PDA

View Full Version : Moeten sociale bijdragen gespendeerd worden aan andere doelgroepen?


IJsboer
14 augustus 2019, 12:46
Een interessante vraag.

Jantje
14 augustus 2019, 12:56
.

Skobelev
14 augustus 2019, 12:58
Neen, geen sociale bijdragen meer, Iedereen de pot op.

IJsboer
14 augustus 2019, 12:58
.

Tiens, dat is exact wat Kabinet Van Deurzen daarop ook te zeggen had.

De schoofzak
14 augustus 2019, 13:00
Een interessante vraag.

Je moet je eigen vragen niet upgraden naar "interessante vragen".

IJsboer
14 augustus 2019, 13:02
Neen, geen sociale bijdragen meer, Iedereen de pot op.

Vlaams Belang wil extra sociale woningen bijbouwen.

Het probleem is dat vele sociale woningen naar mensen met een kleurtje gaan (een hoofddoek is in België nog altijd de zwaarste handicap)

Meestal Berbers.

Deze hebben familie met opbrengsteigendommen in het buitenland, dus deze woningen staan vaak gewoon leeg, terwijl kwetsbare autochtonen achteraan op een wachtlijst bengelen want vluchtelingen, vreemdlingen krijgen speciale voorangsregels.

Kijk zelf maar na bij "De Ideale Woning"

Ik ken iemand die fysiek gehandicapt is (letterlijk gehandicapt, aangeboren afwijking, dus niet een jaar ziek en automaitsch 66% invalide) een belgische autochtoon en die heeft GEEN recht op sociale woning en valt in dezelfde doelgroep als mensen die een jaar ziek zijn door "een slechte rug"


Is dat normaal?

Skobelev
14 augustus 2019, 15:57
Vlaams Belang wil extra sociale woningen bijbouwen.

Het probleem is dat vele sociale woningen naar mensen met een kleurtje gaan (een hoofddoek is in België nog altijd de zwaarste handicap)

Meestal Berbers.

Deze hebben familie met opbrengsteigendommen in het buitenland, dus deze woningen staan vaak gewoon leeg, terwijl kwetsbare autochtonen achteraan op een wachtlijst bengelen want vluchtelingen, vreemdlingen krijgen speciale voorangsregels.

Kijk zelf maar na bij "De Ideale Woning"

Ik ken iemand die fysiek gehandicapt is (letterlijk gehandicapt, aangeboren afwijking, dus niet een jaar ziek en automaitsch 66% invalide) een belgische autochtoon en die heeft GEEN recht op sociale woning en valt in dezelfde doelgroep als mensen die een jaar ziek zijn door "een slechte rug"


Is dat normaal?

Waarom niet? In Duitsland zetten ze zelfs mensen uit hun huis om er vluchtelingen in te huisvesten. Niets vreemds op dit continent.

Eduard Khil
14 augustus 2019, 17:43
ze moeten de sociale bijdragen vooral aan mij besteden. Ik heb namelijk een bijna lege bierkelder en mijn flessen whisky zijn ook al ver geschoven

Mambo
14 augustus 2019, 17:56
ze moeten de sociale bijdragen vooral aan mij besteden. Ik heb namelijk een bijna lege bierkelder en mijn flessen whisky zijn ook al ver geschoven

Oei...hopelijk heb je recht op het rampenfonds ?

Eduard Khil
14 augustus 2019, 17:58
Oei...hopelijk heb je recht op het rampenfonds ?

ik dien elk jaar een aanvraag in, maar het duurt altijd lang eer ik mijn geld heb. Tegen dan heb ik schulden omdat ik al dienen drank zelf moet financieren.

reservespeler
14 augustus 2019, 19:20
Een interessante vraag.

Eigenlijk een domme vraag.
De bijdragen aan de sociale zekerheid volstaan nu al niet om alles te betalen.
Een groot deel van de BTW inkomsten worden gebruikt om de SZ te ondersteunen.

Libro
14 augustus 2019, 19:46
ze moeten de sociale bijdragen vooral aan mij besteden. Ik heb namelijk een bijna lege bierkelder en mijn flessen whisky zijn ook al ver geschoven

Ernstig drankprobleem dus.

Tavek
14 augustus 2019, 20:35
Ernstig drankprobleem dus.

Vlaamse canon.

Libro
14 augustus 2019, 21:03
Vlaamse canon.

Toch wat de bierkelder betreft :mrgreen:

Eduard Khil
15 augustus 2019, 04:46
Ernstig drankprobleem dus.

inderdaad, een groot probleem. Amai zo'n tekort

marie daenen
15 augustus 2019, 10:51
Een interessante vraag.

Alle gepamper moet uit de sociale zekerheid geschrapt worden en dan blijft er geld genoeg over om echte sociale vooruitgang te bewerkstelligen...
Vreemdelingen die hier binnenkomen en zo maar dezelfde rechten genieten als de eigen bevolking, dat is gewoon diefstal op de rug van de weerloze bevolking...

Guinevere
15 augustus 2019, 14:42
Vlaams Belang wil extra sociale woningen bijbouwen.

Het probleem is dat vele sociale woningen naar mensen met een kleurtje gaan (een hoofddoek is in België nog altijd de zwaarste handicap)

Meestal Berbers.

Deze hebben familie met opbrengsteigendommen in het buitenland, dus deze woningen staan vaak gewoon leeg, terwijl kwetsbare autochtonen achteraan op een wachtlijst bengelen want vluchtelingen, vreemdlingen krijgen speciale voorangsregels.

Kijk zelf maar na bij "De Ideale Woning"

Ik ken iemand die fysiek gehandicapt is (letterlijk gehandicapt, aangeboren afwijking, dus niet een jaar ziek en automaitsch 66% invalide) een belgische autochtoon en die heeft GEEN recht op sociale woning en valt in dezelfde doelgroep als mensen die een jaar ziek zijn door "een slechte rug"


Is dat normaal?

Cowboyverhalen, café praat, gezeik,....

maddox
15 augustus 2019, 14:52
Cowboyverhalen, café praat, gezeik,....

Wandel maar eens door een sociale woonwijk...

Eduard Khil
15 augustus 2019, 15:17
Cowboyverhalen, café praat, gezeik,....

is nochtans schering en inslag bij uw moslimvriendjes

Elio di Supo
15 augustus 2019, 15:28
is nochtans schering en inslag bij uw moslimvriendjes

Daar zijn het bedoeienenverhalen, theehuispraat en gezeik.

patrickve
15 augustus 2019, 16:16
Neen, geen sociale bijdragen meer, Iedereen de pot op.

2

patrickve
15 augustus 2019, 16:17
ze moeten de sociale bijdragen vooral aan mij besteden. Ik heb namelijk een bijna lege bierkelder en mijn flessen whisky zijn ook al ver geschoven

Nu ge het zegt, dat is inderdaad beter.

patrickve
15 augustus 2019, 16:18
Vlaamse canon.

Hahaha gij hebt U dus cultureel goed in Vlaanderen ingeleefd he :-D

Guinevere
15 augustus 2019, 17:05
is nochtans schering en inslag bij uw moslimvriendjes

Wij voelen ons nochtans niet tekort gedaan op vlak van sociale zekerheid :?

Eduard Khil
15 augustus 2019, 17:15
Wij voelen ons nochtans niet tekort gedaan op vlak van sociale zekerheid :?

natuurlijk niet. Jullie zijn die aan het leegroven :lol:

maddox
15 augustus 2019, 17:15
Wij voelen ons nochtans niet tekort gedaan op vlak van sociale zekerheid :?

Exact het punt, uw "Wij" krijgen een hoop voordelen omdat ambtenaren en bureaucraten als de dood zijn om het stempeltje "racist" te krijgen, want da's 1 van de weinige methodes om als ambtenaar de vaste benoeming kwijt te raken.

Guinevere
15 augustus 2019, 17:25
Exact het punt, uw "Wij" krijgen een hoop voordelen omdat ambtenaren en bureaucraten als de dood zijn om het stempeltje "racist" te krijgen, want da's 1 van de weinige methodes om als ambtenaar de vaste benoeming kwijt te raken.

Cowboyverhalen. We krijgen een hoop voordelen omdat we er recht op hebben.

Eduard Khil
15 augustus 2019, 17:27
Cowboyverhalen. We krijgen een hoop voordelen omdat we er recht op hebben.

gelukkig mogen de OCMW's nu de buitenlandse eigendommen van al die moslims nu gaan onderzoeken, en dus ook hun uitkering schrappen indien ze die vinden. Good riddance. We gaan het addergebroed er wel uit krijgen, met tijd en boterhammen

Eduard Khil
15 augustus 2019, 17:28
de vorige regering heeft trouwens al een goede maatregel ingevoerd ivm het kindergeld: wie vroeger maar vlees bleek kakken (en dat waren in hoofdzaak de moslims) kreeg steeds meer geld. Nu is dat aangepast, zodat het vooral voordelig is voor mensen met maar één a twee kinderen, zijnde de normale eigen mensen. Mooi zo! Een kleine stap naar een betere samenleving :lol:

kojak
15 augustus 2019, 17:31
ik dien elk jaar een aanvraag in, maar het duurt altijd lang eer ik mijn geld heb. Tegen dan heb ik schulden omdat ik al dienen drank zelf moet financieren.

Dat moette meer zuipen, dan vergeet je je miserie. :lol:

Kapotzuipen ! :mrgreen:

kojak
15 augustus 2019, 17:32
gelukkig mogen de OCMW's nu de buitenlandse eigendommen van al die moslims nu gaan onderzoeken, en dus ook hun uitkering schrappen indien ze die vinden. Good riddance. We gaan het addergebroed er wel uit krijgen, met tijd en boterhammen

Let maar op met uw eigendommen.
Alleen al al dat leeggoed.
Dat alleen al is een fortuin waard. :-P

Eduard Khil
15 augustus 2019, 17:33
Dat moette meer zuipen, dan vergeet je je miserie. :lol:

Kapotzuipen ! :mrgreen:

:cheer: kapotzuipen :cheer:

en ik mag dat! Want ik ben geen achterlijke moslim :lol:

Eduard Khil
15 augustus 2019, 17:33
Let maar op met uw eigendommen.
Alleen al al dat leeggoed.
Dat alleen al is een fortuin waard. :-P

dat leeggoed is al lang weg. Ik had geld nodig voor vers bier

maddox
15 augustus 2019, 17:39
Cowboyverhalen. Ja hoor.
We krijgen een hoop voordelen omdat we er recht op hebben.
Wie zijn die "We eigenlijk? En waarom zouden die "We" meer voordelen moeten krijgen dan bijvoorbeeld een Noord Koreaan?

Hypochonder
15 augustus 2019, 17:45
De sociale zekerheid moet er zijn voor al wie daartoe heeft bijgedragen of nog zal bijdragen. Wie geen rotte cent heeft bijgedragen en niet van plan is om dat ooit te doen die moet op een bepaald moment gewoon buitengesloten worden van de voordelen van de sociale zekerheid. Dit systeem is veel te veel geëvolueerd naar een systeem voor profiteurs, lamzakken en wannabee Russen die hun frigo op kosten van een ander met alcohol willen opvullen.

Bruinzakken, bos-en bootnegers, zandbakvolk en kamelenkakkneders hebben we hier ook al in overvloed. Return to sender zonder veel plichtplegingen en commentaar.

Eduard Khil
15 augustus 2019, 17:46
wannabee Russen die hun frigo op kosten van een ander met alcohol willen opvullen.



:lol:

schol!

Hypochonder
15 augustus 2019, 17:50
:lol:

schol!

Tuurlijk, schol op kosten van de rest :lol:

Eduard Khil
15 augustus 2019, 18:11
Tuurlijk, schol op kosten van de rest :lol:

vaneigens. Op dit eigenste moment op kosten van mijn opdrachtgever. Ik ga seffens mijn factuur nog eens updaten sie! :rofl:

Jantje
15 augustus 2019, 19:24
gelukkig mogen de OCMW's nu de buitenlandse eigendommen van al die moslims nu gaan onderzoeken, en dus ook hun uitkering schrappen indien ze die vinden. Good riddance. We gaan het addergebroed er wel uit krijgen, met tijd en boterhammen

Leeflonen, de uitkeringen die door de OCMW's worden uigekeerd, komen niet van de sociale bijdragen.
Die leeflonen worden door de gemeente uitgekeerd van gemeentelijke belastingen en pas later terugbetaald door de Federale belastingsdienst.
De sociale bijdragens worden enkel gebruikt voor pensioenen, werkloosheid, kinderbijslag en ziekte.
En dan nog niet van iedereen. De vergoedingen van ambtenaren op rust komt van de overheidsinstelling waaronder ze werkte. Evenals hun ziektevergoeding.
Voor arbeidsinvalide en beroepsinvalide komen de betalingen ook niet uit de sociale bijdragen, zelfs die voor hun verzorging en behandeling niet.
Die komen van verzekeringsmaatschappijen en fondsen waar de werknemers zelf geen cent voor bijdragen, die bijdragen zijn volledig op kosten van de werkgevers.

Jantje
15 augustus 2019, 19:44
Cowboyverhalen.



Klopt de andere hun schuld niet dat de meeste autochtone Belgen te bescheiden zijn om hulp te vragen, niet weten waar ze recht op hebben en niet weten hun ze hun rechten moeten opeisen.



We krijgen een hoop voordelen omdat we er recht op hebben.

Dat vind ik een gevaarlijke uitspraak.
Zo krijgt een nichtje van mij gratis gebruik van de trein, terwijl haar echtgenoot wel moet betalen. Zij is statutair en hij contractueel ambtenaar.
Zij bouwt pensioenrechten op als ambtenaar en hij als gelijkgestelde in de privé. En ze doen beide hetzelfde werk op hetzelfde kantoor voor dezelfde overheidsinstelling.
En het gekke is dat hij al langer in dienst is voor die overheidsinstelling, maar zij bouw wel anciënniteitsrechten op en hij kan dat niet als contractuele.

Universalia
15 augustus 2019, 21:48
Tiens, dat is exact wat Kabinet Van Deurzen daarop ook te zeggen had.

Zoals wijlen Premier Dehaene het zo mooi wist te brengen: *geen commentaar!*

Universalia
15 augustus 2019, 21:49
Vlaams Belang wil extra sociale woningen bijbouwen.

Het probleem is dat vele sociale woningen naar mensen met een kleurtje gaan (een hoofddoek is in België nog altijd de zwaarste handicap)

Meestal Berbers.

Deze hebben familie met opbrengsteigendommen in het buitenland, dus deze woningen staan vaak gewoon leeg, terwijl kwetsbare autochtonen achteraan op een wachtlijst bengelen want vluchtelingen, vreemdlingen krijgen speciale voorangsregels.

Kijk zelf maar na bij "De Ideale Woning"

Ik ken iemand die fysiek gehandicapt is (letterlijk gehandicapt, aangeboren afwijking, dus niet een jaar ziek en automaitsch 66% invalide) een belgische autochtoon en die heeft GEEN recht op sociale woning en valt in dezelfde doelgroep als mensen die een jaar ziek zijn door "een slechte rug"


Is dat normaal?

Bij Woonhaven ook naar het schijnt. :|

Elio di Supo
15 augustus 2019, 21:50
Zoals wijlen Premier Dehaene het zo mooi wist te brengen: *geen commentaar!*

Ik vond zijn uitspraak dat je de problemen enkel moet aanpakken als ze zich stellen veel meer gevleugeld.

Universalia
15 augustus 2019, 22:15
Ik vond zijn uitspraak dat je de problemen enkel moet aanpakken als ze zich stellen veel meer gevleugeld.

Doet mij denken aan Pegasus dat gevleugeld. https://media.tenor.com/images/b5b4dcfe918dd0f8bdf9b4571a89e718/tenor.gif

Een handige oplossing dat vliegende paard om de sociale bijdragen naar andere contreien te brengen. :|

patrickve
16 augustus 2019, 08:31
Wij voelen ons nochtans niet tekort gedaan op vlak van sociale zekerheid :?

Dat is juist gans het probleem.

IJsboer
16 augustus 2019, 19:04
Cowboyverhalen, café praat, gezeik,....

Ben je bang omdat ik er zo hard opzit?