PDA

View Full Version : Vakantiegangers van de dag van vandaag verrijken moslimlanden?


Universalia
28 juni 2019, 18:49
Vakantiegangers van de dag van vandaag verrijken moslimlanden?

Als ik de nieuwsuitzendingen bekijk kan ik niets anders doen dan bovenstaande regel als waar te beschouwen.

Allemaal naar Turkije/Tunesië/Griekenland ...

Die hun toeristische sector volledig ondermijnen zou een betere optie zijn. *grijnszzz :twisted: *

Voor diegenen die het toch willen proberen om tot daar af te reizen.

Reizen naar Turkije worden niet afgeraden maar bijzondere aandacht wordt gevraagd voor de volgende punten. (https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/turkije)

https://mediawijs.be/sites/default/files/styles/mw_large/public/trolling.jpg?itok=VIHAYmSe&timestamp=1471853677

Elio di Supo
28 juni 2019, 18:55
Allemaal naar Turkije/Tunesië/Griekenland ...



Is Griekenland nu ook al een moslimland?

Gipsy
28 juni 2019, 19:12
Ik ga eind volgende week 14 dagen naar Marokko op eigen houtje van de ene streek en stad naar de andere. Zie niet in waarom ik me zorgen zou maken omdat het een moslimland is. Het is een moslimland ja en dan? Het is een andere cultuur en zonder twijfel een mooi land. En ik ga daar niet om 14 dagen in een gouden 5 sterrenkooi te zitten maar om me onder te dompelen zonder gidsen en reisagentschap. Ik heb een altijd brede kijk op de wereld gehad.

Universalia
28 juni 2019, 19:24
Is Griekenland nu ook al een moslimland?

Tot hiertoe is het een minderheid maar ze zijn er ook in Griekenland. (dat was al redelijk wat jaren zo dacht ik)

marie daenen
28 juni 2019, 19:26
Ik ga eind volgende week 14 dagen naar Marokko op eigen houtje van de ene streek en stad naar de andere. Zie niet in waarom ik me zorgen zou maken omdat het een moslimland is. Het is een moslimland ja en dan? Het is een andere cultuur en zonder twijfel een mooi land. En ik ga daar niet om 14 dagen in een gouden 5 sterrenkooi te zitten maar om me onder te dompelen zonder gidsen en reisagentschap. Ik heb een altijd brede kijk op de wereld gehad.

Je bent dan ook geen vrouw, niet... Ik denk niet dat die zich zo'n reis kan permiteren...

Bobke
28 juni 2019, 19:29
Ik ga eind volgende week 14 dagen naar Marokko op eigen houtje van de ene streek en stad naar de andere. Zie niet in waarom ik me zorgen zou maken omdat het een moslimland is. Het is een moslimland ja en dan? Het is een andere cultuur en zonder twijfel een mooi land. En ik ga daar niet om 14 dagen in een gouden 5 sterrenkooi te zitten maar om me onder te dompelen zonder gidsen en reisagentschap. Ik heb een altijd brede kijk op de wereld gehad.
Goede reis en veel plezier.
Laat ons hopen dat ge niet gegijzeld wordt, ander komt ge nog janken dat België u moet terughalen.

Universalia
28 juni 2019, 19:30
Goede reis en veel plezier.
Laat ons hopen dat ge niet gegijzeld wordt, ander komt ge nog janken dat België u moet terughalen.

:rofl:

Skobelev
28 juni 2019, 19:35
Van mij gaan ze in de moslimlanden geen € zien. Ik blijf daar weg. :-P

DucDEnghien
28 juni 2019, 19:36
Ik reis waar ik wil, basta.

Universalia
28 juni 2019, 19:50
Van mij gaan ze in de moslimlanden geen € zien. Ik blijf daar weg. :-P

Ik zal er ook géén € insteken om naar die landen af te reizen. :|

Gipsy
28 juni 2019, 19:51
Ik reis waar ik wil, basta.

Ik ook, ze hebben het mij ten strengste afgeraden met mijn spiksplinternieuwe pacemaker omdat dat de draden nog niet ingegroeid zijn in mijn lichaam. Maar zonder risico is er geen plezier.

fred vanhove
28 juni 2019, 20:25
Ik ga eind volgende week 14 dagen naar Marokko op eigen houtje van de ene streek en stad naar de andere. Zie niet in waarom ik me zorgen zou maken omdat het een moslimland is. Het is een moslimland ja en dan? Het is een andere cultuur en zonder twijfel een mooi land. En ik ga daar niet om 14 dagen in een gouden 5 sterrenkooi te zitten maar om me onder te dompelen zonder gidsen en reisagentschap. Ik heb een altijd brede kijk op de wereld gehad.

Ga je alleen ?

Gipsy
28 juni 2019, 20:28
Ik zal er ook géén € insteken om naar die landen af te reizen. :|

Dat beperkt natuurlijk een open wereldvisie. Men hoeft geen godsdienst of cultuur te omarmen om een land te bezoeken.

Gipsy
28 juni 2019, 20:31
Ga je alleen ?

Mijn vrouw is erbij, ze moet de bagage dragen. Moet vermijden iets te doen met mijn linkerarm of te bruuske bewegingen.

Zipper
28 juni 2019, 21:21
Toen Turkije nog een seculiere staat was, ben ik er een drietal maal geweest, en dat was best aangenaam. Sinds de perfide islam er terug een meer dan prominente plaats inneemt, ben ik er uiteraard weggebleven.
Ik vraag mij af hoe dikwijls Mustafa Kemal Atatürk zich al heeft rondgedraaid in zijn graf, sinds islamiet Erdogan er aan de macht is, eerst als Premier en nu als President :?

Skobelev
28 juni 2019, 22:22
Ik ga eind volgende week 14 dagen naar Marokko op eigen houtje van de ene streek en stad naar de andere. Zie niet in waarom ik me zorgen zou maken omdat het een moslimland is. Het is een moslimland ja en dan? Het is een andere cultuur en zonder twijfel een mooi land. En ik ga daar niet om 14 dagen in een gouden 5 sterrenkooi te zitten maar om me onder te dompelen zonder gidsen en reisagentschap. Ik heb een altijd brede kijk op de wereld gehad.

Je mag het hebben, al geven ze me nog 5000€ aan toe, dan nog ga ik naar dergelijke landen niet. Er zijn genoeg andere plaatsen op de wereld zonder een meerderheid aan islamieten.

Hypochonder
29 juni 2019, 06:58
Mensen die naar dergelijke landen op reis gaan die moeten niet klagen als het dan verkeerd gaat. Het is misschien wel lekker goedkoop maar als daar een bom afgaat, een gek op iedereen begint te schieten op iedereen, je wordt opgelicht of je geraakt betrokken in een verkeersongeval dan moet je maar je plan trekken. En het is net zo'n jankvolkje dat daar naartoe gaat...

reservespeler
29 juni 2019, 07:15
Ik ga eind volgende week 14 dagen naar Marokko op eigen houtje van de ene streek en stad naar de andere. Zie niet in waarom ik me zorgen zou maken omdat het een moslimland is. Het is een moslimland ja en dan? Het is een andere cultuur en zonder twijfel een mooi land. En ik ga daar niet om 14 dagen in een gouden 5 sterrenkooi te zitten maar om me onder te dompelen zonder gidsen en reisagentschap. Ik heb een altijd brede kijk op de wereld gehad.

We steunen dit land door onze aanwezigheid.

Gipsy
29 juni 2019, 07:47
Mensen die naar dergelijke landen op reis gaan die moeten niet klagen als het dan verkeerd gaat. Het is misschien wel lekker goedkoop maar als daar een bom afgaat, een gek op iedereen begint te schieten op iedereen, je wordt opgelicht of je geraakt betrokken in een verkeersongeval dan moet je maar je plan trekken. En het is net zo'n jankvolkje dat daar naartoe gaat...

Ik heb al een groot stuk van de wereld afgereisd als individueel reiziger en het kan altijd en overal gebeuren dat iets misgaat ( zelfs in Brussel gaan bommen af) en overal kan je als je niet oplet opgelicht worden. Dat calculeer ik in voor Marokko, geen voorstellen, gids, drager etc aanvaarden. Overal prijs checken en opletten wat ik terugkrijg etc. Wat veiligheid betreft zijn de straffen tegenover misdaad in Marokko niet mals. 100% security bestaat nergens.
Het is niet op basis van haat of afkeer of schrik van het onbekende dat ik mijn reizen organiseer. Ik wil nieuwe dingen ontdekken en ervaren op gebied van cultuur, eten, gebruiken, kunst, architectuur, mensen etc. Soms eens een slechte verrassing maar ook zoveel fantastische ervaringen.
Voor veel Vlamingen is vakantie zich gaan opsluiten een week of 14 dagen in een 3-4-5 sterren toeristenkooi in Antalaya of de Costa Brava etc. Daar zijn ze lekker met Vlamingen onder elkaar en vreten ze de fret die ze thuis eten.
Dat is voor mij een ondenkbare gruwel. Maar iedereen zijn meug en beperkingen.

Universalia
29 juni 2019, 07:54
Je mag het hebben, al geven ze me nog 5000€ aan toe, dan nog ga ik naar dergelijke landen niet. Er zijn genoeg andere plaatsen op de wereld zonder een meerderheid aan islamieten.

In een 'ver' verleden tussen pot- en pint waren er mensen die een gesprek hadden over reisjes naar dat soort van landen en er was één iemand bij die wist op te merken:

"Daar is geen enkel probleem mee hoor om tot daar af te reizen want het merendeel van hun onderdanen zit toch al allemaal in ons land dus véél problemen zal je daar niet krijgen." :roll:

DucDEnghien
29 juni 2019, 11:32
Mensen die naar dergelijke landen op reis gaan die moeten niet klagen als het dan verkeerd gaat. Het is misschien wel lekker goedkoop maar als daar een bom afgaat, een gek op iedereen begint te schieten op iedereen, je wordt opgelicht of je geraakt betrokken in een verkeersongeval dan moet je maar je plan trekken. En het is net zo'n jankvolkje dat daar naartoe gaat...

Je riskeert sneller last te hebben met zatte Engelsen of Duitsers in Spaanse ku(s)tplaatsen dan in Afrika. Het socissenvolk moet je zoveel mogelijk vermijden.

Universalia
29 juni 2019, 11:36
Je riskeert sneller last te hebben met zatte Engelsen of Duitsers in Spaanse ku(s)tplaatsen dan in Afrika. Het socissenvolk moet je zoveel mogelijk vermijden.

Dat klopt wat u schrijft.

Ooit eens een vakantie gehad op Kreta.

Toen wij terug klaarstonden op de luchthaven om huiswaarts te keren riep ik:

Auf Wiedersehen Deutschland

Mijn ouders en andere familieleden deden toen of zij mij niet kenden. :rofl:

Universalia
29 juni 2019, 15:52
Veel gespuis bijgekomen aan de kust.

Zelfs hun waterpijpen hadden ze bij om op het strand te gaan zitten.

Controle? Politie? Niets te zien.

Hypochonder
29 juni 2019, 16:08
Je riskeert sneller last te hebben met zatte Engelsen of Duitsers in Spaanse ku(s)tplaatsen dan in Afrika. Het socissenvolk moet je zoveel mogelijk vermijden.

U bent blijkbaar nog niet veel in Spaanse kustplaatsen geweest. Je wordt daar om de haverklap aangeklampt door een bruine die je een nagemaakte zonnebril, handtas, leder riem of drugs wil aansmeren. Van zatte Duitsers of Engelsen heb je daar maar in bepaalde buurten last.

Gipsy
29 juni 2019, 17:23
U bent blijkbaar nog niet veel in Spaanse kustplaatsen geweest. Je wordt daar om de haverklap aangeklampt door een bruine die je een nagemaakte zonnebril, handtas, leder riem of drugs wil aansmeren. Van zatte Duitsers of Engelsen heb je daar maar in bepaalde buurten last.

Er is onlangs nog blank crapuul die zich dronken te pletter heeft gesprongen op het beton vanop het terras van zijn kamer omdat hij zich misrekend had van de afstand van het zwembad. Leuk verblijven in dat soort hotels waar het continu gebrul en getier is van zatlappen. Als een bruine rondloopt met brol om te verkopen negeer je hem gewoon en daar stopt het.

Skobelev
29 juni 2019, 17:41
Je riskeert sneller last te hebben met zatte Engelsen of Duitsers in Spaanse ku(s)tplaatsen dan in Afrika. Het socissenvolk moet je zoveel mogelijk vermijden.

In de hotels waar jij gaat misschien, bij het plebs. 'k Heb al tussen uitsluitend Engelsen gezeten, op Jamaïca of Jersey, geen zatte Engelsen of overlast te bespeuren, integendeel, allemaal fijne beschaafde mensen.

DucDEnghien
30 juni 2019, 10:10
De engelse elite op zijn best:

https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/07/23/article-2375095-14395A83000005DC-28_634x571.jpg

DewareJakob
30 juni 2019, 10:12
Ik reis waar ik wil, basta.
Waar ligt Basta? :lol:

DewareJakob
30 juni 2019, 10:13
Van mij gaan ze in de moslimlanden geen € zien. Ik blijf daar weg. :-P
Verstandig.

DewareJakob
30 juni 2019, 10:14
Je mag het hebben, al geven ze me nog 5000€ aan toe, dan nog ga ik naar dergelijke landen niet. Er zijn genoeg andere plaatsen op de wereld zonder een meerderheid aan islamieten.
Idem, één keer was genoeg.

DewareJakob
30 juni 2019, 10:17
De engelse elite op zijn best:

https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/07/23/article-2375095-14395A83000005DC-28_634x571.jpg
Hun avondgebed. :lol:

Elio di Supo
30 juni 2019, 16:52
De engelse elite op zijn best:

https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/07/23/article-2375095-14395A83000005DC-28_634x571.jpg

Die met haar gat naar boven is de toekomstige Theresa May.

Tussen haakjes, ben jij zo een echte Romaan? Ik bedoel zo ene die denkt dat zijn bloed verheven is omdat de Romeinen destijds wat meer hadden rondgepoept zodat er veel Gallo-Romeintjes werden gekweekt?

Universalia
30 juni 2019, 17:01
Waar ligt Basta? :lol:

Schotland?

Henri1
30 juni 2019, 17:27
Van mij gaan ze in de moslimlanden geen € zien. Ik blijf daar weg. :-P

Voordeel is dat ik u daar dan niet zal tegenkomen.

Gipsy
30 juni 2019, 18:47
Voordeel is dat ik u daar dan niet zal tegenkomen.

Zo had ik het nog niet bekeken.

DucDEnghien
30 juni 2019, 18:58
Die met haar gat naar boven is de toekomstige Theresa May.

Tussen haakjes, ben jij zo een echte Romaan? Ik bedoel zo ene die denkt dat zijn bloed verheven is omdat de Romeinen destijds wat meer hadden rondgepoept zodat er veel Gallo-Romeintjes werden gekweekt?

De Germanen waren de vragende partij om gepoept te worden, konden ze eindelijk leren schrijven, Christelijk worden en minder stinken door de geneugten van een bad te leren kennen.

Gipsy
30 juni 2019, 19:01
De engelse elite op zijn best:

https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/07/23/article-2375095-14395A83000005DC-28_634x571.jpg

Die dikke getatoueerde die aan zijn kloten staat te krabben is de zoon van Boris Johnson.

Guinevere
30 juni 2019, 21:41
https://mediawijs.be/sites/default/files/styles/mw_large/public/trolling.jpg?itok=VIHAYmSe&timestamp=1471853677

Zelfkennis is het begin van alle wijsheid.

Elio di Supo
1 juli 2019, 01:14
De Germanen waren de vragende partij om gepoept te worden, konden ze eindelijk leren schrijven, Christelijk worden en minder stinken door de geneugten van een bad te leren kennen.

Allez, een flauw excuus voor de collabo Gallo-Romeintjes die zich maar wat graag lieten poepen door de bezetters 8-)

kojak
1 juli 2019, 02:42
Vakantiegangers van de dag van vandaag verrijken moslimlanden?

Weet ik nog zo niet.
Wij hebben ook veel aandelen in die sector, dus het brengt ons ook een aardig centje op.

Van de andere kant, hoe rijker zij worden ( ik bedoel dus minder arm), hoe minder snel ze naar hier zullen komen in hun zoektocht naar 'beter'.

...
Die hun toeristische sector volledig ondermijnen zou een betere optie zijn. *grijnszzz :twisted: * ...


Waarom ?
Al ooit eens in Turkije of Tunesië geweest ?
Een beetje weg van de toeristische plaatsen.
Super vriendelijke mensen.
Ahum.... kunnen wij mss nog iets van leren.

Bovendien zijn die landen mooi én goedkoop ook.
Kijk maar naar de prijzen.

...
Voor diegenen die het toch willen proberen om tot daar af te reizen.

Reizen naar Turkije worden niet afgeraden maar bijzondere aandacht wordt gevraagd voor de volgende punten. (https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/turkije)



Eigenlijk vrij simpel.
Vermijd dat je ergens in een betoging terecht komt, en heb het niet over politiek met de lokale bevolking.
Pas je ook wat aan aan hun normen zoals wij ook vragen dat zij zich wat aanpassen bij ons.
Maw, loop niet in bikini op straat (als voorbeeldje voor de vrouwen), drink geen blikje bier op straat, enz...
Of... doe geen uitdagende handelingen.

Ik ben al vrij veel in die landen geweest, ook in Tunesië toen het er nog rumoerig was, (iets na de staatsgreep in '87) en heb nog nooit problemen gehad.
Maar ik heb er ook geen gezocht.
Zo simpel is dat.

Universalia
1 juli 2019, 07:55
Weet ik nog zo niet.
Wij hebben ook veel aandelen in die sector, dus het brengt ons ook een aardig centje op.

Van de andere kant, hoe rijker zij worden ( ik bedoel dus minder arm), hoe minder snel ze naar hier zullen komen in hun zoektocht naar 'beter'.



Waarom ?
Al ooit eens in Turkije of Tunesië geweest ?
Een beetje weg van de toeristische plaatsen.
Super vriendelijke mensen.
Ahum.... kunnen wij mss nog iets van leren.

Bovendien zijn die landen mooi én goedkoop ook.
Kijk maar naar de prijzen.



Eigenlijk vrij simpel.
Vermijd dat je ergens in een betoging terecht komt, en heb het niet over politiek met de lokale bevolking.
Pas je ook wat aan aan hun normen zoals wij ook vragen dat zij zich wat aanpassen bij ons.
Maw, loop niet in bikini op straat (als voorbeeldje voor de vrouwen), drink geen blikje bier op straat, enz...
Of... doe geen uitdagende handelingen.

Ik ben al vrij veel in die landen geweest, ook in Tunesië toen het er nog rumoerig was, (iets na de staatsgreep in '87) en heb nog nooit problemen gehad.
Maar ik heb er ook geen gezocht.
Zo simpel is dat.

Géén interesse om tot daar af te reizen.

Vriendelijk zullen die zeker zijn daar het *kassa*kassa* is al die domme toeristen. :-D

Gipsy
1 juli 2019, 15:56
Géén interesse om tot daar af te reizen.

Vriendelijk zullen die zeker zijn daar het *kassa*kassa* is al die domme toeristen. :-D

Dat is the name of the game en maar normaal. Het is kwestie van alert te blijven en ogen open te houden en indien nodig zich niet te laten doen. Als het natuurlijk een obsessie is ga je beter op reis naar een "cleane" plaats waar je ook wel geen garantie hebt om niet bedrogen te worden. Voor mij is het onvoorziene de charme van een reis. Nu en dan een minder goede ervaring maar daar staan talloze leuke ervaringen tegenover.

kojak
1 juli 2019, 16:44
...
Vriendelijk zullen die zeker zijn daar het *kassa*kassa* is al die domme toeristen. :-D

In de toeristische centra is het mss wel kassa-kassa en proberen ze je van alles aan te smeren, maar eens buiten het toeristisch gedeelte is het wel helemaal wat anders.
Maar dan moet je daar wél eerst eens geweest zijn. ;)

Universalia
1 juli 2019, 17:19
In de toeristische centra is het mss wel kassa-kassa en proberen ze je van alles aan te smeren, maar eens buiten het toeristisch gedeelte is het wel helemaal wat anders.
Maar dan moet je daar wél eerst eens geweest zijn. ;)

Ik heb de laatste jaren zo geen boodschap meer met op reis te gaan.

Ik heb dan ook geen boodschap aan héél de dag in de zon te liggen uitdrogen laat staan daarvoor te moeten gaan aanschuiven op een luchthaven.

De landen waar het over gaat zijn niet echt proper en ik hou van netheid want ik heb smetvrees. :lol:

Elio di Supo
1 juli 2019, 17:30
Ik heb de laatste jaren zo geen boodschap meer met op reis te gaan.



Idem dito. Je moet wat avontuurlijk zijn ingesteld maar zelfs in die wildparken kom je steeds een bende halfgaren tegen. En kun je de platte commercie niet tegen houden. Het zou verboden moeten worden om die dieren te laten voederen door toeristen.

En de dame aan de ingang maar zeggen dat je gerust de ramen kunt openlaten. Had ik haar "raad" opgevolgd dan had die emoe duchtig in mijn gezicht zitten beuken met zijn scherpe bek. Een gemiddelde Amerikaan is al stompzinnig genoeg om aan te kijken in het dagelijks leven. Een toeristische Amerikaan daarentegen is iets van een andere dimensie. Niet dat het aan de Spaanse costa's zoveel beter is.

Henri1
1 juli 2019, 17:40
Zo had ik het nog niet bekeken.

Das dan leuk meegenomen.

TheFourHorsemen
1 juli 2019, 17:53
Ik ga uit principe in ieder geval al jaren niet meer naar Turkije.

Nu, zelfs zonder principes... je hebt het er sowieso ook wel snel gezien.

Elio di Supo
1 juli 2019, 18:50
Ik ga uit principe in ieder geval al jaren niet meer naar Turkije.

Nu, zelfs zonder principes... je hebt het er sowieso ook wel snel gezien.

Ik heb eens een dagje excursie gedaan naar Izmir toen ik op vakantie was in Chios. Leuke marktjes en Oosterse aroma's maar je wordt daar om de 10 minuten aangeklampt door een tiep die per se een kop thee wil aanbieden. Die worden op pad gestuurd door commersanten die je in hun winkel willen lokken waarna de "sales pitch" kan beginnen.

Oervervelend.

DucDEnghien
1 juli 2019, 19:20
Ik heb de laatste jaren zo geen boodschap meer met op reis te gaan.

Ik heb dan ook geen boodschap aan héél de dag in de zon te liggen uitdrogen laat staan daarvoor te moeten gaan aanschuiven op een luchthaven.

De landen waar het over gaat zijn niet echt proper en ik hou van netheid want ik heb smetvrees. :lol:

U verwart reizen met op vakantie gaan. Beiden hebben niets met elkaar te maken.

Gipsy
1 juli 2019, 19:37
U verwart reizen met op vakantie gaan. Beiden hebben niets met elkaar te maken.

Ook al, als ge reist weet ge s' morgens nog niet wat er u die dag te wachten staat. In een "smetteloze" (enfin soms) omgeving weet ge saai genoeg wat u van de dag kan verwachten.

Universalia
1 juli 2019, 19:44
Ook al, als ge reist weet ge s' morgens nog niet wat er u die dag te wachten staat. In een "smetteloze" (enfin soms) omgeving weet ge saai genoeg wat u van de dag kan verwachten.

Ik word anders liever eerst goed ingelicht van wat er mij die dag(en) te wachten staat, dan dat ik het met de 'bluts & de buil', moet ondervinden.

Kwestie van dat je het dan nog een beetje naar je hand kan zetten soms om een verblijf wat aangenaam te maken. :|

DucDEnghien
1 juli 2019, 19:47
Ik word anders liever eerst goed ingelicht van wat er mij die dag(en) te wachten staat, dan dat ik het met de 'bluts & de buil', moet ondervinden.

Kwestie van dat je het dan nog een beetje naar je hand kan zetten soms om een verblijf wat aangenaam te maken. :|

Saaiheid heeft structuur nodig.

Gipsy
1 juli 2019, 19:59
Ik word anders liever eerst goed ingelicht van wat er mij die dag(en) te wachten staat, dan dat ik het met de 'bluts & de buil', moet ondervinden.

Kwestie van dat je het dan nog een beetje naar je hand kan zetten soms om een verblijf wat aangenaam te maken. :|

Nooit geen goesting om los te breken? De veiligheidspal te ontgrendelen. Openstaan voor risico maar ook voor nieuwe ervaringen?

Universalia
1 juli 2019, 20:02
Nooit geen goesting om los te breken? De veiligheidspal te ontgrendelen. Openstaan voor risico maar ook voor nieuwe ervaringen?

Genoeg gedaan in een vorig leven.

Ik ben 'te' braaf geworden tegenwoordig. :-D

Skobelev
1 juli 2019, 21:46
Voordeel is dat ik u daar dan niet zal tegenkomen.

Wees gerust, ik zit op uw gezelschap evenmin te wachten.

kojak
1 juli 2019, 22:45
....

De landen waar het over gaat zijn niet echt proper en ik hou van netheid want ik heb smetvrees. :lol:

Ik heb zo den indruk dat jij in je verlof het ene na het andere zeepfabriek gaat bezoeken. :lol:

kojak
1 juli 2019, 22:48
Ik word anders liever eerst goed ingelicht van wat er mij die dag(en) te wachten staat, dan dat ik het met de 'bluts & de buil', moet ondervinden.

Kwestie van dat je het dan nog een beetje naar je hand kan zetten soms om een verblijf wat aangenaam te maken. :|

Och, dan kom je mooier naar huis terug dan dat je vertrokken bent.
Das dan toch ook mooi meegenomen of niet soms ? :mrgreen:

kojak
1 juli 2019, 22:53
....

Ik ben 'te' braaf geworden tegenwoordig. :-D

Daar geloof ik just niks van... :lol:

Dat zijn dan tien weesgegroetjes en vijf onze vaders als penitentie.
Of anders te voet, op blote voeten naar Turkije, maar dat laatste wil je al helemaal niet.

Elio di Supo
1 juli 2019, 22:57
Nooit geen goesting om los te breken? De veiligheidspal te ontgrendelen. Openstaan voor risico maar ook voor nieuwe ervaringen?

Ja, zoals toen mijn jetski omsloeg op de Bahamas. Later vernam ik dat er in die wateren tamelijk wat citroenhaaien, rifhaaien en barracuda's voorkomen.

kojak
2 juli 2019, 00:17
Ja, zoals toen mijn jetski omsloeg op de Bahamas. Later vernam ik dat er in die wateren tamelijk wat citroenhaaien, rifhaaien en barracuda's voorkomen.

Tja, en het stond er pertang duidelijk hé.

https://nancypeeters.files.wordpress.com/2012/09/img_3845.jpg

Henri1
2 juli 2019, 06:34
Wees gerust, ik zit op uw gezelschap evenmin te wachten.

Het bewijs dat de wereld rond is ?

Lof der Zotheid
2 juli 2019, 09:04
We steunen dit land door onze aanwezigheid.

Ik zou zeggen, steun liever uw eigen stad of dorp door uw aanwezigheid aldaar.

Lof der Zotheid
2 juli 2019, 09:07
Nooit geen goesting om los te breken? De veiligheidspal te ontgrendelen. Openstaan voor risico maar ook voor nieuwe ervaringen?

En wat voor nut moet dat hebben? Een normaal mens houdt veel meer van de zekerheden die de thuisplaats biedt. Immers: oost west, thuis best.

Elio di Supo
2 juli 2019, 09:11
Het bewijs dat de wereld rond is ?

Neen, je kunt elkaar ook mislopen op een plat vlak.

Gipsy
11 juli 2019, 21:33
Ik word anders liever eerst goed ingelicht van wat er mij die dag(en) te wachten staat, dan dat ik het met de 'bluts & de buil', moet ondervinden.

Kwestie van dat je het dan nog een beetje naar je hand kan zetten soms om een verblijf wat aangenaam te maken. :|

Ondertussen heb ik er bijna een week Marokko opzitten en het is natuurlijk een arm land maar het valt mee. Zeer lekker eten voor belachelijk lage prijzen. Een kilo kwaliteitsvis kost hier 3 tot 5€ op de markt en sommige restaurants barbecueën het voor één of twee €. En kilo zeeverse sardienen kost hier minder dan een euro en één euro om klaar te maken op de barbecue. Idem wat vlees betreft, gewoon bij de beenhouwer gaan kopen en laten klaarmaken in een berber restaurant. In de stad een taxi nemen kost 70 cent tot een euro voor enkele kilometers. Veel vrouwen zijn hier ook moderner dan de moslimvrouwen die in Antwerpen of Brussel rondlopen en sommige zéér knap. In elke stad of dorp heb je riads (huizen die soms zeer mooi gerestaureerd zijn met 4 of 5 kamers) waar je al luxueus kan slapen voor 40-50€ (dat zijn al de duurdere) ontbijt inbegrepen. Valt mee.

fox
12 juli 2019, 09:20
U verwart reizen met op vakantie gaan. Beiden hebben niets met elkaar te maken.

Zowat de eerste zinnige post van u op dit forum.

Guinevere
12 juli 2019, 21:40
Ondertussen heb ik er bijna een week Marokko opzitten en het is natuurlijk een arm land maar het valt mee. Zeer lekker eten voor belachelijk lage prijzen. Een kilo kwaliteitsvis kost hier 3 tot 5€ op de markt en sommige restaurants barbecueën het voor één of twee €. En kilo zeeverse sardienen kost hier minder dan een euro en één euro om klaar te maken op de barbecue. Idem wat vlees betreft, gewoon bij de beenhouwer gaan kopen en laten klaarmaken in een berber restaurant. In de stad een taxi nemen kost 70 cent tot een euro voor enkele kilometers. Veel vrouwen zijn hier ook moderner dan de moslimvrouwen die in Antwerpen of Brussel rondlopen en sommige zéér knap. In elke stad of dorp heb je riads (huizen die soms zeer mooi gerestaureerd zijn met 4 of 5 kamers) waar je al luxueus kan slapen voor 40-50€ (dat zijn al de duurdere) ontbijt inbegrepen. Valt mee.

Niet alle vrouwen zijn daar moslim.

Hoe was het zwemmen trouwens?

Guinevere
12 juli 2019, 21:48
Ik raad iedereen aan de Indusvallei eens te bezoeken. Op eigen risico.

XenApp
12 juli 2019, 21:58
Ik raad iedereen aan de Indusvallei eens te bezoeken. Op eigen risico.

Voor rijst met een obligatoire portie schijterij moet je daar zijn.

Guinevere
12 juli 2019, 22:19
Voor rijst met een obligatoire portie schijterij moet je daar zijn.

Looool. Zijn er moslimlanden waar je geen buikgriep krijgt?

Dit jaar gaan trouwens ook prins William en prinses Kate naar.. Pakistan.

Gipsy
13 juli 2019, 08:32
Niet alle vrouwen zijn daar moslim.

Hoe was het zwemmen trouwens?
De zee aan de kuststeden van de Atlantische oceaan kan nogal ruw en ijskoud zijn. Bovendien met mijn pacemaker operatie van nog geen 3 weken geleden is dat verboden. Zelfs deze relatief zware reis was me zeer afgeraden. Praktisch elke dag een andere stad of streek is geen relax in een vijfsterren complex.

Maar het valt mee, de mensen zijn vriendelijk, eten vers en lekker en ongelofelijk goedkoop.