PDA

View Full Version : Hoe gaan we de klimaatgelovigen noemen?


Libro
2 april 2019, 17:30
Katholieken==>klimatieken?
Protestanten==>klimatanten?
Orthodoxen==>klimadoxen?

Bekt toch niet echt lekker. Iemand anders een zinnig voorstel?

eno2
2 april 2019, 17:32
Geen geloofskwestie.


Warmisten

orfeus5412
2 april 2019, 17:34
Opvliegers ??

Zucht
2 april 2019, 17:39
Naar analogie met de iconoclasten en iconodulen.

Klimatoclasten : zij die het klimaat willen breken om ongeremde groei te vrijwaren
klimatodulen : Klimaatvereerders die het willen behouden zoals het nu is.

Eyjafjallajökull
2 april 2019, 17:44
Ecofielen ?

Dadeemelee
2 april 2019, 17:47
Zijn er dan mensen die niet geloven in het klimaat?

https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/klimaat

Zucht
2 april 2019, 17:47
Of misschien naar hun "leider" noemen.
Zoals de Franciskanen naar Sint Franciscus.

De Anunanen naar Anuna.

SDX
2 april 2019, 17:47
Hysterici?

Zucht
2 april 2019, 17:49
Zijn er dan mensen die niet geloven in het klimaat?

https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/klimaat

Op een platte aarde bestaat geen klimaat, da's toch algemeen geweten ?

Tavek
2 april 2019, 17:53
Thermodynamici.

En al de rest minderwaardige wezens.

DewareJakob
2 april 2019, 18:03
De getuigen van Calvo?
Calvoinisten?

Henri1
2 april 2019, 18:06
Katholieken==>klimatieken?
Protestanten==>klimatanten?
Orthodoxen==>klimadoxen?

Bekt toch niet echt lekker. Iemand anders een zinnig voorstel?

eno-liners.

Vrijheideerst
2 april 2019, 18:08
Enotology

Libro
2 april 2019, 18:15
Of misschien naar hun "leider" noemen.
Zoals de Franciskanen naar Sint Franciscus.

De Anunanen naar Anuna.

De Gretanen vertegenwoordigen de Zweedse strekking.

Anna List
2 april 2019, 18:18
Dom?

DewareJakob
2 april 2019, 18:22
Dom?
zoals Christen-dom?
Anuna-dom?
Anuna-dommeriken?

Anna List
2 april 2019, 18:31
zoals Christen-dom?
Anuna-dom?
Anuna-dommeriken?

Eerder oliedom. ;-)

Vrijheideerst
2 april 2019, 18:33
Eerder oliedom. ;-)

Ah nee juist niet he :magniet:

Groene Schimmels lijkt me beter.

eno2
2 april 2019, 18:35
Naar analogie met de iconoclasten en iconodulen.

Klimatoclasten : zij die het klimaat willen breken om ongeremde groei te vrijwaren
klimatodulen : Klimaatvereerders die het willen behouden zoals het nu is.

You nailed it

DewareJakob
2 april 2019, 18:35
Ah nee juist niet he :magniet:

Groene Schimmels lijkt me beter.
Nefast voor de darmtransit.:lol:

Anna List
2 april 2019, 18:38
Ah nee juist niet he :magniet:

Groene Schimmels lijkt me beter.

Plantaardig hé :lol:

Henri1
2 april 2019, 18:39
Plantaardig hé :lol:

Nog wat anders dan Blut Scheissen.

https://www.youtube.com/watch?v=kflLdjc7OJA

Anna List
2 april 2019, 18:42
Nog wat anders dan Blut Scheissen.

https://www.youtube.com/watch?v=kflLdjc7OJA

Mopje of schuim je echt Rikske?

Henri1
2 april 2019, 18:43
Mopje of schuim je echt Rikske?

Jij kent me echt niet hé.

Xeno die kent me beter.

eno2
2 april 2019, 18:53
Klimaatketter voor de deniers
Klimaatdiscipel voor de warmisten

Wapper
2 april 2019, 19:08
De Klimacatastrofisten, bekeerd door de Getuigen van Anuna (aka De Anunisten)

geertvdb
2 april 2019, 19:28
Katholieken==>klimatieken?
Protestanten==>klimatanten?
Orthodoxen==>klimadoxen?

Bekt toch niet echt lekker. Iemand anders een zinnig voorstel?

Gij gelooft niet in de opwarming van de aarde?

Of ge gelooft wel in de opwarming van de aarde, maar ge gelooft niet dat de mens de oorzaak ervan is?

The Paulus Experience
2 april 2019, 19:36
Gij gelooft niet in de opwarming van de aarde?

Of ge gelooft wel in de opwarming van de aarde, maar ge gelooft niet dat de mens de oorzaak ervan is?

Rechtsen geloven alleen wat de grote leider zegt wat ze moeten geloven.

eno2
2 april 2019, 19:37
Het is niet 'klimaatgelovigen'

maar "mens- veroorzaakte-klimaatverhitting gelovigen".


Een beetje lang. :-(

Nu zoekt hij daar een (1) woord voor uit de sfeer van het geloof.

Terwijl het allemaal wetenschappelijk bewezen is.

Een beetje veel gevraagd als je het mij vraagt.

Het beste zal nog 'klimaatgelovige' zijn als ongefundeerde insinuatie...

The Paulus Experience
2 april 2019, 19:37
Katholieken==>klimatieken?
Protestanten==>klimatanten?
Orthodoxen==>klimadoxen?

Bekt toch niet echt lekker. Iemand anders een zinnig voorstel?

Verantwoordelijk
Toekomstgericht

Universalia
2 april 2019, 19:40
Waarom zouden we het zo ver gaan zoeken.

Laten we ze gewoon 'klimaatverwarden' noemen. :-D

eno2
2 april 2019, 19:44
Waarom zouden we het zo ver gaan zoeken.

Laten we ze gewoon 'klimaatverwarden' noemen. :-D


Past meer voor 97% van de klimaatwetenschappers.

Universalia
2 april 2019, 20:11
Past meer voor 97% van de klimaatwetenschappers.

Die zoals zij het zien ook hun gelijk willen halen?

SDX
2 april 2019, 20:19
Die zoals zij het zien ook hun gelijk willen halen?

Die afhankelijk zijn van subsidies.

Wie betaalt, die bepaalt.

Libro
2 april 2019, 20:30
Gij gelooft niet in de opwarming van de aarde?

Of ge gelooft wel in de opwarming van de aarde, maar ge gelooft niet dat de mens de oorzaak ervan is?

Ik ben van oordeel dat

1.ons klimaat een zeer complex systeem is dat al miljarden jaren aan verandering onderhevig is;
2.de antropogene koolstofdioxide een muggenscheet is in vergelijking met de natuurlijke uitstoot;
3.de uniciteit van oorzaak die de klimaatgelovers verkondigen(CO2 is dé oorzaak van klimaatopwarming) net zeer onwetenschappelijk is en eerder een dogmatisch karakter heeft;
4.catastrofes die vroeger voorspeld werden ook niet zijn uitgekomen;
5.er mensen en organisaties zijn die belang hebben bij het klimaatalarmisme (politieke profilering, belastingen heffen, subsidies innen...);
6. etcetera, etcetera

Ik heb dus de nodige bedenkingen bij de huidige hysterie. Ik ben voorstander van beperking van uitstoot en efficiënt met energie omgaan, maar "uit voorzorg" basisbehoeften onbetaalbaar maken? No pasaran!

Anna List
2 april 2019, 20:34
Ik ben van oordeel dat

1.ons klimaat een zeer complex systeem is dat al miljarden jaren aan verandering onderhevig is;
2.de antropogene koolstofdioxide een muggenscheet is in vergelijking met de natuurlijke uitstoot;
3.de uniciteit van oorzaak die de klimaatgelovers verkondigen(CO2 is dé oorzaak van klimaatopwarming) net zeer onwetenschappelijk is en eerder een dogmatisch karakter heeft;
4.catastrofes die vroeger voorspeld werden ook niet zijn uitgekomen;
5.er mensen en organisaties zijn die belang hebben bij het klimaatalarmisme (politieke profilering, belastingen heffen, subsidies innen...);
6. etcetera, etcetera

Ik heb dus de nodige bedenkingen bij de huidige hysterie. Ik ben voorstander van beperking van uitstoot en efficiënt met energie omgaan, maar "uit voorzorg" basisbehoeften onbetaalbaar maken? No pasaran!

²
Een luxe van de happy few

Anna List
2 april 2019, 20:35
Verantwoordelijk
Toekomstgericht

Asociaal,
Elitair.

IJsboer
2 april 2019, 20:38
Wat zijn klimaatgelovigen?

SDX
2 april 2019, 20:41
²
Een luxe van de happy few

³

Libro
2 april 2019, 20:46
Waarom zouden we het zo ver gaan zoeken.

Laten we ze gewoon 'klimaatverwarden' noemen. :-D

:rofl:

Libro
2 april 2019, 20:55
Rechtsen geloven alleen wat de grote leider zegt wat ze moeten geloven.

Dat is dan gezegd door de volgeling van een 17-jarige deerne.

The Paulus Experience
2 april 2019, 20:58
Dat is dan gezegd door de volgeling van een 17-jarige deerne.

Wie?

eno2
2 april 2019, 21:13
3.de uniciteit van oorzaak die de klimaatgelovers verkondigen(CO2 is dé oorzaak van klimaatopwarming) net zeer onwetenschappelijk is en eerder een dogmatisch karakter heeft;


Ga klimaatwetenschap studeren en probeer dan eens met overtuigend wetenschappelijke bewijzen jouw klimaatketterschap te laten gelden.

Met fake wetenschappelijk amateursgezwans zijn we niets.

The Paulus Experience
2 april 2019, 21:16
4.catastrofes die vroeger voorspeld werden ook niet zijn uitgekomen;


Zoals?

geertvdb
2 april 2019, 21:29
Ik ben van oordeel dat

1.ons klimaat een zeer complex systeem is dat al miljarden jaren aan verandering onderhevig is; Dit is een open deur instampen.
2.de antropogene koolstofdioxide een muggenscheet is in vergelijking met de natuurlijke uitstoot; Ik geloof hier nu eens niks van. En daarmee bedoel ik: ik geloof er niks van dat gij dat gelooft. Maar géén probleem, geef mij eens een bron waarop gij u baseert.
3.de uniciteit van oorzaak die de klimaatgelovers verkondigen(CO2 is dé oorzaak van klimaatopwarming) net zeer onwetenschappelijk is en eerder een dogmatisch karakter heeft; [/QUOTE] Dit is gebrabbel. Wat is een 'klimaatgelover' eigenlijk? Die zijn niet links en die zijn niet rechts. Bedoelt ge die?
4.catastrofes die vroeger voorspeld werden ook niet zijn uitgekomen; Sommige wel, en sommige niet. Niemand kan de toekomst voorspellen. Enkel schattingen zijn mogelijk. Geen enkele wetenschapper claimt een waarzegger te zijn.
5.er mensen en organisaties zijn die belang hebben bij het klimaatalarmisme (politieke profilering, belastingen heffen, subsidies innen...); Dan zijn dat heel stoute mensen, MAAR dat is geen antwoord op mijn vraag!
6. etcetera, etcetera Er is geen etc! want ge antwoordt NIET op mijn 2 vragen!

Ik heb dus de nodige bedenkingen bij de huidige hysterie. Ik ben voorstander van beperking van uitstoot en efficiënt met energie omgaan, maar "uit voorzorg" basisbehoeften onbetaalbaar maken? No pasaran!
Wie is er voor het onbetaalbaar maken van basisbehoeften??

Ik ga u mijn 2 vragen opnieuw stellen! En nu geen wazig en stjeverig gewauwel!

Gelooft gij in de opwarming van de aarde?

Is de mens verantwoordelijk voor die opwarming?

dat zijn simpele ja/nee vragen!

Libro
2 april 2019, 21:29
Ga klimaatwetenschap studeren en probeer dan eens met overtuigend wetenschappelijke bewijzen jouw klimaatketterschap te laten gelden.

Met fake wetenschappelijk amateursgezwans zijn we niets.

Heb jij klimaatwetenschap gestudeerd (voor zover die richting bestaat)? Of laat jij je ook eender wat wijsmaken door iemand met een diploma? Zoals ik hierboven schreef is het klimaat een complex systeem met tig aantal variabelen. Op voorhand alle andere mogelijke oorzaken van een klimaatwijziging uitsluiten is naar mijn bescheiden mening verre van wetenschappelijk.

geertvdb
2 april 2019, 21:32
Heb jij klimaatwetenschap gestudeerd (voor zover die richting bestaat)? Of laat jij je ook eender wat wijsmaken door iemand met een diploma? Zoals ik hierboven schreef is het klimaat een complex systeem met tig aantal variabelen. Op voorhand alle andere mogelijke oorzaken van een klimaatwijziging uitsluiten is naar mijn bescheiden mening verre van wetenschappelijk.

Wouter Beke zoekt een woordvoerder die zo wollig mogelijk niets kunnen zeggen, is dit niets voor u?

Libro
2 april 2019, 21:35
Dit is een open deur instampen. Ik geloof hier nu eens niks van. En daarmee bedoel ik: ik geloof er niks van dat gij dat gelooft. Maar géén probleem, geef mij eens een bron waarop gij u baseert.
3.de uniciteit van oorzaak die de klimaatgelovers verkondigen(CO2 is dé oorzaak van klimaatopwarming) net zeer onwetenschappelijk is en eerder een dogmatisch karakter heeft; Dit is gebrabbel. Wat is een 'klimaatgelover' eigenlijk? Die zijn niet links en die zijn niet rechts. Bedoelt ge die? Sommige wel, en sommige niet. Niemand kan de toekomst voorspellen. Enkel schattingen zijn mogelijk. Geen enkele wetenschapper claimt een waarzegger te zijn. Dan zijn dat heel stoute mensen, MAAR dat is geen antwoord op mijn vraag! Er is geen etc! want ge antwoordt NIET op mijn 2 vragen!
Wie is er voor het onbetaalbaar maken van basisbehoeften??

Ik ga u mijn 2 vragen opnieuw stellen! En nu geen wazig en stjeverig gewauwel!

Gelooft gij in de opwarming van de aarde?

Is de mens verantwoordelijk voor die opwarming?

dat zijn simpele ja/nee vragen!

U heeft mij geen bevelen te geven. Lees mijn antwoord hierboven eens grondig en denk er eens over na. Maar als u een simplistisch antwoord wil, dan geef ik u een zeer korte versie van wat ik geloof: nee, ik geloof niet in door de mens veroorzaakte opwarming.

eno2
2 april 2019, 21:37
Heb jij klimaatwetenschap gestudeerd (voor zover die richting bestaat)? Of laat jij je ook eender wat wijsmaken door iemand met een diploma? Zoals ik hierboven schreef is het klimaat een complex systeem met tig aantal variabelen. Op voorhand alle andere mogelijke oorzaken van een klimaatwijziging uitsluiten is naar mijn bescheiden mening verre van wetenschappelijk.

De zaak is duidelijk. DE politiekers moeten acteren vanuit het voorzichtigheidsprincipe dat vereist is voor verantwoordelijk beleid, gesteund op de consensus van 97% van het puikje van de klimaatwetenschappers, die evenwel zoals de aard is van alle wetenschap, nooit 100% helemaal vaststaat noch onveranderlijk of onverbeterbaar is. Voor de rest mag iedere leek er zijn eigen idee over vormen.

Libro
2 april 2019, 21:40
De zaak is duidelijk. DE politiekers moeten acteren vanuit het voorzichtigheidsprincipe dat vereist is voor verantwoordelijk beleid, gesteund op de consensus van 97% van het puikje van de klimaatwetenschappers, die evenwel zoals de aard is van alle wetenschap, nooit 100% helemaal vaststaat noch onveranderlijk of onverbeterbaar is. Voor de rest mag iedere leek er zijn eigen idee over vormen.

Die leek mag het klimaatbeleid vooral ondergaan en betalen.

eno2
2 april 2019, 21:46
catastrofes die vroeger voorspeld werden ook niet zijn uitgekomen;



Die gelukkige omstandigheid afwachten is een no brainer, we kunnen ons dat niet permitteren. Het risico is te groot. Overigens is de ontvuiling van de planeet en het terugdraaien van het op gang zijnde vernietigingsproces van de natuur en van het extinctiescenario een goed op zich. En op zich noodzakelijk.

De zekerheidsgraad van de voorspellingen voortvloeiend uit studie van de data is hoog. Zeer hoog. Een aantal zijn nu al waarneembaar uitgekomen.

Ik ga niet al je punten behandelen, dit moet volstaan, beste klimaatketter.

geertvdb
2 april 2019, 22:34
U heeft mij geen bevelen te geven. Lees mijn antwoord hierboven eens grondig en denk er eens over na. Maar als u een simplistisch antwoord wil, dan geef ik u een zeer korte versie van wat ik geloof: nee, ik geloof niet in door de mens veroorzaakte opwarming.

Dat is geen simplistisch antwoord. Dat is een simpel antwoord. En héél dat wollig gedoe, dat had ge mij vanaf het begin kunnen besparen.

En voor alle duidelijkheid, het gaat hier om wetenschap, niet om geloof, niet om een politieke overtuiging. Héél véél rechtse mensen denken dat de aarde opwarmt en dat de mens daar verantwoordelijk is.
als gij het weigert te geloven omdat uw extreem rechtse overtuiging in de weg zit. Goe! dan zeg ik tegen u wat ik tegen fundamentalistische gelovigen zeg die niet in de evolutietheorie geloven omdat hun geloof in de weg zit: bye, bye, de trein van de wetenschap dendert weg, en gij zit er niet op.

Libro
2 april 2019, 22:51
Dat is geen simplistisch antwoord. Dat is een simpel antwoord. En héél dat wollig gedoe, dat had ge mij vanaf het begin kunnen besparen.

En voor alle duidelijkheid, het gaat hier om wetenschap, niet om geloof, niet om een politieke overtuiging. Héél véél rechtse mensen denken dat de aarde opwarmt en dat de mens daar verantwoordelijk is.
als gij het weigert te geloven omdat uw extreem rechtse overtuiging in de weg zit. Goe! dan zeg ik tegen u wat ik tegen fundamentalistische gelovigen zeg die niet in de evolutietheorie geloven omdat hun geloof in de weg zit: bye, bye, de trein van de wetenschap dendert weg, en gij zit er niet op.

En ik stel, dat wetenschap voor misbruik vatbaar is. Zeker als er in de communicatie naar de buitenwereld toe lekker veel overdreven wordt om toch maar van de massa gelijk te krijgen.

eno2
2 april 2019, 23:57
Die zoals zij het zien ook hun gelijk willen halen?


Die faze is voorbij.
Het is nu aan verantwoordelijke politiekers om te handelen.

eno2
3 april 2019, 00:04
En ik stel, dat wetenschap voor misbruik vatbaar is. Zeker als er in de communicatie naar de buitenwereld toe lekker veel overdreven wordt om toch maar van de massa gelijk te krijgen.

Integendeel.

Ze geven in hun communicatie telkens onzekerheidsfactoren vrij waardoor ze zich keer op keer blootstellen aan deniers die zulke deelaspecten iedere keer weer aangrijpen om het geheel, dat een grote zekerheidsgraad bezit, af te doen als onbetrouwbaar. Er is al voor gepleit minder wetenschappelijke waarschijnlijkheid & zekerheidsfinesses aan te brengen in de communicatie naar buiten om minder wapens in de handen te stoppen van een kwaadwillige vijand.

Tavek
3 april 2019, 00:05
Ik ben van oordeel dat

1.ons klimaat een zeer complex systeem is dat al miljarden jaren aan verandering onderhevig is;
2.de antropogene koolstofdioxide een muggenscheet is in vergelijking met de natuurlijke uitstoot;
3.de uniciteit van oorzaak die de klimaatgelovers verkondigen(CO2 is dé oorzaak van klimaatopwarming) net zeer onwetenschappelijk is en eerder een dogmatisch karakter heeft;
4.catastrofes die vroeger voorspeld werden ook niet zijn uitgekomen;
5.er mensen en organisaties zijn die belang hebben bij het klimaatalarmisme (politieke profilering, belastingen heffen, subsidies innen...);
6. etcetera, etcetera

Ik heb dus de nodige bedenkingen bij de huidige hysterie. Ik ben voorstander van beperking van uitstoot en efficiënt met energie omgaan, maar "uit voorzorg" basisbehoeften onbetaalbaar maken? No pasaran!

Ik vind het spectaculair dat al uw oordelen feitelijk onjuist zijn.

Libro, je bent politiek geindoctrineerde jurist. Kortom, je bent intellecuteel niet in staat om een oordeel te vormen over de klimaatproblematiek. Ofwel laat je je leiden door mensen die wel naar school zijn gegaan, ofwel zwijg je.

Ja, ik ben geen democraat als het hier op aankomt. De natuurwetten hebben lak aan meningen en democratie.

IJsboer
3 april 2019, 00:36
U heeft mij geen bevelen te geven. Lees mijn antwoord hierboven eens grondig en denk er eens over na. Maar als u een simplistisch antwoord wil, dan geef ik u een zeer korte versie van wat ik geloof: nee, ik geloof niet in door de mens veroorzaakte opwarming.

U gelooft die duizenden wetenschappers niet? Je weet dat je nu even slim klinkt als iemand van de Flat Earth Society? Je bent daarvan op de hoogte?

eno2
3 april 2019, 01:01
Ach ja, Trump ook.

SDX
3 april 2019, 02:54
...

Sommige wel, en sommige niet. Niemand kan de toekomst voorspellen. Enkel schattingen zijn mogelijk. Geen enkele wetenschapper claimt een waarzegger te zijn.

...




Sommige wel, sommige niet.
Enkel schattingen zijn mogelijk.

Dus zowat lukraak met de klak naar gooien en hopen dat 'sommige zaken die ze beweren misschien, hopelijk, toevallig gaan gebeuren, en sommige zaken dan weer niet'.

Zo, kan de hysterie dan nu eindelijk ophouden, want ze zijn maar gewoon bezig wat 'schattingen' te maken.
Of ze 't goed of fout inschatten is van geen belang, iedereen moet mee in 't doemscenario stappen.
Hetzelfde doemscenario van decennia geleden waarvan nog niet eens de helft bewaarheid werd.

Al Gore indachtig, stond New York nu al onder water.

Hypochonder
3 april 2019, 05:13
Klimaatzakken
Klidioten
Klimaathommels
Klunts

Elio di Supo
3 april 2019, 05:24
Ga klimaatwetenschap studeren en probeer dan eens met overtuigend wetenschappelijke bewijzen jouw klimaatketterschap te laten gelden.

Met fake wetenschappelijk amateursgezwans zijn we niets.

Ga jij gewoon iets studeren tout court. En hou die stinkende pedo bek ook effe toe ja?

Elio di Supo
3 april 2019, 05:25
Katholieken==>klimatieken?
Protestanten==>klimatanten?
Orthodoxen==>klimadoxen?

Bekt toch niet echt lekker. Iemand anders een zinnig voorstel?

Islamieten ==>klimatieten?

geertvdb
3 april 2019, 07:18
En ik stel, dat wetenschap voor misbruik vatbaar is. Zeker als er in de communicatie naar de buitenwereld toe lekker veel overdreven wordt om toch maar van de massa gelijk te krijgen.

Wat is dat nu weer voor een zielige uitleg. Als politiekers 'misbruik' maken van de wetenschap, dan is dat niet de schuld van de wetenschap, hé!

En precies of gij 'boven de massa' staat? Ge voelt u 'slimmer' dan het plebs of wat?:lol:

geertvdb
3 april 2019, 07:23
Sommige wel, sommige niet.
Enkel schattingen zijn mogelijk.

Dus zowat lukraak met de klak naar gooien en hopen dat 'sommige zaken die ze beweren misschien, hopelijk, toevallig gaan gebeuren, en sommige zaken dan weer niet'. Dit is weer een voorbeeld van uw degoutante manier van discussieren: cherry picking. Ge kiest een paar woorden uit , en daar begint ge een boom over op te steken.

Het gaat om de volgende vraag waar gij ook niet wilt op antwoorden: is er een klimaatopwarming, en zo ja, is de mens verantwoordelijk?




Hetzelfde doemscenario van decennia geleden waarvan nog niet eens de helft bewaarheid werd. als het de helft is, dan is het al heel erg!


Al Gore indachtig, stond New York nu al onder water. Serieus? bron?

Vrijheideerst
3 april 2019, 07:48
Plantaardig hé :lol:

Koolzaadolie zeker.

:rofl:

Vrijheideerst
3 april 2019, 08:01
:rofl:

Das best wel mooie newspeak.

:rofl:

Libro
3 april 2019, 10:15
Wat is dat nu weer voor een zielige uitleg. Als politiekers 'misbruik' maken van de wetenschap, dan is dat niet de schuld van de wetenschap, hé!

En precies of gij 'boven de massa' staat? Ge voelt u 'slimmer' dan het plebs of wat?:lol:

Ik heb de tegenstander geobserveerd en mij zijn gewoontes eigen gemaakt. Koekje van eigen deeg, quoi.

Lof der Zotheid
3 april 2019, 10:35
Ecofascisten natuurlijk!

Of schuimbekkenden? Of bekschuim?

DewareJakob
3 april 2019, 11:06
Rechtsen geloven alleen wat de grote leider zegt wat ze moeten geloven.
Dat is dan gezegd door de volgeling van een 17-jarige deerne.
Wie?
Oei. Ik denk dat je dat echt niet weet.
Maakt al uw posts totaal waardeloos.(voor zover zuiver dom gebash sowieso enige waarde heeft)

SDX
3 april 2019, 11:29
Dit is weer een voorbeeld van uw degoutante manier van discussieren: cherry picking. Ge kiest een paar woorden uit , en daar begint ge een boom over op te steken.

Het gaat om de volgende vraag waar gij ook niet wilt op antwoorden: is er een klimaatopwarming, en zo ja, is de mens verantwoordelijk?


als het de helft is, dan is het al heel erg!
Serieus? bron?

Het zal mij worst wezen.

Antwoord duidelijk genoeg?

Jay-P.
3 april 2019, 11:33
Het zal mij worst wezen.
Antwoord duidelijk genoeg? Allez, SDX, ene van 't Stadt zo in zijnen bifi raken? Zalt gaan ja...




























:-)

Eyjafjallajökull
3 april 2019, 12:50
Ik ga u mijn 2 vragen opnieuw stellen! En nu geen wazig en stjeverig gewauwel!

Gelooft gij in de opwarming van de aarde?

Is de mens verantwoordelijk voor die opwarming?

dat zijn simpele ja/nee vragen!

Ja en ja.

Maar waarom stijgt de zee dan niet ?

maddox
3 april 2019, 13:22
Goedgelovigen.

geertvdb
3 april 2019, 14:10
Ik heb de tegenstander geobserveerd en mij zijn gewoontes eigen gemaakt. Koekje van eigen deeg, quoi.

Wat is dit nu weer voor wartaal...:roll:

Gij weet ook van toeten of blazen hé! Ge start zelf een draad en het lukt u niet om zelfs on topic te blijven.

geertvdb
3 april 2019, 14:12
Het zal mij worst wezen.

Antwoord duidelijk genoeg?
Duidelijk dat ze dom zijn.

Ik wacht nog altijd op een bron.

geertvdb
3 april 2019, 14:15
Ja en ja.

Maar waarom stijgt de zee dan niet ?

en de prijs voor de domste vraag gaat naar ...

Libro
3 april 2019, 14:16
Wat is dit nu weer voor wartaal...:roll:

Gij weet ook van toeten of blazen hé! Ge start zelf een draad en het lukt u niet om zelfs on topic te blijven.

Man, dit is K&K!

Jay-P.
3 april 2019, 14:19
Man, dit is K&K!Ah bon.
Geertie -> RD-en doede dan toch niet, ofwa?

SDX
3 april 2019, 14:28
Duidelijk dat ze dom zijn.

Ik wacht nog altijd op een bron.

Ge kunt wachten tot de aarde opgewarmd is tot 70°C, tot alle sneeuw & ijs gesmolten is, tot alle land overstroomd is door oceaan, of ge kunt 't eens aan Al Gore vragen, wiens naam ik reeds liet vallen.

Het zal mij nog steeds worst wezen, want tegen dan zijn wij allemaal er al lang niet meer bij.

Ook gij niet, en dan hebt gij uw leven verkloot met bang zijn en paniek lopen zaaien.

Eyjafjallajökull
3 april 2019, 14:31
en de prijs voor de domste vraag gaat naar ...

Als het dan toch zo'n domme vraag is zal het voor jou dan ook geen enkel probleem vormen er een duidelijk antwoord op te formuleren.

Toch ?

geertvdb
3 april 2019, 15:41
Man, dit is K&K!

Start de draad dan bij K&K!

Ik stel u toch simpele vragen, en ge doet niets liever dan er zeker niet op te antwoorden en tegelijkertijd u zelf te bestoefen.

Mijn vraag aan u is nog altijd niet beantwoord: op basis van welke wetenschappelijke bron of informatie denkt gij dat de mens niet verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde?

IK WACHT!

geertvdb
3 april 2019, 15:44
Ge kunt wachten tot de aarde opgewarmd is tot 70°C, tot alle sneeuw & ijs gesmolten is, tot alle land overstroomd is door oceaan, of ge kunt 't eens aan Al Gore vragen, wiens naam ik reeds liet vallen.

Het zal mij nog steeds worst wezen, want tegen dan zijn wij allemaal er al lang niet meer bij.

Ook gij niet, en dan hebt gij uw leven verkloot met bang zijn en paniek lopen zaaien.

uw posts worden dommer en dommer en dommer. Gij beweert iets, gij moet het kunnen bewijzen. Ik ga uw huiswerk niet doen, en zeker niet omdat ge de grootste onzin aan mekaar rijgt, post na post.

Of herhaalt nog eens voor de 100ste keer: 'het zal mij een worst wezen'

geertvdb
3 april 2019, 15:45
Als het dan toch zo'n domme vraag is zal het voor jou dan ook geen enkel probleem vormen er een duidelijk antwoord op te formuleren.

Toch ?

Het is een achterlijke vraag aangezien het water wel degelijk stijgt.

NEXT!

Duupje
3 april 2019, 15:57
Het is een achterlijke vraag aangezien het water wel degelijk stijgt.

NEXT!

Misschien stijgt het water niet. 8-)
Misschien stijgen de tectonische platen. 8-)

Dramt gij al op over de klimaatopwarming tot ge een ons weegt.
'k Geef SDX groot gelijk: tegen dien tijd is de mensheid er niet meer door zelfvernietiging en ik heb ook geen zin mijn leven in angst en paniek te leven.
En verder he: zorgt eerst dat de industrie edm geen uitstoot meer heeft.
Daarbij, het is een natuurlijk gegeven dat de aarde bij periodes opwarmt of ijstijd heeft. Dat de mens dat versnelt zult ge mij nooit horen ontkennen. Maar die paar duizenden betogers wereldwijd, gaan de zaak niet veranderen. Deal with it.
Dient enkel als reden om nog meer geld uit de gewone mens zijn te kloppen en zeker de industrie niet te raken waar het geld én de grote vervuiling werkelijk zit. Blah! Dat ze dus met zen allen in China, India, VSA gaan betogen.

I couldn't care less actually.

Zucht
3 april 2019, 16:14
Om de bevolking echt bij de discussie te betrekken zouden we een officiële klimaat feestdag + verlofdag kunnen invoeren. We zouden zelfs kunnen overwegen om er een viering van meer dan één dag van te maken.
Best tijdens de schoolvakantie want die brossers hebben geen nood aan nog estra verlofdagen, en bovendien zijn die al overtuigd en gemotiveerd.
Het feest zouden we dan de Anunalia noemen.

Op die dagen moet iedereen verplicht in zijn blote lopen, mag alleen maar groenten en fruit van de locale markt eten, en elk transport met energiebron anders dan spierkracht is verboden.

Dit is mijn voorstel tot wetswijziging voor het klimaat.

Libro
3 april 2019, 16:36
Start de draad dan bij K&K!

Ik stel u toch simpele vragen, en ge doet niets liever dan er zeker niet op te antwoorden en tegelijkertijd u zelf te bestoefen.

Mijn vraag aan u is nog altijd niet beantwoord: op basis van welke wetenschappelijke bron of informatie denkt gij dat de mens niet verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde?

IK WACHT!

In welk subforum zitten we, beste man? :roll:

eno2
3 april 2019, 16:37
En ik stel, dat wetenschap voor misbruik vatbaar is. Zeker als er in de communicatie naar de buitenwereld toe lekker veel overdreven wordt om toch maar van de massa gelijk te krijgen.
Experten in klimaatverandering gebruiken een te zwakke taal voor de omvang van de milieudreiging

Een studie concludeert dat "conservatieve" berichten van het wetenschappelijk panel van de VN de politieke actie tegen het broeikaseffect kunnen vertragen

"De IPCC-rapporten leggen weinig nadruk op de zekerheden en taal die ze gebruiken verdunt de boodschap", zegt onderzoeker David Vietes. (https://www.eldiario.es/sociedad/cambio_climatico-IPCC-ciencia_0_882611899.html)

De analyse legt uit dat die zwakkere taal niet alleen wordt veroorzaakt door de complexiteit van het klimaatonderzoek, maar ook door de constante druk van de ontkenners8-)

Lof der Zotheid
3 april 2019, 16:38
Start de draad dan bij K&K!

Ik stel u toch simpele vragen, en ge doet niets liever dan er zeker niet op te antwoorden en tegelijkertijd u zelf te bestoefen.

Mijn vraag aan u is nog altijd niet beantwoord: op basis van welke wetenschappelijke bron of informatie denkt gij dat de mens niet verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde?

IK WACHT!

Hallo, arrogant ventje. Dag, arrogant ventje.

eno2
3 april 2019, 16:40
In welk subforum zitten we, beste man? :roll:Lol.
Ik dacht al dat je redeneringen niet serieus (bedoeld) waren

Libro
3 april 2019, 16:42
Lol.
Ik dacht al dat je redeneringen niet serieus (bedoeld) waren

8O Ik drijf er hier nu wel de spot mee, maar ik heb wel degelijk bedenkingen bij veel dingen over wat er nu te doen is rond klimaatopwarming.

geertvdb
3 april 2019, 19:11
Misschien stijgt het water niet. 8-)
Misschien stijgen de tectonische platen. 8-)
Ik ben niet over het stijgend water begonnen, ga janken bij dat genie!

Dramt gij al op over de klimaatopwarming tot ge een ons weegt.
wat? alles k? misschien tijd voor een dutje of ne reboot!


'k Geef SDX groot gelijk: tegen dien tijd is de mensheid er niet meer door zelfvernietiging en ik heb ook geen zin mijn leven in angst en paniek te leven.

En verder he: zorgt eerst dat de industrie edm geen uitstoot meer heeft.
Daarbij, het is een natuurlijk gegeven dat de aarde bij periodes opwarmt of ijstijd heeft. Dat de mens dat versnelt zult ge mij nooit horen ontkennen. Maar die paar duizenden betogers wereldwijd, gaan de zaak niet veranderen. Deal with it.
Dient enkel als reden om nog meer geld uit de gewone mens zijn te kloppen en zeker de industrie niet te raken waar het geld én de grote vervuiling werkelijk zit. Blah! Dat ze dus met zen allen in China, India, VSA gaan betogen.

I couldn't care less actually.

de vader van homer simpson is duidelijker in zijnen uitleg..:roll:

geertvdb
3 april 2019, 19:14
8O Ik drijf er hier nu wel de spot mee, maar ik heb wel degelijk bedenkingen bij veel dingen over wat er nu te doen is rond klimaatopwarming.

proficiat! en zijn er nog kwesties waar er een wetenschappelijke consensus is van 95%, waarbij ge bedenkingen hebt, of is de klimaatopwarming de enige?

Wapper
3 april 2019, 19:18
Ik ben niet over het stijgend water begonnen, ga janken bij dat genie!

wat? alles k? misschien tijd voor een dutje of ne reboot!


de vader van homer simpson is duidelijker in zijnen uitleg..:roll:

https://thumbs.gfycat.com/MadeupYawningBedbug-size_restricted.gif

Duupje
3 april 2019, 20:24
Ik ben niet over het stijgend water begonnen, ga janken bij dat genie!

wat? alles k? misschien tijd voor een dutje of ne reboot!


de vader van homer simpson is duidelijker in zijnen uitleg..:roll:

Ja, 't is waar, zo dom van mij.
Begrijpend lezen is duidelijk niet uwe sterkste troef.
Mijn excuses, ik zal er in het vervolg prentjes bij zetten.

Eyjafjallajökull
3 april 2019, 20:53
Het is een achterlijke vraag aangezien het water wel degelijk stijgt.

NEXT!

Overal zijn de kusten nog net dezelfde als zo'n 30 jaar geleden.

Heb je concrete cijfers over hoeveel mm we het hebben ?

Anna List
3 april 2019, 20:56
Overal zijn de kusten nog net dezelfde als zo'n 30 jaar geleden.

Heb je concrete cijfers over hoeveel mm we het hebben ?

Het zeewater stijgt en daalt al heel de geschiedenis...ooit wandelden we naar GB en op andere plekken die nu binnenland zijn worden haaientanden gevonden. Wat is het probleem?

Eyjafjallajökull
3 april 2019, 21:01
Het zeewater stijgt en daalt al heel de geschiedenis...ooit wandelden we naar GB en op andere plekken die nu binnenland zijn worden haaientanden gevonden. Wat is het probleem?

Ja, maar de versnelling in de opwarming is zo'n 30 jaar geleden begonnen, dus zou je denken dat het zeewater wat gaan stijgen is.

Ken jij kusten die door die vermoede stijging veranderd zijn ? Ik alvast niet. Ik blijf dat vreemd vinden.

Ongetwijfeld heeft Geert een afdoend antwoord. Dat is nl. een genie :-)

Libro
3 april 2019, 21:04
Het zeewater stijgt en daalt al heel de geschiedenis...ooit wandelden we naar GB en op andere plekken die nu binnenland zijn worden haaientanden gevonden. Wat is het probleem?

Wij zijn onlangs verhuisd naar de bodem van de Diestiaanse zee :-D.

The Paulus Experience
3 april 2019, 21:06
Ja, maar de versnelling in de opwarming is zo'n 30 jaar geleden begonnen, dus zou je denken dat het zeewater wat gaan stijgen is.

Ken jij kusten die door die vermoede stijging veranderd zijn ? Ik alvast niet. Ik blijf dat vreemd vinden.

Ongetwijfeld heeft Geert een afdoend antwoord. Dat is nl. een genie :-)

https://en.wikipedia.org/wiki/Climate_change_in_Tuvalu#Measuring_climate_change_ effects_in_Tuvalu

Eyjafjallajökull
3 april 2019, 21:21
https://en.wikipedia.org/wiki/Climate_change_in_Tuvalu#Measuring_climate_change_ effects_in_Tuvalu

4mm per jaar.

Waarom is die 12cm stijging over 30 jaar niet zichtbaar aan onze kust ?

The Paulus Experience
3 april 2019, 21:23
4mm per jaar.

Waarom is die 12cm stijging over 30 jaar niet zichtbaar aan onze kust ?

https://www.delta.tudelft.nl/article/sea-level-rise-15-mmyear-accelerates


Ik vermoed dat jij nog nooit enige moeite gedaan hebt om iets op te zoeken voor je iets op het internet lult :lol:

Eyjafjallajökull
3 april 2019, 21:32
https://www.delta.tudelft.nl/article/sea-level-rise-15-mmyear-accelerates


Ik vermoed dat jij nog nooit enige moeite gedaan hebt om iets op te zoeken voor je iets op het internet lult :lol:

Ik laat jou liever het vuile werk doen.

Interessant, in Stockholm is het water 40cm gezakt...

Tavek
3 april 2019, 23:18
Ah, de wondere wereld van het samenspel tussen zee ijs, land ijs & zwaartkracht.

geertvdb
4 april 2019, 01:53
Ken jij kusten die door die vermoede stijging veranderd zijn ? Ik alvast niet. Ik blijf dat vreemd vinden.



Ge moet u informeren. Dan vergaart ge kennis en stelt ge geen oerdomme vragen.
by data from the World Bank that shows the 37 countries that have lost land area from 1961 to 2017 to rising waters, The World Economic Forum reported last week.
The most dramatically impacted country was St. Kitts and Nevis in the Caribbean, which has shrunk 90 square kilometers (approximately 34.7 square miles), more than a quarter of its land area, since 1961.

Ecuador came next with a loss of 10.29 percent of its land area, at 28,480 square kilometers (approximately 10,996.2 square miles). Vietnam was third with a loss of 4.74 percent of its total area.
by data from the World Bank that shows the 37 countries that have lost land area from 1961 to 2017 to rising waters, The World Economic Forum reported last week. .

Het is niet dat ik zo slim ben, het is dat anderen zo dom zijn.

Eyjafjallajökull
4 april 2019, 05:55
Ja ja, Geert, Ecuador en St. Kitts & Nevis (ook Tuvalu passeerde al de revue). Allemaal weinig spraakmakend natuurlijk.

Ik stel enkel vast dat de Noordzee in De Haan er nog steeds bij ligt zoals 30 jaar geleden.

Zijn die zeeën dan geen communicerende vaten ?

Universalia
4 april 2019, 06:12
Ja, maar de versnelling in de opwarming is zo'n 30 jaar geleden begonnen, dus zou je denken dat het zeewater wat gaan stijgen is.

Ken jij kusten die door die vermoede stijging veranderd zijn ? Ik alvast niet. Ik blijf dat vreemd vinden.

Ongetwijfeld heeft Geert een afdoend antwoord. Dat is nl. een genie :-)

Stijging zeeniveau neemt dramatisch snel toe, en ook België loopt gevaar. (https://www.demorgen.be/wetenschap/stijging-zeeniveau-neemt-dramatisch-snel-toe-en-ook-belgie-loopt-gevaar-be1db0c3/?referer=https://www.google.be/)

In bepaalde van onze kustgemeenten kan je dat wel zien.

Ik geef een voorbeeld: De Panne, vroeger als het hoogwater was stond dat zelfs nog redelijk ver van het standbeeld van Leopold I.

Als het nu hoogwater is staat het er een kleine 100 meter af minder zelfs nog soms.

Daarom ook het: MASTERPLAN KUSTVEILIGHEID. (https://www.afdelingkust.be/nl/masterplan-kustveiligheid)

Toen nog van openbare werken H. Crevits (2013) (https://www.hln.be/nieuws/binnenland/crevits-investeert-26-miljoen-euro-in-kustbeveiliging~aff06766/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.be%2F)

Verder is alles in orde :rofl:

Anna List
4 april 2019, 06:48
4mm per jaar.

Waarom is die 12cm stijging over 30 jaar niet zichtbaar aan onze kust ?

ja maar nu pak je juist een voorbeeld land met nen dijk ... tsss :roll: contraire mens!

Vrijheideerst
4 april 2019, 06:50
Stijging zeeniveau neemt dramatisch snel toe, en ook België loopt gevaar. (https://www.demorgen.be/wetenschap/stijging-zeeniveau-neemt-dramatisch-snel-toe-en-ook-belgie-loopt-gevaar-be1db0c3/?referer=https://www.google.be/)

In bepaalde van onze kustgemeenten kan je dat wel zien.

Ik geef een voorbeeld: De Panne, vroeger als het hoogwater was stond dat zelfs nog redelijk ver van het standbeeld van Leopold I.

Als het nu hoogwater is staat het er een kleine 100 meter af minder zelfs nog soms.

Daarom ook het: MASTERPLAN KUSTVEILIGHEID. (https://www.afdelingkust.be/nl/masterplan-kustveiligheid)

Toen nog van openbare werken H. Crevits (2013) (https://www.hln.be/nieuws/binnenland/crevits-investeert-26-miljoen-euro-in-kustbeveiliging~aff06766/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.be%2F)

Verder is alles in orde :rofl:

Masterplan Kustveiligheid...

Jonges toch. :roll::-)

Vrijheideerst
4 april 2019, 18:17
https://autoweek.com/article/supercars/more-mclaren-grand-tourer-photos-your-viewing-pleasure

McLaren Grand Tourer. Voorstelling op 30 april...

geertvdb
5 april 2019, 12:16
Ja ja, Geert, Ecuador en St. Kitts & Nevis (ook Tuvalu passeerde al de revue). Allemaal weinig spraakmakend natuurlijk.

Ik stel enkel vast dat de Noordzee in De Haan er nog steeds bij ligt zoals 30 jaar geleden.

Zijn die zeeën dan geen communicerende vaten ?

Wow, nog een dommere vraag als de vorige!

ge zijt op wereldrecord koers!:lol:

HAHAHAHAHAHA!

NEXT!

Tavek
5 april 2019, 13:34
Ja ja, Geert, Ecuador en St. Kitts & Nevis (ook Tuvalu passeerde al de revue). Allemaal weinig spraakmakend natuurlijk.

Ik stel enkel vast dat de Noordzee in De Haan er nog steeds bij ligt zoals 30 jaar geleden.

Zijn die zeeën dan geen communicerende vaten ?

Neen, niet helemaal.

Eb en vloed zijn daar sprekende voorbeelden van. De zwaartekracht van de maan trekt de watermassa naar 1 kant.

Tavek
5 april 2019, 13:36
Trouwens, smelten van landijs is 1 probleem.

Het uitzetten van de watermassa door stijgende temperatuur is ook een forse factor in zeespiegelstijging. En dat is ook niet overal evenveel he.

Libro
5 april 2019, 18:34
Trouwens, smelten van landijs is 1 probleem.

Het uitzetten van de watermassa door stijgende temperatuur is ook een forse factor in zeespiegelstijging. En dat is ook niet overal evenveel he.

Hoe werkt dat, die uitzetting van de watermassa?

EDIT: heb het ff opgezocht, laat maar.

Universalia
5 april 2019, 19:03
Masterplan Kustveiligheid...

Jonges toch. :roll::-)

Je kan mooie wandelingen maken op de betonnen 'waterkeringsmuren'.

Was het te ver gezocht dat Masterplan Kustveiligheid denkt u?

Het bestaat anders. :-D

The Paulus Experience
5 april 2019, 20:57
https://www.youtube.com/watch?v=3FopygL7O6s

The Paulus Experience
5 april 2019, 20:59
https://www.youtube.com/watch?v=mZgyZse-Okw

terwijl de aarde smelt..

geertvdb
6 april 2019, 10:45
Neen, niet helemaal.

Eb en vloed zijn daar sprekende voorbeelden van. De zwaartekracht van de maan trekt de watermassa naar 1 kant.

Maan én zon zwaartekracht.

maar soit

Jay-P.
6 april 2019, 10:58
Maan én zon zwaartekracht.
maar soitSoit heeft daar niks, nada, zilch mee te maken. 't Is maar dagget weet.

Bach
6 april 2019, 11:07
De 'care takers' tegenover de 'Après nous le délugers'

geertvdb
6 april 2019, 11:11
Hoe werkt dat, die uitzetting van de watermassa?

EDIT: heb het ff opgezocht, laat maar.
Eindelijk! Doe zo voort!

Wapper
6 april 2019, 15:04
Soit heeft daar niks, nada, zilch mee te maken. 't Is maar dagget weet.

Ik denk dat 'em çois bedoelde...

Zucht
6 april 2019, 15:32
Ik denk dat 'em çois bedoelde...

of soit is een andere naam voor de aardrotatie.
Want die speelt ook een rol naast maan, zon en zwaartekracht.

Wapper
6 april 2019, 19:46
of soit is een andere naam voor de aardrotatie.
Want die speelt ook een rol naast maan, zon en zwaartekracht.

Om nog te zwijgen over de precessie en de nutatie van de aardas.