PDA

View Full Version : terreurdaad in El Paso


dalibor
4 augustus 2019, 10:03
21 jarige post een manifest waarin hij de migratie van hispanics naar de VS hekelt en een daad aankondigt om een blank Texas te helpen bewaren. Hij zegt ook de dader van de aanslag in Christchurch, Nieuw-Zeeland, te bewonderen.

En dan schiet hij 20 mensen dood in El Paso, Texas.

Dit soort terreur wordt nog steeds onvoldoende ernstig genomen en de haat die op internet wordt gehanteerd ten aanzien van minderheden draagt er toe bij.

https://www.youtube.com/watch?v=eq5VPf_SAoQ

Bach
4 augustus 2019, 10:06
En een paar uren later schiet er een "gunman" minstens 10 mensen dood in Dayton.

Laten we dat land aub niet als voorbeeld nemen zoals zo vaak gebeurd. Maar integendeel misschien beter wat van onze cultuur exporteren.

Bach
4 augustus 2019, 10:08
21 jarige post een manifest waarin hij de migratie van hispanics naar de VS hekelt en een daad aankondigt om een blank Texas te helpen bewaren. Hij zegt ook de dader van de aanslag in Christchurch, Nieuw-Zeeland, te bewonderen.

En dan schiet hij 20 mensen dood in El Paso, Texas.

Dit soort terreur wordt nog steeds onvoldoende ernstig genomen en de haat die op internet wordt gehanteerd ten aanzien van minderheden draagt er toe bij.

https://www.youtube.com/watch?v=eq5VPf_SAoQ

Zet een willekeurige Amerikaanse film op en je ziet een schietpartij. Hoe vaak kom je dat in het echte leven tegen?

dalibor
4 augustus 2019, 10:12
Zet een willekeurige Amerikaanse film op en je ziet een schietpartij. Hoe vaak kom je dat in het echte leven tegen?

Hier nauwelijks. In de VS zowat dagelijks.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mass_shootings_in_the_United_States_in_201 9

maddox
4 augustus 2019, 10:23
Weer zo kleinschalig. Kunnen die nu echt geen voorbeeld nemen aan Breivik?

maddox
4 augustus 2019, 11:06
En wedden dat het geen verwarde mannen zijn?

Hypochonder
4 augustus 2019, 11:25
Wanneer moslims aanslagen plegen dan krijgt zoiets te veel aandacht. Wanneer een blanke een aanslag pleegt dan krijgt dat te weinig aandacht aldus de linkse kwekkertjes.

Frankenstein
4 augustus 2019, 11:26
Ik lees dat de dader zich zonder verzet heeft overgegeven en is overmeesterd. Dit is jammer; nu krijgt deze freak de gelegenheid om weer in de picture te staan bij de rechtszaal. En het kost de staat handenvol geld.

Een enkeltje kogel door zijn slaap (hoofd) of tussen zijn ogen zou de gebruikelijke procedure moeten zijn.

Maar bovenal zouden automatische geweren niet meer mogen worden verkocht — lijkt mij.

maddox
4 augustus 2019, 11:29
Wanneer moslims aanslagen plegen dan krijgt zoiets te veel aandacht. Wanneer een blanke een aanslag pleegt dan krijgt dat te weinig aandacht aldus de linkse kwekkertjes.

Een in de middellandse zee verzopen Koerdische kleuter mag maandenlang posterboy voor de linkse kwekkers zijn, maar een Duitse kleine die vermoord is door een "verwarde man", die mag niet politiek gerecupereerd worden door rechts...

Hypochonder
4 augustus 2019, 11:30
Het is gewoon een traditie in de VS. Als ze er zelf niets aan willen doen dan moeten ze het maar blijven ondergaan.

Frankenstein
4 augustus 2019, 11:30
En wedden dat het geen verwarde mannen zijn?

Het is een blanke dertiger zonder vrouw en kinderen — Paso. Ca. 10 jaar geleden zou 'ons' forum een gevaarlijke broedplaats voor dergelijke lieden kunnen zijn geweest.

Frankenstein
4 augustus 2019, 11:31
Een in de middellandse zee verzopen Koerdische kleuter mag maandenlang posterboy voor de linkse kwekkers zijn, maar een Duitse kleine die vermoord is door een "verwarde man", die mag niet politiek gerecupereerd worden door rechts...

2

maddox
4 augustus 2019, 11:34
Het is een blanke dertiger zonder vrouw en kinderen — Paso. Ca. 10 jaar geleden zou 'ons' forum een gevaarlijke broedplaats voor dergelijke lieden kunnen zijn geweest.

Nu nog steeds hoor.
Er zijn een paar forumleden die niet meebleiten met de soyboys, metromannen en gender-bender wijven.

dalibor
4 augustus 2019, 11:34
Het is een blanke dertiger zonder vrouw en kinderen — Paso. Ca. 10 jaar geleden zou 'ons' forum een gevaarlijke broedplaats voor dergelijke lieden kunnen zijn geweest.

Een man van 21 jaar oud had ik begrepen. Inderdaad wel een geestesgenoot van velen op dit forum.

Frankenstein
4 augustus 2019, 11:45
Weer zo kleinschalig. Kunnen die nu echt geen voorbeeld nemen aan Breivik?

Hij was nog jong, 21 jaar. Dertigers zijn beter als het om grote getallen gaat. Veertigers verkiezen de strop voorzichzelf. Vijftigers zijn echt te oud voor deze ongein.

maddox
4 augustus 2019, 11:52
Een man van 21 jaar oud had ik begrepen. Inderdaad wel een geestesgenoot van velen op dit forum.

Er waren 2 knalfuiven in de VS gisteren.

Gwylan
4 augustus 2019, 12:05
21 jarige post een manifest waarin hij de migratie van hispanics naar de VS hekelt en een daad aankondigt om een blank Texas te helpen bewaren. Hij zegt ook de dader van de aanslag in Christchurch, Nieuw-Zeeland, te bewonderen.

En dan schiet hij 20 mensen dood in El Paso, Texas.

Dit soort terreur wordt nog steeds onvoldoende ernstig genomen en de haat die op internet wordt gehanteerd ten aanzien van minderheden draagt er toe bij.

https://www.youtube.com/watch?v=eq5VPf_SAoQ

Mij verbaast één en ander in ieder geval niet.....
111120

fred vanhove
4 augustus 2019, 12:08
Er waren 2 knalfuiven in de VS gisteren.


Niks aan de hand. Leuke gebeurtenis. In vergelijking met Hellhole Brussel is de VS volgens Trump de clown een pretpark.

maddox
4 augustus 2019, 12:09
Niks aan de hand. Leuke gebeurtenis. In vergelijking met Hellhole Brussel is de VS volgens Trump de clown een pretpark.

Een fait divers.

Bobke
4 augustus 2019, 12:23
Niks aan de hand. Leuke gebeurtenis. In vergelijking met Hellhole Brussel is de VS volgens Trump de clown een pretpark.
De wapenwet is niet streng genoeg in Bëlgie.

Libro
4 augustus 2019, 12:37
Een man van 21 jaar oud had ik begrepen. Inderdaad wel een geestesgenoot van velen op dit forum.

Pas op of Dries post een meme.

Libro
4 augustus 2019, 13:50
Dit ZOU uit het manifest van de schutter in El Paso komen:

https://pbs.twimg.com/media/EBG-pzAXoAAWVKh?format=jpg&name=large

Hebben Greta en Anuna enige commentaar?

Hoofdstraat
4 augustus 2019, 14:13
Ik lees dat de dader zich zonder verzet heeft overgegeven en is overmeesterd. Dit is jammer; nu krijgt deze freak de gelegenheid om weer in de picture te staan bij de rechtszaal. En het kost de staat handenvol geld.

Een enkeltje kogel door zijn slaap (hoofd) of tussen zijn ogen zou de gebruikelijke procedure moeten zijn.

Maar bovenal zouden automatische geweren niet meer mogen worden verkocht — lijkt mij.

Ben wel benieuwd wat hij gaat zeggen, ze hoorden hem roepen over “gamer revolution”. 1 of andere meme die ik niet ken.

Het is nog niet zeker of het manifest van hem is, vanwege de timing denken ze dat het van de schutter is.

https://www.nytimes.com/2019/08/03/us/patrick-crusius-el-paso-shooter-manifesto.html

Frankenstein
4 augustus 2019, 14:33
Dit ZOU uit het manifest van de schutter in El Paso komen:

https://pbs.twimg.com/media/EBG-pzAXoAAWVKh?format=jpg&name=large

Hebben Greta en Anuna enige commentaar?
Dan krijg je dus dit. Gewoon postuum afknallen die knapen en deze dingen chloorwassen van internet is het beste.

Eigenaardig was mijn eerste reactie: in de lach schieten na lezen van dit pamflet.

Hoofdstraat
4 augustus 2019, 14:34
Dit is het volledige manifesto, het spreekt ook van milieuproblemen, automatisatie, goedkope werkkrachten en dat hij zeker geen niet-migranten zou willen neerschieten. Wel vreemd dat er dan maar 3 Mexicanen onder de slachtoffers zitten.

Misschien werd hij getriggerd door het manifesto maar niet zelf geschreven?

Nierika
4 augustus 2019, 15:29
Dit is het volledige manifesto, het spreekt ook van milieuproblemen, automatisatie, goedkope werkkrachten en dat hij zeker geen niet-migranten zou willen neerschieten. Wel vreemd dat er dan maar 3 Mexicanen onder de slachtoffers zitten.

Misschien werd hij getriggerd door het manifesto maar niet zelf geschreven?

Hij wil immigranten afknallen omdat hij een vervanging van de bevolking vreest, en stelt dat hetgeen er met de indianen is gebeurd zijn vrees staaft.

Hij wil mensen afknallen omdat het milieu naar de haaien gaat en niemand er een lor om geeft of bereid is zijn levensstijl aan te passen, zodat de enige overblijvende optie mensen vermoorden is.


Tegenwoordig heb je dus ook al groene extreemrechtsen.


Ik heb weliswaar nog maar weinig extreemrechtse goeroes geweten die over het milieu beginnen te wauwelen als ze hun discours verspreiden. Waar heeft die zijn mosterd gehaald?


Maar kom, ie is blank, dus moet ie wel extreemrechts zijn...

Best ook eens de milieubeweging beginnen aanpakken, zet duidelijk aan tot haat...

Elio di Supo
4 augustus 2019, 16:25
Laten we dat land aub niet als voorbeeld nemen zoals zo vaak gebeurd. Maar integendeel misschien beter wat van onze cultuur exporteren.

Maar Amerika is niets anders dan geimporteerde cultuur. Wat bedoel jij eigenlijk met "onze" cultuur?

Nierika
4 augustus 2019, 18:32
Dan krijg je dus dit. Gewoon postuum afknallen die knapen en deze dingen chloorwassen van internet is het beste.

Eigenaardig was mijn eerste reactie: in de lach schieten na lezen van dit pamflet.

In een land waar in rechtbanken gezworen wordt op de bijbel, is het moeilijk om de schuld bij religie te leggen.

Maar als we nj kijken naar het manifest van deze terrorist, dan vallen er toch enkele zaken op.

Allereerst de theorie van de rassenvervanging, waarbij hij zelf nog meegeeft dat de idianen hetzelfde is overkomen - en die zagen het ook niet aankomen.

Dan helemaal onverwacht een relaas over het klimaat, waarbij wordt gestipuleerd dat er maar één oplossing is voor dat problerm op te lossen: het reducering van dddbevolkibg, die ofwel te dom is het probleem te snappen of te egoïstisch is om er zijn levensstijl voor aan te passen.

Hij valt de bedrijfswereld aan, die rivieren vervuilt en het milieu kapot maakt, maar enkel in kortzichtig winstbejag geïnteresseerd is.
Bomen worden gekapt om er papieren handdoekjes van te maken waarmee we onze handen wassen.

Was hij niet eerder over rassenvervanging bezig, we hadden de overtreffende trap van de linksextremistische Volkert Van Der Graaf ontdekt, de moordenaar van Pim Fortuyn.

En dan leutert hij ook nog wat over het feit dat het geen zin meer heeft voor zijn generatie om te studeren want alle jobs worden in de toekomst toch geautomatiseerd ten voordele van de winstmaximalisatie van de bedrijven en hun aandeelhouders.

Ook de Republikeinen worden tenslotte in kapitalen gehekeld omwille van hun lakse migratiebeleid, waarbij ze de hoogopgeleide kinderen van laaggeschoolde migranten moeten vervangen om weer laaggeschoolde en onderbetaalde arbeid te verrichten.

Daar komt het zo ongeveer op neer.

Dit Trump in de schoenen schuiven omwille van zijn retoriek is, ondanks de onkiese walm die rond het figuur waart, potsierlijk.

Is er iemand in Amerika die eens de moeite wil doen om de graad van religiositeit van deze extremist onder de loep te nemen?

En dan de échte vraag te stellen: is er een verband tussen het fatalisme van deze terrorist, die links en rechts gretig grossiert in samenzwerings-en eindtijdtheorieën allerhande, en zijn geloof, waarin zoiets als het Armaggedon één van de pijlers is?

Ik denk dat die dissidente stem er veel dichter bij zou zitten dan diegenen die in hun zucht en geestdrift naar politieke recuperatie naar Trump en rechtsextremisme verwijzen...

fred vanhove
4 augustus 2019, 19:07
Maar Amerika is niets anders dan geimporteerde cultuur. Wat bedoel jij eigenlijk met "onze" cultuur?

Ik sta eigenlijk niet versteld dat zulke dingen vooral in de VS gebeuren.De laatste jaren ik er was viel me het ontzettend aantal eenzame mensen op die enkel zichzelf hadden om tegen te praten.
Dikwijls zei ik tegen mezelf dat ook ik waarschijnlijk me daar te buiten zou gaan aan allerhande drugs medicijnen of Alcohol. Nergens ter wereld zo dat gevoel van troosteloosheid ervaren als in dat Amerikaanse binnenland.
Het is een kille oppervlakkige samenleving geworden waar menselijkheid steeds verder weg lijkt. Een haatmaatschappij waar alle welzijn werd opgeofferd voor wat materiële welvaart.
Dat een clown als een Trump daar president kan worden zegt genoeg hoe mensen zich daar moeten voelen. Poetin is er een geleerde tegen.
Dat ieder voor zich leven kan misschien voor sommigen het van het zijn maar niks zo nobel als wat voor mekaar zorgen. Solidariteit is daar ver weg.


Ik zou er echt niet (meer) willen leven. Naar mijn mening is Europa er een hemel tegen. Spijtig dat wij Europeanen dat niet meer beseffen.

Dat die Clown zijn Hellhole maar daar laat.

Zeus
4 augustus 2019, 19:25
"The only thing that can stop a bad guy with a gun, is a good guy with a gun"

Dat was toch het argument voor vrije wapendracht van de heersende conservatieven zoals de Texaanse legislatieve macht?

morte-vivante
4 augustus 2019, 20:16
"The only thing that can stop a bad guy with a gun, is a good guy with a gun"

Dat was toch het argument voor vrije wapendracht van de heersende conservatieven zoals de Texaanse legislatieve macht?

yep. het winkelcentrum was echter een gun-free zone, en law abiding citizens laten dat wapen dan netjes in de auto

Elio di Supo
4 augustus 2019, 20:31
Dat ieder voor zich leven kan misschien voor sommigen het van het zijn maar niks zo nobel als wat voor mekaar zorgen. Solidariteit is daar ver weg.


Ik zou er echt niet (meer) willen leven. Naar mijn mening is Europa er een hemel tegen. Spijtig dat wij Europeanen dat niet meer beseffen.

Dat die Clown zijn Hellhole maar daar laat.

Ik heb er eigenlijk meer liefdadigheid aangetroffen dan wat ik zag in Belgie. Om de haverklap wordt je gevraagd of je een schenking wil doen aan een goed doel. Elk jaar opnieuw organiseert Reasor's (een warenhuisketen) en inzamelactie om schoolgerief te schenken aan minderbedeelde kinderen. Er is ook veel vrijwilligerswerk via kerken. Veel spontane schenkingen aan tehuizen voor daklozen.

Alles kan altijd beter natuurlijk maar die kille, harteloze samenleving die jij afschildert herken ik hier toch niet hoor. Ga eens een tijdje wonen aan de Brugse Poort of de Dampoort in Gent als je een hellhole wil meemaken.

Dadeemelee
4 augustus 2019, 20:35
Ik heb er eigenlijk meer liefdadigheid aangetroffen dan wat ik zag in Belgie. Om de haverklap wordt je gevraagd of je een schenking wil doen aan een goed doel. Elk jaar opnieuw organiseert Reasor's (een warenhuisketen) en inzamelactie om schoolgerief te schenken aan minderbedeelde kinderen. Er is ook veel vrijwilligerswerk via kerken. Veel spontane schenkingen aan tehuizen voor daklozen.

Alles kan altijd beter natuurlijk maar die kille, harteloze samenleving die jij afschildert herken ik hier toch niet hoor. Ga eens een tijdje wonen aan de Brugse Poort of de Dampoort in Gent als je een hellhole wil meemaken.

Dat is uiteraard wat de ‘rijken’ willen. Geen georganiseerde solidariteit, maar ‘charity’.
Terug naar de 19e eeuw. :-(

maddox
4 augustus 2019, 20:38
"The only thing that can stop a bad guy with a gun, is a good guy with a gun"

Dat was toch het argument voor vrije wapendracht van de heersende conservatieven zoals de Texaanse legislatieve macht?

Waar vind je nog een good guy? Ook in de VS heeft men een "probleempje" met "good guys" die geweld gebruiken.
Onlangs nog in het nieuws. Een agent die jaren heeft mogen wachten op vrijspraak nadat een gearresteerde stikte door een astma aanval.
De verkettering die je te horen kreeg op de radio was de moeite.

maddox
4 augustus 2019, 20:39
Dat is uiteraard wat de ‘rijken’ willen. Geen georganiseerde solidariteit, maar ‘charity’.
Terug naar de 19e eeuw. :-(

Yep. En u bent 1 van die rijken die de charity laat betalen door een ander. U bent een lichtend voorbeeld van een prachtsos.

Ik ben er tenminste eerlijk in, en help mensen die het volgens mij verdienen van geholpen te worden.
Hebt u gedurende een paar jaar een dakloze geholpen terug op eigen benen te staan?
Ik wel, met alle gezeik die je van overheidswege in je nek krijgt vandien.
Onderdak (zolder ingericht als woonplaats) eten en drinken, financiën laten beheren door een stel ambtenaren, en dan nog gezever krijgen met de belastingen omdat er een 3de persoon met een inkomen op't zelfde adres leefde.

Dadeemelee
4 augustus 2019, 20:47
Yep. En u bent 1 van die rijken die de charity laat betalen door een ander. U bent een lichtend voorbeeld van een prachtsos.

Ik ben er tenminste eerlijk in, en help mensen die het volgens mij verdienen van geholpen te worden.
Hebt u gedurende een paar jaar een dakloze geholpen terug op eigen benen te staan?
Ik wel, met alle gezeik die je van overheidswege in je nek krijgt vandien.
Onderdak (zolder ingericht als woonplaats) eten en drinken, financiën laten beheren door een stel ambtenaren, en dan nog gezever krijgen met de belastingen omdat er een 3de persoon met een inkomen op't zelfde adres leefde.

Gewoon ter informatie: ik heb het geluk dat ik tot nu enkel betaald heb voor sociale zekerheid en er quasi niks voor terug gekregen heb. Ik hoop dat ik nog heel lang mag blijven betalen zonder er iets voor terug te krijgen. :|

Guinevere
4 augustus 2019, 20:56
Er is weldegelijk een nieuw soort terrorisme: die van de bange blanke man.

Trump helpt als president van de VS met zijn xenofobe, racistische visies (wellicht is hij zelf een bange blanke man?) dit soort gedachtegoed normaliseren.

Terwijl het tijd wordt dat zowel de VS als Europa diversiteit omarmen.

Hoofdstraat
4 augustus 2019, 21:06
Er is weldegelijk een nieuw soort terrorisme: die van de bange blanke man.

Trump helpt als president van de VS met zijn xenofobe, racistische visies (wellicht is hij zelf een bange blanke man?) dit soort gedachtegoed normaliseren.

Terwijl het tijd wordt dat zowel de VS als Europa diversiteit omarmen.

Gelukkig geven de Democraten en media het goede voorbeeld en zetten ze de bevolking niet tegen elkaar op met extremen. :roll:

Zipper
4 augustus 2019, 21:07
Er is weldegelijk een nieuw soort terrorisme: die van de bange blanke man.

Trump helpt als president van de VS met zijn xenofobe, racistische visies (wellicht is hij zelf een bange blanke man?) dit soort gedachtegoed normaliseren.

Terwijl het tijd wordt dat zowel de VS als Europa diversiteit omarmen.

Bij diversiteit denk ik aan, en verwelkom ik (al dan niet getrouwde) holebi's en gekleurde medemensen. Maar zeker niet aan een fascistoïde en destructieve ideologie als de islam.

Elio di Supo
4 augustus 2019, 21:09
Terwijl het tijd wordt dat zowel de VS als Europa diversiteit omarmen.

En Saoedi-Arabie. En Pakistan. En Iran.

Ik juich daar al de toekomstige gay prides toe en de bouw van kathedralen.

Hoofdstraat
4 augustus 2019, 21:11
Er is weldegelijk een nieuw soort terrorisme: die van de bange blanke man.

Trump helpt als president van de VS met zijn xenofobe, racistische visies (wellicht is hij zelf een bange blanke man?) dit soort gedachtegoed normaliseren.

Terwijl het tijd wordt dat zowel de VS als Europa diversiteit omarmen.

Waarom wordt het geen tijd dat de Islam wereld die diversiteit eens omarmt? Het racisme onder moslims is zo extreem dat jij het niet meer opmerkt, het is genormaliseerd.

.

Elio di Supo
4 augustus 2019, 21:14
Dat is uiteraard wat de ‘rijken’ willen. Geen georganiseerde solidariteit, maar ‘charity’.
Terug naar de 19e eeuw. :-(

Ik reageerde op Fred zijn opmerking over de kille, harteloze samenleving. Als ik dit beaamd had dan zou het ook niet goed zijn geweest he?

Dus: geen liefdadigheid ---> slecht want kil en harteloos
wel liefdadigheid ---> slecht want speelt in de kaart van de rijken

Tja ...

Dadeemelee
4 augustus 2019, 21:18
Ik reageerde op Fred zijn opmerking over de kille, harteloze samenleving. Als ik dit beaamd had dan zou het ook niet goed zijn geweest he?

Dus: geen liefdadigheid ---> slecht want kil en harteloos
wel liefdadigheid ---> slecht want speelt in de kaart van de rijken

Tja ...

Het is al wat geleden dat ik in de US was (15 jaar denk ik). Vreemd land vond ik altijd.

Maar als ik kan kiezen tussen ‘onze’ sociale zekerheid en de ‘US’ versie dan weet ik het wel.

Elio di Supo
4 augustus 2019, 21:26
Het is al wat geleden dat ik in de US was (15 jaar denk ik). Vreemd land vond ik altijd.

Maar als ik kan kiezen tussen ‘onze’ sociale zekerheid en de ‘US’ versie dan weet ik het wel.

De Belgische SZ is idd een pak genereuzer. En hopelijk blijft ze betaalbaar.

Maar daar ging het mij eigenlijk niet om. Het ging mij om de beeldvorming van de VS als een hellhole verstoken van enige solidariteit. Het staat eenider vrij om dit beeld aan te hangen. Ik wilde er enkel op wijzen dat dit niet strookt met mijn ervaringen.

Wat bedoel je met vreemd land? Wat zijn dan normale landen?

Dadeemelee
4 augustus 2019, 21:35
De Belgische SZ is idd een pak genereuzer. En hopelijk blijft ze betaalbaar.

Maar daar ging het mij eigenlijk niet om. Het ging mij om de beeldvorming van de VS als een hellhole verstoken van enige solidariteit. Het staat eenider vrij om dit beeld aan te hangen. Ik wilde er enkel op wijzen dat dit niet strookt met mijn ervaringen.

Wat bedoel je met vreemd land? Wat zijn dan normale landen?

Tegenstelling steden/platteland. In België is dat allang weg, platteland en pastoors.
Maar oa in de Midwest? Een kerkje in elke straat. 8O

Elio di Supo
4 augustus 2019, 21:42
Tegenstelling steden/platteland. In België is dat allang weg, platteland en pastoors.
Maar oa in de Midwest? Een kerkje in elke straat. 8O

Ja, ze zijn een pakje religieuzer dan in NW-Europa. Dat was 1 vd cultuurschokken die ik moest verwerken.

Maar laten we wel wezen. Moest jij Thailand of Cambodja bezoeken dan zou je je wsl niet ergeren aan de talrijke boedhistische tempels daar, nietwaar? Dat zou dan deel uitmaken van de authentieke cultuur en dat bashen of vreemd vinden zou een no-no zijn.

Amerika ontbeert dat vleugje exotisme en dus is kritiek op religieuze beleving daar geen taboo en eigenlijk een aanrader vanuit de politiek correcte visie. Terwijl het even navelstaarderig is en van een kerktoren-mentaliteit getuigt als je ergeren aan pagodes en stupas.

Dadeemelee
4 augustus 2019, 21:55
Ja, ze zijn een pakje religieuzer dan in NW-Europa. Dat was 1 vd cultuurschokken die ik moest verwerken.

Maar laten we wel wezen. Moest jij Thailand of Cambodja bezoeken dan zou je je wsl niet ergeren aan de talrijke boedhistische tempels daar, nietwaar? Dat zou dan deel uitmaken van de authentieke cultuur en dat bashen of vreemd vinden zou een no-no zijn.

Amerika ontbeert dat vleugje exotisme en dus is kritiek op religieuze beleving daar geen taboo en eigenlijk een aanrader vanuit de politiek correcte visie. Terwijl het even navelstaarderig is en van een kerktoren-mentaliteit getuigt als je ergeren aan pagodes en stupas.

Ik erger mij daar niet aan. Ik kijk er gewoon met verstomming tegenaan.
Net zoals ik met verstomming kijk naar de Nederlandse Bible Belt.

Maar het onderwerp was eigenlijk ‘sociale zekerheid’ tegenover ‘charity’.

Hoofdstraat
4 augustus 2019, 22:00
Ik erger mij daar niet aan. Ik kijk er gewoon met verstomming tegenaan.
Net zoals ik met verstomming kijk naar de Nederlandse Bible Belt.

Idem, ik vind het nog steeds verbazend dat opgeleide Westerlingen nog steeds gelovig kunnen zijn. De drang naar traditie en schrik voor de dood is blijkbaar sterker dan ik dacht.

Elio di Supo
4 augustus 2019, 22:06
Ik erger mij daar niet aan. Ik kijk er gewoon met verstomming tegenaan.
Net zoals ik met verstomming kijk naar de Nederlandse Bible Belt.

Maar het onderwerp was eigenlijk ‘sociale zekerheid’ tegenover ‘charity’.

Wel jij bracht dit eigenlijk ter sprake. Maar het echte onderwerp was eigenlijk of Amerika een land was dat verstoken is van solidariteit.

Elio di Supo
4 augustus 2019, 22:07
Ik erger mij daar niet aan. Ik kijk er gewoon met verstomming tegenaan.


Ja, andere culturen ... het blijft iets raar he.

Dadeemelee
4 augustus 2019, 22:13
Wel jij bracht dit eigenlijk ter sprake. Maar het echte onderwerp was eigenlijk of Amerika een land was dat verstoken is van solidariteit.

Het ging eigenlijk over die gunfreak in El Paso. ;-)

Maar ik prefereer ‘onze’ sociale zekerheid boven de US ‘charity’. En ik ga dit geen 3 keer zeggen. ;-)

Elio di Supo
4 augustus 2019, 22:52
Het ging eigenlijk over die gunfreak in El Paso. ;-)

Maar ik prefereer ‘onze’ sociale zekerheid boven de US ‘charity’. En ik ga dit geen 3 keer zeggen. ;-)

Het ging over de shooter die zogezegd het gevolg is van de kille samenleving die de Amerikaanse zou zijn. Ik ga u niet verder martelen he. Ik weet dat je liever een bloedvergiftiging zou oplopen dan iets positief over Amerika te zeggen ;-)

dalibor
4 augustus 2019, 23:21
Dat iemand moeite heeft met diversiteit, met andere culturen en religies is één ding. Maar als de overtuiging bij meerdere mensen zich vestigt dat ze dat met geweld moeten tegengaan is dat wel degelijk een terreurbeweging. Een beweging die niet gestructureerd is maar wel onderling verbonden is door een aantal ideologen en mediakanalen. Die moet even gedecideerd worden bestreden als salafistische terreur.

cookie monster
5 augustus 2019, 00:26
21 jarige post een manifest waarin hij de migratie van hispanics naar de VS hekelt en een daad aankondigt om een blank Texas te helpen bewaren.
Zulke moet men eren , aanbidden & beschermen , want zij zijn onze toekomst :-D

Oh , ik bedoel , mocht men zulke terroristen neerknallen :-( ,
de rechter is dan boos :evil: , want die had nog een heel leven in't vooruitzicht !!

Enneuh , voor wie het nog niet doorheeft , lees mijn bovenstaande bijdrage in sarcasme !!


Serieus nu:
Tegen de muur zetten , en laat de politie zulk tuig vullen met een laagje lood ,
tot ze er uitzien als gatenkaas met ketchup 8-)

Stultitiae
5 augustus 2019, 01:27
In de USA woedt een strijd tegen White Supremacists, de moderne versie van "vijanden van het volk".

White Supremacy wordt gelijkgesteld met domestic terrorism.
Wie als White Supremacist wordt weggezet is bijgevolg een potentiële terrorist.
En potentiële terroristen dienen proactief te worden bestreden.

CNN DEMOCRATIC DEBATE: Elizabeth Warren Answers to White Supremacy
https://www.youtube.com/watch?time_continue=58&v=fNm8FXYDXCE

Federal Government to Resume Capital Punishment After Nearly Two Decade Lapse
Attorney General William P. Barr Directs the Federal Bureau of Prisons to Adopt an Addendum to the Federal Execution Protocol and Schedule the Executions of Five Death-Row Inmates Convicted of Murdering Children

https://www.justice.gov/opa/pr/federal-government-resume-capital-punishment-after-nearly-two-decade-lapse
saillant detail: In 1973, Barr’s father Donald, the headmaster at Manhattan’s Dalton School, hired Jeffrey Epstein as a calculus and physics teacher.


Wat heeft dit met de zaak in El Paso van doen?
Die vijf zijn als voorbeeld gekozen en niet omdat hun zaak zo zwaar was (niet dat het daarom lichte zaken zijn). Dat het kindermoordenaars zijn is goed om het volk op het gemoed te werken.
De eerst in het rijtje is Daniel Lewis Lee, a member of a white supremacist group.
Waarom zou een ideologisch detail relevant zijn bij een veroordeelde die al 20j vastzit? Om iets duidelijk te maken?
Vervang WS anders eens door “is lid van een socialistische / liberale / veganistische groep”... het klinkt toch minder neutraal.


Et voila:
El Paso shooting: Prosecutors to seek death penalty for "domestic terrorism"
https://www.cbsnews.com/news/el-paso-walmart-shooting-suspect-patrick-crusius-latest-live-updates-today-2019-08-04/



De verdachte noemt Crusius, latijnse vorm van Krause, krol.
Krauskopf = kroeskop.
Een White Supremacist met een “negernaam”.
En een naam met nummerwaarde 18 / 88.

FF :roll:

Waterglas
5 augustus 2019, 01:36
yep. het winkelcentrum was echter een gun-free zone, en law abiding citizens laten dat wapen dan netjes in de auto

Ik heb op de beelden nergens een 30.06 melding gezien, en die moeten duidelijk zichtbaar zijn:
In contrasting colors;
With block letters;
Having text 1" or greater in height;
Containing "identical" text to the following:
Pursuant to Section 30.06, Penal Code (trespass by license holder with a concealed handgun), a person licensed under Subchapter H, Chapter 411, Government Code (handgun licensing law), may not enter this property with a concealed handgun.
In both English and Spanish;
Posted conspicuously and "clearly visible to the public".
https://www.ammoland.com/wp-content/uploads/2017/04/Gun-Free-3006-3007-signs-National-Bank-Old-Denton-2017-600x465.jpg
https://static.wixstatic.com/media/54d5af_7ce1a24ad3474659b80cb49844bbe583.jpg/v1/fill/w_535,h_400,al_c,q_80/54d5af_7ce1a24ad3474659b80cb49844bbe583.jpg

Jay-P.
5 augustus 2019, 02:04
Ja, ze zijn een pakje religieuzer dan in NW-Europa. Dat was 1 vd cultuurschokken die ik moest verwerken.
Maar laten we wel wezen. Moest jij Thailand of Cambodja bezoeken dan zou je je wsl niet ergeren aan de talrijke boedhistische tempels daar, nietwaar? Dat zou dan deel uitmaken van de authentieke cultuur en dat bashen of vreemd vinden zou een no-no zijn.
Amerika ontbeert dat vleugje exotisme en dus is kritiek op religieuze beleving daar geen taboo en eigenlijk een aanrader vanuit de politiek correcte visie. Terwijl het even navelstaarderig is en van een kerktoren-mentaliteit getuigt als je ergeren aan pagodes en stupas.Eerlijk is eerlijk: als ik een hoop van die tempels ginder zie: meer de moeite waard dan die kerken uit de bible-belt, hoor!
Onze tetten- en kontendraden hier zijn er trouwens ook niks tegen... :-o

https://previews.123rf.com/images/koziolkamila/koziolkamila1705/koziolkamila170500291/79299512-sculptures-of-kamasutra-on-a-temple-in-khajuraho-india-.jpg

Lof der Zotheid
5 augustus 2019, 08:59
Dit ZOU uit het manifest van de schutter in El Paso komen:

https://pbs.twimg.com/media/EBG-pzAXoAAWVKh?format=jpg&name=large

Hebben Greta en Anuna enige commentaar?

:cheer: Patrick!:cheer:

Zipper
5 augustus 2019, 09:22
Ik erger mij daar niet aan. Ik kijk er gewoon met verstomming tegenaan.
Net zoals ik met verstomming kijk naar de Nederlandse Bible Belt.

Maar het onderwerp was eigenlijk ‘sociale zekerheid’ tegenover ‘charity’.

Ook iets te zeggen over de Koran Belt in W-Europa ???

Anna List
5 augustus 2019, 09:26
Dit ZOU uit het manifest van de schutter in El Paso komen:

https://pbs.twimg.com/media/EBG-pzAXoAAWVKh?format=jpg&name=large

Hebben Greta en Anuna enige commentaar?

commentaar?

Anuna, Greta en Kristof mogen zich wel eens verantwoorden.
met hun hysterie hebben zij gezaaid wat we nu oogsten met die wakko schutters.

Anna List
5 augustus 2019, 09:27
Eerlijk is eerlijk: als ik een hoop van die tempels ginder zie: meer de moeite waard dan die kerken uit de bible-belt, hoor!
Onze tetten- en kontendraden hier zijn er trouwens ook niks tegen... :-o

https://previews.123rf.com/images/koziolkamila/koziolkamila1705/koziolkamila170500291/79299512-sculptures-of-kamasutra-on-a-temple-in-khajuraho-india-.jpg

o_O

prrrrrrrt! XD

Universalia
5 augustus 2019, 09:33
Waarom wordt het geen tijd dat de Islam wereld die diversiteit eens omarmt? Het racisme onder moslims is zo extreem dat jij het niet meer opmerkt, het is genormaliseerd.

.

Diversiteit binnen islam is een geschenk. (http://su-shi.org/blog/2017/04/diversiteit-binnen-islam-is-een-geschenk-mohamed-akachar) 8O

Die zag het anders. :|

Tavek
5 augustus 2019, 10:14
Het ging over de shooter die zogezegd het gevolg is van de kille samenleving die de Amerikaanse zou zijn. Ik ga u niet verder martelen he. Ik weet dat je liever een bloedvergiftiging zou oplopen dan iets positief over Amerika te zeggen ;-)

Ik vind de VS een prachtig land, en het gros van haar inwoners prachtige mensen.

Ik kom er zeer graag. En ik ben er afgelopen twintig jaar ook vaak geweest.

Maar ik heb ook iedere keer toch iets weten veranderen. Je merkt het al aan de DHS aan de grens: die worden steeds groffer. Waar je vroeger als toerist/bezoeker met open armen werd onvangen, is het nu echt nors, soms zelfs hardhandig. Onvriendelijk.

Het land heeft een identiteitscrisis volgens mij. Het heeft moeite met het aanpassen aan de veranderende realiteit: de VS is niet meer een blanke, engelse, natie, maar een melting pot van culturen aan het worden.

Anna List
5 augustus 2019, 10:15
Ik vind de VS een prachtig land, en het gros van haar inwoners prachtige mensen.

Ik kom er zeer graag. En ik ben er afgelopen twintig jaar ook vaak geweest.

Maar ik heb ook iedere keer toch iets weten veranderen. Je merkt het al aan de DHS aan de grens: die worden steeds groffer. Waar je vroeger als toerist/bezoeker met open armen werd onvangen, is het nu echt nors, soms zelfs hardhandig. Onvriendelijk.

Het land heeft een identiteitscrisis volgens mij. Het heeft moeite met het aanpassen aan de veranderende realiteit: de VS is niet meer een blanke, engelse, natie, maar een melting pot van culturen aan het worden.

dat is al sinds 2001 zo.

Guinevere
5 augustus 2019, 10:32
Ook iets te zeggen over de Koran Belt in W-Europa ???

Dat is een relatief nieuw fenomeen in Europa te wijten aan migranten en niet aan Europeanen zelf. Maar je mag er ook bij, hoor. ;-)

Hier verbaast het de ene Europeaan zich over wat de andere over de Atlantische oceaan nog doet. Kun je dat begrijpen?

Ook is de islamwereld wel divers (strekt zich uit over verschillende landen/culturen).

morte-vivante
5 augustus 2019, 10:56
Ik heb op de beelden nergens een 30.06 melding gezien, en die moeten duidelijk zichtbaar zijn:

https://www.ammoland.com/wp-content/uploads/2017/04/Gun-Free-3006-3007-signs-National-Bank-Old-Denton-2017-600x465.jpg
https://static.wixstatic.com/media/54d5af_7ce1a24ad3474659b80cb49844bbe583.jpg/v1/fill/w_535,h_400,al_c,q_80/54d5af_7ce1a24ad3474659b80cb49844bbe583.jpg

Simon, de eigenaar van oa Ciela Vista Mall heeft een no-gun policy:

https://www.simon.com/legal/code-of-conduct

voor wat het waard is

Elio di Supo
5 augustus 2019, 12:45
Eerlijk is eerlijk: als ik een hoop van die tempels ginder zie: meer de moeite waard dan die kerken uit de bible-belt, hoor!
Onze tetten- en kontendraden hier zijn er trouwens ook niks tegen... :-o

https://previews.123rf.com/images/koziolkamila/koziolkamila1705/koziolkamila170500291/79299512-sculptures-of-kamasutra-on-a-temple-in-khajuraho-india-.jpg

Schoon stukske porno. Daar heeft een mens nu iets aan se.

Anna List
5 augustus 2019, 12:51
Schoon stukske porno. Daar heeft een mens nu iets aan se.

een skoon geilihdom zeggen de westkakkers.

Jay-P.
5 augustus 2019, 12:51
Ik vind de VS een prachtig land, en het gros van haar inwoners prachtige mensen.

Ik kom er zeer graag. En ik ben er afgelopen twintig jaar ook vaak geweest.

Maar ik heb ook iedere keer toch iets weten veranderen. Je merkt het al aan de DHS aan de grens: die worden steeds groffer. Waar je vroeger als toerist/bezoeker met open armen werd onvangen, is het nu echt nors, soms zelfs hardhandig. Onvriendelijk.

Het land heeft een identiteitscrisis volgens mij. Het heeft moeite met het aanpassen aan de veranderende realiteit: de VS is niet meer een blanke, engelse, natie, maar een melting pot van culturen aan het worden.Of dear, oh my sides... hoe diep kan men zinken om toch pogen te bewijzen dat men eens mocht vliegen... :-(

Anna List
5 augustus 2019, 12:54
Of dear, oh my sides... hoe diep kan men zinken om toch pogen te bewijzen dat men eens mocht vliegen... :-(https://nextshark.com/wp-content/uploads/2019/02/FAKE_PLANE_RIDE-1280x720.png

Anna List
5 augustus 2019, 12:56
Of dear, oh my sides... hoe diep kan men zinken om toch pogen te bewijzen dat men eens mocht vliegen... :-(

gelijk iedereen die fotokes post met de vleugel van de vlieger op ... om te laten zien dat ze op goedkope plaatskes zitten, denk ik dan. ;-)

Jay-P.
5 augustus 2019, 12:56
https://img.buzzfeed.com/buzzfeed-static/static/2019-02/26/11/asset/buzzfeed-prod-web-05/sub-buzz-28099-1551199493-1.jpg?downsize=700:*&output-format=auto&output-quality=auto Oops: heb een probleem met de vertaling. (doctoraatsthesis was niet goed genoeg)

Jay-P.
5 augustus 2019, 12:57
OK, ok... geslaagd bij tweede zit!

Anna List
5 augustus 2019, 12:57
Oops: heb een probleem met de vertaling. (doctoraatsthesis was niet goed genoeg)

heb er een ander in gegooid. :-)

Anna List
5 augustus 2019, 12:58
OK, ok... geslaagd bij tweede zit!

dat ging bij mij altijd al beter dan in eerste zit. :p

Jay-P.
5 augustus 2019, 13:00
gelijk iedereen die fotokes post met de vleugel van de vlieger op ... om te laten zien dat ze op goedkope plaatskes zitten, denk ik dan. ;-)Als piloot zou ik toch ook wel liever naast dat stuk willen zitten zene 8O

Anna List
5 augustus 2019, 13:01
Als piloot zou ik toch ook wel liever naast dat stuk willen zitten zene 8O

in economy dus ... ;-)

Jay-P.
5 augustus 2019, 13:02
BON; Wat doet die meid met diene WC BRIL?

Anna List
5 augustus 2019, 13:03
BON; Wat doet die meid met diene WC BRIL?

voor haren tv houden.

Jay-P.
5 augustus 2019, 13:05
:roll: Tavek?.... Nen TV gekocht met warmtepomp?

Anna List
5 augustus 2019, 13:07
:roll: Tavek?.... Nen TV gekocht met warmtepomp?

nu nog ne WC bril kopen. :p

of een fles wasproduct :

https://nexter.org/wp-content/uploads/2019/02/viral-challenge-fake-plane-pic2.jpg