PDA

View Full Version : Een nieuwe keuken plaatsen


Guinevere
5 augustus 2019, 11:03
De keukenspeciaalzaken (Dovy, Eggo, DSM,...) lijken me allemaal kostelijk. Dan krijg je een halve keuken en een halve investering in... iets wat niet zoveel opbrengt.

Het zal dus zeer waarschijnlijk Ikea worden. Maar nu heb ik ontdekt dat Hubo en Gamma ook keukens verkopen. Zijn die goedkoper dan Ikea en is dat dezelfde prijs-kwaliteitsverhouding? Wat denken jullie?

maddox
5 augustus 2019, 11:05
Als ge die vraag stelt, dan kan je beter geen keuken gaan kiezen.

Skobelev
5 augustus 2019, 11:33
Eens gaan kijken in Pakistan?

Henri1
5 augustus 2019, 11:34
De keukenspeciaalzaken (Dovy, Eggo, DSM,...) lijken me allemaal kostelijk. Dan krijg je een halve keuken en een halve investering in... iets wat niet zoveel opbrengt.

Het zal dus zeer waarschijnlijk Ikea worden. Maar nu heb ik ontdekt dat Hubo en Gamma ook keukens verkopen. Zijn die goedkoper dan Ikea en is dat dezelfde prijs-kwaliteitsverhouding? Wat denken jullie?

Ikea is oké voor de keuken zelf. De apparaten zijn vaak 2de of 3de keus.

Anna List
5 augustus 2019, 11:53
De keukenspeciaalzaken (Dovy, Eggo, DSM,...) lijken me allemaal kostelijk. Dan krijg je een halve keuken en een halve investering in... iets wat niet zoveel opbrengt.

Het zal dus zeer waarschijnlijk Ikea worden. Maar nu heb ik ontdekt dat Hubo en Gamma ook keukens verkopen. Zijn die goedkoper dan Ikea en is dat dezelfde prijs-kwaliteitsverhouding? Wat denken jullie?

niks klopt de Ikea prijs/kwaliteit.

kies bij Ikea wel het duurste beslag(scharnieren en schuivers), dat is wat de waarde en levensduur van je keuken maakt.

Mambo
5 augustus 2019, 12:51
Ikea.
Alle mogelijkheden en goed materiaal tegen een zeer aanvaardbare prijs.
Ook de toestellen zijn goed en onder garantie.

Zelf plaatsen is ook niet moeilijk.

Tavek
5 augustus 2019, 12:53
Ik ken mensen met een ikea keuken die dat in hun nieuwbouw hebben gezet, en eerlijk gezegd, mocht ik Mr. Dovy zijn, zou ik me zorgen maken.

Kwalitatief vrij goed en mooi. En voor minder dan de helft van de prijs kunt ge al eens een risico nemen.

Dadeemelee
5 augustus 2019, 12:58
Ik heb verleden jaar zo’n Ikea in mekaar gezet en dat is heel goeie kwaliteit en een fractie van de prijs van zo’n Dovy.
Ze leveren nu ook aan huis wat nogal handig is met zo’n werkblad van 40 kg.

In mekaar zetten is heel simpel. Alleen het werkblad uitzagen is nogal wat werk.

Anna List
5 augustus 2019, 12:58
Ik heb verleden jaar zo’n Ikea in mekaar gezet en dat is heel goeie kwaliteit en een fractie van de prijs van zo’n Dovy.
Ze leveren nu ook aan huis wat nogal handig is met zo’n werkblad van 40 kg.

In mekaar zetten is heel simpel. Alleen het werkblad uitzagen is nogal wat werk.

Ikea komt gewoon ook plaatsen als je wil hoor.

Dadeemelee
5 augustus 2019, 13:08
Ikea komt gewoon ook plaatsen als je wil hoor.

Uiteraard, het gaat de pijs wel een stuk hoger maken (ze besteden dat uit). En zoals ik al zei, behalve het werkblad is het poepsimpel.

Anna List
5 augustus 2019, 13:10
Uiteraard, het gaat de pijs wel een stuk hoger maken (ze besteden dat uit). En zoals ik al zei, behalve het werkblad is het poepsimpel.

maar wel t eerlijkst als je prijzen vergelijkt met anderen die komen plaatsen hé.

maar dan nog zit Ikea er een pak onder.

Duupje
5 augustus 2019, 13:39
Aangepaste keuken laten maken op maat bij een Nederlandse firma. Zeer content van, Dovy was wel goedkoper. Hangt er allemaal vanaf wat je wensen zijn. Goed rondhoren en vergelijken in elk geval.

Jay-P.
5 augustus 2019, 13:40
Aangepaste keuken laten maken op maat bij een Nederlandse firma. Zeer content van, Dovy was wel goedkoper. Hangt er allemaal vanaf wat je wensen zijn. Goed rondhoren en vergelijken in elk geval.En nu nog leren koken ! :-P

Tavek
5 augustus 2019, 13:46
Aangepaste keuken laten maken op maat bij een Nederlandse firma. Zeer content van, Dovy was wel goedkoper. Hangt er allemaal vanaf wat je wensen zijn. Goed rondhoren en vergelijken in elk geval.

Dovy is peperduur hier in de regio.

Nonk had prijs gevraagd voor een simpele keuren (eiland + twee wandmeubels). Geen foliekes.

30k + bij Dovy.

De lokale schrijnwerker kon het voor 18k.

Duupje
5 augustus 2019, 13:51
En nu nog leren koken ! :-P

Zot!
Ik kan da al (en nog goe ook)!
Ne vent zoeken die kok is! (ni veel thuis en ik kan die laten koken voor mij)
I iz smart 8-)

Duupje
5 augustus 2019, 13:52
Dovy is peperduur hier in de regio.

Nonk had prijs gevraagd voor een simpele keuren (eiland + twee wandmeubels). Geen foliekes.

30k + bij Dovy.

De lokale schrijnwerker kon het voor 18k.

Amai men oren, wa een verschil!

Henri1
5 augustus 2019, 13:57
Aangepaste keuken laten maken op maat bij een Nederlandse firma. Zeer content van, Dovy was wel goedkoper. Hangt er allemaal vanaf wat je wensen zijn. Goed rondhoren en vergelijken in elk geval.

Altijd uitkijken met Hollanders.

Duupje
5 augustus 2019, 14:18
Altijd uitkijken met Hollanders.

True!
Heb sinds vorige week eindelijk een werkende dampkap en de keuken is geplaatst op 23 en 24 april. Moet ge ni vragen.

Henri1
5 augustus 2019, 14:31
True!
Heb sinds vorige week eindelijk een werkende dampkap en de keuken is geplaatst op 23 en 24 april. Moet ge ni vragen.

Ik heb u te laat gewaarschuwd.

Skobelev
5 augustus 2019, 15:16
En nu nog leren koken ! :-P

Als ze maar niet overkookt...;-)

Tavek
5 augustus 2019, 15:18
Dovy maakt veel reclame maar ik ben niet wild van hun prijs/kwaliteit verhouding.

Ik heb ook een maatkeuken, maar Ikea begint steeds meer interessant te worden. Ipv 1 keuken op 30 jaar (dovy) kunt ge voor hetzelfde geld 2 tot zelfs 3 keukens doen op 30 jaar....en dat heeft ook zijn charmes (ge wilt wat nieuws).

Eyjafjallajökull
5 augustus 2019, 16:08
niks klopt de Ikea prijs/kwaliteit.

kies bij Ikea wel het duurste beslag(scharnieren en schuivers), dat is wat de waarde en levensduur van je keuken maakt.

2

Anna List
5 augustus 2019, 17:31
Dovy maakt veel reclame maar ik ben niet wild van hun prijs/kwaliteit verhouding.

Ik heb ook een maatkeuken, maar Ikea begint steeds meer interessant te worden. Ipv 1 keuken op 30 jaar (dovy) kunt ge voor hetzelfde geld 2 tot zelfs 3 keukens doen op 30 jaar....en dat heeft ook zijn charmes (ge wilt wat nieuws).

Het begrip maatkeuken bestaat alleen nog bij uw lokale schrijnwerker, en dan nog ... Al de rest propt u in de standaarden 30-45 en veelvouden en werkt een overschot aan met een vast paneeltje.

En als je lokale schrijnwerker eerlijk is (of familie) dan stuurt die u met een paar rake tips zelf naar Ikea omdat hij ook aan die prijzen niet aan kan.

Guinevere
5 augustus 2019, 18:47
Ikea.
Alle mogelijkheden en goed materiaal tegen een zeer aanvaardbare prijs.
Ook de toestellen zijn goed en onder garantie.

Zelf plaatsen is ook niet moeilijk.

Ik wil idd Ikea maar het zal nog zien zijn of dit binnen ons migrantenbudget is. Ok ok, grapje.

Want over 6 maanden moet ik ook vloer-, plafond- en schilderwerken laten uitvoeren in 3 kamers. Dan ook nog in de badkamer het meubel, toilet en de douche vervangen. Misschien zijn er nog extra werken: elektro, loodgieter. Dus ja, het kan wel eens hubo quizzo worden (max 5000€). Maar goed, ik kan die na 5-6 jaar wel vervangen door een Ikea moest het nodig zijn. Who knows, het appartement wordt mss verkocht binnen 10-15 jaar. Ik wil (en ook kan, jaja 't is al goed) er niet teveel aan besteden.

Guinevere
5 augustus 2019, 18:50
Dovy maakt veel reclame maar ik ben niet wild van hun prijs/kwaliteit verhouding.

Ik heb ook een maatkeuken, maar Ikea begint steeds meer interessant te worden. Ipv 1 keuken op 30 jaar (dovy) kunt ge voor hetzelfde geld 2 tot zelfs 3 keukens doen op 30 jaar....en dat heeft ook zijn charmes (ge wilt wat nieuws).

Een keuken voor 30 jaar heeft enkel zin als je ook 30 jaar in de woning blijft of daar bijna zeker van bent. Wat in mijn geval momenteel helaas niet zo is. Anders zou ik echt wel een goede keuken kiezen, zenne

reservespeler
5 augustus 2019, 18:52
Keuken laten zagen, de rest zelf gedaan.
Betere kwaliteit dan Ikea of ...
Hoekkeuken met 4 hangkasten en 5 kolomkasten (totaal 8 meter keuken)
Kookeiland van 2,510 x 1,20
Heel veel lades van Cum
Greeploze deurtjes met alu lat met LED


Met toestellen van Siemens er bij, 15.000 euro.
Granieten blad kostte nog eens 3.000 euro extra.

Koelkast en diepvriezer van elk 2 meter hoog, micogolfoven, stoomoven, conventionele over. Plafondinbouwkap, keramische kookplaat van 90 cm, vaatwasser.

Guinevere
5 augustus 2019, 18:55
Zot!
Ik kan da al (en nog goe ook)!
Ne vent zoeken die kok is! (ni veel thuis en ik kan die laten koken voor mij)
I iz smart 8-)

En al gevonden? Ik wel, hoor, een chef kok! :P

Thx voor de tips trouwens.

Mambo
5 augustus 2019, 19:17
Ik wil idd Ikea maar het zal nog zien zijn of dit binnen ons migrantenbudget is. Ok ok, grapje.

Want over 6 maanden moet ik ook vloer-, plafond- en schilderwerken laten uitvoeren in 3 kamers. Dan ook nog in de badkamer het meubel, toilet en de douche vervangen. Misschien zijn er nog extra werken: elektro, loodgieter. Dus ja, het kan wel eens hubo quizzo worden (max 5000€). Maar goed, ik kan die na 5-6 jaar wel vervangen door een Ikea moest het nodig zijn. Who knows, het appartement wordt mss verkocht binnen 10-15 jaar. Ik wil (en ook kan, jaja 't is al goed) er niet teveel aan besteden.

Een Ikea keuken met vaatwas en oven en alles op en aan heb je zeker rondom 1500€.
Zelf plaatsen dat wel.

En die gaat zeker 15 jaar mee of langer.

Dadeemelee
6 augustus 2019, 11:40
Keuken laten zagen, de rest zelf gedaan.
Betere kwaliteit dan Ikea of ...
Hoekkeuken met 4 hangkasten en 5 kolomkasten (totaal 8 meter keuken)
Kookeiland van 2,510 x 1,20
Heel veel lades van Cum
Greeploze deurtjes met alu lat met LED


Met toestellen van Siemens er bij, 15.000 euro.
Granieten blad kostte nog eens 3.000 euro extra.

Koelkast en diepvriezer van elk 2 meter hoog, micogolfoven, stoomoven, conventionele over. Plafondinbouwkap, keramische kookplaat van 90 cm, vaatwasser.

Ik heb het eens uitgerekend om thuis de keuken te vervangen:
Eiken werkblad met onderkasten, dubbele spoelbak en kraan. 2m40
Wandmeubel met onderkasten hoge zijkasten, eiken werkblad en hangkasten 3m

Minder dan 2000 Euro.

Zelf geplaatst uiteraard en zonder inbouw elektro (wil ik niet).

Anna List
6 augustus 2019, 11:43
Keuken laten zagen, de rest zelf gedaan.
Betere kwaliteit dan Ikea of ...
Hoekkeuken met 4 hangkasten en 5 kolomkasten (totaal 8 meter keuken)
Kookeiland van 2,510 x 1,20
Heel veel lades van Cum
Greeploze deurtjes met alu lat met LED


Met toestellen van Siemens er bij, 15.000 euro.
Granieten blad kostte nog eens 3.000 euro extra.

Koelkast en diepvriezer van elk 2 meter hoog, micogolfoven, stoomoven, conventionele over. Plafondinbouwkap, keramische kookplaat van 90 cm, vaatwasser.

"Keuken laten zagen kost u meer aan materiaal alleen dan de kastjes bij Ikea kopen." - mijne kozze, schrijnwerker.

Anna List
6 augustus 2019, 11:46
Ik wil idd Ikea maar het zal nog zien zijn of dit binnen ons migrantenbudget is. Ok ok, grapje.

Want over 6 maanden moet ik ook vloer-, plafond- en schilderwerken laten uitvoeren in 3 kamers. Dan ook nog in de badkamer het meubel, toilet en de douche vervangen. Misschien zijn er nog extra werken: elektro, loodgieter. Dus ja, het kan wel eens hubo quizzo worden (max 5000€). Maar goed, ik kan die na 5-6 jaar wel vervangen door een Ikea moest het nodig zijn. Who knows, het appartement wordt mss verkocht binnen 10-15 jaar. Ik wil (en ook kan, jaja 't is al goed) er niet teveel aan besteden.

heb momenteel nen illegaal van Irak bezig voor een kennis van mij. 5€ per uur.
t is wel ne moslim, daar moet ge tegen kunnen hé ... dus den hond moet buiten. :?

Anna List
6 augustus 2019, 11:47
En al gevonden? Ik wel, hoor, een chef kok! :P

Thx voor de tips trouwens.

elken dag overschot pita is ook niet alles. :p

Guinevere
6 augustus 2019, 12:11
heb momenteel nen illegaal van Irak bezig voor een kennis van mij. 5€ per uur.
t is wel ne moslim, daar moet ge tegen kunnen hé ... dus den hond moet buiten. :?

Hoe denk jij dat ik alles binnen budget ga houden?

En zelf doen, da's voor echte dromers. :-)

Anna List
6 augustus 2019, 12:15
Hoe denk jij dat ik alles binnen budget ga houden?

kweenie, leg t mij eens uit?



En zelf doen, da's voor echte dromers. :-)

deze snap ik ook al niet. ... precies aan een koffietje toe.

Guinevere
6 augustus 2019, 12:16
elken dag overschot pita is ook niet alles. :p

Hij zijn eten, ik dat van mij. En soms eet hij ook dat van mij.

Maar naar 't schijnt kookt hij meestal iets anders voor zichzelf dan wat er op het menu staat. ;)

Guinevere
6 augustus 2019, 12:18
kweenie, leg t mij eens uit?




deze snap ik ook al niet. ... precies aan een koffietje toe.
Tijd voor een lunch ook, denk ik. :?

Anna List
6 augustus 2019, 12:22
Tijd voor een lunch ook, denk ik. :?

subiet bij Andacluce Seafood anders, of stel je iets anders voor?

Libro
6 augustus 2019, 12:25
Dovy maakt veel reclame maar ik ben niet wild van hun prijs/kwaliteit verhouding.

Ik heb ook een maatkeuken, maar Ikea begint steeds meer interessant te worden. Ipv 1 keuken op 30 jaar (dovy) kunt ge voor hetzelfde geld 2 tot zelfs 3 keukens doen op 30 jaar....en dat heeft ook zijn charmes (ge wilt wat nieuws).

Niet echt duurzaam, niet waar.

Anna List
6 augustus 2019, 12:36
Niet echt duurzaam, niet waar.

na 10-15 jaar wil jij ook een nieuwe keuken.

Libro
6 augustus 2019, 12:48
na 10-15 jaar wil jij ook een nieuwe keuken.

Nee hoor. Ik koop dan gewoon een ander huis.



















:silly: ;)

Anna List
6 augustus 2019, 12:49
Nee hoor. Ik koop dan gewoon een ander huis.



















:silly: ;)

wel ja, dat ook natuurlijk. :-P

Mambo
6 augustus 2019, 18:12
Wie echt een low budget keuken wenst kan vaak gratis een keuken krijgen van mensen wie verbouwen.

In vele gevallen zelfs eiken keuken. Meestal wat uit de mode maar vaak een zeer dure geweest.
Dat is wel wat extra moeite natuurlijk.

reservespeler
6 augustus 2019, 18:16
"Keuken laten zagen kost u meer aan materiaal alleen dan de kastjes bij Ikea kopen." - mijne kozze, schrijnwerker.

Kwaliteit van de vezelplaat is wel heel anders hoor.

reservespeler
6 augustus 2019, 18:18
Dovy maakt veel reclame maar ik ben niet wild van hun prijs/kwaliteit verhouding.

Ik heb ook een maatkeuken, maar Ikea begint steeds meer interessant te worden. Ipv 1 keuken op 30 jaar (dovy) kunt ge voor hetzelfde geld 2 tot zelfs 3 keukens doen op 30 jaar....en dat heeft ook zijn charmes (ge wilt wat nieuws).

Daar moeten we nu net van af.
De wegwerpmaatschappij waarin we nu zitten, is de grondstoffen in een razendsnel tempo aan het opgebruiken.

We moeten gaan naar duurzame producten.

Tavek
6 augustus 2019, 19:28
Daar moeten we nu net van af.
De wegwerpmaatschappij waarin we nu zitten, is de grondstoffen in een razendsnel tempo aan het opgebruiken.

We moeten gaan naar duurzame producten.

Correct.

De eiken keukens van vroeger, die vind je wel nog zelden (of ze kosten stukken van mensen).

Libro
6 augustus 2019, 19:37
Wie echt een low budget keuken wenst kan vaak gratis een keuken krijgen van mensen wie verbouwen.

In vele gevallen zelfs eiken keuken. Meestal wat uit de mode maar vaak een zeer dure geweest.
Dat is wel wat extra moeite natuurlijk.

Onze eerste keuken was een afgelaste bestelling: de koper was failliet gegaan.

cookie monster
6 augustus 2019, 20:10
na 10-15 jaar wil jij ook een nieuwe keuken.
En misschien ook nog een nieuwe vrouw :lol:

Henri1
6 augustus 2019, 20:13
Daar moeten we nu net van af.
De wegwerpmaatschappij waarin we nu zitten, is de grondstoffen in een razendsnel tempo aan het opgebruiken.

We moeten gaan naar duurzame producten.

U rijdt met uw wagen tot die letterlijk uit elkaar valt ?

Anna List
6 augustus 2019, 20:45
En misschien ook nog een nieuwe vrouw :lol:

Dat gebeurt ook. :p

Anna List
6 augustus 2019, 20:46
Kwaliteit van de vezelplaat is wel heel anders hoor.

Vezelplaat??? :lol::lol::lol::lol:

cookie monster
6 augustus 2019, 20:50
Dat gebeurt ook. :p
Afwisseling 8-)

Pandareus
7 augustus 2019, 06:16
Vezelplaat??? :lol::lol::lol::lol:

Alle fabrikanten gebruiken dat voor de corpus hoor, al is daar natuurlijk ook wel kwaliteitsverschil in. Niet voor de fronten, die zijn normaal van MDF.

Leuk draadje overigens, staan heel wat goede tips in.
Ben volledig akkoord met jou : Ikea prijzen kun je gewoon niet verslaan. Als men niet de fout maakt van hun goedkoopste gamma te kopen, zijn ze heus niet slecht. En inderdaad : de beste kwaliteit van beslag en geleiders kopen. Daarop besparen = toekomstige miserie kopen. Het enige wat jammer is, is de ronduit teleurstellende kwaliteit van hun werkbladen. (hout, eik imitatie)
Drie jaar geleden samen met familielid zo een keuken gekocht en geplaatst. Zeer tevreden van, enkel de kwaliteit van het werkblad valt tegen.
Moest ik kunnen herbeginnen, dan zou ik dezelfde keuken bestellen, met kunststof werkblad. Voor de zelfplaatsers : hun systeem met beugels is zeer degelijk, wel de tijd nemen om alles perfect te passen op de muur, als die beugels echt waterpas staan is het monteren daarna relatief eenvoudig. De toestellen : ook daar is keuze in. Zeker niet de fout maken om de goedkoopste te nemen, je bespaart dan pakweg 100 euro op een vaatwasser maar koopt een onding dat veel lawaai maakt en energie vreet. Koop hun duurste toestel, dat is nog maar zoveel als een promo bij krëfel of Vandenborre.

Eigen keuken : mijn madam wou een keuken in stroken eik, ze weet nogal wat ze wil. Zelf het plan gemaakt dat ze aan de schrijnwerker heeft gegeven, en die heeft dat perfect op maat gemaakt. Ik wou enkel beslag van duitse kwaliteit. Alle ladegeleiders van Blum, dat is onverslijtbaar en werkt perfect. De lades wou ik niet in MDF maar wel in garantplaat-multiplex. Granieten blad op maat gemaakt bij een steenkapper uit Ellezelles. Als je dat laat maken bij een eenmanszaak, is dat echt betaalbaar. Wel tijdig bestellen, want een schrijnwerker zonder personeel moet je niet vragen om een keuken te maken en te plaatsen binnen de 3 weken. Idem zo bij de steenkapper. In totaal betaalde ik evenveel als voor een Dovy keuken (30+) maar de kwaliteit is onvergelijkbaar.

Dat laatste zou ik iedereen afraden : dat is een gigantische marketing machine, met veel te hoge prijzen voor een keuken die er echt niet bovenuit steekt... Hun zever over 'frontlaminaat' en 'extra dikke deuren' is puur boerenbedrog.

Anna List
7 augustus 2019, 06:45
Alle fabrikanten gebruiken dat voor de corpus hoor, al is daar natuurlijk ook wel kwaliteitsverschil in. Niet voor de fronten, die zijn normaal van MDF.

Leuk draadje overigens, staan heel wat goede tips in.
Ben volledig akkoord met jou : Ikea prijzen kun je gewoon niet verslaan. Als men niet de fout maakt van hun goedkoopste gamma te kopen, zijn ze heus niet slecht. En inderdaad : de beste kwaliteit van beslag en geleiders kopen. Daarop besparen = toekomstige miserie kopen. Het enige wat jammer is, is de ronduit teleurstellende kwaliteit van hun werkbladen. (hout, eik imitatie)
Drie jaar geleden samen met familielid zo een keuken gekocht en geplaatst. Zeer tevreden van, enkel de kwaliteit van het werkblad valt tegen.
Moest ik kunnen herbeginnen, dan zou ik dezelfde keuken bestellen, met kunststof werkblad. Voor de zelfplaatsers : hun systeem met beugels is zeer degelijk, wel de tijd nemen om alles perfect te passen op de muur, als die beugels echt waterpas staan is het monteren daarna relatief eenvoudig. De toestellen : ook daar is keuze in. Zeker niet de fout maken om de goedkoopste te nemen, je bespaart dan pakweg 100 euro op een vaatwasser maar koopt een onding dat veel lawaai maakt en energie vreet. Koop hun duurste toestel, dat is nog maar zoveel als een promo bij krëfel of Vandenborre.

Eigen keuken : mijn madam wou een keuken in stroken eik, ze weet nogal wat ze wil. Zelf het plan gemaakt dat ze aan de schrijnwerker heeft gegeven, en die heeft dat perfect op maat gemaakt. Ik wou enkel beslag van duitse kwaliteit. Alle ladegeleiders van Blum, dat is onverslijtbaar en werkt perfect. De lades wou ik niet in MDF maar wel in garantplaat-multiplex. Granieten blad op maat gemaakt bij een steenkapper uit Ellezelles. Als je dat laat maken bij een eenmanszaak, is dat echt betaalbaar. Wel tijdig bestellen, want een schrijnwerker zonder personeel moet je niet vragen om een keuken te maken en te plaatsen binnen de 3 weken. Idem zo bij de steenkapper. In totaal betaalde ik evenveel als voor een Dovy keuken (30+) maar de kwaliteit is onvergelijkbaar.

Dat laatste zou ik iedereen afraden : dat is een gigantische marketing machine, met veel te hoge prijzen voor een keuken die er echt niet bovenuit steekt... Hun zever over 'frontlaminaat' en 'extra dikke deuren' is puur boerenbedrog.

vezelplaten zijn platen zonder buitenlaag, niemand gebruikt zoiets voor een keuken.

je bedoelt Unalit platen. daar moet je alleen in t oog houden dat je 22mm hebt voor de kasten en dat ze die ook niet in 18mm beginnen maken, die hou je voor de ruggen, daar miskomt dan nooit meer iets aan.

en ja voor een blad idd best kunststof. natuurhouten bladen dat blijft zachthout en vraagt onderhoud en respect, voordeel is dan weer wel dat je daar een schuurmachine kan opzetten en dat je dan een nieuw hebt.

Guinevere
7 augustus 2019, 08:00
Ik ga toch eens een offerte bij Ikea laten maken. Met de hoekruimte die ik heb zou een kwalitatieve keuken van 3000€ mogelijk zijn (zonder hun plaatsing). Zal dan wel ingebouwde koelkast en vaatwas moeten laten vallen maar dat hoefde toch niet per se voor mij. Ik wil een moderne, strakke halfopen keuken, Ikea here I come...soon!
Alleen de kleuren twijfel ik nog. De vloertegels zijn grijs en muurtegels wit, en die wil ik nog niet vervangen, dus het zal moeten matchen.
PS. Vind hun Keukenplanner ook wel tof. Ik ga dat eens uitproberen als ik wat tijd heb.

Alhoewel de muurtegels kunnen natuurlijk ook vervangen worden zonder al teveel kosten. Maakt het hele proces wat gemakkelijker.

Henri1
7 augustus 2019, 08:41
Ik ga toch eens een offerte bij Ikea laten maken. Met de hoekruimte die ik heb zou een kwalitatieve keuken van 3000€ mogelijk zijn (zonder hun plaatsing). Zal dan wel ingebouwde koelkast en vaatwas moeten laten vallen maar dat hoefde toch niet per se voor mij. Ik wil een moderne, strakke halfopen keuken, Ikea here I come...soon!
Alleen de kleuren twijfel ik nog. De vloertegels zijn grijs en muurtegels wit, en die wil ik nog niet vervangen, dus het zal moeten matchen.
PS. Vind hun Keukenplanner ook wel tof. Ik ga dat eens uitproberen als ik wat tijd heb.

Alhoewel de muurtegels kunnen natuurlijk ook vervangen worden zonder al teveel kosten. Maakt het hele proces wat gemakkelijker.

Koop er dan zo'n nieuwe Ikea (Sonos) Bluetooth speaker bij.

Dadeemelee
7 augustus 2019, 08:46
Alle fabrikanten gebruiken dat voor de corpus hoor, al is daar natuurlijk ook wel kwaliteitsverschil in. Niet voor de fronten, die zijn normaal van MDF.

Leuk draadje overigens, staan heel wat goede tips in.
Ben volledig akkoord met jou : Ikea prijzen kun je gewoon niet verslaan. Als men niet de fout maakt van hun goedkoopste gamma te kopen, zijn ze heus niet slecht. En inderdaad : de beste kwaliteit van beslag en geleiders kopen. Daarop besparen = toekomstige miserie kopen. Het enige wat jammer is, is de ronduit teleurstellende kwaliteit van hun werkbladen. (hout, eik imitatie)
Drie jaar geleden samen met familielid zo een keuken gekocht en geplaatst. Zeer tevreden van, enkel de kwaliteit van het werkblad valt tegen.
Moest ik kunnen herbeginnen, dan zou ik dezelfde keuken bestellen, met kunststof werkblad. Voor de zelfplaatsers : hun systeem met beugels is zeer degelijk, wel de tijd nemen om alles perfect te passen op de muur, als die beugels echt waterpas staan is het monteren daarna relatief eenvoudig. De toestellen : ook daar is keuze in. Zeker niet de fout maken om de goedkoopste te nemen, je bespaart dan pakweg 100 euro op een vaatwasser maar koopt een onding dat veel lawaai maakt en energie vreet. Koop hun duurste toestel, dat is nog maar zoveel als een promo bij krëfel of Vandenborre.

Eigen keuken : mijn madam wou een keuken in stroken eik, ze weet nogal wat ze wil. Zelf het plan gemaakt dat ze aan de schrijnwerker heeft gegeven, en die heeft dat perfect op maat gemaakt. Ik wou enkel beslag van duitse kwaliteit. Alle ladegeleiders van Blum, dat is onverslijtbaar en werkt perfect. De lades wou ik niet in MDF maar wel in garantplaat-multiplex. Granieten blad op maat gemaakt bij een steenkapper uit Ellezelles. Als je dat laat maken bij een eenmanszaak, is dat echt betaalbaar. Wel tijdig bestellen, want een schrijnwerker zonder personeel moet je niet vragen om een keuken te maken en te plaatsen binnen de 3 weken. Idem zo bij de steenkapper. In totaal betaalde ik evenveel als voor een Dovy keuken (30+) maar de kwaliteit is onvergelijkbaar.

Dat laatste zou ik iedereen afraden : dat is een gigantische marketing machine, met veel te hoge prijzen voor een keuken die er echt niet bovenuit steekt... Hun zever over 'frontlaminaat' en 'extra dikke deuren' is puur boerenbedrog.

Ze hebben nu solide (3 cm) houten eiken werkbladen. Zoiets verleden jaar geplaatst en dat ziet er nog altijd goed uit. Wel goed impregneren voor gebruik.
Is wel ambetant om te bewerken. Ik heb er een cirkelzaag op stukgedaan. :|

Anna List
7 augustus 2019, 08:51
Koop er dan zo'n nieuwe Ikea (Sonos) Bluetooth speaker bij.

Bluetooth?

Sonos is normaal wifi ...

Henri1
7 augustus 2019, 09:52
Bluetooth?

Sonos is normaal wifi ...

Whatever hé.
Dat toestel komt nu één deze dagen uit.

Anna List
7 augustus 2019, 09:56
Whatever hé.
Dat toestel komt nu één deze dagen uit.

whatever?? da's wel een hemelsbreed verschil hé... geen gesukkel met de gsm.

BigF
7 augustus 2019, 09:57
je bedoelt Unalit platen. daar moet je alleen in t oog houden dat je 22mm hebt voor de kasten en dat ze die ook niet in 18mm beginnen maken, die hou je voor de ruggen, daar miskomt dan nooit meer iets aan.
Je gaat mij niet vertellen dat ze bij Ikea hun kastjes in 22mm met 18mm ruggen maken eh?
Dat doet geen enkele keukenboer. Veel te zwaar.
Ik maak al meer dan 25 jaar kastjes uit 18mm met 10mm achterwanden en ben er nog nooit ergens eentje moeten gaan vervangen. Je moet mij eens vertellen hoe je een 10mm achterkant kapot denkt te krijgen? Door er met een kookpot tegen te stoten?

Bovendien: de dikte van het materiaal zegt lang niet alles hoor. De dichtheid van het materiaal is wat telt. Draai eens een vijs in een Ikea-kast en eentje in een plaat die je bij de lokale schrijnwerker haalt. Je zal het verschil snel merken.

Maar al bij al is het niet het materiaal van de kastjes dat de kwaliteit van je keuken bepaalt. Die binnen- en achterkant van je kastjes lijden praktisch niks. Als je kast goed gemonteerd is (stevig op de sokkel, alle kastjes goed aan elkaar en stevig aan het blad) en de randen degelijk afgeplakt zijn gaat er met het binnenwerk niet snel iets gebeuren. Al maak je het uit 15mm materiaal.

Het zijn vooral de fronten, het werkblad en het beslag die de kwaliteit van je keuken bepalen want die krijgen alle klappen te verduren.


en ja voor een blad idd best kunststof. natuurhouten bladen dat blijft zachthout en vraagt onderhoud en respect, voordeel is dan weer wel dat je daar een schuurmachine kan opzetten en dat je dan een nieuw hebt.
Composiet is tegenwoordig de norm. Ik ken geen mens die nog een natuurhouten blad gebruikt.
Want daar een nieuw van maken door er eens met de schuurmachine over te gaan is ook maar heel beperkt mogelijk he? Een lichte kras oke, maar een brandplek van een hete pan of een diepe kras van een keukenmes ga je daar met een schuurmachientje echt niet uitkrijgen.

Anna List
7 augustus 2019, 09:59
Je gaat mij niet vertellen dat ze bij Ikea hun kastjes in 22mm met 18mm ruggen maken eh?
Dat doet geen enkele keukenboer. Veel te zwaar.
Ik maak al meer dan 25 jaar kastjes uit 18mm met 10mm achterwanden en ben er nog nooit ergens eentje moeten gaan vervangen. Je moet mij eens vertellen hoe je een 10mm achterkant kapot denkt te krijgen? Door er met een kookpot tegen te stoten?

Bovendien: de dikte van het materiaal zegt lang niet alles hoor. De dichtheid van het materiaal is wat telt. Draai eens een vijs in een Ikea-kast en eentje in een plaat die je bij de lokale schrijnwerker haalt. Je zal het verschil snel merken.

Maar al bij al is het niet het materiaal van de kastjes dat de kwaliteit van je keuken bepaalt. Die binnen- en achterkant van je kastjes lijden praktisch niks. Als je kast goed gemonteerd is (stevig op de sokkel, alle kastjes goed aan elkaar en stevig aan het blad) en de randen degelijk afgeplakt zijn gaat er met het binnenwerk niet snel iets gebeuren. Al maak je het uit 15mm materiaal.

Het zijn vooral de fronten, het werkblad en het beslag die de kwaliteit van je keuken bepalen want die krijgen alle klappen te verduren.



Composiet is tegenwoordig de norm. Ik ken geen mens die nog een natuurhouten blad gebruikt.
Want daar een nieuw van maken door er eens met de schuurmachine over te gaan is ook maar heel beperkt mogelijk he? Een lichte kras oke, maar een brandplek van een hete pan of een diepe kras van een keukenmes ga je daar met een schuurmachientje echt niet uitkrijgen.

ik mag toch nog een beetje overdrijven hé :p ;-)

BigF
7 augustus 2019, 10:06
ik mag toch nog een beetje overdrijven hé :p ;-)

Vaneigens.
Hoe sterker hoe beter.

Ideaal is uw kastjes dan ook uit 10mm RVS in elkaar te laten lassen.
Leg daar een 25mm titanium werkblad op en uw keuken gaat minstens 5 generaties mee.

Tavek
7 augustus 2019, 10:13
Vaneigens.
Hoe sterker hoe beter.

Ideaal is uw kastjes dan ook uit 10mm RVS in elkaar te laten lassen.
Leg daar een 25mm titanium werkblad op en uw keuken gaat minstens 5 generaties mee.

Kan tegenvallen, titanium is namelijk een zeer zacht metaal. Met die geharde keukenmessen ga je daar vrij gemakkelijk krassen in maken. Composiet (silica gevuld) is daar veel beter voor.

En de prijs, lol, net een blok van een paar kg hier weggedaan voor duizenden euros.

Dadeemelee
7 augustus 2019, 10:17
Mijn volgende keuken gaat carbon fiber versterkt met titanium zijn. ;-)

Anna List
7 augustus 2019, 10:19
Vaneigens.
Hoe sterker hoe beter.

Ideaal is uw kastjes dan ook uit 10mm RVS in elkaar te laten lassen.
Leg daar een 25mm titanium werkblad op en uw keuken gaat minstens 5 generaties mee.

maar ik weet nu toch dat ik mijn volgende keuken bij jou kan komen of laten maken, gij kent er genoeg van.
mijne schrijnwerker was aangetrouwd, dus ik mijd die kant wat. ;-)

Mambo
7 augustus 2019, 10:42
Mijn keukenblad komt uit de brico. Ligt er nu bijna 6 jaar op en er is nog niks aan.
De keuken heb ik in Ikea gekocht. Ook nog niks aan.
Wel zo vertragend scharnierwerk op geduwd zodat alles zachtjes sluit.
Dat kost 1 of 2€ per scharnier.

BigF
7 augustus 2019, 11:11
maar ik weet nu toch dat ik mijn volgende keuken bij jou kan komen of laten maken, gij kent er genoeg van.
mijne schrijnwerker was aangetrouwd, dus ik mijd die kant wat. ;-)

Ik heb dat ooit voor mijn job als zelfstandige gedaan, daarna nog heel wat jaren 'voor en na' maar de laatste 10 jaar doe ik dat niet meer. Of't moet een enkel kastje voor mezelf of familie zijn.

Ik heb al het gereedschap er ook niet meer voor en zonder het juiste materiaal zit je maar wat aan te klooien.

Anna List
7 augustus 2019, 11:34
Ik heb dat ooit voor mijn job als zelfstandige gedaan, daarna nog heel wat jaren 'voor en na' maar de laatste 10 jaar doe ik dat niet meer. Of't moet een enkel kastje voor mezelf of familie zijn.

Ik heb al het gereedschap er ook niet meer voor en zonder het juiste materiaal zit je maar wat aan te klooien.

damn, ge zit met t zelfde probleem als ik. :?

Guinevere
7 augustus 2019, 13:14
Koop er dan zo'n nieuwe Ikea (Sonos) Bluetooth speaker bij.

Waarvoor dient dat?

Ik ga wifi hebben in m'n halfopen keuken, van de woonkamer ernaast. En wss zal ik ook tv vanuit de keuken kunnen zien. En youtube video's casten enz.

Anna List
7 augustus 2019, 13:17
Waarvoor dient dat?

Ik ga wifi hebben in m'n halfopen keuken, van de woonkamer ernaast. En wss zal ik ook tv vanuit de keuken kunnen zien. En youtube video's casten enz.

is gewoon een superhandige digi radio en player. maar niet in uw budget, denk ik.

Guinevere
7 augustus 2019, 13:37
is gewoon een superhandige digi radio en player. maar niet in uw budget, denk ik.

Wie heeft er tegenwoordig nog radio's en players buiten de auto?
Niet in mijn noden ook, denk ik.

cookie monster
7 augustus 2019, 19:55
Wie heeft er tegenwoordig nog radio's en players buiten de auto?
Niet in mijn noden ook, denk ik.
Ik heb geen auto , wel 2 LW/AM/SW/FM radio's ,
Geen DAB casa CM , wel Wide-band WebSDR :)

Henri1
7 augustus 2019, 20:01
Mijn volgende keuken gaat carbon fiber versterkt met titanium zijn. ;-)

Sterk genoeg voor een nummertje op het aanrecht mij gedacht.

maddox
7 augustus 2019, 20:14
Kan tegenvallen, titanium is namelijk een zeer zacht metaal. Met die geharde keukenmessen ga je daar vrij gemakkelijk krassen in maken.
Het is alvast minder had dan gehard staal, zelfs de betere kwaliteiten titanium. Maar om het zeer zacht te noemen, da's er ook over.
Maar weinig keukenblokken zijn voorzien om rechtstreeks op het werkblad te snijden.
Daarvoor gebruikt men snijplanken. UMHWPE 1000 is zeer geschikt. De nieuwe variante met nanodeeltjes koper en zilver erin (bacteriedodend) voor de voedingsindustrie is een prachtmarketing staaltje.
Composiet (silica gevuld) is daar veel beter voor.

En de prijs, lol, net een blok van een paar kg hier weggedaan voor duizenden euros.
Ik reken -voor het gemak- met €70 per kilo, voor titanium graad 2 zonder certificaten.

Dadeemelee
7 augustus 2019, 20:23
Het is alvast minder had dan gehard staal, zelfs de betere kwaliteiten titanium. Maar om het zeer zacht te noemen, da's er ook over.
Maar weinig keukenblokken zijn voorzien om rechtstreeks op het werkblad te sniejden.
Daarvoor gebruikt men snijplanken. UMHWPE 1000 is zeer geschikt. De nieuwe variante met nanodeeltjes koper en zilver erin (bacteriedodend) voor de voedingsindustrie is een prachtmarketing staaltje.


Ik reken -voor het gemak- met €70 per kilo, voor titanium graad 2 zonder certificaten.

Dat is wel slecht nieuws voor een hele hoop forummers. ;-) :lol: :-P

Edit: het fenomeen ‘snijplank’.

Tavek
7 augustus 2019, 20:36
Het is alvast minder had dan gehard staal, zelfs de betere kwaliteiten titanium. Maar om het zeer zacht te noemen, da's er ook over.


350 HV10 is zachte nest hoor. Gemiddeld keukenmens gaat richting 800-1000 HV10, als het niet nog een pak meer is.




Maar weinig keukenblokken zijn voorzien om rechtstreeks op het werkblad te snijden.
Daarvoor gebruikt men snijplanken. UMHWPE 1000 is zeer geschikt. De nieuwe variante met nanodeeltjes koper en zilver erin (bacteriedodend) voor de voedingsindustrie is een prachtmarketing staaltje.


Ik reken -voor het gemak- met €70 per kilo, voor titanium graad 2 zonder certificaten.

Het was een grote blok voor aerospace onderdelen uit te maken.

Skobelev
8 augustus 2019, 05:08
Waarvoor dient dat?

Ik ga wifi hebben in m'n halfopen keuken, van de woonkamer ernaast. En wss zal ik ook tv vanuit de keuken kunnen zien. En youtube video's casten enz.

Halfopen keuken? 't Lijkt op deze?

111140

cookie monster
9 augustus 2019, 15:36
:lol:

Anna List
11 augustus 2019, 20:29
Dat is wel slecht nieuws voor een hele hoop forummers. ;-) :lol: :-P

Edit: het fenomeen ‘snijplank’.

Nog slechter nieuws voor de echte zageventen.

Demper
16 augustus 2019, 21:00
De keukenspeciaalzaken (Dovy, Eggo, DSM,...) lijken me allemaal kostelijk. Dan krijg je een halve keuken en een halve investering in... iets wat niet zoveel opbrengt.

Het zal dus zeer waarschijnlijk Ikea worden. Maar nu heb ik ontdekt dat Hubo en Gamma ook keukens verkopen. Zijn die goedkoper dan Ikea en is dat dezelfde prijs-kwaliteitsverhouding? Wat denken jullie?

Als de installateur bezig is, toon je gewoon je blote kont.
Laat hem onbeschermd in je hol zitten en je krijgt korting.
Een goede tip zowaar.

Eyjafjallajökull
16 augustus 2019, 21:04
Als de installateur bezig is, toon je gewoon je blote kont.
Laat hem onbeschermd in je hol zitten en je krijgt korting.
Een goede tip zowaar.

Is dat hoe jij korting op je keuken hebt gekregen ?

Demper
16 augustus 2019, 21:05
Is dat hoe jij korting op je keuken hebt gekregen ?

Het werkt enkel met vrouwen, helaas voor u...

Eyjafjallajökull
16 augustus 2019, 21:06
Het werkt enkel met vrouwen, helaas voor u...

Zeg je nu dat je tevergeefs je broek had laten zakken ? :-D

Demper
16 augustus 2019, 21:08
Zeg je nu dat je tevergeefs je broek had laten zakken ? :-D

Ik ben de installateur. :D

Eyjafjallajökull
16 augustus 2019, 21:14
Ik ben de installateur. :D

Ok :-D

Hoeveel korting zou je Guine dan geven ?

Demper
16 augustus 2019, 21:16
Ok :-D

Hoeveel korting zou je Guine dan geven ?

Eerst anaal.
Dan ass-to-mouth zonder smoelen trekken.
Zaadlozing doorslikken.

...

Bwah.
€10 korting

Eyjafjallajökull
16 augustus 2019, 21:21
Eerst anaal.
Dan ass-to-mouth zonder smoelen trekken.
Zaadlozing doorslikken.

...

Bwah.
€10 korting

:lol:

Henri1
16 augustus 2019, 21:42
Ik ben de installateur. :D

Van wat?

XenApp
16 augustus 2019, 22:43
Waarvoor dient dat?

Ik ga wifi hebben in m'n halfopen keuken, van de woonkamer ernaast. En wss zal ik ook tv vanuit de keuken kunnen zien. En youtube video's casten enz.

Sonos en youtuub zijn haram.

edit: halfopen keukens zijn trouwens ook haram.