik betaal alleen voor een verbinding niets meer.

Zo kunnen ze nog van alles gaan uitvinden. :roll:

Zucht, je hebt geen eenmalige kost. Nu loopt 1 dienst van de eerste dag tot de laatste dag van de maand en de andere dienst van halverwege de maand tot halverwege de maand erop. Doordat ze die periodes nu gelijk gaan zetten, ga je voor 1 van je diensten dus eenmalig betalen voor een periode van 6 weken ipv 4, zodat vanaf dan alles gelijk loopt. Zo moeilijk is dat niet hoor.

BigF
13 maart 2019, 07:45
Ik dank u alvast om er te willen over meedenken. ;-)

Wat u schreef klopt inderdaad.

Toch stel ik mij nog steeds de vraag waarom ik als gebruiker van het eerste uur daar een kost voor moet ophoesten in de zin van, mijn probleem niet dat zij hun aanrekeningen en dergelijke 'overzichtelijker' willen maken.

De tekst:



Ik sta er wel versteld van dat ik dit bericht via mail ontvangen heb en vele andere mensen niet.

Ik heb van in het prille begin maar enkele diensten in mijn abonnement: TV & Internet. (lees: goedkoopste)

Intussen was er in een nieuwsuitzending een melding over dat pfishing weer in het land rondwaarde. (dit keer bankinstellingen)

Je hebt geen kost.
Heel de verandering kost u geen cent meer.
Als je het filmpje onderaan dat artikel eens bekijkt, snap je het dan nog niet?

En waarom de éne wel en de andere niet?
De operatie wordt gespreid over een jaar. Bovendien is het niet van toepassing op mensen met een Wigo-abonnement of die pas na ergens in 2016 aansloten.
Staat allemaal vrij duidelijk in dat artikel.

Niet alle klanten krijgen deze maand die speciale factuur. Telenet spreidt de operatie over het hele jaar.

...

Heb je WIGO, alleen een mobiel abonnement van Telenet of ben je nieuwe klant sinds 1 april 2016? Dan verandert er niets voor jou.

Universalia
13 maart 2019, 08:48
Je hebt geen kost.
Heel de verandering kost u geen cent meer.
Als je het filmpje onderaan dat artikel eens bekijkt, snap je het dan nog niet?

En waarom de éne wel en de andere niet?
De operatie wordt gespreid over een jaar. Bovendien is het niet van toepassing op mensen met een Wigo-abonnement of die pas na ergens in 2016 aansloten.
Staat allemaal vrij duidelijk in dat artikel.

Niet bekeken daar de mail vrij snel de prullenbak ingegaan is.

Ik ben zelfs de 'headers én broncode' vergeten op te slaan van de mail.

Stel ik mij nog steeds de vraag waarom men in de mail melding maakt van dat ik de eerstvolgende keer een éénmalige betaling van 11 tot 16€ bij de aanrekening zal zijn.

WIGO (https://www2.telenet.be/nl/producten/wigo/) heeft men mij en mijn ouders ook eens proberen op te dringen maar wij hebben er geen boodschap aan.

Al de 'diensten' die men daarbij ingebouwd heeft daar maken wij geen gebruik van.

Gewoon een abonnement voor, TV & Internet, tot daar beperkt het zich hier.

Laat ik dat laatste plaatsen onder een eigen keuze. :|

Dadeemelee
13 maart 2019, 08:50
Zucht, je hebt geen eenmalige kost. Nu loopt 1 dienst van de eerste dag tot de laatste dag van de maand en de andere dienst van halverwege de maand tot halverwege de maand erop. Doordat ze die periodes nu gelijk gaan zetten, ga je voor 1 van je diensten dus eenmalig betalen voor een periode van 6 weken ipv 4, zodat vanaf dan alles gelijk loopt. Zo moeilijk is dat niet hoor.

Dit dus.

De schoofzak
13 maart 2019, 13:32
Ik heb teleslet buiten gesmeten en alles op orange gezet. Tv, internet en twee gsm's. Love-abonnement.
Veel goedkoper, zelfde service.

Anna List
13 maart 2019, 13:33
Ik heb teleslet buiten gesmeten en alles op orange gezet. Tv, internet en twee gsm's. Love-abonnement.
Veel goedkoper, zelfde service.

en alles in t Frans stoort u niet? :lol:

Anna List
13 maart 2019, 13:34
Niet bekeken daar de mail vrij snel de prullenbak ingegaan is.

Ik ben zelfs de 'headers én broncode' vergeten op te slaan van de mail.

Stel ik mij nog steeds de vraag waarom men in de mail melding maakt van dat ik de eerstvolgende keer een éénmalige betaling van 11 tot 16€ bij de aanrekening zal zijn.

WIGO (https://www2.telenet.be/nl/producten/wigo/) heeft men mij en mijn ouders ook eens proberen op te dringen maar wij hebben er geen boodschap aan.

Al de 'diensten' die men daarbij ingebouwd heeft daar maken wij geen gebruik van.

Gewoon een abonnement voor, TV & Internet, tot daar beperkt het zich hier.

Laat ik dat laatste plaatsen onder een eigen keuze. :|

dokken bitch! :p

Universalia
13 maart 2019, 22:59
Ik heb TV en internet. Ook van (bijna) het prille begin.
Geen email ontvangen.
Snap dus niet goed waarom ook hij dan zo'n email gekregen heeft.
Voor de andere gevallen is het hier net verklaard.

Wel, ik begrijp het eigenlijk ook niet goed waarom ik die gekregen heb.

Ik wacht nog steeds op reactie van hun kant.

TV heb ik trouwens met een 'kaartje' om reden van dat ik geen DigiCorder/Box in huis wilde die maar energie staat te verbruiken.

Telenet zet vol in op pas afgestudeerd talent. (https://nl.metrotime.be/2019/03/11/start/telenet-zet-vol-in-op-pas-afgestudeerd-talent/)

Universalia
13 maart 2019, 23:00
dokken bitch! :p

Ik ben maar een arme ziel hoor.

Anna List
13 maart 2019, 23:09
Ik ben maar een arme ziel hoor.

;)

kojak
13 maart 2019, 23:20
Wel, ik begrijp het eigenlijk ook niet goed waarom ik die gekregen heb.

Ik wacht nog steeds op reactie van hun kant.

TV heb ik trouwens met een 'kaartje' om reden van dat ik geen DigiCorder/Box in huis wilde die maar energie staat te verbruiken.

Telenet zet vol in op pas afgestudeerd talent. (https://nl.metrotime.be/2019/03/11/start/telenet-zet-vol-in-op-pas-afgestudeerd-talent/)

Pietzak !

Ik wou mijn digicorder binnendoen om over te gaan naar zo'n kaartje, maar dat kon niet.
Kaartje is alleen voor je tweede TV toestel hebben ze me gezegd. Je hebt minimaal eerst een digibox of -corder nodig. :-(

kojak
13 maart 2019, 23:22
Ik ben maar een arme ziel hoor.

Nog een geluk dat je niet arm van geest bent. :lol: ;)

Universalia
14 maart 2019, 11:16
Pietzak !

Ik wou mijn digicorder binnendoen om over te gaan naar zo'n kaartje, maar dat kon niet.
Kaartje is alleen voor je tweede TV toestel hebben ze me gezegd. Je hebt minimaal eerst een digibox of -corder nodig. :-(

Dat is niet waar.

Best wel even opletten of het TV toestel één van de modellen is die in de lijst staan en die een CI+ kaartje aankunnen er een slot voor hebben.

TV met kaartje (CI+) (https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/)

p.s.

Mijn ouders hebben maar 1 TV toestel en daar stak ik een kaartje in, no problem.

Ik heb bij mij thuis 2 CI+ kaartjes, TV slaapkamer en die in de living, no problem.

DigiBox/Corder is meer voor mensen die willen opnemen of film stilzetten of zo.

Ik gebruik dat allemaal niet. :-D

Jay-P.
14 maart 2019, 12:01
Dat is niet waar.
Best wel even opletten of het TV toestel één van de modellen is die in de lijst staan en die een CI+ kaartje aankunnen er een slot voor hebben.
TV met kaartje (CI+) (https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/)
p.s. Mijn ouders hebben maar 1 TV toestel en daar stak ik een kaartje in, no problem. Ik heb bij mij thuis 2 CI+ kaartjes, TV slaapkamer en die in de living, no problem.
DigiBox/Corder is meer voor mensen die willen opnemen of film stilzetten of zo.

Ik gebruik dat allemaal niet. :-DGij hebt uwen Twitter als vervanger? En die factureren GEEN eenmalige kosten, ...gij chansaar :-P

Universalia
14 maart 2019, 12:26
Gij hebt uwen Twitter als vervanger? En die factureren GEEN eenmalige kosten, ...gij chansaar :-P

Mo allé! Ik gebruik geen Twitter, geen FB geen Instagram. :|

De schoofzak
14 maart 2019, 15:52
en alles in t Frans stoort u niet? :lol:

Ik krijg alles in het Nederlands.
Overigens vergeet u dat ik Europealist ben.
Ik drink zelfs geregeld en graag een Orval, een Choefke, Rochefort, Chimay ...

kojak
14 maart 2019, 16:23
Dat is niet waar....

Dat dacht ik ook, maar ben wel van een kale reis thuis gekomen.
Via 3 verschillende wegen de vraag gesteld aan hen, en ... noppes.
Mss dat het vroeger wel zo kon ?
Al, mss zelfs niet, want bij u kon het. ;)

Universalia
14 maart 2019, 19:58
Dat dacht ik ook, maar ben wel van een kale reis thuis gekomen.
Via 3 verschillende wegen de vraag gesteld aan hen, en ... noppes.
Mss dat het vroeger wel zo kon ?
Al, mss zelfs niet, want bij u kon het. ;)

Wel, ik mag niet schrijven, dat ik er ooit problemen met gehad heb.

Kaartje gekocht, in TV toestel gestoken dat het aan kan (zie lijst (https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/)) en de instellingen gemaakt zoals het boekje het schrijft en het was OK.

Ik heb de laatste tijd precies wel de indruk dat men er bij telenet niet zo happy meer met is dat er mensen zijn die een CI+ kaartje in huis weten te halen daar dat voor hen waarschijnlijk niet genoeg opbrengt. :|

kojak
14 maart 2019, 20:02
Wel, ik mag niet schrijven, dat ik er ooit problemen met gehad heb.

Kaartje gekocht, in TV toestel gestoken dat het aan kan (zie lijst (https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/)) en de instellingen gemaakt zoals het boekje het schrijft en het was OK.

Ik heb de laatste tijd precies wel de indruk dat men er bij telenet niet zo happy meer met is dat er mensen zijn die een CI+ kaartje in huis weten te halen daar dat voor hen waarschijnlijk niet genoeg opbrengt. :|

Voila.
Kaartje is een éénmalige aankoop en het voordeel heb je der al uit na een paar maand. Bovendien is die aankoop van dat kaartje zelfs (naar 't schijnt, schandalig duur).
Geldklopperij....

Universalia
14 maart 2019, 20:15
Voila.
Kaartje is een éénmalige aankoop en het voordeel heb je der al uit na een paar maand. Bovendien is die aankoop van dat kaartje zelfs (naar 't schijnt, schandalig duur).
Geldklopperij....

Ik ben er niet zeker meer van maar ik dacht dat ik dat een 69€ betaalde.

Mambo
14 maart 2019, 20:22
Ik heb op de slaapkamer zo een kaartje gestoken.

Alle posten zie je toch niet daarmee.
Nu ja ik kijk toch altijd naar dezelfde.

Universalia
14 maart 2019, 20:28
Ik heb op de slaapkamer zo een kaartje gestoken.

Alle posten zie je toch niet daarmee.
Nu ja ik kijk toch altijd naar dezelfde.

Ik vind dat het standaard aanbod CI+ kaartje zenders best ruim is en u heeft nog altijd de mogelijkheid om er bij te installeren mits een kost.

Zenders (http://www.zenders.be) (algemeen)

kojak
14 maart 2019, 21:12
Ik heb op de slaapkamer zo een kaartje gestoken.

Alle posten zie je toch niet daarmee.
Nu ja ik kijk toch altijd naar dezelfde.

Normaal al de posten die je in het basispakket hebt, maar je kan er ook daar bijkopen. Net als voor je digibox-corder het geval is.

Wel zien dat je TV niet meer op je oude analoge posten staat ingesteld maar op die van het CI-kaartje (Telenet)
Heb zo ook al gevallen gekend.... ;)

kojak
14 maart 2019, 21:14
Ik ben er niet zeker meer van maar ik dacht dat ik dat een 69€ betaalde.

Zoiets ja.
Net eens gaan kijken op de site van Telenet zelf, en ze hebben het wéér allemaal herschikt.
Nog onduidelijker, dan dat het al was.

kojak
14 maart 2019, 21:26
Wat liggen zoeken, en het staat er nog altijd wat verdoken bij:

'... Tip: TV met een kaartje is ideaal als je op een 2de tv-toestel Telenet TV wil kijken, zonder al de extra's...'

En ook, in het basispaket zit de digicorder er altijd in....
En juist dat hadden ze me toen ook gezegd. Maakt standaard deel uit van je abonnement.
Zelfs een digibox nemen ipv de corder kan nu niet meer.

https://www2.telenet.be/nl/producten/tv-en-entertainment/telenet-tv/bestel-telenet-tv/

Allemaal héél vaag, en pure geldklopperij als je het mij vraagt....

Mss wat voer voor Test Aankoop ?

Mambo
14 maart 2019, 21:34
Wat liggen zoeken, en het staat er nog altijd wat verdoken bij:

'... Tip: TV met een kaartje is ideaal als je op een 2de tv-toestel Telenet TV wil kijken, zonder al de extra's...'

En ook, in het basispaket zit de digicorder er altijd in....
En juist dat hadden ze me toen ook gezegd. Maakt standaard deel uit van je abonnement.
Zelfs een digibox nemen ipv de corder kan nu niet meer.

https://www2.telenet.be/nl/producten/tv-en-entertainment/telenet-tv/bestel-telenet-tv/

Allemaal héél vaag, en pure geldklopperij als je het mij vraagt....

Mss wat voer voor Test Aankoop ?

Nochtans een hele verbetering.

Modern en gemakkelijk te gebruiken.

reservespeler
14 maart 2019, 21:43
Heeft er iemand dat bericht ook gekregen dat men bij Telenet de IT-systemen een aanpassing gaat geven en men u daar éénmalig 11 tot 16€ zal voor aanrekenen.

Ik stel deze vraag maar omdat ik het thuis gekregen heb (via mail) en mijn ouders en sommige vrienden dit bericht niet gekregen hebben.

Is de aanpassing van hun IT-systemen mijn 'probleem' denk ik dan? :|

Telenet gaat gewoon één vaste datum gebruiken. Sommige mensen kunnen dus moeten betalen voor enkele dagen meer dan een maand, waardoor de rekening eenmalig een paar euro duurder zal worden.

kojak
14 maart 2019, 21:47
Nochtans een hele verbetering.

Modern en gemakkelijk te gebruiken.

Daar geen woord over.
Maar in het geval van bvb mijn ouders, die hebben die digicorder helemaal niet nodig maar toch moeten ze er voor betalen.
Voor hen zou zo'n kaartje, zonder die digicorder en hele verbetering zijn (Zo'n 10 € per maand.) én eenvoudiger te bedienen ook. Zijn al 90 ondertussen zenne.

Hoe minder knopjes ze moeten indrukken op een afstandsbediening, hoe beter.

Jay-P.
15 maart 2019, 01:32
Wel, ik mag niet schrijven, dat ik er ooit problemen met gehad heb.

Kaartje gekocht, in TV toestel gestoken dat het aan kan (zie lijst (https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/)) en de instellingen gemaakt zoals het boekje het schrijft en het was OK.

Ik heb de laatste tijd precies wel de indruk dat men er bij telenet niet zo happy meer met is dat er mensen zijn die een CI+ kaartje in huis weten te halen daar dat voor hen waarschijnlijk niet genoeg opbrengt. :|Hebt ge ze al gekregen?

Xenophon
15 maart 2019, 01:38
Daar geen woord over.
Maar in het geval van bvb mijn ouders, die hebben die digicorder helemaal niet nodig maar toch moeten ze er voor betalen.
Voor hen zou zo'n kaartje, zonder die digicorder en hele verbetering zijn (Zo'n 10 € per maand.) én eenvoudiger te bedienen ook. Zijn al 90 ondertussen zenne.

Hoe minder knopjes ze moeten indrukken op een afstandsbediening, hoe beter.

Zet daar ne visbokaal in plaats van een TV he, en schaf die telenethandel af, die weten dat immers toch niet.

Jay-P.
15 maart 2019, 01:51
Los van de grapjes (sorry, he Uni...):
door omstandigheden bezit ik sinds kort een appartement in Belgenland met o.a. een TV kabelabonnement Telenet met zo'n digidinges met kaart. Wat kunnen de specialisten hier aanraden en hoeveel is een redelijke kost maandelijks?
Het adres wordt slechts sporadisch gebruikt als 'Pied-A-Terre' wanneer we in Europa rondreizen.

kojak
15 maart 2019, 10:07
Los van de grapjes (sorry, he Uni...):
door omstandigheden bezit ik sinds kort een appartement in Belgenland met o.a. een TV kabelabonnement Telenet met zo'n digidinges met kaart. Wat kunnen de specialisten hier aanraden en hoeveel is een redelijke kost maandelijks?
Het adres wordt slechts sporadisch gebruikt als 'Pied-A-Terre' wanneer we in Europa rondreizen.

Dan zou ik zeker geen Telenet nemen of je betaalt je blauw.
Je betaalt immers per maand, ook als je niet thuis bent.
Je kan wel je abo laten schorsen voor een bepaalde tijd, maar:
- max éénmaal per jaar
- ze doen er alles aan om je het moeilijk te maken

Je kan ook je abo tijdelijk opzeggen, maar dan zadelen ze je nadien weer met de activatiekost op.

Geldklopperij. Weeral...

ps: ik zit ook in zo'n geval. Ik verblijf bijna heel het jaar door bij mijn ouders, en af-en-toe ga ik eens naar huis. 1... 2 x per jaar, én ik weet zelden op voorhand wanneer en voor hoe lang. (vroeger was dat wel iets meer dat ik naar huis ging)
Voor mijn geval heb ik een hele discussie gehad met Telenet, en als compensatie heb ik nu voor één jaar en 'speciale' prijs gekregen.
Eénmalig.... En ik zit nu al meer dan 8 jaar in dat geval.
Ze kunnen anders perfect zien aan mijn verbruik wanneer ik effectief thuis ben en wanneer niet, maar zoiets... dat kan niet bij hen.

kojak
15 maart 2019, 10:24
Zet daar ne visbokaal in plaats van een TV he, en schaf die telenethandel af, die weten dat immers toch niet.

Mijn pa was vroeger een fervent visser. 't zal schoon worden in de living. :lol:

Jay-P.
15 maart 2019, 10:37
Dan zou ik zeker geen Telenet nemen of je betaalt je blauw.
Je betaalt immers per maand, ook als je niet thuis bent.
Je kan wel je abo laten schorsen voor een bepaalde tijd, maar:
- max éénmaal per jaar
- ze doen er alles aan om je het moeilijk te maken

Je kan ook je abo tijdelijk opzeggen, maar dan zadelen ze je nadien weer met de activatiekost op.

Geldklopperij. Weeral...

ps: ik zit ook in zo'n geval. Ik verblijf bijna heel het jaar door bij mijn ouders, en af-en-toe ga ik eens naar huis. 1... 2 x per jaar, én ik weet zelden op voorhand wanneer en voor hoe lang. (vroeger was dat wel iets meer dat ik naar huis ging)
Voor mijn geval heb ik een hele discussie gehad met Telenet, en als compensatie heb ik nu voor één jaar en 'speciale' prijs gekregen.
Eénmalig.... En ik zit nu al meer dan 8 jaar in dat geval.
Ze kunnen anders perfect zien aan mijn verbruik wanneer ik effectief thuis ben en wanneer niet, maar zoiets... dat kan niet bij hen.Bedankt, 'k zal dat eens moeten bekijken. Ondertussen staat de Digidinges stof te vergaren als ik erni ben en factureert Mechelen rustig verder elke maand :x

Universalia
15 maart 2019, 12:26
Bedankt, 'k zal dat eens moeten bekijken. Ondertussen staat de Digidinges stof te vergaren als ik erni ben en factureert Mechelen rustig verder elke maand :x

Totaal geen idee van of het nu nog zo is maar een overjarig artikel leerde:

Zet je digitale TV uit en bespaar 26 € per jaar. (http://www.destroomlijners.be/nl/nieuws/zet-je-digitale-tv-uit-en-bespaar-26-euro-per-jaar/111) :rofl:

kojak
15 maart 2019, 13:01
Totaal geen idee van of het nu nog zo is maar een overjarig artikel leerde:

Zet je digitale TV uit en bespaar 26 € per jaar. (http://www.destroomlijners.be/nl/nieuws/zet-je-digitale-tv-uit-en-bespaar-26-euro-per-jaar/111) :rofl:

Met de nieuwere modellen kan je dat instellen in de setup.
Als er bij Telenet iets positiefs is, mag dat ook gezegd worden hé. ;)

kojak
15 maart 2019, 13:05
Bedankt, 'k zal dat eens moeten bekijken. Ondertussen staat de Digidinges stof te vergaren als ik erni ben en factureert Mechelen rustig verder elke maand :x

Er is anders wél een truuk, maar eigenlijk mag dat niet.
Als je geburen ook Telenet hebben of iets gelijkaardigs, en je komt goed overeen met je geburen, dan kan je ..... ;)

Mambo
15 maart 2019, 13:32
Er is anders wél een truuk, maar eigenlijk mag dat niet.
Als je geburen ook Telenet hebben of iets gelijkaardigs, en je komt goed overeen met je geburen, dan kan je ..... ;)

Misschien kan ik je mijn paswoord voor yelo play verhuren?

kojak
15 maart 2019, 16:04
Misschien kan ik je mijn paswoord voor yelo play verhuren?

Lol... Er zijn 'andere' truukjes... ;)