PDA

View Full Version : Ik had wel een glaasje te veel op, maar ik heb nu ook geen criminele daad gepleegd


The Paulus Experience
8 juli 2019, 08:44
“Ik had wel een glaasje te veel op, maar ik heb nu ook geen criminele daad gepleegd”, verweert Van Dijck zich.

schitterend


de logica is even schitterend:

“Want de verzekering betaalt alle schade netjes terug. Als ik écht een dronkaard was, hadden die er toch hun handen van afgetrokken, zeker?”

https://www.hln.be/de-krant/kris-van-dijck-glaasje-te-veel-op-is-geen-criminele-daad~ac9b70d0/?referer=https%3A%2F%2Fnews.google.com%2F

Onze eerste burger.
Ne zatlap met flauwe excuses.
Is dit Vlaams?
Jammer genoeg wel.
Het is evenzeer Waals hoor, daar niet van.

Anna List
8 juli 2019, 08:53
hij moet ontslagen worden als parlementsvoorzitter.

Bach
8 juli 2019, 08:54
Eens kijken...van welke partij is die man?... NV.... Sorry, het zal waarschijnlijk een korte draad worden.

Anna List
8 juli 2019, 08:57
Eens kijken...van welke partij is die man?... NV.... Sorry, het zal waarschijnlijk een korte draad worden.

dit is natuurlijk ook nog maar het vijfde draadje met dit onderwerp... ;-)

edit:correctie ... zesde

Bach
8 juli 2019, 09:02
dit is natuurlijk ook nog maar het vijfde draadje met dit onderwerp... ;-)

edit:correctie ... zesde

Moest het een groene geweest zijn zou 1 draad volstaan om de aandacht te trekken ongetwijfeld.

The Paulus Experience
8 juli 2019, 09:08
Het gaat niet over van Dyck, maar over onze zuip cultuur.

DewareJakob
8 juli 2019, 09:18
Moest het een groene geweest zijn zou 1 draad volstaan om de aandacht te trekken ongetwijfeld.
Moest het Waalse rode geweest zijn, dan hadden we het niet eens geweten.

Bach
8 juli 2019, 09:21
Het gaat niet over van Dyck, maar over onze zuip cultuur.

Die 'zuipcultuur' zorgt ervoor dat de aandacht gemakkelijk verschuift naar zaken zoals politieke affiliatie in plaats van verkeersveiligheid.

Bach
8 juli 2019, 09:23
Moest het Waalse rode geweest zijn, dan hadden we het niet eens geweten.

Volgt rechts dan niet de media?

Vette Pois(s)on
8 juli 2019, 09:29
zat achter het stuur

geen excuses

en nog een geluk dat hij geen kind heeft geraakt

Vrijheideerst
8 juli 2019, 09:34
Moest het Waalse rode geweest zijn, dan hadden we het niet eens geweten.

Zeker?

Anna List
8 juli 2019, 09:36
zat achter het stuur

geen excuses

en nog een geluk dat hij geen kind heeft geraakt

²


niks zuipcultuur en rijden. da's iets van 40 jaar geleden.

geertvdb
8 juli 2019, 09:53
schitterend


de logica is even schitterend:



https://www.hln.be/de-krant/kris-van-dijck-glaasje-te-veel-op-is-geen-criminele-daad~ac9b70d0/?referer=https%3A%2F%2Fnews.google.com%2F

Onze eerste burger.
Ne zatlap met flauwe excuses.
Is dit Vlaams?
Jammer genoeg wel.
Het is evenzeer Waals hoor, daar niet van.

“Want de verzekering betaalt alle schade netjes terug."

Wat een rare quote voor iemand die rechts is. Zijn rechtsen niet voor persoonlijke verantwoordelijkheid? Potje breken, potje betalen?

Maar als het hun uitkomt zijn ze plots voor het linkse principe van gedeelde verantwoordelijkheid!

Anna List
8 juli 2019, 10:04
Moest het een groene geweest zijn zou 1 draad volstaan om de aandacht te trekken ongetwijfeld.

over Groen gesproken, mocht hij zich een Tesla aangeschaft hebben, twaar ni gebeurd. :-P

Bach
8 juli 2019, 11:53
over Groen gesproken, mocht hij zich een Tesla aangeschaft hebben, twaar ni gebeurd. :-P

Hebben die een "Home" knop? En maar slapen dan. Binnenkort mag drinken achter het stuur weer, mits je geld genoeg hebt om een zelfrijdende auto te bezitten, want dan is de auto verantwoordelijk als je iemand omver rijdt.

Anna List
8 juli 2019, 12:01
Hebben die een "Home" knop? En maar slapen dan. Binnenkort mag drinken achter het stuur weer, mits je geld genoeg hebt om een zelfrijdende auto te bezitten, want dan is de auto verantwoordelijk als je iemand omver rijdt.

uiteraard.

en ja, dat is veiliger dan zelf vermoeid rijden of dronken rijden.

Dadeemelee
8 juli 2019, 12:04
Hebben die een "Home" knop? En maar slapen dan. Binnenkort mag drinken achter het stuur weer, mits je geld genoeg hebt om een zelfrijdende auto te bezitten, want dan is de auto verantwoordelijk als je iemand omver rijdt.

Doet mij hieraan denken: :-D

https://www.youtube.com/watch?v=BPPtrqvHGEg

Bach
8 juli 2019, 12:15
uiteraard.

en ja, dat is veiliger dan zelf vermoeid rijden of dronken rijden.Geen BOB borden voor de rijken. Laat de armen maar de staatskas spijzen.

Bach
8 juli 2019, 12:17
Doet mij hieraan denken: :-D

https://www.youtube.com/watch?v=BPPtrqvHGEg

Leuke song. Ik draaide de Tom Waits 'closing Time' CD vroeger dikwijls als sluiter toen ik tapte in de facbar.

Anna List
8 juli 2019, 12:18
Geen BOB borden voor de rijken. Laat de armen maar de staatskas spijzen.

BOB borden??

wat is t volgende? Taxi's afschaffen omdat de arme die ook niet kan betalen? :roll:

Bach
8 juli 2019, 12:31
BOB borden??

wat is t volgende? Taxi's afschaffen omdat de arme die ook niet kan betalen? :roll:Ik vind dat in het algemeen de overheid veel te weinig de veiligheid prioritair stelt in het verkeer. Telkens als ik zo'n Porche aan 200 per uur zie voorbij scheren zich geen zier aantrekkend van de boete omdat die zich dat kan veroorloven besef ik dat er iets grondig mis is als de ene een half broodnodig maandloon dient af te staan en de andere niet meer dan de fooi die hij achterliet in een restaurant voor op dezelfde wijze de veiligheid van kinderen, voetgangers en fietsers in gevaar te brengen. Dan denk ik dat inderdaad het systeem veel te veel gemaakt is voor de rijken door de rijken. Privileges.

In die context is de BOB opmerking te interpreteren.

Anna List
8 juli 2019, 12:34
Ik vind dat in het algemeen de overheid veel te weinig de veiligheid prioritair stelt in het verkeer. Telkens als ik zo'n Porche aan 200 per uur zie voorbij scheren zich geen zier aantrekkend van de boete omdat die zich dat kan veroorloven besef ik dat er iets grondig mis is als de ene een half broodnodig maandloon dient af te staan en de andere niet meer dan de fooi die hij achterliet in een restaurant voor op dezelfde wijze de veiligheid van kinderen, voetgangers en fietsers in gevaar te brengen. Dan denk ik dat inderdaad het systeem veel te veel gemaakt is voor de rijken door de rijken. Privileges.

In die context is de BOB opmerking te interpreteren.

daar kan ik t mee eens zijn, zo'n Porsche mogen ze van mij wel aanslagen.

waarom reageerde je dan zo geprikkeld op de Tesla mogelijkheden?

dat is immers veilig ...

Bach
8 juli 2019, 12:36
daar kan ik t mee eens zijn, zo'n Porsche mogen ze van mij wel aanslagen.

waarom reageerde je dan zo geprikkeld op de Tesla mogelijkheden?

dat is immers veilig ...Ik stelde me voor hoe dat in de praktijk zou kunnen uitdraaien.

Anna List
8 juli 2019, 12:51
Ik stelde me voor hoe dat in de praktijk zou kunnen uitdraaien.

en wat is dan het ultieme doel? geld maar afschaffen? :lol:

Bach
8 juli 2019, 12:53
en wat is dan het ultieme doel? geld maar afschaffen? :lol:Geld is maar een uitvinding, geen natuurwet. Afschaffen is misschien niet nodig. Beter gebruiken wel.

Derk de Tweede
8 juli 2019, 14:15
hij moet ontslagen worden als parlementsvoorzitter.

en een fikse straf.

Anna List
8 juli 2019, 14:22
Geld is maar een uitvinding, geen natuurwet. Afschaffen is misschien niet nodig. Beter gebruiken wel.

alleen mensen die beter boeren dan t absolute minimum afschaffen dan...