PDA

View Full Version : Meerdere doden bij schietpartijen in twee moskeeën in N-Zeeland tijdens klimaatmars


Anna List
15 maart 2019, 07:02
Meerdere doden bij schietpartijen in twee moskeeën in Nieuw-Zeeland
Vandaag om 06:37 door adb, dgs | Bron: Belga, The Guardian

Foto: AP
Een onbekende man heeft het vuur geopend in twee moskeeën in de Nieuw-Zeelandse stad Christchurch. Daarbij zijn meerdere doden gevallen, bevestigt de politie. Nieuw-Zeelandse media spreken van zeker negen doden.

Een schutter opende vrijdagmiddag plaatselijke tijd het vuur op een moskee in Dean’s Road en een in Linwood Avenue.
De politie heeft ook bevestigd dat een bom is gevonden in een auto die gecrasht is verderop in de stad en sprak later zelfs van meerdere onschadelijk gemaakte bommen die aan auto’s waren vastgemaakt.
Volgens de politie zijn vier verdachten opgepakt. Het zou gaan om drie mannen en één vrouw. Commissaris Mike Bush noemt de situatie ‘heel ernstig’ en waarschuwt mensen binnen te blijven en niet naar moskeeën te gaan, nergens in het land.
De vroegere voorzitter van de plaatselijke moslimvereniging zei dat hij in een van de moskeeën was op het moment van de feiten en dat hij zeker vier gewonden gezien heeft. Twee personen lagen op grond en waren mogelijk overleden. Andere getuigen zeggen dat ze ‘veel lichamen’ op de grond zagen liggen. Het volledige cricketteam van Bangladesh was er aanwezig en kon zichzelf in redding brengen, laat een teamlid weten via Twitter.

Klimaatmars
De stad is in lockdown. In sommige buurten worden inwoners geëvacueerd. Kinderen worden op school gehouden en ouders wordt gevraagd hun kinderen voorlopig niet te gaan ophalen.
Op het moment van de schietpartij was er een klimaatmars van schoolgaande jongeren in Christchurch. Die maakt deel uit van de wereldwijde actiedag tegen klimaatopwarming, #FridaysForFuture. De deelnemers zijn naar huis gestuurd.

'Een van de donkerste dagen'
Premier Jacinda Ardern heeft het over een van de donkerste dagen in haar land en zegt dat de schutter en dergelijke ‘ongeziene gewelddadige acties’ geen plaats hebben in de maatschappij van Nieuw-Zeeland.
'Veel van diegenen die rechtstreeks getroffen waren door deze schietpartij zijn mogelijk migranten in Nieuw-Zeeland, ze kunnen zelfs vluchtelingen geweest zijn hier. Ze hebben ervoor gekozen om van Nieuw-Zeeland hun thuis maken, en dit is hun thuis.
'Zij zijn ons', zei Ardern. 'De persoon die dit geweld heeft gepleegd is dat niet. Zij hebben geen plaats in Nieuw-Zeeland. Er is geen plaats in Nieuw-Zeeland voor zo'n daden van extreem en ongezien geweld, want dat is wat deze daad is.'

Er wordt ook gewaarschuwd voor erg verontrustende beelden van de schietpartijen die online zijn geplaatst. 'We verzoeken dringend om de link niet te delen. We werken eraan om alle beeldmateriaal te laten verwijderen', aldus de politie van Nieuw-Zeeland in een verklaring.
Een extreemrechts manifest is onder dezelfde gebruikersnaam op sociale media geplaatst. Daarin claimt de gebruiker een 28-jarige Australische man uit een arbeidersgezin te zijn.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190315_04258081

over clickbait gesproken! :D

vlijmscherp
15 maart 2019, 08:26
ondertussen 40 doden in deze terroristische aanslag.

Het Verzet
15 maart 2019, 08:31
Koetjes & Kalfjes :?

vlijmscherp
15 maart 2019, 08:33
Koetjes & Kalfjes :?

het zijn maar moslims, op dit forum zijn die nog minder waard dan koeien of kalveren.

Bobke
15 maart 2019, 08:35
ondertussen 40 doden in deze terroristische aanslag.
Gewoon het gevolg van het verplicht doen samenleven van verschillende culturen.
We kunnen het afkeuren zoveel we willen maar het is gewoon de aard van het beestje.

The Paulus Experience
15 maart 2019, 08:37
Wellicht een schuimbekkende rechtse

Anna List
15 maart 2019, 08:47
Koetjes & Kalfjes :?

terroristische aanslagen gebeuren wereldwijd en dagelijks, moeilijk nog groot nieuws te noemen hé ...

Libro
15 maart 2019, 09:18
terroristische aanslagen gebeuren wereldwijd en dagelijks, moeilijk nog groot nieuws te noemen hé ...

Dat moslims het slachtoffer zijn is zelfs geen groot nieuws. Alleen zijn de daders deze keer geen andere moslims.

Anna List
15 maart 2019, 09:19
Wellicht een schuimbekkende rechtse

mijn conclusie is gemaakt!

opletten tijdens klimaatmarsen!!

Elio di Supo
15 maart 2019, 09:23
Wellicht een schuimbekkende rechtse

Alles is schuim tegenwoordig.

Anna List
15 maart 2019, 09:27
Dat moslims het slachtoffer zijn is zelfs geen groot nieuws. Alleen zijn de daders deze keer geen andere moslims.

in die zin is dit geval wel nieuwswaardig natuurlijk.

maddox
15 maart 2019, 09:33
terroristische aanslagen gebeuren wereldwijd en dagelijks, moeilijk nog groot nieuws te noemen hé ...

Hoeveel doden waren het weer bij de laatste aanslag op een Iraakse markt? 189?

Libro
15 maart 2019, 09:42
in die zin is dit geval wel nieuwswaardig natuurlijk.

Ik lachte me een breuk toen ze die Vlaamse uit Christchurch interviewde: "We zijn dat hier niet gewoon!" Wij ook niet maar we moeten het volgens sommigen wel gewoon worden :roll:.

Anna List
15 maart 2019, 12:02
Ik lachte me een breuk toen ze die Vlaamse uit Christchurch interviewde: "We zijn dat hier niet gewoon!" Wij ook niet maar we moeten het volgens sommigen wel gewoon worden :roll:.

heb nog geen nieuws bekeken, zal voor straks zijn. :-)

Skobelev
15 maart 2019, 12:23
het zijn maar moslims, op dit forum zijn die nog minder waard dan koeien of kalveren.

Tja, koeien geven melk en lekkere biefstukken, dat kan je van islamieten niet zeggen.

Alhoewel,

islamitische vrouwen geven, gezien hun werpgedrag, waarschijnlijk ook voortdurend melk?

Duupje
15 maart 2019, 12:24
Wellicht een schuimbekkende rechtse

Ni wellicht.
Zeker.

Lof der Zotheid
15 maart 2019, 12:48
Tja, koeien geven melk en lekkere biefstukken, dat kan je van islamieten niet zeggen.

Alhoewel,

islamitische vrouwen geven, gezien hun werpgedrag, waarschijnlijk ook voortdurend melk?

Bweikes, daar vreet ik geen melk en biefstukken van.

Anna List
15 maart 2019, 15:45
https://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=110289&stc=1&d=1552661110

:lol:

kojak
15 maart 2019, 16:26
Wellicht een schuimbekkende rechtse

https://i.pinimg.com/originals/e9/4c/a8/e94ca86c5611ba2db05b8a4c0071f42f.png

Jay-P.
16 maart 2019, 04:18
Is er ergens geen genetische famillieband tussen diene Ozzie en iemand uit jullie PS partijleiding ginder in Belgenland?
Dat gezicht 'rinkelt een bel' ergens.
'k Kanni op de naam komen, maar...

https://images2.persgroep.net/rcs/VRD15-tRgBc616VXOc8_9yrncNM/diocontent/143501898/_fitwidth/763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

Henri1
16 maart 2019, 09:36
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190315_04258081

over clickbait gesproken! :D

De omgekeerde wereld.......

Zich verlagen tot dezelfde tactiek als al Caeda of IS.

Libro
16 maart 2019, 10:11
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190315_04258081

over clickbait gesproken! :D

Het grappige is, dat de dader zichzelf als "ecofascist" omschreef.

Wapper
16 maart 2019, 12:05
Is er ergens geen genetische famillieband tussen diene Ozzie en iemand uit jullie PS partijleiding ginder in Belgenland?
Dat gezicht 'rinkelt een bel' ergens.
'k Kanni op de naam komen, maar...

https://images2.persgroep.net/rcs/VRD15-tRgBc616VXOc8_9yrncNM/diocontent/143501898/_fitwidth/763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

Dju ja, ik ook, ik zou het 1000 keer kunnen zeggen...

Eduard Khil
16 maart 2019, 12:06
Alles is schuim tegenwoordig.

Stomme moderne keuken.

TV-verslaafde
16 maart 2019, 12:14
. Ik zie die al met zo'n domme smile blijven schieten tot er niemand overblijft.

Eurosceptic
16 maart 2019, 12:17
Het treffende is dat het grote merendeel van onze autochtone bevolking het eens is met het manifest van Anders Berend Breivik en Brenton Tarrant.

Het verschil is dat zij bereid zijn om moslims te doden om te vermijden dat onze beschaving volledig wordt vervangen door Islamitisch uitschot. Terwijl wij allemaal zwijgen en toekijken.

Er wordt in de media gefocust op de gruweldaad maar we horen geen woord over het manifest, omdat het meeste wat erin staat gewoon waar is. Over enkele decennia kunnen uw kleinkinderen met een hoofddoek naar school

Eurosceptic
16 maart 2019, 12:21
De omgekeerde wereld.......

Zich verlagen tot dezelfde tactiek als al Caeda of IS.

Want rekenen op onze betrouwbare politiekers in Europa (Verhofstadt en consoorten) om de Islamitische invasie van te Westerse wereld te stoppen, is een waterdicht plan :thumbsup:

dalibor
16 maart 2019, 12:26
Het treffende is dat het grote merendeel van onze autochtone bevolking het eens is met het manifest van Anders Berend Breivik en Brenton Tarrant.

Het verschil is dat zij bereid zijn om moslims te doden om te vermijden dat onze beschaving volledig wordt vervangen door Islamitisch uitschot. Terwijl wij allemaal zwijgen en toekijken.

Er wordt in de media gefocust op de gruweldaad maar we horen geen woord over het manifest, omdat het meeste wat erin staat gewoon waar is. Over enkele decennia kunnen uw kleinkinderen met een hoofddoek naar school

Heb jij dat manifest gelezen?

TV-verslaafde
16 maart 2019, 12:29
Want rekenen op onze betrouwbare politiekers in Europa (Verhofstadt en consoorten) om de Islamitische invasie van te Westerse wereld te stoppen, is een waterdicht plan :thumbsup:

Als je leven toch maar zo zo is kan je in ieder geval de Kamikaze spelen, dat klopt...

Anna List
16 maart 2019, 12:33
Dju ja, ik ook, ik zou het 1000 keer kunnen zeggen...

Magnette?

Eurosceptic
16 maart 2019, 12:37
Heb jij dat manifest gelezen?

Van de eerste 30 pagina's heb ik de headlines bekeken en sommige alineas doorgenomen. Van Tarrant, niet van Breivik.

Er staan veel zaken in die gewoon waar zijn, en dezelfde onrust leeft onder de bevolking. Nu moeten we dit allemaal veroordelen, maar over een halve eeuw blijft er niks over van de Westerse beschaving.

Antwerpen is zelfs nu al verloren.
Ik denk dat ik nog bij de gelukkigen hoor. Ik ga hooguit 2 decennia in België werken en pak daarna mijn boeltje

Xenophon
16 maart 2019, 12:44
het zijn maar moslims, op dit forum zijn die nog minder waard dan koeien of kalveren.

Ja, en bij de moslims zijn de schapen meer waard dan de ongelovigen.

Anna List
16 maart 2019, 12:48
Heb jij dat manifest gelezen?

Nee, heb je geen link?
Nu ik zijn filmpje heb bekeken wil ik dat ook wel lezen.

Jay-P.
16 maart 2019, 12:56
Van de eerste 30 pagina's heb ik de headlines bekeken en sommige alineas doorgenomen. Van Tarrant, niet van Breivik.

Er staan veel zaken in die gewoon waar zijn, en dezelfde onrust leeft onder de bevolking. Nu moeten we dit allemaal veroordelen, maar over een halve eeuw blijft er niks over van de Westerse beschaving.

Antwerpen is zelfs nu al verloren.
Ik denk dat ik nog bij de gelukkigen hoor. Ik ga hooguit 2 decennia in België werken en pak daarna mijn boeltjeDaarom verhuisden sommigen :lol::lol: (wink, wink)
OK, ikke ook, maar wel wat verder want niks nada riendeknots vertrouwen in ulle parking!!!

Eurosceptic
16 maart 2019, 13:11
Nee, heb je geen link?
Nu ik zijn filmpje heb bekeken wil ik dat ook wel lezen.

Hier het bestand. 74 pagina's

kojak
16 maart 2019, 16:35
Ja, en bij de moslims zijn de schapen meer waard dan de ongelovigen.

Och arme die schaapjes.... :mrgreen:

Wapper
16 maart 2019, 22:17
Magnette?

idd :lol: