PDA

View Full Version : Trump viert Independence Day met militair machtsvertoon.


Universalia
5 juli 2019, 07:35
Trump viert Independence Day met militair machtsvertoon. (https://www.standaard.be/cnt/dmf20190705_04495166)

Uit bepaalde hoeken kreeg Trump zijn 'viering' nogal wat tegenstand.

Dan denk je: waarom eigenlijk die tegenstand? Het kostenplaatje?

China, Rusland, Japan, N-Korea, allemaal nog véél meer machtsvertoon.

Met zen allen op weg naar Mars? :lol:

Dadeemelee
5 juli 2019, 09:52
Naar het schijnt is dat omdat hij jaloers was op Macron. Hij was bij de quattorze juillet parade en moest ook zoiets hebben. Klein kind. :-)

Infowarrior
5 juli 2019, 10:50
Hij pochte ook over de fantastische "nieuwe" Sherman tanks en gisteren sprak hij over het innemen van de luchthavens door het Amerikaanse leger in de onafhankelijkheidsoorlog...

Bach
5 juli 2019, 11:05
Iets militaristisch dat de VS nog niet hadden. Een correctie kon niet uitblijven.

Ondertussen is er een regelrechte oorlog tegen politieke satire bezig in de VS. Cartoonisten worden ontslagen als ze iets te kritisch zijn. Kranten sluiten hun politieke cartoon afdeling. Het MAD magazine dient er zelfs aan te geloven. Het fascisme rukt op of het nu democraten of republikeinen zijn die aan de macht komen. De democraten hebben het misschien eerder op standbeelden gemunt en de republikeinen hebben minder gevoel voor humor maar in feite zijn beiden in hetzelfde controle bedje ziek.

De toekomst brengt ons dus militaire parades waar niet mee gelachen mag worden.

Bach
5 juli 2019, 11:11
Deze cartoon koste de journalist zopas zijn job.

https://localtvwtkr.files.wordpress.com/2019/07/s111224533.jpg?quality=85&strip=all&w=733&h=635

Happy independance day.

Anna List
5 juli 2019, 12:35
Naar het schijnt is dat omdat hij jaloers was op Macron. Hij was bij de quattorze juillet parade en moest ook zoiets hebben. Klein kind. :-)

Macron?
of is dat voor poco linkiewinkies ok als dat van hem is? :lol:

Aenigma
5 juli 2019, 14:23
Hij pochte ook over de fantastische "nieuwe" Sherman tanks en gisteren sprak hij over het innemen van de luchthavens door het Amerikaanse leger in de onafhankelijkheidsoorlog...

zou je op de duur nog denken dat diegene die zijn speech schrijft voor zo een events hem saboteert
tenzij ie ze zelf schreef natuurlijk

Aenigma
5 juli 2019, 14:26
Deze cartoon koste de journalist zopas zijn job.

https://localtvwtkr.files.wordpress.com/2019/07/s111224533.jpg?quality=85&strip=all&w=733&h=635

Happy independance day.

dat is dan ook niet grappig meer
en gaat ruim te ver als je het mij vraagt, die gast verdiende dat

Dadeemelee
5 juli 2019, 14:27
zou je op de duur nog denken dat diegene die zijn speech schrijft voor zo een events hem saboteert
tenzij ie ze zelf schreef natuurlijk

Hij heeft ook een hoop tanks naar Washington laten vervoeren, maar dan bleek het dat ze daar niet over de straten konden rijden omdat ze te zwaar zijn. :lol::lol:

Elio di Supo
5 juli 2019, 15:57
dat is dan ook niet grappig meer
en gaat ruim te ver als je het mij vraagt, die gast verdiende dat

Het moet nog steeds kunnen, smakeloos of niet. Ik maak me meer zorgen over de dag dat we dit soort sancties normaal gaan vinden.

Bach
5 juli 2019, 16:28
Het moet nog steeds kunnen, smakeloos of niet. Ik maak me meer zorgen over de dag dat we dit soort sancties normaal gaan vinden.

Die gevoelloosheid voor menselijk leed is trouwens realiteit. 'Migranten' die extreme armoede en repressie ontvluchten uit bv Honduras, waar de VS notabene heeft mee geholpen een onderdrukkend regime in het zadel te helpen, worden door de Trump's van deze wereld voorgesteld als 'invadors'. De werkelijkheid is zelfs nog erger als de cartoon. Maar blijkbaar vind men nu dat dat zelfs niet meer gezegd mag worden. Het is de waarheid die kwetst.

Dadeemelee
5 juli 2019, 18:33
Ouverture 1812.

Van slechte smaak gesproken.