PDA

View Full Version : de NSV is daar


Pallieter
25 november 2004, 18:21
Is het Zuid ver van het kramersplein 8)

weinig reclame dit jaar als je het mij vraagt

Koenraad Maesschalck
25 november 2004, 18:25
Véél te ver. Het is al lang geleden dat we nog eens konden kennismaken met onze linkse "vriendjes" op een NSV-betoging omdat de flikken er altijd tussenkomen. :evil:

Nu ja, ik ga als oud-NSV'er eigenlijk niet meer naar betogingen, vind het allemaal wat uit de tijd. Betogingen hebben weinig nut, er zijn véél effectievere wijzen om een boodschap te verspreiden.

t393137
25 november 2004, 18:30
Niet zo heel ver,als je de Overpoortstraat weet zijn,dan hebt je op de hoek om naar het St-Pietersplein te gaan het Kramersplein.Als je van de ring afkomt het einde van de Overpoortstraat is rechts het Kramersplein.

GC
25 november 2004, 18:37
Véél te ver. Het is al lang geleden dat we nog eens konden kennismaken met onze linkse "vriendjes" op een NSV-betoging omdat de flikken er altijd tussenkomen. :evil:

Al die zever over rellen en anti-NSV betogers die vanalles gooiden naar jullie is dus inderdaad bullshit?

Alleszins, onze campagne voor de tegenbetoging in Gent is nu al een groot succes ;-)

Raven
25 november 2004, 18:41
Al die zever over rellen en anti-NSV betogers die vanalles gooiden naar jullie is dus inderdaad bullshit?

Alleszins, onze campagne voor de tegenbetoging in Gent is nu al een groot succes ;-)
Maar goed dat het NSV er nog is... Anders hadden jullie geen bestaansreden :D

Koenraad Maesschalck
25 november 2004, 19:11
Al die zever over rellen en anti-NSV betogers die vanalles gooiden naar jullie is dus inderdaad bullshit?

Alleszins, onze campagne voor de tegenbetoging in Gent is nu al een groot succes ;-)
Neen. Zoals iedereen weet die naar die betogingen gaat is er steeds een orgie van geweld in die links tegenbetoging. De NSV-betoging daarentegen is de rustigheid zelve.

Als je het zelf zegt dat het een "groot succes" is, zal het wel waar zijn zeker, wie zou er nou niet het woord van een marxist geloven? :twisted:

Tantist
25 november 2004, 20:55
Véél te ver. Het is al lang geleden dat we nog eens konden kennismaken met onze linkse "vriendjes" op een NSV-betoging omdat de flikken er altijd tussenkomen. :evil:

Nu ja, ik ga als oud-NSV'er eigenlijk niet meer naar betogingen, vind het allemaal wat uit de tijd. Betogingen hebben weinig nut, er zijn véél effectievere wijzen om een boodschap te verspreiden.
Zoals een fake naam opgeven en gaan posten op een forum? ;-)

Pallieter
25 november 2004, 22:36
De inwoners van de ,op brugge na, mooiste stad zullen wederom sterk vertegenwoordigd zijn in de nsv betoging...

Hopelijk is gent even hectisch als Leuven, want in Antwerpen ,waar we werden toegejuicht door bewoners, dat was het toch niet :-)

50 tegen 1000 we zijn er klaar voor 8)

solidarnosc
25 november 2004, 22:46
Eindelijk een rechtse die een realistische inschatting maakt van de verhoudingen. Als jullie ''thuis'' al geen 300 man op de been kunnen brengen wat moet dat dan niet worden op verplaatsing? ;)

jan hyoens
26 november 2004, 12:16
Eindelijk een rechtse die een realistische inschatting maakt van de verhoudingen. Als jullie ''thuis'' al geen 300 man op de been kunnen brengen wat moet dat dan niet worden op verplaatsing? ;)
Dat de lsp massaal kan rekenen op de arbeidersklasse weten we ondertussen ook al!8)

Koenraad Maesschalck
26 november 2004, 12:40
Zoals een fake naam opgeven en gaan posten op een forum? ;-)
Excuseer? 8O

Koenraad Maesschalck
26 november 2004, 12:43
De inwoners van de ,op brugge na, mooiste stad zullen wederom sterk vertegenwoordigd zijn in de nsv betoging...

Hopelijk is gent even hectisch als Leuven, want in Antwerpen ,waar we werden toegejuicht door bewoners, dat was het toch niet :-)

50 tegen 1000 we zijn er klaar voor 8)
Het is ieder jaar hetzelfde: zo'n 300 �* 350 deelnemers aan de NSV-betoging en zo'n 650 �* 750 deelnemers aan de extreem-linkse geweld-betoging. Het zal dit jaar niet anders zijn. De vraag is, wat brengt zo'n betoging of tegenbetoging voor aarde aan de dijk? Niks, als je het mij vraagt.

Pallieter
26 november 2004, 14:59
Eindelijk een rechtse die een realistische inschatting maakt van de verhoudingen. Als jullie ''thuis'' al geen 300 man op de been kunnen brengen wat moet dat dan niet worden op verplaatsing? ;)snap de woorden "thuis" en "verplaatsing" niet goed, maar jij gaat me dat vast en zeker uitleggen...

aan koenraad: Tuurlijk heeft zulke betoging geen zin, we gaan er enkel naartoe voor het amusement en om de haat te kunnen zien in de ogen van de tegenbetogers 8)

Tantist
26 november 2004, 15:03
Excuseer? 8O

Als jij werkelijk Koenraad Maesschalck heet, ben ik Mark Vervoort ;-)

Koenraad Maesschalck
26 november 2004, 15:30
Als jij werkelijk Koenraad Maesschalck heet, ben ik Mark Vervoort ;-)
Officieel is het Koenraad maar iedereen zegt Koen.

Ik weet niet hoe u heet, maar het zou me verwonderen dat het "tantist" is.

Tzuvar Raemborr
26 november 2004, 16:05
Officieel is het Koenraad maar iedereen zegt Koen.

Ik weet niet hoe u heet, maar het zou me verwonderen dat het "tantist" is.
Maar nee, hij heet Mark Vervoort :D

Tantist
28 november 2004, 03:03
Officieel is het Koenraad maar iedereen zegt Koen.

Ik weet niet hoe u heet, maar het zou me verwonderen dat het "tantist" is.
Ik ben Dominique Thomas, en ik durf best een aangepaste scan van mijn ID kaart hier tonen. Zou u dat durven? ;-)

Koenraad Maesschalck
28 november 2004, 03:30
Ik ben Dominique Thomas, en ik durf best een aangepaste scan van mijn ID kaart hier tonen. Zou u dat durven? ;-)
Ja, maar wat ik mij afvraag is waarom jij eigenlijk zo geïnteresseerd bent in mijn referenties en een probleem maakt van mijn naam? Ooit problemen gehad met iemand die ook Maesschalck heet?

Tantist
28 november 2004, 03:42
Ja, maar wat ik mij afvraag is waarom jij eigenlijk zo geïnteresseerd bent in mijn referenties en een probleem maakt van mijn naam? Ooit problemen gehad met iemand die ook Maesschalck heet?
Lees: "neen, ik durf dat niet"

groentje
29 november 2004, 04:30
Mannen, ik ben niet geïnteresseerd in jullie identiteitskaarten. Als je je daar per se mee wil bezig houden, mij goed, maar doe het dan via pb.

mvg
groentje

Ik zal niet op de NSV-betoging zijn, omdat die teveel wordt geclaimd door klein-links. Ik vind trouwens zowel de NSV- als de tegenbetoging overbodig, negen kansen op tien gaat het over een onderwerp, waar ze niets interessants hebben over te zeggen, en is het doel van het NSV de tegenbetoging. Mij lijkt het beter het allemaal straal te negeren. Ik denk dat nogal wat mensen dat trouwens gaan doen ;)

groentje
29 november 2004, 04:41
OK, ik krijg mijn tekst niet meer aangepast, ik weet ook niet wat er scheelt. Dat moet natuurlijk ANTI-NSV-betoging zijn.

De Garde
29 november 2004, 11:32
Al die zever over rellen en anti-NSV betogers die vanalles gooiden naar jullie is dus inderdaad bullshit?

Alleszins, onze campagne voor de tegenbetoging in Gent is nu al een groot succes ;-)
Mhh, in 1994 was jij duidelijk nog niet in Gent.

De Garde
29 november 2004, 11:33
OK, ik krijg mijn tekst niet meer aangepast, ik weet ook niet wat er scheelt. Dat moet natuurlijk ANTI-NSV-betoging zijn.
Daar was ik nu wel niet opgekomen!;-)

Koenraad Maesschalck
29 november 2004, 11:41
Lees: "neen, ik durf dat niet"
Ik zou niet weten waarom ik mijn identiteit zou moeten bewijzen tegenover jou. Als je mij niet gelooft, dan is dat jou probleem, niet het mijne.

Koenraad Maesschalck
29 november 2004, 11:45
{....}
Ik zal niet op de NSV-betoging zijn, omdat die teveel wordt geclaimd door klein-links. {....}
"Klein-links"? Hoe schattig toch. Je bedoelt evenwel extreem-links.

groentje
29 november 2004, 20:03
Ik probeerde een neutrale term te gebruiken, is dat zo verkeerd?

GC
29 november 2004, 20:20
Mhh, in 1994 was jij duidelijk nog niet in Gent.
Toch wel hoor. Ik vermoed wel dat je doelt op de anti-NSV betoging van maart 1995 in Gent. Daar waren er inderdaad problemen. Ik kan me nog heel goed herinneren hoe de problemen daar waren ontstaan, maar het volstaat om te zeggen dat die anti-NSV betoging niet geleid werd door Blokbuster of wat vandaag LSP is. Er waren drie even sterke politieke formaties in de betoging en op een aantal daarvan had ik achteraf best wel wat kritiek.

De Garde
29 november 2004, 22:18
Toch wel hoor. Ik vermoed wel dat je doelt op de anti-NSV betoging van maart 1995 in Gent. Daar waren er inderdaad problemen. Ik kan me nog heel goed herinneren hoe de problemen daar waren ontstaan, maar het volstaat om te zeggen dat die anti-NSV betoging niet geleid werd door Blokbuster of wat vandaag LSP is. Er waren drie even sterke politieke formaties in de betoging en op een aantal daarvan had ik achteraf best wel wat kritiek.
Vind je niet dat 'problemen' toch een beetje te minnetjes is als omschrijving? Ik heb de stellingen nog gezien van een attractie van de halfvastenfoor. Daar schoot bijna niks meer van over. Alles, echt alles, was goed genoeg om de politie te bekogelen. En dan maar klagen dat die er nogal hardhandig is ingevlogen.

En ja, ik bedoelde maart '95 (academiejaar '94-'95).

GC
29 november 2004, 22:32
Vind je niet dat 'problemen' toch een beetje te minnetjes is als omschrijving? Ik heb de stellingen nog gezien van een attractie van de halfvastenfoor. Daar schoot bijna niks meer van over. Alles, echt alles, was goed genoeg om de politie te bekogelen. En dan maar klagen dat die er nogal hardhandig is ingevlogen.

En ja, ik bedoelde maart '95 (academiejaar '94-'95).
Die stellingen heb ik niet gezien. Toen aan de Blandijn een deel van de betoging meende te kunnen chargeren op de politie, hield ik het voor bekeken. Dat soort avonturen ging me wat te ver aangezien er absoluut geen krachtsverhouding was om effectief te chargeren. Daarna ben ik samen met mijn kameraden een pint gaan pakken in de Vooruit. Maar die betoging in 1995 was de laatste van die aard (ook de laatste anti-NSV betoging waar er drie politieke formaties even sterk aanwezig waren... en ja, er is een verband met de afwezigheid van dat soort rellen bij de daaropvolgende betogingen).

Komende anti-NSV betoging zal opnieuw rustig verlopen. Het zal een radicale betoging zijn, inhoudelijk staan we binnen de anti-fascistische beweging vandaag geïsoleerd met ons anti-establishmentstandpunt. In die zin zal de anti-NSV betoging van dit jaar belangrijk zijn om de verhoudingen binnen de beweging duidelijk te stellen en iedereen kant te doen kiezen.

jan hyoens
30 november 2004, 11:41
Die stellingen heb ik niet gezien. Toen aan de Blandijn een deel van de betoging meende te kunnen chargeren op de politie, hield ik het voor bekeken. Dat soort avonturen ging me wat te ver aangezien er absoluut geen krachtsverhouding was om effectief te chargeren. Daarna ben ik samen met mijn kameraden een pint gaan pakken in de Vooruit. Maar die betoging in 1995 was de laatste van die aard (ook de laatste anti-NSV betoging waar er drie politieke formaties even sterk aanwezig waren... en ja, er is een verband met de afwezigheid van dat soort rellen bij de daaropvolgende betogingen).

Komende anti-NSV betoging zal opnieuw rustig verlopen. Het zal een radicale betoging zijn, inhoudelijk staan we binnen de anti-fascistische beweging vandaag geïsoleerd met ons anti-establishmentstandpunt. In die zin zal de anti-NSV betoging van dit jaar belangrijk zijn om de verhoudingen binnen de beweging duidelijk te stellen en iedereen kant te doen kiezen.
Hopelijk passeert er daar geen bus koorknapen?8)

De Garde
30 november 2004, 13:40
Hopelijk passeert er daar geen bus koorknapen?8)
Ge zoudt van minder kastraatzanger worden, hé Jan!

GC
30 november 2004, 13:49
Hopelijk passeert er daar geen bus koorknapen?8)

LSP zal donderdagavond sterk aanwezig zijn. Bijgevolg zal het een volledig vreedzame actie zijn ;-)

Koenraad Maesschalck
30 november 2004, 14:38
LSP zal donderdagavond sterk aanwezig zijn. Bijgevolg zal het een volledig vreedzame actie zijn ;-)
:lol: Als de LSP daar op volle sterkte aanwezig is, spreken we van 250 man. Aangezien de tegenbetoging telkens ongeveer 700 �* 750 deelnemers haalt, kan het niet anders dan dat er ook anarchisten, groenen, PVDA'ers, KP'ers en SAP'ers, sossen,... aan deelnemen. En ook nu weer zal er inde marge van die tegenbetoging geweld en vandalisme aan te pas komen door jullie.

GC
30 november 2004, 14:47
:lol: Als de LSP daar op volle sterkte aanwezig is, spreken we van 250 man. Aangezien de tegenbetoging telkens ongeveer 700 �* 750 deelnemers haalt, kan het niet anders dan dat er ook anarchisten, groenen, PVDA'ers, KP'ers en SAP'ers, sossen,... aan deelnemen. En ook nu weer zal er inde marge van die tegenbetoging geweld en vandalisme aan te pas komen door jullie.

Ik dacht dat de anarchisten opnieuw een eigen actie deden. Vorig jaar in Antwerpen waren er geen KP'ers, SAP'ers, groenen of sossen aanwezig. Enkel LSP en een kleine delegatie van PVDA waren aanwezig. Uiteraard zullen er veel ongeorganiseerde jongeren betogen en een aantal sympathisanten komen enkel buiten als er dit soort acties zijn.

jan hyoens
30 november 2004, 15:13
Ge zoudt van minder kastraatzanger worden, hé Jan!
http://www.les-smiley.com/smiley/Smiley/Sale/0036.gif

Pallieter
1 december 2004, 14:30
:lol: Als de LSP daar op volle sterkte aanwezig is, spreken we van 250 man. Aangezien de tegenbetoging telkens ongeveer 700 �* 750 deelnemers haalt, kan het niet anders dan dat er ook anarchisten, groenen, PVDA'ers, KP'ers en SAP'ers, sossen,... aan deelnemen. En ook nu weer zal er inde marge van die tegenbetoging geweld en vandalisme aan te pas komen door jullie.
moeten ze wel nog van dat dak geraken eh :-)

Wiwwie
2 december 2004, 19:59
De antifascisten troep marcheert door mijn straat!!!
(en die is be-hoor-lijk lang!)


:-D:-D