PDA

View Full Version : Paradise Lost: Homeless in Los Angeles


Frankenstein
25 juni 2019, 20:15
https://www.youtube.com/watch?v=9D9pZEjSxXQ&t=313s

ook

https://www.youtube.com/watch?v=D73npZwsttI

Genoeg te vinden.

Frankenstein
25 juni 2019, 20:20
Kan iemand die een duidelijke link met Amerika heeft--vertellen wat er gaande in Californië, met name Los Angeles ?

Dadeemelee
25 juni 2019, 20:30
Kan iemand die een duidelijke link met Amerika heeft vertellen wat er gaande in Californië, met name Los Angeles ?

Ik ben niet van daar, maar heb onlangs ‘on the road without Jack’ op vrt gezien.

Iemand die van Florida naar Seattle reed. Washington is het noorden van Californie.

Hij heeft ook opgemerkt dat er in Seattle enorm veel armen en daklozen waren. Waarschijnlijk omwille van het verdraagzaam en liberaal klimaat werd er gezegd.

Frankenstein
25 juni 2019, 21:07
Ik ben niet van daar, maar heb onlangs ‘on the road without Jack’ op vrt gezien.

Iemand die van Florida naar Seattle reed. Washington is het noorden van Californie.

Hij heeft ook opgemerkt dat er in Seattle enorm veel armen en daklozen waren. Waarschijnlijk omwille van het verdraagzaam en liberaal klimaat werd er gezegd.


In het tweede filmpje is een pakhuis te zien van in beslag genomen spullen van daklozen. Ook zitten er dure mountainbikes tussen; dit is een stukgoedkoper vervoermiddel dan een auto en je verplaats je er sneller mee dan openbaar vervoer. Ergo, bij in beslagname van deze dingen pak je mensen hun werk af of hun mogelijkheid om te solliciteren.

Nu weet ik niet of dergelijke pakhuizen er ook in Seattle zijn. Maar het systeem om daklozen te ruineren blijkt in LA niet echt te werken blijkbaar. Als er dan ook gangs mee gaan moeien; die belasting vragen voor een staanplek voor een tent vraag ik mij werkelijk hoe deze klotezooi zover heeft kunnen komen.

Mijn vermoeden is een combinatie van massa immigratie uit 3e wereld landen enorme krapte op de woningmarkt veroorzaakt - waarbij bv 5 families uit Midden Amerika in gaan 1 appartement wonen -, verder grondspeculatie die je ook in de Westerse hoofdsteden ziet, een draconisch systeem van bekeuringen en belastingen en de kettingreactie hierop wat maakt dat lokale bewoners - die het noodlot treffen - van de drup in de regen komen, en tenslotte op straat belanden.

Enfin laatste is maar een ingeving van mij. Het Amerika is nml. zo verstikkend politiek correct dat het haast onmogelijk lijkt om een juiste conclusie te trekken, denk ik.

Maargoed, ik woon niet in Amerika. Ik zou dus graag een antwoord willen horen van iemand die hier woont of vaak lang verblijft.

Dadeemelee
25 juni 2019, 21:14
In het tweede filmpje is een pakhuis te zien van in beslag genomen spullen van daklozen. Ook zitten er dure mountainbikes tussen; dit is een stukgoedkoper vervoermiddel dan een auto en je verplaats je er sneller mee dan openbaar vervoer. Ergo, bij in beslagname van deze dingen pak je mensen werk af of hun mogelijkheid om te solliciteren.

Nu weet ik niet of dergelijke pakhuizen er ook in Seattle zijn. Maar het systeem om daklozen te ruineren blijkt in LA niet echt te werken blijkbaar. Als er dan ook gang mee gaan moeien die belasting vragen voor een staanplek voor een tent vraag ik mij werkelijk hoe deze klotezooi zover heeft kunnen komen.

Mijn vermoeden is een combinatie van massa immigratie uit 3e wereld landen enorme krapte op de woningmarkt veroorzaakt - waarbij bv 5 families uit Midden Amerika in gaan 1 appartement wonen -, verder grondspeculatie die je ook in de Westerse hoofdsteden ziet, een draconisch systeem van bekeuringen en belastingen en de kettingreactie hierop wat maakt dat lokale bewoners - die het noodlot treffen - van de drup in de regen komen, en tenslotte op straat belanden.

Enfin laatste is maar een ingeving van mij. Het Amerika is nml. zo verstikkend politiek correct dat het haast onmogelijk lijkt om een juiste conclusie te trekken, denk ik.

Maargoed, ik woon niet in Amerika. Ik zou dus graag een antwoord willen horen van iemand die hier woont of vaak lang verblijft.

Die daklozen zagen er gewoon blanke Amerikanen uit.

Overigens er was onlangs ook uitzending over een Vlaamse fietser die door de US reed. Ik heb niet alles gezien, maar toen hij door de Appalachen reed was er iets gelijkaardigs.

Immense miserie en mensen geobsedeerd door America First en wapens.

Frankenstein
25 juni 2019, 22:24
Kan je mij die uitzending linken svp. Appalachen.

Elio di Supo
26 juni 2019, 00:49
Hij heeft ook opgemerkt dat er in Seattle enorm veel armen en daklozen waren. Waarschijnlijk omwille van het verdraagzaam en liberaal klimaat werd er gezegd.

Dat heeft er weinig mee te maken. In het oerconservative Tulsa zijn er ook tamelijk wat daklozen. Dat heeft gewoon te maken met dat er hier redelijk wat voorzieningen en tehuizen zijn die je elders niet vindt. Het Leger des Heils bv heeft een opvangtehuis. De andere instellingen zijn ook christelijk van inslag en hopen om zieltjes te winnen. Helemaal niets liberaals aan.

Dadeemelee
27 juni 2019, 10:36
Kan je mij die uitzending linken svp. Appalachen.


https://www.een.be/iedereen-beroemd/dwars-door-amerika

bembem
3 augustus 2023, 20:12
Het wordt erger en erger.
Youtube staat er vol van.
Hoe langer hoe meer verslaafden ook.

En dat voor de zogenaamde 1ste wereldmacht. It's a big shame.

De schoofzak
3 augustus 2023, 20:20
Het wordt erger en erger.
Youtube staat er vol van.
Hoe langer hoe meer verslaafden ook.

En dat voor de zogenaamde 1ste wereldmacht. It's a big shame.

En de 2de, 3de, 4de .... wereldmachten? Hebben zij een beter systeem?

Onze sociale bescherming is wellicht de beste ter wereld, maar ze wordt wel bedreigd door ... onbetaalbaarheid. Want ...

bembem
3 augustus 2023, 20:27
En de 2de, 3de, 4de .... wereldmachten? Hebben zij een beter systeem?

Onze sociale bescherming is wellicht de beste ter wereld, maar ze wordt wel bedreigd door ... onbetaalbaarheid. Want ...

Here we go.

kelt
4 augustus 2023, 04:50
En de 2de, 3de, 4de .... wereldmachten? Hebben zij een beter systeem?

Onze sociale bescherming is wellicht de beste ter wereld, maar ze wordt wel bedreigd door ... onbetaalbaarheid. Want ...

ziezo......

In de VS speelt dat gewoon al van vele decennia eerder...Als U daar geen betrekkingen heeft met de overheid (met niks meer in orde),dan zal de overheid daar geen betrekkingen meer hebben met U zolang U bepaalde grenzen niet overschrijdt....En ,zoals elders in de "Derde wereld" trekken steden de zwervers en verschoppelingen aan.....:roll:

Hier heeft de overheid nog veel de neiging zich te gaan bemoeien daarmee....

EN uiteraard...wie een overdreven grote bevolking heeft moet dat dan maar aanvaarden dat vermoedelijk de helft ervan kompleet nutteloos is....De VS is heus het enige land niet waar bewezen wordt,op de harde manier,dat een groeiende pseudo-economie niet in staat is een groeiende bevolking een aangenaam leven te bezorgen.....Deze droom voor de mensen heeft eventjes bestaan,zo eind jaren zestig bij ons en de VS,en begin deze eeuw in de Volksrepubliek om maar een paar voorbeelden te noemen...en reeds na korte tijd begon het afkalven ervan......

Dit gaat niet over "absolute" aantallen op zich maar gewoon hoe de economische verworvenheden verspreid raken..Ook bij ons weten we al dat het "herverdelen" middels overheidsdwang zijn grenzen heeft .
De-industrialisering ,het fnuiken van persoonlijk initiatief,en het vormen van steeds grotere monopolie-posities (als vorm van afweer tegen de te sterke overheid)zijn het duidelijkste gevolg bij ons...en in de VS.

Het opstellen van "sociale wetten" (de West-Europese methode) stelt de executie enkele decennia uit,zo geniet hier de babyboom er nog van....daarna is het aan de zombies.
Ik moet niet speculeren,inderdaad,KIJK naar de VS....en wat zich in onze Europese steden hier en daar al aan het manifesteren is...nog niet op dergelijke schaal...maar alles is er al...

Herr Flick
4 augustus 2023, 13:33
Het wordt erger en erger.
Youtube staat er vol van.
Hoe langer hoe meer verslaafden ook.

En dat voor de zogenaamde 1ste wereldmacht. It's a big shame.

Die zitten daar dan ook zo goed als allemaal met hun handen in de pillendoos als ze geen gewoon pijnstillers slikken dan is het Crystal Meth of Fentanyl.

kelt
4 augustus 2023, 17:09
Die zitten daar dan ook zo goed als allemaal met hun handen in de pillendoos als ze geen gewoon pijnstillers slikken dan is het Crystal Meth of Fentanyl.

tsja......als er geen drank is,dan maar de pillen ......

En voor alles ontwikkelt zich een markt.....werkelijk voor alles......

Gipsy
4 augustus 2023, 20:14
Amerika wordt hier nogal lapidair afgeschilderd. Er is ook een meerderheid van mensen die geen drugs nemen, normaal gaan werken en een goed inkomen hebben.

Bach
4 augustus 2023, 20:21
De VS elite heeft een belangrijk principe aan de kant gezet. De interesse in het welzijn van de bevolking. Sommigen schreeuwden het van de daken.

Michael Jackson - They Don’t Care About Us (https://m.youtube.com/watch?v=QNJL6nfu__Q)

In Brazilië gaat het itt de VS de goede kant op op dat gebied.

Versie met VS vlag als fascistisch symbool. Dit was Jackson bijna 30 jaar geleden al.

https://m.youtube.com/watch?v=Y5PhUKzRQJc

Gipsy
4 augustus 2023, 20:30
De VS elite heeft een belangrijk principe aan de kant gezet. De interesse in het welzijn van de bevolking. Sommigen schreeuwden het van de daken.

Michael Jackson - They Don’t Care About Us (https://m.youtube.com/watch?v=QNJL6nfu__Q)

Ja die kinderverkrachter die beschaamd is dat hij een neger is en zich volsteekt met pillen en drugs zal even de commerciele toer op gaan om een liedje te maken dat schijt op het land waar hij miljardair is geworden omdat het opbrengt.

Elite, elite wat te zeggen dan van andere landen zoals Rusland dat ge aanbid.

Bach
4 augustus 2023, 20:37
Ja die kinderverkrachter die beschaamd is dat hij een neger is en zich volsteekt met pillen en drugs zal even de commerciele toer op gaan om een liedje te maken dat schijt op het land waar hij miljardair is geworden omdat het opbrengt.

Elite, elite wat te zeggen dan van andere landen zoals Rusland dat ge aanbid.

Maar ik aanbid Rusland niet. Waar haalt u dat? Verwerp best dat zwart wit denken van de koude oorlog indoctrinatie. Het is zo primitief en veroorzaakt veel leed.

maddox
4 augustus 2023, 20:38
Maar ik aanbid Rusland niet. Waar haalt u dat?
Uit uw schrijfsels...
Verwerp best dat zwart wit denken van de die koude oorlog indoctrinatie. Het is zo primitief.
Het proletariaat is u dankbaar.

Bach
4 augustus 2023, 20:42
Uit uw schrijfsels...
[QIk nodig u uit een citaat te vinden. En anders graag verontschuldigingen voor het verspreiden van valse informatie, ook wel genoemd laster.
Het proletariaat is u dankbaar.Het proletariaat? Ik zat er precies boenk op met die koude oorlog indoctrinatie.

Het zijn de fascisten die roepen dat 'wie niet met ons is tegen ons is' ondertussen dat ze de grootste misdaden plegen.

De schoofzak
4 augustus 2023, 20:43
Maar ik aanbid Rusland niet. Waar haalt u dat? Verwerp best dat zwart wit denken van de koude oorlog indoctrinatie. Het is zo primitief en veroorzaakt veel leed.

Na de koude oorlog, ging het de goede kant uit met Rusland.
Maar niet voor lang.
Wat er nu het probleem is, trekt in geen jaren op de koude oorlog.
Het is gewoon een ordinaire expansiedrang, volledig op kap van de gewone Rus, zijn jonge adolescenten, zijn werklui, hun toekomst.

Bach
4 augustus 2023, 20:45
Na de koude oorlog, ging het de goede kant uit met Rusland.
Maar niet voor lang.
Wat er nu het probleem is, trekt in geen jaren op de koude oorlog.
Het is gewoon een ordinaire expansiedrang, volledig op kap van de gewone Rus, zijn jonge adolescenten, zijn werklui, hun toekomst.

Ja laten we het over Rusland hebben. :roll:

De schoofzak
4 augustus 2023, 20:46
De VS elite heeft een belangrijk principe aan de kant gezet. De interesse in het welzijn van de bevolking.
...


Klopt.
Het zijn nog steeds cowboys.

Bach
4 augustus 2023, 20:50
Klopt.
Het zijn nog steeds cowboys.

Was het maar waar. Dan zou er nu mischien geen psychopaten horde de scepter zwaaien.

maddox
4 augustus 2023, 20:54
Ik nodig u uit een citaat te vinden. En anders graag verontschuldigingen voor het verspreiden van valse informatie, ook wel genoemd laster.
Nope, ik geef weer wat ik denk van uw schrijfsels. Een verheerlijking van het marxisme. Mag ik dat niet meer vinden ofzo?
Weet u wat, ik zal mijn valies maar inpakken en naar de Goelag wandelen.

Het proletariaat? Ik zat er precies boenk op met die koude oorlog indoctrinatie.
Dat mag u denken.
Het zijn de fascisten die roepen dat 'wie niet met ons is tegen ons is' ondertussen dat ze de grootste misdaden plegen.
Vervang fascisten door politici van alle strekkingen, en we komen overeen.

Gipsy
4 augustus 2023, 21:03
Ik nodig u uit een citaat te vinden. En anders graag verontschuldigingen voor het verspreiden van valse informatie, ook wel genoemd laster.

Stuur een mailtje naar Pontifex, met wat geluk kunt ge mensen verwijderen die uw opinie niet delen. Kwalitatief is pakweg de laatste 2 jaar dit forum er niet op vooruit gegaan. Veel toppers hebben afgehaakt en anderen zullen zich wel hoeden hier tussen te komen.

Jay-P.
5 augustus 2023, 04:05
Ik nodig u uit een citaat te vinden.
En anders graag verontschuldigingen voor het verspreiden van valse informatie, ook wel genoemd laster.

Het proletariaat? Ik zat er precies boenk op met die koude oorlog indoctrinatie. Het zijn de fascisten die roepen dat 'wie niet met ons is tegen ons is' ondertussen dat ze de grootste misdaden plegen.Onterechte verontschuldigingen aan naast hun schoenen lopende mislukkelingen binnen het West-Europese kapitalistische systeem gaat niet echt veel succes kennen, denk ik.
Toegegeven echter: die schoenen verslijten niet zo snel.

P.S.: Jouw proletariaat wordt in de echte reële wereld correcter omschreven als -en ik citeer- ->
"een zwerm, roedel of school met parasitaire organismen en insecten (https://nl.wikipedia.org/wiki/Parasiet) die als taak zien om het leven van degelijke organismen (in casu mensen in deze context) naar het eigen niveau van complete onbenulligheid te verlagen."

Bach
5 augustus 2023, 09:18
Nope, ik geef weer wat ik denk van uw schrijfsels. Een verheerlijking van het marxisme. Mag ik dat niet meer vinden ofzo?
Weet u wat, ik zal mijn valies maar inpakken en naar de Goelag wandelen.
Blijft gij maar rustig robotjes in elkaar knutselen. Er zit geen Rus onder uw bed. Gelieve me niet vals te beschuldigen. En el zeker niet zonder zelfs maar een poging te doen iets van bewijs te leveren.


Vervang fascisten door politici van alle strekkingen, en we komen overeen.u heeft een hekel aan politici?

Bach
5 augustus 2023, 09:23
Stuur een mailtje naar Pontifex, met wat geluk kunt ge mensen verwijderen die uw opinie niet delen. Ik ben ergere persoonlijke aanvallen gewend. Dit is niet voor de moderatie.

Kwalitatief is pakweg de laatste 2 jaar dit forum er niet op vooruit gegaan. Veel toppers hebben afgehaakt en anderen zullen zich wel hoeden hier tussen te komen.
Als het niet de moeite waard zou zijn, wat doet u hier dan nog?

Bach
5 augustus 2023, 09:28
Onterechte verontschuldigingen aan naast hun schoenen lopende mislukkelingen binnen het West-Europese kapitalistische systeem gaat niet echt veel succes kennen, denk ik.
Toegegeven echter: die schoenen verslijten niet zo snel.

P.S.: Jouw proletariaat wordt in de echte reële wereld correcter omschreven als -en ik citeer- ->
"een zwerm, roedel of school met parasitaire organismen en insecten (https://nl.wikipedia.org/wiki/Parasiet) die als taak zien om het leven van degelijke organismen (in casu mensen in deze context) naar het eigen niveau van complete onbenulligheid te verlagen."Nog al iemand die communist meent ontdekt te hebben. :lol: Misschien inslaan op Baygon? Ik zou het vooral niet over Los Angeles hebben echter.

Ke Nan
5 augustus 2023, 09:30
Het is inderdaad hommeles in Amerika met meer dan 700 miljardairs (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_U.S._states_by_the_number_of_billionaires# :~:text=This%20is%20a%20list%20of,42%20of%20the%20 50%20states.) en meer dan 20 miljoen miljonairs (https://www.zippia.com/advice/millionaire-statistics/#:~:text=There%20are%20about%2022%20million,of%20t he%20total%20U.S.%20population.).

quercus
5 augustus 2023, 09:50
Het is inderdaad hommeles in Amerika met meer dan 700 miljardairs (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_U.S._states_by_the_number_of_billionaires# :~:text=This%20is%20a%20list%20of,42%20of%20the%20 50%20states.) en meer dan 20 miljoen miljonairs (https://www.zippia.com/advice/millionaire-statistics/#:~:text=There%20are%20about%2022%20million,of%20t he%20total%20U.S.%20population.).
Hoe meer miljardairs en miljonairs hoe beter. Dat geldt niet alleen voor de USA maar net zo goed voor de EU.

maddox
5 augustus 2023, 10:03
Blijft gij maar rustig robotjes in elkaar knutselen.
En E-bikes, en kunstwerken, enzoverder.
Er zit geen Rus onder uw bed.
Spijtig, want ik zou graag een familie die in Moskou woonde onderdak willen geven, maar helaas, de Eurocraten beslissen nu eenmaal anders.
Gelieve me niet vals te beschuldigen.
Ik beschuldig u van niets. Ik distilleer uit uw schrijfsels dat u de theorieën van Marx en Engels graag in praktijk zou zien.

En wel zeker niet zonder zelfs maar een poging te doen iets van bewijs te leveren.
Mijn bewijs is dat ik uw schrijfsels gelezen heb, en er mijn eigen mening aanplak, die ten andere door meer mensen gedeeld worden.

U heeft een hekel aan politici?
Neen, hekel hebben, ergo, haten, da's een emotie, die kost moeite, en dat zijn politici eigenlijk niet waard.
Ik wil ze wel allemaal een lantaarnpaal cadeau geven, eentje met een hijsoog eraan. Da's dan een eenmalige moeite.

Bach
5 augustus 2023, 10:10
En E-bikes, en kunstwerken, enzoverder.

Spijtig, want ik zou graag een familie die in Moskou woonde onderdak willen geven, maar helaas, de Eurocraten beslissen nu eenmaal anders.

Ik beschuldig u van niets. Ik distilleer uit uw schrijfsels dat u de theorieën van Marx en Engels graag in praktijk zou zien.
Misschien is uw destillatie installatie aan een upgrade toe. Denk ik eerder.

Mijn bewijs is dat ik uw schrijfsels gelezen heb, en er mijn eigen mening aanplak, die ten andere door meer mensen gedeeld worden. Dat is geen bewijs. Dat is de pretentie van bewijs gecombineerd met hearsay.

Je hebt mensen die me links vinden en andere die me rechts vinden merk ik. Die hardnekkigheid waarmee men mensen in van die simplistische hokjes wil duwen, is dat geen teken van intellectuele zwakte vraag ik me af.

Neen, hekel hebben, ergo, haten, da's een emotie, die kost moeite, en dat zijn politici eigenlijk niet waard.
Ik wil ze wel allemaal een lantaarnpaal cadeau geven, eentje met een hijsoog eraan. Da's dan een eenmalige moeite.
U wil ze dood maar dat wekt geen emotie bij u op?

maddox
5 augustus 2023, 10:17
Misschien is uw destillatie installatie aan een upgrade toe. Denk ik eerder.
U mag dat denken.

Dat is geen bewijs. Dat is de pretentie van bewijs gecombineerd met hearsay.
Het is mijn mening over uw schrijfsels.
Je hebt mensen die je links vinden en andere die me rechts vinden merk ik.
Ik neem aanstoot aan hetgeen ik in't rood heb gemarkeerd.
En mensen die U rechts vinden, ze kunnen bestaan.

Die hardnekkigheid waarmee men mensen in van die simplistische hokjes wil duwen, is dat geen teken van intellectuele zwakte vraag ik me af.
Er zijn een paar forumfiguren die daar sterk in zijn.

U wil ze dood maar dat wekt geen emotie bij u op?
Ik wil ze niet dood. Ik wil dat ze hun werk zouden doen.

Bach
5 augustus 2023, 10:22
U mag dat denken.


Het is mijn mening over uw schrijfsels. Zonder ook maar 1 quote van me te kunnen of willen geven? En daarbij ontken ik een communist te zijn, of Marx of Engels aanhanger.

Ik neem aanstoot aan hetgeen ik in't rood heb gemarkeerd.
Daar kan ik eventueel mee akkoord gaan. Alhoewel 'aanstoot' een groot woord is. Die emotie roept het niet op. Eerder de nieuwsgierigheid wat mensen drijft tot zo'n vakjes denken.


Ik wil ze niet dood. Ik wil dat ze hun werk zouden doen.Vandaar de lantaarnpaal?

maddox
5 augustus 2023, 15:03
Zonder ook maar 1 quote van me te kunnen of willen geven? En daarbij ontken ik een communist te zijn, of Marx of Engels aanhanger.


Ik kan moeilijk al uw postings integraal gaan quoten nietwaar?

En u mag dat ontkennen.

Daar kan ik eventueel mee akkoord gaan. Alhoewel 'aanstoot' een groot woord is.
Hey, dat U aanstoot een groot woord vind, da's uw mening...
Die emotie roept het niet op.
Ik ben blij voor U.

Eerder de nieuwsgierigheid wat mensen drijft tot zo'n vakjes denken.
Hokjesdenken is menselijk.

Vandaar de lantaarnpaal?
Vergelijk het met de slaaf die de de Romeinse keizers zou toegefluisterd hebben " ook jij bent sterfelijk"

patrickve
5 augustus 2023, 15:11
U wil ze dood maar dat wekt geen emotie bij u op?

Dat is iets dat ik nooit begrepen heb. Er is een groot verschil tussen "haten en slechte zaken toewensen" enerzijds, en "willen doden" anderzijds.

Willen doden wil zeggen dat men denkt dat de omgeving meer voordelen biedt zonder dan met. Als X aanwezig is, en men schat dat de omgeving aangenamer is zonder X, dan is een mogelijke manier om naar die betere situatie te komen, om X uit de omgeving te elimineren he, en als X een levend wezen is, is X doden daartoe de gemakkelijkste manier. Dat wil helemaal niet zeggen dat men de veronderstelde subjectieve ervaring die in X aanwezig is, negatieve ervaringen wil laten ondergaan. Nergens wil men X "martelen" of zo. X is eigenlijk an sich onbelangrijk. Men wil gewoon een omgeving zonder X omdat dat een aangenamere omgeving is.

Bijvoorbeeld: als er 1 biervat is, en er zijn 2 anderen die uit dat biervat bier zitten te tappen, dan maak ik de redelijk logische veronderstelling dat het vat rapper af zal zijn wanneer die 2 aanwezig zijn, dan wanneer die twee er niet zijn.

Als een niet-leeg biervat hebben door mij als aangenaam ervaren wordt, dan is het toch gewoon evident dat de wereld zonder die twee tappers aangenamer voor mij is, dan met die twee tappers (het vat zal immers langer meegaan).

Een normale zaak om van de minder aangename omgeving, MET twee tappers, naar een aangenamere omgeving, ZONDER 2 tappers te gaan, is gewoon om die 2 tappers een kogel door de kop te jagen he. Dan houden ze op met tappen, en is de wereld voor mij aangenamer.

Wat die 2 tappers ervaren als aangename of onaangename ervaringen is hierbij van geen enkel belang. Nergens is er enige haat ten aanzien van die tappers. Gewoon de vaststelling dat een nadeel, veroorzaakt door het levend zijn van die tappers, namelijk rap het vat leegmaken, zal verdwijnen door die tappers te doden. Op geen enkel moment is er ergens een bedoeling om die tappers bewust zeer te doen.

De leeuw haat de antilope ook niet. Die vindt enkel dat een dode antilope met lekker vlees een betere wereld is dan een weglopende levende antilope he.

Bach
5 augustus 2023, 16:36
Dat is iets dat ik nooit begrepen heb. Er is een groot verschil tussen "haten en slechte zaken toewensen" enerzijds, en "willen doden" anderzijds.

Willen doden wil zeggen dat men denkt dat de omgeving meer voordelen biedt zonder dan met. Als X aanwezig is, en men schat dat de omgeving aangenamer is zonder X, dan is een mogelijke manier om naar die betere situatie te komen, om X uit de omgeving te elimineren he, en als X een levend wezen is, is X doden daartoe de gemakkelijkste manier. Dat wil helemaal niet zeggen dat men de veronderstelde subjectieve ervaring die in X aanwezig is, negatieve ervaringen wil laten ondergaan. Nergens wil men X "martelen" of zo. X is eigenlijk an sich onbelangrijk. Men wil gewoon een omgeving zonder X omdat dat een aangenamere omgeving is.

Bijvoorbeeld: als er 1 biervat is, en er zijn 2 anderen die uit dat biervat bier zitten te tappen, dan maak ik de redelijk logische veronderstelling dat het vat rapper af zal zijn wanneer die 2 aanwezig zijn, dan wanneer die twee er niet zijn.

Als een niet-leeg biervat hebben door mij als aangenaam ervaren wordt, dan is het toch gewoon evident dat de wereld zonder die twee tappers aangenamer voor mij is, dan met die twee tappers (het vat zal immers langer meegaan).

Een normale zaak om van de minder aangename omgeving, MET twee tappers, naar een aangenamere omgeving, ZONDER 2 tappers te gaan, is gewoon om die 2 tappers een kogel door de kop te jagen he. Dan houden ze op met tappen, en is de wereld voor mij aangenamer.

Wat die 2 tappers ervaren als aangename of onaangename ervaringen is hierbij van geen enkel belang. Nergens is er enige haat ten aanzien van die tappers. Gewoon de vaststelling dat een nadeel, veroorzaakt door het levend zijn van die tappers, namelijk rap het vat leegmaken, zal verdwijnen door die tappers te doden. Op geen enkel moment is er ergens een bedoeling om die tappers bewust zeer te doen.

De leeuw haat de antilope ook niet. Die vindt enkel dat een dode antilope met lekker vlees een betere wereld is dan een weglopende levende antilope he.
Zou me verwonderen dat als u iemand zou vermoorden, ook al is het vanuit uw theoretische overwegingen dat geen emotie zou oproepen.

Het leven reduceren tot doden of gedood worden vind ik kortzichtig.

Bach
5 augustus 2023, 16:43
Ik kan moeilijk al uw postings integraal gaan quoten nietwaar? Eentje is genoeg.

En u mag dat ontkennen. Ik zal u dan voortaan nazi noemen. Geen probleem als u het wil ontkennen. En ik kan moeilijk uw hele oeuvre hier gaan kopiëren.


Hey, dat U aanstoot een groot woord vind, da's uw mening...Aanstoot nemen louter om het feit dat iemand links of rechts zou denken vind ik er inderdaad over.




Vergelijk het met de slaaf die de de Romeinse keizers zou toegefluisterd hebben " ook jij bent sterfelijk"Alsof de keizer dat niet zou weten. Of is het bedoeld als een bedreiging?

patrickve
5 augustus 2023, 16:48
Zou me verwonderen dat als u iemand zou vermoorden, ook al is het vanuit uw theoretische overwegingen dat geen emotie zou oproepen.


Ik ga dat uiteraard niet doen want wij leven in een maatschappij die U nogal ambras probeert aan te doen als ge dat doet.


Het leven reduceren tot doden of gedood worden vind ik kortzichtig.

Het is wel nogal reeel sinds 3 miljard jaar.

Ke Nan
5 augustus 2023, 17:07
Dat is iets dat ik nooit begrepen heb. Er is een groot verschil tussen "haten en slechte zaken toewensen" enerzijds, en "willen doden" anderzijds.

Willen doden wil zeggen dat men denkt dat de omgeving meer voordelen biedt zonder dan met. Als X aanwezig is, en men schat dat de omgeving aangenamer is zonder X, dan is een mogelijke manier om naar die betere situatie te komen, om X uit de omgeving te elimineren he, en als X een levend wezen is, is X doden daartoe de gemakkelijkste manier. Dat wil helemaal niet zeggen dat men de veronderstelde subjectieve ervaring die in X aanwezig is, negatieve ervaringen wil laten ondergaan. Nergens wil men X "martelen" of zo. X is eigenlijk an sich onbelangrijk. Men wil gewoon een omgeving zonder X omdat dat een aangenamere omgeving is.

Bijvoorbeeld: als er 1 biervat is, en er zijn 2 anderen die uit dat biervat bier zitten te tappen, dan maak ik de redelijk logische veronderstelling dat het vat rapper af zal zijn wanneer die 2 aanwezig zijn, dan wanneer die twee er niet zijn.

Als een niet-leeg biervat hebben door mij als aangenaam ervaren wordt, dan is het toch gewoon evident dat de wereld zonder die twee tappers aangenamer voor mij is, dan met die twee tappers (het vat zal immers langer meegaan).

Een normale zaak om van de minder aangename omgeving, MET twee tappers, naar een aangenamere omgeving, ZONDER 2 tappers te gaan, is gewoon om die 2 tappers een kogel door de kop te jagen he. Dan houden ze op met tappen, en is de wereld voor mij aangenamer.

Wat die 2 tappers ervaren als aangename of onaangename ervaringen is hierbij van geen enkel belang. Nergens is er enige haat ten aanzien van die tappers. Gewoon de vaststelling dat een nadeel, veroorzaakt door het levend zijn van die tappers, namelijk rap het vat leegmaken, zal verdwijnen door die tappers te doden. Op geen enkel moment is er ergens een bedoeling om die tappers bewust zeer te doen.

De leeuw haat de antilope ook niet. Die vindt enkel dat een dode antilope met lekker vlees een betere wereld is dan een weglopende levende antilope he.

Ik weet niet of leeuwen aan filosofische overpeinzingen doen. Ik sluit het niet helemaal uit maar ik heb toch zeer zeer sterke twijfels.

Bach
5 augustus 2023, 17:09
Ik ga dat uiteraard niet doen want wij leven in een maatschappij die U nogal ambras probeert aan te doen als ge dat doet.

Dat heeft zo zijn voordelen voor iedereen duidelijk.

Ondertussen gaat u wel de emotie comment uit de weg. Moeilijk thema voor u, emoties?

Bach
5 augustus 2023, 17:11
Het is wel nogal reeel sinds 3 miljard jaar.

Maar niet uitsluitend. Het is een reductie van de realiteit. Coöperatie is een minstens even belangrijk principe als competitie.

Gipsy
5 augustus 2023, 17:28
Hoe meer miljardairs en miljonairs hoe beter. Dat geldt niet alleen voor de USA maar net zo goed voor de EU.

In Amerika heerst er geen afgunst bij de mensen tegenover miljonairs of miljardairs dat is een typisch knaagbeestje bij veel Europeanen. Van de rijken moet zoveel mogelijk afgepakt worden.

fred vanhove
5 augustus 2023, 17:54
In Amerika heerst er geen afgunst bij de mensen tegenover miljonairs of miljardairs dat is een typisch knaagbeestje bij veel Europeanen. Van de rijken moet zoveel mogelijk afgepakt worden.

Ja iets afpakken van de arm(st)e drommels zal moeilijk gaan.

Ik gun iedereen wat hem toekomt maar men kan toch niet ontkennen dat de ongelijkheid meer dan schrijnend is.

Het zou me verwonderen dat alle Amerikanen daar geen probleem mee hebben. Mocht dat zo zijn zouden er nooit zo veel op Trump hebben gestemd.

maddox
5 augustus 2023, 18:59
Maar niet uitsluitend. Het is een reductie van de realiteit. Coöperatie is een minstens even belangrijk principe als competitie.

Bij mieren enzo, daar is dat zeer belangrijk, en is een individu ondergeschikt aan de groep.

Geef mij maar die gazelle.

Gipsy
5 augustus 2023, 19:18
Ja iets afpakken van de arm(st)e drommels zal moeilijk gaan.

Ik gun iedereen wat hem toekomt maar men kan toch niet ontkennen dat de ongelijkheid meer dan schrijnend is.

Het zou me verwonderen dat alle Amerikanen daar geen probleem mee hebben. Mocht dat zo zijn zouden er nooit zo veel op Trump hebben gestemd.

Ik denk dat verkiezingsvoorkeuren weinig te maken hebben met Trump of Biden op zich. Trump was een soort protest stem die ook rijken en hoger afgestudeerden aantrok.

Armoede en rijkdom hebben altijd relatief zonder problemen samen bestaan daar zal in Amerika geen revolutie voor onstaan of zware rellen zoals in Frankrijk. Er wordt in Europa daar teveel op gefocust. Men kan ook zo een TV ploeg afsturen op Molenbeek, Anderlecht of de achterbuurten van Charleroi en dan contrasteren met St Martens Latem, Braschaat of Knokke om de grote verschillen in Belgie te "bewijzen" maar dat bestaat in de hele wereld.

patrickve
5 augustus 2023, 19:28
Maar niet uitsluitend. Het is een reductie van de realiteit. Coöperatie is een minstens even belangrijk principe als competitie.

Cooperatie, uiteraard, om beter te moorden.

maddox
5 augustus 2023, 20:20
Cooperatie, uiteraard, om beter te moorden.

https://www.youtube.com/watch?v=JsfiUR0ZzLw

TV-verslaafde
5 augustus 2023, 21:08
In Amerika heerst er geen afgunst bij de mensen tegenover miljonairs of miljardairs dat is een typisch knaagbeestje bij veel Europeanen. Van de rijken moet zoveel mogelijk afgepakt worden.

?

Net zoals miljonairs nooit rijk hadden kunnen worden zonder stutten. Maar als je eenmaal over een bepaalde limiet zit, zijn er geen grenzen meer. De support wordt vergeten en je kan de wereld alleen aan.

Het verhaal van "Scarface". :roll:

Zonder de ruwe randjes.

Het loopt in ieder geval niet goed af.

Men moet dat ergens zo spelen omdat dat de Amerikaanse droom vertolkt.

De Europese droom? Wordt die dan overal bij jonge Europeanen in hun zachte hoofden gepompt?

Bigger is better. Als je niet kan slagen in Amerika kan je nergens ter wereld slagen. En als ze ons geld afpakken, de kogel.

Hier zijn ze wat bezig over matiging, wijsheid en rechtvaardigheid. Neen, dat zijn de foute attitudes hé.

Geen limieten, pakken wat je kan, visie v d toekomst; onbestaand.

Bach
5 augustus 2023, 21:23
Bij mieren enzo, daar is dat zeer belangrijk, en is een individu ondergeschikt aan de groep.

Geef mij maar die gazelle.

Alleen tegen een georganizeerde groep leeuwen. Coöperatie is heel gewoon in de natuur. Ook tussen species komt het voor.

Bach
5 augustus 2023, 21:28
Cooperatie, uiteraard, om beter te moorden.

En te overleven ja. Er is wel een verschil tussen leven en overleven. Het eerste is te prefereren. Dat is ook wat mensen die euthanasie plegen drijft bv. Of mensen die een betere wereld willen voor hun kinderen. Of voor de mens in het algemeen. Of voor het leven op zich.

Niet dat er geen spanningsveld bestaat tussen eigenliefde en levensliefde.

Gipsy
5 augustus 2023, 21:30
?

Net zoals miljonairs nooit rijk hadden kunnen worden zonder stutten. Maar als je eenmaal over een bepaalde limiet zit, zijn er geen grenzen meer. De support wordt vergeten en je kan de wereld alleen aan.

Het verhaal van "Scarface". :roll:

Zonder de ruwe randjes.

Het loopt in ieder geval niet goed af.

Men moet dat ergens zo spelen omdat dat de Amerikaanse droom vertolkt.

De Europese droom? Wordt die dan overal bij jonge Europeanen in hun zachte hoofden gepompt?

Bigger is better. Als je niet kan slagen in Amerika kan je nergens ter wereld slagen. En als ze ons geld afpakken, de kogel.

Hier zijn ze wat bezig over matiging, wijsheid en rechtvaardigheid. Neen, dat zijn de foute attitudes hé.

Geen limieten, pakken wat je kan, visie v d toekomst; onbestaand.

Er zijn nooit geen grenzen tenzij in de capaciteit van de mensen. Je kan zeer successvol een winkeltje runnen maar dan zijn er limieten. Je kan dat winkeltje sucsesvol runnen tot je sterft of de capaciteit hebben om een winkelketen op die kennis te starten.
Dat is geen kwestie van "pakken" of gebrek aan toekomst. Het is niet de overheid die rijkdom schept maar individuelen die soms op hun bakkes gaan of werk verschaffen aan tienduizenden mensen.

Ik ga niet graag in dat soort wereldvreemde discussies met idem ditto "argumenten".

fred vanhove
5 augustus 2023, 22:14
Ik denk dat verkiezingsvoorkeuren weinig te maken hebben met Trump of Biden op zich. Trump was een soort protest stem die ook rijken en hoger afgestudeerden aantrok.


Denk dat Hilary toch een pak beter in de markt lag bij rijken en welstellenden. Trump heeft nooit iets gehad met armoede maar deed het wel zo uitschijnen.

Trump was de man die het zogezegd ging opnemen voor de Rust Belt:-) hetgeen Joe sixpack nog geloofde ook;-)