PDA

View Full Version : heeft u al wel eens iemand met een kruisboog vermoord?


Anna List
15 mei 2019, 07:57
beken het hier, want de Ein, Zwei, Drei Polizei heeft geen idee.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05/14/kruisboogmoorden-in-duitsland-politie-staat-voor-een-raadsel0/

Kruisboogmoorden in Duitsland: politie staat voor een raadsel
De Duitse politie heeft de voorbije dagen vijf lichamen ontdekt in een duistere zaak. Drie slachtoffers waren doorboord met kruisboogpijlen. Hadden daders en slachtoffers iets met duistere praktijken en middeleeuwse wapens?

Rony Van Gastel

di 14 mei 12:51





Zaterdag zijn in een hotel in de omgeving van Passau (in Beieren in het zuiden van Duitsland) drie lichamen ontdekt. Een man en een vrouw lagen hand in hand op bed, ze hadden pijlen van kruisbogen in hoofd en romp. Een derde slachtoffer lag op de grond, het gaat om een vrouw van dertig die stierf door een pijl in de hals. In de kamer zijn drie kruisbogen aangetroffen, één daarvan zat onaangeroerd in een tas.
Gisteren dan werden nog eens twee lichamen gevonden, in het appartement van de vrouw van dertig. Dat ligt in Wittingen in de deelstaat Nedersaksen, ruim zeshonderd kilometer ten noorden van Passau. De doodsoorzaak van die laatste twee slachtoffers is nog niet bekend, wel staat vast dat ze niet met kruisbogen zijn omgebracht. De politie vermoedt een verband, maar tast in het duister over wat er zich precies heeft afgespeeld. Ondertussen duiken in de pers meer details op over de slachtoffers en wat ze met elkaar deelden.

pension in de omgeving van Passau waar de slachtoffers gevonden werden
Copyright 2019 The Associated Press. All rights reserved.

Niets wijst op een gevecht of poging tot verdediging van de slachtoffers
politie van Beieren, Duitsland
Onder meer het populaire boulevardblad Bild citeert bronnen bij de politie. De man en vrouw die samen in bed lagen, zijn gestorven door een treffer in het hart. Na hun dood zouden nog verschillende pijlen in hun hoofd zijn geschoten. Heeft de vrouw van dertig die op de grond is aangetroffen één of beide slachtoffers doodgeschoten? Bronnen bij het gerecht denken dat ze daarna zichzelf heeft gedood, door zich een pijl in de hals te schieten.
De kans lijkt groot dat de eerste twee slachtoffers op eigen verzoek zijn doodgeschoten. De politie vond in elk geval geen sporen van voorafgaand geweld of gevecht in de kamer. Wel zijn twee testamenten of afscheidsbrieven aangetroffen. Meer dan een theorie is dat allemaal niet, "we weten alleen dat er vijf slachtoffers zijn, al de rest is op dit ogenblik speculatie", zeggen onderzoekers.
Over de twee slachtoffers die in het appartement in Wittingen zijn gevonden, is er al helemaal niets duidelijk. Ze hebben waarschijnlijk wel een band met de vrouw die geschoten heeft. Eén van de twee vrouwen, een dertiger, zou volgens de laatste berichten haar zus zijn geweest. Eerder had de politie het over haar partner.

appartement in Wittingen waar nog eens twee lichamen werden gevonden
Middeleeuwse wapens en alchemie?
Verder raakte bekend dat alvast de slachtoffers in Passau een passie deelden voor middeleeuwse wapens. Ze zouden lid zijn geweest van een vereniging die middeleeuwse toernooien organiseert.
De man die in Passau doorboord werd met pijlen had een winkel in Hachenburg, zo'n 70 kilometer ten zuidoosten van Bonn. Hij verkocht er middeleeuwse wapens, onder meer harnassen en beschermende kleding voor ridders. Maar de kruisbogen zouden niet uit zijn winkel komen. Volgens bronnen in Oostenrijk zouden de kruisbogen pas net voor de moordpartij zijn aangekocht. In Duitsland mag iedereen boven 18 jaar overigens vrij kruisbogen bezitten.
De man en twee vrouwen die dood zijn aangetroffen in Passau vormden volgens getuigen "een vreemd gezelschap". De vrouwen zouden in het zwart gekleed zijn gegaan, de man droeg een lange witte baard. Ze zouden zich ook hebben verdiept in geheimzinnige en oude theorieën. Zo had de man symbolen van de alchemie op zijn armen laten tatoeëren. Alchemie had in de middeleeuwen onder meer tot doel om gewone metalen om te zetten in goud.
Wie vragen heeft rond zelfdoding, kan terecht op de Zelfmoordlijn via het gratis nummer 1813 of op www.zelfmoord1813.be.

zou het ook geen oplossing kunnen zijn voor de BE politie zonder kogels?
die pijlen vd kruisboog zijn herbruikbaar, je trekt die gewoon uit je slachtoffer en je laadt opnieuw.

Universalia
15 mei 2019, 08:03
beken het hier, want de Ein, Zwei, Drei Polizei heeft geen idee.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05/14/kruisboogmoorden-in-duitsland-politie-staat-voor-een-raadsel0/



zou het ook geen oplossing kunnen zijn voor de BE politie zonder kogels?
die pijlen vd kruisboog zijn herbruikbaar, je trekt die gewoon uit je slachtoffer en je laadt opnieuw.

De kruisboog eerst even opspannen (zwaar ook) lijkt mij net iets meer tijdverlies dan een pistool of geweer gebruiken. :|

Het schot met de kruisboog werkt uiteindelijk wel maar toch. :roll:

Bobke
15 mei 2019, 08:05
beken het hier, want de Ein, Zwei, Drei Polizei heeft geen idee.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05/14/kruisboogmoorden-in-duitsland-politie-staat-voor-een-raadsel0/



zou het ook geen oplossing kunnen zijn voor de BE politie zonder kogels?
die pijlen vd kruisboog zijn herbruikbaar, je trekt die gewoon uit je slachtoffer en je laadt opnieuw.
Ik vrees dat uw theorie niet opgaat.
Ge moet uw slachtoffer eerst raken om uw pijl er uit te kunnen trekken.
God weet waar die anders terecht komt.

Anna List
15 mei 2019, 08:16
De kruisboog eerst even opspannen (zwaar ook) lijkt mij net iets meer tijdverlies dan een pistool of geweer gebruiken. :|

Het schot met de kruisboog werkt uiteindelijk wel maar toch. :roll:

Ik vrees dat uw theorie niet opgaat.
Ge moet uw slachtoffer eerst raken om uw pijl er uit te kunnen trekken.
God weet waar die anders terecht komt.

contraire mensen! :|
kom dan zelf eens met een constructief voorstel hé :roll:

Bobke
15 mei 2019, 08:18
contraire mensen! :|
kom dan zelf eens met een constructief voorstel hé :roll:
Rekkerbogen, stenen liggen overal te rapen.

kojak
15 mei 2019, 11:06
De kruisboog eerst even opspannen (zwaar ook) lijkt mij net iets meer tijdverlies dan een pistool of geweer gebruiken. :|

Het schot met de kruisboog werkt uiteindelijk wel maar toch. :roll:

't is hier triestig geworden op dit forum.
Van voor de middag al de mensen al aan het werk zetten.
Straks zit ik weer met het ver schot in mijne rug...

Elio di Supo
15 mei 2019, 11:07
Ik heb gisteren nog een nest vampieren opgekuist met een kruisboog die door dwergen werd gemaakt. Maar dat was in Skyrim, The Elder Scrolls V.

Tavek
15 mei 2019, 11:09
De kruisboog eerst even opspannen (zwaar ook) lijkt mij net iets meer tijdverlies dan een pistool of geweer gebruiken. :|

Het schot met de kruisboog werkt uiteindelijk wel maar toch. :roll:

Dat is waar, maar als ge ene met een kruisboog raakt is de kans groot dat die niet meer opstaat.

Er was een reden waarom dat wapen werd gebruikt in vroegere tijden tegen zwaar bepantserde ruiters.

From_Vlaanderen
15 mei 2019, 22:41
Een FN 5,7×28mm is voor particulieren verboden omdat dit in een of ander blaadje als "copkiller" verkocht werd. Deze patroon zou namelijk door 5 kogelvrije vesten gaan (zonder persoon).
Gelukkiglijk is de .22spitfire met nagenoeg dezelfde ballistische eigenschappen niet verboden. Niet dat iemand zo zot is om een wapen in dit kaliber te kopen maar soit.

Daartegenover staat een kruisboog die iedereen kan kopen en dit schiet door 3 personen met kogelwerende vest, en maakt daarbovenop nog geen lawaai. Als je helemaal geld teveel hebt koop je er een met batterij zodat deze gespand wordt met een druk op de knop.

Svennies
15 mei 2019, 23:01
contraire mensen! :|
kom dan zelf eens met een constructief voorstel hé :roll:

Ja hé,dat ze verdomme een koord aan hunne pijl binden,en kunnen ze hem gelijk terug binnen halen als ze er naast schieten...:lol:

Of ze schieten te kort omdat hunne bol koord niet lang genoeg is ,of ze komen met een kletskoordje af....

kojak
15 mei 2019, 23:42
beken het hier, want de Ein, Zwei, Drei Polizei heeft geen idee....

Eerlijk gezegd nog niet.

https://www.lookandlearn.com/history-images/preview/M/M239/M239565_William-Tell-is-forced-by-the-tyrant-Gessler-to-shoot-an-apple-from-his-sons-head.jpg

Maar dat van dienen appel, dat zou ik graag eens proberen.
Als je soms zin zou hebben om als animator-appelsteun op te treden, be my guest. :cheer:

contraire mensen! :|
kom dan zelf eens met een constructief voorstel hé :roll:

Komt daar nu nie mee af hé. :lol:

maddox
16 mei 2019, 03:57
Bogen en kruisbogen, vanaf een spankracht van 18 kg zijn dodelijke wapens op 20m afstand.
Het voordeel van de kruisboog is dat het veel gemakkelijker goed te hanteren is, met de opoffering van vuursnelheid. Een goeie boogschutter oefent jaren, een goeie kruisboogschutter weken.

Bogen en kruisbogen zijn gemakkelijk te kopen zonder vergunning. Maken niet veel lawaai als ze gebruikt worden en neen, je kan aan een pijl of bout (kruisboogpijl) niet zien welke boog die afgeschoten heeft.
Bij moderne kogels kan je dat zien aan de aftekening van de trekken en velden, zelfs op een verfromfraaide zachtloden variante.


Ikzelf gebruik een 35kg (lichte jachtboog) "natuurlijk composiet" recurve ruiterboog voor de lol.
Maar in mijn hoogtijdagen was mijn favoriet de St-Jansboog.
Het meest gestoorde experiment dat ik ooit gedaan heb was een 35kg zwaar monster met 2 ton hydraulische krik om de pees te spannen. Maar het opspannen koste zoveel tijd dat het niet leuk was. 'k Heb dat spel dan maar gerecycleerd voor andere toepassingen.


Met de huidige kennis en ervaring zou ik eens een nieuwe variante kunnen bouwen. veel lichter, compacter en sneller. Dankzij LiPo accu's, brushless motoren en hogesnelheids tandwielpompen.

IJsboer
16 mei 2019, 07:09
ge zijt de poll vergeten

Anna List
16 mei 2019, 07:35
ge zijt de poll vergeten

ik probeer de Pol wat gerust te laten tot 26 mei

hij begint de laatste tijd bij t minste dat ik zeg te schuimen.

Universalia
16 mei 2019, 07:43
't is hier triestig geworden op dit forum.
Van voor de middag al de mensen al aan het werk zetten.
Straks zit ik weer met het ver schot in mijne rug...

Er is verschil:

Een verschot ... lumbago.

Een ver schot ... na een Thaise massage?

:rofl:

Lof der Zotheid
16 mei 2019, 08:11
ge zijt de poll vergeten

Waartoe dient dat? Iedereen is het er unaniem over eens dat wij de Prins Lorre als Président willen?

Lof der Zotheid
16 mei 2019, 08:12
ik probeer de Pol wat gerust te laten tot 26 mei

hij begint de laatste tijd bij t minste dat ik zeg te schuimen.

:rofl:

:cheer: slecht karakter :cheer:

Het Verzet
16 mei 2019, 08:18
Ik heb gisteren nog een nest vampieren opgekuist met een kruisboog die door dwergen werd gemaakt. Maar dat was in Skyrim, The Elder Scrolls V.

:-D
Miljaar, da's lang geleden. Ga die misschien ook nog eens moeten installeren, wel terug goesting in dat type gameplay.

Anna List
16 mei 2019, 08:22
:rofl:

:cheer: slecht karakter :cheer:

:oops: guilty as charged. :lol:

Elio di Supo
16 mei 2019, 08:46
:-D
Miljaar, da's lang geleden. Ga die misschien ook nog eens moeten installeren, wel terug goesting in dat type gameplay.

Er zijn nu een heel pak meer mods dan toen ik dit voor het eerst speelde.

Tavek
16 mei 2019, 08:49
Ik ga mij The Witcher 3 nog eens opzetten.

Kunt ge ook vampieren mollen. En Jennifer is sexy.

Lof der Zotheid
16 mei 2019, 09:43
:oops: guilty as charged. :lol:

Wees er nog trots op ook :thumbsup:

:cheer: Slechte karaktertjes! :cheer:
:cheer: Schuimende pollekes! :cheer:
:cheer: Kapotzuipen! :cheer:

Diego Raga
16 mei 2019, 10:05
Bogen en kruisbogen, vanaf een spankracht van 18 kg zijn dodelijke wapens op 20m afstand.
Het voordeel van de kruisboog is dat het veel gemakkelijker goed te hanteren is, met de opoffering van vuursnelheid. Een goeie boogschutter oefent jaren, een goeie kruisboogschutter weken.

Bogen en kruisbogen zijn gemakkelijk te kopen zonder vergunning. Maken niet veel lawaai als ze gebruikt worden en neen, je kan aan een pijl of bout (kruisboogpijl) niet zien welke boog die afgeschoten heeft.
Bij moderne kogels kan je dat zien aan de aftekening van de trekken en velden, zelfs op een verfromfraaide zachtloden variante.


Ikzelf gebruik een 35kg (lichte jachtboog) "natuurlijk composiet" recurve ruiterboog voor de lol.
Maar in mijn hoogtijdagen was mijn favoriet de St-Jansboog.
Het meest gestoorde experiment dat ik ooit gedaan heb was een 35kg zwaar monster met 2 ton hydraulische krik om de pees te spannen. Maar het opspannen koste zoveel tijd dat het niet leuk was. 'k Heb dat spel dan maar gerecycleerd voor andere toepassingen.


Met de huidige kennis en ervaring zou ik eens een nieuwe variante kunnen bouwen. veel lichter, compacter en sneller. Dankzij LiPo accu's, brushless motoren en hogesnelheids tandwielpompen.
Uit de tijd toen er nog vliegende draken waren:

110651

Tavek
16 mei 2019, 10:09
http://www.romanarmy.net/images/Pages/Military/artbestia.jpg

patrickve
16 mei 2019, 10:13
Ja hé,dat ze verdomme een koord aan hunne pijl binden

Nen elastiek ! :-D